Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je to hrdina, oslavují lidé pilota zříceného letounu. Pátrání pokračuje

Tchajwanští záchranáři dále pátrají po pohřešovaných pasažérech zříceného letadla ATR-72 aerolinek TransAsia Airways, který ve středu havaroval do řeky v metropoli Tchaj-peji. Ve čtvrtek odpoledne našli tělo jednoho z 12 dosud nezvěstných lidí. Uživatelé sociálních sítí oslavují pilota kvůli tomu, že se s letounem dokázal v hustě zastavěném městě vyhnout budovám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a56r60d76a 57B66r98a61b78e69n51e64c 1110424209746

co vlastně ti lidé oslavují?

Data z černých skříněk letu TransAsia Airways, který se ve středu zřítil v Tchaj-peji, ukazují, že pravý motor letounu ztratil výkon. V krizové situaci však chybovala i posádka, když snížila i výkon druhého motoru.

0/0
6.2.2015 14:41

J62i32ř77í 25V94a13c24a 7712973587461

Já myslím, že je učej, jak nouzově přistát a kam s rozbory jaký jsou šance ... dostal jsem se do podobné, byť mnohem slabší situace, kdy jsem na náledí v 60 km dostal do smyku ... vpravo dvoumetrový sráz a pařezy vlevo normální příkop.  Poslední zbytky vlády nad vozidlem jsem věnoval tomu, kde to zapíchnout, což se povedlo.

Řeka dala šanci 15-ti lidem a nevzala nikoho na zemi.R^

0/0
5.2.2015 18:59

J36a65r59d93a 67B57r48a77b95e11n74e82c 1510254989596

jsou oslavy na místě?  

Český pilot Petr Opočenský, který pracuje pro Virgin Australia Airlines a létá s ATR 72-600, tedy stejným typem letadla, říká, že v poslední minutě už pilot nemohl mít nad strojem kontrolu. „Podle videozáběru je letadlo v pádu, nemá vztlak, hrne se natažené dolů a je neříditelné,“ řekl iDNES.cz. „To hlavní se odehrálo pravděpodobně minutu před tím, před začátkem známého videa,“ domnívá se Opočenský.

    Tchajwanskému páru a jejich dvouletému dítěti zachránil pravděpodobně život fakt, že si těsně před startem vyměnili místa. Původně seděli na levé straně letounu, ale požádali posádku, aby si mohli přesednout na pravou stranu, protože se otci rodiny Lin Ming-wejovi nelíbily zvuky vycházející z oblasti levého křídla stroje, napsal list United Daily. "Ty zvuky ho znepokojily," uvedl deník bez dalších podrobností.

Nikde se ale nehovoří o tom, že by posádka s touto abnormalitou seznámila pilota

0/0
5.2.2015 18:52

K49a71r89e81l 43V76a83l74i37š 9116342195934

Dvoumotorové letadlo je konstruované i na let s jedním motorem. Při letu bez jednoho motoru muselo dojít ještě k něčemu jinému nebo museli piloti udělat fatální chybu.

+1/0
5.2.2015 14:10

M41a87r78e98k 30H72r94u29b74y 6837172611648

otazka je, zda s jednim motorem dokaze i vzletnout ;-)

0/0
5.2.2015 15:24

L24a73d86i49s35l10a94v 53M74i98k17a 1751139584814

Mělo by, ale u leteckých katastrof vždy hraje roli více faktorů.

0/0
5.2.2015 16:48

J83i65ř65í 32J39i82r63o22u95d83e31k 8516149404734

Asi většina lidí dělá do posledního okamžiku, víceméně reflexivně, pokud není paralizace strachem a šokem, co lze. Tím spíše pilot. Vyhnout se překážkám, a co nejlépe s tím ,,praštit" NĚKAM. Či se o to alespoń pokusit. Třeba i skluzem po křídle. Jelikož můj otec toto ,,ABSOLOVOVAL" se stíhačkou ,,Hurikán", a dost dobře mi to již za mého mládí ,,vyložil", předpokládám, že mohlo jít ze strany pilotů ,,áteerka" o totéž. J.A.J.

0/0
5.2.2015 13:36

J87i82ř29í 78J62i19r87o87u74d34e24k 8506669874704

:-/ paralyzace;-)

0/0
5.2.2015 13:38

M32a26r24e23k 45H18r27u83b32y 6807592601908

dulezity je vysledek. Ve velkomeste netrefit zadny barak, navic v tezko ovladatelnem stroji je proste hodno oceneni, bez ohledu na to, co presne k tomu vedlo.

0/0
5.2.2015 15:25

J65i14n57d90ř23i11c21h 33T55ů33m94a 1714952777898

Já bych s oslavami také počkal. Pokud došlo pouze vysazení jednoho motoru byla pravděpodobně reakce posádky špatná (ztratili cca 300 m výšky a rychlost). Navíc podle trajektorie letu  patrně nedodrželi odletový koridor, který je definovaný právě pro případ, že letounu vysadí motor a nemůže stoupat.

Oslavy by byly na místě pouze pokud měli problém i s druhým motorem.

0/0
5.2.2015 13:26

L96u24k41a96s 33C34o60d14r 6378902930641

Teren v okoli letiste znam a timhle smerem jde o pomerne hluboke udoli tesne ohranicene z obou stran kopci. Priznam se, ze bych tam nechtel resit podobnou krizovku, zvlast v ATR.

+1/0
5.2.2015 13:34

J69i97ř96í 96J12i57r95o32u70d76e32k 8376659754464

Možná byl nucen vzhledem k okolnostem provést zatáčení i na ,,špatný" motor.:-/

0/0
5.2.2015 13:43

J75i91n28d50ř49i40c37h 86T18ů49m62a 1374652147988

Ten závěr na to vypadá. Pokusil se zatáčet doleva a o zbytek se postaral pracující pravý motor.

0/0
5.2.2015 14:04

J29i10n28d45ř51i34c58h 36T92ů24m98a 1554282297908

Jo, když bylo horko a naložili ATR třístovku skupinou amerických hráčů basketbalu, tak byl problém odletět z Prahy i se dvěma motory:-)

+1/0
5.2.2015 13:52

L13u41k56a86s 84C21o19d50r 6548342420211

To je jak Airbus 340-300. Ten taky po startu stoupa jenom diky zakriveni zemekoule :-)

+1/0
5.2.2015 14:02

P87e57t48r 30H39a27r71z56e32r 5194297343226

Technicky vzato se při oživovacím pokusu jedná o dýchání z plic do plic. Dýcháním z úst do úst ještě nikdo nikoho nezachránil😜

+1/−3
5.2.2015 12:41

P26e65t35r36a 49Z84r18u66b26e45c31k79á 3770291860200

To video je každopádně hustý v tom nejhustějším slova významu ;-)  Možná je to ode mne kruté a necitlivé, ale tohle je fakt ja z nějakýho filmu...

+3/0
5.2.2015 12:08

V59í72t 21K19o23v69á78ř53í92k 5681377561724

Podivejte se na film proroctvi s Nicolasem Cagem. Je tam dost podobne natocenej pad. Ta scena me napadla hned, jak jsem videl tohle video...

0/0
5.2.2015 12:48

J68i93r21i 32K74a67r55a83s23e15k 3488346538

"Dosud má středeční tragická událost 31 potvrzených obětí, patnáct lidí se zachránilo. Naděje, že by dvanáct pohřešovaných z celkem 53 lidí ...", vece redaktorka. Nejsem příznivcem povinné maturity z matematiky, ale stačily by kupecké počty.

+1/0
5.2.2015 11:58

P71a21v27e50l 61M97i83k45u72l45a 6188253976567

+5 členů posádky, šup k očnímu na kontrolu! ;-)

+1/0
5.2.2015 12:01

P86a80v42e79l 56M60i93k57u50l19a 6568123606417

Beru zpět pozvánku k optikovi, v tomhle článku na posádku zapoměli. :-/

+3/0
5.2.2015 12:06

M36a45r67c71e84l 69H96a66v35l51í17č39e72k 8363943574121

Cestou k ocnimu se zastav nekde na zakladce...

+1/0
5.2.2015 12:59
Foto

P17e76t21r 67H12o80v34o91r72k59a 5249696187

Hrdina by byl, kdyby viděl, že to letadlo padá a nasedl do něj při pádu. Takhle už za tím kniplem byl a co měl asi tak dělat? I kdyby letadlo bylo ovladatelné, což podle profíka nebylo, zachraňoval by si mj. vlastní kejhák po zpackaném startu. Hrdina je někdo, kdo jde do nebezpečí, aniž by musel.

+5/−10
5.2.2015 11:50

P72e58t20r97a 30Z63r69u55b25e44c88k74á 3340851360810

Jenže on se nesnažil zachránit, snažil se zabít co nejméně lidí. Takže tohle podle mého opravdu hrdina byl.

+3/−2
5.2.2015 11:52
Foto

P75e48t15r 72H64o15v21o74r48k76a 5649136717

Zaprvé - jak to víte? Za druhé - i kdyby, není nic hrdinského na tom se snažit zabít co nejmíň lidí. To je naprosto normální nebo se jich měl snažit zabít co nejvíc?

+2/−7
5.2.2015 11:54

P44e48t52r29a 74Z87r91u33b72e20c11k47á 3220441550790

1) četl jste článek?

2) nějaký "obyčejný" člověk by na to možná kašlal, snažil se zachránit hlavně sebe, i kdyby šance byla mizivá. On to podle mne vyhodnotil jako nemožné a tak chtěl sebou vzít alespoň co nejmíň lidí. Takže u mě to hrdina je.

+5/−3
5.2.2015 11:58

I96g27o11r 36P95l51a49n33d23e51r 9467324966240

pozrite si video... to lietadlo bolo v pretazeni..tym padom neovladatelne...pilot sa mohol tak akurat divat...a modlit...

+2/−2
5.2.2015 11:58

P32e84t40r47a 83Z10r48u39b13e56c69k11á 3100391160870

Tak podle slov toho našeho pilota asi ano, možná máte pravdu... Možná je za tím snaha vidět hrdinu ;-)  Asi mi to připomnělo, jak jsem jednou byla na leteckém dnu a tam jeden pilot říkal, že to všichni mají "v krvi" - když už spadnout, tak mimo lidi...

+1/−1
5.2.2015 12:06

I13g10o33r 25P73l53a37n32d40e92r 9987284166330

p. Chrt viete my vysvetlit ten minus? alebo? podla vas nebolo v pretazeni??? cakam na odpoved experta.....

0/0
5.2.2015 12:10

J50i69ř35í 58E86u25l17e73r 5598559416666

Pi-čchin, pěkné jméno že?

+1/0
5.2.2015 11:49

J24a54n 65V93á51ň19a 4269342479464

Je určitě krátkozraké dělat závěry z 10 sekundového videa, nicméně pokud by "pouze" vysadil motor" (což se zřejmě stalo), tak ATR musí být za jiných normálních okolností schopno minimálně horizontálního letu a přistání. Samozřejmě - situace po vzletu je nejnebezpečnější, ale na to jsou přece piloti cvičeni...

+2/−2
5.2.2015 11:22

J97a81n 49M78o57t17ů16r89e10k 7290332791159

tak zkuste mezi domy provést horizontální let a přistání ;-)

+2/−1
5.2.2015 11:25

J10i75r50i 51H89r80z39i49n77a 2827171393817

Ovšem oni neusuzovali z videa, ale z dráhy letu (jistě byli svědci) a nehoda se stala krátce po vzletu (3 minuty), nikoliv při letu, nebo přistání, takže pravděpodobně nezvládl dosáhnout dostatečné rychlosti.

+2/0
5.2.2015 11:39

J66i46r51i 88H11r80z84i13n70a 2527191183677

A mimochodem motor nevysadil, ale začal hořet. Tady je záznam (hlasový) komunikace pilota a věže a pár dalších informací, včetně trasy letu.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/taiwan/11388935/TransAsia-plane-crashes-into-river-in-Taiwan-latest-updates.html

+1/−5
5.2.2015 11:48

L98u67k68a54s 21C42o43d48r 6648282100671

Engine flameout = vysazeni motoru. Pokud motor hori, pilot by hlasil Engine fire, pripadne Engine fire indication.

+1/0
5.2.2015 11:50

J36i53r18i 96H29r97z42i48n74a 2507691483207

Aha, děkuji za vysvětlení. Myslel jsem, že to platí jen pro tryskové, ale ne turbovrtulové motory.

+1/−1
5.2.2015 11:56

S27e52i94d12l 38P32e41t42r 1321811715794

Není až tak zásadního technologického rozdílu mezi proudovým motorem a turbopropem - oba  mají nějaké stupně kompresoru, spalovací komoru atd. Proto i ona společná hláška "flameout" neboli že "přišel o oheň"  ...

Dnes kdy až 80% tahu proudového motoru u civilních dopravních letadel vytváří obtokový fan jsou si dokonce principiálně dokonce blíže než v minulosti.

0/0
5.2.2015 19:05

P33e71t73r 94Ž42á11k 1278502315749

další chytrák

0/−5
5.2.2015 11:55

J37i75r15i 50H54r75z69i91n57a 2967301433927

Zato vaše vysvětlení a argument byl velice přínosný a inteligentní.

+4/0
5.2.2015 12:01

I89g48o46r 36P95l68a34n13d70e46r 9267954366670

pozrite si video... vidite horiaci motor?????8-o8-o8-o

0/−1
5.2.2015 12:06

J52a41n 49M51o97t88ů52r25e28k 7950862761649

Tedy promiňte, ale prostě si pod pojmem "hrdina" představuju úplně něco jiného.... Že se snažil vyhnout bodovám je tak jaksi dost přirozené ne? Dejme tomu, že opravdu se mu to povedlo díky jeho velký zkušenostem a umu, kloubouk dolů, ale hrdina? To je každý, kdo něco umí už dnes hned hrdina?

+7/−3
5.2.2015 11:16

M72i39c33h73a59l 88R77i83m56b95a73u31e81r 4959715653397

Asi si myslíte, že když už to stejně padalo, měl radši najít a potopit čínskou flotilu... :-P

+4/−4
5.2.2015 11:20

J87a54n 28M18o26t59ů18r55e31k 7530502741299

vaší poznámce, která se snaží říci, co si myslím, vůbec nerozumím a nechápu, jak to s tím souvisí :-P

+6/−1
5.2.2015 11:23

J49i48ř28í 13N61o72v47á72k 3663169578836

O nechápavosti problému svědčí už úvodní příspěvek.

+1/−6
5.2.2015 11:27

J95a44n 74M30o26t91ů79r58e88k 7170422581569

Jo, hezky jste mě utřel. A nějakou konstruktivní odpověď na mojí otázku byste měl?

+7/0
5.2.2015 11:37

J56i78ř25í 28J38i44r37o19u36d56e35k 8136779444974

Dle videa se lze leccos DOMNÍVAT. Težko však tvrdit. Stroj v pádu se strátou rychlosti  již v příliš ostrém náklonu, tolik lze asi usoudit. Více asi těžko:-/

0/0
5.2.2015 11:15

J34i29ř24í 42J35i15r61o25u15d93e31k 8546389704304

:-/ZTRÁTA;-)

0/0
5.2.2015 11:16

P88a32v36e63l 82O92d33r82a66z92i94l 6254299437310

Na videu ze vzdálenějšího vozidla je letoun víceméně bez náklonu.

0/0
5.2.2015 11:37

J39i14ř95í 21J92i75r48o59u59d36e92k 8186659144864

Zatáčel;-)

0/0
5.2.2015 13:26

R83a18d55k20o 78C34h78m39e48l61a14r 2873623807731

já si spíš říkám, jestli je řidič ve žlutém autě pojištěn na havárii s letadlem......ggg......

+2/0
5.2.2015 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.