- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už se moc těším, až pan Chládek nebude ministrem školství, protože jeho návrhy jsou jeden šílenější než druhý a z dětí vytváří jen pokusné králíky pro své experimenty ...
Dítě bude bráno dle spádovosti, ale rodiče si budou moci dle kapacity dát přihlášku i jinde....
Tak to funguje i u ZŠ - ale celkově je to průšvih. Zrušily se pevné osnovy = extrémně se rozevírají nůžky toho, co a kdy se děti kde učí, je velký rozdíl v kvalitě jednotlivých škol.
Můžu si vybrat jinou, než kam spadám, pokud ta, kam spadám, má mizernou pověst, ale mám smůlu - nedostanu se (řešila jsem teď zápis do 1. třídy ZŠ).
Ukamenujte mne, chcete-li, ale jsem pro zavedení trošku pevnějších osnov, jako to bylo za "našich mladých let" - v současné době, pokud se chcete / potřebujete stěhovat na jiné místo, či jen potřebujete z nějakého důvodu změnit ZŠ, tak je to průšvih nejen v průběhu roku, ale i o prázdninách - každá škola se učí něco jiného, má jiné nároky atd - v dobách pevných osnov byl rozdíl v učivu max. týden, dnes může být rozdíl opravdu hodně propastný. A bohužel, kvalita 9-leté ZŠ ovlivňuje další šance na budoucí studia, ať už na učilišti / SŠ, či následně i na případné VŠ.
Jenže - ve školství (stejně jako ve zdravotnictví, atd) nejsou finance, takže je málo škol, je málo kvalitních učitelů, půlka rodičů schovává své děti za různé dys, hyper a hypo (namátkou mám mezi známými 5 děti podobného věku - jen 2 z nich jdou do školy v 6 letech, ostatní všichni odklad a "přípravka na školu" - to mi přijde jako dost tragické)...
Souhlasím, že různé školy dnes nemají sjednocené systémy, ale nedělal bych z toho takovou vědu. Člověk je od přírody tvor tvárný, učenlivý a přizpůsobivý a zvládne mnohem těžší životní změny než přestup z jedné ZŠ nebo SŠ na jinou. Kvůli tomu bych nějaký tlak na sjednocování nepodnikal. Navíc dnes jsou čím dál módnější školy s různým "zaměřením", a to právě proto, že rodiče chtějí pro dítko něco zajímavého, něco navíc.
co je to zas za kravinu? jakoby nestačilo, že musí děti trčet zbytečně v devítce. Já čekám, kdy to zruší a oni ještě jeden zbytečný rok přidaj, to snad není možný. Doufám, že to neprojde
Jsou na ZŠ o rok déle a přitom vyučovací osnovy jsou o dobrou polovinu lehčí.
Další pan ministr, který vypouští kachny, bez předešlého průzkumu a někdo jiný ty kachny má do září 2017 chytat .
Vyházejme ty "odborníky", kteří melou pantem, ale nemyslí.
Jo, jeste by to chtelo pro predskolaky osnovy...Mame na malem meste 7 materskych skol, osma se stavi.Od nasivh zastupitelu by se jinde mohli v tomto smeru ucit.Pokud jde ovsem o predskolaky je treba vybirat, v nekolika skolkach je neresi vubec a v b ekolika maji rezim ze i muj ctyrletak by mohl s klidem do prvni tridy.Takze povinne skolky smysl maji, pokud v nich bude vyuka (ktera jde nahradit kurzem ve skole )-Pro rodice co vedou domácí vzdělávání je ovsem takovy predpis naprosto mimo...
Jen takovy maly navrh - co takhle zavest povinny predzapis v 5 letech a deti, ktere neprojdou, pak povinne do skolky, ostatni podle potreb rodicu. A pak normalni zapis v sesti letech. Tim by se prece rozdily daly smazat. Jen nevim, jak to vysvetlime EU, ze nam pri predzapisu neproslo neprimerene mnozstvi deti nekterych skupin obyvatel.
V současné době chodí do MŠ 90 % populace. Řekněme že cca 5 % jsou ti znevýhodnění co tam právě potřebujeme dostat. Dalších x % by tam rodiče chtěli dát a není místo.
Považujete za rozumné hnát zbytečně 99 % populace na zbytečný úkon, není rozumnější 99 % neobtěžovat a řešit jen to 1 % co je nějak hodně specifické?
1) všimněte si, že 90 % dětí do 3. třídy MŠ chodí už dnes. Čili primárně to cílí na děti ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí. Všichni snad vědí, že tam je to velký problém, který pak vede k dalším - zvláštní/praktické školy -> skupiny prakticky bez vzdělání -> ghetta, kriminalita, dávky atd. Rozetnout tento začarovaný kruh lze jedině vzděláním a to může začít právě tím, že se dětem srovnají startovací čáry, aby rozhodovaly skutečné předpoklady a ne to, jestli ho doma naučí základní návyky nebo jako imigranti neumí pořádně česky.
2) rodiče co jsou hodně alternativní a z nějakých ideologických důvodů MŠ nechtějí budou moc v klidu mít ten individuální plán, ten má hodně nízké požadavky
3) další dobrá věc je, že se tím vyvine tlak na stát a obce, aby konečně začali řešit zoufalý nedostatek školek
4) jen se bojím, aby to obce a MŠ neošvejkovali tak, že prostě povinně vezmou všechny 5leté a místo toho odmítnou většinu 3-4 letých.
ad 4) přesně tak to ale dopadne
Ja jsem pro. Deti v predskolnim veku maji neskutecnou touhu se ucit necemu novemu. Tak proc toho nevyuzit spravnym smerem. Naucit je hravou formou cist, psat a pocitat. A samozrejme je jeste neznamkovat, To az v prvni tride. To by ubylo 5tek. A ne jen ucit je jen strkat ctverecky do kulatych otvoru. Ve svete to funguje a deti to bavi.
cist a pocitat jsem umel. Ale nenaucil jsem se to ve skolce, ale doma.
Proč takhle troškařit? Nejlepší by bylo dát je do ústavu (pardon, školky)zrovna z porodnice
uz jsem psal - dite se nejvice ovlivni pro zivot v prvnich trech letech.... proc toho nevyuzit?
Co chcete od pologramota Chládka, který sám absolvoval Vojenskou akademii Klementa Gottwalda?
Asi soudí všechny podle vlastního genofondu, toť celé ...