Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nebudou-li injekce, nastoupí v Utahu popravčí četa. Hrůzné, soudí guvernér

Utah se stal jediným státem USA, kde věznice mohou vykonat popravu odsouzeného za pomoci střelných zbraní v případě, že se jim nebude dostávat smrtících injekcí. Příslušný návrh zákona v pondělí podepsal guvernér Utahu Gary Herbert. Některé státy mají v poslední době problém se sháněním látek do injekcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B26o95h51u66m15i62l 18P91e24t88r58a31s 1783914421842

Jsou tam proti potratum, ale kdyz z nechteneho ditete vyroste zlocinec,pravdepodobnost vysoka, tak to vyresi injekci nebo kulkou.:-PRv

24.3.2015 19:56

J51a27n 21S31o60c38h47o57r 2824586432176

Je to umělý problém a náhradní řešení. Jsem přesvědčen, že USA mají též nějaký chemický anebo farmaceutický průmysl, tak nějakou vhodnou chemikálii americké výroby zakrátko vyberou, aby nemuseli nakupovat v Evropě.

Do té doby v případě problémů s nedostatkem chemikálie budou chemikálii suplovat popravčí čety, aby termíny poprav nebyly zbytečně zpožďovány. Tak opravdu nevím, proč je tady kolem toho stopadesát diskusních komentářů, když vlastně o nic nejde.

24.3.2015 19:34

M44i80c29h63a40l 58C86h37a54l62u19p72a 6978360969583

Vyrobit to asi nebude problém, pokud je známé složení. Jestli je to třeba nějak patentované a musí v USA vymyslet vlastní, tak to být problém může.

24.3.2015 19:46

M13a40r60e26k 68H45r24a98d10i77l 3422777482682

No, pár článků zpátky je o ženě, která byla v cele smrti a pak se ukázalo, že je nevinná, takže i trest smrti má svá rizika založená na nedokonalosti a zneužitelnosti systému.

24.3.2015 14:57

J18a70n 55S73o21c93h35o27r 2724916642866

"Nevinná" je jenom protože její vina byla vinou procesních chyb a ledabylé práce policie, taky kvality vyšetřovatele formálně zpochybněna. S vysokou pravděpodobností byla vinna. Rozhodně nejde o klasický justiční omyl. Jde o absolutizaci zásady presumpce neviny a to je všechno. Ta žena dala syna zavraždit, to nebylo vyvráceno, ale trestu smrti unikla. Však to taky bylo v úvodním článku označeno za černý den americké justice.

24.3.2015 19:43

B31o42h53u22s94l63a78v 44K26r32á41l74í70k 2291800289846

Stejně nakonec ti největší grázlové nebývají mezi těmi odsouzenými, ale mezi těmi, kteří to všechno řídí, rozhodují nebo parazitují na tom systému.

24.3.2015 13:30

R96o79l48a67n46d91o 63A98r86i41a70s 3411406489958

lidsko právní hujeřina, nikdo se neptá na práva obětí..

24.3.2015 12:39

R39o46b13e69r86t 15P23r63a43ž32á46k 4758946835530

To víte, takový vrahoun měl obvykle těžké dětství. Matka prostitutka, otec alkoholik, srdce by se nad nimi ustrnulo.

24.3.2015 12:47

M40a75r49t29i91n 53K95o50m39i77n54e35k 5620917471132

Americani jsou desny komedianti. Rozsevaj valky a smrt po celem svete ale je nehumani doprat vezni rychlou a jistou popravu kulkou :-) Priste prijdou s fotovoltaickym elektrickym kreslem. Sice bude poprava trvat nekolik hodin, ale zato to bude "humani" a navic "ekologicke" ;-D Ale tudle stupidni logiku pouzivaj i evropani

24.3.2015 11:55

A76n35t12o38n67i59n 93K23a70d43l46c25e31k 9702959791556

Kdyz jsou Americani "komedianti", tak co jsou tedy Cesi? Radi bychom se nechali poucit, jak se maji veci delat?!

24.3.2015 13:26
Foto

P56e65t31r 21P48r94o10c87h17á34z24k60a 3512306262394

Jsou případy, kdy by trest smrti měl být k dispozici. Mělo by se s ním , ale šetřit jako se šafránem. Opravdu jen ve vyjímečných případech. Jinak trest doživotí bez možnosti propuštění a ve vězení kde si odsouzený uvědomí že je trestán, ne že se bude mít lépe jako doma jak tomu často je. Trsest smrti zastřelením není li prováděn jako v Číně, ale popravčí četou je opravdu hrůzný a nezavidím nikomu kdo v té četě je nebo musí být. A mělo by to fungovat tak jako dříve v některých státech USA. Vybírat lidi do popravčí čety tak jako do poroty s řad ctihodných občanů od 18 do 60 let.

24.3.2015 11:38

R54o20b72e66r26t 92P46r61a78ž85á54k 4378736795420

Trest doživotí je dost rizikový. Dostat ho já, udělám všechno, abych se dostal z basy aniž by mi záleželo na tom, kolik mrtvých za mnou zůstane. Kdybych spolehlivě visel....

24.3.2015 11:44
Foto

P97e98t78r 95P70r35o64c81h35á23z31k42a 3452426712494

Jedna věc je útěk plánovat, druhá ho realizovat. Každý není Kájínek a s každé basy se utéct nedá. Možnost justičního omylu tu je vždy a s mrtvým už se nic nenadělá.

24.3.2015 19:11

T26o16m70á20š 96M39a62r61t19í14n52e34k 1925672355184

Barbarský čin, si zasluhuje trest smrti. Všichni se zastávají jen vrahů a podobných ksindlů. Pokud někdo úmyslně zavraždí několik lidí, tak si nic jiného než trest smrti nezaslouží. Kde máte práva těch obětí? Kdo se zastal jich? Není nad to, když propuštěný vrah jde a zase někoho zabije. Kde jsou práva toho dalšího zavražděného? Pokud se vrah pověsí, tak už nikomu neublíží. Já jsem pro trest smrti!!! Tak a teď můžete začít kamenovat...

24.3.2015 11:13

P73a36v25e81l 54S59o89b73o72t84k58a 5450834

Vidíte to moc jednoduše. Trest smrti je pro společnost nákladnější než doživotní vězení a i pro odsouzeného je to ten menší trest.

Dovedete si představit, že byste dostal ve čtyřiceti letech trest doživotí bez možnosti podmíněného propuštění? I v šedesáti to musí být kruté.

A riziko justiční vraždy je příliš vysoké na to, abychom tresty smrti vykonávali.

A nezapomínejte, že zločinci je pak jedno kolik lidí zastřelí a pak nemá co ztratit v soubojích s policií nebo s občany, pokud tak jako tak dostane smrt.

24.3.2015 11:21

P57e14t88r 38K68m47e65n62t 9812120446462

prvni odstavec : nerozumim nakladnejsi ?? nez co ?? Kulka?? nemate pravdu... mensi trest -to mate pravdu

druhy odstavec : mate pravdu - ale tech dvacet let platime z penez, ktere mohli byt dany potrebnym - detem,nemocným,starym lidem atd

treti odstavec : Justicni vrazda - vzdy je moznost ,ale rok od roku se to procento snizuje a myslim ,ze to bude lepsi a lepsi - ale opravdu nechapu pripady jako Bjervik (nebo jek se to pise) tam je to ZCELA jasne a ten pan ma 2+1 ,svetlo, vodu , jidlo do konce zivota a proc to musim platit ja z dani ???

ctvrty odstavec : neni zcela tak jak rikate, protoze mozna je pro vraha horsi pomysleni ze stravi dozivoti ve vezeni a proto radsi zastreli kazdeho policistu ktery se ho pokusi zabasnout.... rikam treba ...

24.3.2015 11:30

J68i91ř28í 10N71o23v98á14k 3564159295590

Ano trest smrti je nakladnejsi než doživotní vězení

24.3.2015 11:44

Ř26e89h36o42ř 96V35l47a93s78á14k 2154244231656

To vždycky závisí na provedení jednotlivých variant.

24.3.2015 12:20

P54e11t72r 36K71m90e77n23t 9622400896122

Je nakladnejsi dokazovani tohoto cinu - protoze ten vrah se 15x odvola a 16 x napadne podjatost soudce atd .. Jinak vykonani trestu je puskou opravdu levnejsi nez 20 let nekoho zivit....

24.3.2015 12:46

J58i85ř53í 87N77o37v53á71k 3474429155670

http://deathpenalty.org/article.php?id=42 ano je dražší než doživotní vězení

24.3.2015 11:48

P36a43v18e64l 42S62o76b15o44t26k22a 5350774

"V příkrém rozporu s laickými představami jsou pro stát doživotní tresty mnohem levnější než tresty smrti a po pravy. Studie z Kansasu, New Yorku a Floridy ukazují, že trest smrti stojí stát v jediném případě v průměru od 1,6 do 3,2 miliónů dolarů. Uvěznění takového odsouzence místo toho na 100 let nebo více by stálo méně peněz."

http://www.hoschl.cz/files/422_cz_TR-SMRTI.pdf

24.3.2015 11:52

Ř83e24h51o46ř 63V59l45a40s48á49k 2934154111756

Což neznamená, že to nejde udělat levněji.

24.3.2015 12:21

P61a52v75e32l 49S42o45b91o62t35k44a 5600844

Záleží, jaké procento justičních vražd připustíte.

Nikdy to nebude 0 a i v USA, i při těchto nákladech, se pohybujete někde okolo 3% popravených nevinných.

24.3.2015 12:35

P35e54t84r 46K59m75e13n63t 9852170186862

"Ochranci" prav : KDO VAM DAL PRAVO ZABIT CLOVEKA ?? "Neochranci" prav : KDO DAL PRAVO VRAHOVI ZABIT CLOVEKA ??

Ani jedne strane nikdo, ale uz v Bibli se pravi : Oko za oko, zub za zub .....

24.3.2015 11:21

P95a74v29e86l 49S12o63b66o10t34k38a 5210764

UKŘIŽUJ!!

Víte, že ukřižování Ježíše byla justiční vražda??

24.3.2015 11:53

R78o89b84e30r87t 16P85r77a34ž90á54k 4118896275110

Nikoli. Podle tehdejších zákonů se skutečně dopustil hrdelních zločinů.

24.3.2015 12:17

B47o89h53u43s87l35a74v 23K57r52á60l71í77k 2591600959426

Zákon je vždycky jen zástěrka pro politickou vůli.

24.3.2015 13:33

P18e67t68r 89K82m75e78n31t 9392620156292

Jasně !! Když Vam nekdo zabije babicku tak dopadeni a odsouzeni vraha je politicka zvule BRAVO!!!

To je nazor hodny chlapa..

24.3.2015 13:38

P27a96v31e11l 26S75o56b89o50t85k12a 5650414

To nemáte opium? Morfium?.... jakékoli předávkování anestetikem vede k humánní smrti.

24.3.2015 11:06

V42l69a25d38i36m27í38r 57R46o43z30e37h28n71a21l 5328140357296

Je jedno jak se vykoná rozsudek smrti. V každém případě jde o barbarský čin, který civilizovaný svět (Evropa) už zamítl.

24.3.2015 11:06

D54a94l60i30b59o55r 12K12u69r55b56e15l 7114374565223

Co pořád vymýšlejí? Injekce, kulka.. Jen samá krev. Nestačil by jednoduše provaz?

24.3.2015 10:57

J59a50n 94N21o34v57á82k 8837766926

Nebo elektrické křeslo. Solární by bylo i ekologické. :-)

24.3.2015 19:55

V81ě54r64a 33Z85e24l65e56n70k79o21v20a 6690350335566

já též nevidím nic tak hrozného na trestu smrti, kdo dal šanci zavražděným na život - nikdo a ještě možná krutě umírali. Chtěla bych vidět reakci odpůrců trestu smrti pokud by jim někdo zabil blízkou osobu. Určitě by neříkali, že každý má právo na život. Ono se to kecá pokud se mě to netýká.

24.3.2015 10:56
Foto

P81a10v40e41l 91Š80i16l22p70o36c91h 1117716708207

Já osobně na tom nic hrůzného - na rozdíl od US guvernéra nevidím - jestli injekce či popravčí četa je více méně jedno, jinak bych subjektivně měl názor, že smrt před popravčí četou je rychlejší a pro vězně komfortnějí (různé aférky se špatným složením smrtících injekcí a delší doba umírání odsouzených).

Kulky jsou jistota jisté a rychlé smrti R^

Je zajímavé, že o odsouzencích na smrt se všudemožně píše, ale o jejich (mnohdy nelidsky trpících před jejich vraždou) se snad ani nepíšeRv

:-)

24.3.2015 10:51
Foto

P83e36t76r 10P46r77o83c40h90á58z40k56a 3442116882244

Nevidíte v tom nic hrůzného?A stoupnul by jste si do popravčí čety?Víte smrt zastřelením není rozhodně nic hezkého a dokonce ani spolehlivého a rychlého. Záleží na střelcích. A než dostanete poslední ránu s milosti, dost to trvá.

24.3.2015 11:34
Foto

P71a64v51e57l 52Š51i83l22p75o41c93h 1967926238927

popravdě:

nechtěl bych být v popravčí četě.

nedovedl bych s tím asi žít.....

Zdravím!

:-)

24.3.2015 11:44

J85i59ř95í 84C43h68u87d54ý 5718510183815

Osobně bych si teda přál spíš kulku než injekci... Nechápu, co je na tom nehumánního. Dřív se to dělalo běžně a lidé taky fungovali.

24.3.2015 10:50

T10o45m45á14š 32C55h64r37u58d24i28m68s10k24ý 5114686527806

Odsouzenec to má rychleji za sebou pomocí poravčí čety. Rozhodně při tom míň trpí. Pokud bych si mohl vybrat, bral bych tu četu. Škoda že už se nepoužívá gilotina, je to rychlé, levné, humánní.

24.3.2015 10:39

A37l36e52x 60G70r75e81g25o20r 9724482332419

S tou gilotinou bych to netvrdil tak jistě. Přeci jen mozek ještě chvíli po setnutí hlavy funguje. Ani u toho střelení to není tak jisté, že je to hned, pokud Vás netrefí přímo do palice

24.3.2015 11:02

J42i35ř61í 46E16u21l81e96r 5958369676436

Sedm střelců míří z pár kroků na hruď do oblasti srdce, takže po salvě to tam má odsouzenec na maděru a mrtvý je ve zlomku sekundy. Pokud se někdy ještě cukne, je to jako s tou žábou při pokusech pana Galvaniho. Jen svalová reakce, nic vědomého. 314

24.3.2015 14:29

R22a57d13e58k 24T94o47m78a74s61e92k 5483770568565

Jsem trochu překvapen, že je to již druhá volba hned po injekcích. Jednoho napadnou i humánnější způsoby....

24.3.2015 10:34

D98a91n77i25e11l 13J84a84n70í73č22e25k 8879107979337

no, hlavně je to jistě levnější, než všechny ty injekce etc.....

24.3.2015 10:32

J31i56ř21í 45K33u68č61e82r45a 9855931248

popravčí četa že je barbarská? no možná, já nevím nad tímto nepřemýšlím, spíš mě zajímá, zda není barbarské co dělali ti odsouzení.

24.3.2015 10:25

J69i84ř87í 50E62u77l95e92r 5618889986746

Hrůzné? A co si zaslouží často vícenásobní vrahové jiného? Pohodovou cimřičku s vybavením jako Breivik a k tomu doživotní zaopatření? Proč mají ty vysoké náklady platit daňoví poplatníci? A že to nejsou vůbec malé částky. Pokud se té "hrůznosti" týká, nejeden článek ze zahraničního tisku uvádí, že odchod ze světa použitím smrtící injekce nebyl pro odsouzence jednoduchý, ale dlouhý a bolestivý. Naproti tomu salva popravčí čety je záležitost milisekundová a prakticky nebolestivá. Agresivita a brutalita rostou a my se snažíme být velice humánní. Je to prostě jaksi naruby. Samozřejmě by se udělení trestu smrti dalo právnicky a soudně ošetřit tak, aby se prakticky vyloučily justiční omyly a tento trest byl praktikován jen ve zcela evidentních případech. 314

24.3.2015 10:23
Foto

M59i25c64h44a17l 15G41a26n36d80a56l55o74v50i69č 7478189421380

Tak chyba je především v tom, že to platí daňový poplatník a že si na sebe nevydělá odsouzený! A to je chyba v systému.

24.3.2015 10:33
Foto

M17i87c24h10a81l 33G59a46n91d17a45l44o32v80i61č 7308689331540

Nechutné, že ve třetím tisíciletí ještě někde existuje trest smrti!!!

Nahradil bych ho doživotními galejemi ve prospěch společnosti/pozůstalých, aby aby alespoň částečně odsouzení nahradili způsobené "škody".

Trest smrti je za prvé nehumánní a za druhé nic neřeší.

24.3.2015 10:18

P76e13t69r 66K43m23e38n23t 9982910406862

Resi absulutne vse.

24.3.2015 11:10

Z60d32e81n21o 59M58i42c41i84o 3695232341795

Je smutné, že v současné civilizaci je ještě někde takový trest zákonný. Ale k nezdravé společnosti, která bez skrupulí vyplenila tamní nativní domorodou kulturu, to asi nějak patří. Hold Emérika...

24.3.2015 9:57

J40i78ř80í 92M54a63c80e13k 3895255104281

Rusko, Čína a další země taky používají trest smrti. Takovéhle debaty tam nevedou a můžeme se jen domnívat, že to tam probíhá mnohem strašněji.

24.3.2015 9:47

D37a73n26i31e30l 51S53t44r28a41k20a 8619675191231

To je pravda, Jiří. Ale tímto směrem se asi posouvat nechceme, že?

24.3.2015 9:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.