Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je to hrdina, oslavují lidé pilota zříceného letounu. Pátrání pokračuje

Tchajwanští záchranáři dále pátrají po pohřešovaných pasažérech zříceného letadla ATR-72 aerolinek TransAsia Airways, který ve středu havaroval do řeky v metropoli Tchaj-peji. Ve čtvrtek odpoledne našli tělo jednoho z 12 dosud nezvěstných lidí. Uživatelé sociálních sítí oslavují pilota kvůli tomu, že se s letounem dokázal v hustě zastavěném městě vyhnout budovám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a37r68d17a 69B47r14a91b43e58n58e39c 1780554859266

co vlastně ti lidé oslavují?

Data z černých skříněk letu TransAsia Airways, který se ve středu zřítil v Tchaj-peji, ukazují, že pravý motor letounu ztratil výkon. V krizové situaci však chybovala i posádka, když snížila i výkon druhého motoru.

0/0
6.2.2015 14:41

J42i22ř48í 60V90a27c79a 7132493287341

Já myslím, že je učej, jak nouzově přistát a kam s rozbory jaký jsou šance ... dostal jsem se do podobné, byť mnohem slabší situace, kdy jsem na náledí v 60 km dostal do smyku ... vpravo dvoumetrový sráz a pařezy vlevo normální příkop.  Poslední zbytky vlády nad vozidlem jsem věnoval tomu, kde to zapíchnout, což se povedlo.

Řeka dala šanci 15-ti lidem a nevzala nikoho na zemi.R^

0/0
5.2.2015 18:59

J81a30r51d65a 92B97r62a96b89e42n11e86c 1200694569196

jsou oslavy na místě?  

Český pilot Petr Opočenský, který pracuje pro Virgin Australia Airlines a létá s ATR 72-600, tedy stejným typem letadla, říká, že v poslední minutě už pilot nemohl mít nad strojem kontrolu. „Podle videozáběru je letadlo v pádu, nemá vztlak, hrne se natažené dolů a je neříditelné,“ řekl iDNES.cz. „To hlavní se odehrálo pravděpodobně minutu před tím, před začátkem známého videa,“ domnívá se Opočenský.

    Tchajwanskému páru a jejich dvouletému dítěti zachránil pravděpodobně život fakt, že si těsně před startem vyměnili místa. Původně seděli na levé straně letounu, ale požádali posádku, aby si mohli přesednout na pravou stranu, protože se otci rodiny Lin Ming-wejovi nelíbily zvuky vycházející z oblasti levého křídla stroje, napsal list United Daily. "Ty zvuky ho znepokojily," uvedl deník bez dalších podrobností.

Nikde se ale nehovoří o tom, že by posádka s touto abnormalitou seznámila pilota

0/0
5.2.2015 18:52

K35a62r23e61l 51V14a49l80i44š 9256112135984

Dvoumotorové letadlo je konstruované i na let s jedním motorem. Při letu bez jednoho motoru muselo dojít ještě k něčemu jinému nebo museli piloti udělat fatální chybu.

+1/0
5.2.2015 14:10

M16a26r51e76k 49H51r93u52b25y 6577512681858

otazka je, zda s jednim motorem dokaze i vzletnout ;-)

0/0
5.2.2015 15:24

L39a16d16i58s35l98a48v 23M39i32k15a 1121329774304

Mělo by, ale u leteckých katastrof vždy hraje roli více faktorů.

0/0
5.2.2015 16:48

J45i48ř51í 30J23i55r95o89u85d39e67k 8106709784294

Asi většina lidí dělá do posledního okamžiku, víceméně reflexivně, pokud není paralizace strachem a šokem, co lze. Tím spíše pilot. Vyhnout se překážkám, a co nejlépe s tím ,,praštit" NĚKAM. Či se o to alespoń pokusit. Třeba i skluzem po křídle. Jelikož můj otec toto ,,ABSOLOVOVAL" se stíhačkou ,,Hurikán", a dost dobře mi to již za mého mládí ,,vyložil", předpokládám, že mohlo jít ze strany pilotů ,,áteerka" o totéž. J.A.J.

0/0
5.2.2015 13:36

J56i63ř35í 52J64i36r50o22u20d97e79k 8306849804134

:-/ paralyzace;-)

0/0
5.2.2015 13:38

M35a28r37e47k 56H35r70u22b11y 6847682361868

dulezity je vysledek. Ve velkomeste netrefit zadny barak, navic v tezko ovladatelnem stroji je proste hodno oceneni, bez ohledu na to, co presne k tomu vedlo.

0/0
5.2.2015 15:25

J12i71n73d95ř57i13c80h 91T91ů33m97a 1104592667488

Já bych s oslavami také počkal. Pokud došlo pouze vysazení jednoho motoru byla pravděpodobně reakce posádky špatná (ztratili cca 300 m výšky a rychlost). Navíc podle trajektorie letu  patrně nedodrželi odletový koridor, který je definovaný právě pro případ, že letounu vysadí motor a nemůže stoupat.

Oslavy by byly na místě pouze pokud měli problém i s druhým motorem.

0/0
5.2.2015 13:26

L94u94k28a57s 42C59o67d54r 6978842190911

Teren v okoli letiste znam a timhle smerem jde o pomerne hluboke udoli tesne ohranicene z obou stran kopci. Priznam se, ze bych tam nechtel resit podobnou krizovku, zvlast v ATR.

+1/0
5.2.2015 13:34

J69i61ř63í 77J68i77r47o40u27d16e55k 8326849304454

Možná byl nucen vzhledem k okolnostem provést zatáčení i na ,,špatný" motor.:-/

0/0
5.2.2015 13:43

J86i33n42d29ř97i91c21h 54T56ů86m83a 1264932427208

Ten závěr na to vypadá. Pokusil se zatáčet doleva a o zbytek se postaral pracující pravý motor.

0/0
5.2.2015 14:04

J20i27n88d34ř43i61c74h 27T51ů76m74a 1454122177708

Jo, když bylo horko a naložili ATR třístovku skupinou amerických hráčů basketbalu, tak byl problém odletět z Prahy i se dvěma motory:-)

+1/0
5.2.2015 13:52

L84u38k43a66s 56C98o50d96r 6358752740291

To je jak Airbus 340-300. Ten taky po startu stoupa jenom diky zakriveni zemekoule :-)

+1/0
5.2.2015 14:02

P53e67t50r 88H23a96r65z41e37r 5794177553986

Technicky vzato se při oživovacím pokusu jedná o dýchání z plic do plic. Dýcháním z úst do úst ještě nikdo nikoho nezachránil😜

+1/−3
5.2.2015 12:41

P83e25t70r43a 69Z58r53u97b57e45c86k90á 3280661890660

To video je každopádně hustý v tom nejhustějším slova významu ;-)  Možná je to ode mne kruté a necitlivé, ale tohle je fakt ja z nějakýho filmu...

+3/0
5.2.2015 12:08

V59í47t 44K29o64v18á85ř23í95k 5661897121334

Podivejte se na film proroctvi s Nicolasem Cagem. Je tam dost podobne natocenej pad. Ta scena me napadla hned, jak jsem videl tohle video...

0/0
5.2.2015 12:48

J55i24r93i 72K18a12r10a92s61e48k 3838566618

"Dosud má středeční tragická událost 31 potvrzených obětí, patnáct lidí se zachránilo. Naděje, že by dvanáct pohřešovaných z celkem 53 lidí ...", vece redaktorka. Nejsem příznivcem povinné maturity z matematiky, ale stačily by kupecké počty.

+1/0
5.2.2015 11:58

P62a11v90e50l 77M76i10k32u51l66a 6218883196807

+5 členů posádky, šup k očnímu na kontrolu! ;-)

+1/0
5.2.2015 12:01

P91a24v29e75l 84M44i94k56u51l34a 6528433196387

Beru zpět pozvánku k optikovi, v tomhle článku na posádku zapoměli. :-/

+3/0
5.2.2015 12:06

M14a57r56c93e51l 86H17a62v71l39í55č10e91k 8513633984741

Cestou k ocnimu se zastav nekde na zakladce...

+1/0
5.2.2015 12:59
Foto

P96e33t67r 14H46o19v23o41r22k52a 5339966427

Hrdina by byl, kdyby viděl, že to letadlo padá a nasedl do něj při pádu. Takhle už za tím kniplem byl a co měl asi tak dělat? I kdyby letadlo bylo ovladatelné, což podle profíka nebylo, zachraňoval by si mj. vlastní kejhák po zpackaném startu. Hrdina je někdo, kdo jde do nebezpečí, aniž by musel.

+5/−10
5.2.2015 11:50

P93e83t35r23a 24Z87r94u80b42e18c88k49á 3600291110860

Jenže on se nesnažil zachránit, snažil se zabít co nejméně lidí. Takže tohle podle mého opravdu hrdina byl.

+3/−2
5.2.2015 11:52
Foto

P21e37t51r 15H25o39v12o96r85k79a 5609236107

Zaprvé - jak to víte? Za druhé - i kdyby, není nic hrdinského na tom se snažit zabít co nejmíň lidí. To je naprosto normální nebo se jich měl snažit zabít co nejvíc?

+2/−7
5.2.2015 11:54

P66e61t93r48a 82Z44r73u67b82e62c23k48á 3540951450550

1) četl jste článek?

2) nějaký "obyčejný" člověk by na to možná kašlal, snažil se zachránit hlavně sebe, i kdyby šance byla mizivá. On to podle mne vyhodnotil jako nemožné a tak chtěl sebou vzít alespoň co nejmíň lidí. Takže u mě to hrdina je.

+5/−3
5.2.2015 11:58

I76g94o13r 96P11l19a54n47d27e81r 9797834676600

pozrite si video... to lietadlo bolo v pretazeni..tym padom neovladatelne...pilot sa mohol tak akurat divat...a modlit...

+2/−2
5.2.2015 11:58

P29e49t22r46a 68Z50r15u86b46e79c55k90á 3740811740200

Tak podle slov toho našeho pilota asi ano, možná máte pravdu... Možná je za tím snaha vidět hrdinu ;-)  Asi mi to připomnělo, jak jsem jednou byla na leteckém dnu a tam jeden pilot říkal, že to všichni mají "v krvi" - když už spadnout, tak mimo lidi...

+1/−1
5.2.2015 12:06

I22g41o10r 86P40l41a42n40d29e81r 9927424286420

p. Chrt viete my vysvetlit ten minus? alebo? podla vas nebolo v pretazeni??? cakam na odpoved experta.....

0/0
5.2.2015 12:10

J32i36ř98í 42E56u35l12e74r 5498539806946

Pi-čchin, pěkné jméno že?

+1/0
5.2.2015 11:49

J29a92n 84V68á19ň67a 4179852499484

Je určitě krátkozraké dělat závěry z 10 sekundového videa, nicméně pokud by "pouze" vysadil motor" (což se zřejmě stalo), tak ATR musí být za jiných normálních okolností schopno minimálně horizontálního letu a přistání. Samozřejmě - situace po vzletu je nejnebezpečnější, ale na to jsou přece piloti cvičeni...

+2/−2
5.2.2015 11:22

J63a84n 67M86o31t78ů24r41e51k 7710392201779

tak zkuste mezi domy provést horizontální let a přistání ;-)

+2/−1
5.2.2015 11:25

J79i50r30i 11H79r89z29i56n41a 2777711333567

Ovšem oni neusuzovali z videa, ale z dráhy letu (jistě byli svědci) a nehoda se stala krátce po vzletu (3 minuty), nikoliv při letu, nebo přistání, takže pravděpodobně nezvládl dosáhnout dostatečné rychlosti.

+2/0
5.2.2015 11:39

J90i80r27i 17H74r41z21i52n22a 2667891833947

A mimochodem motor nevysadil, ale začal hořet. Tady je záznam (hlasový) komunikace pilota a věže a pár dalších informací, včetně trasy letu.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/taiwan/11388935/TransAsia-plane-crashes-into-river-in-Taiwan-latest-updates.html

+1/−5
5.2.2015 11:48

L90u96k69a13s 59C92o49d12r 6648212760891

Engine flameout = vysazeni motoru. Pokud motor hori, pilot by hlasil Engine fire, pripadne Engine fire indication.

+1/0
5.2.2015 11:50

J45i61r91i 56H82r66z60i21n88a 2677701293837

Aha, děkuji za vysvětlení. Myslel jsem, že to platí jen pro tryskové, ale ne turbovrtulové motory.

+1/−1
5.2.2015 11:56

S81e54i24d85l 82P80e27t50r 1851501275914

Není až tak zásadního technologického rozdílu mezi proudovým motorem a turbopropem - oba  mají nějaké stupně kompresoru, spalovací komoru atd. Proto i ona společná hláška "flameout" neboli že "přišel o oheň"  ...

Dnes kdy až 80% tahu proudového motoru u civilních dopravních letadel vytváří obtokový fan jsou si dokonce principiálně dokonce blíže než v minulosti.

0/0
5.2.2015 19:05

P29e10t80r 86Ž93á98k 1338442495249

další chytrák

0/−5
5.2.2015 11:55

J29i31r84i 50H47r15z12i49n75a 2207851313417

Zato vaše vysvětlení a argument byl velice přínosný a inteligentní.

+4/0
5.2.2015 12:01

I52g63o60r 47P29l57a89n64d73e96r 9577594326200

pozrite si video... vidite horiaci motor?????8-o8-o8-o

0/−1
5.2.2015 12:06

J96a69n 45M85o77t46ů75r52e73k 7190722941959

Tedy promiňte, ale prostě si pod pojmem "hrdina" představuju úplně něco jiného.... Že se snažil vyhnout bodovám je tak jaksi dost přirozené ne? Dejme tomu, že opravdu se mu to povedlo díky jeho velký zkušenostem a umu, kloubouk dolů, ale hrdina? To je každý, kdo něco umí už dnes hned hrdina?

+7/−3
5.2.2015 11:16

M19i43c86h65a53l 98R51i90m32b30a11u74e83r 4269135313607

Asi si myslíte, že když už to stejně padalo, měl radši najít a potopit čínskou flotilu... :-P

+4/−4
5.2.2015 11:20

J48a64n 69M68o36t96ů11r10e23k 7350442421299

vaší poznámce, která se snaží říci, co si myslím, vůbec nerozumím a nechápu, jak to s tím souvisí :-P

+6/−1
5.2.2015 11:23

J73i81ř75í 58N48o73v51á76k 3553849488926

O nechápavosti problému svědčí už úvodní příspěvek.

+1/−6
5.2.2015 11:27

J93a47n 84M46o23t76ů16r25e76k 7180712811699

Jo, hezky jste mě utřel. A nějakou konstruktivní odpověď na mojí otázku byste měl?

+7/0
5.2.2015 11:37

J73i10ř66í 90J70i33r91o51u58d77e34k 8286989774194

Dle videa se lze leccos DOMNÍVAT. Težko však tvrdit. Stroj v pádu se strátou rychlosti  již v příliš ostrém náklonu, tolik lze asi usoudit. Více asi těžko:-/

0/0
5.2.2015 11:15

J37i23ř63í 27J56i91r29o81u34d91e50k 8536749674284

:-/ZTRÁTA;-)

0/0
5.2.2015 11:16

P17a90v14e35l 55O31d91r97a31z65i48l 6254839207700

Na videu ze vzdálenějšího vozidla je letoun víceméně bez náklonu.

0/0
5.2.2015 11:37

J82i94ř30í 24J95i94r82o79u40d25e98k 8426479834794

Zatáčel;-)

0/0
5.2.2015 13:26

R28a66d95k37o 85C35h95m43e38l93a53r 2123913437601

já si spíš říkám, jestli je řidič ve žlutém autě pojištěn na havárii s letadlem......ggg......

+2/0
5.2.2015 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.