Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo AirAsia řídil před havárií druhý pilot, zjistili vyšetřovatelé

Let QZ8501 společnosti AirAsia z indonéské Surabaye do Singapuru řídil před jeho pádem druhý pilot Remi Plesel. Díky záznamům z černých skříněk to zjistili indonéští vyšetřovatelé. Letadlo se 162 lidmi na palubě se zřítilo do moře. Záchranářům se dosud povedlo z vody vyzvednout pouze sedmdesát těl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K90a93r68e94l 83F20a63j64t 5378532841873

... během třiceti vteřin vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů, poté však opět kleslo na původní letovou hladinu ... ve které se však nezdrželo ...

0/0
29.1.2015 15:17

I71v47o 64J89a27n55á80č96e75k 8313463561482

Jedna faktická poznámka. Pokud je mi známo, tak v pilotní kabině sedí kapitán a první důstojník. Funkce druhý pilot mi nic neříká. Jinak se používají anglické zkratky většinou CPT a FO.

0/0
29.1.2015 14:26
Foto

P10a95v46e20l 98D77o52l84e18z48a75l 6143753341612

Ten odkazovaný článek na BBC mi příjde lepší než Žilkové pokus - kdyby si to po sobě aspoň přečetla... Jestli ona Věruš není trdlo.

0/0
29.1.2015 12:56

L20i97b30o71r 49G37o47n44d68e95k 2377913980367

Zřejmě nic moc "řidič", jak to tak vypadá...

0/−2
29.1.2015 12:52

V22á68c57l22a56v 83P24a27v53l38í75k 9412130634974

druhý pilot je normální pilot s plnohodnotnou kvalifikací a znalostmi, není to žádná asistentka ani sekretářka. Nevím proč se (už poněkolikáté) píše o prvním důstojníkovi jako o někom, kdo sedí "poprvé v životě letadle". A hlavně - vždy tam jsou 2 piloti = tým. PS. Překlep v článku 30 minut/sekund stoupání už je opraven tak už autora nekamenujte...

+7/0
29.1.2015 12:51

P88e84t50r 31F29o85l77w11a73r16c21z61n60y 4776240702841

Prave jsem chtel reagovat, ze takovymi poznamkami typu "letadlo ridil druhy pilot" chyteji rict, ze druhy pilot je nekdo, kdo se nezna na rizeni letadla?   A mate pravdu, s tim preklepem to tady nekteri prehaneji.

0/0
29.1.2015 14:23

Z53d57e94n78e28k 91V29r49b47a 8919535903957

Ano, existují i piloti, kteří kapitána dělat nechtějí a zůstávají na této pozici, existují kapitáni, kteří se stali prvními důstojníky protože třeba změnili zaměstnavatele. Ono dělat kapitána znamená převzít odpovědnost, nejenom za letadlo ale i za cestující, za celou posádku, řešit pozemní rozhodnutí kolik vzít paliva, kolik cestujících a zda vůbec letět. V neposlední řadě záleží také na zaměstnaveteli, zda dotyčnému jedinci svěří tuto odpovědnost a ten se určitě nebude rozhodovat jen podle toho, jak dobrý je dotyčný pilot. I v nouzových situacích může kapitán nechat "řídit" prvního důstojníka, protože pro něj může být výhodné mít volné ruce a klid na řešení problému.

0/0
29.1.2015 16:37

G17a33b82r45i78e20l 86H70o79r49t43e66n 9831159453314

Proč píše články s technickými podrobnostmi redakční odbornice na manipulace Žilková?:-P

+3/−2
29.1.2015 12:37

P62a49v38e66l 89O87d54r68a28z70i92l 6314809807920

Asi má dneska šichtu.

+2/−1
29.1.2015 12:46

B34l20a76h97o86m78í25r 97S14k83o23u72p18ý 8607220438851

http://www.bbc.com/news/world-asia-31034135

original BBC:

Investigators said the plane ascended sharply before dropping, rising from 32,000ft (9,750m) to 37,400ft within 30 seconds, then dipping back to 32,000ft. The process took about three minutes.

...tam se o třiceti minutách nic nepíše...

+6/−1
29.1.2015 12:31

P83e28t84r 52C24e34r15v29e78n24y 1273180275

a jsme doma, tricet sekund tricet minut, to je jedno :)

+4/0
29.1.2015 12:32

P65e89t97r 56C19e56r16v16e58n52y 1463510345

prudce stoupalo - během třiceti minut vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů

To je nejaka chyba v prekladu? tech 1600 metru v tyhle hladine nastoupa A320 za ctyri pet minut pri beznym cestovnim stoupani. (climb rate above FL300 = 1200ft/min

+2/0
29.1.2015 12:29

P82a76v24e46l 17O16d36r16a46z62i95l 6504199847700

30sekund

0/0
29.1.2015 12:36

P78a17v63e97l 89O86d28r33a74z60i51l 6644379797340

30 sekund

0/0
29.1.2015 12:36

I74v47a11n89k51a 38P14o42s17p20í80š20i28l36o12v15á 8104708442377

Pořád je to ale lepší než zpráva před týdnem, kde cituji: "Rychlost letadla při stoupání byla 2000 metrů za minutu, což značně přesahuje běžnou rychlost linkových letadel. Ta činí 300 až 600 metrů za minutu...."

8-o:-)

+3/0
29.1.2015 12:46
Foto

P50a87v48e60l 47D63o52l49e84z65a50l 6983363211862

Smekám před vámi, málokterá žena ví, co je a nebo není reálná rychlost stoupání.R^

0/0
29.1.2015 12:58

I58v49o 29J43a42n74á73č56e86k 8183753981952

Rozumí tomu někdo???

"Podle vyšetřovatelů letadlo před pádem prudce stoupalo -běhemtřiceti minut vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů, poté však opět kleslo na původní letovou hladinu. To vše podleBBCtrvalo zhruba tři minuty."

Tak si někdy říkám, zda předpokladem psaní článků na podobné téma je totální neznalost nejen problematiky samotné, ale i totální nedostatek zdravého rozumu... :-/

+6/0
29.1.2015 12:28

J71a54r50o92s91l51a83v 85Č97e49r52n86ý 6848634569508

Tedy nejsem odbornik na tuto problematiku, ale z 9750 m na 11400 m behem triceti minut je opravdu prudke stoupani???

0/0
29.1.2015 12:27
Foto

P68a81v83e16l 49D52o65l80e37z12a61l 6753403611512

Podle některých je a je a je a basta!

0/0
29.1.2015 13:00

F70i64l56i76p 39G24a57l16a83š 2377107594108

Ono ani při těch minutách není 650m kdo ví jak prudké stoupání. Jen si dovolím citaci z jiného článku na iDnes: "...běžnou rychlost linkových letadel. Ta činí 300 až 600 metrů za minutu, upřesnil ministr." Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/letadlo-airasia-prudce-stoupalo-pak-se-zastavil-motor-pad-do-javskeho-more-1t4-/zahranicni.aspx?c=A150120_145853_zahranicni_skr

Takže, pokud se pan ministr neplete a já dobře počítám tak stoupání 600m za 3 minuty není kdo ví jaká rychlost..

0/0
29.1.2015 15:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.