Diskuze

Nediskriminujeme, tvrdí ministr. V praktických školách končí méně Romů

Čím dál více romských dětí se vzdělává podle běžného programu pro základní školy. Ze statistik České školní inspekce vyplývá, že se v aktuálním školním roce ve srovnání s rokem 2013/2014 méně často používaly zúžené osnovy pro lehce mentálně postižené žáky, podle kterých se učí většinou na praktických základních školách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ano, se synem do třídy chodí Romové 2 a oba šikanují celou třídu. Berou svačiny, vyřadují finanční částky pod pohrůžkou zbití staršími kamarády, sami fyzicky spolužáky napadají, obrana proti tomu naprosto žádná, protože nějaké důtky, napomenutí třídního učitele a ředitele, dvojka z chování apod. jsou k ničemu.:-(

4 0
možnosti
TC

Já bych to řešil se školou a pokud to nepomůže, tak s policií a sociálkou.....

0 0
možnosti
VH

Jasně a pak se divíme, že do takových škol nechtějí rodiče dávat svoje děti a kvete školní turismus.Když jsem chodil na ZŠ, tak jsem měl v každé třídě cikána a jak jsem postupoval výš, tak se měnili, protože zůstávali v nižším ročníku, prostě propadli.Pokud je tohle účelem, tak této úpravě nerozumím.

4 0
možnosti
TC

Účel je, nemíct cikány ve zvlláštní škole.

1 0
možnosti
PK

proboha co je toto za etnikum, do kterého se všechno sype horem, spodem a stále nic - to ať mi někdo vykládá, že všichni jsme si rovni!;-€

7 0
možnosti
KN

Deprivantů je ve většinové společnosti stejně jako mezi Romy.Každá druhá rodina je nějak dysfunkční a vyrábí  problémové jedince.Vzdělání je jediná cesta  k trochu důstojnému životu./toto ale už také zdaleka neplatí/.:-/

2 8
možnosti
LM

Jasně zredukujeme učivo a dementi budou operovat a řídit jaderné elektrárny,Však budou mít diplom sice redukovaný ale to nevadí .Hlavně že nebude dyškrymynáceRv

7 0
možnosti
KN

Pán je jaderný fyzik??:-/

0 1
možnosti
PG

No skvělé! Cesta k destrukci českého vzdělávacího systému je nastoupena! Kupředu levá - zpátky nin krok!

"...jediný existující český výzkumzabývající se vztahy mezi inteligencí dětí a jejich školním výkonem, kterýzahrnoval i reprezentativní výběrový soubor 89 romských dětí...probíhalv roce 2002 na Masarykově univerzitě v Brně a jedním z jehovýsledků byl závěr, že romské děti dosahují statisticky významně nižších výkonůve všech skórech, a to jak ve verbální škále, kde získaly romské dětiv průměru 81,87 bodů, tak i v performační či celkové škále, kdejejich výsledky dosahovaly v průměru 80,06 bodů a 79,58 bodů.„Nepotvrdilo se, že děti z romské komunity podávají nižší výkony veverbálních subtestech a vyšší výkony v neverbálních subtestech,“uvádí psycholog a autor výzkumu Jiří Dan. „Relativně nejlepšího výkonudosahují romské děti v subtestech kódování a subtestu hledánísymbolů, zatímco relativně nejslabší výkony podávají v subtestechvědomosti a kostky.“ Autoři výzkumu přitom dávali na případné znevýhodněníromských dětí v testu velký pozor. Ověřili proto před samotným výzkumem,že standardizované testy mohou být použity bez znevýhodnění jak pro české, taki pro romské děti."

10 0
možnosti
LM

Masarykova universita měla nejblíže k jádru-Cejl,Bratislavská.....Takže určitě nepodváděli.Test hledání symbolů to je základ ke hraní na matech

3 0
možnosti
VB

Mám učitelku v rodině, je v oboru přes 28 let a její reálný pohled je ten, že pro ostatní je přitomnost těhle dětí peklem, bojí se vynikat, aby je za to nezbili, drobné krádeže atd. pokud je na místě asistent, děti se nesoustředí, sledují jeho apod. Docela by mne zajímalo, zda by někdo, kdo o tomto káže od stolu vůbec své děti do takových podmínek dal, těžko že? Já také ne. Tahle ultrakorektnost stahuje dolů všechy nadějné děti, jejíž rodiče nemají na soukromou školu.

9 0
možnosti
PG

Všichni si jsou rovni. A kdyby si náhodou rovni nebyli, EU úředník to nějakým nařízením zařídí.

1 0
možnosti
ZS

Očekával bych od pana ministra zhodnocení jak si v ZŠ romské děti vedou. To, že tam jsou, není žádné kritérium.

13 0
možnosti
PG

Jak si vedou? Skvěle!

http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.msmt.cz%2Ffile%2F1627_1_1%2F&ei=EFTSVJQujORo35mBuA8&usg=AFQjCNFKtdHC66mSPmKaS79Ue3wJoGe0wg&sig2=xzpDsj1swFEMJUDTycempg&bvm=bv.85076809,d.d2s

15% propadne už v 1. třídě. Celkem někdy propadne 50%.

20% skončí ve zvláštní škole.

Průměrná známka z češtiny a matematiky v 8. třídě je 3,6-3,7.

Absence ve školách ve srovnání se zbytkem žáků je téměř trojnásobná .

31% etnických chlapců a 22% etnických dívek dostává v 8. třídě sníženou známku z chování.

Pokud etnické dítě navštěvuje mateřskou školu, vzrůstá šance na jeho "přežití" v původní třídě (=nepropadnutí) do 8. ročníku ze 40% na 60%.

U absolventů tzv. přípravných ročníků není pozorován žádný rozdíl. (50% propadá)

Nicméně neviděl bych to tak černě. Naši stateční bojovníci se zákeřnou šroubovicí DNA dají hlavy dohromady s experty z Bruselu - a zcela jistě se v jejich úžasných makovicích vylíhne nějaké geniální řešení, kterým nás překvapí! Nejpozději tedy do roku 3055.

7 1
možnosti
JH

Tak to je zvláštní, statistiky o poměru zločinů a odsouzených ve věznicích k většinové populaci se vést nesmí, statistiky o počtu cigánů ve zvláštních školách se vést mohou. Mám vážnou obavu, pokud by se tyto statistiky pečlivě vedly, poměr v obou skupinách by byl přibližně stejný.

12 0
možnosti
DK

A aby toho nebylo malo, tak statistiky ohledne IQ, na zaklade ktrerych by slo rozhodnout, zda je umisteni do prakticke skoly opravnene nebo ne, se vest nesmi...:-)

2 0
možnosti
TT

Nojo, vždyť to funguje. Ony jsou základky, kde je bílé akorát tak učitel. To jsem tak kolem svátků náhodou zachytil v čumbedně dva díly takovýho dokumentárního seriálu, nějak jako "Osmička" se to jmenuje, podle třídy, a to se odehrává na základce na 28. října nebo na Drobnýho, kde tam ta škola je. S normální základní školou to tam nemá společnýho vůbec nic, tak co. ;-)

4 0
možnosti
TT

Joj, ale jak nad tím tak přemýšlím, tak mě napadá, že až budou praktický školy zrušený, tak že aktivisti budou žalovat v Bruseli, že jsou školy plný buď Romů nebo etnických Čechů. Nato udělá milovaná Brusel bububu, a už se začnou žáci přerozdělovat. Dočkej času... :-P

4 0
možnosti