- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já si nejsem jistý, že každý zájemce o domácí výuku svého dítka je schopen v každém z předmětů dosáhnout erudice alespoň průměrného kantora, zapálené učitele, kteří ukáží i něco navíc nepočítaje, na druhou stranu jsem si jistý, že nemohu vyloučit, že to alespoň někteří z nich zvládnou. A věřím tomu, že je především odpovědnost rodičů, co jejich děti budou umět, systém nastaví jen nějakou kontrolní laťku.
Když jsem učil matematiku aspiranty maturity, kteří v osmnácti letech neumí sčítat zlomky, tak to moc dobrá vizitka veřejného školství není.
Zapadla tady informace o zákazu prodeje nevhodných potravin a nápojů, což mi přijde také zrůdné. Takže školní bufet nesmí prodávat sladkou limonádu a třeba perníčky, ale vedle školy stojící Kaufland žádný zákaz prodeje brambůrků a coly nemá. Výsledkem bude, že živnostník s bufetem zkrachuje a děti se stejně budou cpát tak jak je rodiče vychovali. Přínos nula. A pro horlivé ochránce malých nebohých dětiček - tento zákaz se týká i středních škol, kde už je "dětem" nad 18 a mohou se sami víceméně zodpovědně rozhodovat o čemkoliv - kromě vlastních svačin :-(
Tak to můžete v bufáči prodáva i alkohol a cigára, když si to ty děti stejně seženou. Nebo trochu záleží na dostupnosti?
Jen mi není jasné, jak škola ochrání to které dítě před domácím "extrémním světonázorem"!
Pokud tím myslel (a těžko říct) sekty, extrémní formy náboženství - bude dítě psát na tabuli každé ráno: nevěřím svým rodičům ani slovo? Nejlépe desetkrát.
KSC, CSSD, Usvit - to mluvi samo za sebe, imbecilove...
Hmm, tys taky asi do školy nechodila.
Poslanci tentokrát zabodovali a rozhodli správně, škola má mít řád a učitelé autoritu - to oboje u rodičů lze těžko očekávat. Nakonec pokud má někdo dojem, že by naučil své dítě více, tak ho může po škole doučovat a bude z něj génius.
No zrejme soudite podle sebe...jinak byste takovy nesmysl nemohl napsat. Jde o to, ze ne vsichni povazuji zpusob vyuky biflovanim mnozstvi informaci a naslednym zapomenutim, nerespektovani rozdilnosti deti a podobne veci za to nejlepsi, jak deti vzdelavat. Jestli maji ucitele autoritu zalezi vyhradne na nich, ta neni vynutitelna.
Střední školy se děsí, jaký jim přichází "materiál" a bude to stále horší, mnoho dětí na učení opravdu kašle, protože ví, že bude přijato tak jako tak. To co dnes s obtížemi zvládá maturant jsme my běžně znali z devítky. A neměli jsme počítače, tablety,či interaktivní tabule. Nic proti pokroku,ale za chvíli bude psaní a čtění zbytečnými předměty, na ostatní předměty bude stačit internet.
A jak tento příspěvek souvisí s domácím vzděláváním? Dle dostupných informací má domácí vzdělávání vynikající výsledky a většina dětí bývají premianti.
Redukujte. Podivejte na jakou otazku jste mi odpovedel tim, ze nabizite kriticky pohled na svet.
Chládek svým názorem, že při domácí výuce hrozí extrémní světonázory (třeba sociálnědemagogický) potvrzuje, že státní škola slouží k ideologické indoktrinaci od nejútlejšího věku.
Například, že existuje globální oteplování zaviněné člověkem, s kterým čloběk může něco dělat, že demokracie je totéž co svoboda, že rozhodnutí většiny je správné, že svoboda je relativní, že stát poskytuje "služby", že solidarita je když vám stát ukradne daněmi peníze a rozdá je......, že stát ukradnými penězi koná dobro, že nemáte právo zříci se "služeb" státu, že zdravotní a sociální "pojištění" je pojištění a ne daně......
ano. Aby bylo dítě vzdělané, musí vědět, že oteplování neexistuje, nebo s tím stejně nejde dělat nic a musí se již od první třídy seznamovat s dílem Václava Klause. Dozví se, že svoboda je lepší bez demokracie, o svobodě se tudíž dozví vůbec asi zajímavé věci. Asi že je to to samé, co nemuset platit daně. Zřejmě ale pojme lásku k Rusku. Že solidarita je násilí a chudí jsou chudí proto, že jsou neschopní a je nesmysl jim pomáhat, zatímco právě vyučovaný harant má mimořádně schopné rodiče, žádné socky. Vyroste z něj tudíž sociopatický paranoik, který bude omílat dokola jakési floskule o nízkých daních a minimálním státu, zato se bude bát strašidla jménem Brusel. Spíš než vzdělaný bude indoktrinovaný, místo vysoké školy vychodí VŠE a bude psát nesmyslné příspěvky do různých diskusí a volit stejně postižené, kteří si (nevím proč) říkají Svobodní.
Chládek svým názorem, že při domácí výuce hrozí extrémní světonázory (třeba sociálnědemagogický) potvrzuje, že státní škola slouží k ideologické indoktrinaci od nejútlejšího věku.
Například, že existuje globální oteplování zaviněné člověkem, s kterým čloběk může něco dělat, že demokracie je totéž co svoboda, že rozhodnutí většiny je správné, že svoboda je relativní, že stát poskytuje "služby", že solidarita je když vám stát ukradne daněmi peníze a rozdá je......, že stát ukradnými penězi koná dobro, že nemáte právo zříci se "služeb" státu, že zdravotní a sociální "pojištění" je pojištění a ne daně........