Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo ztratilo vztlak, říká česká pilotka po zázračném přistání v Indii

Šestašedesátiletá pilotka akrobatické skupiny Flying Bulls Radka Máchová českým novinářům v pátek v indickém Bengalúru exkluzivně popsala okolnosti, za kterých musela přistát s poškozeným letadlem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E57v31a 39P71e58t14ř43í66k67o29v54á 9828372951465

nevěřím

0/0
22.2.2015 14:31

M24a36r59t90i12n 58B19u51s87i42d95e33a 4923590

Šestašedesátiletá pilotka? 8-o To gratuluji R^

+1/0
22.2.2015 10:47

M71a20r16e24k 97Ř89e75h65á62k 9879613828638

Oba dva posledni clanky na iDnes o tehle udalosti jsou napsany pomerne zmatene. Porad jsem si myslel ze s tim letounem s ponicenym kridlem letela ta pani a nakonec ne. Pani dosla o vrtuli a vlastne to jen splachtila na zem coz si myslim ze to u tohodle letadla nebude az takovej problem. Zato ten druhej pilot co dosel o pul kridla ten to mel asi daleko horsi ale o nem se nejak vubec nepise. K tomuto zaveru jsem dosel az pote co jsem shledl odkaz s fotkama od pana Oharka. Cele vyse uvedene plati jen pokud si ti piloty mezi sebou nevexluji letadla a kazdej lita ve svem.

0/0
22.2.2015 2:24

M67a57r94t42i53n 92S31v41o75b54o26d76a 7789607962465

PoklonaR^

+1/0
21.2.2015 22:43

J21i86ř93í 36K52o69c39u77r27e73k 6175844405728

Uvodní fotka mi připomněla Aces High. Madam držím palce, ať ji to baví stejně jako před nehodou.

0/0
21.2.2015 21:50

O91n43d16ř26e65j 58O65h11a29r78e75k 3824912593192

To je mimo fizikální zákony. Poklona, že to dostali na zem.

Detailní foto: http://fotografersha.livejournal.com/636949.html

+5/0
21.2.2015 20:16

I77v85a 12V81a38l20č28í32k14o45v92á 1499208111791

Fizika je sviňa.

;-)

+3/0
22.2.2015 8:36

M10i86c34h59a88l 67K20u76c40h28t69a 6373934434272

Čeština taky...:-P

+5/0
22.2.2015 9:51

V73l82a36s95t87i63m88i61l 35T36e98n93c95e25r 4840570777750

R^

0/0
22.2.2015 12:42

J69i89ř18í 72N24o28s89e17k 7586182475214

občas tady různí chytrolíni napíšou, že člověk nad padesát by něměl mít ani řidičák protože jim překáží na silnici....tato dáma dokazuje, že je to asi jinak....člověk může být mladý až do smrti ;-)

+12/0
21.2.2015 19:39

J45a45r95o18m56í38r 59K58r74á52l 4100929384439

R^ Tak s tímhle přistát, to je bomba !

+3/0
21.2.2015 19:37

B13l19a41ž11e70j 38M60o64t78y24č37k65a 8347287575760

což bylo včera :-)

0/0
22.2.2015 17:46

Z28l53a65t27u78š70e 43J47e49l42í56n83k47o35v86á 1975402237572

Škoda že se v rámci "korektnosti" více mluví o hrdinství ženy a druhého aktéra ocení leda odborníci.

To jsou ženy opravdu méněcenné, že musí být pozitivně diskriminované?

O absolutně trpném "Aircraft Industries" snad nemá cenu ani mluvit. Je to uboze "světová" firma které šefují pravděpodobně ideální vylízanci, kteří nepochopí, že světová značka (jako byl "Let Kunovice") se buduje desítky let a nyní zní jako nová firmička z rozvojové země bez odborné základny a portfolia, které by mluvilo o tom, co dokázali (a že toho nebylo málo na východě a ani na západě a hůavně co předvádějí v extrémních podmínkách - aneb ne každý chce letět přes oceán z ideálního letiště na ideální letiště bůh ví kolik hodin).

+3/−1
21.2.2015 19:17

J61i55ř92í 38N32o83s78e21k 7776592795204

podle toho co píšete asi jo....vašemu projevu chybí přirozené sebevědomí

0/0
21.2.2015 19:35

B16o91h57u72s39l59a90v 93K69r61á56l62í44k 2501610339646

"Let Kunovice", to znal každý, ale nějaké "Aircraft Industries", to zní jako nějaká tuctová no name firma někde z džungle.

+10/0
21.2.2015 18:59

T66o74m19á40š 88M34a92r48t42í87n66e98k 2605368545919

Letadlo ztratilo vztlak, ale s půlkou křídla se to naštěstí srovnalo. ;-D Jinak gratuluju oběma pilotům ke znovuzrození. R^

+3/0
21.2.2015 18:43
Foto

Š68t27ě34p56á41n 26B46i83c60e23r20a 6929692738656

páne jo.

0/0
21.2.2015 18:37

I18v68o 79K87a34r85c70h 1730140897733

66?R^R^

+7/0
21.2.2015 18:07

J78a33n 46Š11t10r44o32s 9168133337253

Zaskočil tak za pivem..

0/0
21.2.2015 17:38

Lubos 5499146521630

Spousta lidi tu pise o stari a reakcich.. ale zapomina na zkusenosti.. fotbalovy obrance ve 40letech taky neni nejrychlejsi, ale vi kam se postavit a jde tomu naproti.. a taky je opatrnejsii..

Jsou stari piloti, jsou odvazni piloti, ale nejsou stari a odvazni ;)

+11/0
21.2.2015 17:12

M25i70c24h68a84l 78H61i98r42k22a 4887616490123

:-)

0/0
21.2.2015 18:03

R94a47d11e20k 39T25r11n 2602536204857

Obdivuji všechny piloty.....smekám před nimi a zvláště pak před ženami R^

+13/0
21.2.2015 17:12

R76o29m68a22n 53K52r18a73t65o11c90h22v15í56l 6606897706954

Dobrý, sice Flying Bulls nelétají na Zlínech, ale dobrý.

0/−2
21.2.2015 16:50

V97l15a95d31i95m72í18r 24H87o59r42á77k 6480514547553

Podle www.flyingbulls.com létají na Zlín-50 LX, ta letadla jsou na fotkách, takže..??

+3/0
21.2.2015 17:08

R40o36m52a35n 76K20r96a49t44o54c44h57v39í23l 6406207146394

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4392&kategorie=3

0/0
21.2.2015 17:19

O57n47d77ř62e40j 19Č79a75p14k66a 6281191703644

Jenže pak se AFAIK sehnal kupec na Zlíny v Indii a jelikož je tam tahle velká airshow zrovna v době, kdy dorazily kontejnery z Evropy, tak se domluvilo ještě jedno vystoupení.

+1/0
21.2.2015 17:27

R68o79m79a50n 91K31r60a52t70o48c90h81v41í96l 6206587116944

OK a hned před zraky kupce - nehoda.

0/0
21.2.2015 20:07
Foto

J98o84s20e45f 75T64ě31h84a16n 7668492418795

To sice ano ale nehoda nevznikla chybou letadla.

+1/0
21.2.2015 23:46

T64o74m93á64š 17P62e86l49i64k47á75n 3151800511819

Loni je chtěli měnit, ale nevím proč do Indie si je dovezli v bednách. Možná sponzor neměl na nová éra.

https://www.facebook.com/TheFlyingBullsAerobaticsTeam

0/0
21.2.2015 17:12

O17n84d75ř28e56j 82Č43a16p43k82a 6721231103594

Od letoška už nebudou, tohle mělo být poslední vystoupení (letadla jsou do Indie prodaná, tak se využilo situace a tahle akce se měla ještě odlétat na nich). Doma v hangáru už sedí další čtyři XA42 od XtremeAir, co na nich od loňska létá ta jejich dvojice.

+1/0
21.2.2015 17:15

P51e95t77r 76F82r83ý29d53e56k 7549201349883

Ja verim svym ocim a letouny na videu jsou Zliny... Ale dobry, Romane.

0/0
21.2.2015 18:50

Lubos 5289426371370

Mno.. mit v 66letech takovy cit a reakce.. proti te pani jsem 39lety starik.. za me ma velky obdiv.. a druhy pilot samozrejme take.. tyto nehody se stavaji ale malokdy takto stastne konci..

+30/0
21.2.2015 16:24

J89a87n 12K38i33s32z42a 6970951906613

machři mezi nebem a zemí...R^

+18/0
21.2.2015 16:19

K14a65r65e19l 72M81a63r56e61k 5335962713822

Až jsem si říkal, jestli to nebude věkem...?

0/−12
21.2.2015 16:12

L95u57d84ě28k 54N52ě27m40e54c 5495891662614

Až sis to říkal dost blbě.

+5/0
21.2.2015 17:59

M54a15r26t82i77n 27F62r43a82n72t56i77š36e93k 7455650543935

že v klidu přistála? určitě v tom bude hrát roli i věk a zkušenosti :-P

+7/0
21.2.2015 18:00

T39o26m19á77š 79P25e67l51i51k71á35n 3521210601929

Když se někdy v šedesátých letech začala skládat skupina Airbus, konala se někde ve Francii porada leteckých konstruktérů k tématu prvního návrhu evropského dopravního letadla. Tehdy tam za německo vystoupil jakýsi proplešlý starší pán, který reagoval na svého předřečníka: "K čemu potřebujete na spoj křídla s trupem 22tis. nýtů? Když jsem já stavěl letadla postačilo mi k tomu nýtů 28". Na něho reagoval pak nějaký mladý britský konstruktér, že když on (ten starý pán) ještě stavěl letadla tak se na nich dalo létat jen za dobrého počasí a v kukle.

Chvíli na to obdržel mladý brit papírek se vzkazem od jiného kolegy s gratulací: "Gratuluji, právě se Vám podařilo sestřelit Messerschitta!!"

Je vidět že ve zlíně se drží té lepší části příběhu. Že to křídlo po nárazu nepovolilo celé, ale zdeformovalo se jen na konci. To je o klice a hlavně dobrém návrhu a kvalitní práci všech kdo letadlo připravovali a vyrobili.

Na druhou stranu obrovská klika a mistrovské umění obou pilotů při zvládnutí kritické situace.

+27/0
21.2.2015 15:52

J88i13ř45í 92J27i49r34o24u14d68e63k 8496629104574

R^

+1/0
21.2.2015 15:57

P86e23t45r 70Z20a51s93k13o62č54i57l 2345162128509

Dobrej překlep.

+4/0
21.2.2015 15:59

T93o68m20á83š 18P53e21l50i49k35á75n 3761550761319

a víte že jsem si vůbec nevšiml?... :-)

+2/0
21.2.2015 16:02

L37u53d15ě79k 60N82ě58m18e96c 5485411772394

Bohajeho... musel jsem si to přečíst třikrát, než jsem to našel. ;-D

+2/0
21.2.2015 18:02

I90v76a 55V64a13l30č59í19k37o21v59á 1329218461881

messerShit :-)

0/0
22.2.2015 8:47
Foto

V92l88a24s49t96a 82C92o74u75f97a14l 7127619899805

Z-50 je celokov. Proto řídící plocha na odtokovce vydržela a letaldo se dalo ovládat. Nechtěl bych vidět kompozit. Ten by uletěl celej.

0/0
21.2.2015 15:59

J91i41ř96í 55J47i29r74o65u49d44e26k 8976259174264

R^ Podle fota ale hlavní nosník stejně vydržel;-) A možná i proto to R.M. tolik ,,odnesla" vrtule.

0/0
21.2.2015 16:06
Foto

V85l71a67s18t21a 24C54o66u12f41a86l 7737939749325

Nosník jo. Jinak by se zbortilo křídlo u trupu. Pár žeber je pryč a potah taky.

+1/0
21.2.2015 16:10

J37a28r22o80m73i40r 57F54a95r53e75k 4892973427

Hlavní nosník to vydržel? Asi ne.... pouze došlo k destrukci na samém konci.......

0/0
21.2.2015 20:23

J79a95r30o16m67i85r 89F56a94r87e49k 4152663137

Zas se třeba urve kus a zbytek zůstane nepoškozený, nikdy nevíte...

Jinak si nemyslím, že by to křidélko na zborcené straně bůhvíjak přispívalo řiditelnosti...

0/0
21.2.2015 20:25

R80o24m91a55n 53K67r70a85t50o70c20h71v19í80l 6696747406274

Až na to, že ty letadla nejsou Zlíny....

0/−1
21.2.2015 16:51

T34o60m43á54š 95P26e97l86i81k31á60n 3181100581489

Jasně, imatrikulace OK-XRC Zlín-50LX

+1/0
21.2.2015 17:11
Foto

V11l10a37s82t89a 49C36o31u18f86a48l 7457919559725

Jsou to Z-50LS

0/0
21.2.2015 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.