Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podruhé jsme se narodili, popisuje filharmonik nehodu autobusu

Na tento zájezd fagotista Ondřej Roskovec hned tak nezapomene. Spolu s dalšími patnácti členy České filharmonie se vracel do Prahy ze zájezdu do Rakouska. „Kousek za Vídní začal autobus divně popojíždět sem a tam, pak sjel ze silnice, dvakrát se převrátil a skončili jsme v příkopu,“ popisuje průběh události.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13i73ř78í 66Š36e78j59n11o31h64a 4462253304363

Dopadlo to relativně dobře.

Stačilo ale, aby  tam zelení prosadili alej, a ta  stačila řádně dorůst, a  bez mrtvých by  se to neobešlo :-(

0/−6
23.3.2015 9:38

J19i56ř30í 44E42r83b37e13n 1293184646237

Aleje se kolem silnic sázejí několik set let, kdy se ještě o Zelených ani nemluvilo.

+5/0
23.3.2015 10:23

Z43d62e30n60ě83k 25D38u75f39e75k 2194364608

Blábol.:-/

+1/0
23.3.2015 12:35
Foto

L23u12k18a42s 14Z80m32i75z11i63k 8722893690698

Tak vám řeknu jako řidič příběh, co se nám běžně stává u cestovek. Jedeme poznávací zájezd na Francouzskou riviéru - kolem Marseille, Cannes, Monaco, atd. Tedy dva řidiči přes celou noc tak, že s malou rezervou nám to výjde na čas a musíme začít dělat povinnou 9 hodinovou přestávku. Ale dvacet minut před příjezdem se vzbudí průvodkyně a začně hovořit do mikrofonu něco o tom, že v této přírodní rezervaci budeme hodinu, pak pojedem na hrad, pak pojedem do Avignonu a pak tam a tam a na hotel. Jsme se s kolegou na sebe podívali a pak jeden z nás řekl průvodkyni, že to nebude možné, že pouze přijedem a 9 hodin stojíme. Ona se zhrozila...  "co to mám za řidiče, že ani nečetli program?" Tak sem jí odpověděl, že mne žádný program nezajímá, že mne zajímá v tom programu první místo, kam máme dojet a jako průvodkyní, která to nedělá poprvé už musí docvaknout, že musíme dělat pauzu a né celou noc jet a celý den popojíždět. Průvodkyně říkala, že cestovky většinou posílají tři řidiče, někdo, kdo jim pomůže na Rozvadov a pak pojede domů, a že si myslela, že pošle řidiče, kteří zvládají svoji práci. Tak to mne vytočilo. Ji říkám, že příště ať si vezme autobus plný řidičů a na zadní pětku si sedne s turistama, ale i tak by všichni řidiči byli povinni dělat po 21 hodinách výkonu pauzu, protože i vezení se je prakticky výkon. A po této scéně s průvodkyní jsem lidem vysvětlil, že mají průvodkyni, která je ochotna riskovat životy padesáti lidí a zaměstnat řidiče na 48 hodin bez pauzy, ale hlavně že my riskovat ochotni nejsme, dojeli jsme do Avignonu dle improvizované změny v programu a šli na 9 hodin spát. Byl to děs pracovat po zbytek cesty s někým kdo s vámi má tvořit tým ale ve skutečnosti je proti vám.

+13/0
23.3.2015 7:42

Ř61e37h98o54ř 70V11l23a45s96á79k 2694804301856

Tak to vypadá, že se blbě dohodl její šéf s Vaším šéfem. Takže oboustrannou naštvanost chápu.

Kdybyste se Vy koukl na program a upozornil svého šéfa, že to jaksi nehraje, nebo kdyby ona pojala podezření, že ve dvou řidičích to takto nejde, tak tomu samozřejmě mohl kterýkoliv z Vás včas zabránit. Ale být na sebe celý zájezd naštvaní kvůli tomu, že ten druhý se nerejpal ve věcech, které nejsou v jeho kompetenci? To mi moc chytré nepřijde.

+2/−1
23.3.2015 8:14
Foto

L53u96k43a46s 92Z83m29i80z29i70k 8252373420478

to je taková rutina, když odjezdíte za sezónu deset takových zájezdů pro jiné cestovky, tak vám nedojde že tihle budou pokoušet osud...ale pravda, asi se budu příště lépe dívat

+2/0
23.3.2015 9:15

L41u97c56i70e 23B55a76r48t39o31ň48o35v47á 5770158377715

Naše CK program konzultuje s dopravcem, a já vždy před zájezdem volám řidiči, jestli je vše o.k. Ale pravda je, že neděláme klasické poznávačky...ovšem sorry, jestli průvodkyně sama nevidí předem, že ten program se nedá dle předpisů zvládnout, tak je poněkud "neprofesionální". Ovšem hrotit to vzájemně před klienty - to se nesmí nikdy, přece váš vzájemný spor je opravdu nemusí zajímat.

+1/0
23.3.2015 15:38

R32a60i45n31e14r 30E36l95l85e50d79e18r 2383393439686

To je klasicky pripad . tomu se v Nemecku rika - dzunglovy apitalismus a ten vsude pokracuje diky USA.

0/−2
23.3.2015 11:31

P75e13t97r 33Š98t66ě73c19h 3152661218963

jenom v bude plném lidí se to dělá trochu blbě, stačí když kvůli tomu remcá v autě rodina, která chrápe celou cestu vy toho máte po noci za volantem plný oči

0/0
23.3.2015 1:18

P67e45t50r 74Š90t97ě91c75h 3952251378773

to mělo přijít jinam, reakce na ty co píšou , že má řidič zastavit a vyspat se když je unavený

0/0
23.3.2015 1:19

P36e15t95r 40F10i91a15l66a 9713746173133

Nechápu, proč nejezdí dva řidiči. Na jedné straně se máme líp než dřív a na druhé straně je na lidi kladena stále větší zodpovědnost, takže jsou v některých profesích stále udřenější a ještě půjdou později do důchodu.

Nezaměstnanost jako hrom, stát musí vyplácet podpory..... ale nelze udělal lepší zákony z hlediska bezpečnosti. Stát by ušetřil na podporách a mohl by to nějak dopravcům kompenzovat, třeba na bezpečnější spoje vysadit menší daně..... to už by nakonec měli zvládnout ekonomové.

+1/0
22.3.2015 23:31

J64a85n 36S26t46o18d38o38l49a 7981140263390

Jeli kousek. Tento řidič dodržoval bezpečnostní pauzy, jinak to u nových autobusů ani nejde. Třeba se mu udělalo nevolno, tomu by druhý řidič ničím nepomohl. Tohle s udřením nesouvisí, řidiči autobusů udření nebývají.

+2/0
22.3.2015 23:42

P46e66t71r 59F74i29a13l34a 9403676223743

Řidiči bylo špatně již před odjezdem zpět.... a být tam dva řidiči, jel ten druhý.

Slovem udření jsem nemyslel jen těžkou manuální práci a myslím si, že řidiči jsou udření dost, stejně jako někdy lékaři, když mají spánek po etapách.

+1/0
22.3.2015 23:49

J66a29n 91S11t73o74d67o87l35a 7361880693970

Na krátkou vzdálenost není třeba posílat dva řidiče. Když mu bylo blbě, měl raději zavolat pro náhrandího řidiče.

U současných záznamových karet musí dodržet odpočinek včetně doby pro spánek. Nikdy jsem neviděl řidiče moderního turistického autobusu, který by byl utahaný. Sice to nezaručí, že se vyhne mikrospánku, ale únava z vyčerpání nehrozí.

+1/0
23.3.2015 0:05

P89e69t90r 45F85r15a91n23c 9697541488938

Prijdete mi trochu naivni.

0/−3
23.3.2015 5:13

L21u98m87í10r 47V34i28t23h51a 2797887466362

Co Vám na tom přijde naivní? Že řidiči musí dodržovat odpočinek? Proč by měl riskovat nedodržení odpočinku, když mu za to hrozí 5 bodů a 25.000 Kč pokuta, kterou mu můžou udělit třeba rok zpětně. Těch, co jsou ochotni tohle riskovat, moc není.

+1/0
23.3.2015 8:19

J75a34n 46M38a13j19z76n12e60r 1846597216882

jestli mu bylo blbě neměl vůbec vyjet, cestovka by sehnala náhradu...takhle mohl zabít dost lidí

0/0
23.3.2015 0:55

M53a61r30t60i95n 73Č52e16r61n74ý 7781874871

No fyzicky asi udrenej nebyl, ale psychika taky hraje dulezitou roli. Jinak je znamo, ze ridici co pres tyden jezdi linky nebo mhd si o vejkendu privydelavaji jizdama pro cestovky.

+2/0
23.3.2015 0:06
Foto

L12u70k55a56s 19Z79m54i18z20i80k 8542843660448

na takovouto trasu se jezdí v jednom řidiči...navíc nikdo ani není ochoten dva řidiče zaplatit a druhý faktor je, že řidiči zkrátka ani nejsou...na zájezdový bus nemůžeš šoupnout kdejakého troubu z pracáku

0/0
23.3.2015 7:20

M70i90l59o24s 38V87a58l80y 8656922907832

Mikrospanek = SFIN^A :-/ V kazdem podobnem pripade je pro ridice  dulezite si rici DOST - STOP !! odbocit zaparkovat a na hodinu se vyspat. Moje zkusenost za posledni rok.  / 2x /

+2/0
22.3.2015 23:12

J24i92ř30í 24T58e66p50r 4257170155565

Technická:

Dost dobře nechápu jak to že leží na levým boku, ale zřejmě musel udělat salto. Střecha a pravej bok jsou neponičený, ale kousek trávy je na střeše vidět.

0/0
22.3.2015 22:25

M14i75c78h66a79e43l 80C74h74a39r39v80á25t 9119608503982

Za pár let, 70ti letý řidič z povolání, se nemusí dožít ani důchodového věku.

+2/−1
22.3.2015 22:23

A38n30n15a 61K64i34r65š60o87v94á 9316870445503

No když si muzikant zlomí ruku, to je fakt blbý ;-(

+11/−1
22.3.2015 21:35

P36a65v44e55l 47S58ý31k77o47r83a 7277262547841

Dost blbé. To může mít taky po kariéře. Rv  To bych nikomu nepřál.

+13/−1
22.3.2015 21:52

V21o14j22t97a 25S50u85k 3857105937481

No a co potom.....topic elekrarensky.....V[>-][>-][>-]!!

0/0
22.3.2015 23:56

M50a23r15t91i47n 58K86u39ř87í12t25k79a 6557226918775

Nebo taky učitel hudby.

0/0
23.3.2015 7:40

F60i82l30i44p 48N79e80s49p82o82r 8338724937637

vsichni se ptaji jestli byli cestujici pripoutani, ale nikdo se nepta jestli tam vubec ty pasy jsou :-)

+3/−1
22.3.2015 21:31
Foto

L49u64k49a16s 96Z44m25i84z10i35k 8402853650818

v novém zájezdovém busu na 100% ano... a cestující v takovém případě je povinen se poutat jinak riskuje pokutu do 2500 kč... naopak v linkovém nebo městském buse pásy nebývají

+9/−1
22.3.2015 21:44

J94a33n 66P84r32o71c35h13a78z59k98a 1707425659197

Proč to minus, pane Ryšavý? S čímpak v tomto příspěvku nesouhlasíte? Rád se nechám poučit. (Nemyslím to vůbec ironicky).

0/0
22.3.2015 23:50

L64u34c23i45e 34B62a60r40t48o25ň56o61v74á 5820938137625

No ze by zrovna tato Setra byla nez pasu, to bych se fakt divila. A nepamatuji se, kdy nam nas dopravce poslal autobus bez pasu. A ze by CF si najimala na dopravu nejakou starickou plechovku, se mi nechce verit. Ale lide se v dalkovych busech vesmes nepoutaji, bohuzel. A to nas dopravce nam na zajezdy s detmi uz dokonce posila bus detskymi sedackami. Deti rodice poutaji nebo daji do sedacky, ale samotni casto zustanou v autobuse nepripoutani.

+7/0
22.3.2015 21:47

J23i97ř53í 58V25o48l49k31á37n 3460846891

Při cestách jsem vždy připoután jen já a řidič...

+3/0
22.3.2015 22:49

J16i36ř12í 59V75o45l11k26á49n 3400296441

Kdo hledá - najde

+2/0
22.3.2015 22:52
Foto

L68u74d19e59k 30R83a56u46e56r 5435228598487

Ode dneska se pripoutavam!

+2/0
22.3.2015 23:14

D73a24n95i25e74l 50D41r88n54e12c 6971469926852

Je zde vidět posun v bezpečnosti autobusu od nehody u Nažidel, konstrukce vydržela R^

Je "hezké", jak se v autobuse téměř nikdo nepoutá, že to není potřeba, při případném převrácení ale tokový jedinci vyletí ven oknem a autobus je může klidně zalehnout (to už ale často není potřeba), nebo mohou zranit i připoutané cestující v autobuse...

+7/0
22.3.2015 21:13
Foto

L22u81k78a18s 65Z96m78i73z21i77k 8252113430698

srovnávat tohle s nažidlama jsou hrušky a jabka... u nažidel byl patrový bus a dopadl úplně jinak a při jiné rychlosti...

+9/0
22.3.2015 21:30

J78i67ř47í 26V95o24l52k35á44n 3130696521

Patrový bus navíc nemá atest na převrácení.

+1/0
22.3.2015 22:54

P85a79v30e17l 60O82d90r69a33z73i63l 6134939517160

Video z jiné nehody busu, bohužel zkolabovaný řidič zemřel. Flegmatický komentář autora videa stojí za pozornost.

https://www.youtube.com/watch?v=gogPllfBvds

+2/−1
22.3.2015 20:54
Foto

O98n12d28r10e73j 17B71o19c85e64k 1810505774438

Neni mu dobre a sedne za volant na delsi cestuRv

+6/−3
22.3.2015 20:48
Foto

L85u47k75a48s 22Z21m97i52z14i26k 8422193720458

ještě že už si vyluštil příčinu všeho

+1/−2
22.3.2015 20:50

F15i14l43i32p 54N18e52s33p25o13r 8958454237697

No a co jineho ma delat? Rict ze mu neni dobre, at lide pockaji 12 hodin na jiny autobus ktery prijede z ceska? Dovedete si predstavit ty obliceje? Staci kdyz ma mestsky autobus treba 10 minut zpozdeni a vsichni se na sebe divaji....

+6/−3
22.3.2015 21:30

L44u51c78i42e 22B36a46r35t87o64ň80o39v17á 5560978127675

Ano take jsme to jiz resili...novy ridic z jineho busu pres dispecink, cekalo se necelych sest hodin a az na prvnich 10 minut zadne obliceje nebyly. Vymyslel se nahradni program v miste a lide chapali, ze je to vazne a ze indisponovany ridic je o zivot .hra o .jejich zivot. Ale pravda je, ze vetsinu momentalnich zdravotnich indispozic se ridici snazi rozchodit a jedou. Tady to nemusel opravdu odhadnout jak vazne to je.

+7/0
22.3.2015 21:57

P63a43v36e14l 81S30ý59k94o69r89a 7627322727511

Možná, dnes už může kdokoli mluvit cokoliv, řidič je mrtev. ;-€

0/−2
22.3.2015 21:56

T97o38m18á61š 46K98n96a46i97f78l 6253780507240

Tady je zas chytrejch.... Autobus znaj z obrazku... Ale přesně ví, co a kdo je vinik.

+11/0
22.3.2015 20:34
Foto

L10u95k34a22s 44Z42m11i85z64i61k 8312293460518

tento bus měl digitální tachograf, takže nějakého porušení sociálního předpisu bych se nebál, ....na buse těžko ošálíte snímač na převodovce magnetem jako je tomu zvykem u kamionu.... a řidič musí počítat s tím, že 28 dní zpětně za svoje prohřešky může dostat pokutu - na západě ve stovkách eur

+2/0
22.3.2015 20:30

P45a83v13e24l 22S14ý41k78o47r46a 7647672657961

ále, a když vás musí operovat doktor, který 32 hodin nespal, tak  to taky není problém.

V některých nemocnicích standard. [>-]Bohužel.

Jinak soudím, srdeční, nebo mozková příhoda, jichž bude přibývat s prodlužováním odchodu do důchodu.

+8/−1
22.3.2015 20:29

P38a35v65e51l 18S80ý69k93o38r19a 7377192747211

naštěstí pacientka měla dost rozumu a umřela hned při uspávání, jak mi dnes říkal jeden známý doktor. Takže nakonec ani neoperovali. ?V

0/−5
22.3.2015 20:33

P72a55v40e27l 62S55ý10k24o75r10a 7657462827301

bohužel, to je dnes realita

0/−5
22.3.2015 20:33

J57i87ř57í 76E75r14b57e39n 1953784206657

Lidi, kteří říkají "dnes" při každé stěžovací příležitosti, bych fackoval.

"Dnes" je těžké mít děti, "dnes" je to v nemocnicích špatné, "dnes" je to na silnicích nebezpečné... ;-ORv

Žijeme v prokazatelně nejlepším období lidstva, ale někdo furt bude skuhrat, že dřív bylo líp!

+11/−3
22.3.2015 21:34

L80u51d54ě92k 86N13ě39m30e15c 5905161462144

Já bych je dnes nakopal do řiti.

+9/0
22.3.2015 21:40

P19a95v23e58l 64S84ý71k97o49r45a 7507612597421

a jak to vyřeší nevyspalé doktory ?  Dnes ani zítra nijak. V

Nemyslím si, že dříve byli doktoři tak přetěžování. To je vynález až zdravotní pojišťovny.....

Štve   vás moc, že něco mohlo být dříve lepší, než dnes ? [>-]

+3/−7
22.3.2015 21:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.