Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Referendum bylo fiasko, Slováci se zachovali moudře, hodnotí média

Slovenské referendum o rodině skončilo fiaskem, hodnotí nízkou účast slovenská média. List Sme označuje výsledek za moudrý. Křesťanští aktivisté naopak oceňují, že většina zúčastněných se vyslovila za tradiční rodinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93a95v13e49l 69O93d24r82a80z46i82l 6544429417410

Slováci využili svých práv. Nevidím žádný důvod, proč by to měla nějaká média hodnotit.

+3/−1
9.2.2015 13:31

T12o39m64á22š 81V17e60l97č22o62v98s19k11ý 4173668719798

... a proč by média měla vůbec hodnotit...

0/0
28.4.2015 13:32

D87a10v80i80d 60P69i69t74r85o 9310663877819

Velmi zajimavy prispevek k tematu od Dr. Herdove:

https://dennikn.sk/41058/referendum-zapasi-s-klzkym-svahom/

0/−2
9.2.2015 12:25

V67l14a98d28i13m78í16r 74I82z77á85k 45O14r37l17o94v15s81k72ý 7784208742

Škoda :-/ ale žijeme v demokracii a musíme to respektovat. Většina se rozhodla :-/

+1/0
9.2.2015 10:23

J53i40n60d31r77a 94V52o16š31t39a 1414334809402

Ano, většina se rozhodla to slabomyslné hlasování ignorovat, a tím ho pohřbít. Organizátoři potřebovali dosáhnout 50% účasti a alespoň poloviny z toho pro "áno". Při účasti 21% nedosáhli ani na polovinu. Když teď Aliance za rodinu tvrdí, že mají nějakých 90%, tak opět lžou (jako ostatně pořád). Protože všichni, kdo byli proti, se rozhodli referendum ignorovat. Takže jejich je těch 20% a to je skutečně obrovský a nečekaný krach.

+3/−2
9.2.2015 10:58

K87a63r91e72l 22D27r12d93a 6253645417669

Kupředu levá! Podle mě referendum dopadlo vcelku dobře. 20% voličů napochodovalo a řeklo NE právům homosexuálů. A to prý mnozí křesťané nedorazili neb se jim nelíbila nepřátelská atmosféra, která referendum provázela. Jinak ale souhlasí s výsledkem také. Je zajímavé, že ČTK a iDNES přinesou komentář z komunistické Pravdy na prvním místě. Rudá spřátelená média v našich zemích kopou za bolševiky na věčné časy a nikdy jinak, že. Rv

  Z levicově-homosexuálních názorů lze tedy zaznamenat: otevřela se diskuse na Slovensku o právech homosexuálů, vcelku kultivovaně. 80% společnosti katolíky neposlouchá, začněme se bavit o zrušení katolické církve na Slovensku a o odluce církve od státu. Hurá soudruzi! Tak tomu říkám úsilí o skutečná práva LGBT, zakroutit katolické opozici krkem a dokončit, co rudý bratr nezvládl. ;-D

+1/−5
9.2.2015 9:09

M90a26r83t25i12n 56P38e54t87v52a57d 4370799397702

Alarmující většina katolíků na celém světě nesdílí postoje své církve k homosexuálům ani k některým klíčovým záležitostem rodiny, a nehodlá je respektovat, jak ukázal loňský celosvětový průzkum, iniciovaný papežem Františkem.

Katolická církev si tedy v první řadě kroutí krkem sama, protože se ke svému problému zatím nedokáže obrátit čelem.

Jediné, co katolíci vědí o homosexualitě, je to, že se jedná ohavnost: to je žalostně málo na to, aby se v jakékoliv diskusi o homosexuálech mohli kompetentně vyslovit. Že jim to poznání zjevil Jahve, je falešný argument: Božích nařízení a zákonů, které jen tak bez komentáře a v tichosti už dávno pozbyly platnosti, není nijak málo. A začal s tím už Kristus.

0/−1
14.2.2015 4:40

M83i25r28o41s57l62a20v 40K56e78r82h75á45t 6418861407396

Tak šli zase miliony za referendum do ř**i.

+1/−1
9.2.2015 6:50

Z19d91e38n40ě36k 26Ř13e41h85á38č37e23k 7738934318746

PRASE!!

0/0
9.2.2015 9:48

M50i29l31a33n 92M25r93o56c79z62k34o82w14s83k65i 4980366277958

Pokud se nedělá kriminální činnost, tak ať si dělá každý co chce a v ničem bych jim nebránil.

+5/−2
8.2.2015 21:18

T53o46m80á18š 13S96l52a76v91í54č19e41k 6353274226691

Co je kriminální činnost? Kdo řekl, co je kriminální činnost? A ať si dělá každý co chce? Hmm. To myslíte co? Pedofil taky nemůže za to, že se mu líbí děti. A přechování dětské pornografie je trestný čin.

+1/−3
8.2.2015 22:12

D90a66v19i16d 26P76i43t82r56o 9620783577819

Vy nechapate co je kriminalni cinnost? No proste to, co je ze zakona trestne!

Pedofil jiste nemuze za to, jak se narodil. Ale pokud prechovava detskou pornografii, je to samozrejme trestne, jelikoz to zakazuje zakon (k vzniku te pornografie musi byt totiz zpravidla zneuzito dite).

0/−1
9.2.2015 12:18
Foto

M54a70r24i47a75n 34T30i14š47e23r 1294941716

Jsem pro, aby měli homosexuálové registrované partnerství. Potřebují to k životu a mají na to právo, to je v pořádku. Ale aby vychovávali děti, už nejsem pro. V tomhle už jsem konzervativní..

+4/−3
8.2.2015 18:49

V27á64c35l53a91v 56P86o70l94á18š68e18k 9886360681477

Při tom vychovávání dětí je třeba rozlišit, zda se jedná o adopci biologického dítěte jednoho z registrovaných partnerů tím druhým partnerem (zde bych asi souhlasil) anebo o adopci cizího dítěte např. z dětského domova.

A ohledně registrovaného partnerství: otázka nestojí, zda ano nebo ne. Je třeba rozhodnout tisíce podrobností. Např.: Pokud uzavře registrované partnerství člověk, jenž má z minulého heterosexuálního manželství vlastní děti, má pak být při jeho úmrtí jeho registrovaný partner ohledně dědictví nemovitého majetku (např. domu) získaného před uzavřením registrovaného partnerství zařazen do první anebo do druhé dědické skupiny? V českém zákoně je registrovaný partner zařazen do první skupiny,což mi připadá příšerné a snadno zneužitelné. Kdyby byl zařazen do druhé skupiny, tak by mi to přišlo přiměřené.

+2/−1
8.2.2015 20:31
Foto

P34a56v43e73l 29P19e10c47h 9278871506877

V první skupině to není příšerné, je to rovnoprávné. Ale nevím kde jste ho tam viděl. V českém právu se mluví jenom o manželovi, o partnerovi vůbec. Rv

0/0
9.2.2015 10:24
Foto

M48a85r28i95a86n 30T15i25š28e31r 1194861106

Ono je to složité a k větší diskuzi. Případ od případu se liší a těžko lze paušalizovat. Obecně adoptovat děti homosexuálním párem, to se mi moc nezdá, jsem proti. Pokud je jeden biologický rodič, určitě by se nemělo bránit tomu zase to ne a přivádět tak dítěti trauma. S tím zařazením první či druhé skupiny, to neznám. Myslím si, že ale registrovaný partner by měl mít stejná práva a i povinnosti jako heterosexuální manželé.

0/0
9.2.2015 12:54

T74o15m77á67š 44V93e44l10č87o72v61s97k97ý 4543348159738

Jak jako můžou mít stejné povinnosti? 8-o

0/0
28.4.2015 13:39
Foto

M46a82r55i31a49n 22T12i16š63e31r 1164351346

V případě rozchodu - rozvodu dělení majetku a případná vyživovací povinnost, pokud by jeden byl v nějaké tísní, stjně jako klasický hetero rozvod..

0/0
28.4.2015 15:05

P86e28t24r 26K72r21a20t81i52n54a 1511286174246

Obecně bych byl taky proti, ale.... myslím, že i homosexuální rodina je pro díte lepší, než děcák. Jasně, možná bude mít v něčem jiné vzory o chodu rodiny, ale z děcáku nemá žádné.

+4/0
9.2.2015 14:27

T67o17m27á72š 95S13l22a41v58í10č28e83k 6373554416861

Chápu, že dostanu mraku mínusů, ale tak nějak mám prostě potřebu. Hrajeme si na svým písečku takovou podivnou hru na sluníčkovost a ráj na zemi. Aby se ti, co nejsou náhodou heterosexuálové necítili diskrimovaní a mohli také běhat po paloučku a trhat luční kvítí. Křiví se pojem rodina a její fungování, křiví se hodnoty, které zde panovali už nějaký ten čas. Hodnoty jako jsou role otce a matky v rodině. Hodnoty toho, jak se má chovat otec k dítěti, jak se má chovat matka k dítěti, jak se mají chovat oba vzájemně. Namísto toho, abyste světu ukázali, že my tyto hodnoty uctíváme, ukazujeme musulmanům, že nám nic není svaté. Všichni se bojí Islámského státu, který prosazuje Šáriu, ale vůbec si neuvědomujeme, že za jejich sílu může naše nerozhodnost a absence jakýchsi konzistentních hodnot. My vlastně nejsme ani schopni říct, jestli je tady chceme nebo ne. My nejsme schopni přes nabubřelou byrokracii rozhodnout o ničem...

+13/−5
8.2.2015 18:08

P80a77v81e46l 36S21o78b39o18t41k61a 5570634

Položme si zásadní otázku - komu ku prospěchu?

Je opravdu fertilita okolo 1,41 dítěte na ženu, tj. zcela nedostatečná pro zachování národa, problémem, nebo naopak cílem??

+1/−1
8.2.2015 18:27

T39o10m79á31š 14S87l47a56v14í42č39e30k 6733864656261

Tady nejde o statisticky získané číslo, ale spíše o to, která matka má kolik dětí a co z těchto dětí vyroste. Dostáváme se zase úplně do jiných oblastí a otázek. Je správné, aby člověk, který se nedokáže postarat sám o sebe má 5 dětí a další skrze svoji odpovědnému přístupu má jen jedno? Velice dobře si pamatuji kauzu mačetový útok, kde matka do médií vehementně vzkazovala, jak je systém nespravedlivý, když si jejich dva synové nemůžou v rámci kriminálů vyměnit ani korespondenci. (Oba souzení za jiné kriminální činy) Matka vychovala dva kriminálníky. Sice přispěla zvýšením fertility, ale co je to platné, že? Na vaši otázku, co je potřeba pro zachování národa. Děti, vzdělání, hodnotové vzory a výchova..

+7/0
8.2.2015 18:49

D53a37v81i35d 20P67i69t49r35o 9760403947479

Pane Slavicek, nevim jakou podivnou hru na "slunickovost a raj na zemi" hrajete… Cim se krivi pojem rodiny a jeji fungovani, jake hodnoty podle vas a cim se krivime? Tim ze, umoznime urcite okrajove skupine spolecnosti trosku dustojnejsi zivot? To je skutecne to, co vnimate jako ohrozeni?

Ve skutecnosti jde o prirozeny vyvoj… spolecnost, stejne tak jako rodina proste neni nemenna, vyvyji se. Podivejte se treba 100 let dozadu. To vypadala ta rodina trosku jinak. A nez reknete, ze byla jaksi vic v poradku, tak se zkuste na to podivat treba z pohledu zeny… myslim ze to budete vnimat trosku jinak.

+1/−2
9.2.2015 12:37

B42r86o71n59i82s93l69a28v 13G15a51b53r48y34š 6735494170

To je fakt, rodina tady nebyla pořád. Byly to spíš tlupy, smečky nebo kmeny... Manželství a rodinu pak vymyslel člověk jako o řád výš. Nevím, jak jinak bych to definoval.

0/0
9.2.2015 12:46

M16a46r91t73i91n 87P34e74t38v29a42d 4190809787212

Homosexuál na rozdíl od pedofila nesvádí děti a nikoho a nic neohrožuje. A každý člověk opravdu může dělat co chce, pokud tím neporuší právo jiného člověka.

0/0
14.2.2015 5:09

M16a60r65t98i51n 58P24e13t70v55a35d 4340759837662

Pane Slavíčku, nezlobte se, ale řeči o pokřivení hodnot jsou jenom řeči.

Co má pro zdárný vývoj dítěte nenahraditelnou cenu? - To, že jste slušný člověk a chováte se mravně. Nic lepšího do něj vložit nemůžete. A je úplně lhostejné, jestli je ten slušný člověk homo nebo hetero. Slušnost i mravnost je jen jedna. A platí pro všechny stejně. Homosexuální zmetek bude stejně špatným rodičem jako zmetek heterosexuální. Heterosexualita nenabízí žádné plus navíc.

V celé západní civilizaci se už nejméně 20 let postupně snižuje úloha klasické nukleární rodiny. Lidé se nesezdávají, žijí spolu i s dětmi jen tak. Množí se samoživitelé: matky i otci. Ale i single "rodina" je rodina: zázemí širší rodiny, příbuzenstva, je tu vždycky. Totéž platí i pro homosexuální páry, ani ty nežijí ve vzduchoprázdnu a bez hodnotných příbuzenských svazků.

Nejedná se o žádný úpadek - je to jen prostý důsledek faktu, že k ekonomické samostatnosti dnes spousta lidí nepotřebuje partnera.

Často se argumentuje takzvanými mužskými a ženskými vzory, jenomže nikdo nedokáže říct, co to znamená. Nemluvě o tom, že každé dítě má kolem sebe spoustu mužů i žen a tedy i genderových vzorů.

Jen u nás momentálně žije asi 1000 dětí s homosexuálními dvojicemi. Není to žádná novinka, byly tu vždycky. Přesto ještě nikdo nikdy nepopsal syndrom dítěte "postiženého" takovým vztahem. Jednoduše proto, že žádné takové specifické postižení neexistuje.

0/0
14.2.2015 5:38

V28a45c75l85a68v 34M58e54d68e94k 5821352175655

80% Slováků vyjádřili celkem jednoznačně názor, že to, jestli teplý Pepa s teplým Frantou uzavřou či neuzavřou manželství se ostatních nijak nedotýká, a tudíž je jim to fuk.

+15/−2
8.2.2015 15:58

P85a92v34e72l 42S41o73b17o49t65k57a 5320884

Pokud ovšem nebudou adoptovat děti, protože to by bylo zasahování do práv dítěte a na to právo nemají.

+6/−5
8.2.2015 16:18

P62a98v98e53l 61N23o73v15o92t51n81ý 6125216408556

R^

+3/0
8.2.2015 16:21

V74a87c94l15a15v 49M40e51d21e34k 5861712675455

do kterého práva dítěte? Práva zůstat v dětském domově?

+8/−2
8.2.2015 16:26

P13a76v35e65l 65S59o30b35o18t21k87a 5710294

Práva nebýt ostatním dětem pro smích.

Je ze mnoho heterosexuálních párů, které mají zájem o adopoci, tož řešme prvně právo dítěte na otce a matku místo práva dítěte na dva tatínky.

+7/−7
8.2.2015 16:48

V28a78c89l59a70v 95M19e20d81e43k 5921962395235

pokud by to tak bylo, nebyly by plné děcáky.

+1/−2
8.2.2015 16:56

P68a56v42e37l 36S12o47b57o47t15k75a 5550734

Nevíte, jaká je realita, jak málo zájemců projde sítem.

+3/0
8.2.2015 17:44

M86i93l26o76š 21V33o41n43d36r10u70š35k92a 5945901717684

Pokud vím, tak je více zájemců, než vhodných dětí, plné děcáky jsou díky dětem jistého etnika o které bohužel není zas až takový zájem. Ledaže by homosexuálové mohli adoptovat tyto děti...

+5/0
8.2.2015 18:30

P29e16t65r61a 77H60o45d26o79v31á 4519541945509

Takže abychom ctili toto právo, budeme odebírat děti z neúplných rodin, protože jim je upřeno právo na otce i matku? Trochu mimo, ne?

+1/−2
8.2.2015 17:18

P44a24v36e80l 16S13o23b45o57t32k11a 5930984

Ne, to jste trochu mimo, zde jde o to, že mnoho heterosexuálních párů nedostává možnost adoptovat děti.

Například proto, že se maminka rozvedla, znovu vdala a dítě se nechce stýkat se svým původním otcem (protože má raději nového).

+1/0
8.2.2015 17:46

S12t75a31ň54a 20V83a82n15ě74k 3486953354259

Práva nebýt dětěm pro smích...?!! Cože? a které děti by se jim smály? Asi ty vaše když jim dávate takovou špatnou výchovu, aby se smály všem, kteří jsou nějak odlišní.

+6/−5
8.2.2015 17:45

P65a40v93e53l 19S90o81b15o30t89k77a 5670204

To asi ne, já jsem z úplné rodiny, ale dovedu si představit co by bylo za posměšky kdyby měl někdo dva tatínky a žádnou maminku.

0/−1
8.2.2015 17:47

H64e65l16e69n18a 38V76e66v46e24r13k10o96v43a 3209667

Pokud byste žil se svými dvěma tatínky ve velkoměstě,tak byste byl ušetřen posměšků.Ale na slovenské dědince,tak to by bylo horší.

+1/0
8.2.2015 22:05

M48a87r84t80i86n 56P15e62t78v90a12d 4260969557412

Děti nemají vrozené předsudky - mají jen ty, které jim předali jejich rodiče. Homosexuálů je v Česku cca 400 000, to je řádově každý 25. člověk kolem vás. Dost na to, aby se nad jejich existencí nikdo nepozastavoval.

Když se jim nebudete posmívat vy, nebudou to dělat ani vaše děti.

Vysvětlete jim, že posmívat se druhému za cokoliv mohou jedině hlupáci. Jen málokteré dítě touží stát se hlupákem. :-)

0/0
14.2.2015 5:56

Z75d51e73n27ě49k 68Ř77e86h95á48č98e93k 7798494198936

Díky za teplý názor!!

0/0
9.2.2015 9:58

D93a62v60i39d 79P34i83t77r58o 9640543587849

R^

0/0
9.2.2015 12:40

L63i30b27o56r 68Ž30ů91r46e49k 2883796190968

Jedna otázka ze tří se právě týkala adopcí, takže pokud jde o příspěvek na který reagujete, tak pokud přijmete premisu že těch 80% je to jedno, váš názor neobstojí.

Samozřejmě je to složitější a pro účast či neúčast má každý svůj osobní názor. Nicméně pohled že neúčast znamená lhostejnost je do jisté míry velkorysý k iniciátorům referenda.

+1/−1
8.2.2015 17:31

V82a38c81l17a77v 12M92e79d46e70k 5481432715195

samozřejmě část lidí asi měla v úmyslu svojí neúčastí něco vyjádřit, ale většině je to opravdu jedno. A přiznejte si, že byť je to na pohled nehumanistické, většině společnosti je opravdu fuk, co bude s těmi dětmi v děcáku. Jich osobně se to netýká, a nejeví o problematiku ani trochu zájem.

0/−1
8.2.2015 17:38

J22a42n 46P63a44v72e61l92k50a 3737551574231

Hlavně vědí, že homosexuálové situaci dětí v dětských domovech nezlepší.

+1/0
8.2.2015 18:25

P70a58v70e37l 98C39h11v53a71l30i13n55a 3511244630871

Pane Medek, mám dojem, že žijete v jakési vakuové bublině. Stále omíláte fráze, které nemají s realitou společnosti, nic společného. Chcete své okolí přesvědčovat o tom, že homosexuálové budou zachraňovat společnost tím, že budou vychovávat, zdravou populaci? Chcete tvrdit, že zdravý vývoj dítěte, není ovlivněn, příkladem a vzorem rodičů? Máte dojem, že dva tatínkové, postiženi sexuální úchylkou, dokáží u dítěte vypěstovat zdravý pohled na život a jeho budoucnost?

Vypadá to tak, že se vývoj lidské populace na této planetě, dostal na rozcestí, které může být pro další existenci osudové. Je docela možné, že je to způsobeno, přílišnou tolerancí a udělováním výsad tam, kde by byla na místě spíš opatrnost a neústupnost. Narušení přírodní rovnováhy, pomocí nerozvážných zásahů, do zdravého vývoje, považuji za škodlivé a je mi jedno, co si o mně myslí homosexuálové a lidé, kteří jsou postiženi nutkáním, šířit neuvážené projevy přemíry tolerance a lásky, která ve svém důsledku zabíjí.

+2/−2
8.2.2015 19:29

T82o30m96a16s 27P69e96k 3642464837222

A zítra hurá na mši, pořádně zabouchat hlavou, a mumlat své Allahu Akbar, tedy vlastně Zdrávas Maria ;-D;-D, Hlavně si nechat od svého frátera natlačit do hlavy nové černé myšlení.

+2/−3
9.2.2015 2:38

T47o30m45á40š 43S31l54a78v19í86č10e20k 6433414186671

zatím.

0/0
8.2.2015 18:09

T69o26m60á87š 31K47r38e62d89v34í59k 8179526886723

nevím proč se o anomáliích dělají referendaRv !!! je v prvé řadě nutné myslet na děti aby nebyly v kontaktu z jakoukoliv zvráceností

+5/−14
8.2.2015 15:25

B72r61o54n88i16s50l83a71v 22G29a69b83r77y94š 6305854710

Máte patrně na mysli tyto zvrácenosti:

http://plzen.idnes.cz/tyrani-deti-sverene-osoby-soud-dm2-/plzen-zpravy.aspx?c=A140820_170533_plzen-zpravy_pp

+7/0
8.2.2015 15:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.