Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo ztratilo vztlak, říká česká pilotka po zázračném přistání v Indii

Šestašedesátiletá pilotka akrobatické skupiny Flying Bulls Radka Máchová českým novinářům v pátek v indickém Bengalúru exkluzivně popsala okolnosti, za kterých musela přistát s poškozeným letadlem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E86v64a 27P10e55t27ř33í92k86o19v40á 9268172831355

nevěřím

0/0
22.2.2015 14:31

M31a91r81t86i63n 49B92u53s88i34d31e43a 4933840

Šestašedesátiletá pilotka? 8-o To gratuluji R^

+1/0
22.2.2015 10:47

M12a50r27e82k 85Ř19e46h26á63k 9529243148668

Oba dva posledni clanky na iDnes o tehle udalosti jsou napsany pomerne zmatene. Porad jsem si myslel ze s tim letounem s ponicenym kridlem letela ta pani a nakonec ne. Pani dosla o vrtuli a vlastne to jen splachtila na zem coz si myslim ze to u tohodle letadla nebude az takovej problem. Zato ten druhej pilot co dosel o pul kridla ten to mel asi daleko horsi ale o nem se nejak vubec nepise. K tomuto zaveru jsem dosel az pote co jsem shledl odkaz s fotkama od pana Oharka. Cele vyse uvedene plati jen pokud si ti piloty mezi sebou nevexluji letadla a kazdej lita ve svem.

0/0
22.2.2015 2:24

M89a72r93t41i83n 37S40v31o19b55o34d62a 7709327242335

PoklonaR^

+1/0
21.2.2015 22:43

J55i65ř91í 11K58o91c34u37r75e89k 6105494215548

Uvodní fotka mi připomněla Aces High. Madam držím palce, ať ji to baví stejně jako před nehodou.

0/0
21.2.2015 21:50

O65n32d21ř34e87j 86O98h61a37r12e20k 3564712283172

To je mimo fizikální zákony. Poklona, že to dostali na zem.

Detailní foto: http://fotografersha.livejournal.com/636949.html

+5/0
21.2.2015 20:16

I36v60a 56V75a92l48č28í68k48o73v87á 1239118171551

Fizika je sviňa.

;-)

+3/0
22.2.2015 8:36

M61i50c31h69a44l 79K96u47c21h88t45a 6673664404732

Čeština taky...:-P

+5/0
22.2.2015 9:51

V56l81a76s65t57i81m72i88l 64T78e71n83c91e65r 4490220207470

R^

0/0
22.2.2015 12:42

J35i94ř63í 94N30o96s47e91k 7806592375804

občas tady různí chytrolíni napíšou, že člověk nad padesát by něměl mít ani řidičák protože jim překáží na silnici....tato dáma dokazuje, že je to asi jinak....člověk může být mladý až do smrti ;-)

+12/0
21.2.2015 19:39

J58a82r10o81m43í24r 65K28r39á89l 4130689574799

R^ Tak s tímhle přistát, to je bomba !

+3/0
21.2.2015 19:37

B79l10a34ž63e28j 33M95o55t55y91č47k61a 8287807455600

což bylo včera :-)

0/0
22.2.2015 17:46

Z43l79a17t14u51š89e 35J19e64l66í78n95k81o16v64á 1735902617482

Škoda že se v rámci "korektnosti" více mluví o hrdinství ženy a druhého aktéra ocení leda odborníci.

To jsou ženy opravdu méněcenné, že musí být pozitivně diskriminované?

O absolutně trpném "Aircraft Industries" snad nemá cenu ani mluvit. Je to uboze "světová" firma které šefují pravděpodobně ideální vylízanci, kteří nepochopí, že světová značka (jako byl "Let Kunovice") se buduje desítky let a nyní zní jako nová firmička z rozvojové země bez odborné základny a portfolia, které by mluvilo o tom, co dokázali (a že toho nebylo málo na východě a ani na západě a hůavně co předvádějí v extrémních podmínkách - aneb ne každý chce letět přes oceán z ideálního letiště na ideální letiště bůh ví kolik hodin).

+3/−1
21.2.2015 19:17

J22i79ř35í 73N62o35s85e54k 7366502755144

podle toho co píšete asi jo....vašemu projevu chybí přirozené sebevědomí

0/0
21.2.2015 19:35

B10o57h54u52s34l77a71v 74K58r43á37l19í67k 2381760589206

"Let Kunovice", to znal každý, ale nějaké "Aircraft Industries", to zní jako nějaká tuctová no name firma někde z džungle.

+10/0
21.2.2015 18:59

T41o96m53á89š 82M22a75r67t37í78n76e37k 2105338205409

Letadlo ztratilo vztlak, ale s půlkou křídla se to naštěstí srovnalo. ;-D Jinak gratuluju oběma pilotům ke znovuzrození. R^

+3/0
21.2.2015 18:43
Foto

Š37t30ě77p15á16n 29B48i36c70e93r46a 6319912458536

páne jo.

0/0
21.2.2015 18:37

I66v56o 76K76a39r43c16h 1550670707403

66?R^R^

+7/0
21.2.2015 18:07

J19a44n 95Š80t15r37o84s 9578973487373

Zaskočil tak za pivem..

0/0
21.2.2015 17:38

Lubos 5429356891340

Spousta lidi tu pise o stari a reakcich.. ale zapomina na zkusenosti.. fotbalovy obrance ve 40letech taky neni nejrychlejsi, ale vi kam se postavit a jde tomu naproti.. a taky je opatrnejsii..

Jsou stari piloti, jsou odvazni piloti, ale nejsou stari a odvazni ;)

+11/0
21.2.2015 17:12

M50i56c51h80a30l 15H85i41r83k42a 4757426620973

:-)

0/0
21.2.2015 18:03

R86a70d59e48k 58T17r77n 2602596494497

Obdivuji všechny piloty.....smekám před nimi a zvláště pak před ženami R^

+13/0
21.2.2015 17:12

R85o17m67a19n 58K38r49a96t18o26c31h26v23í88l 6766877396194

Dobrý, sice Flying Bulls nelétají na Zlínech, ale dobrý.

0/−2
21.2.2015 16:50

V49l30a93d19i24m45í50r 50H71o75r51á75k 6430784897313

Podle www.flyingbulls.com létají na Zlín-50 LX, ta letadla jsou na fotkách, takže..??

+3/0
21.2.2015 17:08

R79o65m98a33n 26K33r27a14t22o11c77h54v37í31l 6446287106714

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4392&kategorie=3

0/0
21.2.2015 17:19

O29n39d98ř65e22j 57Č94a22p87k97a 6341421743544

Jenže pak se AFAIK sehnal kupec na Zlíny v Indii a jelikož je tam tahle velká airshow zrovna v době, kdy dorazily kontejnery z Evropy, tak se domluvilo ještě jedno vystoupení.

+1/0
21.2.2015 17:27

R82o43m97a54n 18K72r19a26t14o70c91h19v32í49l 6716277476294

OK a hned před zraky kupce - nehoda.

0/0
21.2.2015 20:07
Foto

J40o24s77e27f 11T49ě66h43a20n 7678382148265

To sice ano ale nehoda nevznikla chybou letadla.

+1/0
21.2.2015 23:46

T23o75m45á78š 82P48e10l29i55k63á56n 3301810601519

Loni je chtěli měnit, ale nevím proč do Indie si je dovezli v bednách. Možná sponzor neměl na nová éra.

https://www.facebook.com/TheFlyingBullsAerobaticsTeam

0/0
21.2.2015 17:12

O64n84d89ř47e35j 17Č93a54p23k67a 6651791523674

Od letoška už nebudou, tohle mělo být poslední vystoupení (letadla jsou do Indie prodaná, tak se využilo situace a tahle akce se měla ještě odlétat na nich). Doma v hangáru už sedí další čtyři XA42 od XtremeAir, co na nich od loňska létá ta jejich dvojice.

+1/0
21.2.2015 17:15

P16e74t16r 45F41r87ý91d18e72k 7369471649803

Ja verim svym ocim a letouny na videu jsou Zliny... Ale dobry, Romane.

0/0
21.2.2015 18:50

Lubos 5409946321630

Mno.. mit v 66letech takovy cit a reakce.. proti te pani jsem 39lety starik.. za me ma velky obdiv.. a druhy pilot samozrejme take.. tyto nehody se stavaji ale malokdy takto stastne konci..

+30/0
21.2.2015 16:24

J54a29n 83K82i67s12z52a 6240771866673

machři mezi nebem a zemí...R^

+18/0
21.2.2015 16:19

K50a34r68e79l 44M48a12r95e50k 5545752253192

Až jsem si říkal, jestli to nebude věkem...?

0/−12
21.2.2015 16:12

L76u91d80ě74k 98N69ě39m73e82c 5725431262974

Až sis to říkal dost blbě.

+5/0
21.2.2015 17:59

M47a32r91t47i42n 87F72r24a30n15t85i22š94e10k 7945550293675

že v klidu přistála? určitě v tom bude hrát roli i věk a zkušenosti :-P

+7/0
21.2.2015 18:00

T14o74m17á67š 57P35e59l42i13k87á97n 3201600841179

Když se někdy v šedesátých letech začala skládat skupina Airbus, konala se někde ve Francii porada leteckých konstruktérů k tématu prvního návrhu evropského dopravního letadla. Tehdy tam za německo vystoupil jakýsi proplešlý starší pán, který reagoval na svého předřečníka: "K čemu potřebujete na spoj křídla s trupem 22tis. nýtů? Když jsem já stavěl letadla postačilo mi k tomu nýtů 28". Na něho reagoval pak nějaký mladý britský konstruktér, že když on (ten starý pán) ještě stavěl letadla tak se na nich dalo létat jen za dobrého počasí a v kukle.

Chvíli na to obdržel mladý brit papírek se vzkazem od jiného kolegy s gratulací: "Gratuluji, právě se Vám podařilo sestřelit Messerschitta!!"

Je vidět že ve zlíně se drží té lepší části příběhu. Že to křídlo po nárazu nepovolilo celé, ale zdeformovalo se jen na konci. To je o klice a hlavně dobrém návrhu a kvalitní práci všech kdo letadlo připravovali a vyrobili.

Na druhou stranu obrovská klika a mistrovské umění obou pilotů při zvládnutí kritické situace.

+27/0
21.2.2015 15:52

J11i32ř14í 57J27i61r38o81u31d14e77k 8596699234564

R^

+1/0
21.2.2015 15:57

P44e72t87r 26Z23a58s92k71o24č34i88l 2175372398209

Dobrej překlep.

+4/0
21.2.2015 15:59

T42o16m74á61š 19P91e93l33i25k19á85n 3231780841369

a víte že jsem si vůbec nevšiml?... :-)

+2/0
21.2.2015 16:02

L30u81d82ě43k 74N50ě75m86e96c 5905861732204

Bohajeho... musel jsem si to přečíst třikrát, než jsem to našel. ;-D

+2/0
21.2.2015 18:02

I84v13a 36V48a74l92č73í67k27o62v48á 1949348801921

messerShit :-)

0/0
22.2.2015 8:47
Foto

V91l97a48s17t58a 44C49o61u85f55a56l 7767669649975

Z-50 je celokov. Proto řídící plocha na odtokovce vydržela a letaldo se dalo ovládat. Nechtěl bych vidět kompozit. Ten by uletěl celej.

0/0
21.2.2015 15:59

J73i22ř10í 16J59i15r33o81u85d39e19k 8436569234644

R^ Podle fota ale hlavní nosník stejně vydržel;-) A možná i proto to R.M. tolik ,,odnesla" vrtule.

0/0
21.2.2015 16:06
Foto

V79l36a55s51t16a 13C97o88u34f12a36l 7677869869875

Nosník jo. Jinak by se zbortilo křídlo u trupu. Pár žeber je pryč a potah taky.

+1/0
21.2.2015 16:10

J46a26r90o59m96i49r 30F22a79r86e42k 4922253347

Hlavní nosník to vydržel? Asi ne.... pouze došlo k destrukci na samém konci.......

0/0
21.2.2015 20:23

J71a15r39o27m39i42r 90F95a40r19e56k 4672183127

Zas se třeba urve kus a zbytek zůstane nepoškozený, nikdy nevíte...

Jinak si nemyslím, že by to křidélko na zborcené straně bůhvíjak přispívalo řiditelnosti...

0/0
21.2.2015 20:25

R26o35m12a95n 23K98r51a31t95o39c32h14v82í85l 6346397356264

Až na to, že ty letadla nejsou Zlíny....

0/−1
21.2.2015 16:51

T65o95m18á77š 63P62e56l68i58k14á34n 3941290861929

Jasně, imatrikulace OK-XRC Zlín-50LX

+1/0
21.2.2015 17:11
Foto

V62l13a77s70t17a 89C28o20u72f62a18l 7307989199855

Jsou to Z-50LS

0/0
21.2.2015 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.