Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je to hrdina, oslavují lidé pilota zříceného letounu. Pátrání pokračuje

Tchajwanští záchranáři dále pátrají po pohřešovaných pasažérech zříceného letadla ATR-72 aerolinek TransAsia Airways, který ve středu havaroval do řeky v metropoli Tchaj-peji. Ve čtvrtek odpoledne našli tělo jednoho z 12 dosud nezvěstných lidí. Uživatelé sociálních sítí oslavují pilota kvůli tomu, že se s letounem dokázal v hustě zastavěném městě vyhnout budovám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a74r41d50a 74B18r91a82b25e90n38e65c 1200964209326

co vlastně ti lidé oslavují?

Data z černých skříněk letu TransAsia Airways, který se ve středu zřítil v Tchaj-peji, ukazují, že pravý motor letounu ztratil výkon. V krizové situaci však chybovala i posádka, když snížila i výkon druhého motoru.

0/0
6.2.2015 14:41

J16i79ř20í 83V19a59c29a 7502143617661

Já myslím, že je učej, jak nouzově přistát a kam s rozbory jaký jsou šance ... dostal jsem se do podobné, byť mnohem slabší situace, kdy jsem na náledí v 60 km dostal do smyku ... vpravo dvoumetrový sráz a pařezy vlevo normální příkop.  Poslední zbytky vlády nad vozidlem jsem věnoval tomu, kde to zapíchnout, což se povedlo.

Řeka dala šanci 15-ti lidem a nevzala nikoho na zemi.R^

0/0
5.2.2015 18:59

J73a64r66d70a 13B57r64a56b55e39n84e85c 1820534619646

jsou oslavy na místě?  

Český pilot Petr Opočenský, který pracuje pro Virgin Australia Airlines a létá s ATR 72-600, tedy stejným typem letadla, říká, že v poslední minutě už pilot nemohl mít nad strojem kontrolu. „Podle videozáběru je letadlo v pádu, nemá vztlak, hrne se natažené dolů a je neříditelné,“ řekl iDNES.cz. „To hlavní se odehrálo pravděpodobně minutu před tím, před začátkem známého videa,“ domnívá se Opočenský.

    Tchajwanskému páru a jejich dvouletému dítěti zachránil pravděpodobně život fakt, že si těsně před startem vyměnili místa. Původně seděli na levé straně letounu, ale požádali posádku, aby si mohli přesednout na pravou stranu, protože se otci rodiny Lin Ming-wejovi nelíbily zvuky vycházející z oblasti levého křídla stroje, napsal list United Daily. "Ty zvuky ho znepokojily," uvedl deník bez dalších podrobností.

Nikde se ale nehovoří o tom, že by posádka s touto abnormalitou seznámila pilota

0/0
5.2.2015 18:52

K97a20r64e44l 93V66a77l85i31š 9576102405654

Dvoumotorové letadlo je konstruované i na let s jedním motorem. Při letu bez jednoho motoru muselo dojít ještě k něčemu jinému nebo museli piloti udělat fatální chybu.

+1/0
5.2.2015 14:10

M64a80r31e34k 13H39r25u50b35y 6717932161488

otazka je, zda s jednim motorem dokaze i vzletnout ;-)

0/0
5.2.2015 15:24

L54a74d60i50s35l96a36v 16M67i84k16a 1501129394694

Mělo by, ale u leteckých katastrof vždy hraje roli více faktorů.

0/0
5.2.2015 16:48

J98i92ř27í 36J17i56r24o72u29d15e60k 8296579344814

Asi většina lidí dělá do posledního okamžiku, víceméně reflexivně, pokud není paralizace strachem a šokem, co lze. Tím spíše pilot. Vyhnout se překážkám, a co nejlépe s tím ,,praštit" NĚKAM. Či se o to alespoń pokusit. Třeba i skluzem po křídle. Jelikož můj otec toto ,,ABSOLOVOVAL" se stíhačkou ,,Hurikán", a dost dobře mi to již za mého mládí ,,vyložil", předpokládám, že mohlo jít ze strany pilotů ,,áteerka" o totéž. J.A.J.

0/0
5.2.2015 13:36

J68i38ř71í 98J59i38r40o56u95d59e15k 8686389744624

:-/ paralyzace;-)

0/0
5.2.2015 13:38

M48a96r87e23k 21H65r71u11b88y 6227472281468

dulezity je vysledek. Ve velkomeste netrefit zadny barak, navic v tezko ovladatelnem stroji je proste hodno oceneni, bez ohledu na to, co presne k tomu vedlo.

0/0
5.2.2015 15:25

J76i15n91d74ř86i19c60h 33T81ů72m66a 1694492637858

Já bych s oslavami také počkal. Pokud došlo pouze vysazení jednoho motoru byla pravděpodobně reakce posádky špatná (ztratili cca 300 m výšky a rychlost). Navíc podle trajektorie letu  patrně nedodrželi odletový koridor, který je definovaný právě pro případ, že letounu vysadí motor a nemůže stoupat.

Oslavy by byly na místě pouze pokud měli problém i s druhým motorem.

0/0
5.2.2015 13:26

L78u20k96a19s 14C90o39d96r 6798592450671

Teren v okoli letiste znam a timhle smerem jde o pomerne hluboke udoli tesne ohranicene z obou stran kopci. Priznam se, ze bych tam nechtel resit podobnou krizovku, zvlast v ATR.

+1/0
5.2.2015 13:34

J56i72ř10í 97J69i25r91o38u59d81e10k 8756629874534

Možná byl nucen vzhledem k okolnostem provést zatáčení i na ,,špatný" motor.:-/

0/0
5.2.2015 13:43

J87i72n16d50ř54i94c31h 46T13ů42m36a 1304362717238

Ten závěr na to vypadá. Pokusil se zatáčet doleva a o zbytek se postaral pracující pravý motor.

0/0
5.2.2015 14:04

J61i76n16d58ř24i65c34h 98T65ů71m78a 1484922507608

Jo, když bylo horko a naložili ATR třístovku skupinou amerických hráčů basketbalu, tak byl problém odletět z Prahy i se dvěma motory:-)

+1/0
5.2.2015 13:52

L24u19k38a38s 51C53o91d86r 6398272120771

To je jak Airbus 340-300. Ten taky po startu stoupa jenom diky zakriveni zemekoule :-)

+1/0
5.2.2015 14:02

P77e60t66r 81H65a17r32z19e85r 5234847813936

Technicky vzato se při oživovacím pokusu jedná o dýchání z plic do plic. Dýcháním z úst do úst ještě nikdo nikoho nezachránil😜

+1/−3
5.2.2015 12:41

P72e17t80r50a 87Z32r51u97b19e90c75k15á 3270431830200

To video je každopádně hustý v tom nejhustějším slova významu ;-)  Možná je to ode mne kruté a necitlivé, ale tohle je fakt ja z nějakýho filmu...

+3/0
5.2.2015 12:08

V32í23t 71K83o47v31á31ř86í21k 5221657371434

Podivejte se na film proroctvi s Nicolasem Cagem. Je tam dost podobne natocenej pad. Ta scena me napadla hned, jak jsem videl tohle video...

0/0
5.2.2015 12:48

J38i15r32i 24K52a69r59a28s78e57k 3758246548

"Dosud má středeční tragická událost 31 potvrzených obětí, patnáct lidí se zachránilo. Naděje, že by dvanáct pohřešovaných z celkem 53 lidí ...", vece redaktorka. Nejsem příznivcem povinné maturity z matematiky, ale stačily by kupecké počty.

+1/0
5.2.2015 11:58

P35a61v57e89l 89M11i14k75u11l13a 6618673316887

+5 členů posádky, šup k očnímu na kontrolu! ;-)

+1/0
5.2.2015 12:01

P68a59v29e10l 21M39i42k80u57l47a 6108943286417

Beru zpět pozvánku k optikovi, v tomhle článku na posádku zapoměli. :-/

+3/0
5.2.2015 12:06

M49a72r93c92e35l 70H17a75v60l58í64č74e47k 8423333384301

Cestou k ocnimu se zastav nekde na zakladce...

+1/0
5.2.2015 12:59

P89e12t37r 39H19o97v56o24r42k95a 5299756427

Hrdina by byl, kdyby viděl, že to letadlo padá a nasedl do něj při pádu. Takhle už za tím kniplem byl a co měl asi tak dělat? I kdyby letadlo bylo ovladatelné, což podle profíka nebylo, zachraňoval by si mj. vlastní kejhák po zpackaném startu. Hrdina je někdo, kdo jde do nebezpečí, aniž by musel.

+5/−10
5.2.2015 11:50

P52e10t19r56a 69Z63r88u73b38e62c96k51á 3520481620740

Jenže on se nesnažil zachránit, snažil se zabít co nejméně lidí. Takže tohle podle mého opravdu hrdina byl.

+3/−2
5.2.2015 11:52

P66e43t25r 23H70o73v17o50r47k44a 5639826377

Zaprvé - jak to víte? Za druhé - i kdyby, není nic hrdinského na tom se snažit zabít co nejmíň lidí. To je naprosto normální nebo se jich měl snažit zabít co nejvíc?

+2/−7
5.2.2015 11:54

P24e92t43r64a 39Z87r42u94b41e24c81k59á 3560111370980

1) četl jste článek?

2) nějaký "obyčejný" člověk by na to možná kašlal, snažil se zachránit hlavně sebe, i kdyby šance byla mizivá. On to podle mne vyhodnotil jako nemožné a tak chtěl sebou vzít alespoň co nejmíň lidí. Takže u mě to hrdina je.

+5/−3
5.2.2015 11:58

I76g21o55r 13P74l79a30n61d41e27r 9387384446480

pozrite si video... to lietadlo bolo v pretazeni..tym padom neovladatelne...pilot sa mohol tak akurat divat...a modlit...

+2/−2
5.2.2015 11:58

P29e25t54r19a 55Z34r82u58b19e82c32k85á 3340481830980

Tak podle slov toho našeho pilota asi ano, možná máte pravdu... Možná je za tím snaha vidět hrdinu ;-)  Asi mi to připomnělo, jak jsem jednou byla na leteckém dnu a tam jeden pilot říkal, že to všichni mají "v krvi" - když už spadnout, tak mimo lidi...

+1/−1
5.2.2015 12:06

I88g24o60r 49P19l45a85n70d80e20r 9277624436770

p. Chrt viete my vysvetlit ten minus? alebo? podla vas nebolo v pretazeni??? cakam na odpoved experta.....

0/0
5.2.2015 12:10

J55i24ř65í 12E78u42l39e40r 5558289536526

Pi-čchin, pěkné jméno že?

+1/0
5.2.2015 11:49

J38a96n 93V90á56ň43a 4369922439394

Je určitě krátkozraké dělat závěry z 10 sekundového videa, nicméně pokud by "pouze" vysadil motor" (což se zřejmě stalo), tak ATR musí být za jiných normálních okolností schopno minimálně horizontálního letu a přistání. Samozřejmě - situace po vzletu je nejnebezpečnější, ale na to jsou přece piloti cvičeni...

+2/−2
5.2.2015 11:22

J49a30n 87M79o16t19ů32r83e53k 7710412551499

tak zkuste mezi domy provést horizontální let a přistání ;-)

+2/−1
5.2.2015 11:25

J54i39r19i 81H80r29z55i83n29a 2927901913437

Ovšem oni neusuzovali z videa, ale z dráhy letu (jistě byli svědci) a nehoda se stala krátce po vzletu (3 minuty), nikoliv při letu, nebo přistání, takže pravděpodobně nezvládl dosáhnout dostatečné rychlosti.

+2/0
5.2.2015 11:39

J41i83r26i 35H15r10z50i62n80a 2367621583547

A mimochodem motor nevysadil, ale začal hořet. Tady je záznam (hlasový) komunikace pilota a věže a pár dalších informací, včetně trasy letu.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/taiwan/11388935/TransAsia-plane-crashes-into-river-in-Taiwan-latest-updates.html

+1/−5
5.2.2015 11:48

L59u34k46a94s 68C97o65d65r 6478512120131

Engine flameout = vysazeni motoru. Pokud motor hori, pilot by hlasil Engine fire, pripadne Engine fire indication.

+1/0
5.2.2015 11:50

J27i21r61i 19H92r46z67i86n25a 2267881513697

Aha, děkuji za vysvětlení. Myslel jsem, že to platí jen pro tryskové, ale ne turbovrtulové motory.

+1/−1
5.2.2015 11:56

S55e15i49d48l 14P76e37t54r 1281701105334

Není až tak zásadního technologického rozdílu mezi proudovým motorem a turbopropem - oba  mají nějaké stupně kompresoru, spalovací komoru atd. Proto i ona společná hláška "flameout" neboli že "přišel o oheň"  ...

Dnes kdy až 80% tahu proudového motoru u civilních dopravních letadel vytváří obtokový fan jsou si dokonce principiálně dokonce blíže než v minulosti.

0/0
5.2.2015 19:05

P55e94t33r 45Ž75á28k 1778832135959

další chytrák

0/−5
5.2.2015 11:55

J33i51r29i 27H68r21z86i72n18a 2297161263387

Zato vaše vysvětlení a argument byl velice přínosný a inteligentní.

+4/0
5.2.2015 12:01

I20g59o96r 12P96l36a88n65d42e47r 9917224726400

pozrite si video... vidite horiaci motor?????8-o8-o8-o

0/−1
5.2.2015 12:06

J29a92n 53M75o51t76ů30r46e52k 7800352181379

Tedy promiňte, ale prostě si pod pojmem "hrdina" představuju úplně něco jiného.... Že se snažil vyhnout bodovám je tak jaksi dost přirozené ne? Dejme tomu, že opravdu se mu to povedlo díky jeho velký zkušenostem a umu, kloubouk dolů, ale hrdina? To je každý, kdo něco umí už dnes hned hrdina?

+7/−3
5.2.2015 11:16

M59i58c23h60a85l 35R88i16m16b64a67u79e80r 4169695433847

Asi si myslíte, že když už to stejně padalo, měl radši najít a potopit čínskou flotilu... :-P

+4/−4
5.2.2015 11:20

J85a79n 75M98o23t42ů88r35e61k 7490862421399

vaší poznámce, která se snaží říci, co si myslím, vůbec nerozumím a nechápu, jak to s tím souvisí :-P

+6/−1
5.2.2015 11:23

J60i58ř26í 10N79o38v82á87k 3783619858146

O nechápavosti problému svědčí už úvodní příspěvek.

+1/−6
5.2.2015 11:27

J39a86n 46M21o83t96ů48r39e82k 7460492311579

Jo, hezky jste mě utřel. A nějakou konstruktivní odpověď na mojí otázku byste měl?

+7/0
5.2.2015 11:37

J82i59ř98í 28J95i98r37o66u29d31e37k 8286329884684

Dle videa se lze leccos DOMNÍVAT. Težko však tvrdit. Stroj v pádu se strátou rychlosti  již v příliš ostrém náklonu, tolik lze asi usoudit. Více asi těžko:-/

0/0
5.2.2015 11:15

J62i56ř13í 90J95i47r36o37u59d48e25k 8376139454894

:-/ZTRÁTA;-)

0/0
5.2.2015 11:16

P30a75v79e59l 58O80d98r38a78z43i89l 6144129297260

Na videu ze vzdálenějšího vozidla je letoun víceméně bez náklonu.

0/0
5.2.2015 11:37

J88i55ř77í 26J50i24r82o92u28d65e86k 8226719894464

Zatáčel;-)

0/0
5.2.2015 13:26

R59a21d38k26o 84C47h96m55e19l18a14r 2753133627271

já si spíš říkám, jestli je řidič ve žlutém autě pojištěn na havárii s letadlem......ggg......

+2/0
5.2.2015 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.