Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

LETUŠKA: Člověk musí dost potlačit své ego, turbulence jsou zpestřením

Letuška není jen servírka v oblacích. Musí umět zneškodnit agresivní pasažéry i uklidnit zlobivé děti. Náročnou práci vydrží jen málokdo dělat déle než tři roky. „Už se neorientuji, jestli je pondělí, středa, nebo sobota. Asi nikdy jsem nezažila takový pocit únavy,“ říká v rozhovoru pro projekt Lidé Česka stevardka společnosti Emirates Karolína Krausová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i94r46i 91S37o33u72p35a86l 1894954185166

Moc pěkná uniforma. Poklona tomu, jak má slečna v hlavě vše srovnané a jaký má přístup. Práce to není vůbec jednoduchá.

+2/0
26.2.2015 19:23

K15a87r56e62l 93P55a70n59c83e98r 7781600148214

Primarni ukol letusek je zajistit bezpecnost pasazeru. Prace  je narocna a pracovni prostredi neni idealni. Kdyz si odsedim svych 14 hodin, tak toho mam dost a oni kmitaji , poslouchaji blaboly opilcu a jeste se usmivaji. Znaji svet, ale plati za to dost vysokou cenu.

+6/0
9.2.2015 23:59

M76i84l54o96s36l72a81v 37K57a24n27t38o24r96e53k 1399977891259

No kdysi u ČSA na poletuchu stačilo SŠ, no dnes holt už to chce VŠ. Jinak poletucha byla vždy horší servírka,  co navíc odnášela poblité pytlíky. Tak slečna za "dělnické" peníze vystupovala VŠ a daně platí v SA ;-D. No a když jsem letěl "dálkovku" tak mašina byla plná tak, že to někteří měli málem na stojáka, tak by mne zajímalo, jak by pro agresivní opilce získali volnou trojsedačku8-o

+1/−15
9.2.2015 15:01

M20i21r45o10s33l84a71v 22L92i65k95e66š 8406332228940

Stačí stále maturita. VŠ to dělají, bo jinou práci nechtějí či nemají.

+4/0
9.2.2015 15:07

J49a41n92a 68S45t34e77h39l42í45k64o41v73á 2169530110886

je fakt, že to mě překvapilo, že by inženýrka šla dělat letušku..

0/0
9.2.2015 15:13

M44i93r98o41s83l31a22v 64L59i87k70e61š 8566852148110

Všechny ty chytřejší u toho vš vystudují,i dvě,ale lenost či nevím co jim stejně nedovolí odejít,ony se taky nemají platově špatně ani s volnym časem to není zlé.Uvidime jak tato,Muj tip-nekoho v letadle ulovi nebo to bude delat mnohem dele nez zamysli. Pokud neotehotni nebo je opravdu zanicena inženyrka a odejde. Ale po pár letech ji ujede vlak ve vystud.oboru.

+1/0
9.2.2015 15:16

J11a13n97a 14S30t79e84h42l15í67k86o29v40á 2479860220946

asi je to spíš pro „dobrodružné“ povahy, co nechtějí sedět v kanceláři a ano, nebo i tak, že tam loví..

+2/0
9.2.2015 15:19

M76i95c39h22a62l 64C19h80a14l84u46p16a 6778840599603

Dokud budou existovat věci jako filozofické fakulty, tak budou lidi s VŠ dělat i horší věci. Dost lidí dělá lehké VŠ aby získala titul, ale pak v tom oboru práci nesežene nebo ji ani neshání a jde dělat něco jiného.

+1/0
9.2.2015 21:11

J39a71n13a 54S95t68e64h18l65í36k26o43v91á 2339220100586

absolvent filozofické fakulty nemá titul Ing..

0/0
9.2.2015 21:14

M66i78c88h74a88l 48C47h87a33l25u93p48a 6368360819373

Tak psal jsem o VŠ obecně, tam jsou i jiné tituly než Ing. To je snad jenom na technické VŠ.

+1/0
9.2.2015 21:18

J68a10n74a 83S66t97e18h41l30í55k35o48v75á 2879800710456

slečna z rozhovoru je inženýrka, tento titul získáte na každé škole, kde máte matematiku.. takže bych tipovala ekonomii.. ale chápu, co myslíte, i když zase tak úplně nesouhlasím, ono je dobře, že se lidé vzdělávají a mají přehled...

0/0
9.2.2015 21:25

M57a21g15d70a84l50e33n64a 66M72o52u69č69k39o10v44á 3169338335472

Ty jo, jste dobrý pane Likeši. Rozproudit diskuzi sám se sebou, to je nějaká slušná diagnóza.

+5/0
9.2.2015 14:41

M26i91r67o70s56l54a42v 22L98i22k44e44š 8316122778250

No jo, dlouho jsem na idnes plátku nebyl a než jsem si povšiml, který odkaz zmáčknout.Moje chyba,omlouvám se.Taky po celém dni v práci,ale nechci se vymlouvat,chyba u mně.

0/−1
9.2.2015 14:44

M75i65r82o58s51l28a10v 35L65i71k60e26š 8356132688630

Lepší servírky, umí otevřít dveře letadla, vyhodit skluz, min.dva jazyky, slušná první pomoc, zvládly by porod, s pomocí přesily zpacifikovat nepřizp.cestujícího, možná obsluhu vysílačky, roznést nápoje, jídlo, ohřát to v mikrovlnce. Taky hodiny plkat o tom kde byly- pár památek ve městech kam doletí,pláž či nákupák, ulovit pilota, byznysmena v 1.třídě/byznys třídě atd. Ne všechny, dle nátury ovšemže.

+3/−9
9.2.2015 14:12

A56n34i28č65k52a 44Š23l40e18h20o65f53e37r17o47v66á 3606833674497

Plkat s pasažéry se smí jen decentně, jídlo do letadla je přiváženo již horké. Cestující se pacifikuje pouze ústním napomenutí letušky, když neposlechne, je na řadě letušák, který může konat více. Z tohoto důvodu musí být vždy minimálně jeden člen cabin crew muž.

0/−2
9.2.2015 14:20

M50i73r94o97s90l42a14v 84L93i26k86e94š 8526802868950

Plkaj mezi sebou i s letusakama.Dohriva se v troubach,to si jiste pamatujete ne?? 😉😉😉 Psal jsem,ze v presile,ne sama.

0/−1
9.2.2015 14:22

J82a22k72u40b 52Š52a50f41a61n55d97a 7575337921641

Jídlo se ohřívá na palubě.

+1/0
9.2.2015 14:30

J51o44s28e23f 82P39o30n73e20r40t 1378467912320

to je pěkná blbost !!

0/0
10.2.2015 7:57

M70i10c55h30a50l 82P48a21d37ě96r97a 7330632450457

Zavist nebo jenom blbost?

+7/0
9.2.2015 14:22

M43i56r61o10s60l45a59v 34L67i14k66e62š 8486622108240

Ne, profesionalni vyčet toho co umi a dělají. Optejte se nějaké,raději ale letušáka, nebute to kamuflovat.

0/−2
9.2.2015 14:25

M15i57c18h90a54l 51P37a81d19ě26r40a 7170312250597

Vidite, a stejne je tezke podobne kvalifikovaneho cloveka sehnat. Myslim, ze cabin crew obecne je hodne narocna prace, bez ohledu na to, ze ve vetsine casu to je jen o roznaseni obcerstveni a vyplesklosti za kazdou cenu. A snad jeste, svet neni cernobily :)

+2/0
9.2.2015 14:28

M74i84r37o75s82l75a45v 40L86i21k75e87š 8256832308980

Posledni vetu tesat do kamene.Taky ji nikak nepopírám.CC je v Asii -bavíme ži se o Dubaji Middle East kolik chcete.Národností nepočítaje.Kurz je na pár týdnů, stačí být zdravý, netlustý,neošklivý,umět řeči a projít psychoušem, zvládne jakykoli dnešní středoškolák,ale logicky ne každý chce, za prestižní povolání to nepovažuji, za zajímavé v jistém ohledu-pro mladé naivní holčiny-ano.

0/−6
9.2.2015 14:31

M57i37c81h91a74l 54P54a90d90ě29r79a 7890442150527

Nebo treba pro nekoho, koho zajima letectvi a diky zajimavemu financnimu hodnoceni i moznost ziskat licenci a z kabiny se presunout do kokpitu? Nebo ze to jen zkratka nekoho bavi? Zkratka, opdalit ty lidi ze jsou jen pinglove v FL 320 a naivni husicky, to me proste prijde zbytecne utocne a snizujici skutecnou hodnotu onech lidi.

+8/0
9.2.2015 14:36

M12i52r54o90s77l20a85v 26L48i68k26e30š 8796772638210

Kdybyjste četl,tak jsem napsal že lepší pinglové a přidal výčet,co pingl neumí.Cesta z kabiny do kokpitu se děje a je to tragédie a nejen tento způsob, tito pseudopiloti se naučí to,co cvičená opice,pořádný pilot prošel přes větroně, papíráky atd.do dopr.letadla nebo z armády přes stíhačky.Tisíce odseděných hodin v kokpitu a pár hodin na simulátoruročně a pár hodin předtím na malém papíráku nikdy pilota neudělá a bohužel se to časem zjistí,tedy jen při havárijích.ale ani toto se nedá paušalizovat.Ale je to smutný fakt a mnou tady zminovany případ franc.Airbusu v Atlantiku byl zářným příkladem,jakkoli se to veřejnost nikdy nedoví a nebo bude stejně fámy.

0/−2
9.2.2015 14:42

M97i88c26h81a79l 48P32a83d30ě39r46a 7830632950547

Vidite a jeste jste me predbehl v ryti do pilotu. Viz ma odpoved nize.;-D

0/0
9.2.2015 14:45

M95i81c67h72a45l 70P91a52d88ě71r20a 7420322570347

Bohuzel i pilot je jen clovek a statisticky to nevychazi pochybi pilota vs. neco co nemuze ovlivnit zase tak zle. Ano, dnensi doba vam umoznuje rici si ve 30 ze budu pilotovat, nicmene vase sance na trhu prace jsou minimalni oproti nekomu, koho posadil otec jeste za dob svazarmu do kokpitu a jemu to zustalo. Zkratka jina doba. pilot vs, strojnik to uz je na jinou diskuzi.

0/0
9.2.2015 14:49

M74i22r37o17s80l11a27v 32L71i62k29e69š 8706472728120

Vase sance jsou velmi podobné.Máte špatné info,statistika je mnohem mnohem neúprosnější v neprospěch člověka,tedy tady pilota. Hledejte, ale ne na idnes atp.

0/0
9.2.2015 14:53

M61i52c23h30a48l 21P15a28d50ě15r45a 7370192680167

Kdyz pominu vychod a cargo, tak temer nulove. Kvalifikovanych pilotu je prebytek.

+1/0
9.2.2015 14:54

M98i36r94o64s34l56a56v 24L52i78k58e94š 8206252108300

Vážně.Jen třeba emirates,ethihad a qatar budou v násl.rocích potřebovat tisíce. Cargo či lidi je fuk, to nevíte? 😈 Počítáte li ovšem téměř zbankr.ČSA či Travel Serv. - ten nebankrotuje, tam máte trochu pravdu,ale u TS ne uplnou.

+1/−1
9.2.2015 14:59

M15i25c68h58a89l 19P37a85d62ě16r19a 7660752650887

Pisu kdyz pominu vychod. Ne kazdy ma koule stehovat se s rodinou do Abu Dabi.

+1/0
9.2.2015 15:02

M22i13r56o30s43l74a81v 48L55i15k38e69š 8506882258930

Afrika.Jižní Amerika, Oceánie, byvale staty SSSR, Rusko, ruzne male firmy v Evropě, i velké, pravda,mic ne čr

0/0
9.2.2015 15:09

M12i49c83h40a22l 50P20a25d89ě98r19a 7110272470897

Afrika urcite ne, Jizni amerika taky ne. rusko je o hubu, velke v EU - prebytek pilotu, male - skoncit na aerotaxi v Piperu moc lidi nechce.

+1/0
9.2.2015 15:23

M47i86r89o45s91l62a94v 66L55i32k75e23š 8526602488850

Ale ne, EU velke Lowcosty hledaji často, pokud vim.No a i jine.Prebytek neni.Ale EU jde do kytek,celkově.A bohuzel, neni to prace za humny.

0/0
9.2.2015 15:32

M95i47c22h16a26l 90P34a76d71ě92r40a 7390442650807

Velke lowcosty jsou zverstva. Jak pro personal tak pro cetujici. Znamy delal v Ryanu a nikdy vic.

0/0
9.2.2015 17:10

M30i18c25h89a82l 60P52a32d41ě17r82a 7380182450367

Mimochodem, stejne pragmaticky lze uvazovat nad pilotem a byt to v dnensi dobe zase az tak moc o pilotovani neni /pokud se neco nepokazi/ a pouze o konfiguraci letadla, komunikaci s ATC a stereotypniho dodrzovani procedur v urcite fazi letu, vetsina uchazecu uz stejne skonci na medical 1 a to se nabvim o tom, co vsehcno musite umet, zvladnout a jakou mate zodpovednost. A z pohledu cloveka, co se letadlem dopravi na Malorku je pilot vlastne taky jenom takova zbytecna figurka, co macka cudliky, moc toho neumi a jeste rve, ze ma za to malo....

+2/0
9.2.2015 14:43

M66i64r51o22s22l63a15v 40L72i55k61e23š 8726972318640

Ano, mnoho nových dnešních, jdou po prachách a to je vše. V životě neudělali přemet,nevybrali pád a vývrtku.Za to ale může doba.Přeji vám,až poletíte a něco se posere,ať vepředu sedí alespoň jeden fanda a ne mačkač.

0/−2
9.2.2015 14:46

M32i88c51h55a15l 37P70a64d35ě53r24a 7790982430627

Pokud vas vycvik vcetne typovek stoji 2 mega ktere si nekde pujcite, tak penize jsou taky motivace. Pokud se nekde neco pokazi, je pravdepodobne ze na prave sedacce bude sedet nekdo kdo to zvladne. A to v kazdem dopravnim letadle.

0/0
9.2.2015 14:51

M85i68r48o34s41l38a92v 44L81i37k71e55š 8766102468340

Cenově špatný odhad. Znám borce co to zvládli za mnohem méně než polovinu.Co asi umí si odvoďte sám.Ale jo,umí třeba skvěle předpisy,teorii, třeba anglicky. A sedačkou jste asi myslel tu levou ne,tam sedí -většinou 😉 kapitán a většinou je zkušenější, i když ani toto není pravidlem.

0/−1
9.2.2015 14:56

M40i37c85h35a44l 87P73a89d70ě57r82a 7230592500247

Sorry,jasne  levou :) 

Tak osulit to mohli smaozrejme tak, ze nemaj nalitanych behem vycviku dany pocet hodin, to je asi jedine jak to osulit. Je to spatne a verim tomu, ze takovych skol je minimum, stejne tak jako pilotu. Jenze todle mate v kazdem oboru a neni to o povolanich ale o lidech a s vedomim, ze v kokpitu sedi nekdo kdo to sulil uz od startu bych asi letet nechtel.

0/0
9.2.2015 15:00

M96i81r11o45s82l77a89v 45L23i50k84e64š 8516612628730

Tak s tím začněte rychle žít, neb to procento je vysoké. Budiž vám útěchou, že letadla jsou čím dál dokonalejší a prostor k fatálnímu selhání se zmenšuje,ale nikdy nevymizí a i tito mačkačima šuliči se časem něco přece jen naučí a někdy výborně. Jako skoro v každém oboru.

0/0
9.2.2015 15:06

M59i11r41o59s92l52a67v 51L97i94k57e63š 8826542788830

Ovšem pokud se něco ztv.posere,pak je všichni velebíte,na chvilku,než zas většina závidí kolik berou a že jen mačkaj čudlíky.Medical je relat.sranda.

0/0
9.2.2015 14:48

M41i23c74h73a75l 63P63a55d50ě91r71a 7840582330327

Ja nikomu nic nezavidim a uznani si zaslouzi kazdy kdo svou praci delaji poctive.

+2/0
9.2.2015 14:53

M38i17c82h33a22l 28C89h31a54l24u58p47a 6878300359613

Dnešní letadla by mohla létat víceméně sama. Pilot je tam asi hlavně na to, aby vyřešil nestandardní situace, které mohou nastat. Ale určitě bych neříkal, že to je jednoduché - když se něco podělá, tak je málo času a následky mohou být fatální. V některých případech se třeba někomu povedlo nouzově přistát, ale na simulátoru stejnou situaci už nikdo nedokázal zopakovat a skončilo to katastrofou.

0/0
9.2.2015 21:16

M67i71r11o32s37l86a88v 96L94i47k85e19š 8106792828920

Máte pravdu, ale tady to schytáte, jen počkejte !! 😄😄😄

0/−1
9.2.2015 14:07

M74i72r28o56s10l31a66v 65L50i91k29e58š 8266262758350

Pročpak, že mám názor, nebojím se jej říci, jakkoli je nepopulární? Mohla by jste upřesnit, co rozporujete? A nějak rozumíte letectví? Pokud ne,ani nepište,neb se ztrapníte.

0/−2
9.2.2015 14:06

M24i39c14h22a56l 10P93a51d27ě84r37a 7730412800307

Evidnetne vy o letectvi toho moc nevite. Nebo se alespon tak prezentujete.

+2/0
9.2.2015 14:23

M24i11r78o61s46l15a44v 80L45i66k40e80š 8786712608930

Co by vas asi presvedcilo?

0/−2
9.2.2015 14:26

M75i69c45h73a77l 76P38a24d92ě91r34a 7690702540277

No treba to, ze by jste tak zbytecne do tech lidi nekopal. pokud jste z oboru, tak bych cekal ze budete mluvit jinak - nebo vam nekdo hodne ublizil. Dle toho jak argumentujete me prijde, ze toho moc nevite.

+2/0
9.2.2015 14:30

M60i52r60o34s44l76a66v 17L22i28k57e84š 8866142588110

Vzdyt nekopu,jen uvadim na pravou miru zkreslené představy a logicky se to davu nelíbí.Vím tolik,co ke své práci potřebuji.Ublížili-ne, naopak využili,ale kupodivu mi tím neskutečně pomohli dělat to samé lépe,za víc peněz a méně dřiny,jen to chtělo to rozhoupání se.Pravda, v jiné zemi,kultuře,ale v konečném důsledku já neprodělal.

0/−1
9.2.2015 14:35

M80i85c59h97a70l 29P97a45d34ě50r47a 7520222200217

Takze z oboru. A na zemi nebo v letadle?

+1/0
9.2.2015 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.