- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
co vlastně ti lidé oslavují?
Data z černých skříněk letu TransAsia Airways, který se ve středu zřítil v Tchaj-peji, ukazují, že pravý motor letounu ztratil výkon. V krizové situaci však chybovala i posádka, když snížila i výkon druhého motoru.
Já myslím, že je učej, jak nouzově přistát a kam s rozbory jaký jsou šance ... dostal jsem se do podobné, byť mnohem slabší situace, kdy jsem na náledí v 60 km dostal do smyku ... vpravo dvoumetrový sráz a pařezy vlevo normální příkop. Poslední zbytky vlády nad vozidlem jsem věnoval tomu, kde to zapíchnout, což se povedlo.
Řeka dala šanci 15-ti lidem a nevzala nikoho na zemi.
jsou oslavy na místě?
Český pilot Petr Opočenský, který pracuje pro Virgin Australia Airlines a létá s ATR 72-600, tedy stejným typem letadla, říká, že v poslední minutě už pilot nemohl mít nad strojem kontrolu. „Podle videozáběru je letadlo v pádu, nemá vztlak, hrne se natažené dolů a je neříditelné,“ řekl iDNES.cz. „To hlavní se odehrálo pravděpodobně minutu před tím, před začátkem známého videa,“ domnívá se Opočenský.
Tchajwanskému páru a jejich dvouletému dítěti zachránil pravděpodobně život fakt, že si těsně před startem vyměnili místa. Původně seděli na levé straně letounu, ale požádali posádku, aby si mohli přesednout na pravou stranu, protože se otci rodiny Lin Ming-wejovi nelíbily zvuky vycházející z oblasti levého křídla stroje, napsal list United Daily. "Ty zvuky ho znepokojily," uvedl deník bez dalších podrobností.
Nikde se ale nehovoří o tom, že by posádka s touto abnormalitou seznámila pilota
Dvoumotorové letadlo je konstruované i na let s jedním motorem. Při letu bez jednoho motoru muselo dojít ještě k něčemu jinému nebo museli piloti udělat fatální chybu.
otazka je, zda s jednim motorem dokaze i vzletnout
Asi většina lidí dělá do posledního okamžiku, víceméně reflexivně, pokud není paralizace strachem a šokem, co lze. Tím spíše pilot. Vyhnout se překážkám, a co nejlépe s tím ,,praštit" NĚKAM. Či se o to alespoń pokusit. Třeba i skluzem po křídle. Jelikož můj otec toto ,,ABSOLOVOVAL" se stíhačkou ,,Hurikán", a dost dobře mi to již za mého mládí ,,vyložil", předpokládám, že mohlo jít ze strany pilotů ,,áteerka" o totéž. J.A.J.
Já bych s oslavami také počkal. Pokud došlo pouze vysazení jednoho motoru byla pravděpodobně reakce posádky špatná (ztratili cca 300 m výšky a rychlost). Navíc podle trajektorie letu patrně nedodrželi odletový koridor, který je definovaný právě pro případ, že letounu vysadí motor a nemůže stoupat.
Oslavy by byly na místě pouze pokud měli problém i s druhým motorem.
Teren v okoli letiste znam a timhle smerem jde o pomerne hluboke udoli tesne ohranicene z obou stran kopci. Priznam se, ze bych tam nechtel resit podobnou krizovku, zvlast v ATR.
Technicky vzato se při oživovacím pokusu jedná o dýchání z plic do plic. Dýcháním z úst do úst ještě nikdo nikoho nezachránil😜
To video je každopádně hustý v tom nejhustějším slova významu Možná je to ode mne kruté a necitlivé, ale tohle je fakt ja z nějakýho filmu...
Podivejte se na film proroctvi s Nicolasem Cagem. Je tam dost podobne natocenej pad. Ta scena me napadla hned, jak jsem videl tohle video...
"Dosud má středeční tragická událost 31 potvrzených obětí, patnáct lidí se zachránilo. Naděje, že by dvanáct pohřešovaných z celkem 53 lidí ...", vece redaktorka. Nejsem příznivcem povinné maturity z matematiky, ale stačily by kupecké počty.
+5 členů posádky, šup k očnímu na kontrolu!
Hrdina by byl, kdyby viděl, že to letadlo padá a nasedl do něj při pádu. Takhle už za tím kniplem byl a co měl asi tak dělat? I kdyby letadlo bylo ovladatelné, což podle profíka nebylo, zachraňoval by si mj. vlastní kejhák po zpackaném startu. Hrdina je někdo, kdo jde do nebezpečí, aniž by musel.
Jenže on se nesnažil zachránit, snažil se zabít co nejméně lidí. Takže tohle podle mého opravdu hrdina byl.