Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podruhé jsme se narodili, popisuje filharmonik nehodu autobusu

Na tento zájezd fagotista Ondřej Roskovec hned tak nezapomene. Spolu s dalšími patnácti členy České filharmonie se vracel do Prahy ze zájezdu do Rakouska. „Kousek za Vídní začal autobus divně popojíždět sem a tam, pak sjel ze silnice, dvakrát se převrátil a skončili jsme v příkopu,“ popisuje průběh události.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90i96ř35í 58Š48e87j45n14o27h54a 4822863554903

Dopadlo to relativně dobře.

Stačilo ale, aby  tam zelení prosadili alej, a ta  stačila řádně dorůst, a  bez mrtvých by  se to neobešlo :-(

0/−6
23.3.2015 9:38

J85i58ř94í 69E85r44b47e92n 1793674176817

Aleje se kolem silnic sázejí několik set let, kdy se ještě o Zelených ani nemluvilo.

+5/0
23.3.2015 10:23

Z17d42e63n34ě46k 94D32u42f25e53k 2384594378

Blábol.:-/

+1/0
23.3.2015 12:35
Foto

L27u93k69a13s 97Z32m71i11z47i41k 8292443720678

Tak vám řeknu jako řidič příběh, co se nám běžně stává u cestovek. Jedeme poznávací zájezd na Francouzskou riviéru - kolem Marseille, Cannes, Monaco, atd. Tedy dva řidiči přes celou noc tak, že s malou rezervou nám to výjde na čas a musíme začít dělat povinnou 9 hodinovou přestávku. Ale dvacet minut před příjezdem se vzbudí průvodkyně a začně hovořit do mikrofonu něco o tom, že v této přírodní rezervaci budeme hodinu, pak pojedem na hrad, pak pojedem do Avignonu a pak tam a tam a na hotel. Jsme se s kolegou na sebe podívali a pak jeden z nás řekl průvodkyni, že to nebude možné, že pouze přijedem a 9 hodin stojíme. Ona se zhrozila...  "co to mám za řidiče, že ani nečetli program?" Tak sem jí odpověděl, že mne žádný program nezajímá, že mne zajímá v tom programu první místo, kam máme dojet a jako průvodkyní, která to nedělá poprvé už musí docvaknout, že musíme dělat pauzu a né celou noc jet a celý den popojíždět. Průvodkyně říkala, že cestovky většinou posílají tři řidiče, někdo, kdo jim pomůže na Rozvadov a pak pojede domů, a že si myslela, že pošle řidiče, kteří zvládají svoji práci. Tak to mne vytočilo. Ji říkám, že příště ať si vezme autobus plný řidičů a na zadní pětku si sedne s turistama, ale i tak by všichni řidiči byli povinni dělat po 21 hodinách výkonu pauzu, protože i vezení se je prakticky výkon. A po této scéně s průvodkyní jsem lidem vysvětlil, že mají průvodkyni, která je ochotna riskovat životy padesáti lidí a zaměstnat řidiče na 48 hodin bez pauzy, ale hlavně že my riskovat ochotni nejsme, dojeli jsme do Avignonu dle improvizované změny v programu a šli na 9 hodin spát. Byl to děs pracovat po zbytek cesty s někým kdo s vámi má tvořit tým ale ve skutečnosti je proti vám.

+13/0
23.3.2015 7:42

Ř87e87h20o38ř 28V76l41a55s81á78k 2794594591546

Tak to vypadá, že se blbě dohodl její šéf s Vaším šéfem. Takže oboustrannou naštvanost chápu.

Kdybyste se Vy koukl na program a upozornil svého šéfa, že to jaksi nehraje, nebo kdyby ona pojala podezření, že ve dvou řidičích to takto nejde, tak tomu samozřejmě mohl kterýkoliv z Vás včas zabránit. Ale být na sebe celý zájezd naštvaní kvůli tomu, že ten druhý se nerejpal ve věcech, které nejsou v jeho kompetenci? To mi moc chytré nepřijde.

+2/−1
23.3.2015 8:14
Foto

L40u46k56a97s 67Z52m91i74z44i93k 8572943150438

to je taková rutina, když odjezdíte za sezónu deset takových zájezdů pro jiné cestovky, tak vám nedojde že tihle budou pokoušet osud...ale pravda, asi se budu příště lépe dívat

+2/0
23.3.2015 9:15

L74u23c28i61e 78B17a44r31t85o35ň60o28v80á 5450258897535

Naše CK program konzultuje s dopravcem, a já vždy před zájezdem volám řidiči, jestli je vše o.k. Ale pravda je, že neděláme klasické poznávačky...ovšem sorry, jestli průvodkyně sama nevidí předem, že ten program se nedá dle předpisů zvládnout, tak je poněkud "neprofesionální". Ovšem hrotit to vzájemně před klienty - to se nesmí nikdy, přece váš vzájemný spor je opravdu nemusí zajímat.

+1/0
23.3.2015 15:38

R48a76i41n63e90r 43E60l91l80e92d52e92r 2623423229436

To je klasicky pripad . tomu se v Nemecku rika - dzunglovy apitalismus a ten vsude pokracuje diky USA.

0/−2
23.3.2015 11:31

P65e42t62r 27Š11t51ě24c32h 3532211948793

jenom v bude plném lidí se to dělá trochu blbě, stačí když kvůli tomu remcá v autě rodina, která chrápe celou cestu vy toho máte po noci za volantem plný oči

0/0
23.3.2015 1:18

P85e16t76r 84Š89t55ě79c63h 3512521418613

to mělo přijít jinam, reakce na ty co píšou , že má řidič zastavit a vyspat se když je unavený

0/0
23.3.2015 1:19

P36e79t84r 63F51i68a52l22a 9273616483823

Nechápu, proč nejezdí dva řidiči. Na jedné straně se máme líp než dřív a na druhé straně je na lidi kladena stále větší zodpovědnost, takže jsou v některých profesích stále udřenější a ještě půjdou později do důchodu.

Nezaměstnanost jako hrom, stát musí vyplácet podpory..... ale nelze udělal lepší zákony z hlediska bezpečnosti. Stát by ušetřil na podporách a mohl by to nějak dopravcům kompenzovat, třeba na bezpečnější spoje vysadit menší daně..... to už by nakonec měli zvládnout ekonomové.

+1/0
22.3.2015 23:31

J96a88n 11S33t54o86d51o94l62a 7741840143170

Jeli kousek. Tento řidič dodržoval bezpečnostní pauzy, jinak to u nových autobusů ani nejde. Třeba se mu udělalo nevolno, tomu by druhý řidič ničím nepomohl. Tohle s udřením nesouvisí, řidiči autobusů udření nebývají.

+2/0
22.3.2015 23:42

P61e47t81r 78F70i90a34l80a 9353466253863

Řidiči bylo špatně již před odjezdem zpět.... a být tam dva řidiči, jel ten druhý.

Slovem udření jsem nemyslel jen těžkou manuální práci a myslím si, že řidiči jsou udření dost, stejně jako někdy lékaři, když mají spánek po etapách.

+1/0
22.3.2015 23:49

J72a62n 10S98t77o27d47o33l78a 7951870313350

Na krátkou vzdálenost není třeba posílat dva řidiče. Když mu bylo blbě, měl raději zavolat pro náhrandího řidiče.

U současných záznamových karet musí dodržet odpočinek včetně doby pro spánek. Nikdy jsem neviděl řidiče moderního turistického autobusu, který by byl utahaný. Sice to nezaručí, že se vyhne mikrospánku, ale únava z vyčerpání nehrozí.

+1/0
23.3.2015 0:05

P75e98t56r 77F86r51a75n76c 9117141868738

Prijdete mi trochu naivni.

0/−3
23.3.2015 5:13

L51u36m37í67r 56V60i72t24h59a 2907867526272

Co Vám na tom přijde naivní? Že řidiči musí dodržovat odpočinek? Proč by měl riskovat nedodržení odpočinku, když mu za to hrozí 5 bodů a 25.000 Kč pokuta, kterou mu můžou udělit třeba rok zpětně. Těch, co jsou ochotni tohle riskovat, moc není.

+1/0
23.3.2015 8:19

J45a37n 60M35a21j73z25n55e13r 1706437556922

jestli mu bylo blbě neměl vůbec vyjet, cestovka by sehnala náhradu...takhle mohl zabít dost lidí

0/0
23.3.2015 0:55

M83a70r47t84i68n 75Č36e57r50n89ý 7781764281

No fyzicky asi udrenej nebyl, ale psychika taky hraje dulezitou roli. Jinak je znamo, ze ridici co pres tyden jezdi linky nebo mhd si o vejkendu privydelavaji jizdama pro cestovky.

+2/0
23.3.2015 0:06
Foto

L32u73k70a44s 88Z56m39i41z58i89k 8502653370878

na takovouto trasu se jezdí v jednom řidiči...navíc nikdo ani není ochoten dva řidiče zaplatit a druhý faktor je, že řidiči zkrátka ani nejsou...na zájezdový bus nemůžeš šoupnout kdejakého troubu z pracáku

0/0
23.3.2015 7:20

M40i70l79o92s 80V73a71l89y 8356382907242

Mikrospanek = SFIN^A :-/ V kazdem podobnem pripade je pro ridice  dulezite si rici DOST - STOP !! odbocit zaparkovat a na hodinu se vyspat. Moje zkusenost za posledni rok.  / 2x /

+2/0
22.3.2015 23:12

J60i94ř75í 55T57e83p17r 4887980545215

Technická:

Dost dobře nechápu jak to že leží na levým boku, ale zřejmě musel udělat salto. Střecha a pravej bok jsou neponičený, ale kousek trávy je na střeše vidět.

0/0
22.3.2015 22:25

M24i23c13h24a43e93l 29C81h56a80r44v64á76t 9569188153142

Za pár let, 70ti letý řidič z povolání, se nemusí dožít ani důchodového věku.

+2/−1
22.3.2015 22:23

A37n96n44a 79K29i37r61š62o85v11á 9156430755383

No když si muzikant zlomí ruku, to je fakt blbý ;-(

+11/−1
22.3.2015 21:35

P43a29v56e65l 89S66ý39k77o69r52a 7807202787941

Dost blbé. To může mít taky po kariéře. Rv  To bych nikomu nepřál.

+13/−1
22.3.2015 21:52

V27o29j46t51a 79S78u90k 3637735907851

No a co potom.....topic elekrarensky.....V[>-][>-][>-]!!

0/0
22.3.2015 23:56

M61a49r37t42i88n 85K15u28ř46í25t17k20a 6667516758355

Nebo taky učitel hudby.

0/0
23.3.2015 7:40

F67i53l62i68p 49N41e43s43p49o58r 6347647848732

vsichni se ptaji jestli byli cestujici pripoutani, ale nikdo se nepta jestli tam vubec ty pasy jsou :-)

+3/−1
22.3.2015 21:31
Foto

L68u38k70a14s 49Z38m96i88z82i47k 8622723630868

v novém zájezdovém busu na 100% ano... a cestující v takovém případě je povinen se poutat jinak riskuje pokutu do 2500 kč... naopak v linkovém nebo městském buse pásy nebývají

+9/−1
22.3.2015 21:44

J17a61n 94P75r53o20c47h11a15z50k53a 1277155879827

Proč to minus, pane Ryšavý? S čímpak v tomto příspěvku nesouhlasíte? Rád se nechám poučit. (Nemyslím to vůbec ironicky).

0/0
22.3.2015 23:50

L63u31c30i54e 77B85a46r15t26o22ň77o46v83á 5160108957855

No ze by zrovna tato Setra byla nez pasu, to bych se fakt divila. A nepamatuji se, kdy nam nas dopravce poslal autobus bez pasu. A ze by CF si najimala na dopravu nejakou starickou plechovku, se mi nechce verit. Ale lide se v dalkovych busech vesmes nepoutaji, bohuzel. A to nas dopravce nam na zajezdy s detmi uz dokonce posila bus detskymi sedackami. Deti rodice poutaji nebo daji do sedacky, ale samotni casto zustanou v autobuse nepripoutani.

+7/0
22.3.2015 21:47

J54i36ř80í 53V82o79l53k46á72n 3630876261

Při cestách jsem vždy připoután jen já a řidič...

+3/0
22.3.2015 22:49

J85i44ř50í 23V34o61l26k17á94n 3770506111

Kdo hledá - najde

+2/0
22.3.2015 22:52
Foto

L45u81d96e17k 36R41a10u18e64r 5985908338437

Ode dneska se pripoutavam!

+2/0
22.3.2015 23:14

D10a83n77i82e81l 23D97r29n28e80c 6701649216322

Je zde vidět posun v bezpečnosti autobusu od nehody u Nažidel, konstrukce vydržela R^

Je "hezké", jak se v autobuse téměř nikdo nepoutá, že to není potřeba, při případném převrácení ale tokový jedinci vyletí ven oknem a autobus je může klidně zalehnout (to už ale často není potřeba), nebo mohou zranit i připoutané cestující v autobuse...

+7/0
22.3.2015 21:13
Foto

L88u92k10a17s 13Z34m45i71z84i72k 8272153710548

srovnávat tohle s nažidlama jsou hrušky a jabka... u nažidel byl patrový bus a dopadl úplně jinak a při jiné rychlosti...

+9/0
22.3.2015 21:30

J32i27ř94í 20V17o23l50k83á42n 3350806781

Patrový bus navíc nemá atest na převrácení.

+1/0
22.3.2015 22:54

P30a81v63e21l 42O94d13r51a16z18i56l 6944659877710

Video z jiné nehody busu, bohužel zkolabovaný řidič zemřel. Flegmatický komentář autora videa stojí za pozornost.

https://www.youtube.com/watch?v=gogPllfBvds

+2/−1
22.3.2015 20:54
Foto

O25n21d59r77e19j 68B74o12c33e70k 1630505704478

Neni mu dobre a sedne za volant na delsi cestuRv

+6/−3
22.3.2015 20:48
Foto

L55u67k28a37s 82Z52m80i60z51i76k 8232633640468

ještě že už si vyluštil příčinu všeho

+1/−2
22.3.2015 20:50

F75i31l39i31p 45N97e39s33p64o25r 6227147288582

No a co jineho ma delat? Rict ze mu neni dobre, at lide pockaji 12 hodin na jiny autobus ktery prijede z ceska? Dovedete si predstavit ty obliceje? Staci kdyz ma mestsky autobus treba 10 minut zpozdeni a vsichni se na sebe divaji....

+6/−3
22.3.2015 21:30

L92u56c91i34e 64B94a48r88t28o22ň22o17v20á 5720438467245

Ano take jsme to jiz resili...novy ridic z jineho busu pres dispecink, cekalo se necelych sest hodin a az na prvnich 10 minut zadne obliceje nebyly. Vymyslel se nahradni program v miste a lide chapali, ze je to vazne a ze indisponovany ridic je o zivot .hra o .jejich zivot. Ale pravda je, ze vetsinu momentalnich zdravotnich indispozic se ridici snazi rozchodit a jedou. Tady to nemusel opravdu odhadnout jak vazne to je.

+7/0
22.3.2015 21:57

P53a31v98e79l 93S49ý27k52o40r24a 7907512167331

Možná, dnes už může kdokoli mluvit cokoliv, řidič je mrtev. ;-€

0/−2
22.3.2015 21:56

T63o93m87á13š 58K51n57a67i26f57l 6563190267230

Tady je zas chytrejch.... Autobus znaj z obrazku... Ale přesně ví, co a kdo je vinik.

+11/0
22.3.2015 20:34
Foto

L34u34k94a86s 49Z70m90i15z48i64k 8532393490938

tento bus měl digitální tachograf, takže nějakého porušení sociálního předpisu bych se nebál, ....na buse těžko ošálíte snímač na převodovce magnetem jako je tomu zvykem u kamionu.... a řidič musí počítat s tím, že 28 dní zpětně za svoje prohřešky může dostat pokutu - na západě ve stovkách eur

+2/0
22.3.2015 20:30

P50a13v95e81l 94S57ý28k29o17r23a 7917872557371

ále, a když vás musí operovat doktor, který 32 hodin nespal, tak  to taky není problém.

V některých nemocnicích standard. [>-]Bohužel.

Jinak soudím, srdeční, nebo mozková příhoda, jichž bude přibývat s prodlužováním odchodu do důchodu.

+8/−1
22.3.2015 20:29

P73a51v69e76l 35S92ý27k44o36r50a 7807252287251

naštěstí pacientka měla dost rozumu a umřela hned při uspávání, jak mi dnes říkal jeden známý doktor. Takže nakonec ani neoperovali. ?V

0/−5
22.3.2015 20:33

P39a44v73e19l 57S17ý63k29o74r61a 7617972937271

bohužel, to je dnes realita

0/−5
22.3.2015 20:33

J20i13ř98í 93E43r26b62e77n 1863274456317

Lidi, kteří říkají "dnes" při každé stěžovací příležitosti, bych fackoval.

"Dnes" je těžké mít děti, "dnes" je to v nemocnicích špatné, "dnes" je to na silnicích nebezpečné... ;-ORv

Žijeme v prokazatelně nejlepším období lidstva, ale někdo furt bude skuhrat, že dřív bylo líp!

+11/−3
22.3.2015 21:34

L58u23d62ě25k 66N75ě42m87e84c 5435141432804

Já bych je dnes nakopal do řiti.

+9/0
22.3.2015 21:40

P91a17v97e89l 18S78ý40k75o16r41a 7377562477971

a jak to vyřeší nevyspalé doktory ?  Dnes ani zítra nijak. V

Nemyslím si, že dříve byli doktoři tak přetěžování. To je vynález až zdravotní pojišťovny.....

Štve   vás moc, že něco mohlo být dříve lepší, než dnes ? [>-]

+3/−7
22.3.2015 21:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.