Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Povolte nám vídat chlapce, žádají Norsko příbuzní dvou odebraných dětí

Příbuzní dvou českých chlapců, kteří čtvrtým rokem vyrůstají v Norsku u pěstounů navzdory matce, zatím nebudou v zahraničí žádat o svěření dětí do péče. Chtějí ale, aby jim norské úřady umožnily děti vídat. Informace zazněla na pondělní večerní schůzce, při které se poprvé sešli zástupci českého úřadu pro mezinárodněprávní ochranu dětí a norské advokátky matky chlapců Evy Michalákové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a65n 46J53u26r16n75í38č13e58k 7257110134554

https://www.youtube.com/watch?v=Lfq45ZkZnnY

+1/0
10.2.2015 15:37

J21a20r37o34s63l33a67v74a 51K33a70n97i82o32k60o38v80á 7522219892947

Mezinárodní elektronická petice proti Barnevernu.

Prosím šířit - aby to mohl projednat Evropský parlament, je třeba co nejvíce podpisů v co nejvíce zemích EU.. - http://jdem.cz/brj857

----------------------------------------------------

Petice za odvolání Zdeňka Kapitána z funkce ředitele ÚMPOD http://www.petice24.com/signatures/petice_za_odvolani_zdeka_kapitana_z_pipadu_evy_michalakove/start/400

My níže podepsaní požadujeme odvolání Zdeňka Kapitána z funkce ředitele Úřadu pro mezinárodně právní ochranu dětí..

Tento člověk nejenže stále opakuje, že není kompetentní zasahovat v kauzách v zahraničí, ale např. v kauze Evy Michalákové dává otevřeně najevo souhlas s postupem norských úřadů, vrcholem bylo jeho prohlášení, že děti by jí odebrala i česká sociálka. Tento člověk by se spíš hodil za šéfa Barnevernu než ředitele ÚMPODU. ........Mgr. Jan Hovorka

0/−2
10.2.2015 13:43

J65a78n 29U23l37r37i40c56h 7590473668368

Dva pobertové už to zkoušeli na biatlonu. Ze 100 000 diváků nikoho neoslovili. Naštěstí nejsme národ hlupáků, kteří se nechají ovlivnit troškou mediální masáže. Divím se, že jich tam nebylo víc, když beru ty křiklouny zde z diskuze, ale oni spíš jen tak plkat, že všechno je špatně.

+4/−3
10.2.2015 13:46

J50a62r86o25s76l25a65v 53K45a24d23l81e27c 5321539772731

I čeští psychologové se přiklánějí k názoru nevracet.

+3/−6
10.2.2015 13:24

J76a72n 89U23l60r54i40c18h 7210363948378

Místní "psychiatři" mají jiný názor.

+3/0
10.2.2015 13:28

V27á90c84l13a71v 41R68o72u23d14e37n54s46k59ý 9512650471945

Odkaz by byl?

+1/0
10.2.2015 13:29

J14a83r61o82s81l74a76v23a 88K18a56n17i64o88k69o25v27á 7322379772557

PRÁVO: Spor o děti v Norsku - http://jdem.cz/brna32

Stydím se, že jsem Nor. Psycholog o případu odebraných českých dětí - http://jdem.cz/bq8ca4 

Právník: Odebírání dětí v Norsku? Především velký byznys - http://jdem.cz/bq2gz7 

Nečekaná past v kolébce demokracie - http://jdem.cz/baxtg5

Sociologie - 21. část Dítě a Barnevernet - http://sociologie.netstranky.cz/21-cast-dite-a-barnevernet.html

CPS v Norsku - minulost a současnost - http://www.barnasrett.no/erland_loken/barnevernet_i_norge.htm 

Neúplný výčet důvodů, které služby ochrany dítěte (CPS) dělají, pro zbavení děti svých rodičů - http://www.mhskanland.net/page10/page122/page122.html 

Počet dětí se stabilizuje - Hlavní statistické údaje péče o děti - Služby - http://www.ssb.no/en/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/barneverng/ 

Bez detí neodídem! - https://www.youtube.com/watch?v=-YiRp0yU7m4 

Lukrativní byznys se státním požehnáním - http://norgespartiet.no/component/content/article/187.html

+1/0
10.2.2015 13:38

J90a83n 14U60l72r45i44c75h 7110133748708

Když sem dám seznam všech článků např. o kauze Rittig, které kdy kde vyšly, zamíchám do jednoho pytle a šikovně mediálně podám např. v Irsku někteří lehce ovlivnitelní lidé si budou o ČR myslet strašlivé věci.

+1/−5
10.2.2015 13:42

J25a31r21o74s44l19a19v36a 57K51a60n26i15o49k47o84v30á 7412289382697

Jestli vás nezajímají informace přímo z Norska... nečtěte, nikdo vás nenutí..

+3/0
10.2.2015 13:45

R49a23d98e57k 31K19a39l42a46č 6863144809460

Nedomnívám se, že v Česku jsou pouze dva psychologové, takže nepaušalizujte. A pane Ulrichu, kdybyste tolik času, co věnujete kopání do p. Michalákové pod KAŽDÝM článkem o kauze, věnoval dohledávání informací o tom, co Barnevernet provádí mnoha rodinám z půlky Evropy, tak byste možná mluvil jinak.

+1/0
10.2.2015 20:02

L49i66b58o50r 81M23o27h51o97u48t 3336877548322

Vážení,Praha je plná seveřanů co mají prázdniny a chlastají,dělají binec,hulákají-což takhle jich pár odebrat z rodin se špatnými příklady?Nabídnul bych výměnu ovšem po stejné době a zákazu mluvit jinak než česky.

+4/0
10.2.2015 12:29

P96a58v55e69l 83O45d11r75a18z21i27l 6224989787920

Naštěstí tu nemáme zákony, jako v Norsku. Ale pár dní pod zámkem by dětičkám neublížilo. I těm českým vožungrům.

+4/0
10.2.2015 12:43

P20e63t55r 44K68r98i80s35t78o59f 8154208280505

adoptuj si norka: http://g.cz/adoptuj-si-sveho-nora

+1/0
10.2.2015 12:49

M 74Z 1756698

ANO TI MLADI SEVERANE BUDOU V 16-17 LETECH PERMANENTNE OZRALI,BUDOU SOULOZIT S 14-15 LETEJMA HOLKAMA,BUDOU DELAT BORDEL A PROTOZE SE TO BUDE DIT V CESKU,PAK SE TOHO MOC DIT NEBUDE,MAX NEJAKA TA POKUTA KTEROU ONI STEJNE NEZAPLATI,JE TREBA SI UVEDOMIT,ZE VYMAHATELNOST PRAVA V CESKU JE NEDUSLEDNA,PROSTE VYCHODNI EVROPA

0/0
10.2.2015 14:18

J75a85n 42U82l89r27i29c45h 7440733588478

Vy jste Miloš Zeman?

+1/−1
10.2.2015 14:25

V33l68a23d48i57m86í83r 77K52o85p33ř26i33v76a 5202781356828

Tak už jsem se tu dočetl,že např.----děti jsou zamčené ve sklepě,jsou tam týrané,prostě "Fašounský,norský systém";-Dno někteří lidé jsou pod vlivem "návykových látek" zřejmě už na poledne

+2/−5
10.2.2015 12:12

B34o42h45u57s46l22a46v 19K29r46á35l98í33k 2351310879556

Krást děti rodičům a rozbíjet rodinné vztahy je horší způsob týrání než někoho na chvíli třeba i zamknout do sklepa. Ale to zřejmě deprivanti nepochopí.

+5/−1
10.2.2015 12:26

J71e69r63o89n96ý26m 89K62o26p59l 1234177505209

bohužel to nepochopí ani deprivat Vladimír Kopřiva a ani deprivanti na našich soudech jako je JUDr Jana Niedobová (Okresní soud Frýdek Místek)

+1/0
10.2.2015 12:29

B61o48h25u11s75l32a10v 12K48r66á47l51í53k 2611960939446

Jana Niedobová? Pod tím mi Google našel práci: "Odchytové a odběrové metody bezobratlých." Že by dcera šla ve šlépějích matky?

+1/0
10.2.2015 12:33

J31e29r86o62n22ý70m 52K47o40p55l 1594297595159

Hanebná soudkyně JUDr Jana Niedobová schválila únos do ciziny dvou nezl českých dětí od dvou českých rodičů. Matka bezohledně děti vytrhla z jejich prostředí a rodinných vazeb. Jediná vazba matky dětí v cizině je vazba na jejího milence ze služebních cest. A dosud není jasno jestli Niedobová  jednala ze své zlé vůle, ze své nekompetentnosti nebo byla podplacena matkou.

+1/−1
10.2.2015 12:39

J38a83n 88U71l86r15i85c78h 7660893698318

Pane Kople to myslíte vážně nebo nám věšíte bulíky na nos. To sem může napsat kdokoliv, kdo měl co do činění se soudem, že rozhodl špatně. Ostatně takových jsou plné věznice.

0/−1
10.2.2015 13:39

J95e52r54o72n38ý65m 32K24o91p86l 1634567485779

No, vidíte Ulrichu, i vám připadá rozhodování JUDr. Jany Niedobové neuvěřitelné. Ujišťuji vás, že neuvěřitelné připadalo i pracovníkům UMPOD i švédské advokátce otce. A doplňuji, že předtím švédský soud rozhodl, že se jedná o nelegální zadržování dětí v cizině, že obvyklé bydliště dětí je Česká republika a že jsou splněny veškeré podmínky pro návrat dětí domů. Přesto soudkyně našeho opatrovnické justice jsou schopny takových debilních rozsudků, proti zájmu dětí a proti mezinárodnímu právu, které připadají neuvěřitelné všem, a dokonce i vám.

0/0
10.2.2015 14:55

J72a63n 44U76l50r81i88c60h 7180673648898

Měl byste možná pravdu pane Kralíku, ovšem nesměl byste svá, ničím nepodložená, tvrzení vydávat za fakta.

0/0
10.2.2015 13:36

J20e88r58o51n61ý95m 92K90o73p98l 1914677275929

Vladimíre Kopřivo, tak už si to nepíchej

+4/0
10.2.2015 12:28

P96a44v23e51l 30O41d32r18a41z31i43l 6894499867420

Vy jste dyslektik, že?

+2/0
10.2.2015 12:30

R44o43b86e17r47t 54P42r64a50ž34á67k 4628576145720

To bych mu nevyčítal. Ale že je trouba, to je horší.

+4/0
10.2.2015 12:33

B71o76h58u56s84l53a47v 66K47r32á66l12í56k 2361170719566

To, že si člověk za celý život nevšimne, že všichni ostatní dělají za interpunkčními znaménky mezery, bych nepovažoval za projev dyslexie.

0/0
10.2.2015 12:35

P16a58v38e65l 14O59d78r48a63z78i71l 6264619787740

To jistě ne. Narážím na obsah jeho příspěvku. O zamykání ve sklepě jsem psal jen já, bohužel něco úplně jiného, než jak to pan Kopřiva pochopil.

+1/0
10.2.2015 12:45

H14e68l59e66n41a 91K11a87v95k76o49v84á 4803526859383

Jestliže chlapci téměř česky nemluví a pěstounské rodiny jsou kvalitní, mají tady kamarády, matku znají čím dál méně, tak jejich případné vrácení do Česka by pro ně taky  mohl být šok. Oni ještě nechápou  složitosti svých pohnutých osudů ,protože by jim mělo být především zajištěno právo na klidné dětství bez otřesů, že mají  jít  zase do jiného domova. Chápu matku Ale bude nutno chápat i psychiku dětí. A jestli je matka ochotna předat děti  do výchovy sestry, to nepřímo naznačuje, že si sama na jejich výchovu  netroufá.?A pak jestliže má  norského partnera s norským dítem,musí vyřešit i tenhle vztah.

+2/−12
10.2.2015 12:01

J42a62n 21J56u97r74n17í66č26e79k 7187310734744

Jestli je matka ochotna předat do výchovy sestry, tak to naznačuje, že u své sestruy by podle jejího názoru byly v lepších rukou, než u kdovíkoho.

0/−2
10.2.2015 12:06

J50a84r52o91s96l87a76v50a 40K63a14n69i41o88k64o73v97á 7942769502397

NIc to nenaznačuje, jen norské zákony jsou tak kravské, že "předání výchovy sestře" je nadějnější k úspěchu !!!

+1/0
10.2.2015 13:27

H62e50l32e75n38a 60K92a49v60k82o79v24á 4313356649413

p. Jurníček

- a Vy byste bojoval roky o dítě a pak ho předal příbuzným?

+1/0
10.2.2015 14:08

J87a54n 97J60u91r32n56í51č37e42k 7287110514814

Legální únos je šokem sám o sobě a traumatizující zkušeností a pěstouni rozhodně nepomohou dětem tento šok zpracovat.

Na youtube si vyhledejte "Barnevernet" nebo "Legal Kidnaping" a pár videí si pusťte.

+4/0
10.2.2015 12:09

K43a30t25r68i36n 82Š10a78b79a34c55h20o62v10á 7425196493773

Ze jsou takove pripady vim- jestli je to i tento pripad ale ne, neznam info druhe strany, nebudu delat zavery.

Ale souhlasim s pani, ze pro deti by byl presun do CR velike trauma. Ja mam kamarada, ktery se po letech vratil do rodne zeme i s celou rodinou-deti se narodily v zahranici 7, 9 a 10 let- propadly depresim, nemohou si zvyknout a po 8mi mesicich s psychology atd opet relokuji do UK...

0/−2
10.2.2015 12:16

J88a46n 40J93u80r47n95í42č91e96k 7787690354904

Trauma by to bylo. Dobré řešení neexistuje, ale to nejhorší je nechat děti jejich únoscům.

+5/0
10.2.2015 12:25

K85a48t31r21i72n 85Š71a77b90a53c75h26o81v31á 7655116193713

Necham na soudech zda byly odebrany z dobreho duvodu. Ale hlavne proto ze traumat uz bylo dost bych je nestehovala se zeme...

0/−3
10.2.2015 12:54

B72o75h43u97s56l48a49v 76K71r93á90l12í98k 2201980649346

Nechcete to nechat na rodičích, kde najdou svým dětem bezpečný domov?

+3/0
10.2.2015 12:57

K23a78t31r46i62n 16Š21a55b86a27c63h65o73v75á 7895866163953

Tak oni evidentne vybrali Norsko?! A ted neni jiste zda je jeste nekdy budou mit- ja jen rikam svuj nazor...

0/0
10.2.2015 13:06

B58o57h86u91s81l70a94v 24K76r86á88l53í65k 2261270969516

Kdysi si vybrali Norsko. Teď ovšem zřejmě budou mít důvod vybrat jinou zemi. Stoprocentně bezpečný si člověk není nikdy a nikde. Stát, jehož jsou občany, by je však měl chránit. Jaký jiný smysl má státní občanství?

+2/0
10.2.2015 13:18

H32e87l35e20n68a 31K52a69v30k84o21v97á 4273106249913

p.Jurníček

Když se u nás předávají děti z rodiny do pěstounské péče z rozhodnutí příslušných orgánů, tak je to také legální únos nebo opatření k vůli jejich bezpečnosti.? Ano, policie nic závadného nezjistila, matka tvrdí, že dětem neubližovala a má je ráda, jenže žije v zemi, kde o dětech rozhodují orgány té země, kde se děti nacházejí bez ohledu na občanství. A to jejich vrácení komplikuje.

0/0
10.2.2015 16:47

P23a49v16e46l 31O95d59r50a48z38i34l 6654429617460

Matka je ochotna předat děti do péče sestry, protože FAŠOUNSKÝ NORSKÝ BESTIÁLNÍ SYSTÉM jí jinak neumožní ty děti vídat, pochopíte to už konečně někdy, nebo tady budete dál obhajovat únosy dětí, vymývání jejich mozků a podobně?

Když vás někdo přepadne, unese, zamkne ve sklepě a bude vás tam roky týrat, jak se vám bude číst, že už vás nemá cenu zachraňovat, když už jste si toho tolik vytrpěla? Huh?

+10/−1
10.2.2015 12:09

H48e76l34e67n98a 80K85a89v35k44o32v60á 4853836269593

p.Odrazil

Znáte všechna fakta? Patrně nikoliv. Tak až je budete znát, pak polemizujte.Neobhajuji žádný únos, ani vymývání mozků, ale patrně neznáte platnou normu, že o dětech rozhodují orgány země, ve které děti bez ohledu na jiné občanství žijí.A tohle je bohužel i případ obou chlapců.

0/0
10.2.2015 16:37

L85i73b60o51r 76M20o59h30o35u38t 3836717398962

Madam Kavková,asi souhlasíte s tím pedo-psychologem co říká že pro děti už je matka cizí osobou,nechtěla byste něco takového radši pokusně zažít?

+4/−1
10.2.2015 12:19

H85e36l68e47n71a 30K92a42v25k21o37v59á 4803116989453

Sire Mohoute,

spis tak jako jako já neznáte do detailu. Tak počkejte až ta možnost bude. A že mám vlastní názor, to snad smím. Možná, kdybyste znal případy jak u nás štvou vlastní rodiče proti sobě a k čemu dokáží navádět dítě,  asi by se vám špatně usínalo a přešly by vás  jedostraně myšlené domněnky.....

0/0
10.2.2015 16:28

L72u66c32i78a 47Š91l80e19c69h38t26o13v42á 5693957240599

Milá paní, navrhuji Vám odjet do Norska, myslím, že byste si tam rychle našla lukrativní zaměstnání. Právě kvůli psychice dětí je nutné dosáhnout jejich návratu - přinejmenším k rodině jejich tety, když ne k matce. Lepší křivdu napravit pozdě, než nikdy. To mají celý život žít s tím, že jejich matka je zavrhla, když to není pravda? Taky existuje internet a myslíte, že ti kluci si to třeba v pubertě nevygooglí, jak jejich matka za ně bojovala? A co pak? Myslíte, že by i pak byli pěstounům a norským úřadům vděční za "klidné dětství"?

+7/−1
10.2.2015 12:20

H37e58l94e90n47a 21K94a65v53k57o49v24á 4273386579313

p. Šlechtová

Milá paní.

Nepotřebuji jezdit za hranice za lukrativním zaměstnáním, , jsem spokojena s tím   v Česku. Přála bych vám ale slyšet osudy dětí tady u nás,kdy se od pěstounů nechtějí vrátit k rodičům, kdy rozvedení rodiče štvou děti proti sobě. ...A nevím, jak v Norsku, ale u nás je již uzákoněno, že pěstouni či adoptivní  r odiče  m u s í  dětem v jistém věku  povinně říci, že nejsou jejich biologičtí rodiče.

A proč říká paní M., jen svou verzi a nejsou známa všechna fakta.A  proč teda příbuzní souhlasí, aby děti zůstaly u pěstounů a chtějí jen možnost je navštěvovat.?On je ten případ asi komplikovanější než je nám prezentováno. A v tom nepomůže ani premiér, protože do kompetence soudů zasahovat nemůže.Ovšem přála bych samozřejmě  paní M., prokáže-li se její nevina a schopnost výchovy, aby se k ní chlapci vrátili co nejdřív.!!

0/0
10.2.2015 16:19

J88e64r26o48n60ý59m 92K54o59p77l 1434147885989

Matka je ochotka děti předat formálně do výchovy dcery, ne proto, že by si na výchovu svých dětí netroufala, ale jen proto aby Barnevernet ukradené děti vubec vydal. To přece není težké pochopit ne ?

A kde jste vůbec přišla na to, že pěstounské rodiny jsou kvalitní ? Vždt je znamo, že to jsou úchylové, které dětem nepředávají dárky od matky, kteří dětem říkali, že jejich matka je zlá. Tito úchylní lidé na Barnevernetu tvrdili, že jim matka davala jíst výkaly. A nikdo kdo díteti vymývá mozek není kvalitní člověk !!!!

+5/0
10.2.2015 12:33

H54e24l23e98n52a 52K13a54v35k55o36v22á 4933436419943

p.Koplovi

No, tak bych vám mohla doložit, že i u nás  nosí rozvedení rodiče vánoční dárky s odůvodněním, že ten,kdo je má v péči je děcku odmítá dát a prosí, aby jim byly doručeny přes psychologickou poradnu.A jak se vyjadřují o rozvedeném rodiči nelze opakovat - to by mne hned smazali. !!

0/0
10.2.2015 15:42

P52e98t67r 81K53r15i79s74t98o77f 8644508410685

vy jste vsichni uplne hloupi,protoze nectete souvislosti. Barnevern jeste nikdy neuznal chybu, tudiz pravnici vidi udajne malou sanci,ze ji vrati dite,tak je da do vychovy sestre a pote pozada o svereni u ceskych soudu. Uplne stejne do Nori udelali s Indickymi detmi,ale tam byl vetsi tlak,jelikoz se jednalo o velkou zakazku v Indii.

+2/−1
10.2.2015 12:54

H77e90l76e54n13a 34K10a27v85k15o27v44á 4383706229473

panu Kristofovi

- No, ještě, že my všichni hloupí máme Vás chytrého, abyste nám právnickou taktiku vysvětlil.;-O

0/0
10.2.2015 15:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.