Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pasažér natočil unikátní záběry po sjetí letadla z ranveje

Jeden z cestujících na palubě letadla tureckých aerolinek zachytil krizovou situaci po tvrdém přistání na letišti v nepálském Káthmándú. Muž se dostal z letadla mezi prvními a začal natáčet, jak další pasažéři opouštějí letoun po evakuačních skluzavkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K49a73r48e85l 78D25v74o28ř62á92k 7909364707278

Taky souhlasím s tím, co je na tom unikátního v době, kdy má každý ve svým mobilu foťák s možností točit videa. Unikátní by bylo spíš, kdyby nikdo žádný video nenatočil, anebo nějakej přitroublej Asiat (ka) si neudělal hned u letadla selfíčko.

+1/0
6.3.2015 7:20

J38o72s67e52f 88B66é55r 1761117809948

Co se divíte? Na Ukrajinu projelo stovky ruských tanků a taky nikdo nic nenatočil.

0/−3
6.3.2015 7:45

N72i22k36o58l43a 26Č68e69c81h 9781309736

Na tomto twitterovém účtu se denně objevují desítky fotek ruských okupantů na Ukrajině: https://twitter.com/Conflict_Report

+1/0
6.3.2015 8:42

P95e48t48r 31T62l80o25u29k29a84l 7454705542565

Já tedy takových videí moc neviděl... ono asi lidi v "panice" moc záznamová zařízení netasí.

0/0
6.3.2015 8:00

P44a81t54r41i66k 23M31a48r69e49k 8762627828526

hlavne ze si lidi nemaji brat batohy

+1/0
6.3.2015 0:41

L15u34b71o21š 64S76u29š13i66l 1148747616808

Já se přiznám, že bez kamery, fotoaparátu a diktafonu nevylezu z domu. Nosím to všude. Co kdyby???

+1/0
5.3.2015 22:37

M61a20r36e51k 80F11l98e44k24a38č 1257652980341

já nosím i stativ

+2/0
6.3.2015 6:55

L36u97b71o68š 78S37u19š94i57l 1728807936358

JJ. Na ten jsem zapomněl. Též ho mám trvale na nosiči kola. Jezdím totiž téměř výhradně na kole. Pěšky bych nic nestíhal.

0/0
6.3.2015 10:59

L52u76b77o78š 78S84u61š21i21l 1288677746628

Využil příležitost. Natočil to a prodal TV společnostem. Do smrti nemusí dělat. Byl chytrej. Takto podobně se živili lidi v 1997 při povodních. Točili padající domy a prodávali Nově. Tak se dnes vydělává. A ne dřít za minimálku od tmy do tmy v Kolbence.

0/0
5.3.2015 22:34

E48v37a 76J19a15n22o39u50š31k41o97v35á 7464518852135

myslíte, že dostal takovou sumu, že mu to stačí na celý život? Jeli po "skluzavce" a nikomu se nic nestalo. Doporučuji film Šmírák, oni jim za to zas tak neplatí..

0/0
6.3.2015 0:13

J46a55k57u55b 58S31e65m44e58r39á14d 2877236171391

do smrti nemusi delat? ;-Djakoze bude zit z davek?

0/0
6.3.2015 15:37

M95a15r39t98i42n 85K51o60n50e52c13n20y 7786527413369

A co na to Messi a Kobe Bryant ;-)

+3/0
5.3.2015 16:52
Foto

T98o57m73a64s 70C21a26b40a81k 8925275784119

"mirne poskozeny predek letadla" - tak nevim, z tech zaberu... ty motory taky dostaly asi poradnou ranu. A jak znamo, motory jsou v podstate polovina hodnoty celého letadla..

+2/0
5.3.2015 16:05

M34i26c42h90a45l 92C94h47a19l10u61p84a 6158140519473

To posuzujou jako AAA. V podstatě zánovní stroj.

+5/0
5.3.2015 17:11

J52i23ř12í 31T40e55p23r 4577460275785

Jo jo :-)  Zejtra bude v jejich bazaru jako "zánovní, nehavarovaný" ;-)

0/0
6.3.2015 8:24

P73a56v16e25l 16V50a36n33ě20č22e74k 4854563931271

Wow! Úplně sjetej Airbus. ;-)

+2/0
5.3.2015 16:04

I97v95o 87J59a65n69á78č87e68k 8893943471542

Jen tak mimochodem, letadlo dráhu nepřejelo, zase to psal nějaký člověk co by asi projektoval Blanku stejně jako ti co ji dělali. Unikátnost jsem taky nepochopil, je toho na netu všude plno. Ale máme článek, sice pozdě, ale přece.

+4/0
5.3.2015 16:00

P20e68t94r 72H65e28j47n40ý 5936929218587

Přední část letadla mírně poškozena ? Vžyť to sedí na čumáku, a je vidět i poškození motoru. Bude chvilku trvat než tohlé éro půjde zase nahoru. Hlavní je ale, že z toho vylezli všichni živí a víceméně zdraví.

+4/0
5.3.2015 15:42

I80v92o 39J71a66n66á18č14e41k 8593343961792

No prý i křídla, ale asi jen od krytů motorů, uvidíme. Ale na odpis bych to asi neviděl, to letadlo je staré jen pár měsíců.

0/0
5.3.2015 16:01

M57i10c85h87a26e29l 67C94h25a64r25v48á19t 9669188623322

Uniká mi, v čem jsou ty záběry unikátní...8-o

+4/0
5.3.2015 15:41
Foto

M14a84r39t78i72n 39F17a30l11t81ý89n 9151936844718

iDnes  zatím takové vlastní ještě nepořídilo ;-D proto jsou pro ně unikátní.

0/0
5.3.2015 17:56

L24u25k65á42š 59H24á73b34a 6250425266776

dobra prace myslim. von to vubec neni dobrej pocit tocit se v koridoru s pocitem, ze tu mlhu pichnout jednou proste musim, pac zalozni je treba daleko nebo v podobnych podminkach. A kdyz vsichni odesli po svych, je to dobre pristani. Jo a pro neznale airbusu, tak kapitan letadla ma "joystick" na levacku, takze v krizovejch situacich si preseda na misto co-pilota. Teda v pripade, ze je jako majoritni vetsina lidstva pravak :-) Tohle vymysleli ve francii! :-)

0/0
5.3.2015 15:29

P90e61t10r 57K54u81b36a74t 3942281174280

To je pekna hloupost s tim presedanim. Na tom jestli je pilot pravak nebo levak vubec nesejde. Vsichni piloti na svete se uci ovladat letadlo kniplem ci berany levou rukou. Prava ruka si primarne pouziva k ovladani plynu, klapek, navigacnich pristroju a dalsich zarizeni. Ve Francii vymysleli maximalne joystick a ten se dnes uz pouziva i napr. v Cirrusech.

+3/0
5.3.2015 15:49

V91l64a85d44i39m61í11r 39M91e10n32d53i 3332589481576

Keď sa tu už rieši ovládanie airbusu , tak hovorme radšej o sidestickoch...

0/0
5.3.2015 20:32

M79i68r95o61s93l47a54v 30L53i36k18e78š 8286892528170

Ach ach,kdepak jste na to prisel? V kazdem dopravnim letadle jsou plynove paky uprostred,mezi piloty.Tedy kapitan-ten vlevo sedici ridi levou a druhy pilot-vpravo sedici pravou, neb tou druhou ovladaji plyny-neovlada li je autothrust. A je jedno,jsou li tam klas.berany nebo sidestick.A u stihacek je plyn vzdy vlevo,takze žetadlo se ridi pravou trubko.

0/0
6.3.2015 8:59

I72v79o 44J72a24n12á33č77e67k 8183753981162

To že píšete hlouposti již uvádí pan Kubát, já jen dodám, že je hloupost i to s tím záložním letištěm. Vždy musí mít dostatek paliva na záložní řešení, co by asi tak dělali, kdyby např. na dráze zůstalo jiné letadlo?

0/0
5.3.2015 16:03

M33i56r15o98s65l23a79v 46L43i42k17e30š 8826812498490

V jistych situacich nemusi,tady ale jiste meli.Nemusi jsou li tam dve drahy a dalsi okolnosti.

0/0
6.3.2015 9:03

I92v35o 79J54a84n67á23č16e54k 8923383261792

Tak dvě dráhy tam nejsou a počasí je tam po ránu špatné téměř každý den.

0/0
6.3.2015 10:06

J46i53ř53í 30D84v31o22ř90á86k 7931267358434

Na to přesedání jste přišel kde? To čtu poprvé a řekl bych, že to přinejmenším divné, Můžete uvést zdroj? Už vidím jak v případě krize se oba piloti odpoutávají a měmní si místa. To asi opravdu ne...

0/0
6.3.2015 9:36

M40a72r23t88i41n 61R83ů84ž41i37č30k24a 9472207492608

co je na tom unikátního?

+9/0
5.3.2015 14:25

P15e37t95r 10Ž10á88k 1888862455619

pokud jsou správně připoutaní, tak nechápu z čeho můžou mít cestující boule a odřeniny....

+3/−7
5.3.2015 14:23

Z68d58e61n98ě19k 54K21o53u94t98n27ý 4227417547411

V letadle nejsou tříbodové pásy. Poutá se pouze kolem pasu. Prásknout hlavou do sedadla před sebou není problém.

+13/0
5.3.2015 14:36

P47e19t33r 38Ž82á74k 1808612855599

jsem se na to neměl koukat, v sobotu letím...

0/0
5.3.2015 14:50

P96a26v35e54l 51N84o77v36á72k 7131316849323

Mužů vas ubezpecit ze ve většině letadlech pokud nesedim na exitu hlavu dal než na opěradlo před sebou nedostanu

0/0
5.3.2015 16:16

J82á19n 70K51o20t32ú47č 2736814648626

Tak to je potom chyba pilota. Mal zahlásiť, že sú skomplikované pristávacie podmienky, riziko nehody je zvýšené a teda všetci pasažieri musia sedieť v hlbokom predklone s hlavou na kolenách, To je štandardný postup pri núdzovom pristátí a presne preto v lietadlách nie sú 3-bodové pásy. Kto by to dodržal, nemal by žiadne zranenia.

0/−1
5.3.2015 15:45

K89a65r59e14l 70K80o16v72a12r 7113925280654

Jo a taky všude v bezpečnostních "kartách" umístěných v kapse sedadla je to, že s sebou v případě evakuace po nafukovacích skluzavkách nemáš brát žádné zavazadlo. Což tam taky nikdo nedodržuje...

+2/0
5.3.2015 15:54

M12i19c30h89a49l 37C32h55a24l36u23p67a 6408630579243

Taky se tam píše, že se má člověk zout, což mi přijde takové zvláštní. Někde to snad zdůvodňovali tím, že by se mohla potrhat ta skluzavka, ale moc si nedokážu představit, jak bude člověk z hořícího letadla s bordelem na podlaze utíkat naboso, to rychlosti evakuace asi moc nepomůže.

0/0
5.3.2015 17:10

J22a76k41u62b 44Š87a90f80a17n55d65a 7395297821391

Stále lepší naboso než třeba na vysokém podpatku. Věřte, že pokud vám půjde o život tak nějaký bordel na zemi nebudete vnímat.

0/0
5.3.2015 20:43

P63e52t67r 42T89l41o96u45k59a18l 7474635522915

Ani řešit zouvání. :-P;-)

0/0
6.3.2015 7:59

J72a16k32u91b 60Š34a69f39a82n77d20a 7375237441821

Tak pokyn k zutí dostanete ještě mnohem dříve než ta situace nastane.

0/0
6.3.2015 8:29

F96r13a71n84t71i69s98e97k 73H26a26v75e27l 6322252807458

V Nepalskych novinach pisou, ze zraneni byla prevazne z padajicich zavazadel.

0/0
6.3.2015 9:14

V98á18c10l32a72v 78J93o23n98á80š 8742573142753

Unikátní????

+7/0
5.3.2015 14:18

E96d23a 47D55r46á61b90e81k 7919742423167

s hlavou v kolenách prej... viděls někdy vnitřek letadla??? ;-D

0/0
6.3.2015 8:41

J75á83n 17K46o23t12ú41č 2216294238216

Áno. Ak si vysoký, tak to pôjde blbo, ale dá sa to. Samozrejme ten pre tebou nesmie mať sklopené sedadlo. Také sú predpisy. Kukni si občas ten krátky film, ktorý premietajú pri štarte. Pardon za to tykanie, ale ty si začal.

0/0
6.3.2015 16:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.