Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letadlo ztratilo vztlak, říká česká pilotka po zázračném přistání v Indii

Šestašedesátiletá pilotka akrobatické skupiny Flying Bulls Radka Máchová českým novinářům v pátek v indickém Bengalúru exkluzivně popsala okolnosti, za kterých musela přistát s poškozeným letadlem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E23v76a 76P71e55t96ř41í64k56o91v24á 9488932101825

nevěřím

0/0
22.2.2015 14:31

M64a69r63t94i67n 53B69u85s24i97d55e91a 4923190

Šestašedesátiletá pilotka? 8-o To gratuluji R^

+1/0
22.2.2015 10:47

M36a54r61e68k 38Ř13e54h76á26k 9839553138218

Oba dva posledni clanky na iDnes o tehle udalosti jsou napsany pomerne zmatene. Porad jsem si myslel ze s tim letounem s ponicenym kridlem letela ta pani a nakonec ne. Pani dosla o vrtuli a vlastne to jen splachtila na zem coz si myslim ze to u tohodle letadla nebude az takovej problem. Zato ten druhej pilot co dosel o pul kridla ten to mel asi daleko horsi ale o nem se nejak vubec nepise. K tomuto zaveru jsem dosel az pote co jsem shledl odkaz s fotkama od pana Oharka. Cele vyse uvedene plati jen pokud si ti piloty mezi sebou nevexluji letadla a kazdej lita ve svem.

0/0
22.2.2015 2:24

M27a51r64t29i70n 66S10v53o74b91o75d75a 7529527892615

PoklonaR^

+1/0
21.2.2015 22:43

J73i10ř15í 47K54o29c47u61r78e65k 6965384865538

Uvodní fotka mi připomněla Aces High. Madam držím palce, ať ji to baví stejně jako před nehodou.

0/0
21.2.2015 21:50

O78n49d64ř41e51j 43O58h78a83r34e92k 3654602623852

To je mimo fizikální zákony. Poklona, že to dostali na zem.

Detailní foto: http://fotografersha.livejournal.com/636949.html

+5/0
21.2.2015 20:16

I91v84a 60V63a25l52č82í50k64o65v97á 1149138491151

Fizika je sviňa.

;-)

+3/0
22.2.2015 8:36

M69i71c65h31a22l 36K21u20c11h55t12a 6943264794532

Čeština taky...:-P

+5/0
22.2.2015 9:51

V88l68a83s74t86i79m45i73l 71T10e95n97c98e75r 4530390557390

R^

0/0
22.2.2015 12:42

J77i64ř31í 98N38o50s59e80k 7746582175224

občas tady různí chytrolíni napíšou, že člověk nad padesát by něměl mít ani řidičák protože jim překáží na silnici....tato dáma dokazuje, že je to asi jinak....člověk může být mladý až do smrti ;-)

+12/0
21.2.2015 19:39

J57a66r70o21m76í38r 29K37r61á35l 4330969934309

R^ Tak s tímhle přistát, to je bomba !

+3/0
21.2.2015 19:37

B26l37a22ž44e56j 26M56o64t47y24č32k88a 8397427255150

což bylo včera :-)

0/0
22.2.2015 17:46

Z14l86a66t58u52š38e 36J87e98l24í19n27k76o52v40á 1345152177342

Škoda že se v rámci "korektnosti" více mluví o hrdinství ženy a druhého aktéra ocení leda odborníci.

To jsou ženy opravdu méněcenné, že musí být pozitivně diskriminované?

O absolutně trpném "Aircraft Industries" snad nemá cenu ani mluvit. Je to uboze "světová" firma které šefují pravděpodobně ideální vylízanci, kteří nepochopí, že světová značka (jako byl "Let Kunovice") se buduje desítky let a nyní zní jako nová firmička z rozvojové země bez odborné základny a portfolia, které by mluvilo o tom, co dokázali (a že toho nebylo málo na východě a ani na západě a hůavně co předvádějí v extrémních podmínkách - aneb ne každý chce letět přes oceán z ideálního letiště na ideální letiště bůh ví kolik hodin).

+3/−1
21.2.2015 19:17

J31i68ř40í 11N90o64s91e29k 7556872865984

podle toho co píšete asi jo....vašemu projevu chybí přirozené sebevědomí

0/0
21.2.2015 19:35

B85o22h56u30s46l39a44v 77K86r11á33l45í42k 2161380879936

"Let Kunovice", to znal každý, ale nějaké "Aircraft Industries", to zní jako nějaká tuctová no name firma někde z džungle.

+10/0
21.2.2015 18:59

T83o96m83á31š 18M93a46r73t84í75n92e60k 2195808985219

Letadlo ztratilo vztlak, ale s půlkou křídla se to naštěstí srovnalo. ;-D Jinak gratuluju oběma pilotům ke znovuzrození. R^

+3/0
21.2.2015 18:43
Foto

Š24t33ě15p30á31n 93B93i70c39e47r30a 6449942688846

páne jo.

0/0
21.2.2015 18:37

I36v13o 34K71a90r12c77h 1770280197563

66?R^R^

+7/0
21.2.2015 18:07

J61a63n 50Š26t77r29o34s 9338273827333

Zaskočil tak za pivem..

0/0
21.2.2015 17:38

Lubos 5679716881130

Spousta lidi tu pise o stari a reakcich.. ale zapomina na zkusenosti.. fotbalovy obrance ve 40letech taky neni nejrychlejsi, ale vi kam se postavit a jde tomu naproti.. a taky je opatrnejsii..

Jsou stari piloti, jsou odvazni piloti, ale nejsou stari a odvazni ;)

+11/0
21.2.2015 17:12

M23i90c70h72a12l 78H25i90r66k56a 4847196180183

:-)

0/0
21.2.2015 18:03

R46a54d86e20k 74T42r40n 2292236684107

Obdivuji všechny piloty.....smekám před nimi a zvláště pak před ženami R^

+13/0
21.2.2015 17:12

R19o71m50a12n 12K45r61a81t87o88c85h17v54í16l 6776457726824

Dobrý, sice Flying Bulls nelétají na Zlínech, ale dobrý.

0/−2
21.2.2015 16:50

V68l92a20d26i24m79í37r 46H56o95r56á71k 6920774117723

Podle www.flyingbulls.com létají na Zlín-50 LX, ta letadla jsou na fotkách, takže..??

+3/0
21.2.2015 17:08

R92o17m73a88n 64K21r32a36t29o29c60h46v41í14l 6966957666464

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=4392&kategorie=3

0/0
21.2.2015 17:19

O53n75d88ř91e56j 69Č73a65p87k64a 6341251953174

Jenže pak se AFAIK sehnal kupec na Zlíny v Indii a jelikož je tam tahle velká airshow zrovna v době, kdy dorazily kontejnery z Evropy, tak se domluvilo ještě jedno vystoupení.

+1/0
21.2.2015 17:27

R16o81m23a69n 70K83r28a56t69o83c95h93v29í89l 6146527986594

OK a hned před zraky kupce - nehoda.

0/0
21.2.2015 20:07
Foto

J14o56s34e34f 82T10ě59h13a24n 7988332668125

To sice ano ale nehoda nevznikla chybou letadla.

+1/0
21.2.2015 23:46

T52o40m59á89š 36P35e82l28i95k16á15n 3941610501829

Loni je chtěli měnit, ale nevím proč do Indie si je dovezli v bednách. Možná sponzor neměl na nová éra.

https://www.facebook.com/TheFlyingBullsAerobaticsTeam

0/0
21.2.2015 17:12

O60n44d65ř73e20j 48Č82a80p97k23a 6201661683284

Od letoška už nebudou, tohle mělo být poslední vystoupení (letadla jsou do Indie prodaná, tak se využilo situace a tahle akce se měla ještě odlétat na nich). Doma v hangáru už sedí další čtyři XA42 od XtremeAir, co na nich od loňska létá ta jejich dvojice.

+1/0
21.2.2015 17:15

P33e12t80r 91F70r76ý58d53e62k 7719341309383

Ja verim svym ocim a letouny na videu jsou Zliny... Ale dobry, Romane.

0/0
21.2.2015 18:50

Lubos 5379286761140

Mno.. mit v 66letech takovy cit a reakce.. proti te pani jsem 39lety starik.. za me ma velky obdiv.. a druhy pilot samozrejme take.. tyto nehody se stavaji ale malokdy takto stastne konci..

+30/0
21.2.2015 16:24

J96a62n 41K47i87s11z37a 6930831686593

machři mezi nebem a zemí...R^

+18/0
21.2.2015 16:19

K76a26r67e24l 98M71a13r33e13k 5905722333172

Až jsem si říkal, jestli to nebude věkem...?

0/−12
21.2.2015 16:12

L81u93d48ě88k 20N55ě62m31e18c 5235131372804

Až sis to říkal dost blbě.

+5/0
21.2.2015 17:59

M45a11r53t97i85n 18F98r91a84n55t65i16š38e64k 7255520113165

že v klidu přistála? určitě v tom bude hrát roli i věk a zkušenosti :-P

+7/0
21.2.2015 18:00

T88o17m39á15š 17P87e14l72i22k96á39n 3671120641869

Když se někdy v šedesátých letech začala skládat skupina Airbus, konala se někde ve Francii porada leteckých konstruktérů k tématu prvního návrhu evropského dopravního letadla. Tehdy tam za německo vystoupil jakýsi proplešlý starší pán, který reagoval na svého předřečníka: "K čemu potřebujete na spoj křídla s trupem 22tis. nýtů? Když jsem já stavěl letadla postačilo mi k tomu nýtů 28". Na něho reagoval pak nějaký mladý britský konstruktér, že když on (ten starý pán) ještě stavěl letadla tak se na nich dalo létat jen za dobrého počasí a v kukle.

Chvíli na to obdržel mladý brit papírek se vzkazem od jiného kolegy s gratulací: "Gratuluji, právě se Vám podařilo sestřelit Messerschitta!!"

Je vidět že ve zlíně se drží té lepší části příběhu. Že to křídlo po nárazu nepovolilo celé, ale zdeformovalo se jen na konci. To je o klice a hlavně dobrém návrhu a kvalitní práci všech kdo letadlo připravovali a vyrobili.

Na druhou stranu obrovská klika a mistrovské umění obou pilotů při zvládnutí kritické situace.

+27/0
21.2.2015 15:52

J27i36ř12í 79J15i14r64o34u24d95e47k 8826819814894

R^

+1/0
21.2.2015 15:57

P46e77t17r 17Z24a29s50k39o92č64i92l 2235942128629

Dobrej překlep.

+4/0
21.2.2015 15:59

T26o52m11á29š 20P38e23l72i94k11á33n 3821250191689

a víte že jsem si vůbec nevšiml?... :-)

+2/0
21.2.2015 16:02

L15u31d90ě32k 59N60ě60m94e50c 5665751962184

Bohajeho... musel jsem si to přečíst třikrát, než jsem to našel. ;-D

+2/0
21.2.2015 18:02

I24v21a 90V69a31l61č78í94k80o62v70á 1619338151211

messerShit :-)

0/0
22.2.2015 8:47
Foto

V15l89a46s35t29a 34C59o70u31f71a51l 7127659579605

Z-50 je celokov. Proto řídící plocha na odtokovce vydržela a letaldo se dalo ovládat. Nechtěl bych vidět kompozit. Ten by uletěl celej.

0/0
21.2.2015 15:59

J61i43ř40í 14J57i83r20o63u60d63e39k 8736339684304

R^ Podle fota ale hlavní nosník stejně vydržel;-) A možná i proto to R.M. tolik ,,odnesla" vrtule.

0/0
21.2.2015 16:06
Foto

V69l35a55s49t88a 60C30o50u76f82a63l 7497689969795

Nosník jo. Jinak by se zbortilo křídlo u trupu. Pár žeber je pryč a potah taky.

+1/0
21.2.2015 16:10

J58a23r47o30m10i36r 31F28a56r37e94k 4352843717

Hlavní nosník to vydržel? Asi ne.... pouze došlo k destrukci na samém konci.......

0/0
21.2.2015 20:23

J89a60r36o12m10i12r 26F55a25r67e10k 4412923627

Zas se třeba urve kus a zbytek zůstane nepoškozený, nikdy nevíte...

Jinak si nemyslím, že by to křidélko na zborcené straně bůhvíjak přispívalo řiditelnosti...

0/0
21.2.2015 20:25

R31o92m43a50n 65K80r14a25t36o12c67h92v48í16l 6976227936344

Až na to, že ty letadla nejsou Zlíny....

0/−1
21.2.2015 16:51

T44o77m86á32š 37P46e68l94i63k12á97n 3781300681429

Jasně, imatrikulace OK-XRC Zlín-50LX

+1/0
21.2.2015 17:11
Foto

V67l96a62s92t53a 69C14o67u73f34a33l 7447169629195

Jsou to Z-50LS

0/0
21.2.2015 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.