Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letadlo AirAsia řídil před havárií druhý pilot, zjistili vyšetřovatelé

Let QZ8501 společnosti AirAsia z indonéské Surabaye do Singapuru řídil před jeho pádem druhý pilot Remi Plesel. Díky záznamům z černých skříněk to zjistili indonéští vyšetřovatelé. Letadlo se 162 lidmi na palubě se zřítilo do moře. Záchranářům se dosud povedlo z vody vyzvednout pouze sedmdesát těl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K66a70r98e66l 25F26a22j30t 5108932641943

... během třiceti vteřin vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů, poté však opět kleslo na původní letovou hladinu ... ve které se však nezdrželo ...

0/0
29.1.2015 15:17

I13v80o 49J43a79n76á46č58e91k 8923623651922

Jedna faktická poznámka. Pokud je mi známo, tak v pilotní kabině sedí kapitán a první důstojník. Funkce druhý pilot mi nic neříká. Jinak se používají anglické zkratky většinou CPT a FO.

0/0
29.1.2015 14:26
Foto

P42a50v93e85l 95D13o40l97e44z36a53l 6203313101782

Ten odkazovaný článek na BBC mi příjde lepší než Žilkové pokus - kdyby si to po sobě aspoň přečetla... Jestli ona Věruš není trdlo.

0/0
29.1.2015 12:56

L41i36b51o92r 71G61o46n77d55e88k 2787923400117

Zřejmě nic moc "řidič", jak to tak vypadá...

0/−2
29.1.2015 12:52

V49á72c18l42a72v 82P75a28v43l13í89k 9342960684544

druhý pilot je normální pilot s plnohodnotnou kvalifikací a znalostmi, není to žádná asistentka ani sekretářka. Nevím proč se (už poněkolikáté) píše o prvním důstojníkovi jako o někom, kdo sedí "poprvé v životě letadle". A hlavně - vždy tam jsou 2 piloti = tým. PS. Překlep v článku 30 minut/sekund stoupání už je opraven tak už autora nekamenujte...

+7/0
29.1.2015 12:51

P95e32t58r 75F66o27l65w51a68r93c40z95n71y 4486960262201

Prave jsem chtel reagovat, ze takovymi poznamkami typu "letadlo ridil druhy pilot" chyteji rict, ze druhy pilot je nekdo, kdo se nezna na rizeni letadla?   A mate pravdu, s tim preklepem to tady nekteri prehaneji.

0/0
29.1.2015 14:23

Z10d95e94n63e45k 76V57r27b13a 8229915473127

Ano, existují i piloti, kteří kapitána dělat nechtějí a zůstávají na této pozici, existují kapitáni, kteří se stali prvními důstojníky protože třeba změnili zaměstnavatele. Ono dělat kapitána znamená převzít odpovědnost, nejenom za letadlo ale i za cestující, za celou posádku, řešit pozemní rozhodnutí kolik vzít paliva, kolik cestujících a zda vůbec letět. V neposlední řadě záleží také na zaměstnaveteli, zda dotyčnému jedinci svěří tuto odpovědnost a ten se určitě nebude rozhodovat jen podle toho, jak dobrý je dotyčný pilot. I v nouzových situacích může kapitán nechat "řídit" prvního důstojníka, protože pro něj může být výhodné mít volné ruce a klid na řešení problému.

0/0
29.1.2015 16:37

G46a64b76r33i59e65l 30H26o72r82t82e31n 9481489413864

Proč píše články s technickými podrobnostmi redakční odbornice na manipulace Žilková?:-P

+3/−2
29.1.2015 12:37

P13a79v45e86l 79O34d10r73a89z59i54l 6104589627140

Asi má dneska šichtu.

+2/−1
29.1.2015 12:46

B72l13a65h56o75m28í48r 88S41k95o92u36p22ý 8217410958381

http://www.bbc.com/news/world-asia-31034135

original BBC:

Investigators said the plane ascended sharply before dropping, rising from 32,000ft (9,750m) to 37,400ft within 30 seconds, then dipping back to 32,000ft. The process took about three minutes.

...tam se o třiceti minutách nic nepíše...

+6/−1
29.1.2015 12:31

P25e40t10r 42C55e60r32v22e63n13y 1423980205

a jsme doma, tricet sekund tricet minut, to je jedno :)

+4/0
29.1.2015 12:32

P29e67t20r 78C20e27r82v90e65n68y 1643900145

prudce stoupalo - během třiceti minut vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů

To je nejaka chyba v prekladu? tech 1600 metru v tyhle hladine nastoupa A320 za ctyri pet minut pri beznym cestovnim stoupani. (climb rate above FL300 = 1200ft/min

+2/0
29.1.2015 12:29

P89a85v96e87l 62O58d63r26a83z28i62l 6704269527430

30sekund

0/0
29.1.2015 12:36

P43a22v24e15l 88O30d75r35a26z43i10l 6244239467590

30 sekund

0/0
29.1.2015 12:36

I71v45a51n51k69a 45P25o75s50p83í44š93i44l48o56v17á 8934748482577

Pořád je to ale lepší než zpráva před týdnem, kde cituji: "Rychlost letadla při stoupání byla 2000 metrů za minutu, což značně přesahuje běžnou rychlost linkových letadel. Ta činí 300 až 600 metrů za minutu...."

8-o:-)

+3/0
29.1.2015 12:46
Foto

P53a53v58e11l 82D24o59l80e54z61a43l 6503783341552

Smekám před vámi, málokterá žena ví, co je a nebo není reálná rychlost stoupání.R^

0/0
29.1.2015 12:58

I27v28o 74J82a96n28á45č73e31k 8533363411862

Rozumí tomu někdo???

"Podle vyšetřovatelů letadlo před pádem prudce stoupalo -běhemtřiceti minut vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů, poté však opět kleslo na původní letovou hladinu. To vše podleBBCtrvalo zhruba tři minuty."

Tak si někdy říkám, zda předpokladem psaní článků na podobné téma je totální neznalost nejen problematiky samotné, ale i totální nedostatek zdravého rozumu... :-/

+6/0
29.1.2015 12:28

J68a35r16o49s73l88a16v 27Č86e50r67n55ý 6848434319878

Tedy nejsem odbornik na tuto problematiku, ale z 9750 m na 11400 m behem triceti minut je opravdu prudke stoupani???

0/0
29.1.2015 12:27
Foto

P49a93v25e20l 91D39o87l28e90z50a38l 6173793361562

Podle některých je a je a je a basta!

0/0
29.1.2015 13:00

F56i81l72i22p 28G55a93l75a88š 2277387394778

Ono ani při těch minutách není 650m kdo ví jak prudké stoupání. Jen si dovolím citaci z jiného článku na iDnes: "...běžnou rychlost linkových letadel. Ta činí 300 až 600 metrů za minutu, upřesnil ministr." Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/letadlo-airasia-prudce-stoupalo-pak-se-zastavil-motor-pad-do-javskeho-more-1t4-/zahranicni.aspx?c=A150120_145853_zahranicni_skr

Takže, pokud se pan ministr neplete a já dobře počítám tak stoupání 600m za 3 minuty není kdo ví jaká rychlost..

0/0
29.1.2015 15:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.