Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

LETUŠKA: Člověk musí dost potlačit své ego, turbulence jsou zpestřením

Letuška není jen servírka v oblacích. Musí umět zneškodnit agresivní pasažéry i uklidnit zlobivé děti. Náročnou práci vydrží jen málokdo dělat déle než tři roky. „Už se neorientuji, jestli je pondělí, středa, nebo sobota. Asi nikdy jsem nezažila takový pocit únavy,“ říká v rozhovoru pro projekt Lidé Česka stevardka společnosti Emirates Karolína Krausová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51i51r37i 62S27o31u98p22a76l 1904584635226

Moc pěkná uniforma. Poklona tomu, jak má slečna v hlavě vše srovnané a jaký má přístup. Práce to není vůbec jednoduchá.

+2/0
26.2.2015 19:23

K60a43r14e70l 70P36a60n75c14e61r 7111290428874

Primarni ukol letusek je zajistit bezpecnost pasazeru. Prace  je narocna a pracovni prostredi neni idealni. Kdyz si odsedim svych 14 hodin, tak toho mam dost a oni kmitaji , poslouchaji blaboly opilcu a jeste se usmivaji. Znaji svet, ale plati za to dost vysokou cenu.

+6/0
9.2.2015 23:59

M82i67l97o98s81l79a67v 38K44a53n32t30o14r13e96k 1519797491979

No kdysi u ČSA na poletuchu stačilo SŠ, no dnes holt už to chce VŠ. Jinak poletucha byla vždy horší servírka,  co navíc odnášela poblité pytlíky. Tak slečna za "dělnické" peníze vystupovala VŠ a daně platí v SA ;-D. No a když jsem letěl "dálkovku" tak mašina byla plná tak, že to někteří měli málem na stojáka, tak by mne zajímalo, jak by pro agresivní opilce získali volnou trojsedačku8-o

+1/−15
9.2.2015 15:01

M17i47r93o93s80l54a92v 56L21i80k24e75š 8856232698960

Stačí stále maturita. VŠ to dělají, bo jinou práci nechtějí či nemají.

+4/0
9.2.2015 15:07

J92a43n12a 75S95t23e61h61l34í12k41o91v16á 2529820560976

je fakt, že to mě překvapilo, že by inženýrka šla dělat letušku..

0/0
9.2.2015 15:13

M31i90r17o43s69l90a60v 86L85i86k83e50š 8966212498880

Všechny ty chytřejší u toho vš vystudují,i dvě,ale lenost či nevím co jim stejně nedovolí odejít,ony se taky nemají platově špatně ani s volnym časem to není zlé.Uvidime jak tato,Muj tip-nekoho v letadle ulovi nebo to bude delat mnohem dele nez zamysli. Pokud neotehotni nebo je opravdu zanicena inženyrka a odejde. Ale po pár letech ji ujede vlak ve vystud.oboru.

+1/0
9.2.2015 15:16

J36a20n37a 20S51t15e72h44l28í97k66o91v41á 2329180480316

asi je to spíš pro „dobrodružné“ povahy, co nechtějí sedět v kanceláři a ano, nebo i tak, že tam loví..

+2/0
9.2.2015 15:19

M69i42c40h22a98l 70C52h94a42l35u32p10a 6738470249563

Dokud budou existovat věci jako filozofické fakulty, tak budou lidi s VŠ dělat i horší věci. Dost lidí dělá lehké VŠ aby získala titul, ale pak v tom oboru práci nesežene nebo ji ani neshání a jde dělat něco jiného.

+1/0
9.2.2015 21:11

J50a19n41a 42S66t70e21h62l96í90k64o27v25á 2679870290906

absolvent filozofické fakulty nemá titul Ing..

0/0
9.2.2015 21:14

M19i73c12h11a66l 65C76h96a97l51u43p30a 6498850719443

Tak psal jsem o VŠ obecně, tam jsou i jiné tituly než Ing. To je snad jenom na technické VŠ.

+1/0
9.2.2015 21:18

J91a66n83a 92S90t80e60h11l96í54k38o59v88á 2969500700146

slečna z rozhovoru je inženýrka, tento titul získáte na každé škole, kde máte matematiku.. takže bych tipovala ekonomii.. ale chápu, co myslíte, i když zase tak úplně nesouhlasím, ono je dobře, že se lidé vzdělávají a mají přehled...

0/0
9.2.2015 21:25

M83a16g59d94a65l41e44n38a 41M10o15u43č65k97o48v30á 3969758815252

Ty jo, jste dobrý pane Likeši. Rozproudit diskuzi sám se sebou, to je nějaká slušná diagnóza.

+5/0
9.2.2015 14:41

M84i98r52o89s18l19a85v 15L75i10k53e23š 8836412518440

No jo, dlouho jsem na idnes plátku nebyl a než jsem si povšiml, který odkaz zmáčknout.Moje chyba,omlouvám se.Taky po celém dni v práci,ale nechci se vymlouvat,chyba u mně.

0/−1
9.2.2015 14:44

M11i39r17o60s33l97a35v 48L26i71k64e54š 8336252338980

Lepší servírky, umí otevřít dveře letadla, vyhodit skluz, min.dva jazyky, slušná první pomoc, zvládly by porod, s pomocí přesily zpacifikovat nepřizp.cestujícího, možná obsluhu vysílačky, roznést nápoje, jídlo, ohřát to v mikrovlnce. Taky hodiny plkat o tom kde byly- pár památek ve městech kam doletí,pláž či nákupák, ulovit pilota, byznysmena v 1.třídě/byznys třídě atd. Ne všechny, dle nátury ovšemže.

+3/−9
9.2.2015 14:12

A11n49n17a 18Š33l44e19h65o88f53e30r32o23v98á 6661643543358

Plkat s pasažéry se smí jen decentně, jídlo do letadla je přiváženo již horké. Cestující se pacifikuje pouze ústním napomenutí letušky, když neposlechne, je na řadě letušák, který může konat více. Z tohoto důvodu musí být vždy minimálně jeden člen cabin crew muž.

0/−2
9.2.2015 14:20

M46i65r33o46s24l54a90v 90L65i20k82e46š 8876142448970

Plkaj mezi sebou i s letusakama.Dohriva se v troubach,to si jiste pamatujete ne?? 😉😉😉 Psal jsem,ze v presile,ne sama.

0/−1
9.2.2015 14:22

J89a67k18u52b 42Š60a32f97a36n88d88a 7685597711511

Jídlo se ohřívá na palubě.

+1/0
9.2.2015 14:30

J42o40s33e58f 67P53o75n13e50r84t 9868290642738

to je pěkná blbost !!

0/0
10.2.2015 7:57

M96i87c19h48a75l 21P62a29d55ě44r77a 7570792130637

Zavist nebo jenom blbost?

+7/0
9.2.2015 14:22

M31i92r64o75s30l24a85v 26L61i12k67e66š 8196492988650

Ne, profesionalni vyčet toho co umi a dělají. Optejte se nějaké,raději ale letušáka, nebute to kamuflovat.

0/−2
9.2.2015 14:25

M57i80c23h48a68l 33P93a62d83ě41r92a 7640212940477

Vidite, a stejne je tezke podobne kvalifikovaneho cloveka sehnat. Myslim, ze cabin crew obecne je hodne narocna prace, bez ohledu na to, ze ve vetsine casu to je jen o roznaseni obcerstveni a vyplesklosti za kazdou cenu. A snad jeste, svet neni cernobily :)

+2/0
9.2.2015 14:28

M96i41r34o92s14l82a65v 42L80i41k21e87š 8346882948100

Posledni vetu tesat do kamene.Taky ji nikak nepopírám.CC je v Asii -bavíme ži se o Dubaji Middle East kolik chcete.Národností nepočítaje.Kurz je na pár týdnů, stačí být zdravý, netlustý,neošklivý,umět řeči a projít psychoušem, zvládne jakykoli dnešní středoškolák,ale logicky ne každý chce, za prestižní povolání to nepovažuji, za zajímavé v jistém ohledu-pro mladé naivní holčiny-ano.

0/−6
9.2.2015 14:31

M27i87c77h68a17l 80P46a15d49ě79r26a 7160962290337

Nebo treba pro nekoho, koho zajima letectvi a diky zajimavemu financnimu hodnoceni i moznost ziskat licenci a z kabiny se presunout do kokpitu? Nebo ze to jen zkratka nekoho bavi? Zkratka, opdalit ty lidi ze jsou jen pinglove v FL 320 a naivni husicky, to me proste prijde zbytecne utocne a snizujici skutecnou hodnotu onech lidi.

+8/0
9.2.2015 14:36

M41i30r19o12s54l23a12v 11L34i32k87e18š 8656132908230

Kdybyjste četl,tak jsem napsal že lepší pinglové a přidal výčet,co pingl neumí.Cesta z kabiny do kokpitu se děje a je to tragédie a nejen tento způsob, tito pseudopiloti se naučí to,co cvičená opice,pořádný pilot prošel přes větroně, papíráky atd.do dopr.letadla nebo z armády přes stíhačky.Tisíce odseděných hodin v kokpitu a pár hodin na simulátoruročně a pár hodin předtím na malém papíráku nikdy pilota neudělá a bohužel se to časem zjistí,tedy jen při havárijích.ale ani toto se nedá paušalizovat.Ale je to smutný fakt a mnou tady zminovany případ franc.Airbusu v Atlantiku byl zářným příkladem,jakkoli se to veřejnost nikdy nedoví a nebo bude stejně fámy.

0/−2
9.2.2015 14:42

M31i71c52h67a75l 26P94a30d19ě63r64a 7850332450597

Vidite a jeste jste me predbehl v ryti do pilotu. Viz ma odpoved nize.;-D

0/0
9.2.2015 14:45

M91i11c25h14a90l 15P65a62d78ě17r85a 7320552140787

Bohuzel i pilot je jen clovek a statisticky to nevychazi pochybi pilota vs. neco co nemuze ovlivnit zase tak zle. Ano, dnensi doba vam umoznuje rici si ve 30 ze budu pilotovat, nicmene vase sance na trhu prace jsou minimalni oproti nekomu, koho posadil otec jeste za dob svazarmu do kokpitu a jemu to zustalo. Zkratka jina doba. pilot vs, strojnik to uz je na jinou diskuzi.

0/0
9.2.2015 14:49

M22i82r61o70s60l13a16v 15L11i69k77e50š 8366382278810

Vase sance jsou velmi podobné.Máte špatné info,statistika je mnohem mnohem neúprosnější v neprospěch člověka,tedy tady pilota. Hledejte, ale ne na idnes atp.

0/0
9.2.2015 14:53

M91i70c67h12a83l 29P52a97d21ě16r67a 7600622190627

Kdyz pominu vychod a cargo, tak temer nulove. Kvalifikovanych pilotu je prebytek.

+1/0
9.2.2015 14:54

M25i22r32o40s19l80a54v 33L76i40k39e64š 8116842988630

Vážně.Jen třeba emirates,ethihad a qatar budou v násl.rocích potřebovat tisíce. Cargo či lidi je fuk, to nevíte? 😈 Počítáte li ovšem téměř zbankr.ČSA či Travel Serv. - ten nebankrotuje, tam máte trochu pravdu,ale u TS ne uplnou.

+1/−1
9.2.2015 14:59

M92i11c65h58a92l 37P32a85d50ě25r59a 7860402590177

Pisu kdyz pominu vychod. Ne kazdy ma koule stehovat se s rodinou do Abu Dabi.

+1/0
9.2.2015 15:02

M92i94r12o26s87l26a74v 11L68i68k39e57š 8306382948750

Afrika.Jižní Amerika, Oceánie, byvale staty SSSR, Rusko, ruzne male firmy v Evropě, i velké, pravda,mic ne čr

0/0
9.2.2015 15:09

M66i81c51h65a74l 62P54a69d24ě56r73a 7460802570677

Afrika urcite ne, Jizni amerika taky ne. rusko je o hubu, velke v EU - prebytek pilotu, male - skoncit na aerotaxi v Piperu moc lidi nechce.

+1/0
9.2.2015 15:23

M81i61r80o52s33l50a77v 15L68i90k83e77š 8416282368620

Ale ne, EU velke Lowcosty hledaji často, pokud vim.No a i jine.Prebytek neni.Ale EU jde do kytek,celkově.A bohuzel, neni to prace za humny.

0/0
9.2.2015 15:32

M26i21c66h38a57l 45P83a49d21ě52r45a 7500342700157

Velke lowcosty jsou zverstva. Jak pro personal tak pro cetujici. Znamy delal v Ryanu a nikdy vic.

0/0
9.2.2015 17:10

M86i22c94h91a76l 72P69a22d24ě85r39a 7280252960567

Mimochodem, stejne pragmaticky lze uvazovat nad pilotem a byt to v dnensi dobe zase az tak moc o pilotovani neni /pokud se neco nepokazi/ a pouze o konfiguraci letadla, komunikaci s ATC a stereotypniho dodrzovani procedur v urcite fazi letu, vetsina uchazecu uz stejne skonci na medical 1 a to se nabvim o tom, co vsehcno musite umet, zvladnout a jakou mate zodpovednost. A z pohledu cloveka, co se letadlem dopravi na Malorku je pilot vlastne taky jenom takova zbytecna figurka, co macka cudliky, moc toho neumi a jeste rve, ze ma za to malo....

+2/0
9.2.2015 14:43

M85i78r39o77s41l28a54v 94L50i70k94e52š 8936862668370

Ano, mnoho nových dnešních, jdou po prachách a to je vše. V životě neudělali přemet,nevybrali pád a vývrtku.Za to ale může doba.Přeji vám,až poletíte a něco se posere,ať vepředu sedí alespoň jeden fanda a ne mačkač.

0/−2
9.2.2015 14:46

M93i25c54h43a52l 69P23a48d50ě31r28a 7880642860327

Pokud vas vycvik vcetne typovek stoji 2 mega ktere si nekde pujcite, tak penize jsou taky motivace. Pokud se nekde neco pokazi, je pravdepodobne ze na prave sedacce bude sedet nekdo kdo to zvladne. A to v kazdem dopravnim letadle.

0/0
9.2.2015 14:51

M68i63r81o34s30l53a77v 84L35i57k43e62š 8736322768280

Cenově špatný odhad. Znám borce co to zvládli za mnohem méně než polovinu.Co asi umí si odvoďte sám.Ale jo,umí třeba skvěle předpisy,teorii, třeba anglicky. A sedačkou jste asi myslel tu levou ne,tam sedí -většinou 😉 kapitán a většinou je zkušenější, i když ani toto není pravidlem.

0/−1
9.2.2015 14:56

M50i29c43h44a40l 57P69a62d69ě33r95a 7350702150157

Sorry,jasne  levou :) 

Tak osulit to mohli smaozrejme tak, ze nemaj nalitanych behem vycviku dany pocet hodin, to je asi jedine jak to osulit. Je to spatne a verim tomu, ze takovych skol je minimum, stejne tak jako pilotu. Jenze todle mate v kazdem oboru a neni to o povolanich ale o lidech a s vedomim, ze v kokpitu sedi nekdo kdo to sulil uz od startu bych asi letet nechtel.

0/0
9.2.2015 15:00

M53i29r52o15s86l16a64v 96L73i21k90e34š 8896742848860

Tak s tím začněte rychle žít, neb to procento je vysoké. Budiž vám útěchou, že letadla jsou čím dál dokonalejší a prostor k fatálnímu selhání se zmenšuje,ale nikdy nevymizí a i tito mačkačima šuliči se časem něco přece jen naučí a někdy výborně. Jako skoro v každém oboru.

0/0
9.2.2015 15:06

M90i16r67o54s66l87a68v 80L49i30k46e92š 8716822248250

Ovšem pokud se něco ztv.posere,pak je všichni velebíte,na chvilku,než zas většina závidí kolik berou a že jen mačkaj čudlíky.Medical je relat.sranda.

0/0
9.2.2015 14:48

M12i60c18h90a67l 26P33a98d97ě23r55a 7380752590957

Ja nikomu nic nezavidim a uznani si zaslouzi kazdy kdo svou praci delaji poctive.

+2/0
9.2.2015 14:53

M51i77c97h16a60l 85C27h24a47l60u97p48a 6988470829573

Dnešní letadla by mohla létat víceméně sama. Pilot je tam asi hlavně na to, aby vyřešil nestandardní situace, které mohou nastat. Ale určitě bych neříkal, že to je jednoduché - když se něco podělá, tak je málo času a následky mohou být fatální. V některých případech se třeba někomu povedlo nouzově přistát, ale na simulátoru stejnou situaci už nikdo nedokázal zopakovat a skončilo to katastrofou.

0/0
9.2.2015 21:16

M52i73r96o61s16l60a68v 84L39i97k76e85š 8496632688820

Máte pravdu, ale tady to schytáte, jen počkejte !! 😄😄😄

0/−1
9.2.2015 14:07

M35i73r18o27s22l86a72v 46L13i54k56e15š 8506112848470

Pročpak, že mám názor, nebojím se jej říci, jakkoli je nepopulární? Mohla by jste upřesnit, co rozporujete? A nějak rozumíte letectví? Pokud ne,ani nepište,neb se ztrapníte.

0/−2
9.2.2015 14:06

M10i74c56h89a91l 12P52a76d80ě46r98a 7100262420847

Evidnetne vy o letectvi toho moc nevite. Nebo se alespon tak prezentujete.

+2/0
9.2.2015 14:23

M48i83r21o97s44l77a10v 31L78i65k79e49š 8286872328810

Co by vas asi presvedcilo?

0/−2
9.2.2015 14:26

M83i50c70h45a47l 78P30a82d60ě27r27a 7340202440947

No treba to, ze by jste tak zbytecne do tech lidi nekopal. pokud jste z oboru, tak bych cekal ze budete mluvit jinak - nebo vam nekdo hodne ublizil. Dle toho jak argumentujete me prijde, ze toho moc nevite.

+2/0
9.2.2015 14:30

M65i65r54o56s87l18a26v 46L63i87k75e21š 8226912798720

Vzdyt nekopu,jen uvadim na pravou miru zkreslené představy a logicky se to davu nelíbí.Vím tolik,co ke své práci potřebuji.Ublížili-ne, naopak využili,ale kupodivu mi tím neskutečně pomohli dělat to samé lépe,za víc peněz a méně dřiny,jen to chtělo to rozhoupání se.Pravda, v jiné zemi,kultuře,ale v konečném důsledku já neprodělal.

0/−1
9.2.2015 14:35

M20i10c95h80a22l 93P59a10d97ě22r75a 7590652570277

Takze z oboru. A na zemi nebo v letadle?

+1/0
9.2.2015 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.