Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lékaři kvůli tlaku rodičů podvádí s očkováním dětí, tvrdí pediatr

Někteří rodiče nechtějí nechat své dítě očkovat, ale zároveň ho potřebují umístit do mateřské školky. Tlačí pak kvůli tomu na lékaře. Podle člena vedení České pediatrické společnosti Jana Jandy se potom stává, že lékaři vydávají falešná potvrzení o očkování, ačkoliv dítě očkováno nebylo. Řekl to v rozhovoru pro pořad Kauza dne na Rádiu Impuls.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A74l98e66x95a98n57d23r 40C26h94y89t97i93l 2414352985901

A jak myslite, ze to bylo na utvarech nasi profesionalni armady a jejich POVINNE ockovani proti pandemicke chripce? Uplne stejne. Znamy se taky nechtel proti tomu ockovat, rekl, ze se radsi necha vyhodit, doktor rekl "Kliiid" a strikacku vystrikal do umyvadla. Stejne jako u dalsich tech, kteri ze sebe nechteli delat pokusne kraliky.

+2/0
12.3.2015 18:10

M63o75n50i18k26a 55R31o24l84l56o12v11á 5343192286315

Škoda,že nemohou matky neočkovaných dětí chytit nemoci proti kterým nechtějí nechat očkovat své děti.Pak by třeba změnily názor.

+4/−1
12.3.2015 9:14

T81a14ť34a40n89a 25Ž66e76j10d64l28o37v52á 8557785115

A proč by je nemohly chytit? Mohou je chytit všichni dospělí, kteří se nenechávají pravidelně i v dospělosti přeočkovat. Například naprostá většina lidí mladších šedesáti let byla očkovaná v dětství proti černému kašli a stejně jich hodně onemocní. A onemocní i očkované děti ve školním věku.

+7/−1
12.3.2015 9:24

M45o78n84i77k46a 62R98o58l58l79o53v35á 5973542686925

No tak třeba obrna jim asi nehrozí,tetanus je na každém aby se nechal přeočkovat atd.Hlavně si myslím,že třeba ten černý kašel zvládne líp dospělý,než mimino...............

+2/0
12.3.2015 9:26
Foto

M87a73r83k23é14t27a 86K39o44c59h91a59n77o31v58á 2662298586543

Dlouho jen čtu diskuze k očkování a zařekla jsem se, že přispívat nebudu, že to nemá smysl, ale prostě mi to nedá.

Mám 1,5 letou dcerku a má naočkovanou Hexu, Synflorix a první dávku MMR.

Tak, a podle některých diskutujících tady jsem strašná matka. Dovolím si oponovat, vidím to tedy naprosto jinak.

Raději budu čelit teplotám, než obavám, že mi dítě zemře na spalničky nebo černý kašel.

Já nevím, proč si většina "myslí", že očkování rovná se automaticky nějaký problém???

Nezajímá mě případ z USA, nezajímají mě ani spalničky v Německu. Věřím své doktorce a věřím svým kamarádům v okolí. Věřte nebo ne, tak jich není málo a cca 90% už mají děti a většinou odrostlejší. A hádejte - všichni, naprosto všichni mají své děti očkované. Někteří jen na "povinná" očkování a někteří přidali i něco navíc. Záleží, zda už třeba na roce nejeli třeba do Thajska a podobně....

A ani jeden případ z těchto naočkovaných dětí nemělo jiné nežádoucí účinky než teploty (max vyrážka). 

Možná, podle některých mají "štěstí". To je ale náhoda, že všichni mají štěstí....

Ano, bavila bych se o tom, zda očkovat nedonošené děti, o odsouvání a o složení vakcín, s tím nemám problém. Ale očkování jako takové, rozhodně ano....

A nyní mě sežerte ;) :-P

+13/0
12.3.2015 7:31

A54l18b81e51r95t 36V86l77a90c66h 8186961558392

A jini maji holt jine nazory. Problem je v tom, ze vase nazory se vymahaji moci i na tech, kdo je maji jine. Ani ve snu by mne nenapadlo, abych vas presvedcoval, ze Vase nazory na ockovani jsou spatne. Nicmene naprosto stejne bych pozadoval od druhe strany. Nevnucovat svuj nazor skrz statni moc. A o to jde. O nic jineho.

+11/−6
12.3.2015 7:45

M29i81c83h62a89l 37S61t64ř80í60ž 9593327636970

No podstatné je, že i když má každý jiný názor, tak odborná rozhodnutí by měli dělat odborníci. Kdybych si myslel, že nejlepší péči svému dítěti zajistím tak, že mu budu každé ráno pouštět žilou, tak to neznamená, že můžu.

Rodič nemá absolutní pravomoc rozhodovat o svém dítěti, protože dítě má taky svá práva.

+6/−1
12.3.2015 8:08

B65o29h74u13s49l87a48v 44K42r28á75l40í61k 2301590529666

Jenže mocenská rozhodnutí nedělá ten, kdo je odborně nejvíc na výši, ale ten, kdo je na ministerstvu u moci - a ani odborná zdatnost ještě nezaručuje, jako motivací se onen úředník bude řídit a jaké cíle bude sledovat. Věřit, že úředníkům jde jen nezištně a upřímně o blaho lidiček, je těžce naivní.

+10/0
12.3.2015 8:20

M67i35c50h80a74l 29S46t46ř73í91ž 9633797306850

To s Vámi souhlasím. Politici a úředníci by měli poslouchat odborníky. A o prospěšnosti očkování je celosvětový odborný konsenzus :)

K věci je třeba debata o tom, jak upravit zákon tak, aby si mohli výrobci vakcín konkurovat. Nebo zda nenahradit acelulární vakcínu proti černému kašli za celulární, kdy očkovat nedonošené děti atp.

+2/−1
12.3.2015 8:54

P25a75v36e54l 37C67h52v76a80l35i79n93a 3441274570191

Kdyby se čekalo, až to hlupáci sami pochopí, umíralo by 50% dětí. Kdybyste Vy, nebyl v dětství očkován, nemusel bych možná reagovat na tak omezený příspěvek.

+2/−6
12.3.2015 8:10

A84l34b28e39r10t 79V96l40a39c78h 8936381308502

Zkusím to ještě jednou a jednodušeji. Pokud nepochopíte, víc už se snažit pomoct vám nebudu. :-/

Já říkám: dělejte si to podle sebe, jak chcete a mě nechte dělat si to podle mne, jak chci já.

Vy říkáte: Já vím nejlíp, jak to je, dělejte to podle mě, jinak vás potrestám.

Snad už to teď vidíte. ;-)

+3/−2
12.3.2015 11:03

L11a69d50i63s94l20a74v 14H82a25š21k40a 4673976131930

no však dítě neočkujte a zároveň ho netahejte do školky;-D

+3/−2
12.3.2015 11:50

A92l65b51e39r73t 16V69l44a61c95h 8456351748392

To je opravdu reakce na mě? Nespletl jste se? ;-)

A k Vaši poznámce - proto není nic špatného na zfalšování potvrzení od doktora. :-) (Z hlediska vyššího principu mravního...atd., znáte to, ne?)

0/−2
12.3.2015 12:07

M37i22c97h85a96l 59S53t42ř57í16ž 9553897246530

Ale nikdo vám přece neříká, co můžete nebo nemůžete dělat. Jste zkrátka plnoletý a plně schopný za sebe rozhodovat. Nemáte ale plnou moc rozhodovat za své dítě, protože to má taky svá práva, není na tom nic těžkého. Přesně jak vy sám říkáte. Cituji: je to z hlediska vyššího principu mravního, znáte to?

0/−1
12.3.2015 12:18

D35a27r63j84a 98Z71a79j89í43c36o84v58á 7405759564342

Nezavádíte nám tady tak trochu Norský systém sociální péče o děti? Jediný, kdo může rozhodovat o zdraví našich dětí jsme my, jejich rodiče. Státu naše děti nepatří. To tady zavádíte novou totalitu ne?

+4/−1
12.3.2015 13:54

M74i22c17h46a88l 46S10t40ř84í15ž 9173957166970

No ochrana práv jednotlivce, zvlášť toho, který za sebe nemůže rozhodovat, mi nepřipadá jako nějaká totalitní snaha :) Kdybyste měla názor, že nejzdravější je pro člověka pustit po ránu trochu žilou, tak je situace obdobná. Kdybyste si to dělala sama, tak by proti tomu nikdo nic neměl, ale svému dítěti byste to dělat nemohla.

Z etického hlediska to podle mě jde porovnat například s podobným příkladem, který v ČR řešil i Ústavní soud se závěrem:

„Ochrana zdraví a života dítěte je zcela relevantním a více než dostatečným důvodem pro zásah do rodičovských práv a omezení náboženské svobody, kdy jde o hodnotu, jejíž ochrana je v systému základních práva a svobod jednoznačně prioritní.“

+1/0
12.3.2015 14:51

D95a26r98j24a 54Z47a52j20í18c20o54v37á 7505279954622

Pokud tady tohle bude opravdu zavedeno, aby se nerespektovala ani víra jednotlivce, tak už teď vím, že doporučím svým dvěma dcerám tady svoje děti v žádném případě nevychovávat. Mám sestru, je pediatr v Rakousku. Ještě tam dostudovala osteopatii a už během studií osteopatie, což je regulerně uznaná léčebná metoda hrazená pojišťovnami, na kterou se 5 let ještě studuje a je to celostní léčba - tady většinou ještě vnímaná jako šarlatánství - začala zjišťovat, že očkování vícekomponenty je velice nebezpečné a sama svoje děti očkovala v případě povinných vakcín pouze monokomponenty. Má jedno dítě s apergerovým syndromem a sama je přesvědčená, že po očkování. Dnes sama říká, že u nás by žít nikdy nechtěla. Takže s rozhodnutím Ústavního soudu naprosto nesouhlasím a proto moje 14 letá dcera už nedostane ani dávku proti tetanu. A pro vaši informaci nejsem žádná "bio matka", mám vysokoškolské vzdělání a v rodině další 3 lékaře - internisty a jednoho toxikologa, kteří mě v mém rozhodnutí dál neočkovat nevěřejně podporují.

+2/−1
12.3.2015 15:00

M32i68c82h26a40l 98S64t48ř40í27ž 9793747486970

Já chápu váš názor. Nechtěl bych vás kvůli němu nějak označovat za nějakou "biomatku" nebo snad že byste chtěla ubližovat svým dětem. Naopak si myslím, že pacienti by se měli ptát a zajímat se, co se s nimi děje. A doktoři se musí naučit lépe komunikovat se svými pacienty=zákazníky. Naše zdravotnictví je bohužel natolik dysfunkční, že nepodporuje vytvoření rovnoprávného vztahu lékař-pacient.

Já si myslím, že ten názor Ústavního soudu a odborné veřejnosti je založen na tom, že součástí funkce státu je i starost o zdraví populace jako celku. A neočkováním dětí poté klesá "herd immunity" (zkrátka nedostatečná proočkovanost způsobuje šíření nemocí). Pokud si myslíte, že do tohoto se stát nemá míchat, tak je to samozřejmě váš názor. Já si myslím, že očkování dětí má jednoznačný přínos. K diskuzi je jen to, kdy a proti kterým nemocem očkovat. Tohle by se ale mělo rozhodnout odborníky na základě důkazů, ne na základě laických názorů.

Máme obrovské množství dat o bezpečnosti a účinnosti vakcín. Ty názory, které teď zaznívají od odpůrců vakcinace, že snad vakcíny nejsou dostatečně sledovány, jsou zcela liché. Naopak je u nich i díky tlaku veřejnosti nadstandardně sledována bezpečnost. EU jako taková má ve zvyku všechno velmi přísně kontrolovat a u léků to platí dvojnásob.

Aspergerův syndrom patří mezi choroby autistického spektra. Bylo už provedeno mnoho dostatečně velkých a nezávislých studií, které neukázaly žádnou spojitost očkování a chorobami autistického spektra. Je ale velmi těžké přiblížit laikům ta data, která k tomuto máme. Existuje však celosvětový konsenzus o prospěšnosti očkování, neslyšel jsem o žádné odborné společnosti, která by byla proti očkování jako takovému. A to už o něčem svědčí.

+1/0
12.3.2015 15:55

D41a93r83j35a 40Z77a60j43í58c56o20v30á 7745649364792

Myslím, že jste v této debatě jeden z opravdu mála, který reaguje na argumenty a slušně diskutuje, což velmi oceňuji. Musím říct, že ani já sama se do doby ještě před několika lety nezajímala o složení a vedlejší účinky vakcín. I když se mojí mladší dceři stalo něco, co mi objasnil až čínský tradiční (diplomovaný) lékař. Jako druhé dítě od malička (na rozdíl od té starší) krásně jedla. Opravdu bezvadně a všechno a s chutí. V 15 měsících okamžitě po očkování dostala vysoké horečky a dva dny a dvě noci prakticky bez pohnutí i bez přetočení se jenom spala. Odmítala jíst i pít. Když jsem se k ní jenom začala blížit s antibiotiky, abych jí je podala, protože to bylo vyhodnoceno jako zřejmě angína, začala zoufale plakat. Neviděla mě. Jen slyšela kroky. Od té doby prakticky přestala jíst. Ovoce a zeleninu úplně, ostatní jídlo naprosto nedostatečně. Málo rostla, byla nemocná a slabá. Dnes je jí skoro 11 let a po na jaře prodělané trombocytopenické purpuře jsem jí svěřila homeopatovi a čínskému lékaři. Čínský lékař stanovil důvod nejedení a dalších problémů. O tom se tady nebudu rozepisovat. Dostala odvar z bylin - měsíční kůru - připravenou přímo pro ní a od homeopata léky na svůj konstituční typ a očištění od chemikálií, které jí způsobily purpuru a už měsíc poté se mi začala měnit před očima, zvedla se jí neskutečně chuť k jídlu, nastartoval se růst a ta holka za celý podzim už neměla ani rýmu. I u ní mi bylo doporučeno ještě ne úplně spravenou imunitu a celý systém těla dál nezatěžovat očkováním a já to hodlám poslechnout. Protože očkování proti zarděnkám příušnicím a spalničkám považuji za zcela zbytečné a podepíšu proto revers.

0/0
12.3.2015 17:17

M36i55c12h44a87l 21S42t82ř39í22ž 9983687256890

O čínské medicíně nic nevím. Přiznám se ale, že jako lékař jsem k ní velmi skeptický. Vím, že ji dělají diplomovaní lékaři, ale nevím co to obnáší, tak na to nemám zcela vyhraněný názor.

Zajímal jsem se ale například o to, jak podložená je akupunktura (která do jejich tradiční medicíny předpokládám patří). Jedna studie například ukázala, že to čínské učení nemá vliv. První skupinu pacientů léčil akupunkturou čínský mistr, zapichoval jehličky do těch speciálních bodů dle jejich nauky a u pacientů druhé skupiny za stejných podmínek byly zapichovány jehličky do zcela náhodných bodů. Myslím, že se sledovalo, jak moc se pacientům ulevilo od bolesti zad. Výsledkem bylo, že obě skupiny měly naprosto stejnou úlevu. Některé studie však zase určitý efekt ukázaly. Akupunktura má ale dosti rozporuplné výsledky a pokud funguje, tak spíše málo. O žádnou jinou oblast čínské medicíny jsem se nezajímal, tak ani moc nevím, co to obnáší.

Jinak dětem velmi rychle vzrůstá teplota i u banálních infekcí i jako reakci na očkování. Když má proto dítě horečku, tak to není tak závažný stav, jako když stejně vysokou horečku má dospělý. Ta dvoudenní reakce, co popisujete, pravděpodobně opravdu byla reakcí na vakcínu. Ty dlouhodobější problémy nedokážu posoudit. Všeobecně problémem je, že některé nemoci se projevují ve stejnou dobu, jako dostávají očkování. Lidé pak logicky přiřazují tyto problémy té injekci, kterou dítě dostalo. Když se ale porovnalo, jestli mají očkované děti častěji autismus, tak se zjistilo, že výskyt je stejný. To se ale těžce vysvětluje matce, která si spojí tu injekci a poté se u dítěte začnou projevovat příznaky. Očkuje se však v takovém množství, že není problém najít dítě, u kterého se náhodou autismus projevil těsně po očkování.

0/0
12.3.2015 18:02

D98a21r91j38a 44Z15a38j18í32c21o37v91á 7895329824812

Pokud jde o studie, které neprokázaly spojitost očkování s autismem, tady zřejmě nikdy nedojde ke shodě. Problém je, že dokud nebudeme vnímat tělo jako celek, jako to dělá celostní medicína a budeme ho rozdělovat na kousky a ty podrobovat studiím - bohužel často prováděným na zakázku farmakologických společností, které dané vakcíny vyrábějí - k žádnému výsledku se nikdy nedostanem. Tak jako není studie na to, kolik dívek zabila nebo zmrzačila vakcína proti HPV. Ono se to ale děje a to nepopřeme, protože rodiče těch, kteří o svoje děti prokazatelně v souvislosti s vakcínou přišli nebo to jejich dcerám tak říkajíc zastavilo normální život ze dne na den, prostě neumlčíme. A nevím co víte o osteopatii, ale je to velice zajímavý druh terapie, který opravdu lidem pomáhá a sestra, která byla velkým příznivcem očkování a klasických lékařských postupů díky ní začala vnímat lidské tělo úplně jinak. O svých dětech si vede podrobné záznamy - protože i její manžel je lékař - a prostě jinou příčinu, než vakcínu očkovanou v prvních dvou měsících života tam nenašla. Genetická zátěž není, problémy při porodu nejsou, byl zdravý a klidný a od očkování přestal spát, jen plakal - stav trval snad do dvou let - a velmi brzy se začal projevovat jakoby hyperaktivně a později to bylo charakterizováno jako asperger. Takže ke mě si ty informace tak nějak hledají cestu samy a já už na celý obor medicíny a léčby pohlížim naprosto jinou optikou

0/0
12.3.2015 17:21

M51i54c27h65a62l 53S93t21ř51í38ž 9583957246970

Celostní medicína se snaží tvrdit, že jako jediná se dívá na člověka jako celek, ale to zkrátka není pravda. Naopak nejpřesvědčivější závěry jsou takové, které se dívají na nějaký celkový ukazatel. Další mýtus je, jak moc si mohou farmaceutické firmy ovlivňovat výzkumy. Ty studie účinnosti a bezpečnosti mají velice přísná kritéria, která platí pro všechny. A ty farmaceutické firmy musí prokázat, že léčivá látka jednoznačně funguje. Homeopati prokázali účinnost svých léků jen pokud si udělali studii podle sebe, ne podle objektivních kritérií.

Častým argumentem příznivců alternativní medicíny je právě to, že se jejívliv nedá změřit (ona celkově alternativní medicína je alternativní tím, že proni buď nejsou důkazy, či dokonce jsou důkazy, že nefunguje). Lidé si právěpředstavují, že studie měří nějakou hodnotu v krvi, jestli došlo k jejímuzvýšení či snížení. Velmi často se ve skutečnosti měří, kolika lidem danáprocedura pomohla. Když si vezmeme 2000 nachlazených lidí a polovině z nichdáme homeopatikum a polovině stejně vypadající tabletku a pak sledujeme, za jakdlouho došlo k ústupu symptomů a jak silné ty symptomy byly, tak můžeme změřit,jestli homeopatie funguje. A pokud homeopatika nedokáží prokázat svou účinnostv takové jednoduché studii, tak to není chyba medicíny založené na důkazech (zangl. EBM = evidence-based medicine).

 

Takových studií bylo provedeno mnoho a čím je studie kvalitnější, tímpřesněji ukázala, že homeopatika nefungují. Proto i Světová zdravotnická org. (součást OSN) varuje před užitím homeopatik. U nás se totiž hojně užívají přípravky typu Oscillococcinum, které jen vysávají peněženky. Homeopati se však snažili dovážet své léky třeba do Afriky, kde léčili infekční průjmy. Asi se shodneme, že správným kritériem pro posouzení, jak moc daná léčba funguje bude např. úmrtnost dětí po léčbě. A ukázalo se, že po léčbě homeopatiky zkrátka zbytečně umírají děti.

Stejně tak rozdíl podání placeba/homeopatika po homeopatickém sezení mělo stejný výsledek.

+1/0
12.3.2015 18:13

A94l30e30x58a87n93d40r 74C53h43y51t90i50l 2724352645981

Homeopatika jsou pro dospeleho klasicke placebo, ktere mame vyzkouseno v rodine, ze funguje. Placebo jako takove je funkcni na psychosomaticke problemy a jiz je to vedecky/lekarsky prokazano.

0/0
12.3.2015 18:37

M93i12c61h32a63l 59S86t90ř19í20ž 9523307116640

Tak to mohu naprosto souhlasit :)

0/0
12.3.2015 18:46

A79l40e42x10a30n94d93r 97C13h65y50t56i85l 2554902835911

Mame v okoli velmi zdatnou homeopatku, je to klasicka lekarnice s medicinskym vzdelanim. Dodelala si spoustu kurzu na psychologii (myslim si) a uz mame v rodine dva pripady, kterym opravdu pomohla v relativne kratke dobe. Jeden pripad trval 10 let a nikdo ze standartnich lekaru nedokazal pomoci. Pouze se tlumily nasledky, ktere byly chvili jemne, chvili drsne. Druhy pripad byl kratkodobejsi, nicmene tam doslo az na vysetreni odbornejsiho charakteru a dokonce na Slovensku. I tady homeopatika perfektne zabrala. Ale bez rozboru schopne homeopatky moc neverim, ze by to samo o sobe fungovalo. Ja mel take nejaky problem, mluvil jsem s ni a po 15 minutach mi rekla, ze mi s tim zrejme nepomuze a doporucila mi navstevu odborneho lekarskeho zarizeni. Takze rikat, ze homeopatie nefunguje, neni uplna pravda. Na neco je opravdu dobra.

0/0
12.3.2015 18:51

M95i54c87h64a64l 19S84t93ř63í30ž 9743967726830

Jinak k těm HPV vakcínám - ty studie existují, firmy je musí předkládat k registraci jakéhokoliv léčivého přípravku na trh. I po zavedení na trh se tyto reakce přísně sledují. Tak závažné reakce jako úmrtí se můžou stát např. pokud je pacient na lék silně alergický a tuto reakci se nepodaří zvrátit. Reakce ohrožující život jsou však u takových léčivých přípravků velmi vzácné. Jsou ale sledovány jak v rámci studií bezpečnosti, tak v rámci tzv. postmarketingového sledování, kdy je lék již v prodeji. Výsledky těchto studií lze ke každému léku nalézt na stránkách Státního ústavu pro kontrolu léčiv ( http://www.sukl.cz/modules/medication/search.php ). Jsou zahrnutý v textech SPC a PIL, které jsou volně ke stažení.

SPC = informace pro lékaře, které jsou přehlednější, ale obsahují odborné pojmy a PIL je příbalový leták. Ten obsahuje stejné informace, ale bez užití odborných pojmů (jelikož je určen pro pacienty). Důležité je, že firmy si nemohou do těchto textů přidat, co se jim zlíbí, ale každou informaci musí podložit nějakými daty. Takže všechny informace, které jsou k léku dostupné, by měly být v těchto textech zahrnuty.

0/0
12.3.2015 18:26

A24l49b82e96r11t 88V31l30a88c62h 8396901958202

Reagujete opravdu na mě, na to, co jsem napsal? 8-o

Ale k Vašemu příspěvku: Jistěže mám plnou moc rozhodovat za své dítě (samozřejmě spolu s jeho matkou), nezdá se mi vůbec možné, že s tímhle chcete polemizovat. Kdo tedy jiný? Stát? Vy? Sociální pracovnice? Jestli opravdu to vidíte takhle, tak mi to připadá zrůdné a myslím, že na další debatu na téhle úrovni nemám nervy a čas. Stejně bych asi člověka podobného smýšlení těžko přesvědčil, že svoboda je nejdůležitější.:-/

0/0
13.3.2015 10:06

J16a85k78u54b 77V76y49t40i10s18k 1340528770453

Muj syn mel reakci na trojkombinaci, v roce, 2 dny 40C horecky a celou dobu plakal a kricel. Nasledne se mu zastavil vyvoj, do 4,5 nemluvil a mel diagnostikovan /nastesti nespravne/ autismus. V okoli mam jeste 4 deti s nemoci po ockovani.

Ockovani neni tak neskodne, jak nam doktori nuti. Asi je uzitecne a funguje (sam tomu verim), ale zcela jiste neni provadeno spravne.

Neexistuje kontrola vyberu ockovacich latek

Neexistuje povinnost zverejnit slozeni vakciny ( je to i na blbe mleko)

Neexistuje zodpovednost za nezadouci ucinky

Ockuje se na napr. priusnice NESMYSLNE, nebo v pripade HepB nesmyslne brzy

Nenechme si vstrikovat nebezpecne latky do nasich deti bez uplnych informaci o tom, co to vlastne do deti pereme, bez moznosti jim individualne nastavit plan dle jejich moznosti i potreb, spektrum povinne ockovanych nemoci a vyber povinnych vakcin podrobme verejne kontrole.

+7/0
12.3.2015 9:06

A19n98t43o81n90í53n 82G12a40ž50á11k 7945935650656

Manzelka take nevidela problemy u ockovanych deti. Po precteni pribaloveho letaku, ktery jediny byla ochotna si precist, po case zmenila nazor. Najednou ty poskozeni zacala videt. Takze ta poskozeni ve svem okoli mate, to si budte jista, jen je nevidite. Ono kolikrat staci zavest tema na zdravotni stav dotycneho ditete, pak zjistite, ze neni tak zdrave jak vypada.

0/−1
12.3.2015 16:29

A43l74e55x55a12n66d20r 67C20h93y39t45i72l 2424662115801

Vetsina rozumne uvazujicich odpurcu ockovani neni proti plosnemu zakazu ockovani, ale napriklad vyrazeni beznych relativne bezpecnych nemoci z planu povinneho ockovani a nezarazovani ockovani techto beznych nemoci do tohoto planu povinneho ockovani do budoucna.

Ja s ockovanim proti temto nemocim nesouhlasim, ale dite ockovane mam, protoze je to narizene. Nicmene nesouhlasim. Vasi znami maji vsichni deti ockovane, ale treba taky nekteri nesouhlasi.

Ockovani napriklad proti obrne urcite ano.

Takze neni duvod Vas nejak zrat.  ;-)

+1/0
12.3.2015 18:20

J98a38n 14Č23e68c85h 7449697632632

Ani mne nepřekvapovje zdejší množství hlav naočkovaných velmi sofistikovaným farmaceutickým lobbingem, který má rozdělené jednotlivé státy do jakýchsi pokusných laboratoří. Umí sice klikat na zpravodajské servery a dokonce i přispívat svými dozajista přínosnými domněnkami, ale aby si zvládli dohledat relevantní informace od světově uznávaných profesorů a lékařů, kteří vsadili svou kariéru, aby mohli přes všechny ty pokusy o jejich umlčení informovat svět o pravdě na téma ohrožující příští generace, na to už jim mozková kapacita jaksi nestačí. Nejsmutnější na tom všem je, že to nenávratně neodnesou tito přechytračelí jedinci, ale právě jejich potomci. Nezbývá, než jejich rodu popřát hodně štěstí. Budou ho potřebovat.

+5/−6
11.3.2015 23:05

V96e76r71o32n43i88k71a 94N77ě67m37e92č83k69o64v63á 6399370308694

Doufám, že nemyslíte Dr. A. Wakefielda. To by byl opravdu velmi špatný příklad.

+2/−2
11.3.2015 23:29

A44n81t51o75n84í64n 85G23a65ž29á45k 7515755950496

rekl bych, ze to je exemplarni priklad. znate jeho odbornost? vite proc mu byla odebrana lekarska licence?

+1/−1
11.3.2015 23:46

M38a91r33e91k 32Š83i72m60o98n 2244787468758

Byl to gastroenterolog, ale pacienty vyšetřoval na psychiatrickou vadu. Jedna z hlavních výtek jeho metody bylo, že nesprávně určil diagnozy v hraničních případech - právě proto, že neměl kvalifikaci diagnostikovat autismus.

+1/0
12.3.2015 1:58

M43i76c80h90a95l 90S42t45ř19í45ž 9513597676130

Krom toho, že se pak ještě ukázalo, že si ta data vymyslel :) Ono i kdyby ne, tak ve své "studii" měl tuším 8 pacientů, z čehož se zrovna nedají dělat nějaké závěry. Co antivakcinační lidi nechápou je to, že i kdyby vakcíny vzácně způsobovaly autismus, tak i tak mají dost pravděpodobně pozitivní benefit/risk profil.

+1/−2
12.3.2015 5:31
Foto

M58a54r38k77é96t16a 79K53o22c36h42a56n85o90v20á 2362198266643

Mluvíte mi z duše ;)

0/−1
12.3.2015 7:15

A15l12b11e21r58t 78V86l96a30c89h 8166271848262

Jen pro zajimavost: rekl byste svemu diteti postihnutem autismes v dusledku ockovani, ze to nevadi, ze pro celou spolecnost je zisk vyssi?

+2/0
12.3.2015 7:59

M31i91c20h64a98l 11S77t93ř76í23ž 9933537866310

Asi neřekl. Nejsem si jistý, jestli by to bylo relevantní. Každopádně se pohybujeme v dost teoretické rovině, když vakcíny nezpůsobují autismus.

+1/−1
12.3.2015 8:04

J84i23ř53í 34M26r44á75z 6298774547329

V praxi v současnosti asi nelze prokázat příčinnou souvislost očkování a případných následků, na takové studie nebudou data ani peníze ani ochota. Sice očkování autismus, alergie, autoimunní onemocnění nezpůsobuje, ale když je nastolena otázka, čím jsou tyto imunopatologie způsobeny, je odpověď obvykle nevíme, je to kombinace různých příčin a faktorů, které neznáme. Dost to vypadá, že jako sloni šlapeme v oblasti, které dosud nijak zvlášť dobře nerozumíme.

+1/0
12.3.2015 17:52

P19a30v49e16l 93C20h23v78a17l12i80n83a 3281304980901

Klídek, pane Čech, který možná ani Čechem nejste. Tento Váš názor, je pouhé plácnutí do vody. Očkování, kterým tolik opovrhujete, zachránilo mnoho životů, to si můžete ověřit, tedy, pokud budete mít zájem, ale to zřejmě nehrozí. Můžete se ale přesvědčit, jaká byla dětská úmrtnost v ČSR od druhé, světové války po dnešek, v porovnání s jinými státy. Budete se asi hodně divit a divil se i odborný svět. Stačilo pouhé opojení z toho, že vymizela tuberkulóza, přestalo se proti ní očkovat a ejhle, s otevřením hranic, k nám, po mnoha letech, zavítala i otevřená tuberkulóza. Spolu s další, migrující populací, jsou na cestě i nemoci, které, jak si naivně myslíme, již nehrozí.

+6/−2
11.3.2015 23:33

A58n27t24o30n10í50n 90G29a70ž34á84k 7625575130196

ja se prosim divim.

0/−2
11.3.2015 23:48

S83t24a10n70i54s39l87a56v 62S34v97o31b67o46d62a 1653963716898

Zfalšovat takový potvrzení i bez lékaře není v dnešním světě počítačů a tiskáren žádný problém R^R^

+1/−1
11.3.2015 22:53

T48a32ť79a19n46a 84Ž89e86j72d83l41o53v87á 8667305495

Nějak nerozumím tomu, proč se stále klade důraz na kolektivní imunitu v dětském kolektivu (proočkovanost blížící se 100%). Vždyť většina dětí není v tomto kolektivu víc než 1/3 dne a potom je mezi celou populací (doma s rodiči, mezi lidmi na ulici, v dopravních prostředcích, v kině, v obchodech atd.). Tam se už nemoci nešíří nebo jak to tedy je? Sice i ti dospělí byli většinou v dětství naočkování, ale vakcinace přeci není na celý život? Třeba u černého kašle ji ZSÚ uvádí dokonce jen 3 - 12 let a protože se převážná většina dospělých přeočkovat nenechává (dokonce ani učitelky v MŠ ne), těžko se v celé populaci může jednat o nějako kolektivní imunitu. Jak to tedy je. Co na to skalní příznivci očkování?

http://www.szu.cz/uploads/Epidemiologie/TZ_Cerny_kasel_na_vzestupu.pdf

+6/−4
11.3.2015 22:48

V66á48c10l90a15v 46Z92e15l66i64n40k35a 2922560233692

Tohle myslíte vážně???

+3/−3
11.3.2015 22:51

A94n41t25o91n40í27n 74G90a79ž71á58k 7255355400206

Proc by to nemyslel vazne? Mam naprosto stejny dotaz a nikdo jeste nedokazal odpovedet proc tomu tak je. Pani napsala fakta z oficialnich zdroju. Presto je kolektivni imunita svata, ale dle meho nazoru je to naprosta lez, zadna kolektivni imunita neexistuje nebot vsechna ockovani maji omezenou dobu ucinnosti a pak je nutne preockovani. Neznam zadneho dospeleho, kdo by se nechaval preockovat. A jak jste na tom vy?

Budu hadat - jste preockovany. Jinak si musim Vas pripspevek vysvetlit tak, ze tematu vubec nerozumite, ale kecat umite do vseho.

+6/−3
11.3.2015 23:07

P67a94v75e45l 68C12h86v82a47l40i74n72a 3521794330321

Možná Vám nedošlo, paní Žejdlová, že očkované dítě, je chráněno i mimo uzavřený kolektiv. Tím chci naznačit, že při odchodu ze školky, či školy, se získaná imunita nevypíná.

+6/−4
11.3.2015 22:55

T41a57ť47a95n73a 95Ž35e18j50d55l69o73v40á 8557235425

To samozřejmě, ale některé děti očkované nemohou být a na některé prostě vakcíny nezaberou. A pokud tedy jsou chráněné, nemůže je ohrozit pár dětí s nekompletní vakcinací, protože naprosto stejně je ohrožují nepřeočkovaní dospělí. Možná ještě více, protože u nich může probíhat nemoc skrytě, ale nemocné dítě určitě zůstane hned doma v posteli.

+4/−2
11.3.2015 23:02

Z18d48e15n94a 81S88v28o92b58o71d23o14v56á 2784446263176

- tak dětský kolektiv je větší a "těsnější"- tj. děti se od sebe snáz nakazí(možná si taky někdo vzpomene na to co se na táborech, ve škole kdysi dělo, když se objevila žloutenka..), vymahatelnost je snažší než u dospělých, svou roli můžou hrát finance, různé pozůstatky očkování..(uvádí se, že i když očkovaní nemoc dostanou  tak má lehčí průběh..)

- ale jinak by mne přesná odpověď taky zajímala.. při epidemii spalniček v Ústí onemocněli dospělí a velká část z nich byli zdravotníci - tedy ti, kteří můžou rozšířit nemoc na nemocné-oslabené a zárvoeň ti, kteří jsou při epidemii nejvíc třeba..

0/0
12.3.2015 2:28

T47a25ť83a35n62a 65Ž17e54j13d75l45o36v51á 8227935945

Ale ta žloutenka se přeci může objevit i teď, běžně se proti ní neočkuje, to se očkuje proti jiné žloutence.

0/0
12.3.2015 9:01

A38n15t22o39n56í12n 94G29a69ž30á90k 7195385280676

Aha, a jak to tedy je? Ona se vypina jen v pritomnosti neockovaneho ditete? Proto neockovane deti nechceme ve skolkach? Muzete me to vysvetlit?

+4/−1
11.3.2015 23:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.