Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot měl přistát v Las Vegas, do kokpitu ho nepustily zaseknuté dveře

Let Delta Air Lines do Las Vegas měl ve čtvrtek kuriózní průběh. Letadlo muselo přistát s kapitánem mimo kokpit. Poté, co opustil na chvíli kabinu, se dveře zasekly a on zůstal uvězněný venku. S letadlem bezpečně přistál druhý pilot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a91r46o97m86í78r 10N68o26v87o53t53n52ý 7659977131584

Americkej krám!

0/−5
31.1.2015 11:56

M83i57c78h61a92l 79M16i79l72l62e73r 9526142849242

;-Dbejt tebou, neohanel bych se ruskou "kvalitou";-D

+1/−1
31.1.2015 11:58

T73o41m55a29s 98H74a48c94e31k 6724987725147

Jasne, Americkej kram, ruskej srot a Cinskej smejd....

Jen ty Cesi jsou nejdokonalejsi, hlavne ty ve 20 let stary skodovce, nejlepsim to aute sveta....

Nazyvat MD-90 kramem muze jen hodne "momentalne" zaostaly jedinec.

+3/0
31.1.2015 15:30

J94a20r45o14m27í54r 56N26o65v74o61t22n39ý 7279237261364

us šrot,tedy.

0/−1
1.2.2015 16:48

P26a22v13e39l 78M21a19r78e14š 2833458611561

Americkej krám, ruskej krám, stejně to má všechno komponenty z ThajWanu ...:-)

0/0
31.1.2015 22:21

P88a93v17e12l 84K62r27e69j34č58í37ř 2962181653936

Podle mě spíš zůstal uvězněný druhý pilot v kabině. A to nejdůležitější jsme se nedozvěděli - jestli se ho po přistání podařilo vyprostit :-)

+2/0
31.1.2015 10:30

T17o69m56a34s 78H94a55c86e68k 6744257975357

:-) Jojo zalezi na uhlu pohledu...

Jo, "osvobodil" se sam. Jak se mohl po pristani zvednout z kresla tak dal ten bordel co blokoval dvere pryc. Predtim to udelat nemohl, protoze nemohl vstat z kresla, to by pak letadlo bylo opravdu bez pilota. 

Tedy pro stouraly - nebyla to zavda dveri nebo MD-90, ale kus bordelu co tam nechal nejakej uklizec (toliko oficialni zprava, to neni z me hlavy)

+1/0
31.1.2015 15:34

J34o22s70e21f 63H18a84n67y14á37š 2424609983

Uvězněný? Jak se to vezme. Třeba druhý pilot zaháčkoval dveře v kabině háčkem, který tam omylem, namísto na WC, nainstaloval nějaký údržbář.;-D

0/0
31.1.2015 18:02

M66a90r62e74k 41T70u54r25n70o44v36e20c 7825612420166

Tak to nebyl Boeing 767, ale MD-90. Jen byl někdo asi líný shánět fotku alespoň správného typu, když od nějakých agentur nemají nic přímo někde z místa. Už jsem to říkal mnohokrát - když nemám žádný obrazový materiál, raději k článku nedám nic...

Na AVHerald píšou, že v letadle bylo 168 lidí, ne 160 jako v tomhle článku. Kdo má asi pravdu? A ne, asi to nebude o tom, že by 8 lidí tvořilo posádku - za prve mi to na takové letadlo přijde skoro moc - ale hlavně - tady na iDnesu nepíšou nic o tom, že by těch 160 měli být jen cestující, ale píšou "lidé na palubě" - takže předpokládám, že tím myslí všechny, včetně posádky...

A to úplně nejdůležitější se píše jen málokde. Proč šel kapitán pryč? Protože šel na záchod... :-)

+3/0
31.1.2015 10:10

C47. 36J68. 4632909441229

zítra v bulváru

"Nenadálé komplikace během letu 1651 z Minneapolis do Las Vegas!!!!!!!!!!!

160 cestujících mohlo zemřít!!!??

+2/0
31.1.2015 9:46

L87a26d43i98s80l35a12v 42M23i73k79a 1381649334924

Nouzové přistání na poslední chvíli ....

0/0
31.1.2015 9:59

L43u53k53á20š 63S77l43á10n79s56k52ý 4611663107726

Uvidíme na Nově ve zprávách ve 4 (?), více se dočteme na www.bulvar...

0/0
31.1.2015 10:01

L95a17d31i78s74l58a97v 71M73i88k68a 1121239464134

Na to nemám odvahu se podívat na novácké zprávy.

+1/0
31.1.2015 10:03

L33u77k81á53š 92S24l19á80n80s43k54ý 4251623517376

Já jsem ty odpolední zahlédl jen jednou a byla to jen černá kronika.

0/0
31.1.2015 10:11

M73a45r41e49k 76T71u16r84n58o44v44e81c 7785302930756

Jo, novináři... To máte jako třeba tady:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10408069_10153107385224248_5809835477230006484_n.jpg?oh=95edb8377067e941f4175a360898d663&oe=555A6BB6&__gda__=1433107616_03b57151e9ddb7b3a0198098594f7a91

0/0
31.1.2015 10:02

P30a63v76e33l 74M78a22r17e58š 2853368501441

„Dopravní letadla mohou přistát i tehdy, pokud je ovládá pouze jeden pilot, a piloti Delty jsou na takové situace plně vycvičeni,“ uvedly aerolinky v prohlášení.....

Každé letadlo může už asi tak 100 let přistát jen s jedním pilotem.Druhý člověk u řízení tam je jen pro jistotu, 99.9.% normálně probíhajícího letu stejně řídí počítač.A ten by byl koneckonců schopen s letadlem i přistát

+7/0
31.1.2015 9:41

J29a42r44o29s46l25a33v 69K72a68d40l26e91c 5331199572411

Pravděpodobně měla na mysli přistání dle předpisu o leteckém provozu.

+2/0
31.1.2015 9:44

J39a59n 85Š67e34b61e84s28t61a 6937320340905

Ale ano, jejich prohlášení sedí a měli pravdu. Tak co máte?

0/0
31.1.2015 10:24

V89l44a64d49i38m11í98r 62M42e14n70d15i 3562939451166

To , že lietadlo riadi aj počítač je síce pravda,ale do toho počítača musí niekto naládovať určité údaje aby ten počítač vedel , že čo má vlastne robiť...

0/0
31.1.2015 13:30

P82a55v13e58l 26M56a76r63e76š 2943808581101

Tak to je jasné že AP je předem naprogramovaný.

Chtěl jsem říct, že jeden pilot letadlo uridi úplně normálně a to i při přistání.Druhý je pouze záloha a na zaskok, když si chce pilot odpočinout.Dnešní dopravní piloti jsou defacto jen operátoři počítače, ten je schopen za standardnich podminek samočinně provést celý let a ti nejnovější i přistání.

0/0
31.1.2015 22:20
Foto

V83o31j10t45a 80K78u94š61č51á93k 6179578786959

Kluci a holky z redakce, nechcu vam kazit radost, ale je teprve posledni den ledna – na okurkovou sezonu je jeste brzo ;-DR^

+2/0
31.1.2015 9:14

L54a25d62i76s66l49a21v 78R48e29s75l 7741435677100

Ty aerolinky budou mít novou reklamu: S námi se nemusíte bát únosu letadla během letu. U nás se nedostane za letu do kabiny ani pilot :D[>-]

+18/0
31.1.2015 7:34

M72a43r29t49i61n58a 82M70o69u75d25r49á 7540403606949

;-D

+1/0
31.1.2015 8:34

M10i46c59h31a48l 23M28i23l19l88e14r 9816792699152

"Druhý pilot tedy převzal kontrolu nad letadlem, které v tu chvíli mělo na palubě 160 lidí, a bezpečně přistál na mezinárodním letišti McCarran."

Mam tomu rozumet, ze druhy pilot prevzal kontrolu nad letadlem az kdyz se dvere zasekly? Ja mel za to, ze druhy pilot prevezme kontrolu jeste nez se pilot zvedne ze sedadla a odskoci si.

+1/−1
31.1.2015 3:58

Z44d36e60n78ě60k 86W17e26r47n71h54a92r10t 6517985662488

99% času, včetně přistání, to řídí autopilot a piloti jen dohlížeji. Ručně ovládání přeberou jen v nějaké atypické situaci. Takže to, že jeden z nich odejde, neznamená, že ten druhý to převezme, ale jen že třeba nesmí spát a musí být v pohotovosti. Nicméně jsou známy případy, že v kokpitu nebyl nikdo, nebo oba piloti spali, to je už pochopitelně malér.

To že se zasekly dveře a kapitán nemohl do kokpitu, je kuriozita, ale z hlediska bezpečnosti se nic tak strašného nestalo. Proto jsou tam dva, kdyby jeden - z jakéhokoliv důvodu - nemohl, tak ho plně zastoupí druhý.

+7/0
31.1.2015 5:10

J87a34k74u37b 83Ř46e61z58n24í16k 5400723

Většina přistání není automatická. Je to rozvrženo, aby oba piloti měli svůj dostatečný podíl a nevypadli z praxe.

Určité miniaturní riziko se dá vidět v tom, že first officer měl větší zátěž než obvykle tím, že na všechny checklisty, monitorování instrumentů a komunikaci s věží byl sám.

+3/0
31.1.2015 7:26

M54i10c89h10a69l 79M22i93l61l98e17r 9916292219582

prevzit kontrolu neznamena jen vypnout autopilota a fyzicky prevzit rizeni.

Prevzit kontrolu znamena byt de facto i de iure pilotem zodpovednym za vsechno, co se v kabine deje a jak let probiha, i kdyz let je treba momentalne v rezimu autopilota.

0/0
31.1.2015 11:27

M93i30c27h71a20l 31M64i93l55l93e77r 9606892989292

take jsem nikde nepsal, ze se stalo neco strasneho, protoze dobre vim, ze pokud se nejedna o vylozene krizovou situaci, jeden pilot klidne muze s letadlem pristat  bez problemu.

0/0
31.1.2015 11:29

P45e80t76r 53N91o70w63a91k 2397712850725

Já to vidím tak: Mladej si řekl: Ten kápo mě nikdy nechce nechat přistát, už mě s tím fakt štve. Nu což, vymyslím malou lest. Ten bude čubrnět...

+2/0
31.1.2015 0:27

M86a87r26t82i17n 71P87o66s38p96í44š30i51l 8895161436157

A dal koště pod kliku. A teď budou experti ztrácet čas.

+1/0
31.1.2015 8:09

P91e29t32r 94H42a63v35e24l75k29a 7869393378869

Vždycky se může něco stát, proto jsou tam iloti dva...

+2/0
31.1.2015 0:02

P98a33v58e77l 16M38a20r69e87š 2113418901481

Fatální nehoda se většinou stane, protože člověk hrabe počítači do řízení, nebo AP vypne, případně člověk na zemi něco zk**ví.

0/0
31.1.2015 22:25

M46a56r12t12i64n 30V85r47b51a 1631778532343

Tak stalo se něco,nebo nestalo ? ;-D

+2/0
30.1.2015 23:26

J90a67n 41Š51e10b36e10s19t44a 6957910210105

Přesně tak - stalo se něco a nic se nestalo.....

0/0
31.1.2015 10:25

M15i93c32h40a30l 62C51h25a87l67u72p27a 6328190509493

Tak to měli štěstí, že se pilotovi nic nestalo.

0/0
30.1.2015 23:21

M57a69r79e33k 80T47u52r37n45o11v15e89c 7385122590196

Kapitánovi také ne, aspoň na ten záchod to nejspíš stihl. :-)

0/0
31.1.2015 10:04

G89a64b25r91i24e21l 42H24o12r19t12e10n 9671349773264

Ožvýkal se korybut.:-(

+2/0
30.1.2015 22:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.