Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poklad nevyčíslitelné hodnoty. Izraelci našli devět kilo zlatých mincí

Potápěči našli u izraelských břehů asi dva tisíce zlatých mincí starých víc než tisíc let. Je to největší nález tohoto druhu ve Středozemním moři. Podle izraelského úřadu pro památky je nález tak cenný, že se jeho hodnota nedá vyčíslit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O28t83a29k87a56r 39S36o14b71o98t63a 6741756238457

Ty mince vypadají jako ty čokoládový penízky, co jsme dostávali na vánoce jako děti...;-)

0/0
19.2.2015 9:16

P53a79v33e66l 33L23e13p89e22n76k43a 5786301285233

Poslal bych tam experty z ČNB a oni by jim úkázali, že hodnota jde vyčíslit. Pouze by se s ním již neshledali jako lid České republiky se svým zlatým pokladem m.j. také i ve zlatých mincích.

+2/0
18.2.2015 20:38

B10r76o94n56i21s14l95a46v 17J42a55k28l 8290915665765

Ja bych to vycislit dokazal .... 9kg zlata = ~ 8.5 milionu Kc:)

+3/0
18.2.2015 17:02

B31o12h61u59s11l14a18v 24K21r47á60l61í63k 2421360469906

Ve sběrně v Chánově.

+7/−1
18.2.2015 17:09

M94a65r84t53i57n 10F44r75a84n76t54i29š26e65k 7815790313245

ve sběrně 2 milióny bez občanky.

+3/0
18.2.2015 19:57

R58o38b61e45r78t 74Č43e96c20h 6982870312957

Tak to budou Palestinci nebo jina haved za chvili pozadovat jejich vraceni Arabum...:)

+5/−5
18.2.2015 15:54

Z93b93y66n65ě58k 39P40r39o17c94h73á56z56k17a 8795443623836

Sám jsi "haved"

+6/−2
18.2.2015 16:41

R16o43b25e69r63t 21Č73e50c36h 6242950642647

A ty jses co,prozrad.

+1/−3
18.2.2015 16:59

H10a50m78p43l 29B38r43e85t84i36s57l92a79v 6316141484672

Roberte, vono je to s Ť...

+5/−1
18.2.2015 17:07

H47o32n63z52a 79P51u61p40á20k 1597310423689

jedu tam ;-D

0/0
18.2.2015 15:29

J75i27ř42í 53L47u42k60á52š24e43k 5210141710243

To tam ztratil můj praprapraprapraprapra děda :)

+9/0
18.2.2015 15:05

M86a36r77t36i46n 91Ž42e43l73i59n25s41k13ý 9558799759582

Tvuj .... byl nejaky muslimsky kral?

+1/0
18.2.2015 17:27

J91i33ř53í 25L97u71k47á61š37e31k 5340921840303

Sulejman :)

+3/0
18.2.2015 18:22
Foto

R91o36s36t27i29s16l86a16v 54H42r97á90č95e61k 6148970856920

Kdyby je tenkrát dali do banky, to by byly úroky.;-D

+8/0
18.2.2015 14:37

D97a11n18i57e91l 47T38o44m53e81k 8319935708956

V arabské bance by těch úroků asi moc nebylo...

+8/0
18.2.2015 15:16

D22a31v93i16d 19N70a58v83r31á64t16i34l 6194210643915

Mince pochází z dob, kdy uprdnutí ropného šejka nezpůsobilo ztrátu zaměstnání lidem na druhé polokouli.

+5/0
18.2.2015 14:30
Foto

M28a39r39e38k 41S79o32f16r 9435380258209

Super. Muslimy to nasere  ;-D

+17/−3
18.2.2015 14:15

J57o94s68e26f 97A54d19d73o 7679433115720

To je jen dalsi dukaz, ze muslimove tam vladli posledni tisic let a zide narokuji zeme, kterou ztatili pred tisic let.

+1/−17
18.2.2015 14:16

J71a13k93u97b 86S42u62c17h79ý 2474577222

nejak mi z toho nevychazi, kdo ma tedy na to uzemi pravo - ten, kdo tam byl puvodne a nebo ten, kdo to pozdeji tisic let vlastnil? A az to budou Izraelci vlastnit tisic let (za cca 934 let), budou na to mit pravo?

+9/0
18.2.2015 14:23
Foto

M81a16r13e92k 91S64o77f77r 9895360778879

Izraelci zde žili ještě před Kristem, ten byl také Žid. Korán byl sepsán teprve v 7. století

+18/0
18.2.2015 14:29

H35o89n23z60a 26P94u74p30á84k 1297640733469

to je asi jako rčení - byla dřív slepice nebo vejce? :-)

+1/0
18.2.2015 15:28

J30o42s71e34f 30A22d70d61o 7159193275160

Nevim co se stane za tisice let. Nepredpokladam, ze za tisice let bude Izrael nadale okupovat dalsi uzemi a stavit dasi sidliste na uzemi Palestiny a v Golanskych Vysinach, ktere jsou podle OSN, EU a USA uzemi Syrie.

Ale pokud Izrael narokuje zemi, kterou ztratil pred tisic let, tak by ostatni narody meli narokovat svoje zemi, ktere byly ztraceny davno pred tisic let. Napriklad Spanelsko by melo opusiti Kanarske Ostrovy, Australane se musi vratit do Evropy stejne jako Evropane v Severni a Jizni Americe musi zpatky do Evropy. Take Evropany z Afriky musi vsichni zpatky do Evropy atd atd.

0/−13
18.2.2015 15:37

H61a60m84p37l 96B79r79e47t26i30s96l15a84v 6286531564432

Co bude za tisic let, nevime nikdo..

Ovsem neco tu nehraje, Izrael dostal, stejne jako tamni Arabove nabidku OSN. Izrael prijal, vyhlasil stat a Arabove nikoliv, ti zahajili valku a pak dalsi a dalsi a dalsi...

Golany ? Ano, Izrael je po vyhrane valce, kdy byl napaden, okupuje... Syrie mela mnoho moznosti, uzavrit mir a jednat o navraceni, to udelat...

Egypt, mirova dohoda funguje, Sinai je zpatky Egyptska a jak jiste vite, egyptska podminka byla, ze si nevezmou a nechteji zpet / drive jejich/ uzemi - Gazu.... Doslova tim podminili podpis smlouvy. Procpak ji asi nechteli, ze... 

A jen pro doplneni pro ty, kteri tam nebyli, predstavte si Prahu, Strahov a Petrin patri Syrii, vy jste dole na Smichove, Kosirich a Starem Meste.

A odtamtud na vas denne strili dela a posleze se na vas pekne z kopce rozjedou tanky s tim, ze vas vsechny nahazou do Vltavy a zabiji...  Ubranite se za cenu velkych ztrat a zazenete ty previty az nekam na Bilou horu, odkud je to do jejich hlavniho mesta cca 60 km, tam se zastavite a nechate je byt... Nabidnete mirovou smlouvu a previti nic...Budete to riskovat znovu ?

+11/0
18.2.2015 17:36

R61o65s20t37i71s16l45a22v 14V52y15s45l25o11u68ž10i89l 8638897652126

Oni už to vlastnili 2000 let před tím...

0/0
18.2.2015 17:28

T77o67m13á87š 19B32y61d91e85l13s91k73ý 8550301890

kdo?

+1/0
18.2.2015 18:21

V73o59j27t98ě28c26h 68R17ů72ž12e14k 1257532104492

Právo na tu zemi mají oba, ale kvůli arabům tam nemohou žít v míru.

+2/0
18.2.2015 19:34
Foto

J13a51k86u43b 70R11o30t71h 5689383761196

Naučej se číst, Jůsufe. Mince ze severní Afriky. Nikoliv z Izraele. Tam od konce 11. století vládli křesťané. Dodnes vám z toho naskakujou pupínky. ;-D

+9/0
18.2.2015 14:40

J25o43s81e82f 33A24d64d18o 7269173695740

Jake krestane tam vladli od 11 stoleti? Delate si srandu? Jeruzalem dobyli arabove pod vladou Chalifatu Umar Bin Al-Khatab v roce 634. Az do roku 1099 se tam stridali Charifate, (rashidun, Umayyad a Fatimovsky Chalifat). Po roce 1099 tam vladli Krizove. Zase v roce 1187 dobyli arabove pod vladou Salah Al-Din Al-Ayyubi. Do konce Osmanske rise tam vladli muslimove pane.

0/−3
18.2.2015 15:48
Foto

J38a28k50u13b 69R91o63t53h 5289833981756

Ano, vždyť to píšu. Od konce 11. století tam vládli křesťané. Bohu (nikoliv Aláhovi) jen nějakých sto let. Tudíž právě v době, ze které může být ten nález. Budete si jej od Izraelců nárokovat?;-D

+4/0
18.2.2015 16:05

J29o55s79e86f 32A71d82d37o 7279953965480

Ano, ted s Vami souhlasim. Krizove tam vladli ani ne sto let (mezi 1099 a 1187). Dulezite je dotknout, ze malem vyhubili zidy a muslimy.

Pokud se jedna o vynalez, tak jsem cetl, ze to muze byt od od Fatimskeho Chalifatu coz byli MUSLIMOVE.

Ale asi nevite, ze takovy vynalez u muslimu nema cenu. Jsem si jisty, ze kdyby zide rekli, ze to je z Umara bin Khattaba, tak by ani pes po tom nestekla. U muslimu je to sumafuk;-D

+1/−3
18.2.2015 16:15

P44e35t94e10r 19F27r65a78n37e32k 4346544924595

Nemá to asi s článkem žádnou souvislost, ale území dnešního Izraele ovládali muslimové naposled někdy v 16. století, a i tehdy žilo v Jeruzalémě mnoho Źidů a křesřanů. Od 16. století to ovládali hlavně Turci, Britové a Židé.

+1/0
18.2.2015 14:45

M95i40c19h35a15l 55T51a28r38n15a40j 2645414951613

A Turci jako nebyli muslimové jo? ;-D;-D

+2/0
18.2.2015 14:49

P88e87t16e56r 66F74r51a94n65e15k 4836574144745

Máte pravdu, napsal jsem hloupost. Ale například v Jeruzalémě už bylo od konce 18. století víc židů než muslimů a od poloviny 19. měli židé dokonce absolutní většinu. Myslím ale že ten ottomanský režim nebyl tak radikální jako je to v dnešních muslimských zemích.

+3/0
18.2.2015 14:54

J20o37s24e18f 93A48d57d82o 7339463105170

Zide tam zili od vzniku Islamu do konce Osmanske rise, ale ze tam byli vice zide v 19 stoleti je evidentne lez. Mate na to dukaz?

Zide zili po celem Islamskem svete a teprve zacatkem 20 stoleti se zacali kupovat pozemky jmenem arabskych zidu z Marokka, Jordanska, Iraku, Iranu, Egypta, Jemenu aj. Az po vyhlaseni statu Izrael sa zacali Zide dominovat populace Jeruzalem.

Pokud se jedne o Palestine jako celek (vcetne dnesniho Izraele), tak v zadnem pripade nebylo zide ani neprevysovali Krestane.

Zpatky na Jeruzalem. Tam dobyli arabove pod vladou Chalifatu Umar Bin Al-Khatab v roce 634. Az do roku 1099 se tam stridali muslimsti Charifate, (rashidun, Umayyad a Fatimovsky Chalifat). Po roce 1099 tam vladli Krizove. Zase v roce 1187 dobyli arabove pod vladou Salah Al-Din Al-Ayyub, ktery umoznil zide a krestani se modlit v svych chramech a dal jim plne pravo (mimochodem Krizove pred Saladinem malem vyhubili muslimove a zide). Do konce Osmanske rise tam vladli muslimove.

0/−4
18.2.2015 15:57

H34a98m88p54l 67B98r36e72t95i66s92l58a41v 6706181344622

Ale pane, ci panove Addo, zjevne pohadky, Zide tam samozrejme zili daleko drive, nez vubec vznikl islam :-)) On i ten Jezis byl Zid, vime ?

Ostatne, kdypak jim ten Chram Rimane zbourali ? Nebylo to cirou náhodou o vice nez pul tisicileti drive, nez vubec islam vzniknul ?:-)

Ale nejde jen o islam, ano, zili tam Zide i Arabove, nazev Palestina je umely a nic takoveho, jako palestinsky narod neexistuje, pokud uz, pak se tak nazyvali vsichni obyvatele teto oblasti, take se jim rikalo Levantinci...

Archeologickych i pisemnych dukazu je dost a dost, staci dohledat, ale to vy nechcete, ze.. :-)

Rika vam neco treba mesto Pekiin v Horni Galilei ?

A co se tyka tech prodeju pudy..., to mate tak, budu-li najemcem nejake pudy a majitel tu pudu proda nekomu, kdo ji zaplati, pak si mohu pouze stezovat sam na sebe, ze jsem nekoupil ja... Rozhodne nemohu chodit a rikat, to je moje, ponevadz jsem tu byl v najmu...:-)

+2/0
18.2.2015 17:07

P68e39t13e55r 61F33r30a81n60e65k 4856334744785

Dobrý den, můžu tu referenci dohledat.. ale podle prvního kliknutí na anglické wikipedii heslo Jeruzalém se tam píše "the population in 1845 was 16,410, with 7,120 Jews, 5,000 Muslims, 3,390 Christians, 800 Turkish soldiers and 100 Europeans." Vím že podle sčítání ze 60. let 19. stol. už to byla absolutní většina. Židé taky žili v Safedu a Hebronu, ve zbytku dnešního Izraele jich bylo skutečně málo. Jinak máte pravdu že v té době byly muslimové relativně tolerantní.

0/0
18.2.2015 20:00

J21o17s18e91f 28A58d65d96o 7589583255300

Panek Franek, s Vami souhlasim. v Archivech Zapadnich cestovatelu a Danoveho uradu Osmanske rise se pise, ze muslimove v Jeruzaleme tvorili vetsinou az do poloviny 19 stoleti. Vsechny Islamske chalifaty nechali zidy vsude kde byli a byli pravoplatny obcane, ale nekdy od poloviny 19 stoleti zacali zide z celeho arabskeho a Islamskeho sveta kupovat pozemky pomoci zidu ze Zapadu a zazali se tam stehovat. Osmanska rise o tom vedela, ale pro muslimy to vubec nebyla priorita a ani nepredpokladali, ze jednou tam vznikne zidovsky stat.

Konflik zacal hned jakmile zide zacali tvorti vetsinu a pomoci Britske mandatu zacali se stehovat do Svate zeme hromadne.

V Wiki jsem take nasel toto coz odpovida i ten Vas prispevek;

"Most population data pre-1905 is based on estimates, often from foreign travellers or organisations, since previous census data usually covered wider areas such as the Jerusalem District.[254] These estimates suggest that since the end of the Crusades, Muslims formed the largest group in Jerusalem until the mid-nineteenth century.

Between 1838 and 1876, a number of estimates exist which conflict as to whether Jews or Muslims were the largest group during this period, and between 1882 and 1922 estimates conflict as to exactly when Jews became a majority of the population".

Muslimove tehdy byli tolerantni a myslim si, ze jsou dodnes tolerantni k zidum. Radiklani Iran ma treba v sve uzemi az 10 000 zidu, kteri se nechteji sehovat do Izraele. Dnes jich najdete i v Turecku a Libanonu. Muslimove veri, ze cela zeme palestiny a Izrael je jejich, ale delali usputek, ze uznali Izrael s hranici 1947 (hranice Izrael uznana OSN), ale bohuzel Izrael dnes okupuje skoro polovinu zbyvajicich zeme vcetne Golanskych vysin, Arabove nikdy neudelaji vetsi ustupek a Izrael nidky nezrusi nove osady na uzemi Palestiny a Syrie. Obavam, ze nekonecny konflikt ve Strednim Vychode skonci spatne.

0/−1
19.2.2015 6:58

P51e38t86e44r 96F81r64a34n90e74k 4916824714405

Tak to se neshodnem v řadě věcí. Muslimské země dnes nejsou zdaleka tak tolerantní jak říkáte, ve většině uslimských zemí dnes není jediný žid. Irán je spíše výjimka, ale ani tam to nemají nejlepší. Navíc žádný ústupek Arabové neudělali protože neuznali v roce 48 Izrael v jakýchkoliv hranicích. Pokud věříte takovým nesmyslům jak jste napsal, asi další diskuze dále nemá smysl.

+1/0
19.2.2015 10:52

J58o51s22e46f 13A52d24d16o 7369713185950

Vy mate asi jen druhy obraz konfliktu. Muslimove vseobecne nemaji problemy s zidy jako takovy, ale maji problem s zidy kvuli okupace, obkliceni a vystehovani lidi z Palestiny ze strany Izrael. Denne pribyva v Palestine uprchlici, kteri opousti sve pozemky a domy kvuli Izraelskych planu stavet nove domy pro zidy. Vase media o tom moc nemluvi, ale kdyz treba aspon jeden den kouknete na aljazeeru english tak budete mit obraz z druhe strany.

Zide jako takovy, kteri jsou proti okupace je mnoho a ty nemaji problemy s muslimy. Mimochodem zide neziji jen v Iranu, ale i v Turecku, Maroku a Tunisii. To jsou arabsti zide. Muzete pochopit ten problem tim, ze kouknete na stav krestanu v Betleme napriklad. Jsou proti okupace Izrael a jsou na strane Palestiny. 

http://www.huffingtonpost.com/philip-farah/palestinian-christians-against-the-occupation_b_1466027.html

Ohledne ustupku tak arabove udelali dost. Ted nikdo nechce aby stat Izrael byl zrusen. Vsichny uznaji hranici z roku 1947. Nektere arabske staty maji ambasady v tel Avivu, ale podle me Izrael je ten, ktery nechce reseni. Otazky Hamasu by mohl resit behem par dnu. Egypt je vedle neho a obklici taky Hamas uz od zacatku problemu v Gaze. Izrael to dela jen kvuli tomu, ze nema nidky dost pokud se jedna o pezemky. Ma v planu mit vychodni Jeruzalem, Hebron, Betlem, Ramallah a dalsi mesta v Zapadnim brehu ve sve uzemi, ale myslim si, ze svet jednou dojde trpelivost a Izrael za to zaplati draze.

0/0
19.2.2015 11:35

M38a23r54i59o 47T83r96n95k36a 6710333448450

Podla s scitania ludu co urobila UK myslim niekedy v 20tych rokoch 20storocia bol pomer 1:10 pre muslimov ale bolo to na celom uzemi dnesneho statu izrael. Jeruzalem bude asi ine cislo.

0/0
18.2.2015 18:35

H44a93m86p44l 23B34r53e67t37i82s72l23a86v 6276651774392

Docela svanda, jak mate promenlivou cestinu, panove Addo ;-D

Jednou dobre, podruhe temer neni rozumet, kolik vas je ?

+3/0
18.2.2015 15:09

J91o83s91e82f 75A38d61d82o 7789633695260

Diagnostika je vek?;-D;-D

0/0
18.2.2015 16:16
Foto

K80a21r66e24l 49S76e80i89d70l 8899375230188

Berte to tak, že muslimská okupace skončila.;-) (Alespoň tam.)

0/0
7.3.2015 14:22

J92o98s30e16f 78A56d23d33o 7229833155780

Okupace sem, okupace tam... Mozna prijde den kdy zas muslimove tam vladnou :-)

0/0
7.3.2015 17:44

M14a12r13e52k 39Z58a24h15r53a14d19i53l 6694469535211

Nádhera. R^

+8/0
18.2.2015 14:13

K24a51r17e21l 91V15a47c34h68u69t 9693702959733

Pěkné plíšky!  ;-)

+4/0
18.2.2015 14:11

D41a19v11i26d 63K95r84a90j33í32č21e15k 7503683716907

Gratuluji Izraelcům! R^

+14/0
18.2.2015 14:11

J73o12s19e24f 68A23d67d35o 7559893595950

Muslimove mozna ztratili mince pred tisic let.

0/−2
18.2.2015 14:11

H40a47m52p76l 80B84r43e48t82i73s71l21a11v 6236351524252

Treba neztratili, treba si je ulozili, je treba zvazit, zda by je nemeli dostat zpet i s uroky ...;-D;-D;-D

0/0
18.2.2015 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.