Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo ztratilo vztlak, říká česká pilotka po zázračném přistání v Indii

Šestašedesátiletá pilotka akrobatické skupiny Flying Bulls Radka Máchová českým novinářům v pátek v indickém Bengalúru exkluzivně popsala okolnosti, za kterých musela přistát s poškozeným letadlem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E12v82a 14P71e10t13ř29í81k69o59v33á 9248802391885

nevěřím

0/0
22.2.2015 14:31

M67a33r76t88i71n 55B68u18s30i77d88e57a 4683580

Šestašedesátiletá pilotka? 8-o To gratuluji R^

+1/0
22.2.2015 10:47

M51a68r96e31k 89Ř84e66h16á94k 9639503448538

Oba dva posledni clanky na iDnes o tehle udalosti jsou napsany pomerne zmatene. Porad jsem si myslel ze s tim letounem s ponicenym kridlem letela ta pani a nakonec ne. Pani dosla o vrtuli a vlastne to jen splachtila na zem coz si myslim ze to u tohodle letadla nebude az takovej problem. Zato ten druhej pilot co dosel o pul kridla ten to mel asi daleko horsi ale o nem se nejak vubec nepise. K tomuto zaveru jsem dosel az pote co jsem shledl odkaz s fotkama od pana Oharka. Cele vyse uvedene plati jen pokud si ti piloty mezi sebou nevexluji letadla a kazdej lita ve svem.

0/0
22.2.2015 2:24

M86a52r93t22i74n 79S48v26o11b24o77d79a 7599347932555

PoklonaR^

+1/0
21.2.2015 22:43

J12i51ř60í 60K83o48c68u47r57e73k 6435354265888

Uvodní fotka mi připomněla Aces High. Madam držím palce, ať ji to baví stejně jako před nehodou.

0/0
21.2.2015 21:50

O33n12d28ř60e55j 42O49h39a71r56e53k 3794712183722

To je mimo fizikální zákony. Poklona, že to dostali na zem.

Detailní foto: http://fotografersha.livejournal.com/636949.html

+5/0
21.2.2015 20:16

I37v44a 81V24a55l44č78í12k74o15v38á 1779608861571

Fizika je sviňa.

;-)

+3/0
22.2.2015 8:36

M90i24c24h81a63l 31K46u20c94h31t97a 6573704884512

Čeština taky...:-P

+5/0
22.2.2015 9:51

V21l21a34s64t42i27m97i55l 24T23e27n72c49e10r 4670830577240

R^

0/0
22.2.2015 12:42

J57i74ř89í 57N34o96s76e15k 7456342525664

občas tady různí chytrolíni napíšou, že člověk nad padesát by něměl mít ani řidičák protože jim překáží na silnici....tato dáma dokazuje, že je to asi jinak....člověk může být mladý až do smrti ;-)

+12/0
21.2.2015 19:39

J91a67r90o50m49í95r 59K61r41á43l 4770959504429

R^ Tak s tímhle přistát, to je bomba !

+3/0
21.2.2015 19:37

B63l62a62ž62e80j 72M33o67t23y63č54k44a 8157887405880

což bylo včera :-)

0/0
22.2.2015 17:46

Z60l16a87t33u72š77e 76J88e47l36í50n79k27o17v42á 1365932717442

Škoda že se v rámci "korektnosti" více mluví o hrdinství ženy a druhého aktéra ocení leda odborníci.

To jsou ženy opravdu méněcenné, že musí být pozitivně diskriminované?

O absolutně trpném "Aircraft Industries" snad nemá cenu ani mluvit. Je to uboze "světová" firma které šefují pravděpodobně ideální vylízanci, kteří nepochopí, že světová značka (jako byl "Let Kunovice") se buduje desítky let a nyní zní jako nová firmička z rozvojové země bez odborné základny a portfolia, které by mluvilo o tom, co dokázali (a že toho nebylo málo na východě a ani na západě a hůavně co předvádějí v extrémních podmínkách - aneb ne každý chce letět přes oceán z ideálního letiště na ideální letiště bůh ví kolik hodin).

+3/−1
21.2.2015 19:17

J95i42ř21í 66N39o12s47e33k 7846602185164

podle toho co píšete asi jo....vašemu projevu chybí přirozené sebevědomí

0/0
21.2.2015 19:35

B98o55h53u20s15l28a73v 52K25r36á21l81í62k 2651900409286

"Let Kunovice", to znal každý, ale nějaké "Aircraft Industries", to zní jako nějaká tuctová no name firma někde z džungle.

+10/0
21.2.2015 18:59

T91o19m47á72š 76M73a58r57t67í64n47e21k 2685698885919

Letadlo ztratilo vztlak, ale s půlkou křídla se to naštěstí srovnalo. ;-D Jinak gratuluju oběma pilotům ke znovuzrození. R^

+3/0
21.2.2015 18:43
Foto

Š82t39ě73p97á42n 88B20i67c59e61r42a 6759292358216

páne jo.

0/0
21.2.2015 18:37

I20v37o 84K21a83r44c57h 1510860877713

66?R^R^

+7/0
21.2.2015 18:07

J93a59n 13Š62t32r53o81s 9188643327123

Zaskočil tak za pivem..

0/0
21.2.2015 17:38

Lubos 5309606421560

Spousta lidi tu pise o stari a reakcich.. ale zapomina na zkusenosti.. fotbalovy obrance ve 40letech taky neni nejrychlejsi, ale vi kam se postavit a jde tomu naproti.. a taky je opatrnejsii..

Jsou stari piloti, jsou odvazni piloti, ale nejsou stari a odvazni ;)

+11/0
21.2.2015 17:12

M15i95c56h48a47l 47H39i78r35k36a 4337226470153

:-)

0/0
21.2.2015 18:03

R93a67d79e48k 38T35r87n 2242776534777

Obdivuji všechny piloty.....smekám před nimi a zvláště pak před ženami R^

+13/0
21.2.2015 17:12

R53o27m15a60n 76K80r79a24t36o95c19h14v56í18l 6456667356904

Dobrý, sice Flying Bulls nelétají na Zlínech, ale dobrý.

0/−2
21.2.2015 16:50

V25l26a58d23i37m25í92r 75H41o45r64á13k 6360524387423

Podle www.flyingbulls.com létají na Zlín-50 LX, ta letadla jsou na fotkách, takže..??

+3/0
21.2.2015 17:08

R85o69m58a98n 20K98r37a12t43o58c84h31v23í23l 6476207706644

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4392&kategorie=3

0/0
21.2.2015 17:19

O63n25d62ř59e51j 72Č24a22p76k52a 6711971623334

Jenže pak se AFAIK sehnal kupec na Zlíny v Indii a jelikož je tam tahle velká airshow zrovna v době, kdy dorazily kontejnery z Evropy, tak se domluvilo ještě jedno vystoupení.

+1/0
21.2.2015 17:27

R43o96m19a34n 66K96r88a80t67o73c90h24v11í55l 6646707806104

OK a hned před zraky kupce - nehoda.

0/0
21.2.2015 20:07
Foto

J86o73s92e86f 69T71ě56h80a56n 7488112738785

To sice ano ale nehoda nevznikla chybou letadla.

+1/0
21.2.2015 23:46

T98o60m75á96š 55P25e58l39i12k89á71n 3111600141869

Loni je chtěli měnit, ale nevím proč do Indie si je dovezli v bednách. Možná sponzor neměl na nová éra.

https://www.facebook.com/TheFlyingBullsAerobaticsTeam

0/0
21.2.2015 17:12

O12n42d21ř89e77j 78Č20a92p61k85a 6251621843644

Od letoška už nebudou, tohle mělo být poslední vystoupení (letadla jsou do Indie prodaná, tak se využilo situace a tahle akce se měla ještě odlétat na nich). Doma v hangáru už sedí další čtyři XA42 od XtremeAir, co na nich od loňska létá ta jejich dvojice.

+1/0
21.2.2015 17:15

P33e19t80r 17F97r93ý67d85e95k 7359671899383

Ja verim svym ocim a letouny na videu jsou Zliny... Ale dobry, Romane.

0/0
21.2.2015 18:50

Lubos 5849236871100

Mno.. mit v 66letech takovy cit a reakce.. proti te pani jsem 39lety starik.. za me ma velky obdiv.. a druhy pilot samozrejme take.. tyto nehody se stavaji ale malokdy takto stastne konci..

+30/0
21.2.2015 16:24

J66a38n 44K90i77s69z89a 6790271226443

machři mezi nebem a zemí...R^

+18/0
21.2.2015 16:19

K23a21r89e90l 48M57a94r91e76k 5425732173602

Až jsem si říkal, jestli to nebude věkem...?

0/−12
21.2.2015 16:12

L43u51d82ě14k 64N89ě20m35e32c 5505341832254

Až sis to říkal dost blbě.

+5/0
21.2.2015 17:59

M73a52r91t68i72n 84F82r76a93n57t76i72š97e60k 7515480803485

že v klidu přistála? určitě v tom bude hrát roli i věk a zkušenosti :-P

+7/0
21.2.2015 18:00

T33o85m61á85š 22P79e79l53i93k70á19n 3381940251489

Když se někdy v šedesátých letech začala skládat skupina Airbus, konala se někde ve Francii porada leteckých konstruktérů k tématu prvního návrhu evropského dopravního letadla. Tehdy tam za německo vystoupil jakýsi proplešlý starší pán, který reagoval na svého předřečníka: "K čemu potřebujete na spoj křídla s trupem 22tis. nýtů? Když jsem já stavěl letadla postačilo mi k tomu nýtů 28". Na něho reagoval pak nějaký mladý britský konstruktér, že když on (ten starý pán) ještě stavěl letadla tak se na nich dalo létat jen za dobrého počasí a v kukle.

Chvíli na to obdržel mladý brit papírek se vzkazem od jiného kolegy s gratulací: "Gratuluji, právě se Vám podařilo sestřelit Messerschitta!!"

Je vidět že ve zlíně se drží té lepší části příběhu. Že to křídlo po nárazu nepovolilo celé, ale zdeformovalo se jen na konci. To je o klice a hlavně dobrém návrhu a kvalitní práci všech kdo letadlo připravovali a vyrobili.

Na druhou stranu obrovská klika a mistrovské umění obou pilotů při zvládnutí kritické situace.

+27/0
21.2.2015 15:52

J55i88ř31í 17J93i64r79o59u83d69e53k 8326619264194

R^

+1/0
21.2.2015 15:57

P71e12t46r 88Z48a70s45k93o98č97i96l 2625552868619

Dobrej překlep.

+4/0
21.2.2015 15:59

T55o11m87á50š 89P66e85l67i30k64á62n 3411380331959

a víte že jsem si vůbec nevšiml?... :-)

+2/0
21.2.2015 16:02

L70u17d51ě57k 80N70ě66m59e31c 5485571902684

Bohajeho... musel jsem si to přečíst třikrát, než jsem to našel. ;-D

+2/0
21.2.2015 18:02

I61v16a 13V34a57l94č28í63k65o75v57á 1879178491141

messerShit :-)

0/0
22.2.2015 8:47
Foto

V60l24a74s73t85a 56C50o25u90f88a37l 7407169539965

Z-50 je celokov. Proto řídící plocha na odtokovce vydržela a letaldo se dalo ovládat. Nechtěl bych vidět kompozit. Ten by uletěl celej.

0/0
21.2.2015 15:59

J81i38ř59í 82J43i72r69o43u76d72e57k 8486829104124

R^ Podle fota ale hlavní nosník stejně vydržel;-) A možná i proto to R.M. tolik ,,odnesla" vrtule.

0/0
21.2.2015 16:06
Foto

V52l30a56s91t84a 44C90o17u74f76a71l 7787729289145

Nosník jo. Jinak by se zbortilo křídlo u trupu. Pár žeber je pryč a potah taky.

+1/0
21.2.2015 16:10

J96a46r35o15m91i23r 24F47a15r36e87k 4652353907

Hlavní nosník to vydržel? Asi ne.... pouze došlo k destrukci na samém konci.......

0/0
21.2.2015 20:23

J85a54r96o94m44i95r 51F95a24r46e31k 4142653807

Zas se třeba urve kus a zbytek zůstane nepoškozený, nikdy nevíte...

Jinak si nemyslím, že by to křidélko na zborcené straně bůhvíjak přispívalo řiditelnosti...

0/0
21.2.2015 20:25

R19o25m68a71n 96K51r66a64t35o67c62h95v25í42l 6896657926574

Až na to, že ty letadla nejsou Zlíny....

0/−1
21.2.2015 16:51

T46o19m79á41š 75P36e76l13i67k75á41n 3681330821969

Jasně, imatrikulace OK-XRC Zlín-50LX

+1/0
21.2.2015 17:11
Foto

V55l74a18s83t30a 11C10o33u32f58a80l 7617549399575

Jsou to Z-50LS

0/0
21.2.2015 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.