Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot měl přistát v Las Vegas, do kokpitu ho nepustily zaseknuté dveře

Let Delta Air Lines do Las Vegas měl ve čtvrtek kuriózní průběh. Letadlo muselo přistát s kapitánem mimo kokpit. Poté, co opustil na chvíli kabinu, se dveře zasekly a on zůstal uvězněný venku. S letadlem bezpečně přistál druhý pilot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a28r47o52m30í59r 68N60o90v36o93t43n58ý 7929747491244

Americkej krám!

0/−5
31.1.2015 11:56

M12i61c71h76a75l 82M45i34l58l33e60r 9196792159722

;-Dbejt tebou, neohanel bych se ruskou "kvalitou";-D

+1/−1
31.1.2015 11:58

T50o67m94a72s 97H34a60c36e49k 6784227505147

Jasne, Americkej kram, ruskej srot a Cinskej smejd....

Jen ty Cesi jsou nejdokonalejsi, hlavne ty ve 20 let stary skodovce, nejlepsim to aute sveta....

Nazyvat MD-90 kramem muze jen hodne "momentalne" zaostaly jedinec.

+3/0
31.1.2015 15:30

J35a35r19o79m35í15r 41N55o21v65o87t44n12ý 7289707351174

us šrot,tedy.

0/−1
1.2.2015 16:48

P50a20v31e31l 92M89a97r12e51š 2893508351321

Americkej krám, ruskej krám, stejně to má všechno komponenty z ThajWanu ...:-)

0/0
31.1.2015 22:21

P97a62v41e40l 97K33r24e80j83č74í72ř 2262381123166

Podle mě spíš zůstal uvězněný druhý pilot v kabině. A to nejdůležitější jsme se nedozvěděli - jestli se ho po přistání podařilo vyprostit :-)

+2/0
31.1.2015 10:30

T37o95m16a88s 10H41a37c11e29k 6824417445207

:-) Jojo zalezi na uhlu pohledu...

Jo, "osvobodil" se sam. Jak se mohl po pristani zvednout z kresla tak dal ten bordel co blokoval dvere pryc. Predtim to udelat nemohl, protoze nemohl vstat z kresla, to by pak letadlo bylo opravdu bez pilota. 

Tedy pro stouraly - nebyla to zavda dveri nebo MD-90, ale kus bordelu co tam nechal nejakej uklizec (toliko oficialni zprava, to neni z me hlavy)

+1/0
31.1.2015 15:34

J76o83s24e89f 30H88a67n34y13á70š 2294479213

Uvězněný? Jak se to vezme. Třeba druhý pilot zaháčkoval dveře v kabině háčkem, který tam omylem, namísto na WC, nainstaloval nějaký údržbář.;-D

0/0
31.1.2015 18:02

M45a58r14e64k 86T90u74r55n83o60v34e90c 7695602220576

Tak to nebyl Boeing 767, ale MD-90. Jen byl někdo asi líný shánět fotku alespoň správného typu, když od nějakých agentur nemají nic přímo někde z místa. Už jsem to říkal mnohokrát - když nemám žádný obrazový materiál, raději k článku nedám nic...

Na AVHerald píšou, že v letadle bylo 168 lidí, ne 160 jako v tomhle článku. Kdo má asi pravdu? A ne, asi to nebude o tom, že by 8 lidí tvořilo posádku - za prve mi to na takové letadlo přijde skoro moc - ale hlavně - tady na iDnesu nepíšou nic o tom, že by těch 160 měli být jen cestující, ale píšou "lidé na palubě" - takže předpokládám, že tím myslí všechny, včetně posádky...

A to úplně nejdůležitější se píše jen málokde. Proč šel kapitán pryč? Protože šel na záchod... :-)

+3/0
31.1.2015 10:10

C66. 87J13. 4132109591819

zítra v bulváru

"Nenadálé komplikace během letu 1651 z Minneapolis do Las Vegas!!!!!!!!!!!

160 cestujících mohlo zemřít!!!??

+2/0
31.1.2015 9:46

L95a49d44i81s34l34a85v 51M88i15k69a 1651709774764

Nouzové přistání na poslední chvíli ....

0/0
31.1.2015 9:59

L56u29k12á38š 40S38l94á97n96s72k89ý 4221623587186

Uvidíme na Nově ve zprávách ve 4 (?), více se dočteme na www.bulvar...

0/0
31.1.2015 10:01

L32a66d84i75s18l24a52v 19M50i30k96a 1191459844984

Na to nemám odvahu se podívat na novácké zprávy.

+1/0
31.1.2015 10:03

L94u51k78á88š 40S82l11á70n28s52k10ý 4511473187436

Já jsem ty odpolední zahlédl jen jednou a byla to jen černá kronika.

0/0
31.1.2015 10:11

M22a33r92e79k 81T13u79r93n69o62v14e20c 7615172430296

Jo, novináři... To máte jako třeba tady:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10408069_10153107385224248_5809835477230006484_n.jpg?oh=95edb8377067e941f4175a360898d663&oe=555A6BB6&__gda__=1433107616_03b57151e9ddb7b3a0198098594f7a91

0/0
31.1.2015 10:02

P59a22v96e77l 48M42a72r27e34š 2313948661321

„Dopravní letadla mohou přistát i tehdy, pokud je ovládá pouze jeden pilot, a piloti Delty jsou na takové situace plně vycvičeni,“ uvedly aerolinky v prohlášení.....

Každé letadlo může už asi tak 100 let přistát jen s jedním pilotem.Druhý člověk u řízení tam je jen pro jistotu, 99.9.% normálně probíhajícího letu stejně řídí počítač.A ten by byl koneckonců schopen s letadlem i přistát

+7/0
31.1.2015 9:41

J17a72r15o10s16l18a72v 26K64a13d95l25e56c 5181369362721

Pravděpodobně měla na mysli přistání dle předpisu o leteckém provozu.

+2/0
31.1.2015 9:44

J48a63n 84Š33e50b39e49s40t94a 6787600740555

Ale ano, jejich prohlášení sedí a měli pravdu. Tak co máte?

0/0
31.1.2015 10:24

V59l17a23d71i62m88í98r 19M54e98n70d13i 3932189101626

To , že lietadlo riadi aj počítač je síce pravda,ale do toho počítača musí niekto naládovať určité údaje aby ten počítač vedel , že čo má vlastne robiť...

0/0
31.1.2015 13:30

P91a34v46e90l 61M81a41r81e98š 2653438641691

Tak to je jasné že AP je předem naprogramovaný.

Chtěl jsem říct, že jeden pilot letadlo uridi úplně normálně a to i při přistání.Druhý je pouze záloha a na zaskok, když si chce pilot odpočinout.Dnešní dopravní piloti jsou defacto jen operátoři počítače, ten je schopen za standardnich podminek samočinně provést celý let a ti nejnovější i přistání.

0/0
31.1.2015 22:20

V21o39j22t51a 19K53u87š11č84á55k 6469368626939

Kluci a holky z redakce, nechcu vam kazit radost, ale je teprve posledni den ledna – na okurkovou sezonu je jeste brzo ;-DR^

+2/0
31.1.2015 9:14

L24a30d56i30s48l77a12v 53R23e82s92l 7761755417710

Ty aerolinky budou mít novou reklamu: S námi se nemusíte bát únosu letadla během letu. U nás se nedostane za letu do kabiny ani pilot :D[>-]

+18/0
31.1.2015 7:34

M95a55r44t49i42n69a 58M61o83u63d22r60á 7160773986639

;-D

+1/0
31.1.2015 8:34

M98i87c76h66a78l 19M22i25l91l18e84r 9976672269762

"Druhý pilot tedy převzal kontrolu nad letadlem, které v tu chvíli mělo na palubě 160 lidí, a bezpečně přistál na mezinárodním letišti McCarran."

Mam tomu rozumet, ze druhy pilot prevzal kontrolu nad letadlem az kdyz se dvere zasekly? Ja mel za to, ze druhy pilot prevezme kontrolu jeste nez se pilot zvedne ze sedadla a odskoci si.

+1/−1
31.1.2015 3:58

Z22d69e22n58ě90k 91W23e60r93n65h67a71r66t 6367265952758

99% času, včetně přistání, to řídí autopilot a piloti jen dohlížeji. Ručně ovládání přeberou jen v nějaké atypické situaci. Takže to, že jeden z nich odejde, neznamená, že ten druhý to převezme, ale jen že třeba nesmí spát a musí být v pohotovosti. Nicméně jsou známy případy, že v kokpitu nebyl nikdo, nebo oba piloti spali, to je už pochopitelně malér.

To že se zasekly dveře a kapitán nemohl do kokpitu, je kuriozita, ale z hlediska bezpečnosti se nic tak strašného nestalo. Proto jsou tam dva, kdyby jeden - z jakéhokoliv důvodu - nemohl, tak ho plně zastoupí druhý.

+7/0
31.1.2015 5:10

J24a29k93u87b 98Ř73e92z85n42í29k 5560343

Většina přistání není automatická. Je to rozvrženo, aby oba piloti měli svůj dostatečný podíl a nevypadli z praxe.

Určité miniaturní riziko se dá vidět v tom, že first officer měl větší zátěž než obvykle tím, že na všechny checklisty, monitorování instrumentů a komunikaci s věží byl sám.

+3/0
31.1.2015 7:26

M84i59c92h67a86l 10M89i93l28l18e71r 9846372829112

prevzit kontrolu neznamena jen vypnout autopilota a fyzicky prevzit rizeni.

Prevzit kontrolu znamena byt de facto i de iure pilotem zodpovednym za vsechno, co se v kabine deje a jak let probiha, i kdyz let je treba momentalne v rezimu autopilota.

0/0
31.1.2015 11:27

M20i47c55h87a74l 22M18i83l48l31e87r 9226952299722

take jsem nikde nepsal, ze se stalo neco strasneho, protoze dobre vim, ze pokud se nejedna o vylozene krizovou situaci, jeden pilot klidne muze s letadlem pristat  bez problemu.

0/0
31.1.2015 11:29

P57e72t65r 36N18o15w73a13k 2787362360115

Já to vidím tak: Mladej si řekl: Ten kápo mě nikdy nechce nechat přistát, už mě s tím fakt štve. Nu což, vymyslím malou lest. Ten bude čubrnět...

+2/0
31.1.2015 0:27

M56a15r56t18i60n 25P71o81s48p86í40š80i21l 8755751546467

A dal koště pod kliku. A teď budou experti ztrácet čas.

+1/0
31.1.2015 8:09

P97e86t92r 74H55a60v98e29l11k73a 7959453438759

Vždycky se může něco stát, proto jsou tam iloti dva...

+2/0
31.1.2015 0:02

P60a48v20e61l 77M90a22r37e95š 2343468341691

Fatální nehoda se většinou stane, protože člověk hrabe počítači do řízení, nebo AP vypne, případně člověk na zemi něco zk**ví.

0/0
31.1.2015 22:25

M41a83r24t42i38n 29V66r80b49a 1421368102543

Tak stalo se něco,nebo nestalo ? ;-D

+2/0
30.1.2015 23:26

J56a88n 58Š51e74b46e14s21t78a 6427100230965

Přesně tak - stalo se něco a nic se nestalo.....

0/0
31.1.2015 10:25

M33i69c89h68a38l 31C89h66a45l86u40p66a 6268760939213

Tak to měli štěstí, že se pilotovi nic nestalo.

0/0
30.1.2015 23:21

M15a83r60e33k 43T33u78r54n58o98v30e57c 7615502230286

Kapitánovi také ne, aspoň na ten záchod to nejspíš stihl. :-)

0/0
31.1.2015 10:04

G41a65b43r20i58e73l 97H78o64r88t52e71n 9211179303364

Ožvýkal se korybut.:-(

+2/0
30.1.2015 22:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.