Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pilot měl přistát v Las Vegas, do kokpitu ho nepustily zaseknuté dveře

Let Delta Air Lines do Las Vegas měl ve čtvrtek kuriózní průběh. Letadlo muselo přistát s kapitánem mimo kokpit. Poté, co opustil na chvíli kabinu, se dveře zasekly a on zůstal uvězněný venku. S letadlem bezpečně přistál druhý pilot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a44r29o68m60í13r 94N57o34v35o25t70n41ý 7249607721984

Americkej krám!

0/−5
31.1.2015 11:56

M85i65c97h91a68l 19M70i31l71l74e12r 9816362579302

;-Dbejt tebou, neohanel bych se ruskou "kvalitou";-D

+1/−1
31.1.2015 11:58

T62o62m41a52s 19H74a59c94e34k 6164667295197

Jasne, Americkej kram, ruskej srot a Cinskej smejd....

Jen ty Cesi jsou nejdokonalejsi, hlavne ty ve 20 let stary skodovce, nejlepsim to aute sveta....

Nazyvat MD-90 kramem muze jen hodne "momentalne" zaostaly jedinec.

+3/0
31.1.2015 15:30

J64a65r56o87m58í71r 72N49o20v46o54t23n57ý 7939587311674

us šrot,tedy.

0/−1
1.2.2015 16:48

P10a13v72e62l 39M87a15r84e22š 2133608581411

Americkej krám, ruskej krám, stejně to má všechno komponenty z ThajWanu ...:-)

0/0
31.1.2015 22:21

P72a59v53e15l 74K82r25e39j18č85í46ř 2832181493836

Podle mě spíš zůstal uvězněný druhý pilot v kabině. A to nejdůležitější jsme se nedozvěděli - jestli se ho po přistání podařilo vyprostit :-)

+2/0
31.1.2015 10:30

T57o60m53a90s 94H31a42c13e89k 6304597795437

:-) Jojo zalezi na uhlu pohledu...

Jo, "osvobodil" se sam. Jak se mohl po pristani zvednout z kresla tak dal ten bordel co blokoval dvere pryc. Predtim to udelat nemohl, protoze nemohl vstat z kresla, to by pak letadlo bylo opravdu bez pilota. 

Tedy pro stouraly - nebyla to zavda dveri nebo MD-90, ale kus bordelu co tam nechal nejakej uklizec (toliko oficialni zprava, to neni z me hlavy)

+1/0
31.1.2015 15:34

J84o96s22e41f 76H60a91n48y47á73š 2774289223

Uvězněný? Jak se to vezme. Třeba druhý pilot zaháčkoval dveře v kabině háčkem, který tam omylem, namísto na WC, nainstaloval nějaký údržbář.;-D

0/0
31.1.2015 18:02

M81a62r28e64k 22T55u39r54n40o31v18e38c 7255372810386

Tak to nebyl Boeing 767, ale MD-90. Jen byl někdo asi líný shánět fotku alespoň správného typu, když od nějakých agentur nemají nic přímo někde z místa. Už jsem to říkal mnohokrát - když nemám žádný obrazový materiál, raději k článku nedám nic...

Na AVHerald píšou, že v letadle bylo 168 lidí, ne 160 jako v tomhle článku. Kdo má asi pravdu? A ne, asi to nebude o tom, že by 8 lidí tvořilo posádku - za prve mi to na takové letadlo přijde skoro moc - ale hlavně - tady na iDnesu nepíšou nic o tom, že by těch 160 měli být jen cestující, ale píšou "lidé na palubě" - takže předpokládám, že tím myslí všechny, včetně posádky...

A to úplně nejdůležitější se píše jen málokde. Proč šel kapitán pryč? Protože šel na záchod... :-)

+3/0
31.1.2015 10:10

C93. 34J40. 4972289261769

zítra v bulváru

"Nenadálé komplikace během letu 1651 z Minneapolis do Las Vegas!!!!!!!!!!!

160 cestujících mohlo zemřít!!!??

+2/0
31.1.2015 9:46

L18a85d90i68s11l19a79v 41M41i19k41a 1131779894444

Nouzové přistání na poslední chvíli ....

0/0
31.1.2015 9:59

L90u15k48á22š 75S67l95á13n94s32k97ý 4241173757596

Uvidíme na Nově ve zprávách ve 4 (?), více se dočteme na www.bulvar...

0/0
31.1.2015 10:01

L12a45d72i76s36l94a21v 45M59i22k98a 1211769354474

Na to nemám odvahu se podívat na novácké zprávy.

+1/0
31.1.2015 10:03

L46u47k46á87š 84S28l31á59n29s72k23ý 4631923547936

Já jsem ty odpolední zahlédl jen jednou a byla to jen černá kronika.

0/0
31.1.2015 10:11

M43a30r38e95k 46T64u75r82n78o97v41e91c 7495102980426

Jo, novináři... To máte jako třeba tady:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10408069_10153107385224248_5809835477230006484_n.jpg?oh=95edb8377067e941f4175a360898d663&oe=555A6BB6&__gda__=1433107616_03b57151e9ddb7b3a0198098594f7a91

0/0
31.1.2015 10:02

P58a66v56e84l 19M38a88r53e98š 2813718581231

„Dopravní letadla mohou přistát i tehdy, pokud je ovládá pouze jeden pilot, a piloti Delty jsou na takové situace plně vycvičeni,“ uvedly aerolinky v prohlášení.....

Každé letadlo může už asi tak 100 let přistát jen s jedním pilotem.Druhý člověk u řízení tam je jen pro jistotu, 99.9.% normálně probíhajícího letu stejně řídí počítač.A ten by byl koneckonců schopen s letadlem i přistát

+7/0
31.1.2015 9:41

J43a50r27o12s39l82a12v 74K22a59d63l67e48c 5151959452271

Pravděpodobně měla na mysli přistání dle předpisu o leteckém provozu.

+2/0
31.1.2015 9:44

J32a27n 69Š16e65b77e83s26t15a 6897300560335

Ale ano, jejich prohlášení sedí a měli pravdu. Tak co máte?

0/0
31.1.2015 10:24

V86l50a41d42i61m95í12r 18M46e35n86d81i 3942989181796

To , že lietadlo riadi aj počítač je síce pravda,ale do toho počítača musí niekto naládovať určité údaje aby ten počítač vedel , že čo má vlastne robiť...

0/0
31.1.2015 13:30

P22a91v70e30l 80M21a65r91e44š 2593338211211

Tak to je jasné že AP je předem naprogramovaný.

Chtěl jsem říct, že jeden pilot letadlo uridi úplně normálně a to i při přistání.Druhý je pouze záloha a na zaskok, když si chce pilot odpočinout.Dnešní dopravní piloti jsou defacto jen operátoři počítače, ten je schopen za standardnich podminek samočinně provést celý let a ti nejnovější i přistání.

0/0
31.1.2015 22:20
Foto

V18o36j77t86a 70K27u31š15č52á13k 6869978906459

Kluci a holky z redakce, nechcu vam kazit radost, ale je teprve posledni den ledna – na okurkovou sezonu je jeste brzo ;-DR^

+2/0
31.1.2015 9:14

L45a74d16i57s96l70a33v 43R68e48s44l 7671945167810

Ty aerolinky budou mít novou reklamu: S námi se nemusíte bát únosu letadla během letu. U nás se nedostane za letu do kabiny ani pilot :D[>-]

+18/0
31.1.2015 7:34

M18a49r83t92i81n67a 47M25o64u72d92r65á 7760353936789

;-D

+1/0
31.1.2015 8:34

M84i45c45h58a43l 46M88i10l77l51e68r 9906202919642

"Druhý pilot tedy převzal kontrolu nad letadlem, které v tu chvíli mělo na palubě 160 lidí, a bezpečně přistál na mezinárodním letišti McCarran."

Mam tomu rozumet, ze druhy pilot prevzal kontrolu nad letadlem az kdyz se dvere zasekly? Ja mel za to, ze druhy pilot prevezme kontrolu jeste nez se pilot zvedne ze sedadla a odskoci si.

+1/−1
31.1.2015 3:58

Z45d23e64n67ě19k 15W39e53r29n79h12a23r91t 6307455392638

99% času, včetně přistání, to řídí autopilot a piloti jen dohlížeji. Ručně ovládání přeberou jen v nějaké atypické situaci. Takže to, že jeden z nich odejde, neznamená, že ten druhý to převezme, ale jen že třeba nesmí spát a musí být v pohotovosti. Nicméně jsou známy případy, že v kokpitu nebyl nikdo, nebo oba piloti spali, to je už pochopitelně malér.

To že se zasekly dveře a kapitán nemohl do kokpitu, je kuriozita, ale z hlediska bezpečnosti se nic tak strašného nestalo. Proto jsou tam dva, kdyby jeden - z jakéhokoliv důvodu - nemohl, tak ho plně zastoupí druhý.

+7/0
31.1.2015 5:10

J83a13k98u18b 60Ř68e92z17n71í42k 5340893

Většina přistání není automatická. Je to rozvrženo, aby oba piloti měli svůj dostatečný podíl a nevypadli z praxe.

Určité miniaturní riziko se dá vidět v tom, že first officer měl větší zátěž než obvykle tím, že na všechny checklisty, monitorování instrumentů a komunikaci s věží byl sám.

+3/0
31.1.2015 7:26

M57i54c60h28a58l 37M97i67l29l63e35r 9646642439452

prevzit kontrolu neznamena jen vypnout autopilota a fyzicky prevzit rizeni.

Prevzit kontrolu znamena byt de facto i de iure pilotem zodpovednym za vsechno, co se v kabine deje a jak let probiha, i kdyz let je treba momentalne v rezimu autopilota.

0/0
31.1.2015 11:27

M51i26c53h70a23l 67M65i91l12l41e95r 9516152929352

take jsem nikde nepsal, ze se stalo neco strasneho, protoze dobre vim, ze pokud se nejedna o vylozene krizovou situaci, jeden pilot klidne muze s letadlem pristat  bez problemu.

0/0
31.1.2015 11:29

P83e24t81r 97N67o60w52a84k 2937622250745

Já to vidím tak: Mladej si řekl: Ten kápo mě nikdy nechce nechat přistát, už mě s tím fakt štve. Nu což, vymyslím malou lest. Ten bude čubrnět...

+2/0
31.1.2015 0:27

M37a29r47t64i72n 18P51o49s46p57í73š68i97l 8555231646767

A dal koště pod kliku. A teď budou experti ztrácet čas.

+1/0
31.1.2015 8:09

P53e44t71r 82H15a81v37e95l13k89a 7599563628379

Vždycky se může něco stát, proto jsou tam iloti dva...

+2/0
31.1.2015 0:02

P95a85v48e27l 36M38a32r53e12š 2683458601251

Fatální nehoda se většinou stane, protože člověk hrabe počítači do řízení, nebo AP vypne, případně člověk na zemi něco zk**ví.

0/0
31.1.2015 22:25

M25a36r83t13i83n 98V50r31b79a 1191918102323

Tak stalo se něco,nebo nestalo ? ;-D

+2/0
30.1.2015 23:26

J43a73n 22Š61e88b21e50s71t35a 6507710260895

Přesně tak - stalo se něco a nic se nestalo.....

0/0
31.1.2015 10:25

M21i73c83h97a21l 67C88h55a52l92u28p90a 6198340829283

Tak to měli štěstí, že se pilotovi nic nestalo.

0/0
30.1.2015 23:21

M13a84r26e82k 61T26u70r63n90o28v73e34c 7735532200936

Kapitánovi také ne, aspoň na ten záchod to nejspíš stihl. :-)

0/0
31.1.2015 10:04

G90a20b24r51i20e21l 29H46o57r38t24e82n 9121369153924

Ožvýkal se korybut.:-(

+2/0
30.1.2015 22:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.