Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NKÚ odhalil v účetnictví Úřadu práce formální chyby za zhruba 38 miliard

Nejvyšší kontrolní úřad našel v účetní závěrce Úřadu práce formální chyby za 37,6 miliardy korun. Ty vznikly špatnou opravou výnosů z minulých let. V účtování vyplacených dávek, které bylo stěžejní částí kontrolované účetní závěrky, ale úřad nijak významně nechyboval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L85u40d32ě89k 98M63u39s48e70l41í61k 6213539642798

Ten Úřad vedou Romové????

+2/−1
2.3.2015 19:26

B18r69o64n10i56s18l35a88v 77K43a36d35l21e26c 3637410790254

Což o to, tady až na "odborníka" J.Z., probíhá diskuze tak nějak v poloodborné rovině.

Ale diskuze na toto téma u konkurenční NEWS.cz, to je tedy nářez ;-D

Jímá mne hrůza už při pomyšlení, že tamní "odborníci" mají volební právo!

+1/−1
2.3.2015 13:43

J74o29s66e45f 25Z32e75t21í70k 1579558958808

Mně hrůza nejíma ani z takových "odborníků" jako B.K!Vím,že demokracie toto vyváží!;-)

0/0
2.3.2015 13:53

B13r92o87n49i24s45l36a15v 25K60a51d53l56e71c 3387270320164

Už vzhledem k úrovni vaší znalosti mateřského jazyka, nehledě na odbornou úroveň v účetnictví, lze předpokládat, že TOTO demokracie nevyváží. A to, ani kdybyste jí šel naproti!;-D

+1/−1
2.3.2015 14:05

J10o80s94e78f 44Z22e72t54í41k 1349448478778

Demokracie vyváží všechno i takové jako ty!Ovšem bude to chvílku trvat!Já jsem rád,že aspoň nějaké jsem se dočkal,navzdory i takovým,jako ty!;-)

0/0
2.3.2015 14:16

J42o81s61e32f 41Z33e76t49í94k 1539208598688

Výtvory,nebo pohrobci komunistů,vědeckých ateistů!Naštěstí žiju ještě v době,kde se najdou i slušní a poctiví lidé,ba dokonce i úředníci!;-)

0/0
2.3.2015 12:30

M25i91l68o59s46l93a48v 50K55a24n85t34o58r74e75k 1689137121699

Za toto zjištění a jeho zveřejnění by měl být někdo z NKÚ potrestán za tč šíření poplašné zprávy. To, že někdo zaúčtuje dle NKÚ něco na jiný účet, než má být podle NKÚ správné, je pěkný nesmysl, protože zrovna tak se mohl mýlit úředník NKÚ. Problém je v tom, že  se jedná o formalitu, ale podanou tak, že laik si myslí, že jde o defraudaci. Tak pro laiky krátké vysvětlení. Pokud by měl úřad vyplatit 1.000,- Kč on je vyplatil ne 1x 1.000,- Kč bankovkou (jak bylo nesmyslném předpisu), ale 2x 500,- Kč bankovkami, protože je měl v kase, tak by jste též volali defraudace;-D?? (spíše úřední šiml zase řechtá!!;-D) Tak stejné je to i s touto "chybou"  !!

+2/−2
2.3.2015 11:52

B77r81o18n70i94s49l96a93v 55K66a14d37l83e29c 3757960800854

No, i když to myslíte asi ironicky, tak v podstatě máte pravdu. Skutečně mnohdy (na kterou syntetiku co patří) záleží na úhlu pohledu.

I když prováděcí vyhláška k ZoÚ (zde 410/2009 Sb) hodně věcí definuje právě proto, aby "nedocházelo k mejlce".

+1/−1
2.3.2015 11:55

M81i86l50o97s36l86a67v 74K96a82n57t10o79r91e50k 1499817851169

Já si osobně myslím, že takovéto věci, pokud se teda nejedná o trestný čin, se vůbec nemají zveřejňovat.

0/0
2.3.2015 15:28

I30l72o19n49a 98E91r82n51e85s11t15o81v77á 7943829305240

A já si naopak myslím, že pokud se jedná o státní aparát, mělo by se zveřejňovat absolutně všechno.

+1/0
2.3.2015 16:20

T28o78m54á31š 13V30e52l24č46o55v86s21k86ý 4443468899908

To nic, přece se nebudeme zabývat takovými drobnými, buďme tolerantní ;-)

0/0
2.3.2015 11:11

I59l22o72n46a 51E16r53n45e80s72t90o10v78á 7143959705350

Zaúčtovat nesprávně 23 miliard korun místo 230 tisíc korun: to já osobně jako formální chybu nepovažuji!!!

+1/0
2.3.2015 11:07

J30o12s40e84f 26Z52e66t35í62k 1469958398988

Přesně tak!Někomu ovšem stačí napsat,že syntetické účetníctví je jiné než bankovní atd!;-)

+1/0
2.3.2015 11:11

B66r67o91n86i44s70l57a76v 76K72a11d85l32e56c 3607230660504

Je vidět, že o dané problematice nemáte vůbec ponětí.

Zkuste si tu zprávu NKÚ přečíst (je v plném znění v pdf na stránkách NKÚ).

Jením z pochybení třeba bylo, že některé hodnoty účtovali na syntetický účet 333 - Jiné závazky vůči zaměstnancům, místo na syntetický účet 331 Zaměstnanci.

Případně dále (cituji ze zprávy NKÚ):

"ÚP  ČR  o  výnosech  z transferů  přijatých  od  Evropské  unie  prostřednictvím  Národního  fondu

Ministerstva  financí  v rámci  operačního  programu  Lidské  zdroje  a  zaměstnanost  účtoval

nesprávně  na  účtu  649  –  Ostatní  výnosy  z činnosti  místo  na  účtu  671  –  Výnosy  vybraných

ústředních  vládních  institucí  z transferů.  V důsledku  toho  ÚP  ČR  ve  výkazu  zisku  a  ztráty

nadhodnotil zůstatek účtu 649 –  Ostatní výnosy z činnosti o 294,26  mil. Kč a o stejnou částku

podhodnotil zůstatek účtu 671 – Výnosy vybraných ústředních vládních institucí z transferů."

+2/−1
2.3.2015 11:33

B89r50o60n24i44s58l15a43v 68K15a21d87l68e56c 3157810160334

Prostě a jednoduše, údaje jsou uvedeny v jiné kolonce než podle vyhlášky.

Opět cituji zprávu NKÚ:

"Nesprávnosti byly identifikovány dle jednotlivých položek ÚZ s ohledem na jejich  obsahové  vymezení  podle  ustanovení  §  4  zákona  o  účetnictví  a  podle  vyhlášky č. 410/2009 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví,

ve  znění  pozdějších  předpisů,  pro  některé  vybrané  účetní  jednotky.  "

0/−1
2.3.2015 11:35

I17l91o68n35a 23E57r52n39e38s98t93o95v16á 7223949945160

Ruku na srdce: Pokud se zaúčtovalo místo na 331 na 333, a nikdo si toho nevšiml (natož pak audit), je z toho patrno, že se žádná inventarizace rozvahových účtů nekonala! Tak jak to tam asi vedli? Za co jsou tam účetní placeni? Za co je placený auditor?

Toto není žádná formální chyba. Toto je bordelajzn.

0/0
3.3.2015 1:28

B88r47o52n33i42s80l11a11v 51K65a87d13l54e79c 3497500370154

Tak mohli tam (333) fláknout nějaké náhrady, které patřili do platových položek a obráceně.

Každopádně to zavání fušeřinou na sto honů

+1/0
3.3.2015 18:59

I73l81o63n36a 12E70r14n29e16s49t72o98v98á 7913739505260

Fušeřina je to nadměrná! Ještě pochopím, že se účetní překlepne (nikdo nejsme neomylní). Ale že si neudělá inventarizaci rozvahových účtů ke konci roku? (Já si to pro jistotu kontroluji měsíčně. Nehodlám pak hledat celý rok pozpátku, kde se stala chyba.) Nejvíc mi ovšem zaráží ten audit!!! Co tam vlastně kontroloval?

P.S.: Zůstatek na účtu 333 může být třeba za cesťáky, za stravné ap. Ale výplaty zaměstnanců tam rozhodně nepatří.

0/0
3.3.2015 20:44

B43r63o98n74i21s67l34a70v 91K63a36d83l28e53c 3557780160314

Zdravím, paní Ernestová.

ad a) Taky si dělám preventivní inventarizaci (alespoň dokladovou) půlročně. Stejně jako vy - ze stejného důvodu.

ad b) Ta rána s VS a 23 mld musela přeci každého prásknout do čenichu už na řádku v ÚD. Šlo o jedinou operaci v UD, tedy jediný řádek (aspoň tak jsem to pochopil z té zprávy a kontextu). To tam muselo čučet jak péro z divanu! Navíc, dle zaúčtování, je jasné, že nešlo o transfer a nedočerpání na koci roku. I tak je 23 mld rána jak hrom a běžný trasfer se v takovém rozsahu nedělá (teda neberme státní transfery, ale u UP?)

ad c) S tou 333 jsem to myslel tak, že mohli rozúčtovat nějaké výplatnice špatně. Tj. klasické položky (plat měsíční atd., tedy co jde běžně a mají v předkontaci nastaveno na 331 účet) zaúčtovali správně a na "mimořádky", třeba odměny či já nevím co, měli ve mzdové agendě špatně nastavenou předkontaci... no a bába jen automaticky dala "zaúčtovat mzdy" i s tou špatnou předkontací (třeba zrovna v SW PO..DA se na to musí dávat pozor a nastavit si to dle položek na správnou předkontaci....

A inventarizace účtů? Já si třeba pro sicher nechávám konfirmovat nejen 221 a úvěrové Bú, ale i 311, 315,... 321 atd.  Alespoň u těch větších položek. Ostatní jedu podle saldokonta a kontroluju na dokladovku.

Na 100% nic takového (Inv. účtů) neproběhlo! A to je průůůůůů*er jak hrom!

0/0
3.3.2015 22:13

I22l51o61n45a 80E29r22n74e60s37t52o66v95á 7393139635160

Přesně: Průšvih na entou! Ale NKÚ to nazve "formální chybou" :-/

A co mne zaráží (kromě hodně dalších věcí), je to, že NKÚ prohlásí, že na závazcích vůči zdravotním pojišťovnám a Správě sociálního zabezpečení měl mít Úřad práce nulu! Vlastně jste na to kápnul - zřejmě jsou tam zaměstnanci pouze na DPP do 10,000 Kč měsíčně ;-D;-D;-D

0/0
3.3.2015 22:31
Foto

P85e37t40r 62J24a39n65o20v16s76k45ý 1868950272308

Jenom?

+1/0
2.3.2015 10:08

J91i70ř60í 97U63h97e81r78e61k 2468168967288

Jen to svědčí o formálnosti celého systému účetnictví státu.Formálně se přehazují miliardy vidlemi a sem tam něco nenávratně odpadne.

+5/0
2.3.2015 9:59

H34e67l96e79n64a 46K68a50v75k67o97v22á 4943346739513

Považovat převední  38 miliard na jíné účty za formální chybu to projde leda na vysokých místech, takže si nedělejme naději, že se  najde ten schopný úředník, který to zavinil. Něco jiného by byly  tři koruny nesprávně evidované v účetnictví malé občana.To by se příslušné orgány vyřádily.!!!!

+9/0
2.3.2015 9:22

O76n86d64ř19e31j 74V34a78r15o98š17č13á57k 3774267173

Jedna se o synteticke ucty v uctove osnove, to nema s bankovnimi ucty nic spolecneho...

+3/−1
2.3.2015 9:40

I86l95o59n43a 28E74r65n39e64s91t96o51v89á 7793579485350

Vždyť ano. Paní Kavková nic o bankovních účtech nepsala.

+1/0
2.3.2015 10:32

J71o22s65e15f 60Z51e58t31í26k 1309408438948

Je tam dokonce vysvětlení!Právě proto se dělají chyby(jako)Pak se někdo ozve jako jako Vorščák a je to zametené!Podobně "chytrou"polemiku vede "deflátor"Singr"!Také se to může nazvat "matení pojmů"!zloději to rádi používají a také určitý druh účetních!Často i v bankovníctví,aby mohl nachytaný zloděj vysvětlovat složitě chybu,;-)

+1/−3
2.3.2015 11:09

B30r92o66n65i54s51l35a15v 61K88a65d29l92e86c 3287600700144

Mé plusko omylem....

0/−1
2.3.2015 12:48

B20r34o81n64i71s92l45a35v 53K11a21d11l54e35c 3947680700134

"Malý občan", zřejmě myšleno OSVČ, zpravidla (99,9%) účetnictví nevede :-/.

0/−2
2.3.2015 11:37

B83r34o34n15i22s30l20a32v 98K85a66d64l39e69c 3547250290194

Pane Polický, za co to mínus?

Většina OSVČ skutečně účetnictví ve smyslu Zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve  znění  pozdějších  předpisů, NEVEDE.

Dokonce nevedou ani JEDNODUCHÉ  účetnictví ve smyslu legislativy (to vedou některé spešl subjekty).

OSVČ vedou daňovou evidenci ve smyslu ZoDP, jak já říkám "v rozšířené lidové verzi". Třeba s cash flow atd. Většinou ale neodpovídá zcela JÚ ve smyslu požadavků legislativy, takže de facto JÚ nevedou, ale JEN DE.

Takže OSVČ ve valné většině skutečně "účetnictví nevedou"... ani JÚ a už vůbec ne podvojku (pokud nemá povinnost - třeba FO zapsaná v OR).

+1/−1
2.3.2015 12:46

I22l65o31n73a 29E28r96n34e92s59t44o39v34á 7333259245760

To máte naprostou pravdu. Ale mám dojem, že tím "malým občanem" nemyslela paní Kavková OSVČ, ale myslela tím leckterého podnikatele, který vede účetnictví.

0/0
2.3.2015 14:35

B46r78o15n21i61s54l49a92v 59K68a88d70l51e55c 3387150840564

No, tak ono těch "podnikatelů" - občanů, to účetnictví zase nevede.

Beru to tak, že "občan" je FO. Nikoliv PO s jedním jednatelem. To není občan, ale právnická osoba, říkejme tomu "firma".

Na věci to nic nemění.

I když - FÚ zase tak moc neprská, když místo 333 dáte 331 a naopak. A když jde o nula nula nic částky, tak to moc ani neřeší a to ani na hloubkové kontrole (pokud HV sedí jak má).

U peněz ze státního rozpočtu ale musí vše sedět (i mimo účetní osnovu subjektu na položky výkazu státního rozpočtu dle vyhlášky a jejích příloh) doslova na halíře.

Mne spíše fascinuje práce auditního orgánu ÚP v roce 2012. To, že jim v položkách POHLEDÁVEK lítá 1/3 deficitu státního rozpočtu je na pováženou!

Páč to ale musí figurovat i ve výnosech (proti té pohledávce), pak mi není jasné, jak je tato fatální chyba zúčtována ve státním rozpočtu!

Nevím, neviděl jsem výkazy za rok 2012, ale pokud tato chyba byla ve výnosech zanesena i do nápočtu st. rozpočtu, pak asi oba víme, co to znamená!Rv Dle mne to tam zaneseno není. Pak je ale napováženou, k čemu jsou výkazy odevzdávané do 15.2 dle vyhlášky pro vyúčtování subjektů se státním rozpočtem!

A pokud to bylo zúčtováno v rozpočtu státu za 2012 a následně opraveno za 2013, je to celé ještě větší průšvih! ;-€

Můj názor - audit papírově a jen "výběrem vzorků" a za týden hotovka, za půl mega fakturace...no nekup to!

+1/−1
2.3.2015 14:47

I15l81o20n14a 16E17r87n37e59s86t69o61v42á 7483249925180

Souhlasím se vším, co jste napsal R^

Tím leckterým podnikatelem jsem pochopitelně myslela právnickou osobu. To dá rozum. I když znám i plno OSVČ, kteří účetnictví také vedou. Ať už ze zákona (obrat nad 17 mil. Kč) nebo dobrovolně.

P.S.: Je vidět, že účetnictví rozumíte. Ráda bych tedy věděla (jak už jsem Vám psala), jaký byl v závěrce úřadu práce zůstatek na účtu 336. Až to bude vědět, napíšu Vám, co si o tom myslím. Pa.

0/0
2.3.2015 15:15

B45r24o96n60i20s80l79a69v 59K18a62d50l13e15c 3337480760204

336 (SP a ZP zúčtování) je na aktivech nula, v pasivech 99 mio. tudíž výsledek: v roce 2012 "dlužil" UP 99 mio SP a ZP. Pochybuju, že je to "jen" díky časovému rozlišení za 12/2012.

Ale je to za rok 2012, nikoliv za kontrolovaný 2013.

Výkazy 2013 na webu zveřejněny nejsou.

Těch 25 mld. měli v roce 2011, nikoliv v roce 2012, jak píší v článku, na účtu 315, tedy jiné pohledávky z hlavní činnosti.

Špatně se to hledá, ale najdete to tady:

http://portal.mpsv.cz/upcr/oup/povzveinf/ucetnictvi

0/−1
2.3.2015 17:43

I42l66o41n72a 96E33r34n93e61s33t96o35v50á 7563579475920

Bronislave, díky.

Teď letím na angličtinu. Pak se na to podívám.

0/0
2.3.2015 19:09

I90l86o95n94a 11E39r44n55e98s34t85o56v80á 7453229655370

Teď jsem na to zběžně koukla.

Zaráží mě na tom mnoho věcí. Už to, že je na účtu 336 zůstatek, který končí 80 haléři, není normální. Co existuje zdravotní a sociální pojištění (od roku 1992), nikdy to nebylo na desetihaléře; vždy bylo na celé koruny.

Auditoři museli každopádně selhat. První, na co by měli mrknout, by měly být zůstatky na rozvahových účtech, posléze na nákladových a výnosových, a až potom by se mělo kontrolovat všechno ostatní.

Další věcí je, že i ten Nejvyšší kontrolní úřad je zřejmě na dvě věci...

Ve své zprávě napsal, že závazky vůči SP a ZP by měly být nulové. Což je absolutní blbost. Ano, nulové by mohly být, pokud by Úřad práce nezaměstnával ani jednoho člověka. Což se mi jeví velice nepravděpodobné ;-D

0/0
2.3.2015 23:34

B81r36o76n72i26s73l35a25v 29K56a72d34l66e16c 3917650220424

Jedině, že by měli všechno DPPčka do 10K ;-D

Usuzuji z toho, že mají závazky právě na 331.

Dost mne zaráží 336 v A i P, ale to je asi dané analytikou a různým zařazením typu účtu.

To SP a ZP v haléřích je samozřejmě pitomost. Každý mzdový program samozřejmě zaokrouhluje SP a ZP;-D.

Spíš to vidím, že jim tam někde uteklo něco z cestovních náhrad ;-D

Mi ty výkazy připadají jako zkušební formulář pro rekvalifikační kurs účetnictví (tzv. amatérské rychlokvašky) se zadáním "opravte chyby".

U obtížnosti 0 a 1 (totál začátečníci - tzv. bouchači dat do PC) musíte dát příklady chyb tak, aby na první spatření "flákli do očí".

Což ty haléře u 336 jsou.

Tak teď je spíše otázka: Kde asi soudruzi z ÚP NEUDĚLALI chybu ;-D

+1/−1
3.3.2015 19:15

I60l80o24n41a 37E96r27n96e98s48t47o79v87á 7833689225730

;-D;-D;-DR^

Mimochodem, cestovní náhrady se mají také zaokrouhlovat na koruny (na koruny nahoru).

0/0
3.3.2015 20:50

B31r69o30n73i23s69l78a80v 81K71a30d42l27e92c 3897680120604

Jo, to jo. Ale zaokrouhlení je třeba nastaveno špatně v předkontaci na nějaké Ostatní náklady proti 321 či 311. Protože se v účetním programu apriori používá (zaokrouhlení) u fakturací.

Pak stačí, aby si bába u cesťáků nechala zaokrouhlení v té primárně dané předkontaci a zaokrohlení cesťáků jí jde automaticky na 321 místo na 333.... na 333 jdou pak nezaokrouhlené "skutečné" náhrady a halíře samozřejmě na dodavatele.

U těch haléřů u 331 a 336.....

Buď je to totéž, co píšu výše (tj. zaokrohlení se špatnou, tedy primární předkontací)

nebo

Nebo nějak pro mne záhadným způsobem udělali nějakou výplatu v cizí měně - včetně SP a ZP;-D Což by byla teprve bomba!

PS: To snad ani v žádném úč. programu nejde! Možná nějaká "garážovka" na bázi DOSu nebo Excelu ;-D..... Něco na způsob repliky z jednoho filmu: Sakra, to jsme zase jednou něco vyrobili...

0/−1
3.3.2015 23:24

I83l23o50n98a 79E54r29n74e86s76t48o67v87á 7643549415700

No, možná že náš český úřad práce opravdu platí zdravotním pojišťovnám a Správě sociálního zabezpečení v cizí měně ;-D

Co my víme? ;-D

To se ale dějou věci!!!

0/0
3.3.2015 23:33

B91r67o47n21i45s59l54a35v 96K64a80d55l56e21c 3847320840984

Tak co my víme, že jo, čím platí.

Tak třeba v Polsku PLOTÍ ZLOTEM.... ;-D

Ale teď vážně:

Ono to nemusí být apriori blbost!

1) cvakali to z účtu a neměli dost peněz, tak cvakli co mohli do mrtě .... chápu ještě větší blbost než ta cizí měna ;-D

2) mohly tam být nedoplatky, penále a zákonný úrok z prodlení

To už by šlo, ne?;-)

0/−1
3.3.2015 23:46

I33l32o89n74a 54E47r82n11e42s23t82o64v86á 7853319945750

ad 2) To bylo první, co mi napadlo. Ale pak jsem si uvědomila, že tyto instituce sice vyčíslí úrok z prodlení v haléřích, ale v platebním výměru to zaokrouhlí na celé koruny. Nehledě k tomu, že já osobně bych si ten výměr zakontovala raději na "Jiné závazky", abych v tom neměla maglajs; aby se mi to nemíchalo s tím pojištěním.

0/0
3.3.2015 23:58

B85r61o20n10i32s56l44a27v 49K72a86d28l94e75c 3867670640414

No, můžou to mít na analytice 336, kterou my nevidíme (jen celou syntetiku). Podobně, jako u mne najdete 211 s haléři - což se zdá na první pohled jako chyba, ale analytika 211.200 je přepočtena z cizí měny, tudíž haléře na pokladně jsou účetně správně.  Ale dle mne je to blbost, tedy ty halíře na 336kách, protože i kdyby to bylo nakrásně penále a úrok, tak u 331 mají 80 haléřů. A tam žádné penále ani úrok zajisté nejsou!

Ještě více matoucí je to, že v roce 2011 mají 336 s haléři ale 331 v Kč (což je dobře). V roce 2012 pak "mzdy" mají na haléře (blbost) ale 336 už mají OK na koruny.

RESUMÉ:

1) Celé je to obrovská fušeřina s bazálními, ale markantními nedostatky nikoliv formálního, ale faktického charakteru

2) Protože neznáme jednotlivé analytické účty (jsou-li k syntetice příslušné), nelze vyhodnotit JAK chyba vznikla (KDE víme, to je na syntetikách).

Prostě humus a zmatek, který ale nutně musel projít auditem (ze zákona).

PS: Teď jsme v tom Zetíkovi udělali pěknej maglajs;-D

Viz jeho památná věta z 2.3.2015 v tomto vláknu:

"Spíše stát okradl jednotlivé občany! Zvláště nezaměstnané a dávky,které měli dostat a nedostali!

Od toho dělají ty synetické,nebo li umělé účty a proto se mimo jiného sockomunisté brání co nejvíce zjednodušení daní a daňových formulářů!" ;-D;-D;-D;-D

0/−1
4.3.2015 9:27

I92l46o17n15a 38E97r29n98e52s48t93o12v58á 7413369255350

Jak říkáte, pane Bronislave, HUMUS a ZMATEK! To je přesně ono!

Mně na tom právě zaráží ten audit! To, že Úřad práce zaměstná jako účetního nějakého neumětela, to bych ještě skousla. Ale že povinný auditor si toho nevšimne, to je teda síla!!!

0/0
4.3.2015 9:37

I54l38o29n36a 26E14r13n51e60s43t59o74v73á 7283219835240

A ještě mne ihned při čtení článku zarazil tento odstavec:

„V příloze účetní závěrky Úřad práce zase nesprávně informoval o výši splatných závazků z pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a veřejného zdravotního pojištění. Úřad vykázal hodnotu těchto položek ve výši přes 100 milionů korun, jejich skutečná hodnota byla ale ke konci roku 2013 nulová,“ připomněla dále Málková.

Paní Málkovou z NKÚ ponechme stranou. Ale docela bych chtěla vidět,  jak má ÚP analyticky zaúčtováno pojistné na sociání zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti ;-D

A jak vidno, má ÚP výjimku: nemusí odvádět NEMOCENSKÉ pojištění ;-D;-D;-D

Stačí jeden článek, a co všechno se nedovíme!!!;-D;-D;-D

0/0
4.3.2015 9:49

I32l70o93n18a 88E60r78n68e16s43t68o20v31á 7363259645420

Když si shrneme naše společné poznatky, Bronislave, vypadá situace na Úřadu práce (co se týče zaměstnanců) asi takto:

Mívají sice zaměstnance, ale z nějakých nám neznámých důvodů se jich do konce listopadu 2013 všech zbavili. Pokud si jich tam pár ponechali, byli to jen nějací čičmundové na dohody o provedení práce s ohodnocením do 10.000 Kč.

Své zaměstnance vyplácejí v cizí měně.

A aby se jim to nepletlo, v cizí měně odvádí i SP a ZP.

Na nemocenskou mají nějakou prazvláštní výjimku, neboť nemocenské pojištění neodvádějí vůbec.

0/0
4.3.2015 11:48

I49l74o93n31a 75E41r13n62e77s63t69o34v77á 7293829285440

Bronislave, mám sto chutí ucházet se o místo na Úřadu práce. Léto se blíží a chystám se poznat i jiné země, nejen naše luhy a háje. Ráda bych byla placená v cizí měně. Obzvláš teď, při oslabení koruny české, by to bylo výhodné. ;-D

0/0
4.3.2015 14:27

I19l65o31n27a 65E76r49n66e20s70t44o41v39á 7163449195410

Když po mně někdo chce "zkouknout" jeho účetnictví, vždy jdu nejprve na zůstatek skladu a pokladny. To byste, Bronislave, koukal, co se dá všechno spáchat! Když vidím na skladě nebo v pokladně záporné hodnoty, je mi hned jasné, že bordelajzn bude asi ve všem. Také mne udiví, když je na pokladně zůstatek končící nějakými haléři (haléře už dávno neexistují, ba ani desetníky a padesátníky). :-P

0/0
3.3.2015 20:57

B77r46o88n91i55s39l89a54v 20K95a19d44l37e23c 3857910860264

No, Ilonko, já třeba na pokladně (sumačně 211) mám zůstatek dokonce na haléře!

Mám totiž, mimo Kč pokladny 211.100 i 211.200. Ta 211.200 je EUR pokladna a jedu na denním ČNB. :-)

Ale pokud má jen jednu pokladnu, pak je to jasně na celý Kč.

Jinak - v DE, v JE i v PÚ si kontroluju denní zůstatek na pokladně, event 211. Jakmile je mínusovka (klient většinou OSVČ nesleduje nějakou kasičku, tak jak ve firmě nebo v prodejně, ale cáluje to z peněženky), formálně doplňuji příjmovým dokladem Vklad hotovosti (nedaň příjem) a pak, když je na pokladně moc, tak Výběrem vkladu hotovosti. U OSVČ ještě "eliminuju" výši stavu Osobní spotřebou.... Už jsem ale taky zažil při supervisingu zůstatek na 211 ve výši přes dvě mega (nakupených za čtyři roky) u OSVČ. A dokonce to FÚ ani nepřišlo divné v Příloze 1 DPFO  ;-D.

U skladů bývá problém s nákupní a váženou cenou a ocenění skladových zásob. Třeba v SW PO DA, když jedete výdej do mínusu (což formálně jde, když třeba ten samý den uděláte výdejku ze skladu a až pak příjemku na sklad), tak pak máte problém s jednotkovou přepočtenou (váženou) cenou.

A projet a upravit všechny pohyby za rok, třeba u výrobní firmy s položkami v řádu tisíců a obratem 10 mio je na mašlu.

0/−1
3.3.2015 23:11

I59l42o25n83a 96E53r63n65e69s68t31o47v56á 7343249455510

Teď jsem se jim mrkla na výsledevku.

Považte,  pane Bronislave, na mzdových nákladech a zákonném sociálním pojištění mají soudruzi částky končící také v haléřích 8-o

0/0
3.3.2015 22:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.