Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třetina Čechů by neposkytla první pomoc. Bojí se i nákazy, ukázal výzkum

Poskytování první pomoci nahání lidem strach. Nevěří si, nebo se nechtějí od nemocného nakazit. Zkušenost se záchranou člověka má v Česku 22 procent lidí. Většina Čechů zatím první pomoc poskytovat nemusela a třetina by se o to ani nepokusila. Vyplývá to z výzkumu společnosti Zentiva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K46a75r20e50l 87D98r49d76a 6533565177339

Nedá mi to, pomoc by se měla volat ke každému v nouzi. Jinak hrozí vina z prodlení. Společnost stojí na solidaritě a záchranku si platíme pro všechny případy. Hyenismus je budit svévolně veřejné pohoršení a zneužívat služby, které pak chybí pro druhé.

  Ostatně, opilec by si následnou záchytku měl zaplatit. Jedna noční akce ale vyjde na cca 13.000,-. V Kroměříži se částku snažili účtovat k úhradě klientům. Zaplatilo jen 13% z nich. Cena za pobyt na záchytce, přitom neodrazuje od dalšího pobytu. Nemocnice nejsou schopné platbu od klientů vymoci. Pobyt zde absolvují často bezdomovci a asociálové a poplatky jsou pak nevymahatelné. Takže cena se určí, aby byla výhodná pro klienty a zaplatilo jich víc. Pohybuje se v Česku od 1200 do 4000 Kč. Tedy 10 - 12 tis. Kč do plné ceny doplácí opilcům ostatní pacienti. Tak to mě nenapadlo, že když leží opilec na chodníku, tak tím ukradl ze společné kasy nejméně 10.000 Kč. :-P

0/0
19.3.2015 13:34
Foto

V71l57a73s96t28i16m85i19l 98Č30e54c23h 6510504621605

hmm, asi bych zavolal pomoc i opilci... i opilý člověk je člověk... a z opice se může probudit...

ale dávat první pomoc zraněnému, nebo nemocnému by mohlo být nebezpečné... taháte člověka z nebezpečného místa a vyrobíte z něho třeba toho kvadruplegika...(např. havarované auto ze kterého se začíná kouřit)... vzpomínáte na tu písničku JUDr I. Jahelky, jak soudili chlápka, který špatně vyhodnotil situaci a zachraňoval kolegu, o kterém se důvodně, ale mylně, domníval, že byl zasažen elektrickým proudem? SOUDILI...

Takže řekl bych: VELIKÉHO bacha... těžké ublížení na zdraví z nedbalosti...no asi byste měli NADĚJI, že MOŽNÁ soud uzná polehčující okolnost a když bude pomahač platit zmrzačenému doživotní rentu, má naději, že vyvázne s podmínkou...

Dovedete si představit, jak si na vás smlsne vyčuraný advokát vámi doživotně zmrzačeného zachraňovaného? Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán...

A když zraněný ohlásí, že se mu ztratila peněženka, že byl okraden... hádejte, kdo bude první podezřelý! ...a) pomahač, b) okolojdoucí Cikán... nu a) je správně... kdo by se špinil za bééé...

0/0
18.3.2015 22:36

L33u94c93i42e 85B52a18r64t21o15ň85o14v62á 5210248747595

Sirite bludy. Za zpusobenou i vaznou ujmu na zdravi, ktere se jako laik pripadne dopustite v prime souvislosti s poskytnutim prvni pomoci, a v dobre vire vas nikdo zalovat nebude, resp. I kdyby zaloval, tak to nepujde dale. Argumentace pisni pana Jahelky je nesmysl. Pan Jahelka je mistr slova i pera, pripady v pisnich si nevymysli, ale muze spojit i vice kauz, a pridava i nasazku. Jmenujte konkretni pripad, jeden jediny, kdy nekdo zaloval pomahajiciho za ujmu pri poskytnuti prvni pomoci a zachranny zivota? To by si novinari smlsli...a k cislu tisnoveho volani 911, tak pan asi zije v oblasti Severni Ameriky a tak mu automaticky naskocilo toto cislo. Coz by nemelo vadit ani na uzemi CR ci.Evropy, protoze pokud u nas zavola z mobilu 911, melo by se mu to auromaticky spojit na tisnovou linku zachranneho systemu v Evrope c 112. Stejne reciprocne by to melo fungovat i na uzemi Ameriky. Zavolate tam ze sveho mobilu 112 a melo by se vam objevit 911....nefunguje to tak na 100% ,ale mozne to je.

+1/0
19.3.2015 0:11

V70l58a77d63i47m18í33r 39B69e47n36e76š 2882955744573

Tyhle průzkumy jsou naprosto k ničemu, protože nikdo, krom lidí se skušeností, nedokáže v nejmenším odhadnout, jak se budou reálně chovat, žel faktem je, že valná část lidí dovede jen zkoprnět, nebo co je hořší, začít natáčet na mobil. Nedělám si iluze, že by opravdu ty 2/3 lidí zvládli učinnou pomoc např. při devastujícím zranění.

0/0
18.3.2015 19:02

S97o24f92i33e 22K39l39e70n30n87e63r94o79v33á 1933667421973

Průzkumy se dělají na kde co, proč ne na schopnost a ochotu laika poskytnout první pomoci. Je to zpětná vazba.První pomoc není pouze kardiopulmonální resuscitace, má široký záběr. Od základního telefonického oznámení dispečinku záchranné služby, přes obyčejnou herdu do zad při zaskočení sousta, zdvižení nohou při kolapsu, atd.atd. až po stavění krvácení různého typu a rozsahu či zmiňovanou resuscitaci s uvolněním dýchacích cest a masáže srdce. Samozřejmě, že se postoj a reakce lidí různí, od projevů hyenismu, lhostejnosti, paniky až po aktivní účast. Ale myslím, že v tomto dobře psychologicky působí dispečer ZS, který se snaží díky vašim informacím zmapovat situaci a telefonicky vás navést jak správně postupovat a i tím i sníží paniku, která může ve stresové situaci nastat. Mimochodem u devastujícího zranění záleží, které části těla se týká, buď jsou neslučitelná se životem a dochází ke smrti na místě s  jakoukoliv pomocí či nepomocí nebo člověk podlehne později i navzdory profesionální odborné péči, a nebo má do konce života trvalé následky.

+2/0
18.3.2015 19:55

J76a90r90d11a 54B40r56a33b62e23n47e27c 1830384959176

odpor některých lidí k poskytnutí zvyšuje i zákonodárce tím, že naprosto zbytečně vyžaduje pravidelnou obměnu lékárniček. Jestliže jsou moje zdravotní vědomosti na takové úrovni, že je pro zraněného štěstím, že moji pomoc přežije tak mu pravděpodobně bude už naprosto jedno, zda použité   obinadlo má prošlou lhůtu

0/0
18.3.2015 18:05

T25o59m65á47š 46V47e34l75č86o45v75s74k66ý 4133818329628

Fakt je, že jsem zažil DN u Tesca v Ostravě na 28.října, kdy po hlavní jedoucí auto na červenou smetlo jiné auto, které jelo od Tesca. Bylo tam možná 300 lidí a nikdo nepomohl, tak jsem šel ty lidi zkusit vyndat z auta a až po nějaké chvíli se přidal jeden, že je lékař. Ostatní jen blbě čuměli, prostě hrůza. Nepomáhalo ani jedno procento lidí. Tramvajářka mně ještě seřvala, že jsem si dovolil půjčit její výhybkovou tyčku na otevření auta, ačkoli stejně nemohla nikam jet, auto bylo na kolejích. Nahnal jsem jí zpět do vozu k vysílačce..

+4/0
18.3.2015 16:38

O75n80d17ř33e90j 77M80a82l15ý 3184173493453

Přirozeně nevím, jak bych se v takové situaci zachoval, ale abych rovnou řekl, že první pomoc poskytovat nebudu, to je vážně unikum. :-/

0/−1
18.3.2015 16:15

P20e51t37r 86K78n78ě82b26o34r52t 3641170

Já taky doma říkám, že se v pátek v hospodě neopiju...

+1/0
18.3.2015 16:39

T16o79m46á27š 46V72e60l80č55o73v53s21k82ý 4173368749698

Myslím, že takový průzkum je úplně mimo. Vypovídá sice o charakterech lidí, ale nikdo z nás neví, jak se sám v krizové situaci zachová. Může to být v přímém rozporu s vlastním očekáváním.

+3/0
18.3.2015 15:59

K29u67b79a 95D39r63a24g74o94u53n 8838926631825

Třetina je dost vysoký podíl. To se tito nadlidé neobávají tr. řízení, nebo situace, že sami budou potřebovat neodkladnou péči? Děsivý průzkum.

+1/−1
18.3.2015 15:25

L36u70c74i13e 68B89a69r75t84o39ň95o63v42á 5660958747885

Nemyslim...spis si tu situaci neumi predstavit. Tak maji predem ostych a strach. Par z nich ale nakonec v realu zasahne,cast alespon zatelefonuje.

+1/−1
18.3.2015 15:32

K59u82b98a 51D85r22a65g31o17u19n 8458156591305

No nejsem si jist. Pro nás na chalupu jednou dojeli cyklouni, že se jim vymlela spolujezdkyně a leží na silnici. Popadl jsem lékárnu a běžel, no za těch cca 3-5min ji její kolegové z práce (asi 5 lidí) nebyli schopni ani vymotat z kola a zkontrolovat fce. Pravda, alespoň vytočili správná čísla a jali se koktat přibližnou polohu, ale osobní nasazení 0. To se museli asi sejít zrovna ti třicetiprocentní. Doufám, že budu mít skon rychlý jak blesk. Koukat na objektivy telefonů chytřejších, než jejich majitelé, zatímco ztrácím vědomí, není nic o co bych stál.

+1/−1
18.3.2015 15:48

L69u28c28i34e 56B47a97r89t61o59ň76o19v29á 5540348277215

Tak alespon pomoc vyhledali, zavolali...i to je akce. Nejhorsi je medelat nic nebo jit pryc.

+2/0
18.3.2015 16:03

K62a85r87e28l 73C33h95a37r28v87á89t 3126687620

V mnoha případech by asi stíhání konkrétních osob bylo v praxi obtížné, když kolem zraněného člověka či někoho kdo zkolaboval bez povšimnutí projdou desítky lidí. Spíš mě v těchto případech zaráží ta lidská stránka věci. I když se člověk do první pomoci nechce nebo neumí postit, telefon a pusu přeci u sebe obvykle má.

+1/0
18.3.2015 15:39

K66u48b33a 46D43r71a47g76o49u42n 8218846191895

Taky jsem jako teenager pochybné existence obcházel obloukem, ale dostal jsem lekci a dneska radši šťouchnu do smrdutce, než abych si pak vyčítal že se dalo něco dělat a já byl ten lhostejný.

+1/0
18.3.2015 15:52

K36a44r56e11l 61C84h27a92r96v43á81t 3106537110

Nemusí jít jen o smrdutce. Zažil jsem takovou situaci i u normálně oblečeného nezapáchajícího člověka, který se náhle zhroutil a třísknul havou o sloup tak, že to bylo i celkem slyšet. Lidé ho prostě ignorovali.

Nemívám ve zvyku pokoušet se budit bezdomovce na sedadlech v MHD, i když ani v takových případech není jistota, že jsou v pořádku. Pokud ale někdo leží na zemi (aniž by to na první pohled vypadalo, že tam záměrně nocuje), vždy situaci alespoň zběžně prozkoumám.

+1/0
18.3.2015 16:04

K59u20b79a 11D70r57a17g56o62u15n 8108806771895

Díky za to. V MHD jsem vždycky potkal aktivní pomocníky, zřejmě vyšší hustota lidí a nemožnost okamžitě opustit lokalitu nepříjemné události motivuje dostatečně.

0/0
18.3.2015 16:11

J47i20ř77í 41S21v21a27š37e61k 9554558663109

Neposkytnout první pomoc není trestné pokud zavoláte sanitku.

+1/0
18.3.2015 16:14

K80a31r39e49l 98C89h47a32r48v81á10t 3156177290

Své skromné schopnosti poskytnout první pomoc při vážném ohrožení jsem zatím naštěstí neměl příležitost v praxi zkoušet. Zatím jsem se nachomýtl jen ke stavům, kde se stačilo přesvědčit, že osoba není v bezprostředním ohrožení života a v jednom z případů následně přivolat záchranku.

Překvalpilo mě ale, kolik lidí naprosto ignorovalo člověka, který nepůsobil nijak opile a najednou se zhroutil na zem.

Také jsem nedávno viděl několik aut klidně minout člověka ležícího u silnice. Museli ho vidět. Když jsem o pár stovek metrů dál na bezpečném místě otočil auto do protisměru, abych prozkoumal stav ležícího, vyklubal se z něj sice opilec, který vstal a odešel dřív než jsem se k němu stihl vrátit. To ale nikdo z projíždějícíh předtím  rozhodně nemohl v té rychlosti na první pohled poznat.

+1/0
18.3.2015 15:08

L77u37c10i48e 56B83a45r25t16o94ň70o31v22á 5880488917515

Palec hore pro Vas! Tak to ma byt.

+1/0
18.3.2015 15:16

P49e25t12r 50M55i80c83h69a41l77č98í10k 9867396589203

Umění poskytnutí první pomoci by mělo být ve školách na větším stupni priorit než ostatní předměty. Bohužel je tomu ale naopak. Tuším, že se to ve školách neučí vůbec.

0/−2
18.3.2015 14:49

S43o18f62i67e 14K75l86e53n66n71e23r14o46v16á 1943827901633

Tušíte špatněRv

+2/0
18.3.2015 14:53

S42o81f43i65e 96K56l31e11n83n97e55r97o73v79á 1823767791243

Kurzy první pomoci probíhají ve školách každoročně, v rámci vzdělávacího programu se děti učí jak volat na tísňovou linku, základy první pomoci, kardiopulmonální resuscitaci a samozřejmě praktický nácvik na figuríně.

0/0
18.3.2015 15:01

M12a52r52t13i17n 40K11ř60í80ž 9823802770367

Na kterých školách? Já jsem se s tím setkal až na fakultě....

0/0
18.3.2015 15:02

S19o45f34i56e 79K11l36e29n11n17e28r64o52v82á 1733677151713

Základní i střední školy.

0/0
18.3.2015 15:05

M36a21r16t21i48n 75K89ř38í39ž 9573652540707

rozhodně ne na všech...

0/0
18.3.2015 15:09

S29o11f27i77e 71K64l44e57n30n98e23r75o32v50á 1953877751583

Nemohu posoudit zda na všech, ale v mém okolí na základkách i gymnáziu každoročně určitě buď v rámci hodiny nebo celodenního kurzu.

0/0
18.3.2015 15:14

K77a17r24e74l 15D98r96d39a 6233175147209

Měl jsem možnost jít na Pepíka Smíchovem. Před hospodou ležel na chodníku opilec v bezvědomí. Toho jsem ignoroval a obešel. Došel jsem k bloku u metra a na chodníku schovaná za auty ležela další "mrtvola". Kolem jezdili blikající měšťáci, patrně na zavolání, a marně jí hledali. Byla pěkně schovaná.

  Došel jsem za roh k metru, tam parta vyděšených puberťáků a u nich blikající žlutá sanitka. Tak si říkám, zaúkoluji placené záchranáře a jedu domu. Měli tam kluka v bezvědomí a dávali mu první pomoc. Oni ho fakt na mé upozornění nenechali osudu a nešli řešit i ty další ležící mrtvoly. K neuvěření! Řekli mi, že jestli chci někomu se svým IQ pomoc, tak ať volám dispečink, že oni víc než toho jednoho jediného bezvýznamného zdrogovaného puberťáka oživovat nebudou. ;-D

  Těžký život záchranářů. Myslím, že jsem jel domu. ;-D

  (Vlastně ne, já chyt ty bloudící měšťáky a obě mrtvoly jsem jim popsal.)

  Že bych chtěl chodit po Smíchově na Pepíka a dávat na počkání mrtvolám umělé dýchání? Tak to ani omylem. Možná by to ale byl dobrý tip pro LGBT komunitu. ;-D

+1/0
18.3.2015 14:41

M96a89r53t51i72n 93K32ř80í55ž 9883422170907

chtěl jste něco říci?

+3/0
18.3.2015 14:44

P62a84v21e34l 10O66d87r42a68z88i95l 6914229857510

Ten? Těžko.

+1/−1
18.3.2015 14:53

K72a71r67e14l 44D22r94d12a 6773415967549

Díky nejrůznějším asociálům na každém rohu se do první pomoci nikdo nehrne. Potkat ležícího na chodníku, není v Praze žádná mimořádka. Myslím, že pak můžeme děkovat takovým opilcům za smrt někoho skutečně v ohrožení života.

  Asi by to v Česku chtělo nejprve lekci, jak rozeznat někoho, kdo pomoc skutečně potřebuje. (Mám v rodině případ holky sjeté na extázi, kterou sousedé vypakovali na ulici jako opilce, když potřebovala pomoc. Zemřela.)

+1/0
18.3.2015 14:53

M25a81r36t95i60n 34K42ř96í17ž 9433532120817

no vida, že to jde..teď už to dává smysl a dokonce máte i pravdu :-)

+1/0
18.3.2015 14:59

L14u53c19i56e 83B61a76r11t19o93ň14o26v69á 5490868287725

Ano ale i do opilce lze jemne dloubnout botou a v pripade, ze nevidite nejakou reakci zivota, tak zavolat mestaky ci zachranku. Prijedou a prevezmou stafetu, kterou jim opravdu nezavidim. Alesppn u nas v Nuslich to tak obcas delam.

0/0
18.3.2015 15:03

M25a32r31t35i89n 87K53ř17í69ž 9953602610197

Je fakt, že tomu měšťákovi, co mi dal a okýnko lísteček za parkování, bych takovouhle štafetu s chutí předal :-)

0/0
18.3.2015 15:08

S74o63f33i60e 41K39l89e58n67n83e22r91o47v79á 1263117561183

Tak to jsme s tím parkováním asi ze stejného gangu...;-)

0/0
18.3.2015 15:15

S71o57f30i25e 80K85l59e81n27n28e68r40o53v16á 1153587421933

Ono to mluví a má myšlenku!

0/0
18.3.2015 15:02

K51a15r26e35l 85D42r34d72a 6623505777949

Ta myšlenka je už v prvním příspěvku. Jen pro ostatní je třeba psát až moc polopatě. Za výpadek komunikace fakt nemohu. ;-D

+1/0
18.3.2015 15:11

S15o37f52i93e 13K52l46e27n43n18e79r55o79v18á 1403497251803

Váš druhý příspěvek je mi srozumitelností bližší;-)

0/0
18.3.2015 15:19

K47a41r73e67l 67N61o66v66o41t94n38y 6479601869295

Koukam, ze hodne lidi nevi, jak poskytovat prvni pomoc, pripadne nezna nejnovejsi postupy. Delam kurs kazde dva roky, naposledy zrovna vcera. Nikdo se nemusi bat, ze laickou pomoci neco zkazi. Ty 3%, co dole kdosi uvadi je nesmysl. Poskytnout PP je kazdy povinnen v ramci svych moznosti a schopnosti. Takze pokud omdlevate pri pohledu na krev, tak staci vytocit 155, pripadne sehnat jine lidi. Stejne tak nemusite zastavovat holyma rukama krvaceni a riskovat nakazu. Ale krvaceni se da zastavit trickem, bundou, taskou... proste cimkoliv, co je pro ruce, aniz by jste se te krve dotkli. Dychani z ust do ust uz se dnes neprovadi, staci pouze vytahnou zapadly jazyk a zacit provadet masaz srdce. Podle naseho instruktora-profizachranare by se u dospeleho cloveka pri prvnim stisku spravne zebra dokonce mela zlomit. Zachranari to tak casto delaji. Je to tim, ze dospely clovek ma zebra mene pruzna a srdce hloubeji ulozene, nez dite. Ale hlavni je nepanikarit,

+3/0
18.3.2015 14:30

M57a34r71t17i55n 40K61ř26í41ž 9233342960577

já mám kurz asi dva roky a o lámání žeber jsem tam neslyšel, ale jinak máte pravdu.

0/0
18.3.2015 14:38

L73u62c84i35e 50B85a79r84t47o78ň41o93v92á 5880638987525

Tak nam o zebrech vykladaji vzdy...ale tp je nepodstatne. Mam stesti,.ze pri vsech svych zachrannych akcicj jsem zatim vystacila s mobilem, zjistovanim reflexu a zaklonem hlavy apod. Take se obcas vyskytl u toho primo lekar ( hluboky nadech a volani jako na lesy...je prosim mezi pritomnymi lekar...?) Bohuzel az na jeden pripad, tam jsme nemohli delat nic, pad ze schodu v metru, zlomeny vaz na miste..

+1/0
18.3.2015 14:49

K55a31r77e62l 22N77o14v42o93t33n49y 6979841449545

No, tak to jste si uzila. Ja jsem mel zatim dost kliku: jednou v zivote masaz srdce u 11ti lete holcicky a 2x sok po dopravni nehode bez zraneni.

0/0
18.3.2015 15:17

L15u51c52i25e 60B63a76r84t13o13ň77o48v33á 5380238457685

Nebylo toho tolik, ale pracuji jako produkcni a pruvodkyne, tak se za leta par pripadu nastradalo. Nastesti v Evrope vetsinou vystacite s hlubokym nadechem, s mobilem a s rozvahou....

0/0
18.3.2015 16:09

L37u76c23i81e 51B35a94r10t72o56ň46o53v84á 5610978807555

Presne...nas tedy varuji pred sahanim prsty do dutiny ustni zraneneho. Pro nasi bezpecnost. Navic pokud je zraneny v obliceji ktery hodne krvaci a je zranena celistni cast, stejne nemate jako laik sanci. Dale muze mit stazene celisti kreci, tak doporucovali pouze predsunot bradu a tlak na celo. Propadne zapacit celist klacikem tuzkou apod a pritisknout tim

jazyk na spodek. Ale to je hodne narocne na silu. Pry staci t zaklonit, zavolat, zastavit, masirovat...

+1/0
18.3.2015 14:41

K59a47r82e22l 56N36o93v67o10t76n18y 6749361929695

Ono se to porad meni a hodne zalezi na situaci. A napsat vse v jednom prispevku nejde :-)Prvni kurs jsem delal v 19ti, to uz je 21 let. tenkrat se delalo dychani z ust do ust, dneska se nedela, mate pravdu i s tim jazykem, taky uz to neni vzdy predepsano, stabilizovana poloha se uz taky jednou nebo dvakrat zmenila... Ale hlavni smysl meho prispevku byl ten, ze proste ani laik uz z principu nemuze udelat moc veci spatne. Kdyz to uplne zjednodusim, tak fakt staci vytocit 911 a zacit nejak masirovat srdce.

0/0
18.3.2015 15:14
Foto

V94l36a61s26t16i76m91i68l 11Č88e64c62h 6140384661585

911? to máte z emerického filmu?

záchranná zdravotní služba ná tuším číslo 155

Policie myslím 158

hasičský záchranný sbor 150

jo, a prý číslo přesného času 112 je teď taky nějaké nouzové...

+1/0
18.3.2015 22:16

J91i85ř35í 56E66u85l30e54r 5648669556566

No rád bych viděl, jak malé dítě stlačí hrudník metrákového chlapa o pět centimetrů... 314

0/0
18.3.2015 13:56

P67a94v32e63l 81O20d59r24a65z71i29l 6394529707900

A? Takže když  nemůže malé dítě pomáhat metrákovému chlapovi, tak nemusí pomáhat nikdo nikomu, nebo co se snažíte sdělit?

A propos, proč furt píšete to 314? To se při absenci jávy píše do jiného chlívku.

+2/−1
18.3.2015 14:01

L38u14k94á48š 51S25l43á17n44s47k68ý 4741943617226

Tady ale nejde o to, že dítě něco dokáže, ale že to umí. Časem vyroste a zvládne to i fyzicky.

+3/0
18.3.2015 14:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.