Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podruhé jsme se narodili, popisuje filharmonik nehodu autobusu

Na tento zájezd fagotista Ondřej Roskovec hned tak nezapomene. Spolu s dalšími patnácti členy České filharmonie se vracel do Prahy ze zájezdu do Rakouska. „Kousek za Vídní začal autobus divně popojíždět sem a tam, pak sjel ze silnice, dvakrát se převrátil a skončili jsme v příkopu,“ popisuje průběh události.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i80ř19í 59Š81e87j16n88o38h19a 4192583694213

Dopadlo to relativně dobře.

Stačilo ale, aby  tam zelení prosadili alej, a ta  stačila řádně dorůst, a  bez mrtvých by  se to neobešlo :-(

0/−6
23.3.2015 9:38

J48i39ř35í 22E13r62b65e87n 1763284186427

Aleje se kolem silnic sázejí několik set let, kdy se ještě o Zelených ani nemluvilo.

+5/0
23.3.2015 10:23

Z53d54e31n20ě28k 96D83u55f42e12k 2384924408

Blábol.:-/

+1/0
23.3.2015 12:35
Foto

L49u32k28a91s 90Z44m56i95z34i34k 8972263560158

Tak vám řeknu jako řidič příběh, co se nám běžně stává u cestovek. Jedeme poznávací zájezd na Francouzskou riviéru - kolem Marseille, Cannes, Monaco, atd. Tedy dva řidiči přes celou noc tak, že s malou rezervou nám to výjde na čas a musíme začít dělat povinnou 9 hodinovou přestávku. Ale dvacet minut před příjezdem se vzbudí průvodkyně a začně hovořit do mikrofonu něco o tom, že v této přírodní rezervaci budeme hodinu, pak pojedem na hrad, pak pojedem do Avignonu a pak tam a tam a na hotel. Jsme se s kolegou na sebe podívali a pak jeden z nás řekl průvodkyni, že to nebude možné, že pouze přijedem a 9 hodin stojíme. Ona se zhrozila...  "co to mám za řidiče, že ani nečetli program?" Tak sem jí odpověděl, že mne žádný program nezajímá, že mne zajímá v tom programu první místo, kam máme dojet a jako průvodkyní, která to nedělá poprvé už musí docvaknout, že musíme dělat pauzu a né celou noc jet a celý den popojíždět. Průvodkyně říkala, že cestovky většinou posílají tři řidiče, někdo, kdo jim pomůže na Rozvadov a pak pojede domů, a že si myslela, že pošle řidiče, kteří zvládají svoji práci. Tak to mne vytočilo. Ji říkám, že příště ať si vezme autobus plný řidičů a na zadní pětku si sedne s turistama, ale i tak by všichni řidiči byli povinni dělat po 21 hodinách výkonu pauzu, protože i vezení se je prakticky výkon. A po této scéně s průvodkyní jsem lidem vysvětlil, že mají průvodkyni, která je ochotna riskovat životy padesáti lidí a zaměstnat řidiče na 48 hodin bez pauzy, ale hlavně že my riskovat ochotni nejsme, dojeli jsme do Avignonu dle improvizované změny v programu a šli na 9 hodin spát. Byl to děs pracovat po zbytek cesty s někým kdo s vámi má tvořit tým ale ve skutečnosti je proti vám.

+13/0
23.3.2015 7:42

Ř65e31h75o91ř 41V40l73a54s61á43k 2174974891606

Tak to vypadá, že se blbě dohodl její šéf s Vaším šéfem. Takže oboustrannou naštvanost chápu.

Kdybyste se Vy koukl na program a upozornil svého šéfa, že to jaksi nehraje, nebo kdyby ona pojala podezření, že ve dvou řidičích to takto nejde, tak tomu samozřejmě mohl kterýkoliv z Vás včas zabránit. Ale být na sebe celý zájezd naštvaní kvůli tomu, že ten druhý se nerejpal ve věcech, které nejsou v jeho kompetenci? To mi moc chytré nepřijde.

+2/−1
23.3.2015 8:14
Foto

L84u65k16a37s 96Z28m71i23z43i69k 8832373720848

to je taková rutina, když odjezdíte za sezónu deset takových zájezdů pro jiné cestovky, tak vám nedojde že tihle budou pokoušet osud...ale pravda, asi se budu příště lépe dívat

+2/0
23.3.2015 9:15

L57u30c95i22e 12B50a78r88t21o35ň45o61v10á 5740768657585

Naše CK program konzultuje s dopravcem, a já vždy před zájezdem volám řidiči, jestli je vše o.k. Ale pravda je, že neděláme klasické poznávačky...ovšem sorry, jestli průvodkyně sama nevidí předem, že ten program se nedá dle předpisů zvládnout, tak je poněkud "neprofesionální". Ovšem hrotit to vzájemně před klienty - to se nesmí nikdy, přece váš vzájemný spor je opravdu nemusí zajímat.

+1/0
23.3.2015 15:38

R82a45i65n44e48r 68E90l88l59e85d93e17r 2413323579126

To je klasicky pripad . tomu se v Nemecku rika - dzunglovy apitalismus a ten vsude pokracuje diky USA.

0/−2
23.3.2015 11:31

P11e68t14r 22Š21t85ě87c20h 3152761948113

jenom v bude plném lidí se to dělá trochu blbě, stačí když kvůli tomu remcá v autě rodina, která chrápe celou cestu vy toho máte po noci za volantem plný oči

0/0
23.3.2015 1:18

P60e66t71r 48Š66t14ě34c53h 3362291228813

to mělo přijít jinam, reakce na ty co píšou , že má řidič zastavit a vyspat se když je unavený

0/0
23.3.2015 1:19

P36e30t22r 90F92i94a13l93a 9233136963733

Nechápu, proč nejezdí dva řidiči. Na jedné straně se máme líp než dřív a na druhé straně je na lidi kladena stále větší zodpovědnost, takže jsou v některých profesích stále udřenější a ještě půjdou později do důchodu.

Nezaměstnanost jako hrom, stát musí vyplácet podpory..... ale nelze udělal lepší zákony z hlediska bezpečnosti. Stát by ušetřil na podporách a mohl by to nějak dopravcům kompenzovat, třeba na bezpečnější spoje vysadit menší daně..... to už by nakonec měli zvládnout ekonomové.

+1/0
22.3.2015 23:31

J17a61n 45S71t59o77d34o42l91a 7951870973280

Jeli kousek. Tento řidič dodržoval bezpečnostní pauzy, jinak to u nových autobusů ani nejde. Třeba se mu udělalo nevolno, tomu by druhý řidič ničím nepomohl. Tohle s udřením nesouvisí, řidiči autobusů udření nebývají.

+2/0
22.3.2015 23:42

P31e68t74r 27F32i58a73l49a 9903406833643

Řidiči bylo špatně již před odjezdem zpět.... a být tam dva řidiči, jel ten druhý.

Slovem udření jsem nemyslel jen těžkou manuální práci a myslím si, že řidiči jsou udření dost, stejně jako někdy lékaři, když mají spánek po etapách.

+1/0
22.3.2015 23:49

J74a28n 22S81t90o16d47o63l74a 7741580523880

Na krátkou vzdálenost není třeba posílat dva řidiče. Když mu bylo blbě, měl raději zavolat pro náhrandího řidiče.

U současných záznamových karet musí dodržet odpočinek včetně doby pro spánek. Nikdy jsem neviděl řidiče moderního turistického autobusu, který by byl utahaný. Sice to nezaručí, že se vyhne mikrospánku, ale únava z vyčerpání nehrozí.

+1/0
23.3.2015 0:05

P81e76t50r 87F49r44a33n34c 9927741728448

Prijdete mi trochu naivni.

0/−3
23.3.2015 5:13

L28u94m79í48r 98V66i69t15h87a 2937137156302

Co Vám na tom přijde naivní? Že řidiči musí dodržovat odpočinek? Proč by měl riskovat nedodržení odpočinku, když mu za to hrozí 5 bodů a 25.000 Kč pokuta, kterou mu můžou udělit třeba rok zpětně. Těch, co jsou ochotni tohle riskovat, moc není.

+1/0
23.3.2015 8:19

J20a14n 80M59a63j56z92n26e74r 1436767966982

jestli mu bylo blbě neměl vůbec vyjet, cestovka by sehnala náhradu...takhle mohl zabít dost lidí

0/0
23.3.2015 0:55

M13a89r48t41i50n 35Č47e18r56n87ý 7521824351

No fyzicky asi udrenej nebyl, ale psychika taky hraje dulezitou roli. Jinak je znamo, ze ridici co pres tyden jezdi linky nebo mhd si o vejkendu privydelavaji jizdama pro cestovky.

+2/0
23.3.2015 0:06
Foto

L74u90k81a82s 92Z81m47i81z29i34k 8292523420208

na takovouto trasu se jezdí v jednom řidiči...navíc nikdo ani není ochoten dva řidiče zaplatit a druhý faktor je, že řidiči zkrátka ani nejsou...na zájezdový bus nemůžeš šoupnout kdejakého troubu z pracáku

0/0
23.3.2015 7:20

M26i50l12o29s 46V71a12l67y 8666242487622

Mikrospanek = SFIN^A :-/ V kazdem podobnem pripade je pro ridice  dulezite si rici DOST - STOP !! odbocit zaparkovat a na hodinu se vyspat. Moje zkusenost za posledni rok.  / 2x /

+2/0
22.3.2015 23:12

J61i79ř81í 11T57e91p17r 4797300285345

Technická:

Dost dobře nechápu jak to že leží na levým boku, ale zřejmě musel udělat salto. Střecha a pravej bok jsou neponičený, ale kousek trávy je na střeše vidět.

0/0
22.3.2015 22:25

M92i59c82h24a60e30l 70C24h22a96r91v36á90t 9169858323462

Za pár let, 70ti letý řidič z povolání, se nemusí dožít ani důchodového věku.

+2/−1
22.3.2015 22:23

A63n72n33a 25K68i54r29š84o11v46á 9326700605343

No když si muzikant zlomí ruku, to je fakt blbý ;-(

+11/−1
22.3.2015 21:35

P39a95v32e76l 36S85ý88k87o16r45a 7527342507641

Dost blbé. To může mít taky po kariéře. Rv  To bych nikomu nepřál.

+13/−1
22.3.2015 21:52

V86o55j20t51a 16S83u43k 3657545117771

No a co potom.....topic elekrarensky.....V[>-][>-][>-]!!

0/0
22.3.2015 23:56

M89a37r93t75i29n 34K90u50ř46í66t96k94a 6827186958605

Nebo taky učitel hudby.

0/0
23.3.2015 7:40

F74i84l27i78p 26N30e78s30p23o90r 6227297538502

vsichni se ptaji jestli byli cestujici pripoutani, ale nikdo se nepta jestli tam vubec ty pasy jsou :-)

+3/−1
22.3.2015 21:31
Foto

L95u39k76a75s 58Z94m60i92z39i26k 8272433980288

v novém zájezdovém busu na 100% ano... a cestující v takovém případě je povinen se poutat jinak riskuje pokutu do 2500 kč... naopak v linkovém nebo městském buse pásy nebývají

+9/−1
22.3.2015 21:44

J29a57n 24P67r96o87c82h89a69z83k97a 1737175259557

Proč to minus, pane Ryšavý? S čímpak v tomto příspěvku nesouhlasíte? Rád se nechám poučit. (Nemyslím to vůbec ironicky).

0/0
22.3.2015 23:50

L15u43c77i30e 91B26a11r64t15o42ň47o64v24á 5900868627975

No ze by zrovna tato Setra byla nez pasu, to bych se fakt divila. A nepamatuji se, kdy nam nas dopravce poslal autobus bez pasu. A ze by CF si najimala na dopravu nejakou starickou plechovku, se mi nechce verit. Ale lide se v dalkovych busech vesmes nepoutaji, bohuzel. A to nas dopravce nam na zajezdy s detmi uz dokonce posila bus detskymi sedackami. Deti rodice poutaji nebo daji do sedacky, ale samotni casto zustanou v autobuse nepripoutani.

+7/0
22.3.2015 21:47

J86i78ř12í 93V42o96l61k55á61n 3230486171

Při cestách jsem vždy připoután jen já a řidič...

+3/0
22.3.2015 22:49

J91i59ř31í 53V77o83l20k83á64n 3780356121

Kdo hledá - najde

+2/0
22.3.2015 22:52
Foto

L56u58d61e64k 50R27a75u77e95r 5455758298457

Ode dneska se pripoutavam!

+2/0
22.3.2015 23:14

D53a21n11i79e68l 45D64r86n25e97c 6491869426692

Je zde vidět posun v bezpečnosti autobusu od nehody u Nažidel, konstrukce vydržela R^

Je "hezké", jak se v autobuse téměř nikdo nepoutá, že to není potřeba, při případném převrácení ale tokový jedinci vyletí ven oknem a autobus je může klidně zalehnout (to už ale často není potřeba), nebo mohou zranit i připoutané cestující v autobuse...

+7/0
22.3.2015 21:13
Foto

L23u12k51a23s 31Z10m75i90z84i47k 8982903210948

srovnávat tohle s nažidlama jsou hrušky a jabka... u nažidel byl patrový bus a dopadl úplně jinak a při jiné rychlosti...

+9/0
22.3.2015 21:30

J72i39ř94í 24V54o33l41k40á98n 3820836191

Patrový bus navíc nemá atest na převrácení.

+1/0
22.3.2015 22:54

P88a47v68e43l 63O25d63r84a16z63i93l 6924629967450

Video z jiné nehody busu, bohužel zkolabovaný řidič zemřel. Flegmatický komentář autora videa stojí za pozornost.

https://www.youtube.com/watch?v=gogPllfBvds

+2/−1
22.3.2015 20:54
Foto

O76n29d25r41e69j 54B53o91c52e67k 1530715874458

Neni mu dobre a sedne za volant na delsi cestuRv

+6/−3
22.3.2015 20:48
Foto

L81u70k51a40s 47Z89m86i52z25i14k 8442753570208

ještě že už si vyluštil příčinu všeho

+1/−2
22.3.2015 20:50

F66i74l10i30p 91N36e94s63p79o66r 6517497438932

No a co jineho ma delat? Rict ze mu neni dobre, at lide pockaji 12 hodin na jiny autobus ktery prijede z ceska? Dovedete si predstavit ty obliceje? Staci kdyz ma mestsky autobus treba 10 minut zpozdeni a vsichni se na sebe divaji....

+6/−3
22.3.2015 21:30

L76u89c94i70e 90B95a69r80t33o51ň31o59v55á 5880758987365

Ano take jsme to jiz resili...novy ridic z jineho busu pres dispecink, cekalo se necelych sest hodin a az na prvnich 10 minut zadne obliceje nebyly. Vymyslel se nahradni program v miste a lide chapali, ze je to vazne a ze indisponovany ridic je o zivot .hra o .jejich zivot. Ale pravda je, ze vetsinu momentalnich zdravotnich indispozic se ridici snazi rozchodit a jedou. Tady to nemusel opravdu odhadnout jak vazne to je.

+7/0
22.3.2015 21:57

P34a78v94e81l 85S91ý52k51o95r19a 7867172717721

Možná, dnes už může kdokoli mluvit cokoliv, řidič je mrtev. ;-€

0/−2
22.3.2015 21:56

T94o49m52á58š 48K24n49a14i65f23l 6953930767780

Tady je zas chytrejch.... Autobus znaj z obrazku... Ale přesně ví, co a kdo je vinik.

+11/0
22.3.2015 20:34
Foto

L69u76k48a73s 13Z66m24i25z64i97k 8942133120278

tento bus měl digitální tachograf, takže nějakého porušení sociálního předpisu bych se nebál, ....na buse těžko ošálíte snímač na převodovce magnetem jako je tomu zvykem u kamionu.... a řidič musí počítat s tím, že 28 dní zpětně za svoje prohřešky může dostat pokutu - na západě ve stovkách eur

+2/0
22.3.2015 20:30

P10a60v93e26l 78S58ý63k15o46r27a 7607222847731

ále, a když vás musí operovat doktor, který 32 hodin nespal, tak  to taky není problém.

V některých nemocnicích standard. [>-]Bohužel.

Jinak soudím, srdeční, nebo mozková příhoda, jichž bude přibývat s prodlužováním odchodu do důchodu.

+8/−1
22.3.2015 20:29

P38a67v89e97l 75S71ý35k42o48r42a 7687152797341

naštěstí pacientka měla dost rozumu a umřela hned při uspávání, jak mi dnes říkal jeden známý doktor. Takže nakonec ani neoperovali. ?V

0/−5
22.3.2015 20:33

P86a59v52e21l 46S86ý26k23o45r98a 7607982217221

bohužel, to je dnes realita

0/−5
22.3.2015 20:33

J42i37ř84í 15E12r39b90e68n 1373234136507

Lidi, kteří říkají "dnes" při každé stěžovací příležitosti, bych fackoval.

"Dnes" je těžké mít děti, "dnes" je to v nemocnicích špatné, "dnes" je to na silnicích nebezpečné... ;-ORv

Žijeme v prokazatelně nejlepším období lidstva, ale někdo furt bude skuhrat, že dřív bylo líp!

+11/−3
22.3.2015 21:34

L76u73d27ě54k 82N20ě52m83e80c 5585671182114

Já bych je dnes nakopal do řiti.

+9/0
22.3.2015 21:40

P47a85v22e53l 53S97ý24k71o24r30a 7157142837101

a jak to vyřeší nevyspalé doktory ?  Dnes ani zítra nijak. V

Nemyslím si, že dříve byli doktoři tak přetěžování. To je vynález až zdravotní pojišťovny.....

Štve   vás moc, že něco mohlo být dříve lepší, než dnes ? [>-]

+3/−7
22.3.2015 21:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.