Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot měl přistát v Las Vegas, do kokpitu ho nepustily zaseknuté dveře

Let Delta Air Lines do Las Vegas měl ve čtvrtek kuriózní průběh. Letadlo muselo přistát s kapitánem mimo kokpit. Poté, co opustil na chvíli kabinu, se dveře zasekly a on zůstal uvězněný venku. S letadlem bezpečně přistál druhý pilot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a78r26o84m22í75r 48N25o49v25o60t14n55ý 7849977851344

Americkej krám!

0/−5
31.1.2015 11:56

M87i43c25h61a70l 62M78i84l52l14e91r 9276542339262

;-Dbejt tebou, neohanel bych se ruskou "kvalitou";-D

+1/−1
31.1.2015 11:58

T27o10m22a52s 34H90a18c82e68k 6434497265897

Jasne, Americkej kram, ruskej srot a Cinskej smejd....

Jen ty Cesi jsou nejdokonalejsi, hlavne ty ve 20 let stary skodovce, nejlepsim to aute sveta....

Nazyvat MD-90 kramem muze jen hodne "momentalne" zaostaly jedinec.

+3/0
31.1.2015 15:30

J24a73r58o57m27í20r 29N41o83v89o92t92n73ý 7799307571924

us šrot,tedy.

0/−1
1.2.2015 16:48

P91a32v97e60l 90M13a59r16e77š 2503288981741

Americkej krám, ruskej krám, stejně to má všechno komponenty z ThajWanu ...:-)

0/0
31.1.2015 22:21

P44a79v48e14l 35K93r86e80j97č23í49ř 2352341163486

Podle mě spíš zůstal uvězněný druhý pilot v kabině. A to nejdůležitější jsme se nedozvěděli - jestli se ho po přistání podařilo vyprostit :-)

+2/0
31.1.2015 10:30

T71o14m42a25s 90H45a45c88e34k 6864637665807

:-) Jojo zalezi na uhlu pohledu...

Jo, "osvobodil" se sam. Jak se mohl po pristani zvednout z kresla tak dal ten bordel co blokoval dvere pryc. Predtim to udelat nemohl, protoze nemohl vstat z kresla, to by pak letadlo bylo opravdu bez pilota. 

Tedy pro stouraly - nebyla to zavda dveri nebo MD-90, ale kus bordelu co tam nechal nejakej uklizec (toliko oficialni zprava, to neni z me hlavy)

+1/0
31.1.2015 15:34

J16o97s20e53f 95H13a51n87y67á78š 2924489593

Uvězněný? Jak se to vezme. Třeba druhý pilot zaháčkoval dveře v kabině háčkem, který tam omylem, namísto na WC, nainstaloval nějaký údržbář.;-D

0/0
31.1.2015 18:02

M79a51r96e72k 54T52u40r55n73o61v59e82c 7635852200916

Tak to nebyl Boeing 767, ale MD-90. Jen byl někdo asi líný shánět fotku alespoň správného typu, když od nějakých agentur nemají nic přímo někde z místa. Už jsem to říkal mnohokrát - když nemám žádný obrazový materiál, raději k článku nedám nic...

Na AVHerald píšou, že v letadle bylo 168 lidí, ne 160 jako v tomhle článku. Kdo má asi pravdu? A ne, asi to nebude o tom, že by 8 lidí tvořilo posádku - za prve mi to na takové letadlo přijde skoro moc - ale hlavně - tady na iDnesu nepíšou nic o tom, že by těch 160 měli být jen cestující, ale píšou "lidé na palubě" - takže předpokládám, že tím myslí všechny, včetně posádky...

A to úplně nejdůležitější se píše jen málokde. Proč šel kapitán pryč? Protože šel na záchod... :-)

+3/0
31.1.2015 10:10

C83. 47J53. 4862879691549

zítra v bulváru

"Nenadálé komplikace během letu 1651 z Minneapolis do Las Vegas!!!!!!!!!!!

160 cestujících mohlo zemřít!!!??

+2/0
31.1.2015 9:46

L26a45d82i45s47l68a78v 64M82i45k48a 1481719434814

Nouzové přistání na poslední chvíli ....

0/0
31.1.2015 9:59

L56u18k92á28š 56S25l56á67n85s21k67ý 4501233917156

Uvidíme na Nově ve zprávách ve 4 (?), více se dočteme na www.bulvar...

0/0
31.1.2015 10:01

L78a14d62i16s23l37a16v 82M60i90k89a 1261209434914

Na to nemám odvahu se podívat na novácké zprávy.

+1/0
31.1.2015 10:03

L51u37k45á75š 53S34l40á71n23s85k40ý 4341253937336

Já jsem ty odpolední zahlédl jen jednou a byla to jen černá kronika.

0/0
31.1.2015 10:11

M76a73r85e77k 81T42u35r43n37o97v94e27c 7125122450806

Jo, novináři... To máte jako třeba tady:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10408069_10153107385224248_5809835477230006484_n.jpg?oh=95edb8377067e941f4175a360898d663&oe=555A6BB6&__gda__=1433107616_03b57151e9ddb7b3a0198098594f7a91

0/0
31.1.2015 10:02

P63a25v58e74l 91M96a87r61e42š 2643288321801

„Dopravní letadla mohou přistát i tehdy, pokud je ovládá pouze jeden pilot, a piloti Delty jsou na takové situace plně vycvičeni,“ uvedly aerolinky v prohlášení.....

Každé letadlo může už asi tak 100 let přistát jen s jedním pilotem.Druhý člověk u řízení tam je jen pro jistotu, 99.9.% normálně probíhajícího letu stejně řídí počítač.A ten by byl koneckonců schopen s letadlem i přistát

+7/0
31.1.2015 9:41

J96a42r81o15s86l14a22v 44K76a18d58l24e38c 5491589502321

Pravděpodobně měla na mysli přistání dle předpisu o leteckém provozu.

+2/0
31.1.2015 9:44

J90a59n 69Š81e58b33e96s45t25a 6407300590595

Ale ano, jejich prohlášení sedí a měli pravdu. Tak co máte?

0/0
31.1.2015 10:24

V37l11a54d91i18m22í89r 66M67e71n15d11i 3292359421556

To , že lietadlo riadi aj počítač je síce pravda,ale do toho počítača musí niekto naládovať určité údaje aby ten počítač vedel , že čo má vlastne robiť...

0/0
31.1.2015 13:30

P65a66v51e15l 57M50a31r73e44š 2463898551821

Tak to je jasné že AP je předem naprogramovaný.

Chtěl jsem říct, že jeden pilot letadlo uridi úplně normálně a to i při přistání.Druhý je pouze záloha a na zaskok, když si chce pilot odpočinout.Dnešní dopravní piloti jsou defacto jen operátoři počítače, ten je schopen za standardnich podminek samočinně provést celý let a ti nejnovější i přistání.

0/0
31.1.2015 22:20

V61o83j25t80a 56K68u45š41č45á60k 6649358286549

Kluci a holky z redakce, nechcu vam kazit radost, ale je teprve posledni den ledna – na okurkovou sezonu je jeste brzo ;-DR^

+2/0
31.1.2015 9:14

L67a61d32i89s51l79a57v 88R25e11s19l 7391635657180

Ty aerolinky budou mít novou reklamu: S námi se nemusíte bát únosu letadla během letu. U nás se nedostane za letu do kabiny ani pilot :D[>-]

+18/0
31.1.2015 7:34

M12a61r38t37i82n52a 90M57o42u82d93r96á 7940103416329

;-D

+1/0
31.1.2015 8:34

M60i88c87h97a82l 92M66i41l66l67e59r 9746852269902

"Druhý pilot tedy převzal kontrolu nad letadlem, které v tu chvíli mělo na palubě 160 lidí, a bezpečně přistál na mezinárodním letišti McCarran."

Mam tomu rozumet, ze druhy pilot prevzal kontrolu nad letadlem az kdyz se dvere zasekly? Ja mel za to, ze druhy pilot prevezme kontrolu jeste nez se pilot zvedne ze sedadla a odskoci si.

+1/−1
31.1.2015 3:58

Z60d43e78n16ě32k 81W81e36r95n35h77a38r92t 6567785262658

99% času, včetně přistání, to řídí autopilot a piloti jen dohlížeji. Ručně ovládání přeberou jen v nějaké atypické situaci. Takže to, že jeden z nich odejde, neznamená, že ten druhý to převezme, ale jen že třeba nesmí spát a musí být v pohotovosti. Nicméně jsou známy případy, že v kokpitu nebyl nikdo, nebo oba piloti spali, to je už pochopitelně malér.

To že se zasekly dveře a kapitán nemohl do kokpitu, je kuriozita, ale z hlediska bezpečnosti se nic tak strašného nestalo. Proto jsou tam dva, kdyby jeden - z jakéhokoliv důvodu - nemohl, tak ho plně zastoupí druhý.

+7/0
31.1.2015 5:10

J64a22k30u40b 79Ř72e50z69n93í70k 5770183

Většina přistání není automatická. Je to rozvrženo, aby oba piloti měli svůj dostatečný podíl a nevypadli z praxe.

Určité miniaturní riziko se dá vidět v tom, že first officer měl větší zátěž než obvykle tím, že na všechny checklisty, monitorování instrumentů a komunikaci s věží byl sám.

+3/0
31.1.2015 7:26

M65i74c66h81a49l 24M89i71l27l58e95r 9636632199692

prevzit kontrolu neznamena jen vypnout autopilota a fyzicky prevzit rizeni.

Prevzit kontrolu znamena byt de facto i de iure pilotem zodpovednym za vsechno, co se v kabine deje a jak let probiha, i kdyz let je treba momentalne v rezimu autopilota.

0/0
31.1.2015 11:27

M89i45c86h25a10l 12M47i53l55l45e27r 9196722839442

take jsem nikde nepsal, ze se stalo neco strasneho, protoze dobre vim, ze pokud se nejedna o vylozene krizovou situaci, jeden pilot klidne muze s letadlem pristat  bez problemu.

0/0
31.1.2015 11:29

P54e73t26r 61N39o52w38a24k 2127832610665

Já to vidím tak: Mladej si řekl: Ten kápo mě nikdy nechce nechat přistát, už mě s tím fakt štve. Nu což, vymyslím malou lest. Ten bude čubrnět...

+2/0
31.1.2015 0:27

M69a11r57t21i69n 89P37o63s54p93í68š39i64l 8205381486727

A dal koště pod kliku. A teď budou experti ztrácet čas.

+1/0
31.1.2015 8:09

P76e39t54r 27H53a42v43e33l20k80a 7559863618349

Vždycky se může něco stát, proto jsou tam iloti dva...

+2/0
31.1.2015 0:02

P58a40v10e88l 41M84a54r89e54š 2273898751241

Fatální nehoda se většinou stane, protože člověk hrabe počítači do řízení, nebo AP vypne, případně člověk na zemi něco zk**ví.

0/0
31.1.2015 22:25

M19a15r33t89i79n 60V83r57b65a 1181338352763

Tak stalo se něco,nebo nestalo ? ;-D

+2/0
30.1.2015 23:26

J47a39n 24Š13e74b38e95s63t67a 6497320350825

Přesně tak - stalo se něco a nic se nestalo.....

0/0
31.1.2015 10:25

M58i27c58h48a78l 12C43h36a20l42u40p29a 6708390949263

Tak to měli štěstí, že se pilotovi nic nestalo.

0/0
30.1.2015 23:21

M34a14r33e51k 12T69u51r24n26o31v36e18c 7745862790496

Kapitánovi také ne, aspoň na ten záchod to nejspíš stihl. :-)

0/0
31.1.2015 10:04

G41a62b11r45i77e62l 73H96o25r43t16e19n 9531729793214

Ožvýkal se korybut.:-(

+2/0
30.1.2015 22:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.