Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo AirAsia řídil před havárií druhý pilot, zjistili vyšetřovatelé

Let QZ8501 společnosti AirAsia z indonéské Surabaye do Singapuru řídil před jeho pádem druhý pilot Remi Plesel. Díky záznamům z černých skříněk to zjistili indonéští vyšetřovatelé. Letadlo se 162 lidmi na palubě se zřítilo do moře. Záchranářům se dosud povedlo z vody vyzvednout pouze sedmdesát těl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K93a57r63e49l 65F87a39j68t 5178182441323

... během třiceti vteřin vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů, poté však opět kleslo na původní letovou hladinu ... ve které se však nezdrželo ...

0/0
29.1.2015 15:17

I55v54o 28J15a53n13á69č33e32k 8703953201132

Jedna faktická poznámka. Pokud je mi známo, tak v pilotní kabině sedí kapitán a první důstojník. Funkce druhý pilot mi nic neříká. Jinak se používají anglické zkratky většinou CPT a FO.

0/0
29.1.2015 14:26
Foto

P92a58v81e57l 31D94o40l41e35z30a44l 6533263711512

Ten odkazovaný článek na BBC mi příjde lepší než Žilkové pokus - kdyby si to po sobě aspoň přečetla... Jestli ona Věruš není trdlo.

0/0
29.1.2015 12:56

L30i38b55o63r 78G48o35n59d29e36k 2467773610287

Zřejmě nic moc "řidič", jak to tak vypadá...

0/−2
29.1.2015 12:52

V98á32c61l52a45v 71P39a56v21l84í22k 9142900304334

druhý pilot je normální pilot s plnohodnotnou kvalifikací a znalostmi, není to žádná asistentka ani sekretářka. Nevím proč se (už poněkolikáté) píše o prvním důstojníkovi jako o někom, kdo sedí "poprvé v životě letadle". A hlavně - vždy tam jsou 2 piloti = tým. PS. Překlep v článku 30 minut/sekund stoupání už je opraven tak už autora nekamenujte...

+7/0
29.1.2015 12:51

P83e61t37r 40F28o12l92w25a41r41c64z66n97y 4626300842271

Prave jsem chtel reagovat, ze takovymi poznamkami typu "letadlo ridil druhy pilot" chyteji rict, ze druhy pilot je nekdo, kdo se nezna na rizeni letadla?   A mate pravdu, s tim preklepem to tady nekteri prehaneji.

0/0
29.1.2015 14:23

Z78d22e36n97e82k 10V79r10b21a 8739275693507

Ano, existují i piloti, kteří kapitána dělat nechtějí a zůstávají na této pozici, existují kapitáni, kteří se stali prvními důstojníky protože třeba změnili zaměstnavatele. Ono dělat kapitána znamená převzít odpovědnost, nejenom za letadlo ale i za cestující, za celou posádku, řešit pozemní rozhodnutí kolik vzít paliva, kolik cestujících a zda vůbec letět. V neposlední řadě záleží také na zaměstnaveteli, zda dotyčnému jedinci svěří tuto odpovědnost a ten se určitě nebude rozhodovat jen podle toho, jak dobrý je dotyčný pilot. I v nouzových situacích může kapitán nechat "řídit" prvního důstojníka, protože pro něj může být výhodné mít volné ruce a klid na řešení problému.

0/0
29.1.2015 16:37

G74a57b15r35i44e74l 19H47o42r25t15e17n 9291219803144

Proč píše články s technickými podrobnostmi redakční odbornice na manipulace Žilková?:-P

+3/−2
29.1.2015 12:37

P40a92v89e10l 94O34d77r92a35z11i60l 6564409177380

Asi má dneska šichtu.

+2/−1
29.1.2015 12:46

B75l54a90h66o17m61í71r 28S55k75o79u45p95ý 8307890628881

http://www.bbc.com/news/world-asia-31034135

original BBC:

Investigators said the plane ascended sharply before dropping, rising from 32,000ft (9,750m) to 37,400ft within 30 seconds, then dipping back to 32,000ft. The process took about three minutes.

...tam se o třiceti minutách nic nepíše...

+6/−1
29.1.2015 12:31

P98e94t79r 79C36e68r54v49e79n21y 1103430245

a jsme doma, tricet sekund tricet minut, to je jedno :)

+4/0
29.1.2015 12:32

P61e16t35r 86C39e61r38v53e72n52y 1673740445

prudce stoupalo - během třiceti minut vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů

To je nejaka chyba v prekladu? tech 1600 metru v tyhle hladine nastoupa A320 za ctyri pet minut pri beznym cestovnim stoupani. (climb rate above FL300 = 1200ft/min

+2/0
29.1.2015 12:29

P34a25v88e80l 72O44d47r70a57z44i36l 6574489847450

30sekund

0/0
29.1.2015 12:36

P27a37v49e71l 83O41d23r72a20z19i90l 6374349457350

30 sekund

0/0
29.1.2015 12:36

I52v22a14n91k44a 38P60o97s48p64í94š52i13l70o97v38á 8894768912367

Pořád je to ale lepší než zpráva před týdnem, kde cituji: "Rychlost letadla při stoupání byla 2000 metrů za minutu, což značně přesahuje běžnou rychlost linkových letadel. Ta činí 300 až 600 metrů za minutu...."

8-o:-)

+3/0
29.1.2015 12:46
Foto

P45a12v95e90l 13D20o52l77e70z81a17l 6233343311912

Smekám před vámi, málokterá žena ví, co je a nebo není reálná rychlost stoupání.R^

0/0
29.1.2015 12:58

I24v53o 56J50a17n65á38č10e16k 8873873191112

Rozumí tomu někdo???

"Podle vyšetřovatelů letadlo před pádem prudce stoupalo -běhemtřiceti minut vystoupalo z výšky 9 750 metrů na 11 400 metrů, poté však opět kleslo na původní letovou hladinu. To vše podleBBCtrvalo zhruba tři minuty."

Tak si někdy říkám, zda předpokladem psaní článků na podobné téma je totální neznalost nejen problematiky samotné, ale i totální nedostatek zdravého rozumu... :-/

+6/0
29.1.2015 12:28

J21a79r10o60s41l18a89v 49Č25e23r87n33ý 6858814369668

Tedy nejsem odbornik na tuto problematiku, ale z 9750 m na 11400 m behem triceti minut je opravdu prudke stoupani???

0/0
29.1.2015 12:27
Foto

P57a81v27e81l 78D83o84l42e36z84a69l 6173113881122

Podle některých je a je a je a basta!

0/0
29.1.2015 13:00

F24i10l50i65p 90G80a55l80a26š 2417517974398

Ono ani při těch minutách není 650m kdo ví jak prudké stoupání. Jen si dovolím citaci z jiného článku na iDnes: "...běžnou rychlost linkových letadel. Ta činí 300 až 600 metrů za minutu, upřesnil ministr." Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/letadlo-airasia-prudce-stoupalo-pak-se-zastavil-motor-pad-do-javskeho-more-1t4-/zahranicni.aspx?c=A150120_145853_zahranicni_skr

Takže, pokud se pan ministr neplete a já dobře počítám tak stoupání 600m za 3 minuty není kdo ví jaká rychlost..

0/0
29.1.2015 15:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.