Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

LETUŠKA: Člověk musí dost potlačit své ego, turbulence jsou zpestřením

Letuška není jen servírka v oblacích. Musí umět zneškodnit agresivní pasažéry i uklidnit zlobivé děti. Náročnou práci vydrží jen málokdo dělat déle než tři roky. „Už se neorientuji, jestli je pondělí, středa, nebo sobota. Asi nikdy jsem nezažila takový pocit únavy,“ říká v rozhovoru pro projekt Lidé Česka stevardka společnosti Emirates Karolína Krausová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11i30r54i 90S19o33u55p15a65l 1504324825396

Moc pěkná uniforma. Poklona tomu, jak má slečna v hlavě vše srovnané a jaký má přístup. Práce to není vůbec jednoduchá.

+2/0
26.2.2015 19:23

K71a20r87e67l 11P21a79n88c43e69r 7181870818514

Primarni ukol letusek je zajistit bezpecnost pasazeru. Prace  je narocna a pracovni prostredi neni idealni. Kdyz si odsedim svych 14 hodin, tak toho mam dost a oni kmitaji , poslouchaji blaboly opilcu a jeste se usmivaji. Znaji svet, ale plati za to dost vysokou cenu.

+6/0
9.2.2015 23:59

M47i83l24o47s25l14a43v 71K51a58n39t75o18r75e85k 1129347871579

No kdysi u ČSA na poletuchu stačilo SŠ, no dnes holt už to chce VŠ. Jinak poletucha byla vždy horší servírka,  co navíc odnášela poblité pytlíky. Tak slečna za "dělnické" peníze vystupovala VŠ a daně platí v SA ;-D. No a když jsem letěl "dálkovku" tak mašina byla plná tak, že to někteří měli málem na stojáka, tak by mne zajímalo, jak by pro agresivní opilce získali volnou trojsedačku8-o

+1/−15
9.2.2015 15:01

M13i96r92o58s37l36a96v 74L89i88k50e64š 8566492258670

Stačí stále maturita. VŠ to dělají, bo jinou práci nechtějí či nemají.

+4/0
9.2.2015 15:07

J68a90n56a 15S53t95e59h61l49í23k35o93v31á 2849570630896

je fakt, že to mě překvapilo, že by inženýrka šla dělat letušku..

0/0
9.2.2015 15:13

M79i26r54o65s76l17a74v 76L68i49k35e53š 8286462868660

Všechny ty chytřejší u toho vš vystudují,i dvě,ale lenost či nevím co jim stejně nedovolí odejít,ony se taky nemají platově špatně ani s volnym časem to není zlé.Uvidime jak tato,Muj tip-nekoho v letadle ulovi nebo to bude delat mnohem dele nez zamysli. Pokud neotehotni nebo je opravdu zanicena inženyrka a odejde. Ale po pár letech ji ujede vlak ve vystud.oboru.

+1/0
9.2.2015 15:16

J64a43n11a 58S33t67e80h30l53í78k40o36v10á 2519310540926

asi je to spíš pro „dobrodružné“ povahy, co nechtějí sedět v kanceláři a ano, nebo i tak, že tam loví..

+2/0
9.2.2015 15:19

M81i75c59h22a66l 51C46h89a38l45u31p82a 6928980869803

Dokud budou existovat věci jako filozofické fakulty, tak budou lidi s VŠ dělat i horší věci. Dost lidí dělá lehké VŠ aby získala titul, ale pak v tom oboru práci nesežene nebo ji ani neshání a jde dělat něco jiného.

+1/0
9.2.2015 21:11

J75a83n97a 90S97t55e78h67l30í97k95o85v30á 2979380230356

absolvent filozofické fakulty nemá titul Ing..

0/0
9.2.2015 21:14

M12i95c91h93a83l 88C83h88a91l81u30p89a 6918170569573

Tak psal jsem o VŠ obecně, tam jsou i jiné tituly než Ing. To je snad jenom na technické VŠ.

+1/0
9.2.2015 21:18

J43a10n63a 49S77t18e83h83l60í65k86o83v26á 2919420580106

slečna z rozhovoru je inženýrka, tento titul získáte na každé škole, kde máte matematiku.. takže bych tipovala ekonomii.. ale chápu, co myslíte, i když zase tak úplně nesouhlasím, ono je dobře, že se lidé vzdělávají a mají přehled...

0/0
9.2.2015 21:25

M84a64g85d61a78l79e91n14a 16M19o71u89č75k48o76v15á 3939238505802

Ty jo, jste dobrý pane Likeši. Rozproudit diskuzi sám se sebou, to je nějaká slušná diagnóza.

+5/0
9.2.2015 14:41

M79i34r47o55s23l84a10v 14L32i33k14e96š 8136962598570

No jo, dlouho jsem na idnes plátku nebyl a než jsem si povšiml, který odkaz zmáčknout.Moje chyba,omlouvám se.Taky po celém dni v práci,ale nechci se vymlouvat,chyba u mně.

0/−1
9.2.2015 14:44

M56i71r77o23s12l70a97v 26L78i77k50e92š 8966182778240

Lepší servírky, umí otevřít dveře letadla, vyhodit skluz, min.dva jazyky, slušná první pomoc, zvládly by porod, s pomocí přesily zpacifikovat nepřizp.cestujícího, možná obsluhu vysílačky, roznést nápoje, jídlo, ohřát to v mikrovlnce. Taky hodiny plkat o tom kde byly- pár památek ve městech kam doletí,pláž či nákupák, ulovit pilota, byznysmena v 1.třídě/byznys třídě atd. Ne všechny, dle nátury ovšemže.

+3/−9
9.2.2015 14:12

A36n64n85a 43Š83l16e36h40o33f77e29r15o15v48á 6661713503738

Plkat s pasažéry se smí jen decentně, jídlo do letadla je přiváženo již horké. Cestující se pacifikuje pouze ústním napomenutí letušky, když neposlechne, je na řadě letušák, který může konat více. Z tohoto důvodu musí být vždy minimálně jeden člen cabin crew muž.

0/−2
9.2.2015 14:20

M17i44r65o92s18l11a20v 45L84i24k67e30š 8356802398160

Plkaj mezi sebou i s letusakama.Dohriva se v troubach,to si jiste pamatujete ne?? 😉😉😉 Psal jsem,ze v presile,ne sama.

0/−1
9.2.2015 14:22

J88a35k82u32b 91Š69a38f93a17n75d39a 7745487591711

Jídlo se ohřívá na palubě.

+1/0
9.2.2015 14:30

J45o53s40e46f 36P50o28n29e30r49t 9758140252948

to je pěkná blbost !!

0/0
10.2.2015 7:57

M47i62c60h84a78l 67P36a64d61ě47r34a 7220722320787

Zavist nebo jenom blbost?

+7/0
9.2.2015 14:22

M17i13r69o55s49l29a70v 63L45i85k75e52š 8976412138720

Ne, profesionalni vyčet toho co umi a dělají. Optejte se nějaké,raději ale letušáka, nebute to kamuflovat.

0/−2
9.2.2015 14:25

M49i87c27h12a59l 43P36a84d97ě86r66a 7850132800747

Vidite, a stejne je tezke podobne kvalifikovaneho cloveka sehnat. Myslim, ze cabin crew obecne je hodne narocna prace, bez ohledu na to, ze ve vetsine casu to je jen o roznaseni obcerstveni a vyplesklosti za kazdou cenu. A snad jeste, svet neni cernobily :)

+2/0
9.2.2015 14:28

M12i93r17o56s27l95a96v 22L35i91k23e41š 8246242318500

Posledni vetu tesat do kamene.Taky ji nikak nepopírám.CC je v Asii -bavíme ži se o Dubaji Middle East kolik chcete.Národností nepočítaje.Kurz je na pár týdnů, stačí být zdravý, netlustý,neošklivý,umět řeči a projít psychoušem, zvládne jakykoli dnešní středoškolák,ale logicky ne každý chce, za prestižní povolání to nepovažuji, za zajímavé v jistém ohledu-pro mladé naivní holčiny-ano.

0/−6
9.2.2015 14:31

M87i19c48h91a18l 10P81a90d88ě10r19a 7210222440717

Nebo treba pro nekoho, koho zajima letectvi a diky zajimavemu financnimu hodnoceni i moznost ziskat licenci a z kabiny se presunout do kokpitu? Nebo ze to jen zkratka nekoho bavi? Zkratka, opdalit ty lidi ze jsou jen pinglove v FL 320 a naivni husicky, to me proste prijde zbytecne utocne a snizujici skutecnou hodnotu onech lidi.

+8/0
9.2.2015 14:36

M76i77r98o72s70l33a39v 19L64i92k70e31š 8156472188440

Kdybyjste četl,tak jsem napsal že lepší pinglové a přidal výčet,co pingl neumí.Cesta z kabiny do kokpitu se děje a je to tragédie a nejen tento způsob, tito pseudopiloti se naučí to,co cvičená opice,pořádný pilot prošel přes větroně, papíráky atd.do dopr.letadla nebo z armády přes stíhačky.Tisíce odseděných hodin v kokpitu a pár hodin na simulátoruročně a pár hodin předtím na malém papíráku nikdy pilota neudělá a bohužel se to časem zjistí,tedy jen při havárijích.ale ani toto se nedá paušalizovat.Ale je to smutný fakt a mnou tady zminovany případ franc.Airbusu v Atlantiku byl zářným příkladem,jakkoli se to veřejnost nikdy nedoví a nebo bude stejně fámy.

0/−2
9.2.2015 14:42

M70i66c72h51a63l 62P91a64d63ě11r98a 7560442150177

Vidite a jeste jste me predbehl v ryti do pilotu. Viz ma odpoved nize.;-D

0/0
9.2.2015 14:45

M21i25c79h10a96l 51P47a52d50ě25r48a 7240622970457

Bohuzel i pilot je jen clovek a statisticky to nevychazi pochybi pilota vs. neco co nemuze ovlivnit zase tak zle. Ano, dnensi doba vam umoznuje rici si ve 30 ze budu pilotovat, nicmene vase sance na trhu prace jsou minimalni oproti nekomu, koho posadil otec jeste za dob svazarmu do kokpitu a jemu to zustalo. Zkratka jina doba. pilot vs, strojnik to uz je na jinou diskuzi.

0/0
9.2.2015 14:49

M88i30r67o93s71l13a77v 72L15i13k36e45š 8196772688740

Vase sance jsou velmi podobné.Máte špatné info,statistika je mnohem mnohem neúprosnější v neprospěch člověka,tedy tady pilota. Hledejte, ale ne na idnes atp.

0/0
9.2.2015 14:53

M18i65c46h35a25l 97P35a91d64ě70r68a 7300132200217

Kdyz pominu vychod a cargo, tak temer nulove. Kvalifikovanych pilotu je prebytek.

+1/0
9.2.2015 14:54

M76i26r48o47s10l20a54v 83L48i26k53e75š 8326342468430

Vážně.Jen třeba emirates,ethihad a qatar budou v násl.rocích potřebovat tisíce. Cargo či lidi je fuk, to nevíte? 😈 Počítáte li ovšem téměř zbankr.ČSA či Travel Serv. - ten nebankrotuje, tam máte trochu pravdu,ale u TS ne uplnou.

+1/−1
9.2.2015 14:59

M26i14c15h69a55l 86P89a79d52ě93r51a 7950452200237

Pisu kdyz pominu vychod. Ne kazdy ma koule stehovat se s rodinou do Abu Dabi.

+1/0
9.2.2015 15:02

M12i45r82o32s34l97a11v 52L36i70k64e35š 8806412588180

Afrika.Jižní Amerika, Oceánie, byvale staty SSSR, Rusko, ruzne male firmy v Evropě, i velké, pravda,mic ne čr

0/0
9.2.2015 15:09

M48i87c48h43a82l 69P92a16d70ě55r91a 7590202400127

Afrika urcite ne, Jizni amerika taky ne. rusko je o hubu, velke v EU - prebytek pilotu, male - skoncit na aerotaxi v Piperu moc lidi nechce.

+1/0
9.2.2015 15:23

M89i95r30o17s65l19a32v 10L60i93k78e17š 8686132608280

Ale ne, EU velke Lowcosty hledaji často, pokud vim.No a i jine.Prebytek neni.Ale EU jde do kytek,celkově.A bohuzel, neni to prace za humny.

0/0
9.2.2015 15:32

M24i27c23h20a46l 36P70a34d62ě11r10a 7620412900397

Velke lowcosty jsou zverstva. Jak pro personal tak pro cetujici. Znamy delal v Ryanu a nikdy vic.

0/0
9.2.2015 17:10

M95i44c20h53a93l 78P51a62d87ě41r32a 7390212810187

Mimochodem, stejne pragmaticky lze uvazovat nad pilotem a byt to v dnensi dobe zase az tak moc o pilotovani neni /pokud se neco nepokazi/ a pouze o konfiguraci letadla, komunikaci s ATC a stereotypniho dodrzovani procedur v urcite fazi letu, vetsina uchazecu uz stejne skonci na medical 1 a to se nabvim o tom, co vsehcno musite umet, zvladnout a jakou mate zodpovednost. A z pohledu cloveka, co se letadlem dopravi na Malorku je pilot vlastne taky jenom takova zbytecna figurka, co macka cudliky, moc toho neumi a jeste rve, ze ma za to malo....

+2/0
9.2.2015 14:43

M98i36r62o85s88l98a90v 26L84i76k84e82š 8796932838680

Ano, mnoho nových dnešních, jdou po prachách a to je vše. V životě neudělali přemet,nevybrali pád a vývrtku.Za to ale může doba.Přeji vám,až poletíte a něco se posere,ať vepředu sedí alespoň jeden fanda a ne mačkač.

0/−2
9.2.2015 14:46

M98i60c40h47a25l 38P16a26d18ě69r32a 7430682830487

Pokud vas vycvik vcetne typovek stoji 2 mega ktere si nekde pujcite, tak penize jsou taky motivace. Pokud se nekde neco pokazi, je pravdepodobne ze na prave sedacce bude sedet nekdo kdo to zvladne. A to v kazdem dopravnim letadle.

0/0
9.2.2015 14:51

M39i11r33o89s27l53a41v 63L75i19k54e21š 8616772938730

Cenově špatný odhad. Znám borce co to zvládli za mnohem méně než polovinu.Co asi umí si odvoďte sám.Ale jo,umí třeba skvěle předpisy,teorii, třeba anglicky. A sedačkou jste asi myslel tu levou ne,tam sedí -většinou 😉 kapitán a většinou je zkušenější, i když ani toto není pravidlem.

0/−1
9.2.2015 14:56

M76i14c60h38a54l 52P82a57d68ě87r47a 7560812820827

Sorry,jasne  levou :) 

Tak osulit to mohli smaozrejme tak, ze nemaj nalitanych behem vycviku dany pocet hodin, to je asi jedine jak to osulit. Je to spatne a verim tomu, ze takovych skol je minimum, stejne tak jako pilotu. Jenze todle mate v kazdem oboru a neni to o povolanich ale o lidech a s vedomim, ze v kokpitu sedi nekdo kdo to sulil uz od startu bych asi letet nechtel.

0/0
9.2.2015 15:00

M55i61r42o26s98l41a63v 82L44i19k42e85š 8166602628960

Tak s tím začněte rychle žít, neb to procento je vysoké. Budiž vám útěchou, že letadla jsou čím dál dokonalejší a prostor k fatálnímu selhání se zmenšuje,ale nikdy nevymizí a i tito mačkačima šuliči se časem něco přece jen naučí a někdy výborně. Jako skoro v každém oboru.

0/0
9.2.2015 15:06

M70i95r18o54s49l93a17v 43L78i72k78e46š 8446952728750

Ovšem pokud se něco ztv.posere,pak je všichni velebíte,na chvilku,než zas většina závidí kolik berou a že jen mačkaj čudlíky.Medical je relat.sranda.

0/0
9.2.2015 14:48

M38i62c72h38a78l 31P41a41d59ě15r28a 7730712170737

Ja nikomu nic nezavidim a uznani si zaslouzi kazdy kdo svou praci delaji poctive.

+2/0
9.2.2015 14:53

M25i81c81h85a93l 84C21h86a47l16u91p31a 6908960849193

Dnešní letadla by mohla létat víceméně sama. Pilot je tam asi hlavně na to, aby vyřešil nestandardní situace, které mohou nastat. Ale určitě bych neříkal, že to je jednoduché - když se něco podělá, tak je málo času a následky mohou být fatální. V některých případech se třeba někomu povedlo nouzově přistát, ale na simulátoru stejnou situaci už nikdo nedokázal zopakovat a skončilo to katastrofou.

0/0
9.2.2015 21:16

M65i71r97o89s43l84a33v 43L97i67k38e33š 8176612568370

Máte pravdu, ale tady to schytáte, jen počkejte !! 😄😄😄

0/−1
9.2.2015 14:07

M59i97r17o39s69l80a89v 92L52i67k86e26š 8916832358490

Pročpak, že mám názor, nebojím se jej říci, jakkoli je nepopulární? Mohla by jste upřesnit, co rozporujete? A nějak rozumíte letectví? Pokud ne,ani nepište,neb se ztrapníte.

0/−2
9.2.2015 14:06

M37i23c31h87a61l 51P12a26d90ě47r10a 7700502230287

Evidnetne vy o letectvi toho moc nevite. Nebo se alespon tak prezentujete.

+2/0
9.2.2015 14:23

M18i82r83o69s44l68a35v 20L57i41k37e19š 8526902808750

Co by vas asi presvedcilo?

0/−2
9.2.2015 14:26

M20i51c46h48a81l 22P28a24d38ě20r55a 7860672630977

No treba to, ze by jste tak zbytecne do tech lidi nekopal. pokud jste z oboru, tak bych cekal ze budete mluvit jinak - nebo vam nekdo hodne ublizil. Dle toho jak argumentujete me prijde, ze toho moc nevite.

+2/0
9.2.2015 14:30

M54i51r96o46s12l72a75v 52L64i67k78e61š 8626502928690

Vzdyt nekopu,jen uvadim na pravou miru zkreslené představy a logicky se to davu nelíbí.Vím tolik,co ke své práci potřebuji.Ublížili-ne, naopak využili,ale kupodivu mi tím neskutečně pomohli dělat to samé lépe,za víc peněz a méně dřiny,jen to chtělo to rozhoupání se.Pravda, v jiné zemi,kultuře,ale v konečném důsledku já neprodělal.

0/−1
9.2.2015 14:35

M88i80c93h18a88l 73P13a76d70ě43r12a 7560262540967

Takze z oboru. A na zemi nebo v letadle?

+1/0
9.2.2015 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.