Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok od masakru. Kyjev viní Putinova poradce, velitel Berkutu zmizel

Od tragické střelby na kyjevském náměstí Nezávislosti, při níž zahynula stovka lidí, uplynul rok. Tehdejší události však stále nejsou vyšetřené. Podle prezidenta Porošenka existují důkazy o tom, že za masakrem stojí Rusové. Na střelbě se však možná podíleli i demonstranti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i21c59h53a42l 80Ž92á80k 8609810949372

To je strašná propaganda... ty naše media jsou satelit nic vic.

+1/0
25.2.2015 22:52

J93a22n 36H89y13n47e97k 5284777250469

Hitler také obvinil komunisty z podpálení Reichtagu. Něco podobného tvrdí i Porosenko o Majdanu. Jenom Ukrajinci jsou sami sobě vinni, že si nechali dojít situaci korupce, oligarchů, ke kterým patří i prezident Poresenko tom, kde nyní jsou. Oni jen čekají, až jim jejich pofiderní revoluci někdo zaplatí. Tím někdo má být EU. Všechny tzv. revoluce na Ukrajině byly jen hrou o moc několika jedinců a to je oligarchů, kteří bojují o svoji působnost a vliv. Jestli jde Porosenkovi  o blaho Ukrajiny, proč svojí militantní a válečnickou politikou ničí infrastrukturu tzv. svojí země? Porosenko je pokračovatel fašistických nálad Pravého sektoru a proto je na úrovni fašisty i s předsedou vlády. Proč EU podporuje vlastně tuto formu fašismu? Nebo je to k solidaritě k USA?

+2/−1
23.2.2015 10:50

R48o53m55a79n 88P88a62p75á96č25e11k 3456434186895

Jo jistě, protože už zločinci z kyjeva neví, jak lhát, po roce si vymyslí tuhle kravinu, že majdan začalo rusko. Bože.

+4/0
23.2.2015 9:00

T28o76m22á58š 79P73e95t82r35o23v93i68č 7383800839469

USA A EÚ PLÁNOVALI EUROMAJDAN V KYJEVE AŽ NA ROK 2015; UKRAJINA MALA VSTÚPIŤ DO EÚ NA NÁKLADY RUSKA A ČÍNY - situácia sa však zmenila

http://www.chelemendik.sk/Nasilny_prichod_k_moci_v_Kyjeve_potrebovali_USA_a_nasli_nato_pro_181110393.html

- Na jednej strane, Majdan bol živelný, na strane druhej je to akcia, ktorá sa pripravovala niekoľko rokov. Vychádzajúc z informácií, ktoré sme mali, Európa a USA pripravovali tieto protestné akcie NA ROK 2015. Rozhodli sa sami pre seba, že PREZIDENTA JANUKOVIČA NEPOTREBUJÚ. Ale pritom ZÁPAD CHCEL, ABY UKRAJINA MOHLA PREDSA LEN DOSTAŤ PENIAZE RUSKA za účelom rozvoja svojej ekonomiky. Boli podpísané zmluvy s Čínou, s Ruskom, čo umožňovalo pritiahnuť veľké investície do ekonomiky Ukrajiny – na mnohé milióny dolárov. To vyhovovalo Európskej únii. Ale v roku 2015 by sa pokúsili prostredníctvom takého istého majdanu zosadiť prezidenta, dosadiť iného, ktorý by vyhovoval Západu a PRIVIEDOL UKRAJINU  ZA PENIAZE RUSKA DO EURÓPY. Situácia sa však zmenila. A Európa a USA museli, takpovediac, improvizovať.

- To sú takzvaní vyškolení, ktorí  sa zúčastňovali školení uskutočňovaných dva-tri krát ročne, kde sa zhromažďovali mladí ľudia, ktorých pripravovali na realizáciu bojových akcií. Tieto akcie sa konali V LESOCH ZÁPADNÝCH REGIÓNOV a keď to nebolo možné, konali sa v zahraničí – v Poľsku, v Litve, Lotyšsku. Potom tieto vycvičené skupiny boli prísne organizované a riadené. Každý mal svojho šéfa. Títo vyškolení boli vymyslení ešte za čias vlády prezidenta Juščenka, keď Západná Ukrajina dostávala na nich  obrovské peniaze z rozpočtu Ukrajiny. Na všetky tieto podujatia boli vyhrádzané prostriedky do oblastných  rozpočtov. A rady oblastí sa rozhodovali vyhrádzať peniaze na takéto školenia, kde sa školili žoldnieri pod rúškom športových vojenských hier.

+6/0
21.2.2015 20:10

T97o22m74á20š 10P86e10t14r91o96v15i96č 7223910769929

NÁSILNÝ PRÍCHOD K MOCI V KYJEVE POTREBOVALI USA A NAŠLI NATO PROVOKÁTORA - Časť 1.  - Alebo: PREČO SA MLČÍ O PRVÝCH DVOCH MŔTVYCH NA EUROMAJDANE?

http://www.chelemendik.sk/Nasilny_prichod_k_moci_v_Kyjeve_potrebovali_USA_a_nasli_nato_pro_181110393.html

- Takto hry skončili  pri vraždení. ČO JE ZNÁME O PRVÝCH OBETIACH? Je tam akási nejasná historka z Arménom. A tiež s Bielorusom.

- Prvé obete sa objavili na ulici Gruševského.  V ten deň situácia bola veľmi napätá, bol  tam konflikt medzi vnútornými vojskami – Berkutom a opozičnými silami. To sú aj Pravý sektor, aj Sloboda aj sily domobrany. Berkut robil periodicky protiútoky, odtláčal tých, čo hádzali zápalné fľaše, kamene, iné predmety. Behom jedného z takýchto protiútokov Berkut, prejdúc 10-15 metrov, sa vrátil naspäť a postavil sa za rady vnútorných vojsk. Ale na tom mieste, kde ešte stáli aktivisti a žoldnieri, sa objavili  dve mŕtvoly. Odkiaľ sa objavili – nikto nevedel vysvetliť. ZÁMER TÝCH, KTORÍ ZABILI TÝCHTO  DVOCH MLADÝCH ĽUDÍ SPOČÍVAL V TOM, ABY BOLI NÁJDENÉ  MŔTVOLY PO ÚTOKU BERKUTU. BERKUT VŠAK  TAK ĎALEKO ANI NEDOŠIEL! A rozruch okolo toho rýchlo skončil.

Žiadna reakcia na tieto dve mŕtvoly nebola. Tým viac, že keď milícia bola pripustená k preskúmaniu mŕtvol, zistilo  sa, že VSTUPNÉ OTVORY OD GULIEK BOLI V UHLE 45 STUPŇOV ZHORA. A miesto, kde boli zabití, doteraz nie je známe. Zato je dosť zaujímavé, že video o Arménovi sa objavilo cca 40 minút po tom, ako bol zabitý. Zábery, kde recituje  Ševčenka, jeho fotka. VŠETKO BOLO PRIPRAVENÉ NA JEHO SMRŤ. Berkut a vnútorné vojská však v tom čase mali len obušky a hasiace prístroje, aby hasili svojich kolegov, do ktorých žoldnieri hádzali Molotovove koktaily.

+2/0
21.2.2015 20:10

V80e22r28o30n16i29k45a 72H51r69o30z65n93á 9298332933230

Jelikož se na Ukrajině situace nelepší je úkolem dodavka peněz pro celou Ukrajinu z peněženek daňových poplatníku EU.Celkem zdatná vydéarčská praktika pana Porošenka a spol.Chtěli jste smlouvu o vstupu za každou cenu ,tak plaťte. Ten samý scénář platí na USA chtěli jste základnu NATO na Krymu,je nám líto,ale zaplaťte co jste slíbili a dodejte to ,či ono zbrané, munici a  všechno ,my to už prodáme dál.

Myslet si o nynější politické garnituře,že má na srci blaho Ukrajiny,že chce vstup do EU nebo NATO je hloupost. Majdan jim umožnil jediné,chopit se moci a narvat  svoje bankové účty penězi.

+8/−2
21.2.2015 17:30

R77a13d32i68m 97B88á41r75t17a 4655813682976

Ano, zato Putin si tedy evidentně přeje zastavení bojů. To normální člověk vidí zcela zřetelně, nebo ne?

+2/−3
21.2.2015 17:47

R70a42i46n11e87r 26E62l62l40e77d76e12r 2683403659446

Nejmene to chteji USA.

+5/−1
21.2.2015 18:02

V19e72r73o20n83i43k87a 53H34r82o32z85n54á 9978622623140

Nevím co plánuje Putin. Zastavení boju neplánuje ani Porošenko,k čemu by jinak škemral o zbraně. I když jich má spousty. Porošenkovi je to jedno,chce prachy víc prachu a spousty prachu. Všichni kolem něj chtějí taky jen peníze a po nás potopa. Tudiž .......! Já mezi nimi žádný rozdíl nevidím!

+6/−1
21.2.2015 18:14

V52e97r86o28n92i41k17a 41H60r47o34z55n66á 9388582753400

!!Nynější politický systém a politiky v něm vynesl do funkcí Majdan ,není možné obvinit a zavřít někoho ,kdo  vým nadělí teplé místečko,mohl by začít mluvit a to nikdo z dnešních ukrajinských politiku nemuže připustit.;-D!!

+2/−2
21.2.2015 17:00

R97a92d18i57m 24B37á53r92t75a 4145923752186

Myslím, že Ukrajinská veřejnost by určitě uvítala, kdyby se ze svého jednání zodpovídal...

+1/−1
21.2.2015 17:46

V41e25r24o96n25i42k77a 26H25r41o66z77n32á 9948632963670

Kdo? ;-D

+1/0
21.2.2015 18:08

J53á73n 20G23u98l68a 1549551377709

Tomu co říká Kyjev může věřit jenom trouba. Jedna jejich lež za druhou poustupně lezou a vylezou na povrch.

+6/−2
21.2.2015 14:49

R43a34d26i36m 24B64á52r16t19a 4405683232266

Ano, zato lži Moskvy jsou naprosto v pořádku... ;-)

+1/−6
21.2.2015 14:55

V96l24a81d61i51m78í90r 41L89o94u18l60a 2288657932411

Chybí vám základy logity. Tím, že Ján Gula říká, že Kyjev lže, neříká vůbec nic o tom, zda Moskva mluví pravdu nebo také lže.

Podle mého názoru lže jak Moskva, tak Kyjev.

+1/0
2.3.2015 18:25

R55u68d51o86l70f 44F91r98a15n52c 3237790881549

Podle informací, které nám naši novináři poskytují mám dojem, že tyto události nikdo neobjasní, protože na tom nemá ani jedna ze zúčastněných stran zájem. Pokud se zdá, že ano tak je to pouze předstírané.

+4/0
21.2.2015 12:15

R65a97d40i57m 23B98á27r17t13a 4755463382526

No, nemám z toho radost, ale opravdu asi máte pravdu. Minimálně teď bude zrovna v této věci velmi obtížné věřit jakékoliv ze stran. :-/

+3/0
21.2.2015 14:25

T38o17m74á94š 98P57e73t62r71o26v35i54č 7613320829569

KRVAVÉ FAREBNÉ REVOLÚCIE. NEZNÁMI OSTREĽOVAČI A ZMENA REŽIMOV.

http://suvislosti.eu/Europa-338/ceska-republika-341/3693-praha-6122011-httpwwwzvedavec-gearoid-o-colmain-

V posledných rokoch, čím ďalej tým viac, sa široká verejnosť začína zaujímať o udalosti ktoré sa okolo nás dejú. Chce vedieť, čo spôsobili udalosti vo Východnej Európe v roku 1989, udalosti na Balkáne, Ukrajine a čo je hybnou silou udalostí v arabskom svete.

Neznámí snipeři hráli klíčovou roli během všech tak zvaných „revolucí arabského jara“, přesto však, navzdory zprávám v oficiálních médiích o jejich přítomnosti, byla překvapivě malá pozornost věnována jejich účelu a roli.

Rumunsko 1989 - streľba do vlastných (demonštrantov) aj do policajných jednotiek, následné obvinenie Ceaušesca, ktorý s tým nemal nič spoločné

Tunisko 2011, Lýbia 2011, Egypt 2011, Sýria 2011 - rovnaký scenár - streľba do vlastných - do umelo vyvolaných demonštrácií, aj do poriadkových síl. V Tunisku zahynulo asi 200 ľudí, v Egypte desiatky ľudí, v Lýbii a v Sýrii stovky. Následné obvinenie miestnych "diktátorov" za masakry "neozbrojených demonštrantov". A pokus o rozpútanie, ešte väčších demonštrácií.

Ukrajina 2014 - scenár rovnaký - "neznámi" ozbrojenci strieľajú aj do demonštrantov, aj do polície. Obvinení je janukovyčov režim, ktorý s tým samozrejme nemá nič spoločné. Následne prebieha parlamentný puč.

+6/−2
21.2.2015 11:33

R98a65d21i52m 45B38á19r30t70a 4525933242486

Minimálně v otázce Ukrajiny jednoduše nemáte pravdu - Euromajdan byla zpočátku normální demonstrace proti Janukovyčovy a vládě, která odmítla vstup do EU a v průběhu své vlády dostala Ukrajinskou demokracii na úroveň naší normalizace. Situace se radikalizovala hlavně policejní brutalitou vůči demonstrantům, po které se účast na Majdanu radikálně zvedla. Mimochodem, i tehdy bylo stále pravděpodobné, že se bude opakovat úspěch Strany Regionů, v jejímž programu byl i vstup do EU, což právě sám Janukovyč svým jednáním popřel. Demonstrovala se dle mého tedy skutečná vůle obyvatel, na to se stále zapomíná nebo desinterpretuje... Co si myslíte o tomto?

+1/−2
21.2.2015 11:54

T65o75m50á42š 90P62e90t39r56o24v31i25č 7903930819159

Policajná brutalita na Ukrajine neexistovala. Naopak už v Januári (teda mesiac pred Majdanom a pučom), boli zastrelení dvaja demonštranti - Armén a Bielorus. Aj tých zastrelil neznámy útočník. Bol to pokus zhodiť to na Berkut. Nepodarilo sa to, lebo BERKUT PRED DEMONŠTRANTMI USTUPOVAL, a nie, že proti nim postupoval. Teda v čase ich zastrelenia oddiely Berkutu BOLI STOVKY METROV ĎALEKO od mŕtvych. Organizátori "mučeníctva" demonštrantov vtedy cúvli...

Bola to generálka na väčší masaker, ktorý sa odohral vo februári.

+4/−2
21.2.2015 12:19

R13a60d76i43m 60B14á19r34t85a 4175983972546

Myslím si, že události Majdanu hrubě DESINTERPRETUJETE!!.

Na počátku byla přece pokojná demonstrace, potom průkazně policejní brutalita, potom teprve radikalizace celé situace!

Co říkáte na toto? Z jakých zdrojů čerpáte? Myslíte si toto dobrovolně?

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/264694-pazderka-o-ukrajine-ze-vsech-stran-neni-snadne-byt-objektivni/

http://www.amnesty.cz/pripady/pripad/ukrajina-svoboda-shromazdovani

http://cs.wikipedia.org/wiki/Euromajdan

+1/−3
21.2.2015 14:42

J33á56n 63G58u24l15a 1509831217699

Normální demonstrace? Ale no tak.

+1/−1
21.2.2015 14:50

R68a91d26i51m 51B88á37r53t44a 4375243672906

Opět jen negujete. Uveďte tedy, z jakých informací vycházíte?

0/−1
21.2.2015 14:57

R27a79d86i61m 65B26á56r83t62a 4925843322676

Opět děkuji pane Gula za odpověď ;-)

0/0
21.2.2015 15:17

M67a65r76t88i41n 30Ž90e89l18i51n43s61k67ý 9458589639642

Blaboly od USA a Poroenka pokracuji?

05/03/2014

„V autobuse nám bylo vysvětleno, že se militantní demonstranti dělí do bojových jednotek a že každá má své území a úkoly. V Kyjevě prý nafasujeme nějaké zbraně a přidělí nás k nějaké té skupině,“ napsal jeden z rowdies na sociální síť.

Fotografie, které se objevily na několika sociálních sítích, ukazují dvojici v sídle nacionalistického hnutí Pravý sektor. O tom, že zbraně skutečně dostali do rukou, vypovídá i snímek přímo z bojů v ulicích Kyjeva.

http://www.novinky.cz/domaci/329478-cesti-hooligans-odjeli-tajne-bojovat-do-kyjeva.html

+9/−4
21.2.2015 1:25

M69i39c65h64a45l 78J36a53r83o67š 7644850152985

Není to Ivo z Brna?

+2/0
21.2.2015 8:31

T41a28d83e31á70š 75V54y95s92k76o10č19i37l 4527987968791

nejhorší co Ukrajinu za poslední rok postihlo se jmenuje - POROŠENKO... Rv

+13/−8
21.2.2015 0:35

M97i29c97h32a54l 66J12a31r85o50š 7454560622355

A nejlepší, co ji potkalo, je asi ten mírotvůrce Putin.

+7/0
21.2.2015 8:30

V13á12c52l12a43v 83Š24u86b86r19t 9737453888637

Sice nevíme, jak to bylo a kdo střílel, ale zato bezpečně a podle "důvěryhodných" zdrojů víme, že za to může Rusko8-o

+11/−5
20.2.2015 23:46

M36i50c82h53a85l 86M66i66l17l75e86r 9616802989842

ano , rusaci - a mineno bez ironie

+2/−2
21.2.2015 10:03

R65a23i65n21e42r 87E58l18l77e47d93e44r 2663903699756

Prezident Obama pred nekolika dny rekl v rozhovoru s Washington Post - na akci  Majdanu se zuicastnil take CIA.

+4/−2
21.2.2015 10:57

R10a34d15i47m 66B30á65r42t87a 4725303542346

Na webu Washington Post nemohu nic najít. Máte zdroj?

+1/−1
21.2.2015 15:10

R28a27d77i82m 42B14á49r67t27a 4785633802596

No, začíná mi to být s Vámi jasné. O diskuzi tedy zájem nemáte... Díky;-)

+1/−1
21.2.2015 15:23

M21i18r34o82s20l50a19v 79H87n33i12l39i79č73k78a 2348135968550

Krym se stal po rozpadu SSSR součástí Ukrajiny dobrovolně. Podle nové ústavyz r. 1992 měl vysokou autonomii - svého prezidenta,svého ministrazahraničí, atd...  A především,  měl v této ústavě zakotvenupodmínku, že bude mít možnost kdykoliv vystoupit ze spojení s Ukrajinou, nazákladě referenda, a bez souhlasu vlády v Kijevě.

Takový byl stav, když 5.ledna1994 byly garance za jaderné odzbrojeníUkrajině předány v požadované písemné podobě na schůzce OBSE v Budapešti.

A tuto ústavu už v r.1995, a pak ještě minimálně třikrát oligarchové vládnoucíUkrajině postupně "kastrovali", až práva Krymu bez jeho souhlasuomezili.

Proto jedna otázka referenda na Krymu zněla:

" Chcete zůstat ve státním svazku s Ukrajinou na základě podmínekústavy z roku 1992 ? "

Výsledek byl předem jasný. Tak jestli se tomuto má říkat anexe? Nešlo o plíživou anexi Krymu ze strany Ukrajiny?

+10/−6
20.2.2015 23:17

I23v22a76n 57R47ů97ž69i20č61k92a 3810542510652

ano, výsledek ruské "demokracie" bývá jasný...

https://www.youtube.com/watch?v=DUH-A3IF3h0

+7/−4
20.2.2015 23:22

M17i18r56o17s14l61a78v 45H53n39i92l74i53č62k39a 2708435248810

Ano, obě jsou to velmoci (jaderné), jak USA tak Rusko, a pokud se jako takové nebudou obě chovat, se vším všudy, slabší podlehne. S tím toho moc nenaděláme.

Od 1948 jsem neměl (nestraník, jiné zájmy) téměř nic společného s komunizmem, A r.1968 jsem to pociťoval jako skoro všichni. A v 1989 jsem byl optimista jako skoro všichni. A když posledních 26 let zprůměruji, máme se líp než kdykoliv před tím. OK.

Ale jesti za rok vypukne světová jaderná a zničí Evropu, a budu ještě moci zprůměrovat 27 let, vyjde ten průměr zatraceně jinak.

A tak si dnes uvědomuji dvě veci:

1)  že riziko války je v důležitosti nad vším ostatní. (I nad dodržováním lidských práv ve vzálených zemích atd.)

2)  že okupace v 1968 byla oproti druhé světové a významu Ruska v ní absolutní nulou. (Kousek té druhé jsem zažil na vlastní kůži.)

  Kdo o tu třetí světovou usiluje?

+3/−2
21.2.2015 0:18

J18a67r47o44s59l86a84v 50D40e57r85m15í78š60e72k 9728648319261

Kdo o tu třetí světovou usiluje? - Rusko .

+4/−6
21.2.2015 1:36

R98a44d75i77m 67B46á64r71t53a 4175793892596

Ano, to je právě to co mi na tom jednoduše "smrdí". Rusko dodnes popírá při těchto událostech přítomnost svých vojáků na Krymu mimo základnu, což je prostě lež. Popírá svou vojenskou pomoc separatistům, což je také lež. Jak mám prostě věřit Ruské straně, že myslí vážně to, co říká? Navíc ve světle posledních událostí?

A co se týče Krymu, myslím, že toto celkem desinterpretujete. V roce 1994 zavedli vlastní ústavu zcela nekompatibilně s Ukrajinskými zákony, v roce 1997 uznalo Rusko Krym opět jako součást Ukrajiny a platnou ústavu má Krym od roku 1998 - to vše za podpory Ukrajiny SPOLU s Ruskem. RF nyní účelově používá ústavu z roku 1992, i když se samo aktivně podílelo na jiném řešení. Rozhodně nešlo o nic "plíživého", jak uvádíte...

Putin prostě nyní popírá všechny dohody, které se stranou Krymu udály za Ruské účasti, účelově manipuluje historii, proto nemá jakoukoliv váhu tvrzení, že je anexe Krymu legitimní...

A nakonec - původním obyvatelstvem jsou jednoznačně krymští Tataři - které odtamtud vyhnal Stalin při své revoluci. Takže další účelové tvrzení, že Krym byl vždy ruský, je také nesmysl...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Krym

+5/−2
21.2.2015 1:08

R67a71d43i97m 69B73á96r29t28a 4215473872666

A už jsme opět off-topic R^

0/0
21.2.2015 1:10

T33o24m23á80š 88V73a49l26d25e47r 7413890789

Nevěřte nikomu. Použijte selský rozum a neustále sledujte co se děje kolem. Sovislosti sami  vyplují na povrch a pak víte co je propaganda a co reportáž. Idnes je jasná propaganda, alespoň co se týče Majdanu.Rusko a ani USA nejsou andílci a hlídají si své zájmy.

+3/0
21.2.2015 6:32

R96a94d25i40m 43B59á66r36t47a 4165273732136

Propaganda funguje na obou stranách, co si ale myslíte o faktech, neříkáte. Škoda...

0/0
21.2.2015 11:12

M90i33r95o79s33l37a88v 10H22n49i57l72i27č15k50a 2428525348110

Překvapivé a podivné. Co jsem napsal výše o Krymu, to jsem napsal před víc než půl rokem, do jiné diskuze, nyní jen text znovu použil. Tehdy jsem se díval i na Wikipedii.  Vše podstatné bylo v souladu. O tuším asi 2 měsíce později jsem si náhodou všiml, že některá důležitá tvrzení tam zmizela. (Taky tam jeden diskutující chtěl něco doplnit a hned si v diskuzi ztěžoval, že mu to nebylo povoleno.)

A nyní se podivuji, že tam tak velké množství podrobností přibylo. Nejsem historik a nemám ani možnost, abych se do toho "pořádně obul", a ověřoval si, zda v tom starém i novém znění jsou nějaké jednostranné tendence, když jsou rozdílná.

Takže, pokud jsem se mýlil, není to rusofilstvím, ale nedostatkem informací. A nové informace z Wiki, přestože podrobnější, nebudu hned brát bezvýhradně. (Ona ta politika je jaksi hnětatělnější než matematika či fyzika. Zkušenost stále ukazuje, že se s ní stále dají dělat stále větší divy.)

Díky, zdravím, Děda.

+3/0
21.2.2015 8:08

R18a89d76i11m 14B86á76r86t30a 4405853172956

Ono nejde jen o Wiki, chápu, že historie je kluzká a většinou ji píše vítěz. Já prostě vnímám, že Putin má velké tendence historii velmi překrucovat a používat jen to, co se mu hodí. Události posledních dní mne v tom jen utvrzují. I tak díky za názor... R^

+1/−1
21.2.2015 11:16

P16e85t82r 25V30y44s24l13o10u78ž84i54l 6668672263543

Rusové se na Krymu usidlovali už od století 11, Zlatá horda přestala jako státní útvar existovat na konci 16. století, KAteřina II, Veliká připojila Krym definitivně k Rusku. Teprve Chruščov jej na konci padesátých let 20. století v rozporu s tehdy platnou ústavou SSSR i RSFR "věnoval" Ukrajině..... to jsou fakta, takže Krym je rozhodně více Ruský než Ukrajinský....

+1/−1
21.2.2015 10:58

R26a92d94i80m 26B65á23r23t32a 4905913552496

Netvrdím, že souhlasím z vybíjením amerických indiánů, jako netvrdím, že souhlasím např. s Kosovem či Irákem. Jde hlavně o to, že tyto informace prostě ani sami Američané nepopírají, kdežto na druhé straně se stále oslavuje třeba Stalin. Proto mi připadá, že se ze své historie odmítají poučit, tedy jim nevěřím...

+1/0
21.2.2015 11:19

R67a69d36i41m 61B66á40r31t34a 4225173202966

Pardon, toto mělo být dole...

K tomu Vašemu. Já přece neříkám, že by se měl Krym chovat dle mínění Tatarů, protože jsou nyní menšinou. Pouze poukazuji, že v otázce původního obyvatelstva je to minimálně sporné. A Kateřina II. Veliká připojila Krym ke své říši také anexí, a navíc, v jakékoliv době byl vždy hospodářsky spravován především ze strany Ukrajiny (geograficky, ať už na jejím území byl kdokoliv), šlo hlavně o zásobování vodou a elektřinou, takže má i ukrajinská strana svůj díl pravdy...

+1/0
21.2.2015 11:25

R18a20i91n55e47r 29E60l42l14e46d89e36r 2783493729686

Pane Barto, vidim ze jste rozumny clovek a pisete vecne a bez emoci. Kdo oslavuje Stalina, mozna nejaci veterani, jinak to vse vodnes cas.

Neprehlizejte 10 let p.Borise Jelcina, privedl Rusko na mizinu. Pomoci US poradcu a t.zv. investoru byla zeme vykradena. Kolem Jelzina se vytvorila kasta oligarchu, kteri stat krute vyrabovali a finance prevedli na zapad.

Doporucuji Vam knihu Viktora Timcenko - Chodorkovskij - legendy, myty a jine pravdy. Je to v CR v knihkupctvi k mani, cena asi 170.- kc. Ten chudak Chodorkovski obral Rusko o nekolik miliard a ma na svedomi min 5o vrazd, mimo jine starostu mesta Tomsk, ktery mu stal v ceste. Mezinarodni soud v Haagu potvrdil, ze proces nebyl politicky motivovan, to se doctete v internetu.

+1/0
21.2.2015 18:15

R92a38i51n67e62r 41E19l57l22e14d10e84r 2323903809866

Vazeny pane Bartu, Krym byl od r. 1783 rusky a 2/3 obyvatelstva jsou Rusove. Dle Vasi teorie (puvodni obyvatele Krymu byli Tatari), tak musi Americane opustit USA, puvodni obyvatele byli Indiani a ti byli Americany vyhubeni.

0/0
21.2.2015 11:09

R70a28d57i12m 31B75á53r72t93a 4175633322466

Souhlasím, dodávám ale že i Kateřina II. Veliká Krym anektovala silou, původní obyvatelstvo jí starosti nedělalo...

A k těm Indiánům - u Američanů (i třeba u Němců) vidím jasnou snahu své historické omyly nepopírat, naopak mají tendenci se z ní poučit a světu dokázat, že jsou nyní lepší. U Rusů toto nevidím, naopak...

+1/0
21.2.2015 11:30

R15a81i26n67e62r 41E82l64l51e43d75e11r 2433433439286

Ja to nevidim u USA, prehlizite situaci a diskrimovani cernych.

O valecnych zasazich USA od r. 1945 radsi nemluvme.

0/−1
21.2.2015 13:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.