Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Útok v Uherském Brodě a zásah policie krok za krokem

Třiašedesátiletý muž postřílel v restauraci Družba v Uherském Brodě osm lidí. Police s ním poté nějakou dobu vyjednávala, ale nakonec se rozhodla vniknout do objektu a útočník se v té chvíli zastřelil. Kdy policie dostala první oznámení a co se dělo dál, najdete v chronologickém přehledu iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L32u27k44a81s 38Z39m88i55z65i83k 8332953460568

ale v klidu, já sem si už zvykl že češi umí jen plivat na všechno ostatní ale pochválit neumí ani jeden.... pracuji v oboru dopravy a to by normální člověk nevěřil na co všechno si čech může stěžovat  a ještě to myslet vážně

0/0
27.2.2015 12:24
Foto

L72u80k29a31s 75Z84m68i96z70i12k 8312163550378

Michal Pavlát: vážený pane, těch osm mrtvých bylo již dávno poté, co policie přijela. Můžete mě tedy vysvětlit, jakou míru odpovědnosti tedy nese policie za jejich smrt? Děkuji, prozatím mi bude stačit odpověď na tohle, pak se budeme bavit dál.

ps: v paříži a v uherském brodě jsem byl mnohokrát, jakou to má prosím souvislost s tématem, vážený zaplevelovači internetových diskuzí ?

0/0
27.2.2015 9:44
Foto

L61u78k44a23s 41Z34m17i59z49i24k 8852543970328

z toho tedy plyne, že jediný mezi náma, kdo si ani nenastuduje potřebné informace jste vy sám. o tom, proč policie přijela za 9 minut a né za 8 nebo 7 zde nebudeme diskutovat neboť bychom diskutovali o fyzikálních zákonech přemísťování něčeho z bodu A do bodu B a o tom, kde se nejbližší hlídka schopná situaci prověřit nevíte nic vy ani já.

+1/0
27.2.2015 9:50

M82i29c24h73a62l 57P13a34v92l74á45t 9123583344559

No vidite. Tak uz jste aspon pochopil ten prvni rozdil mezi Parizi a UB. Jen tak dal!

0/0
27.2.2015 11:24

M41i59c31h83a60l 92P86a48v20l63á22t 9483233404159

PS: Ale bohuzel jste se zasekl u vzdalenosti. Temi to jenom zacina.

0/0
27.2.2015 11:25
Foto

L44u30k86a46s 23Z51m87i57z53i96k 8342373840698

pokud tvrdí majitel restaurace Družba, že útok trval maximálně minutu a půl, kdy pachatel bezhlavě střílel okolo ....má policie šanci dostavit se do té doby a navíc střelce zpacifikovat? v čem konkrétně je jejich zákrok zfušovaný? já fakt nevím jestli sem blbý nebo to opravdu nevidím, žebyste to sem někde napsal... k zásahové jednotce se má šanci dostat nějaké to jedno - dvě promile lidí z české republiky ale odborník na policejní zákroky je tu každý druhý, to se musí nechat

0/0
27.2.2015 12:04
Foto

L77u39k75a81s 13Z18m63i64z69i46k 8382943790148

A jestli si myslíte, že jste vyhrál nad všema, že jste si přečetl nějaké směrnice PČR a jestli si myslíte, že takovéto případy se řeší pouze podle nějaké směrnice, tak to lituji váš život na růžovém obláčku. Pokud nechápete, že na podobné případy existují taktiky, ke kterým se vy jakožto běžný smrtelník nemáte šanci dostat, protože by to byl perfektní návod pro teroristy, a pokud si myslíte, že všechno z toho najdete na googlu, tak se prosím docela pletete.

Na počátku před příjezdem policie bylo 8 mrtvých a na konci celého zásahu nepřibyl mrtvý ani jeden. Úkol policie byl útočníka izolovat, úkol zásahovky byl útočníka zneškodnit. Proč neřešíte výsledek?

Víte vy vůbec to je to útvar rychlého nasazení? Spousta běžných policajtů se tam snažilo dostat, neuspělo po psychické stránce protože si to představovali jako hru na vojáky a velké procento odpadávalo na tom, že sami sebe viděli jak se prokopávají skrz okno k útočníkovi a zneškodní ho vlastním tělem. Tím nechci snižovat kredit běžných policajtů, tím chci pouze říct, jak extrémě náročné je dostat se do útvaru rychlého nasazení, kde výcvik členů jde do milionů a kteří spolu se zásahovkou jsou pro tyto situace aktivně den co den školeni a připravováni. Běžný řádový policajt NE. A pokud si myslíte že jejich taktiky a směrnice najdete na googlu, tak jste docela hodně vedle.

Pokud by samozřejmě útočník byl aktivní a střílel po lidech před policií a ti se na něj jenom dívali a čekali na zásahovku, pak se teprve můžem bavit o zpackaném zákroku. Tohle si vážený pane Michale Pavláte uvědomte.

0/0
27.2.2015 10:04

M19i50c19h88a92l 87P40a25v24l21á21t 9143533124769

Jestli si myslite, ze tady nekdo ma potrebu "vyhrat nad vsema" a ze Vam se to povede demagogickymi metodami, jste na omylu.

Vy bezny smrtelnik nejste? Jste nesmrtelny? Podle toho, ze nevystupujete pod pravou identitou soudim, ze jste na veci nejak zainteresovan. Jen odborne nebo i konkretne ve smyslu pripadne trestni ci kazenske odpovednosti za tu zfusovanou akci?

Laskave si prvne uvedomte, ze o mne nevite vubec nic. Ale placate tu o "ruzovych oblaccich" a filmovych blbinach o sto sest.

(Ale v jistem smyslu vitam Vase prispevky. Jsou mezi nami i taci, kteri na Policii spolehaji ohledne sve vlastni bezpecnosti. Nezaskodi, kdyz si pak neco takoveho prectou z "rukou nejpovolanejsich". Samozrejme je-li to doplneno jeste informacemi od lidi, kteri neprezentuji jen PR.)

0/0
27.2.2015 11:21
Foto

L86u36k64a11s 78Z41m33i45z66i19k 8322503780598

pokud jde o moji identitu, pak je zde odkaz na FB kde je moje identita lehce dohledatelná. pokud jde o vaše vysvětlení, v čem se konkrétně pletu, tak jste zatím nepředvedl zhola nic. pokud jde o to, zda má někdo potřebu vyhrávat nad všema, tak já tu potřebu nemám. nahodil sem zde myšlenky a čekám že mne někdo zdůvodní v čem konkrétně nemám pravdu - fakta a tak. je pravda že  o vás nevím vůbec nic, vaše identita je stejně záhadná jako ta moje.

0/0
27.2.2015 11:51
Foto

L49u17k27a70s 82Z47m13i87z44i44k 8962393620248

Moc šanci tomu ale nedávám, vysvětlovat něco někomu, jehož všeobecný přehled o realitě končí u akčního filmu se segalem. Podle vás by jistě bylo nejlepší, kdyby policajti vběhli do místnosti, nechali se postřílet aby útočník mohl utéct a postřílet další lidi někde jinde. To jste jistě vygooglil v těch vaších směrnicích PČR.

Je smutné že si někdo představuje pod heslem "pomáhat a chránit" pouze policajty kteří proletí dvojtým saltem přes okno a osm zabitých lidí najednou obživne bez absence jakékoli jiné taktiky.

0/0
27.2.2015 10:12

M63i70c97h63a61l 86P82a20v72l93á11t 9713853144519

Hmmm.. Prezentujete se tu jako odbornik, ale cim dal vic se mi zda, ze o vycviku prislusniku PCR mate jeste mensi predstavu nez o znalostech tech, se kterimi zde diskutujete. To by byla skoda. Protoze pak je uplne zbytecne s Vami diskutovat. ;o)

0/0
27.2.2015 11:23
Foto

L79u69k46a60s 64Z74m13i92z43i69k 8632733970918

odborník nejsem....k tomu co jsem napsal stačí selský rozum

0/0
27.2.2015 11:52

M30i14c49h78a19l 81P95a20v67l88á90t 9753393444339

Jak davno bylo tech 8 lidi mrtvych, kdyz policiste za cca 15 minut dorazili? Opravdu uz tehdy byli mrtvi? O mire odpovednosti muzeme diskutovat, ale je rozhodne nezanedbatelna.

A tim vymetani Vami prezentovanych nesmyslu teprve zacina. Ono nabehnout do diskuse, z pozice "vsichni jste blbci, jen ja jsem odbornik" (bez nejmensiho povedomi o tech, se kterymi predstirate diskusi) zacit metat nesmysly hlava nehlava je sice mozne, ale nikdo rozumny to nedela..

0/0
27.2.2015 11:15
Foto

L68u21k61a97s 45Z64m73i60z77i96k 8492593770648

najděte si na stránkách čt24 posloupnost událostí... policie přijela za 9 minut, nikoli 15... to je jediný zdroj ze kterého mohu vycházet já anebo vy... pořád tady mluvíme o tom, jaký jsem nebo nejsem odborník ale nikdo mne nedokázal vysvětlit v čem se ve svých příspěvcích pletu

0/0
27.2.2015 11:56

K93a96r23l84a 27H51r88a61d91e76c32k55á 1683120573698

To bylo porad kecu, kdyz se strilelo v US, ze v CR se to stat nemuze, ze?

0/0
26.2.2015 16:14

P87a44u68l 68J73a58r12o75s 2613368550

Presne,tak Karlo....Ja jsem v tom meste Newtown stat Connecticut tehdy,zil.Presne si pamatuji,ty opravdu blbe kecy pisalku na I Dnes,jak by to resili a kde udelala Newtown police chybu.Pritom o tom vubec nic nevedeli.Jen psali blbosti.V

0/0
26.2.2015 21:53
Foto

L53u71k81a68s 31Z27m54i73z90i77k 8902213910448

Michal Pavlát: Vážený pane skvělý, nejlepší, úžasný, pitoreskní, vševědoucí, nadoblačný diskutující. Jsi další z exemplářů který si myslí, že policie je jeden velký chuck norris. Těžko vysvětlovat něco někomu o tom, že běžný policajt nemá výcvik zásahovky a že policie do doby jejího příjezdu útočníka "zakonzervovala" aby nemohl útočit jinde.

Pro tvoji informaci - policie nepřijela za čtvrt hodiny, nýbrž za devět minut. Pro tvoji informaci - zásah policie ve francii trval cca jednou tak déle oproti zásahu v Uherském Brodě.

Závěr:

Velkou míru odpovědnosti za plevel a bordel v internetových diskuzích můžou jedinci jako ty, kteří hlavně bez jakékoli znalosti o problematice umí akorat plivat kolem sebe.

0/−1
26.2.2015 16:13

K17a28r84l75a 89H94r71a13d17e18c14k90á 1193900443948

.... no a ted to vytiskni a dones do skoly a mas zapocet, no.

+1/0
26.2.2015 16:21
Foto

L47u32k89a94s 45Z89m20i17z10i37k 8232373650908

dík, nemám potřebu a do školy nechodím...

0/0
26.2.2015 16:22

K96a33r75l33a 66H39r26a98d71e41c83k50á 1633720633398

..a chodils?

0/0
26.2.2015 16:36
Foto

L18u63k38a95s 40Z67m30i95z97i26k 8182763750618

máš se sebou nějaký problém? vyloženě nesnáším lidi kteří diskutují o něčem čemu nerozumí... tečka

0/0
26.2.2015 16:44

M81i43c46h26a20l 80P25a84v34l14á77t 9473603584219

Tak to sam nedelejte. Jdete nam prikladem a ty desne kecy si nechte od cesty!

0/0
26.2.2015 19:12
Foto

L94u36k46a52s 69Z28m59i98z69i60k 8382123780358

asi jste si dosud nevšiml, kdo tady skutečně děsné kecy má

0/0
27.2.2015 10:15

M49i31c48h33a19l 58P50a13v47l61á81t 9243333384339

Pane Zmiziku, fakt Vas bavi se verejne znemoznovat takovym blabolem?

Vzdyt Vy si nedokazete precist ani clanek, pod kterym predstirate diskusi. O neschopnosti ziskat si dalsi, pochopitelne jiz dlouho verejne dostupne, informace ani nemluve. Natoz abyste je nejak kriticky zhodnotil.

Nereste uroven internetovych diskusi, kdyz jste sam jejich hnojem, ale venujte se laskave tematu. Jinak budou Vase pokusy smesne. :o)

Ta veta o "zakonzervovani" utocnika sama o sobe staci. Mate vubec tuseni, jake smernice maji prislusnici PCR pro podobne situace? Ani k nim neni takovy problem se dostat.

PS: Videl jste Pariz a Uhersky Brod aspon na mape?

+1/−1
26.2.2015 19:11

M27i91c17h70a84l 13P89a71v34l15á42t 9323443764649

No to je opravdu moc pekne.

Magor vpadne do restaurace a strili hlava nehlava. Po osmi minutach prijme PCR oznameni. Z ctvrt hodiny(!) dorazi na misto dvojclenna hlidka, ktera nijak ucinne nezasahne. Pak policie temer hodinu a tri ctvrte NIC, VUBEC NIC NEDELA, nez to zasahovka nakonec vyresi.

Zaver:

Velkou miru odpovednosti za smrt tech lidi nese PCR. Pasivita hlidky a neschopnost zasahovky jednat RYCHLE vedla k tomu, ze zraneni zemreli.

Obecny zaver:

I pres zjevnou neschopnost PCR si ministr vnitra dovoli tu NEUVERITELNOU DRZOST zpochybnovat to jedine, co mohlo tem lidem pomoci - drzeni zbrani. Zbytecne umrit pri cekani na neschopnou a pomalou policii muzeme prece i beze zbrane..

+7/−3
26.2.2015 1:47

P80a78v45e59l 84K82u38r24a50l 5981694900870

to je těžký když nejbližší zásahovka je desítky kilometrů daleko.

Dokud nebude mít policie alespoň 5ti členou zásahovku s 24/7 službou v každém městě nad 10000 tak je k ničemu.

0/0
26.2.2015 9:39

P83a69v55e94l 30K74u52r67a31l 5401924310580

a 24/7 musí mít auta, munici a kancl.

0/0
26.2.2015 9:40

K58a24r27l75a 36H16r36a81d80e13c77k73á 1533500873778

... a teply napoje a asiskou maserku!

0/0
26.2.2015 16:20

J65i70ř25í 21Z11á87h63o59r47a 5113685332969

To je opravdu moc pekne.

Podle me by meli laici slozit nejake puzzle pro vstup do diskuze.

Zaver: kozel zahradnikem.

0/0
26.2.2015 14:28
Foto

H59a47n51a 37A35n33t24o96n74o71v62á 6647169134664

NIC, VUBEC NIC NEDELA - vyjednavač se asi hodinu a půl dloubal v nose, ne? Jestli útočník tvrdil, že jsou ještě rukojmí naživu, bylo správné hrát o čas a promyslet akci než tam bezhlavě vtrhnout.

0/0
27.2.2015 8:59

J76a30n 75P33o63l89a65n68s77k20ý 4572707603661

Střílelo se při tom zásahu?

0/0
25.2.2015 21:58

J38a35k46u12b 83S30e65m36e45r28á26d 2737796901981

ne, jen flashbangy a u toho se utocnik sam zastrelil

+1/0
25.2.2015 21:59

J61a55r93o83s96l82a26v 35V44o69l17n93ý 4774737275762

Myslím,že pan Roman Miro...,to dění tam vyhodnotil velmi správně.V restauracích 

jsou obvykle televisory a ten pachatel tam mohl sledovat,co se v okolí děje.V tom

případě by od starosty věděl,že se někdo schovává na záchodě.To mohlo stát pana

Gabriela život.Neuvěřitelná hloupost.

K výroku min.Chovance.Kdyby to byl profesionální vrah,nebo terorista,Tak za 12 min.,(9+3),už by nebyl ani v Uherském Brodě.Pak,když tam dorazily posily a uzavře-

li ulici,to už by byl u hranic.V době,kdy tam mohla dorazit Chovancova jednotka

"rychlého nasazení".tak by se občerstvoval ve Vídni. Pak po ty 2hod.,kdy neudělali

nic,tam umírali zranění lidé.Celé to byla ukázka naprosté neschopnosti policie.

+2/−1
25.2.2015 21:54

J61a62n 39P45o46l26a62n31s81k11ý 4492837563171

Myslím, že pan starosta neudělal nic chytrého, ale zase na druhou stranu to asi pravděpodobně Policii rozhoupalo k zásahu.. Možná se tak zachránil život alespoň jedné ženě a muži na záchodech - co kdyby si třeba střelec potřeboval odskočit. Nebo by mezi tím vykrvácela raněná! Policie měla úzce spolupracovat se starostou - zasvětit ho do situace a vysvětlit co říct médiím a co ne - takhle se to běžně ve světě děje a nevidím jediný důvod, proč by si u nás mohl někdo myslet, že by tomu mělo být jinak.. A už vůbec nemluvím o tom, že ten starosta věděl více informací než Policie.. To značí jen jedno, oni ho vůbec nechtěli poslouchat, vůbec je nezajímal a dali mu to jasně najevo. Rv

+3/0
25.2.2015 22:05

O89t19o 73P69a25l63d62u86s 1633838210984

Ve 13,00 přijel vyjednávač... Ten muž na záchodě říkal, že slyšel střelbu jenom ze začátku. Podle všeho už nebylo s kým vyjednávat.

0/0
25.2.2015 21:47

R11o42m76a36n 86M61i28r50o64s20l50a54v 4617453927726

Informace starosty behem zásahu není důvodná, naopak je to zdržující, to by mohli informovat ještě šéfa hasičů, hlavního hygienika, ředitele nemocnice :-). Divím se tomu, že se starosta tváří, jako že nechápe, že informovat sdělovací prostředky o tom, že se na WC schovává další člověk, bylo opravdu idiotské.Též hra na to, že se ho musí zastávat Gazdík za starosty je opravdu směšným politickým divadlem.Zásah policie byl samozřejmě nebetyčně pomalý, jakési dvouhodinové vyhodnocování jen nahrazovalo potřebnou aktivitu.Pravda je ale také, že na takové akce nejsou policisté zvyklí a že kdyby měli více odvahy, tak je možná stejný počet mrtvých civilistů + 2 policajti.Stateční bohužel umírají častěji. Chudák náš genofond.

+2/−2
25.2.2015 20:39

V41í77t 37O78d96l29o18ž57i63l24í74k 8986553347467

12:38 - Policie přijala první oznámení o střelbě. Volal mladík, kterému se podařilo z restaurace utéct. Podle policistů následovala celá série volání.

12:47 - Operační důstojník předal informaci a na místo vyrazila hlídka uherskobrodské policie, která byla v té době nejblíže. V tu dobu už začali být svoláváni psovodi, zásahová jednotka či speciální pořádková jednotka.

Takže policii trvalo celých 9 minut, než na místo hlídku vůbec poslala? Asi na takovou situaci nebyli moc připraveni, protože jinak by zareagovali jistě mnohem rychleji.

+4/0
25.2.2015 20:33

J24a30k53u55b 23S87e65m15e51r79á68d 2297186791701

no to je tam trochu divne...ja slysel rozhovor s nejakym operacnim dustojnikem a rikal, ze 12:47 tam jiz hlidka byla na miste....ostatne sedi to i s tim oficialnim casem 9 minut po oznameni

+1/0
25.2.2015 22:01

F89r84a67n50t78i31š72e63k 78E16l77i14á64š 6367883215946

Postrádám údaj, zda zločinec ještě po kontaktu s policií vystřelil na hosty restaurace. To je zásadní pro posouzení kvality policejní práce.

+1/0
25.2.2015 19:37

R29o24s31t72i28s55l80a54v 75B71l84a98ž38e10k 5108772921343

Vysvětlí mi někdo, kde vzala nějaká asistentka starosty informaci, že je někdo živý na záchodě??? Jedinou možností je, že ji to řekl některý z těch, kteří odtamtud utekli.

A tady vidím CHYBU POLICIE jak vyšitou....Jak je možné, aby KDOLOLIV, kdo opustil místo činu nebyl zajištěn:

1. zda není spolupachatelem...2. aby nemohl mluvit s novináři, protože pachatel nebyl ještě zneškodněn...atd.......... Takže ne starosta, ale policie udělala chybu !!

+4/−6
25.2.2015 18:35

L89i40b14o55r 25Ž50ů66r74e48k 2453836110788

Ano, máte pravdu, policejní telepat měl bezpochyby identifikovat desítky minut od začátku dění všechny lidi kteří něco věděli a policisté měli místo řešení situace shromažďovat tyto osoby.

A samozřejmě možnost že onen muž nějakým způsobem (máváním do okna, mobilem, jakkoliv jinak) dal najevo že tam je vás nenapadla...

+3/−4
25.2.2015 18:49

J62i67ř72í 98V92o58l96e70k 2386850955123

Ti co utekli to udělali ještě před příjezdem policie, vlastně ji po útěku zavolali. Pokud jde o asistentku, někde jsem četl, že muž na záchodě byl její manžel a volal jí.

+3/0
25.2.2015 19:41

V59á87c63l50a16v 77S36ý71k12o98r79a 6892730987790

A co když jí muž z WC volal?  Pak by to asi mohla vědět.

0/0
25.2.2015 19:47

K16a53t17e45ř69i73n92a 32S40e64d11l16á28č94k62o60v54á 3173528656620

Pan na zachode byl jeji manzel ci pritel.

+2/0
25.2.2015 20:26

P12a34v42e66l 57K39u75r62a87l 5811344930770

ten člověk na záchodě jí zatelefonoval.

0/0
26.2.2015 9:41

S90t27a31n49i35s38l65a64v 33S84v14o71b17o75d49a 1473353826318

Chybí mi tam 13:05 komado vlítlo dovnitř a dědka s pistolí zastřelilo....

+4/0
25.2.2015 17:10

F43r27a13n29t73i78š22e44k 26E68l51i82á75š 6217493135446

Jaký komando? Jeden z těch policistů, kteří s ním byli v kontaktu.

0/0
25.2.2015 19:38

J39a14r80o24s98l96a77v 48S37i94r49o62k36y 7250623984134

No ten starosta to pekne po...... ;-€

+4/−6
25.2.2015 14:46

V14á17c30l11a16v 43Š29u35b79r45t 9827713818897

Já tedy nevím, ale moc jsem se z toho nedozvěděl. Měl skutečně nějaké rukojmí, nebo tam byl už sám?

0/0
25.2.2015 14:27

L58a11d95i46s98l45a82v 89M31a17t41u97l96a 3261409610272

Zřejmě už sám.

0/0
25.2.2015 18:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.