Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

LETUŠKA: Člověk musí dost potlačit své ego, turbulence jsou zpestřením

Letuška není jen servírka v oblacích. Musí umět zneškodnit agresivní pasažéry i uklidnit zlobivé děti. Náročnou práci vydrží jen málokdo dělat déle než tři roky. „Už se neorientuji, jestli je pondělí, středa, nebo sobota. Asi nikdy jsem nezažila takový pocit únavy,“ říká v rozhovoru pro projekt Lidé Česka stevardka společnosti Emirates Karolína Krausová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40i27r18i 77S81o17u98p76a29l 1804954365476

Moc pěkná uniforma. Poklona tomu, jak má slečna v hlavě vše srovnané a jaký má přístup. Práce to není vůbec jednoduchá.

+2/0
26.2.2015 19:23

K45a25r68e73l 87P14a21n45c50e72r 7971140958834

Primarni ukol letusek je zajistit bezpecnost pasazeru. Prace  je narocna a pracovni prostredi neni idealni. Kdyz si odsedim svych 14 hodin, tak toho mam dost a oni kmitaji , poslouchaji blaboly opilcu a jeste se usmivaji. Znaji svet, ale plati za to dost vysokou cenu.

+6/0
9.2.2015 23:59

M60i59l95o39s62l71a34v 85K64a53n43t35o10r68e43k 1159557291689

No kdysi u ČSA na poletuchu stačilo SŠ, no dnes holt už to chce VŠ. Jinak poletucha byla vždy horší servírka,  co navíc odnášela poblité pytlíky. Tak slečna za "dělnické" peníze vystupovala VŠ a daně platí v SA ;-D. No a když jsem letěl "dálkovku" tak mašina byla plná tak, že to někteří měli málem na stojáka, tak by mne zajímalo, jak by pro agresivní opilce získali volnou trojsedačku8-o

+1/−15
9.2.2015 15:01

M28i85r94o50s83l96a23v 82L88i53k20e73š 8856332488270

Stačí stále maturita. VŠ to dělají, bo jinou práci nechtějí či nemají.

+4/0
9.2.2015 15:07

J32a50n43a 64S22t88e79h71l34í47k86o44v77á 2399940530396

je fakt, že to mě překvapilo, že by inženýrka šla dělat letušku..

0/0
9.2.2015 15:13

M84i19r88o20s74l98a26v 78L81i80k74e90š 8666202868820

Všechny ty chytřejší u toho vš vystudují,i dvě,ale lenost či nevím co jim stejně nedovolí odejít,ony se taky nemají platově špatně ani s volnym časem to není zlé.Uvidime jak tato,Muj tip-nekoho v letadle ulovi nebo to bude delat mnohem dele nez zamysli. Pokud neotehotni nebo je opravdu zanicena inženyrka a odejde. Ale po pár letech ji ujede vlak ve vystud.oboru.

+1/0
9.2.2015 15:16

J46a91n70a 89S16t78e47h24l69í12k96o62v44á 2529930980806

asi je to spíš pro „dobrodružné“ povahy, co nechtějí sedět v kanceláři a ano, nebo i tak, že tam loví..

+2/0
9.2.2015 15:19

M87i75c44h38a51l 33C33h63a82l41u24p88a 6148240609143

Dokud budou existovat věci jako filozofické fakulty, tak budou lidi s VŠ dělat i horší věci. Dost lidí dělá lehké VŠ aby získala titul, ale pak v tom oboru práci nesežene nebo ji ani neshání a jde dělat něco jiného.

+1/0
9.2.2015 21:11

J97a85n67a 14S46t59e47h94l28í17k77o46v81á 2359860800936

absolvent filozofické fakulty nemá titul Ing..

0/0
9.2.2015 21:14

M13i89c74h57a40l 23C67h17a17l74u64p58a 6198540509913

Tak psal jsem o VŠ obecně, tam jsou i jiné tituly než Ing. To je snad jenom na technické VŠ.

+1/0
9.2.2015 21:18

J63a58n84a 88S62t30e49h80l25í30k72o86v51á 2389940590296

slečna z rozhovoru je inženýrka, tento titul získáte na každé škole, kde máte matematiku.. takže bych tipovala ekonomii.. ale chápu, co myslíte, i když zase tak úplně nesouhlasím, ono je dobře, že se lidé vzdělávají a mají přehled...

0/0
9.2.2015 21:25

M84a23g49d12a72l83e27n60a 95M70o94u88č84k73o65v85á 3819338505972

Ty jo, jste dobrý pane Likeši. Rozproudit diskuzi sám se sebou, to je nějaká slušná diagnóza.

+5/0
9.2.2015 14:41

M28i72r62o18s59l37a66v 36L26i78k22e25š 8446722948150

No jo, dlouho jsem na idnes plátku nebyl a než jsem si povšiml, který odkaz zmáčknout.Moje chyba,omlouvám se.Taky po celém dni v práci,ale nechci se vymlouvat,chyba u mně.

0/−1
9.2.2015 14:44

M48i28r78o40s33l92a90v 35L60i95k50e63š 8866152288860

Lepší servírky, umí otevřít dveře letadla, vyhodit skluz, min.dva jazyky, slušná první pomoc, zvládly by porod, s pomocí přesily zpacifikovat nepřizp.cestujícího, možná obsluhu vysílačky, roznést nápoje, jídlo, ohřát to v mikrovlnce. Taky hodiny plkat o tom kde byly- pár památek ve městech kam doletí,pláž či nákupák, ulovit pilota, byznysmena v 1.třídě/byznys třídě atd. Ne všechny, dle nátury ovšemže.

+3/−9
9.2.2015 14:12

A95n41n55a 31Š15l88e74h16o57f11e81r82o55v59á 6251883683278

Plkat s pasažéry se smí jen decentně, jídlo do letadla je přiváženo již horké. Cestující se pacifikuje pouze ústním napomenutí letušky, když neposlechne, je na řadě letušák, který může konat více. Z tohoto důvodu musí být vždy minimálně jeden člen cabin crew muž.

0/−2
9.2.2015 14:20

M66i12r91o26s15l36a47v 12L22i18k72e78š 8316962908250

Plkaj mezi sebou i s letusakama.Dohriva se v troubach,to si jiste pamatujete ne?? 😉😉😉 Psal jsem,ze v presile,ne sama.

0/−1
9.2.2015 14:22

J83a88k50u89b 25Š72a22f30a39n51d19a 7445747451161

Jídlo se ohřívá na palubě.

+1/0
9.2.2015 14:30

J81o46s30e12f 35P70o90n14e17r29t 9918800112368

to je pěkná blbost !!

0/0
10.2.2015 7:57

M36i13c89h66a71l 70P73a97d53ě53r53a 7800622730947

Zavist nebo jenom blbost?

+7/0
9.2.2015 14:22

M90i72r65o16s36l36a58v 28L71i29k34e78š 8806302978440

Ne, profesionalni vyčet toho co umi a dělají. Optejte se nějaké,raději ale letušáka, nebute to kamuflovat.

0/−2
9.2.2015 14:25

M71i85c93h35a60l 51P72a13d70ě17r38a 7910752310727

Vidite, a stejne je tezke podobne kvalifikovaneho cloveka sehnat. Myslim, ze cabin crew obecne je hodne narocna prace, bez ohledu na to, ze ve vetsine casu to je jen o roznaseni obcerstveni a vyplesklosti za kazdou cenu. A snad jeste, svet neni cernobily :)

+2/0
9.2.2015 14:28

M95i94r22o44s63l84a53v 74L77i18k41e70š 8426912888520

Posledni vetu tesat do kamene.Taky ji nikak nepopírám.CC je v Asii -bavíme ži se o Dubaji Middle East kolik chcete.Národností nepočítaje.Kurz je na pár týdnů, stačí být zdravý, netlustý,neošklivý,umět řeči a projít psychoušem, zvládne jakykoli dnešní středoškolák,ale logicky ne každý chce, za prestižní povolání to nepovažuji, za zajímavé v jistém ohledu-pro mladé naivní holčiny-ano.

0/−6
9.2.2015 14:31

M10i18c81h67a86l 36P22a53d28ě68r94a 7980972440817

Nebo treba pro nekoho, koho zajima letectvi a diky zajimavemu financnimu hodnoceni i moznost ziskat licenci a z kabiny se presunout do kokpitu? Nebo ze to jen zkratka nekoho bavi? Zkratka, opdalit ty lidi ze jsou jen pinglove v FL 320 a naivni husicky, to me proste prijde zbytecne utocne a snizujici skutecnou hodnotu onech lidi.

+8/0
9.2.2015 14:36

M96i97r32o38s66l46a66v 22L89i95k17e84š 8936892188790

Kdybyjste četl,tak jsem napsal že lepší pinglové a přidal výčet,co pingl neumí.Cesta z kabiny do kokpitu se děje a je to tragédie a nejen tento způsob, tito pseudopiloti se naučí to,co cvičená opice,pořádný pilot prošel přes větroně, papíráky atd.do dopr.letadla nebo z armády přes stíhačky.Tisíce odseděných hodin v kokpitu a pár hodin na simulátoruročně a pár hodin předtím na malém papíráku nikdy pilota neudělá a bohužel se to časem zjistí,tedy jen při havárijích.ale ani toto se nedá paušalizovat.Ale je to smutný fakt a mnou tady zminovany případ franc.Airbusu v Atlantiku byl zářným příkladem,jakkoli se to veřejnost nikdy nedoví a nebo bude stejně fámy.

0/−2
9.2.2015 14:42

M23i27c16h29a19l 18P43a46d83ě51r92a 7740672850557

Vidite a jeste jste me predbehl v ryti do pilotu. Viz ma odpoved nize.;-D

0/0
9.2.2015 14:45

M39i94c20h43a47l 14P34a52d85ě86r28a 7840592110417

Bohuzel i pilot je jen clovek a statisticky to nevychazi pochybi pilota vs. neco co nemuze ovlivnit zase tak zle. Ano, dnensi doba vam umoznuje rici si ve 30 ze budu pilotovat, nicmene vase sance na trhu prace jsou minimalni oproti nekomu, koho posadil otec jeste za dob svazarmu do kokpitu a jemu to zustalo. Zkratka jina doba. pilot vs, strojnik to uz je na jinou diskuzi.

0/0
9.2.2015 14:49

M32i44r47o54s76l91a77v 34L73i62k60e48š 8866732708970

Vase sance jsou velmi podobné.Máte špatné info,statistika je mnohem mnohem neúprosnější v neprospěch člověka,tedy tady pilota. Hledejte, ale ne na idnes atp.

0/0
9.2.2015 14:53

M36i43c66h22a73l 60P52a14d55ě70r41a 7290102330577

Kdyz pominu vychod a cargo, tak temer nulove. Kvalifikovanych pilotu je prebytek.

+1/0
9.2.2015 14:54

M42i14r60o16s55l29a90v 93L76i15k31e57š 8816972278600

Vážně.Jen třeba emirates,ethihad a qatar budou v násl.rocích potřebovat tisíce. Cargo či lidi je fuk, to nevíte? 😈 Počítáte li ovšem téměř zbankr.ČSA či Travel Serv. - ten nebankrotuje, tam máte trochu pravdu,ale u TS ne uplnou.

+1/−1
9.2.2015 14:59

M80i86c60h83a28l 47P36a80d79ě40r91a 7830452710777

Pisu kdyz pominu vychod. Ne kazdy ma koule stehovat se s rodinou do Abu Dabi.

+1/0
9.2.2015 15:02

M10i25r30o55s87l79a28v 51L17i42k66e61š 8896262778530

Afrika.Jižní Amerika, Oceánie, byvale staty SSSR, Rusko, ruzne male firmy v Evropě, i velké, pravda,mic ne čr

0/0
9.2.2015 15:09

M86i93c88h53a68l 25P15a19d15ě33r80a 7750622450547

Afrika urcite ne, Jizni amerika taky ne. rusko je o hubu, velke v EU - prebytek pilotu, male - skoncit na aerotaxi v Piperu moc lidi nechce.

+1/0
9.2.2015 15:23

M31i98r14o16s37l35a20v 46L42i39k78e28š 8276662578190

Ale ne, EU velke Lowcosty hledaji často, pokud vim.No a i jine.Prebytek neni.Ale EU jde do kytek,celkově.A bohuzel, neni to prace za humny.

0/0
9.2.2015 15:32

M12i35c53h96a93l 90P13a61d94ě15r24a 7320162140647

Velke lowcosty jsou zverstva. Jak pro personal tak pro cetujici. Znamy delal v Ryanu a nikdy vic.

0/0
9.2.2015 17:10

M15i61c20h66a56l 82P88a51d42ě49r61a 7590732500977

Mimochodem, stejne pragmaticky lze uvazovat nad pilotem a byt to v dnensi dobe zase az tak moc o pilotovani neni /pokud se neco nepokazi/ a pouze o konfiguraci letadla, komunikaci s ATC a stereotypniho dodrzovani procedur v urcite fazi letu, vetsina uchazecu uz stejne skonci na medical 1 a to se nabvim o tom, co vsehcno musite umet, zvladnout a jakou mate zodpovednost. A z pohledu cloveka, co se letadlem dopravi na Malorku je pilot vlastne taky jenom takova zbytecna figurka, co macka cudliky, moc toho neumi a jeste rve, ze ma za to malo....

+2/0
9.2.2015 14:43

M47i61r94o30s54l32a64v 51L63i27k47e18š 8106222138140

Ano, mnoho nových dnešních, jdou po prachách a to je vše. V životě neudělali přemet,nevybrali pád a vývrtku.Za to ale může doba.Přeji vám,až poletíte a něco se posere,ať vepředu sedí alespoň jeden fanda a ne mačkač.

0/−2
9.2.2015 14:46

M42i77c33h27a17l 59P19a73d30ě59r92a 7130452430267

Pokud vas vycvik vcetne typovek stoji 2 mega ktere si nekde pujcite, tak penize jsou taky motivace. Pokud se nekde neco pokazi, je pravdepodobne ze na prave sedacce bude sedet nekdo kdo to zvladne. A to v kazdem dopravnim letadle.

0/0
9.2.2015 14:51

M62i62r56o52s28l12a61v 80L98i62k96e92š 8296482818760

Cenově špatný odhad. Znám borce co to zvládli za mnohem méně než polovinu.Co asi umí si odvoďte sám.Ale jo,umí třeba skvěle předpisy,teorii, třeba anglicky. A sedačkou jste asi myslel tu levou ne,tam sedí -většinou 😉 kapitán a většinou je zkušenější, i když ani toto není pravidlem.

0/−1
9.2.2015 14:56

M48i38c16h83a35l 56P42a47d38ě86r74a 7690612280297

Sorry,jasne  levou :) 

Tak osulit to mohli smaozrejme tak, ze nemaj nalitanych behem vycviku dany pocet hodin, to je asi jedine jak to osulit. Je to spatne a verim tomu, ze takovych skol je minimum, stejne tak jako pilotu. Jenze todle mate v kazdem oboru a neni to o povolanich ale o lidech a s vedomim, ze v kokpitu sedi nekdo kdo to sulil uz od startu bych asi letet nechtel.

0/0
9.2.2015 15:00

M17i47r64o83s60l56a92v 11L52i60k77e69š 8296242398700

Tak s tím začněte rychle žít, neb to procento je vysoké. Budiž vám útěchou, že letadla jsou čím dál dokonalejší a prostor k fatálnímu selhání se zmenšuje,ale nikdy nevymizí a i tito mačkačima šuliči se časem něco přece jen naučí a někdy výborně. Jako skoro v každém oboru.

0/0
9.2.2015 15:06

M90i53r21o63s96l61a17v 69L29i25k28e65š 8536412988620

Ovšem pokud se něco ztv.posere,pak je všichni velebíte,na chvilku,než zas většina závidí kolik berou a že jen mačkaj čudlíky.Medical je relat.sranda.

0/0
9.2.2015 14:48

M79i55c59h38a45l 86P35a82d47ě85r54a 7150642360287

Ja nikomu nic nezavidim a uznani si zaslouzi kazdy kdo svou praci delaji poctive.

+2/0
9.2.2015 14:53

M17i66c95h31a58l 96C31h66a10l76u44p68a 6418900499683

Dnešní letadla by mohla létat víceméně sama. Pilot je tam asi hlavně na to, aby vyřešil nestandardní situace, které mohou nastat. Ale určitě bych neříkal, že to je jednoduché - když se něco podělá, tak je málo času a následky mohou být fatální. V některých případech se třeba někomu povedlo nouzově přistát, ale na simulátoru stejnou situaci už nikdo nedokázal zopakovat a skončilo to katastrofou.

0/0
9.2.2015 21:16

M52i97r97o24s68l84a93v 82L65i69k72e76š 8516552518420

Máte pravdu, ale tady to schytáte, jen počkejte !! 😄😄😄

0/−1
9.2.2015 14:07

M10i17r61o68s32l81a11v 41L22i54k81e92š 8766542438430

Pročpak, že mám názor, nebojím se jej říci, jakkoli je nepopulární? Mohla by jste upřesnit, co rozporujete? A nějak rozumíte letectví? Pokud ne,ani nepište,neb se ztrapníte.

0/−2
9.2.2015 14:06

M77i43c56h17a50l 67P42a23d82ě39r60a 7850292790207

Evidnetne vy o letectvi toho moc nevite. Nebo se alespon tak prezentujete.

+2/0
9.2.2015 14:23

M57i44r43o60s79l32a26v 85L50i66k84e69š 8856912278380

Co by vas asi presvedcilo?

0/−2
9.2.2015 14:26

M32i36c93h43a93l 48P11a74d66ě92r77a 7380702950807

No treba to, ze by jste tak zbytecne do tech lidi nekopal. pokud jste z oboru, tak bych cekal ze budete mluvit jinak - nebo vam nekdo hodne ublizil. Dle toho jak argumentujete me prijde, ze toho moc nevite.

+2/0
9.2.2015 14:30

M60i12r96o47s58l25a73v 20L26i90k91e89š 8326792808500

Vzdyt nekopu,jen uvadim na pravou miru zkreslené představy a logicky se to davu nelíbí.Vím tolik,co ke své práci potřebuji.Ublížili-ne, naopak využili,ale kupodivu mi tím neskutečně pomohli dělat to samé lépe,za víc peněz a méně dřiny,jen to chtělo to rozhoupání se.Pravda, v jiné zemi,kultuře,ale v konečném důsledku já neprodělal.

0/−1
9.2.2015 14:35

M95i54c17h34a90l 85P84a71d55ě69r76a 7660122920547

Takze z oboru. A na zemi nebo v letadle?

+1/0
9.2.2015 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.