Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podruhé jsme se narodili, popisuje filharmonik nehodu autobusu

Na tento zájezd fagotista Ondřej Roskovec hned tak nezapomene. Spolu s dalšími patnácti členy České filharmonie se vracel do Prahy ze zájezdu do Rakouska. „Kousek za Vídní začal autobus divně popojíždět sem a tam, pak sjel ze silnice, dvakrát se převrátil a skončili jsme v příkopu,“ popisuje průběh události.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19i55ř35í 91Š10e56j70n97o82h10a 4742563224193

Dopadlo to relativně dobře.

Stačilo ale, aby  tam zelení prosadili alej, a ta  stačila řádně dorůst, a  bez mrtvých by  se to neobešlo :-(

0/−6
23.3.2015 9:38

J76i13ř25í 77E64r56b59e82n 1543804686837

Aleje se kolem silnic sázejí několik set let, kdy se ještě o Zelených ani nemluvilo.

+5/0
23.3.2015 10:23

Z94d28e23n27ě46k 55D81u24f21e40k 2544194478

Blábol.:-/

+1/0
23.3.2015 12:35
Foto

L59u61k32a38s 56Z34m51i26z71i40k 8752293600828

Tak vám řeknu jako řidič příběh, co se nám běžně stává u cestovek. Jedeme poznávací zájezd na Francouzskou riviéru - kolem Marseille, Cannes, Monaco, atd. Tedy dva řidiči přes celou noc tak, že s malou rezervou nám to výjde na čas a musíme začít dělat povinnou 9 hodinovou přestávku. Ale dvacet minut před příjezdem se vzbudí průvodkyně a začně hovořit do mikrofonu něco o tom, že v této přírodní rezervaci budeme hodinu, pak pojedem na hrad, pak pojedem do Avignonu a pak tam a tam a na hotel. Jsme se s kolegou na sebe podívali a pak jeden z nás řekl průvodkyni, že to nebude možné, že pouze přijedem a 9 hodin stojíme. Ona se zhrozila...  "co to mám za řidiče, že ani nečetli program?" Tak sem jí odpověděl, že mne žádný program nezajímá, že mne zajímá v tom programu první místo, kam máme dojet a jako průvodkyní, která to nedělá poprvé už musí docvaknout, že musíme dělat pauzu a né celou noc jet a celý den popojíždět. Průvodkyně říkala, že cestovky většinou posílají tři řidiče, někdo, kdo jim pomůže na Rozvadov a pak pojede domů, a že si myslela, že pošle řidiče, kteří zvládají svoji práci. Tak to mne vytočilo. Ji říkám, že příště ať si vezme autobus plný řidičů a na zadní pětku si sedne s turistama, ale i tak by všichni řidiči byli povinni dělat po 21 hodinách výkonu pauzu, protože i vezení se je prakticky výkon. A po této scéně s průvodkyní jsem lidem vysvětlil, že mají průvodkyni, která je ochotna riskovat životy padesáti lidí a zaměstnat řidiče na 48 hodin bez pauzy, ale hlavně že my riskovat ochotni nejsme, dojeli jsme do Avignonu dle improvizované změny v programu a šli na 9 hodin spát. Byl to děs pracovat po zbytek cesty s někým kdo s vámi má tvořit tým ale ve skutečnosti je proti vám.

+13/0
23.3.2015 7:42

Ř79e43h35o11ř 53V32l25a61s51á83k 2654634281746

Tak to vypadá, že se blbě dohodl její šéf s Vaším šéfem. Takže oboustrannou naštvanost chápu.

Kdybyste se Vy koukl na program a upozornil svého šéfa, že to jaksi nehraje, nebo kdyby ona pojala podezření, že ve dvou řidičích to takto nejde, tak tomu samozřejmě mohl kterýkoliv z Vás včas zabránit. Ale být na sebe celý zájezd naštvaní kvůli tomu, že ten druhý se nerejpal ve věcech, které nejsou v jeho kompetenci? To mi moc chytré nepřijde.

+2/−1
23.3.2015 8:14
Foto

L97u97k46a57s 15Z39m14i93z36i53k 8972553260678

to je taková rutina, když odjezdíte za sezónu deset takových zájezdů pro jiné cestovky, tak vám nedojde že tihle budou pokoušet osud...ale pravda, asi se budu příště lépe dívat

+2/0
23.3.2015 9:15

L32u87c46i96e 85B72a11r79t84o39ň11o86v31á 5970208477725

Naše CK program konzultuje s dopravcem, a já vždy před zájezdem volám řidiči, jestli je vše o.k. Ale pravda je, že neděláme klasické poznávačky...ovšem sorry, jestli průvodkyně sama nevidí předem, že ten program se nedá dle předpisů zvládnout, tak je poněkud "neprofesionální". Ovšem hrotit to vzájemně před klienty - to se nesmí nikdy, přece váš vzájemný spor je opravdu nemusí zajímat.

+1/0
23.3.2015 15:38

R92a15i75n27e73r 93E27l24l30e77d85e17r 2813133969156

To je klasicky pripad . tomu se v Nemecku rika - dzunglovy apitalismus a ten vsude pokracuje diky USA.

0/−2
23.3.2015 11:31

P57e38t62r 47Š67t77ě55c73h 3272221178563

jenom v bude plném lidí se to dělá trochu blbě, stačí když kvůli tomu remcá v autě rodina, která chrápe celou cestu vy toho máte po noci za volantem plný oči

0/0
23.3.2015 1:18

P28e17t16r 82Š88t80ě15c50h 3502491588933

to mělo přijít jinam, reakce na ty co píšou , že má řidič zastavit a vyspat se když je unavený

0/0
23.3.2015 1:19

P28e82t64r 94F24i72a13l35a 9133806733683

Nechápu, proč nejezdí dva řidiči. Na jedné straně se máme líp než dřív a na druhé straně je na lidi kladena stále větší zodpovědnost, takže jsou v některých profesích stále udřenější a ještě půjdou později do důchodu.

Nezaměstnanost jako hrom, stát musí vyplácet podpory..... ale nelze udělal lepší zákony z hlediska bezpečnosti. Stát by ušetřil na podporách a mohl by to nějak dopravcům kompenzovat, třeba na bezpečnější spoje vysadit menší daně..... to už by nakonec měli zvládnout ekonomové.

+1/0
22.3.2015 23:31

J56a10n 14S24t59o12d10o61l86a 7701940223710

Jeli kousek. Tento řidič dodržoval bezpečnostní pauzy, jinak to u nových autobusů ani nejde. Třeba se mu udělalo nevolno, tomu by druhý řidič ničím nepomohl. Tohle s udřením nesouvisí, řidiči autobusů udření nebývají.

+2/0
22.3.2015 23:42

P12e27t10r 97F56i64a17l79a 9683286843223

Řidiči bylo špatně již před odjezdem zpět.... a být tam dva řidiči, jel ten druhý.

Slovem udření jsem nemyslel jen těžkou manuální práci a myslím si, že řidiči jsou udření dost, stejně jako někdy lékaři, když mají spánek po etapách.

+1/0
22.3.2015 23:49

J60a58n 53S18t80o53d46o43l47a 7361880753890

Na krátkou vzdálenost není třeba posílat dva řidiče. Když mu bylo blbě, měl raději zavolat pro náhrandího řidiče.

U současných záznamových karet musí dodržet odpočinek včetně doby pro spánek. Nikdy jsem neviděl řidiče moderního turistického autobusu, který by byl utahaný. Sice to nezaručí, že se vyhne mikrospánku, ale únava z vyčerpání nehrozí.

+1/0
23.3.2015 0:05

P89e48t49r 95F17r57a86n51c 9327211558138

Prijdete mi trochu naivni.

0/−3
23.3.2015 5:13

L37u56m26í65r 88V86i80t28h12a 2987527556532

Co Vám na tom přijde naivní? Že řidiči musí dodržovat odpočinek? Proč by měl riskovat nedodržení odpočinku, když mu za to hrozí 5 bodů a 25.000 Kč pokuta, kterou mu můžou udělit třeba rok zpětně. Těch, co jsou ochotni tohle riskovat, moc není.

+1/0
23.3.2015 8:19

J15a27n 58M78a34j75z37n34e18r 1656267676822

jestli mu bylo blbě neměl vůbec vyjet, cestovka by sehnala náhradu...takhle mohl zabít dost lidí

0/0
23.3.2015 0:55

M61a69r97t70i37n 46Č97e15r52n95ý 7301764581

No fyzicky asi udrenej nebyl, ale psychika taky hraje dulezitou roli. Jinak je znamo, ze ridici co pres tyden jezdi linky nebo mhd si o vejkendu privydelavaji jizdama pro cestovky.

+2/0
23.3.2015 0:06
Foto

L48u17k56a86s 90Z94m92i52z11i40k 8382723970458

na takovouto trasu se jezdí v jednom řidiči...navíc nikdo ani není ochoten dva řidiče zaplatit a druhý faktor je, že řidiči zkrátka ani nejsou...na zájezdový bus nemůžeš šoupnout kdejakého troubu z pracáku

0/0
23.3.2015 7:20

M27i77l29o89s 98V97a15l35y 8216302417702

Mikrospanek = SFIN^A :-/ V kazdem podobnem pripade je pro ridice  dulezite si rici DOST - STOP !! odbocit zaparkovat a na hodinu se vyspat. Moje zkusenost za posledni rok.  / 2x /

+2/0
22.3.2015 23:12

J15i57ř47í 61T30e37p11r 4757370305765

Technická:

Dost dobře nechápu jak to že leží na levým boku, ale zřejmě musel udělat salto. Střecha a pravej bok jsou neponičený, ale kousek trávy je na střeše vidět.

0/0
22.3.2015 22:25

M30i73c30h74a40e60l 39C69h96a38r11v80á36t 9339168303782

Za pár let, 70ti letý řidič z povolání, se nemusí dožít ani důchodového věku.

+2/−1
22.3.2015 22:23

A52n22n95a 36K55i29r89š45o15v48á 9196100715323

No když si muzikant zlomí ruku, to je fakt blbý ;-(

+11/−1
22.3.2015 21:35

P17a95v11e98l 25S78ý32k74o73r80a 7597432427131

Dost blbé. To může mít taky po kariéře. Rv  To bych nikomu nepřál.

+13/−1
22.3.2015 21:52

V76o21j38t23a 16S31u32k 3247335507731

No a co potom.....topic elekrarensky.....V[>-][>-][>-]!!

0/0
22.3.2015 23:56

M54a39r38t35i21n 29K68u35ř15í92t83k35a 6347896508555

Nebo taky učitel hudby.

0/0
23.3.2015 7:40

F77i48l25i75p 22N86e85s68p92o20r 6947927498102

vsichni se ptaji jestli byli cestujici pripoutani, ale nikdo se nepta jestli tam vubec ty pasy jsou :-)

+3/−1
22.3.2015 21:31
Foto

L92u71k59a34s 70Z48m93i48z62i60k 8902173370208

v novém zájezdovém busu na 100% ano... a cestující v takovém případě je povinen se poutat jinak riskuje pokutu do 2500 kč... naopak v linkovém nebo městském buse pásy nebývají

+9/−1
22.3.2015 21:44

J91a84n 13P33r64o74c53h75a18z74k61a 1677535699417

Proč to minus, pane Ryšavý? S čímpak v tomto příspěvku nesouhlasíte? Rád se nechám poučit. (Nemyslím to vůbec ironicky).

0/0
22.3.2015 23:50

L10u33c74i85e 14B10a21r74t98o29ň12o61v38á 5840638847145

No ze by zrovna tato Setra byla nez pasu, to bych se fakt divila. A nepamatuji se, kdy nam nas dopravce poslal autobus bez pasu. A ze by CF si najimala na dopravu nejakou starickou plechovku, se mi nechce verit. Ale lide se v dalkovych busech vesmes nepoutaji, bohuzel. A to nas dopravce nam na zajezdy s detmi uz dokonce posila bus detskymi sedackami. Deti rodice poutaji nebo daji do sedacky, ale samotni casto zustanou v autobuse nepripoutani.

+7/0
22.3.2015 21:47

J58i75ř75í 18V16o71l38k73á56n 3260636841

Při cestách jsem vždy připoután jen já a řidič...

+3/0
22.3.2015 22:49

J72i13ř94í 34V17o61l36k25á31n 3320196801

Kdo hledá - najde

+2/0
22.3.2015 22:52
Foto

L19u14d13e62k 23R24a89u54e89r 5565188778927

Ode dneska se pripoutavam!

+2/0
22.3.2015 23:14

D32a92n61i46e21l 57D82r57n89e35c 6261169376302

Je zde vidět posun v bezpečnosti autobusu od nehody u Nažidel, konstrukce vydržela R^

Je "hezké", jak se v autobuse téměř nikdo nepoutá, že to není potřeba, při případném převrácení ale tokový jedinci vyletí ven oknem a autobus je může klidně zalehnout (to už ale často není potřeba), nebo mohou zranit i připoutané cestující v autobuse...

+7/0
22.3.2015 21:13
Foto

L33u37k69a81s 36Z65m93i97z12i67k 8742603410368

srovnávat tohle s nažidlama jsou hrušky a jabka... u nažidel byl patrový bus a dopadl úplně jinak a při jiné rychlosti...

+9/0
22.3.2015 21:30

J18i94ř25í 93V27o40l84k67á74n 3770206731

Patrový bus navíc nemá atest na převrácení.

+1/0
22.3.2015 22:54

P35a33v28e77l 86O56d84r92a66z27i29l 6744819217980

Video z jiné nehody busu, bohužel zkolabovaný řidič zemřel. Flegmatický komentář autora videa stojí za pozornost.

https://www.youtube.com/watch?v=gogPllfBvds

+2/−1
22.3.2015 20:54
Foto

O33n90d92r71e59j 26B56o48c94e20k 1310885964458

Neni mu dobre a sedne za volant na delsi cestuRv

+6/−3
22.3.2015 20:48
Foto

L64u61k90a70s 61Z40m70i79z34i80k 8282743470688

ještě že už si vyluštil příčinu všeho

+1/−2
22.3.2015 20:50

F90i74l50i22p 15N41e60s76p81o16r 6597577778842

No a co jineho ma delat? Rict ze mu neni dobre, at lide pockaji 12 hodin na jiny autobus ktery prijede z ceska? Dovedete si predstavit ty obliceje? Staci kdyz ma mestsky autobus treba 10 minut zpozdeni a vsichni se na sebe divaji....

+6/−3
22.3.2015 21:30

L33u66c65i66e 87B57a11r64t38o13ň29o80v37á 5530658217525

Ano take jsme to jiz resili...novy ridic z jineho busu pres dispecink, cekalo se necelych sest hodin a az na prvnich 10 minut zadne obliceje nebyly. Vymyslel se nahradni program v miste a lide chapali, ze je to vazne a ze indisponovany ridic je o zivot .hra o .jejich zivot. Ale pravda je, ze vetsinu momentalnich zdravotnich indispozic se ridici snazi rozchodit a jedou. Tady to nemusel opravdu odhadnout jak vazne to je.

+7/0
22.3.2015 21:57

P84a78v86e56l 29S68ý18k82o64r84a 7877792847201

Možná, dnes už může kdokoli mluvit cokoliv, řidič je mrtev. ;-€

0/−2
22.3.2015 21:56

T13o61m85á55š 66K24n60a85i88f67l 6353460467920

Tady je zas chytrejch.... Autobus znaj z obrazku... Ale přesně ví, co a kdo je vinik.

+11/0
22.3.2015 20:34
Foto

L34u13k16a21s 69Z62m74i78z89i37k 8132973570838

tento bus měl digitální tachograf, takže nějakého porušení sociálního předpisu bych se nebál, ....na buse těžko ošálíte snímač na převodovce magnetem jako je tomu zvykem u kamionu.... a řidič musí počítat s tím, že 28 dní zpětně za svoje prohřešky může dostat pokutu - na západě ve stovkách eur

+2/0
22.3.2015 20:30

P32a71v23e84l 52S91ý25k28o51r97a 7977962907971

ále, a když vás musí operovat doktor, který 32 hodin nespal, tak  to taky není problém.

V některých nemocnicích standard. [>-]Bohužel.

Jinak soudím, srdeční, nebo mozková příhoda, jichž bude přibývat s prodlužováním odchodu do důchodu.

+8/−1
22.3.2015 20:29

P88a29v30e82l 32S25ý58k61o77r75a 7207322457341

naštěstí pacientka měla dost rozumu a umřela hned při uspávání, jak mi dnes říkal jeden známý doktor. Takže nakonec ani neoperovali. ?V

0/−5
22.3.2015 20:33

P70a57v51e68l 66S76ý62k27o54r50a 7937532767151

bohužel, to je dnes realita

0/−5
22.3.2015 20:33

J60i18ř22í 72E70r76b88e70n 1163304746427

Lidi, kteří říkají "dnes" při každé stěžovací příležitosti, bych fackoval.

"Dnes" je těžké mít děti, "dnes" je to v nemocnicích špatné, "dnes" je to na silnicích nebezpečné... ;-ORv

Žijeme v prokazatelně nejlepším období lidstva, ale někdo furt bude skuhrat, že dřív bylo líp!

+11/−3
22.3.2015 21:34

L35u70d93ě46k 73N29ě56m89e57c 5925551392394

Já bych je dnes nakopal do řiti.

+9/0
22.3.2015 21:40

P24a44v71e74l 78S88ý77k47o52r10a 7697632477601

a jak to vyřeší nevyspalé doktory ?  Dnes ani zítra nijak. V

Nemyslím si, že dříve byli doktoři tak přetěžování. To je vynález až zdravotní pojišťovny.....

Štve   vás moc, že něco mohlo být dříve lepší, než dnes ? [>-]

+3/−7
22.3.2015 21:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.