Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rusko odtajnilo dokumenty o Osvětimi, chce umlčet kritiku Západu

Ruské ministerstvo obrany zveřejnilo dosud tajné dokumenty o osvobození Osvětimi. Reagovalo tak na údajně se množící kritické diskuze na Západě, které zpochybňují roli Rudé armády. Materiály například mají ukázat nadšení Poláků při vítání sovětských vojáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a94n 40P26u28k97l 6432498849581

Kdy odtajní dokumenty o Katyni, nebo dokumenty týkající se "zmizení" Wallenberga ?

+2/−1
29.1.2015 13:40

P30e27t68r 76S85m25e41j45k36a58l 3928355808195

A proč to tolik let tajili????To muselo být strašné tajemství, že Poláci vítali Sovětskou armádu s nadšením.

+2/−4
28.1.2015 14:14

J30a31n 97P86u81k34l 6472518979751

Zejména v roce 1939

+1/0
29.1.2015 13:47

T88o31m32a19s 49S18v84o42b25o20d47a 5547295795687

Ta osvobozovaci armada slouzila ne na osvobozovani, ale na obsazování dobytych uzemi, kde si rusko bralo to, na cem se predtim domluvilo s Hitlerem a jeste neco navic, kdyz uz byli tak daleko.... Slovo osvobozovani je trochu sporne....

+5/−8
28.1.2015 13:27

J37a86r32o83s81l95a65v 68S59a16n97t76n44e62r 9128343829751

Ach jo, máme mezi sebou tolik ukřivděných potomků nacistů, nebo je toto téma přitahuje jak světlo noční můry? Faktem je, že každý slušný člověk stál v té době před těžkou volbou. Fašistickým Německem, komunistickým Sovětským svazem nebo zrádcovským Západem. Žádná z těch možností nebyla dobrá, ale rozhodnout se musel. Většina, a nemějme jim to za zlé, strčila hlavu do písku.USA na počátku války ještě nevěděly, zda budou fandit fašistům, komunistům nebo zrádcům. K fašismu chyběl v USA jen malý krůček. Peníze a vliv židovské lobby však nakonec udělaly své. Je však vidět, že ne nadlouho. Jak politici EU lezou do zadele černouškovi, nějak přitom nestíhají sledovat, jak Evropa hnědne. Nebo si toho možná všimli a lezou tam ze strachu.

+14/−2
28.1.2015 10:12

J28a24n 93K92r65a62u58s 4424207186

Tady je řada odtajněných dokumentů:

http://www.vzdelavaci-institut.info/?q=revizionizmus

+2/−2
28.1.2015 9:48

S97t61a17n23i71s52l19a67v 41C92h23y57t93r55a 3574763937179

A co dokumenty z Katyně? To vypracovalo stejné oddělení?

Já jim osvobození neberu, ale stačí se zeptat pamětníků, jak se rudá armáda chovala na území, co osvobodila. Někde hůře, než ta německá.

+11/−10
28.1.2015 7:36

M25i10l64a55n 88G37a31g56u55l17s12k36i 8557763543389

Napíšete nám KDE se chovala hůře než německá?Že se vám pusa nebo co to máte na hlavě nezkřiví! Vím ,co mi vyprávěli rodiče po 6 letech války a později bombardování spojenci,byli štěstím bez sebe,nemohli se dočkat konce války! A teď nějací usmrkanci,kteří si říkají vědci a  historikové ,budou přepisovat dějiny? Mě je jedno že tady někteří blbečci budou psát o ukradených hodinkách a o jiných hloupostech...Můžeme být Rusům vděčni ,že vůbec žijeme a nebo neotročíme pro Němce  někde na Sibiři.... A pro Zbyňka Čecha.....máte to v hlavě vygumované....což u vás ani moc neudivuje! O době v roce 1945 víte hov..o..... Proč nás neosvobodili spojenci ,kteří nás v 38 roku prodali za pochybný mír...ale pro svůj mír! Nás měli na háku! Kolik let jim trvalo,než otevřeli 2 frontu a zeptejte se ještě PROČ ji otevřeli ....Od 45 do 68 uběhlo 23 let (to mimochodem chodil i váš tatík ještě do školy) a po těch letech se změnilo vše! A jestli jste takový tydýt,že si myslíte,že obsazení ČSSR v 68 neodsouhlasili mocnost i s amíkama,tak opravdu víte kulové....což ostatně opravdu víte...Pusťte si zase nějakou hru a nepleťte se do něčeho,o čem jste maximálně slyšel!!!!

+13/−7
28.1.2015 13:30

E97v93a 12H90o67m14o36l96k54o64v66á 5153658980464

Dík, zasloužený bod. Smutné, je , že tohle dění a přepisování dějin předvídal

 Beneš...

+2/0
28.1.2015 14:18

J17a85n 63Š35v93a18d42l16e28n85k49a 9954629600

Beneš, byť mu nelze upřít zásluhu za vznik Československa, udělal několik vážných chyb. Dají se charakterizovat jako příprava na minulé války. Po první světové válce budoval koalici proti Maďarům a Rakušanům, čímž se připravil o spojenectví např. Poláků. Státy Malé Dohody pak k Československu nevázalo vůbec nic, a když rostla moc nacistického Německa, byl Beneš v koncích. Tutéž chybu udělal po druhé světové válce, když se chtěl pojistit proti Němcům, a tak dobrovolně strčil hlavu do chomoutu Rusům, kteří v dané chvíli přestavovali daleko vážnější a aktuálnější nebezpečí.

+3/−1
28.1.2015 15:09

M38i66l66a80n 49G27a59g82u91l25s56k94i 8387583433719

Máte pravdu,akorát,že dnes se zase ani o Benešovi nepíše,když tak jako o "nemocném prezidentovi,který podepsal Gottwaldovi ve slabé chvilce,co chtěl"...Prostě přepisování dějin,jako vždy u nás,když přišla k moci parta zlodějů...

+2/0
28.1.2015 23:15

J63a50n 89Š17v65a28d69l22e29n43k88a 9604959720

Hůře než německá se chovala např. v Pobaltí. To si Stalin dobyl a uplatňoval tam tutéž politiku, jakou se Němci chystali provádět u nás: vyvražďování elity, masové deportace, kruté trestání odboje (tam byly stovky Ležáků a Lidic). Takhle se osvoboditel nechová. I na našem území NKVD deportovala československé občany ruského původu (odpůrce bolševiků) a československá vláda proti tomu nijak neprotestovala. Některé jednotky rabovaly a znásilňovaly. Po obsazení Podkarpatské Rusi byli perzekvováni ti českoslovenští občané, kteří chtěli zůstat součástí Československa (dokonce i Londýnem vyslaní českoslovenští úředníci). Rusové se sice chlubí osvobozením Osvětimi, ale už se určitě nechlubí tím, že hned po válce uspořádali politický proces zaměřený proti Židům, který se následně přelil i do sovětských satelitů včetně naší země.  Shrnu-li, prakticky na všech územích, která "osvobodila" Rudá armáda, vznikla totalitní diktatura a Rusové si tvrdě vynucovali poslušnost. Takže se dá říci, že tato území neosvobodili, nýbrž si je dobyli. Po okupaci v roce 1968 už není důvod, proč jim projevovat jakoukoli vděčnost, zvláště když se své neblahé minulosti nezřekli, jejich prezident lituje rozpadu Sovětského svazu a rád by ho v nějaké formě obnovil.

+6/−2
28.1.2015 15:03

J81a63r39o44s93l36a10v47a 84K59a29n57i13o71k19o46v23á 7132579832247

"Po okupaci v roce 1968 už není důvod, proč jim projevovat jakoukoli vděčnost, zvláště když se své neblahé minulosti nezřekli, jejich prezident lituje rozpadu Sovětského svazu a rád by ho v nějaké formě obnovil."

Takže ono to není tak, že máme velmi velmi proč být na ně naštvaní za r. 68, ale přiznat jim, že i vděk za 2. válku je na místě..? A že ten "komunismus" či totalitu do sametu, tak tím si u nás "rozlili ocet" bohovsky?

Nesnáším paušalizaci .. jako - tys mi ublížil, tak já tě nenávidím na věky věků, i kdybys byl od teď už jen "hodný"...

A ještě - " jejich prezident lituje rozpadu Sovětského svazu a rád by ho v nějaké formě obnovil." - to je blbost..

Tato citace je připisována Putinovi. Problém je, že to nikdy neřekl. -- http://jdem.cz/bqp675

V citátech - http://jdem.cz/bqz3f5

+1/−2
28.1.2015 15:21

J84a55n 71Š53v71a47d96l67e29n82k69a 9314949520

Proč je na místě přiznat jim vděk za "osvobození" v 2. světové válce, když to žádné osvobození nebylo? Udělali si z nás vazalský stát, zavedli tu totalitní režim a když jsme se pokusili vzepřít, poslali na nás tanky. Pěkné osvobození. A Putin říká, co se zrovna hodí. Faktem je, že mluvil o "geopolitické katastrofě". Zároveň je onoho článku zřejmé, že občas Putin dokonce lže, jako když tiskne, protože např. mluví o tom, že jeho cílem je demokratizace Ruska, ale ve skutečnosti tam zavádí stále tužší diktaturu. Navíc vytváří cosi jako Eurasijský svaz, kde bude mít opět Moskva hlavní slovo, což se značně podobá původnímu Sovětskému svazu. Ukrajina se pokusila vysmeknout a už má okupovaný Krym a z Ruska podporovanou občanskou válku na Donbase, z čehož je vidět, jak je ten Eurasijský svaz dobrovolná organizace.

+2/−1
28.1.2015 19:57

M74a40r98e23k 48K44ř63í12ž 6155565456702

jste normální? Za okupaci můžou naši nikdy nepotrestaní Havlovi miláčci, co Varšavskou smlouvu sem vřele a zbaběle proti pražskému jaru a reformátorům sami pozvali...

0/0
30.1.2015 20:24

V65l49a19d95a 75M56u48s87i67l 9770836718503

Pane  Švadlenko, ono to s tou deportací  tak úpně nebylo..Ono po válce tam   byl strašný nedostatek všeho/n třeba učitelů/..

        No a kdxyž se tady někdo třeba oženil, opravdu  ho  zkrátka a dobře  přestěhovali do Ruska, tedy domů.

       Liidfi s tak zvaným  Nansenovým  pasem  tady  z velké části  zůstali

0/0
28.1.2015 17:41

J63a61n 50Š26v40a45d87l81e75n66k71a 9814149430

Ono to s tou deportací tak úplně bylo. Československé občany odvlekla NKVD rovnou do koncentračních táborů na Sibiři. Dokonce i jejich děti, které se narodily již v Československu. Československá vláda to tiše tolerovala. Nebylo to dobrovolné přestěhování - i když ten člověk měl manželku a děti tady, byl odvlečen.

+2/0
28.1.2015 20:00

M44a78r31t52i66n 95N35o76v41y 7276209851

No, řekněme si na rovinu, že pobaltské národy se po příchodu Němců velice aktivně účastnili Šoa. První masové pogromy a vyvražďování Židů  bylo v pobaltských zemích a na Ukrajině. I SS zíraly.

A pobaltské národy, stejně jako Ukrajinci, dodaly hodně dobrovolníků do SS. A hodně dobrovolníků do koncentráků jako dozorce

+1/0
28.1.2015 18:06

J92a73n 56Š64v17a61d25l51e97n79k11a 9614889260

No, řekněme si to upřímně, že na ně Sovětský svaz neměl co útočit. Potom už Němce tyto země vítaly jako osvoboditele. Ostatně, Sovětský svaz také hned po válce uspořádal protižidovské politické procesy (zaměřené proti údajnému "sionistickému spiknutí" - dost se to podobá nacistické propagandě proti Židům), ale o tom se nemluví, protože se to Rusům nehodí do krámu.

+1/0
28.1.2015 20:01

J98a81r83o73s52l34a92v52a 15K52a87n56i40o14k53o37v84á 7192979302597

Tak já si část války "pamatuju", byť jako mrně. A jelikož historii velmi velmi sleduji, tak mám dnes docela objektivní názor, že historie jsou spíš jen data, a poměřování srovnávání kdysších událostí s dnešními bytostně nesnáším.

Každá událost se děje v kontextu se vším té doby, těch souvislostí v konkrétní době je milion. 

Nelze srovnávat - ty doby jsou vždycky hooodně rozdílné a události se z nich nedají "vytrhávat".

Váš odsudek spojenců - nesouhlasím - jedině snad s tím, že nás měli na háku. Je to logické. Každý jedinec i země si PŘEDEVŠÍM a vždycky - hájí své zájmy. Měli nás na "háku", ale bylo i dost důvodů dalších, nebyli vyzbrojeni v takoé míře, jaká byla potřeba, atd. atd.

A s větou "A jestli jste takový tydýt,že si myslíte,že obsazení ČSSR v 68 neodsouhlasili mocnost i s amíkama" nesouhlasím. Jedině tak, že to prostě vzali jako fakt a že začít 3. světoou kvůli malé zemičce.. takže nepřekrucujte.

Ale zároveň jsem sovětským vojskům vděčna za 2. světovou. I když vím, že mnohé nebylo tak, jak nám to soudruzi chtěli malovat. Třeba počet vojenských obětí na ruské straně. Byl šílený, ale často proto, že si před válkou vyvraždili své skvělé důstojníky (neznám terminologii).  Nebo je spousta dokumentace, která uvádí docela drsné jednání vých. vojáků na dobytých územích, to vím zcela určitě ! Ale zas na tom nestavím nějaké zaryté odsuzování, když se ví, co to bylo často za lidi. Ne moc vzdělaní, atd. atd. Prostě nebyli to lidi vychovaní předtím v kasárnách či nějakém městském prostředí.

Proto odmítám srovnávání, to je naprosto nemožné. Protože se musí brát všechny další okolnosti, souvislosti, příčiny.. Nic není jen černobílé ! NIC a nikdy..

+2/−1
28.1.2015 15:10

A93n17t29o12n63í30n 88S90á46d98l30í89k 7778799353933

To asi nevíš,jak se chovala armáda USA? Zcela vybombardovné Škodovy závody v Plzni - naprosto zbytečně a rovněž zbytečná a masivní bombardování Brna! Kdyby jim bylo dovoleno jít dále,tak Praha dopadla stejně jako Waršava od Němců! Američané potřebovali aby osvobozené území bylo co nejvíce zničené,aby pak mohli "humanitárně" těmto oblastem pomáhat - ovšem nikoliv zdarma,že ano!

0/0
28.1.2015 21:19

A56n53t66o60n10í30n 50S21á29d15l83í46k 7538519253523

Jelikož nejsou příspěvky řazeny chronologicky,tento je určen Chytrovi!

0/0
28.1.2015 21:21

Z89b95y49n87ě75k 53Č50e69c72h 4638238155881

Faktem je, ze nas neprijeli osvobodit, nybrz zabrat. To dokazali o 23 let pozdeji, kdyz prijeli v 68. branit nasi samostatnosti. Nas i Polsko, Madarsko...

+9/−9
28.1.2015 7:14

J36i49ř36í 73V11o90n61d53r62á97č93e85k 5776894440244

V 68. bránili naší "samostatnosti" i vojska Maďarska a Polska,jestli se k vám ještě nedoneslo..

+12/−1
28.1.2015 7:28

P15e54t91r 56B14á47r86t83a 2857150792109

...a že si Poláci i Maďaři mohli vybrat, kam vyrazí s tanky na dovolenou

+4/0
28.1.2015 12:18

J25i90ř36í 66V37o16n40d78r43á19č79e49k 5346894460424

Vy jste byl v noci pod vlivem?  Tři příspěvky níže píšete, že jste dosud nikdy nikde neslyšel ani nečetl zpochybňování osvobození Osvětimi Rudou armádou a že je to proputinovská propaganda . Netrpíte schizofrenií?

+5/0
28.1.2015 7:32

M51i93l89o74s60l35a57v 58K68a22n41t31o12r49e88k 1259847811529

To však bylo v souladu s dohodami na Jaltě a v Teheránu, kdy jim to Západ odsouhlasil. Jinými slovy Stalin děla jen to, co mu bylo povoleno

+1/0
28.1.2015 9:56

J46a17n 66Š29v50a83d14l45e70n44k22a 9174789560

To je národní mýtus, který začali šířit už nacisté, aby se obyvatelstvo postavilo Rudé armádě. Ve skutečnosti se o nás na Jaltě vůbec nejednalo. My sami jsme si vlezli do chomoutu Rusům. Rakušani si nezávislost uhájili.

0/−2
28.1.2015 15:12

M49a51r44e21k 89K34ř64í65ž 6785185676922

Za okupaci můžou naši nikdy nepotrestaní Havlovi miláčci, co Varšavskou smlouvu sem vřele a zbaběle proti pražskému jaru a reformátorům sami pozvali...

0/0
30.1.2015 20:25

T97o56m40á69š 90H33a49t18a93n 3949443379690

Nevíte někdo poč to neodtajnili dříve?

+8/−1
28.1.2015 0:46

P34e76t30r 21B86á34r10t34a 2527540982479

vrozená skromnost

+6/−2
28.1.2015 1:50

M80a73g90d27a 81K51a87t21z81o89v15á 9886391739308

Asi nebylo potřeba?

+2/−1
28.1.2015 6:23

P82a39v48e55l 55O98d82r29a10z87i44l 6664309437910

Dříve nebyly snahy tvrdit, že Osvětim osvobodila Banderova Armáda pod vedením plukovníka Göringa.

+9/−1
28.1.2015 8:32

Z73b14y85n69ě53k 52Č74e26c75h 4238928485581

Doposud jsem nikde neslysel, ani necetl, ze by nekdo zpochybnoval osvobozeni Osvetimi Rudou armadou. Jedna se o propagandu Ruska. Chteji dokazat, ze je Evropa napada a ublizuje jim, coz neni pravda, ale pomaha to Putinovi!

+7/−25
28.1.2015 0:31
Foto

P52a85v24e32l 56S59l78a50n22ý 1152530900809

Vybíleno ! EU Zase jeden Evropan...

+11/−1
28.1.2015 0:51

Z89b70y27n92ě16k 31Č89e47c97h 4418848535131

Lepsi bily Evropan, nez rudy Rusak.

+5/−10
28.1.2015 7:15

J76i40ř63í 31V79o41n16d43r70á57č12e29k 5436724820224

Stačí si číst diskuze z tohoto týdne a bude vám jasno

+1/−1
28.1.2015 7:29

F32r90a79n26t61i70š84e54k 58E30l85i27á67š 6147863825476

Někomu snad může být jasněji, když čte , jak tady mudrujeme?

0/0
28.1.2015 12:49

A31n21t30o26n12í53n 24S46á95d68l36í20k 7218429953523

Tak nevím proč Ty se jmenuješ Čech! Za koho zde vlastně kopeš?

0/0
28.1.2015 21:35
Foto

J12a95r38o54s88l38a98v 39T50i49c11h74y 9535401696855

Osvetim sice ne, ale treba Aushwitz ano...

Polsky ministr zahranici Grzegorz Schetyna minuly tyden prohlasil, ze Aushwitz osvobodili "Ukrajinci" (V kontextu soucasne politicke situace je to jasna provokace)....

To uz ani nemluvim o tom jak se Yatsenuk pokusil prepsat historii, kdyz pred nedavnem prohlasil, ze za druhe svetove valky Sovetsky Svaz prepadl Nemecko (k cemuz s pokrytectvim jemu vlastnim dodal, ze "nikdo nema pravo prepisovat historii")

Takze ty pokusy tam jsou a to odtajneni jakychkoli dokumentu Ruskou stranou, ktere by uvedli veci na pravou miru celkem chapu.

+19/0
28.1.2015 1:28

P51e78t17r 51J47a53n39o96u25š 7759492902570

odkaz na to prohlaseni mas?

+1/−5
28.1.2015 4:44
Foto

J37a74r95o60s76l42a22v 72T50i31c42h81y 9305851616135

Ale zajiste Janous...on je toho celkem plny internet...tady ten Grzegorz Schetyna:

http://www.cbsnews.com/news/moscow-poland-officials-nazi-death-camp-comment-sacrilegious/

A tady Yatsenuk:

https://www.youtube.com/watch?v=lng1FFJesYU

+12/0
28.1.2015 5:41

J23a71n 51T38r65á33v69a 2628879118647

to ze je Polsky ministr zahranici nedovzdelany jeste prece neznamena ze se neco oficialne prepisuje

0/0
28.1.2015 15:28

P10e80t97r 72N50o83v51ý 9941743948

Jak tak čtu některé diskuzní příspěvky, tak z bývalých kovaných komunistů jsou dneska kovaní antikomunisté.

+13/−1
28.1.2015 0:29

Z25b57y86n21ě50k 45Č61e14c75h 4298748835891

Dukazy mame, nebo jen tak napadame?

+1/−7
28.1.2015 0:38

P53e41t90r 44N72o84v49ý 9571123948

Koho chcete obhajovat ? Komunisty nebo převlečené komunisty ?

+6/0
28.1.2015 0:42

T61o17m28á88š 49H94a50t13a51n 3639983449440

Nebo pindaly, typu Nový?

+2/−6
28.1.2015 0:46

P43e46t90r 50N63o65v50ý 9451413358

Proč kejháte, šlápl jsem vám na kuří oko ?

+8/−1
28.1.2015 0:49

P95e17t28r 18J91a16n31o89u54š 7669542902580

takze nemas

0/−1
28.1.2015 4:45

Z43b26y72n64ě79k 77Č70e42c36h 4548968565111

Z kovanych komunistu asi nebudou antikomunisti. To si myslim...

0/0
28.1.2015 7:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.