Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo AirAsia řídil před havárií druhý pilot, zjistili vyšetřovatelé

Let QZ8501 společnosti AirAsia z indonéské Surabaye do Singapuru řídil před jeho pádem druhý pilot Remi Plesel. Díky záznamům z černých skříněk to zjistili indonéští vyšetřovatelé. Letadlo se 162 lidmi na palubě se zřítilo do moře. Záchranářům se dosud povedlo z vody vyzvednout pouze sedmdesát těl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K74a31r20e23l 73F68a85j23t 5318502851503

... během třiceti vteřin vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů, poté však opět kleslo na původní letovou hladinu ... ve které se však nezdrželo ...

0/0
29.1.2015 15:17

I15v95o 68J95a38n40á82č75e37k 8473103971852

Jedna faktická poznámka. Pokud je mi známo, tak v pilotní kabině sedí kapitán a první důstojník. Funkce druhý pilot mi nic neříká. Jinak se používají anglické zkratky většinou CPT a FO.

0/0
29.1.2015 14:26
Foto

P79a90v15e21l 17D81o45l34e74z75a63l 6133793941922

Ten odkazovaný článek na BBC mi příjde lepší než Žilkové pokus - kdyby si to po sobě aspoň přečetla... Jestli ona Věruš není trdlo.

0/0
29.1.2015 12:56

L44i17b69o72r 26G86o92n11d63e94k 2557753610677

Zřejmě nic moc "řidič", jak to tak vypadá...

0/−2
29.1.2015 12:52

V57á68c20l12a41v 37P43a20v47l67í47k 9162550214604

druhý pilot je normální pilot s plnohodnotnou kvalifikací a znalostmi, není to žádná asistentka ani sekretářka. Nevím proč se (už poněkolikáté) píše o prvním důstojníkovi jako o někom, kdo sedí "poprvé v životě letadle". A hlavně - vždy tam jsou 2 piloti = tým. PS. Překlep v článku 30 minut/sekund stoupání už je opraven tak už autora nekamenujte...

+7/0
29.1.2015 12:51

P61e35t65r 24F94o82l35w82a14r52c20z28n32y 4576510962781

Prave jsem chtel reagovat, ze takovymi poznamkami typu "letadlo ridil druhy pilot" chyteji rict, ze druhy pilot je nekdo, kdo se nezna na rizeni letadla?   A mate pravdu, s tim preklepem to tady nekteri prehaneji.

0/0
29.1.2015 14:23

Z14d95e41n64e26k 45V42r88b47a 8329555183467

Ano, existují i piloti, kteří kapitána dělat nechtějí a zůstávají na této pozici, existují kapitáni, kteří se stali prvními důstojníky protože třeba změnili zaměstnavatele. Ono dělat kapitána znamená převzít odpovědnost, nejenom za letadlo ale i za cestující, za celou posádku, řešit pozemní rozhodnutí kolik vzít paliva, kolik cestujících a zda vůbec letět. V neposlední řadě záleží také na zaměstnaveteli, zda dotyčnému jedinci svěří tuto odpovědnost a ten se určitě nebude rozhodovat jen podle toho, jak dobrý je dotyčný pilot. I v nouzových situacích může kapitán nechat "řídit" prvního důstojníka, protože pro něj může být výhodné mít volné ruce a klid na řešení problému.

0/0
29.1.2015 16:37

G59a72b97r28i37e21l 50H32o51r48t34e21n 9671159613334

Proč píše články s technickými podrobnostmi redakční odbornice na manipulace Žilková?:-P

+3/−2
29.1.2015 12:37

P46a78v81e50l 11O72d65r73a38z16i27l 6294639327840

Asi má dneska šichtu.

+2/−1
29.1.2015 12:46

B16l54a92h12o86m76í83r 32S39k38o72u51p72ý 8937850448931

http://www.bbc.com/news/world-asia-31034135

original BBC:

Investigators said the plane ascended sharply before dropping, rising from 32,000ft (9,750m) to 37,400ft within 30 seconds, then dipping back to 32,000ft. The process took about three minutes.

...tam se o třiceti minutách nic nepíše...

+6/−1
29.1.2015 12:31

P40e25t81r 57C26e11r28v40e18n74y 1433300655

a jsme doma, tricet sekund tricet minut, to je jedno :)

+4/0
29.1.2015 12:32

P56e29t63r 71C50e87r38v76e87n80y 1723840945

prudce stoupalo - během třiceti minut vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů

To je nejaka chyba v prekladu? tech 1600 metru v tyhle hladine nastoupa A320 za ctyri pet minut pri beznym cestovnim stoupani. (climb rate above FL300 = 1200ft/min

+2/0
29.1.2015 12:29

P16a17v42e49l 91O79d88r25a10z32i23l 6194729337360

30sekund

0/0
29.1.2015 12:36

P55a66v22e21l 81O51d98r95a63z91i30l 6114489867320

30 sekund

0/0
29.1.2015 12:36

I82v41a65n45k21a 13P40o84s60p34í57š41i30l73o96v59á 8384168862767

Pořád je to ale lepší než zpráva před týdnem, kde cituji: "Rychlost letadla při stoupání byla 2000 metrů za minutu, což značně přesahuje běžnou rychlost linkových letadel. Ta činí 300 až 600 metrů za minutu...."

8-o:-)

+3/0
29.1.2015 12:46
Foto

P91a27v80e63l 93D67o29l19e66z59a23l 6523133961912

Smekám před vámi, málokterá žena ví, co je a nebo není reálná rychlost stoupání.R^

0/0
29.1.2015 12:58

I37v57o 48J75a93n35á91č24e61k 8523443221282

Rozumí tomu někdo???

"Podle vyšetřovatelů letadlo před pádem prudce stoupalo -běhemtřiceti minut vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů, poté však opět kleslo na původní letovou hladinu. To vše podleBBCtrvalo zhruba tři minuty."

Tak si někdy říkám, zda předpokladem psaní článků na podobné téma je totální neznalost nejen problematiky samotné, ale i totální nedostatek zdravého rozumu... :-/

+6/0
29.1.2015 12:28

J70a73r48o46s53l29a12v 72Č74e16r32n68ý 6988424929328

Tedy nejsem odbornik na tuto problematiku, ale z 9750 m na 11400 m behem triceti minut je opravdu prudke stoupani???

0/0
29.1.2015 12:27
Foto

P75a19v65e35l 48D15o44l76e62z51a63l 6723553171242

Podle některých je a je a je a basta!

0/0
29.1.2015 13:00

F57i23l10i16p 92G83a17l30a44š 2977587444348

Ono ani při těch minutách není 650m kdo ví jak prudké stoupání. Jen si dovolím citaci z jiného článku na iDnes: "...běžnou rychlost linkových letadel. Ta činí 300 až 600 metrů za minutu, upřesnil ministr." Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/letadlo-airasia-prudce-stoupalo-pak-se-zastavil-motor-pad-do-javskeho-more-1t4-/zahranicni.aspx?c=A150120_145853_zahranicni_skr

Takže, pokud se pan ministr neplete a já dobře počítám tak stoupání 600m za 3 minuty není kdo ví jaká rychlost..

0/0
29.1.2015 15:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.