Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Politici do ochrany dětí mluvit nesmějí, řekla norská premiérka

Norští politici nesmějí zasahovat do práce úřadu pro ochranu dětí, a to ani v případech, kdy odebírají děti z rodin cizinců, uvedla na setkání s novináři v Oslu norská premiérka Erna Solbergová. Žádné konkrétní případy však nejmenovala. Zprávu přinesla ruská tisková agentura TASS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E43v88a 73S97k67ý95p28a16l57o97v35á 3437621625897

překopírovala jsem část článku pana Macha, který se případu věnuje. Zbytek na jeho blogu v MF dnes.Překvapením pro mne je, že říká že Barvernevet není soukromá firma, to je v rozporu i s tím, co potvrdil pan Kapitán, ale informace leccos objasňují. "Především chci zdůraznit, že v Norsku nemá krizovou péči o děti na starosti jen stát. Instituce, která vykonává samotný odběr dětí - Barnevernet - sice státní je, ale na odebírání dětí má ziskový motiv řada soukromých firem, které jsou na rozhodnutí Barnevernu přímo navázané.

Následnou péči o odebrané děti totiž vykonávají soukromé firmy, z nichž největší je společnost Aleris, patřící finanční skupině AB Investor. Jejím vlastníkem je švédský miliardář Gir Wallenberg, který podle deníku ABC Nyheter lobboval za to, aby co nejvíce dětí bylo svěřováno do péče firmám. ABC Nyheret také udává, že podle údajů z roku 2008 Norsko vyplatilo soukromým firmám v přepočtu více než čtyři miliardy českých korun za péči o děti (ABC Nyheter, 2010).

Jak tento systém funguje?

Stát oficiálně vystupuje jako ochránce dětí a navenek celý systém zaštiťuje svou institucí Barnevernet. Po odebrání dětí však na scénu vstupují již zmiňované privátní firmy, které poskytují Barnevernu nejrůznější služby, jako ubytování pro odebrané děti, lékaře, psychology, vyšetření a nakonec i vyhledávání samotných pěstounů. Na ukázku inzerátu se můžete podívat přímo na stránkách společnosti Aleris."

0/0
19.3.2015 16:15

P68a76v90e93l 94M59a58r60e53k 3759915129966

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/299892/v-norsku-pry-kvete-kseft-s-odebranymi-detmi-nejvic-profituje-svedsky-miliardar.html

0/0
2.2.2015 21:16

K19a44r10e23l 75N71e54č58a71s 5823539400160

Lidé jsou manipulováni jako malé děti.Zkouší se ,jak jednoduše lze  s nimi chodit a směřovat ke kampaním.Sklon k patetickému kýči,pálení svíček,demonstrace před ambasádami.Lidé nepůjdou demonstrovat svou nesmiřitelnost k hrozící válce,a to oběmamocnostem,ale půjdou páli koště k případu ,o kterém nic nevědí.:-/:-/

+1/0
30.1.2015 22:25

J89a31n 53N30o80v92o79t51n63y 9696872

Teď jsem ze záznamu koukal na tu šaškárnu před Norskou ambasádou. ;-D To si opravdu kdokoliv z fanatických "obránců" té matky myslíte, že se cokoliv změní ? To, že se komukoliv z vás nelíbí rozhodnutí nezávislého soudu , je sice hezké, ale nikdo, ani vy a ani politici s tím prostě nic nenadělají. Můžete si myslet o tom soudu, posudcích, politicích a dalších,kteří mají přinejmenším pochybnosti, včetně mne,  co chcete, můžete i nadávat, a třeba i vulgárně, když vám to dělá dobře, ale to je vše.

Jediné, čeho dosáhnete, je zvýšení vašeho krevního tlaku, nic víc.

+2/−2
30.1.2015 10:57

P30a40v87e10l 94O79d45r22a35z38i95l 6544799877540

Norský nezávislý soud? ;-D

+1/−1
30.1.2015 11:11

J61a42n 39N84o83v54o67t85n12y 9226192

Ano, norský nezávioslý soud, stejně, jako jiné nezávislé soudy kdekoliv jínde, i u nás. Myslet si o nich můžete cokoliv, ale to je tak vše, co můžete. Žádný politik nemá možnost ani právo je jakýmkoliv způsobem ovládat, něco jim nařizovat a nebo je nějak postihovat podle nějakého věřejného mínění a nebo podle vlastní libosti. A to je jen dobře. Pak už by to nebyl nezávislý soud.

+2/0
30.1.2015 11:38

V89e41r63o22n90i93k76a 72Š42k36v39á43r84o51v93á 5331610866166

Ta organizace, do jejíž činnosti nesmí nikdo mluvit, je divná, snad každá organizace v demokraticky působícím státě má nějaký kontrolní orgán, to norská sociálka zjevně nemá.

+1/−1
30.1.2015 8:59

P44a62v71e39l 59O91d98r20a69z34i30l 6674619337570

Tak ono je to komplikované. BV nahlásí případ na sociálce, ta to dá k soudu, ten požádá BV o posudek, takže je samozřejmě vyloučeno, aby to bylo zmanipulované, když to k soudu dává někdo jiný, než kdo dává posudek, žejo.8-o

+1/0
30.1.2015 10:00

J13i41n95d36ř69i12c82h 30P62o20d54r87á27z23s39k95ý 6985728745325

Něco zajímavého o českém "právu" s dětmi cizinců :

http://hradec.idnes.cz/opatrovnicke-rizeni-o-dceru-spanela-antoniho-miguela-roiga-p4d-/hradec-zpravy.aspx?c=A150129_162133_hradec-zpravy_pos

0/0
29.1.2015 21:54

P95a56v86e65l 20O42d32r89a96z21i68l 6304189577590

To je ale něco úplně jiného. Vy už jste dost zoufalý, když se uchylujete k takto trapným pokusům o odvedení pozornosti.

+1/−2
30.1.2015 7:21

P90a84v98e93l 28H19o51r84á35k 3802136319419

Něco zajímavého o Norsku a dětech.   

https://www.youtube.com/watch?v=T_HaH4OsA8M

+1/0
29.1.2015 15:59

P18e76t42r 30B25e84d77n40a49ř82í46k 3664378485934

,,, moc se omlouvám pane Vácha chtěl sem kliknout na + , ujela mi myška :( ; Jinak s Vámi souhlasím a jako otci 5 dětí mi běhá z norů mráz po zádech ( Píši záměrně malé n , neboť ani v názvu si nezaslouží velké písmeno ! ) a těch dětí je mi nesmírně líto !

0/0
29.1.2015 15:29
Foto

R68a54d45e72k 84Š57t86e86n26c88l 2682440439436

1. Norsko zadržuje české občany

2. Norsko zadržuje pasy, které jsou majetkem ČR

3. Návštěva vlastních dětí 15 minut za rok je jako v ruském gulagu

4. Předem stanovená témata a nařízená norština při setkání - to je jako v ruském gulagu

+4/−3
29.1.2015 13:44

P84a92v29e75l 54O33d92r33a38z91i45l 6114529877490

K bodu 2: četl jsem, že děti pasy nemají žádné, že je měla v pasu zapsané matka (?) a nyní Norsko chce, aby dětem matka pasy vyřídila a Norům předala. Tak já bych byl pro, jen by tedy museli kluci kvůli fotce na úřadu zajet do ČR, to je fér, ne?

0/−2
29.1.2015 13:45

J21a14n 38M48a91ň33á77k 4472481683

do čr asi těžko ,ale stačilo by na ambasádu a tam ty děti prostě zadržet a pod diplomatickým pasem vyvézt z norska.

+1/−1
29.1.2015 16:43

J23a72r96o88s30l31a65v 30K51a74d59l54e60c 5881819222441

Podle matky má matka pasy dětí u sebe.

0/0
29.1.2015 16:43

P26a52v37e82l 14O98d46r15a84z40i94l 6514209167550

Podle matky děti žádné pasy nemají. Jste neinformovaný diletant.

0/0
30.1.2015 7:21

K80a16r40e59l 94D43o17h70n78a79l 2111233885658

Děti pokud ještě umí česky, tak velmi málo. Mimochodem v Norsku se mluví norsky.

0/0
29.1.2015 18:15

P52a48v65e78l 87O61d93r21a85z18i73l 6604839457900

Barnevernet je soukromý podnik, vytvořený za účelem zisku. Čím víc dětí zpracuje, tím víc peněz dostane. To je samozřejmě možné ve chvíli, kdy tento podnik někdo kontroluje, což zjevně v Norsku není.

Pracovníci této firmy by měly čelit stejným sankcím, jakým čelí spolupracovníci Putina za údajnou agresi na Ukrajině.

0/−3
29.1.2015 13:31

J70a78r40o67s13l73a54v 57K31a26d11l18e81c 5571139132841

Tvrdí to vážená paní například její advokáti a obhájci. Není zveřejněno ani proč matka měla dlouhodobé problémy se školkou a Barnevenem (nejedná se o zneužívání). Není zveřejněna promiskuita matky, není zveřejněna hlavní choroba otce, kvůli které byl rozvod (nebyla to hluchoněmost), není zveřejněno, co našli v počítači rodiny, není zveřejněno proč matka odmítala od začátku pomoc ČR, nejsou zveřejněny verdikty nezávislých soudů....

+1/0
29.1.2015 12:29

J56a49r41o90s39l71a31v 53K61a68d30l32e85c 5441589702791

Je pochopitelné, že v zájmu dětí není třeba nic zveřejňovat, ale zaráží mne ubohost některých samozvaných soudců na diskuzi a podněncování nenávisti díky médiím.

+1/0
29.1.2015 12:37

P18a11v69e55l 85O90d97r89a43z61i86l 6534229637810

To na vás a Podrázského dobře sedí R^

0/−2
29.1.2015 12:38

P14a87v13e44l 14O98d41r16a19z23i51l 6154349357450

Jaké dlouhodobé problémy se školkou a BV?

0/−1
29.1.2015 12:37

J81a51r46o12s48l12a43v 39K70a57d43l10e94c 5191439102491

Ano, ano...

+1/0
29.1.2015 13:12

P15a47v27e97l 40O24d66r79a76z93i59l 6414439857720

Bene, bene... jsem se na něco ptal, Jardo. Umíte odpovědět?

Pozn.: jde o řečnickou otázku, já vím, že neumíte, takže se ani nemusíte snažit.

0/0
29.1.2015 13:31

J64a97r79o44s16l20a24v 79K70a57d42l85e70c 5971459952741

Matka to odmítá sdělit, ale problémy potvrzuje. (nejedná se o podezření ze zneužívání).

+1/0
29.1.2015 16:45

K12a10r85e18l 47D50o36h79n31a70l 2171823975368

Děti chodili pozdě, byli zanedbané a nezvladatelné.

0/0
29.1.2015 18:18

P71a69v45e96l 39O97d92r39a89z66i55l 6494979387950

Legrační, tihle Norové:

Oddělení dětí?

------------------------------

K tomuto kroku norské úřady vytrvale mlčí. Z informací, které o kauze shromáždil iDNES.cz, ale vyplývá, že původní pěstounská rodina o chlapcích uvedla, že jsou pohromadě nezvladatelní.

Teoretickou možností by mohlo být i to, že úřady chtějí zabránit, aby rodiče svoje děti unesli. Norsku se v minulosti takové situace nevyhnuly. Matka ovšem tuto variantu opakovaně popřela a v lednu ji zamítla i norské policii, která se Michalákové podle europoslance Macha na tuto záležitost ptala.

Podle poslankyně Chalánkové na poslední schůzce mezi Michalákovou a Barnevernem zaznělo, že děti chtějí, aby setkání s matkou probíhalo společně, nikoliv odděleně.

------------------------------

Takže Michaláková je špatná matka, protože spolu vyrůstající chlapce někdy "plácla," ale norské bestie jsou výchovně špičkoví, přestože děti společně vychovat nedokážou a musejí je od sebe separovat desítky km, aby je těmi svými bestiálními metodami vůbec zvládli.

Z toho tedy vyplývá celkem jasně, kdo to s dětmi umí.

+1/−2
29.1.2015 12:20

K40a96r83e27l 41J85o85u56r60a 5391183366

a naši neschopní politici jen melou něco o korektnosti a právu, zjevně ne ovšem o právu těch dětíRvRv;-€;-€

0/−1
29.1.2015 10:41

M87i52l71o86s59l15a23v 10K61a48n66t75o29r72e20k 1299617961519

Ta premiérka, teda to je kus baby, zbytek však  nechci komentovat. Pouze souhlasím s tím, že v Norsku platí norské zákony a má pravdu, že politik je musí ctít.

+1/0
29.1.2015 10:40

J40i20ř98í 79B94r85o82ž 5889465982897

Politik je ale může změnit

+1/−1
29.1.2015 11:07

J66a50r46o93s68l89a92v24a 94K29a91n39i17o97k68o75v66á 7932629872207

FAQ o Barnevernet - http://andrejruscak.blog.idnes.cz/c/445608/FAQ-o-Barnevernet.html

2) Proč bráníte paní Michalákovou, i když neznáte obsah jejího spisu?

- Za dobu, co se věnuji problémům s Barnevernet, jsem přišel na mnohá pochybení. Protože mám tak nastavený facebook, že se dozvím o každém pochybném případu, který BV v jakékoliv norské obci udělá – za předpokladu, že to zveřejní některé z lokálních médií – vím o mnoha případech, kdy BV jednala vyloženě podezřele a v rozporu se všemi možnými myslitelnými standardy hodnými demokratické země. Takových případů znám k dnešnímu dni desítky a proto mi nedělá problém brát skepticky to, co BV o paní Michalákové říká/píše. Za další, měla-li být vinna ze sexuálního obtěžování dětí, pak si neumím představit, proč by neměla být ve vězení. Ve vězení není, byla naopak zproštěna všech obvinění, přesto jí byly děti odebrány. To je samo o sobě rozpor, který je krajně podezřelý. Sexuální zneužívání se v Norsku bere velmi vážně a neumím si představit, že by norské orgány nechaly někoho, kdo měl sexuálně zneužívat navíc ještě nezletilé, pobíhat po svobodě. Mám velkou představivost, ale takhle velkou ne. Navíc jsem v kontaktu s lidmi, kteří ke spisu přístup mají a mám tak trochu lepší představu o tom, oč v kauze šlo, než někdo, kdo jen čte česká média. A to už vůbec nemluvím o tom, že bez ohledu na cokoliv myslitelného paní Michaláková mohla udělat, rozdělení dětí do dvou rodin byla tragická chyba, která oba hochy velmi poškodila.

Nejde tu jen o lidi z postkomunistické Evropy. Velmi podobně trpí švédské rodiny; švédská komunita má větší problémy s BV než česká i slovenská dohromady. Velmi podobně na tom jsou rodiny z jihoevropských států typu Španělska.

+1/−2
29.1.2015 10:28

L78u20c37i27e 72B12a67r85t62o31ň72o35v91á 5170578827875

Pane Podrázský, jaká je  prosím vaše motivace k tomu, se tak fanaticky bít za správný postup norských úřadů? Ty české také tak hájíte a také k nim máte takovou důvěru? Vcelku se dá pochopit, že se obecně lidé možná až nekriticky budou zastávat někoho, kdo se jeví zkrátka slabší, třebas provinilec a který se snaží o boj proti úřednické mašinerii. Ale opravdu znám málo lidí, kteří se tak úporně staví za správnost postupů a objektivitu úřadů a státní správy, notabene cizí země. To bude něco klinického.

+1/−3
29.1.2015 10:25

J29i47n79d90ř80i35c20h 26P93o82d20r79á23z11s33k41ý 6795208825865

Ale to všechno chápete naprosto špatně :-)

Nehájím chybný postup norských úřadů, ale snažím se dobrat pravdy. Nestavím se ani na stranu úřadů, ani na stranu paní Michalákové.  Jen se snažím vyvrátit polopravdy, fabulace, záměrné nebo neuvědomělé pokřivení pravdivých informací, domněnky, mýty. Je jich kolem tohoto případu více než dost.

+4/0
29.1.2015 10:35

P45a46v12e41l 12O54d39r36a64z29i74l 6804969967830

To byste ale musel vědět, jak se  věci mají. To by ale nevíte, jenom spekulujete. Jste jako velvyslankyně: když úřad rozhodl, tak rozhodl dobře a šlus.

0/−2
29.1.2015 10:38

L26u10c77i28e 56B15a48r30t49o92ň21o96v74á 5940198727575

No, ale to byste jako soudný člověk měl pochopit, že Vy sám a navíc tady v diskuzi se pravdy nedoberete. A vzhledem k tomu, že nemáte naprosto žádný přístup ke skutečným důkazům, tak nic vyvrátit nemůžete. Nikdo z nás diskutujících tady nemáme opravdu přímo k dispozici jakékoliv relevantní důkazy. Všechno jsou to pouze naše domněnky, fabulace, pocity, instinkty na základě nějakých zprostředkovaných materiálů různého stupně důvěryhodnosti. Relevance našich, byť rozdílných názorů má pro skutečný stav stejnou hodnotu - nula.

+1/−1
29.1.2015 10:46

J45i88n18d84ř91i38c80h 52P58o80d58r60á82z22s98k69ý 6765778705255

Pak se divím, jakým právem plno lidí hodnotí norský sociální systém jako zrůdný, považují nory za fašisty, jsou skálopevně přesvědčeni o nevinně paní Michalákové, požadují navrácení dětí do republiky. A to vše prosím POUZE NA ZÁKLADĚ DOMNNEK A FABULACÍ?

+3/0
29.1.2015 10:51

P25a96v26e61l 47O89d56r64a40z55i56l 6264729377610

Ne, to je na základě faktů:

Do roku 2010 muselo Norsko zaplatit jako odškodné poškozeným právě orgány na ochranu dětí 220 milionů dolarů.

Norsko již bylo za porušování práv dětí odsouzeno u ESLP.

Norsko již opakovaně vydalo neoprávněně zadržované děti poté, co jejich domoviny aktivně zasáhly (ne jako ten náš kapitán korkorán).

To jsou fakta.

+2/−3
29.1.2015 10:56

J94i18n25d84ř88i75c62h 89P48o90d42r38á84z74s34k41ý 6935868915535

2010 muselo Norsko zaplatit jako odškodné poškozeným právě orgány na ochranu dětí 220 milionů dolarů - byly to případy, které byly před BV, nebo které BV "vytvořil"? Nicméně svědčí to o tom, že i samotný norský systém dokáže uznat chybu a tu odškodnit. To je přeci pro paní MIchalákovou skvělá zpráva ne?

Norsko již bylo za porušování práv dětí odsouzeno u ESLP - v kterém roce?

Norsko již opakovaně vydalo neoprávněně zadržované děti poté, co jejich domoviny aktivně zasáhly - vím o jednom případu (děti indických rodičů) a opět nemám informace, jestli nakonec soud nerozhodl že BV udělalo chybu.

+3/0
29.1.2015 11:07

J48i71n55d46ř12i80c25h 21P12o34d41r86á55z60s14k61ý 6615918805495

Ale přestaňme se bavit v obecných rovinách a pojďme k tomuto případu. Jaká prokazatelná fakta máte Vy?

Já tyto:

- děti byly odebrány

- proběhly 2 soudy, které oba potvrdily rozhodnutí BV

- BV nemůže ze zákona zveřejnit informace o kauze, ty může zveřejnit matka

- matka zveřejnit informace nechce

+2/0
29.1.2015 11:11

J62i16n76d70ř15i60c71h 88P16o23d62r39á79z82s22k32ý 6615788825185

- děti byly rozděleny - důvod je ve spisu

- děti se narodily v Norsku

- matka se s otcem rozvedla

+2/0
29.1.2015 11:13

P59a50v86e24l 58O54d81r34a70z72i79l 6114159527890

Bohužel jste mimo, je to takto:

- děti byly odebrány na základě obvinění

- proběhly soudy, které tato obvinění neprokázaly, přesto však ponechaly děti v zajetí

- BV může zveřejnit, co chce

- důvod ve spisu je ten, že pěstouni nechtěli dvě děti, ale jedno

- ano, děti se narodily v Norsku, což není relevantní

- ano, matka se rozvedla na nátlak BV

0/−2
29.1.2015 11:38

J41i93n84d40ř50i19c35h 15P87o70d11r16á72z47s80k98ý 6815198725885

Matka se rozvedla na nátlak BV? Ale no tak, zase taháte za kratší nitku.

Rozvod jí doporučila její advokátka, která ji zastupuje, žádný BV. A to proto, že by to mohl být jeden z důvodů, na který by BV mohl slyšet. Potvrdila to sama paní Michaláková v jednom z rozhovorů a také paní Chaláková v TV debatě.

+1/0
29.1.2015 12:21

P22a29v62e21l 60O78d47r28a43z43i60l 6344379917800

Máte jistě k dispozici zdroj - sem s ním!

0/0
29.1.2015 12:40

P41a97v34e44l 97O52d56r47a19z86i89l 6724969917410

Pokud nedodáte zdroj, tak platí ten můj, souhlasíte?

" Rodiče se pod tlakem Barnevernu rozvedli, protože Barnevern to uváděl jako podmínku pro vrácení dětí matce"

http://sonasvobodova.blog.idnes.cz/c/438139/Proc-Eva-Michalakova-dosud-nepodala-novou-zalobu-v-Norsku.html

0/0
29.1.2015 12:43

J63i77n21d40ř72i78c71h 71P17o71d54r19á76z78s79k65ý 6525328435765

1) Diskuze s paní Chalákovou v Hyde Parku.

2) odkaz na tvrzení samotné paní Machálkové dodám později. Mám to uloženo na jinám PC, v jiném místě

0/0
29.1.2015 12:50

P22a69v59e37l 69O46d68r91a72z24i68l 6964139687690

Chalánková říká, že to bylo pod nátlakem úřadů, je mi líto.

http://www.top09.cz/co-delame/medialni-vystupy/chalankova-je-moji-povinnosti-hajit-prava-ceskych-obcanu-17687.html

0/0
29.1.2015 13:11

J36i27n72d53ř42i79c68h 39P30o47d49r63á24z66s98k10ý 6895318195665

Tak tady je zdroj té informace že se rozvedla na radu své advokátky:

http://echo24.cz/a/iXFDB/stydim-se-ze-jsem-nor-psycholog-o-pripadu-odebranych-ceskych-deti

Druhý odstavec v rozhovoru s panem Perem Kaaldem

0/0
29.1.2015 13:28

P11a21v78e11l 17O50d84r15a64z95i54l 6284739177470

To tvrdí redaktorka, je mi líto.

0/0
29.1.2015 13:29

J46i14n77d75ř83i53c39h 39P89o30d82r54á34z72s23k78ý 6745938125675

Tak si pustě i ten Hyde Park ;-)

0/0
29.1.2015 13:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.