Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PRO A PROTI: Zbraň až po psychotestu, radí Marhoul. Zbytečné, míní Mach

Žádné psychotesty, jen zdravotní prohlídka. Je to pro vydání zbrojního průkazu dostačující? Diskusi na toto téma otevřel případ tragické střelby v Uherském Brodě, kdy Zdeněk Kovář zabil osm lidí a nakonec i sám sebe. Sítem pro vydávání zbrojních průkazů prošel. Mezi lidmi v Česku je nyní víc než 752 tisíc legálně držených zbraní

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i13c53h93a70l 87U39k77r81o51p50e88c 9680564297401

Je dost případů kdy osobní zbraň hodně pomohla a životy zachránila. To máme ty lidi zpětně zabít, aby se doložila i prospěšnost zbraní? Je s podivem, kolik lidí legálně podporuje kriminální živly a uvolňuje jim " pole působnosti".

+1/−1
18.4.2015 20:00

B39o20h63u31m53i68l 79T23r17o63c77h98t10a 2756766813764

Moudrost stáří promluvila a ze dvou zbraní legálně držených vypálila a osum lidí nevinných ze světa jeho palba sprovodila !! Tak se ptejte a zeptejte, co si myslí o vlastnictví střelných zbraní, těch příbuzných mrtvých !! Nepostrádám tady nářek některých, jako kdyby odevzdání palných zbraní z jejich strany, jim skončil jejich svět o jejich egu, ale i to o něčem svědčí a je tam skryto nebezpečí, ale i pro ně bude platit, že nebudou mít střené zbraně, tak jako ostatní lidé !! 8-o!!

0/−5
4.3.2015 19:44

F28r33a92n39t32i71š48e27k 70P86o45l22í20v63k82a 8721405881378

Pokud pominu zmatený názor napsaný v těžko pochopitelném textu, tak odevzdání soukromých, ne zrovna laciných, zbraní je poněkud socialistický výstřelek založený na úplně mylném názoru, že když zakážeme (a necháme odevzdat) všechny zbraně, tak je nikdo najednou nebude mít včetně (a hlavně) nelegálních ;-D

Jděte se léčit Rv

+3/−1
19.4.2015 0:20
Foto

P74a77v61e35l 33J39a86n17a19t39a 9761153735688

Co to je OSUM ty Homére?

+2/0
19.4.2015 8:24

L21a50d32i35s11l17a47v 24C14a82b80i43c11a95r 2989933369694

Pokud budou psychotesty i v autoškolách a řidičák se bude vydávat od 21 let, tak proč ne. Denně umírají na silnicích lidé, někdy i hromadně, ale na to jsme si už tak zvykli, že v tomhle směru žádnou změnu nečekám. 

Jsem přesvědčen, že kdyby zbraně byly tak samozřejmou součástí našeho života jako jsou auta, nikdo by to tolik neřešil. 

Člověk druhému dokáže způsobit smrt tolika způsoby a předměty, že je absurdní zaměřit se pouze na zbraně jenom proto, že jejich primární funkcí je vyřadit druhého člověka "z provozu". Navíc lidé vlastnící zbraně si jsou obvykle jejich nebezpečnosti pro ně i okolí vědomi... narozdíl od mnoha řidičů.

+5/0
4.3.2015 13:20

B85o49h16u98m66i97l 69T98r44o64c38h86t92a 2806716523974

Mně je zcela jasná jediná věc, že když lidé nebudou mít doma palné zbraně a hromadu střeliva do těchto zbraní, tak se nemůže a nemohlo stát to co se stalo již i opakovaně v Naší České zemi, že někdo člověka bezbranného odstřelí svojí ,,legálně,, drženou zbraní !! Zbraň jako taková je stále jen kus chladného kovu, jen kdo ji užívá a používá tj. člověk stále stejnou psychiku nemívá a bývá ovlivněna různými hrůznými faktory během pokročilé doby !! I policisté po skončení služby, zbraně odevzdat do trezoru na služebně !! ;-( [>-] :-/ EU ;-(

0/−11
4.3.2015 5:57

A23l60b46e39r81t 88V60l72a78c53h 8896371908172

8-o

+1/−1
4.3.2015 18:17

J25a13n 16M28a34t61ú22š 5837340655116

Co beres, mel by ses lecit.

+2/−1
18.4.2015 21:06

F72r82a85n26t88i98š70e58k 96P85o43l88í40v14k59a 8551355861538

To vypadá na odmítnutého adepta o zbrojní průkaz ;-D

Jak vidět, tak lékařská kontrola zabrala a zabránila jednomu narušenému získat právo legálně nosit vražednou zbraň :-P

+3/−1
19.4.2015 0:22
Foto

P78a70v53e56l 22J83a86n62a47t89a 9851393355808

Doufám, že ty zbraň nikdy mít nebudeš, pošuku.

+1/0
19.4.2015 8:26

F37r19a16n73t55i88š53e29k 78M92i30t81a23š 6749246734169

Jen malá informace. V Čechách je 292000 držitelů zbrojního průkazu rok 2014. Statistika z PČR bohužel jen rok 2013( 2014 ještě nestihli sečíst) počet zbraní kategorie A - 951ks, počet zbraní kategorie B (pistole a samonabíjecí pušky) 310348ks počet zbraní kategorie C (opakovací pušky, jedno a dvouranné pušky, tedy vesměs lovecké a sportovní dlouhé zbraně) 425126ks. I kdyby nakrásně co držitel to majitel pistole, dle statistiky by to mělo tak být, tak to prostě nevyjde. Protože jen já bych byl za pět lidí a mám kamarády co by byli za 10 a někteří i více. Takže ta hrůzná informace co je v Čechách zbraní vůbec nevypovídá o počtu lidí co je mají a jaké mají.

+5/0
4.3.2015 1:49

F85r95a79n85t39i28š35e72k 42M11i46t32a67š 6219566174189

Dodatek, 292000 je 2,9% ozbrojených občanů této republiky. Jak hrůzostrašné.

+3/−1
4.3.2015 1:54

R12o94l53a80n78d96o 10A59r91i59a35s 3391706219478

Zbraň nezabíjí, lidé zabíjejí, tzv "vražedné jednání" není vázané na zbraň, pokud má jedinec motivaci, použije nejčastěji chladnou zbraň, auto, domáckou trhavinu,  hořlavinu. Budeme dělat psychologické testy každému kdo jde koupit pytel dusičného hnojiva? Nebo kdo chce koupit auto? nebo v tescomě sadu nožů?

+4/−1
4.3.2015 1:28

P72e82t98r 42V54o93p97i89č79k11a 2232872168952

Otázka č. 1:

Potřebujete nutně zbraň?

a) Modrá,

b) zelená,

c) žlutá.

Otázka č. 2:

Jaký máte vztah ka svojí matce?

a) 10,

b) 141,

c) 18 000.

Otázka č. 3...

+7/−1
3.3.2015 18:24

A20l80b73e74r14t 71V29l30a35c17h 8976791358462

8-o8-o8-o

0/0
4.3.2015 18:18

J68a10r42o70s89l98a58v83a 21Z23i62m23e14r14m72a79n64n19o92v63á 3800777619648

Když někomu "rupne v bedně", nepotřebuje žádnej  zbrojní průkaz.

+10/−2
3.3.2015 17:02

J66i48ř28í 52U57h91e44r74e68k 2608318797678

A co takhle "ministerské křeslo" až po psychotestu!

+18/0
3.3.2015 16:29

Z52b97y17n46ě36k 69N60o22v89á67k 4244564558514

Dobry napad

+4/0
3.3.2015 22:47

J87i85ř70í 65V89o47t77o14u50p79a16l 6357289785864

Paráda. Místo toho, abychom řešili systémově neschopnost policie ČR v podobných případech zasáhnout tak, aby bylo co nejméně obětí, aby speciální jednoty dokázaly provést zásah v rozumném čase, aby PČR dokázala psychopatovi odebrat efektivně zbraně, tak řešíme jak zpřísnit podmínky vydávání zbrojáku.  Zamyslete se nad tím, co se stalo. Střílel psychopat.  A PČR ačkoliv byla na místě do pár minut, nezasáhla. Čekala další hodinu a půl, než dorazila zásahová jednotka.  Nemělo by se řešit něco úplně jiného?

+18/−2
3.3.2015 15:32

Z54b53y82n92ě21k 22N21o85v27á54k 4184104528754

Napsal jste  ze to byl psychopathe , takze k tomu ty testy jsou, co se tyce PCR mate pravdu.

0/0
3.3.2015 22:49

R80o14l94a12n50d55o 87A96r93i41a41s 3891476579378

No,milý Zbyňku, pokud jste odborník, a víte co obnáší tzv . "Porucha osobnosti" - dříve  označováno jako psychopatie, pak  jistě víte, že se  nejedná o psychické onemocnění, ale o odlišně utvářenou osbnost, také pak jisztě víte, že většina nejtěžších "psychopatů" velice dobře manipuluje  svým okolím a ti inteligentní jsou nezachytitelní testy. Asi nejznámější sériový vrah moderních dějin- Tedd Bundy byl v péči nejlepších psychologů  díky  excesům v dětství - výsledek?  Když jel ve své vražedné šňůře, byl STÁLE pod dohledem odborníků a chodil pravidelně na pohovory a podroboval se testům, na jednu z povinných konzultací jel několik set kilometrů přes Spojené Státy,  cestou pro zábavu zavraždil další  ženy , a v kufru si vezl jejich hlavy jako trofeje. Auto zaparkoval  před ordinací  soudního psachologa. Záznam z této návštěvy praví " Tedd Bundy je komplexní vyrovnanou osobností a je plnohodnotným a citlivým členem společnosti".;-D

+4/0
4.3.2015 1:35

Z39b10y50n81ě34k 45N23o40v62á43k 4384764988534

Prece jenom trvam na svem. Zvysit uroven zabezpeceni jenom prospeje veci. Chci aby jste vedel ze vas chapu a dobre rozumim vasim argumentum.

0/0
4.3.2015 1:58

P21a80v47l34a 38T68o74m21á33š77o32v97á 9565585514618

Co nejméně obětí je podle mě blbost, než policie do pár minut dorazí,tak se za minutu dvě postřílet x lidí bez problému stihne vždycky, když psychopat bude chtít

0/0
4.3.2015 0:30

L31u74k63a58s 86N53e66m28e28c 7399670722414

Si myslím, že mají strach, že by těma psychotestama neprošla půlka policajtů a vojáků.

+5/−4
3.3.2015 14:26

D68a22v77i87d 52B82o59u92c64h18a87l 8619270769

Ti je mají povinně už dnes.

+4/−1
3.3.2015 14:27

R72a58d35e87k 64H87o11d21a62ň 9236507661663

Však si na ně taky policisté také dlouhodobě stěžují, že stačí neprojít psychotestem a policista má utrum, a protože neexistuje možnost přezkoumání jakým způsobem byl psychotest vyhodnocený, znamená to pro ně něco proti čemu se nedá bránit (a nepohodlných policistů se tak dá skrze psychotest snadno zbavit). Strážníci v Praze si nedávno stěžovali, že z 471 uchazečů jich psychotesty zvládlo pouze 27.

+5/0
3.3.2015 15:28

J23i28ř16í 98V11o12t79o63u65p54a19l 6147749915674

Strážník není policista.  A po pravdě, mnohdy se duvím jak ten který policista či strážník mohl vůbec nějakým testem projít.  Ono to není o testování, je to o testu a jeho vyhodnocení.  Žádný test nedhalí nic na 100%.

+4/−1
3.3.2015 15:36

J66i65ř74í 96O68u76k93r69o91p50e12c 5830408563589

Však to považuji za správné.

0/0
3.3.2015 19:38

L64u47k85a26s 45N74e57m19e86c 7589470222164

Tuším, že před válkou byl alkohol v krvi při dopravní něhode bran jako polehčující okolnost. Lidstvo se vyvíjí a zákony je třeba upravovat.

+2/0
3.3.2015 14:25

D13a25v83i88d 95B42o54u96c47h53a96l 8889280589

Souhlas. Tak začněme tam, kde je největší problém - zbrojní průkazy na nože, sekery a mačety...

0/−2
3.3.2015 14:26

J23a57n 97U27l48r17i17c88h 7710273588558

Proč by takové věci někdo dělal.

+1/0
3.3.2015 14:51

O92l18g55a 87P47a30v64l87í65k76o65v23á 6874968127602

Psychotestu se budou bránit pouze lidé kteří nemají psychiku pod kontrolou. Z toho by měl vycházet závěr

+1/−16
3.3.2015 14:15

O26n92d87ř36e26j 26Č43a61p87k41a 6981151983244

Nesouhlasím, i pro ty ostatní to představuje přinejmenším zdražení (a docela citelné) a další zabitý čas - takže i ti mají k protestům důvod :-)

+14/−1
3.3.2015 14:18

T52o65m40á50š 49V45e50s59e15l75ý 2348406917469

A taky to určitě nebude zadarmo...

+4/−1
3.3.2015 14:21

O90l84g38a 50P15a55v71l77í38k31o38v76á 6734938987152

Udělat pár testů u počítače a podle šablony je automaticky vyhodnotit není žádný vysoký náklad. Pouze adept, který bude vyhodnocen jako rizikový, bude v rámci doplňkového osobního hodnocení nákladnější. Hodina strávená u psychotestu v porovnání s ohleduplností na silnicích či s rozumem při zacházení se zbraní je rozhodně smysluplně strávený čas

+3/−11
3.3.2015 14:26

D31a58v87i51d 33B10o81u46c57h65a20l 8669860229

Jak to, že tedy těmi plnými psychotesty běžně prochází policisté a posléze vraždi?

Ten argument s psychotestem u počítače nebudu ani komentovat.

+12/−1
3.3.2015 14:28

O11l85g33a 96P69a12v12l57í10k52o51v74á 6374188217712

Neznám testy policistů ani průběh testování, odpověď tudíž také neznám. Obecně, když se něco neosvědčí, je třeba hledat systémovou chybu, a ta tam zřejmě je

0/−6
3.3.2015 14:33

V71i55k59t10o54r 74Š51e50d23i90v12ý 8916921480456

A co že se neosvědčilo?

+7/0
3.3.2015 18:34

M14i89k26u29l52á52š 76L34é95v12y 5732585454981

Náklady hodnocení s cenou úkonu nemají téměř co dělat. Byl by to hlavně byznys pro psychology a ceny by šla do tisíců i když by to vyhodnocení zabralo třeba jen půl hodiny.

+8/0
3.3.2015 14:53

Z58b71y72n35ě84k 93N63o17v86á67k 4364434828824

Skvele napsano pani Olgo.

0/−5
3.3.2015 14:54

T77o10m20á64š 60Z17e46m83a20n 3885688294935

Hodinový psychotest u počítače nezjistí vůbec nic, on i ten mnohahodinový s psychologem není 100%.

+5/0
3.3.2015 19:23

T31o62m96á79š 26H16o50r64á28č39e66k 6177546809968

Chcete-li řidičský průkaz platíte si za něj, tak proč neplatit při získávání ZP? Ztracený čas? Probůh, každý by tu chtěl všechno, ale jen aby ho to nestálo nic (peníze, čas, přemýšlení...)

0/−1
4.3.2015 10:12

F13r58a92n18t68i93š55e95k 90P19o97l37í62v73k61a 8831655651988

Ale ono se platí! A za každou skupinu, za přezkoušení, za průkaz, za zdravotní prohlídku, za povolení k nákupu zbraně i její registraci a samozřejmě i za zbraň samotnou.

Je vám to málo?

0/0
19.4.2015 0:39

D42a54v88i86d 19B37o42u28c58h70a53l 8579150369

Nikoli. Budou se tomu bránit všichni ti, kdo ví, že je to zbytečné a jediným smyslem je dokonalý kšeft pro psychology.

+8/−1
3.3.2015 14:26

O49l80g60a 94P60a59v10l74í65k15o70v27á 6784868897662

Psychologové vypracují psychotesty a počítače vykonají rutinu, to není žádné terno

+1/−5
3.3.2015 14:28

D54a10v50i55d 48B51o23u71c82h79a36l 8749950359

Je, bude za to poplatek a celé to bude znamenat spoustu dalších nákladů pro všechny, včetně té policie. navíc to bude k ničemu.

+8/−1
3.3.2015 14:29

S47t61a92n11i23s92l10a87v 14A15u98g66u87s82t26i91n 2586544372910

Test nic neodhalí a stojí 3.000. Lesní střelec Kalivoda jím jako policista prošel.

+10/0
3.3.2015 14:31

P25e52t16r 59B86u96r66s88a 2224797339348

Psychotesty mají i policajti a k čemu? Korupce atd. Psychotesty neodhalí vše.

+6/0
3.3.2015 15:28

D77a39v67i19d 34B76o73u96c65h66a94l 8449550809

... "Mezi lidmi v Česku je nyní víc než 752 tisíc legálně držených zbraní" ...

Pro jistotu bych pro neznalé dodal, že za "zbraň" se zde považuje cokoli, co je samostatně registrováno. Takže když máte například k pušce několik výměnných hlavní, každá z nich bude započítána jako samostatná "zbraň". Počet majitelů zbrojních průkazů v posledních letech mírně klesá a počet legálně ozbrojených lidí je mnohem důležitější, než počet "zbraní". Všimněte si, že proto se v médiích zpravidla uvádí počet zbraní, nikoli majitelů zbrojního průkazu.

A pokud jde o ony slavné psychotesty - když se podíváte do minulosti, zjistíte, že nejčastěji jsme úmrtí následkem zastřelení legálně drženou zbraní četli v případech, kdy střílel a) policista, b) městský policista, c) zaměstnanec BIS. Ti všichni mají psychotesty, přesto ve zlomovém okamžiku zastřelí manželku, nebo jiného nevinného člověka. Dodnes jsem nezapomněl, jak jsem před lety dělal zkoušky na zbrojní průkaz a v době, kdy jsem čekal na praktickou část v televizi běžela blesková zpráva o střelbě s několika mrtvými na Slovensku. Tam, kde psychotesty pro adepty na ZP mají.

Ostatně, celé je to bouře ve sklenici vody, vhodná nanejvýš k zviditelnění určitých politiků. Přiznám se, že neznám aktuální stav, ale ještě před rokem, dvěma, nebylo možné se od policie dozvědět statistiku mrtvých následkem zastřelení legálně drženou zbraní. Bylo jich totiž tak málo, ve srovnání s jinými případy, že to vůbec nemělo smysl evidovat.

+23/−1
3.3.2015 14:06

O62n39d54ř90e31j 80Č46a14p20k93a 6541431233254

V tom počtu zbraní jsou navíc tuším i obchody se zbraněmi a střelnice...

+1/0
3.3.2015 14:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.