Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Děti by se měly vrátit matce, i kdyby k zneužití došlo, míní psycholog

Odebrání bratrů Michalákových matce byl pro ně před čtyřmi lety šok. Stejně tak by byl však nyní velmi komplikovaný i jejich případný návrat. Ovšem nechávat je u pěstounů jen kvůli obavám z dalšího šoku by nebylo správné, říká v rozhovoru pro iDNES.cz psycholog Václav Mertin. Nejhorší podle něho je, že úřad sourozence rozdělil a každý teď žije v jiné rodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a57r95o74s74l22a84v94a 79K33a17n46i82o58k33o30v84á 7382869702267

Norské dobro

http://blog.aktualne.cz/blogy/jan-stern.php?itemid=24591&from=fbLike

+1/−1
28.1.2015 21:18

J13a40r14o12s36l76a58v58a 33K14a65n93i69o64k35o31v45á 7362359792907

Děkuji p. psychologovi, vyjádřil to přesně...

Absurdita norského humanismu: Anders Breivik versus Eva Michaláková - http://jdem.cz/brj5t7 

Sociologie - 21. část Dítě a Barnevernet - http://sociologie.netstranky.cz/21-cast-dite-a-barnevernet.html

FAQ o Barnevernet - http://andrejruscak.blog.idnes.cz/c/445608/FAQ-o-Barnevernet.html

Barnevernet aneb Kam až může stát zasahovat do soukromí rodin? - http://jdem.cz/brj5w5

Petice za odvolání Zdeňka Kapitána z funkce ředitele ÚMPOD - http://www.petice24.com/signatures/petice_za_odvolani_zdeka_kapitana_z_pipadu_evy_michalakove/start/400

                                                               

video - Bez detí neodídem! - https://www.youtube.com/watch?v=-YiRp0yU7m4 .... Velmi podobný případ..

video - Norští sociální pracovníci Barnevernet dělají to, co dělají každý den, unášejí děti - https://www.youtube.com/watch?v=yEGzBcbYWgw           

Stop juvenílnej justícii http://www.stopautogenocide.sk/clanky/juvenilna-justicia---kradnutie-deti/

+1/−1
28.1.2015 18:31

F24r59a80n21t27i91š25e33k 76E65l48i82á98š 6477903695366

Psychologům bychom neměli nikdy věřit. Jsou stejně důvěryhodní jako ostatní šamanové. Jako hvězdopravci, čtečky karet apod.

+1/−1
28.1.2015 12:58

M21a19r55i55e 40Z67e70l39e94n11á 2824741729441

Souhlasím - dospělí nechť si jejich iracionální výroky klidně vyslechnou, nechají projít hlavou a pak ať se každý zařídí - zejména při výchově svých dětí - sám podle vlastního rozumu.

0/0
29.1.2015 14:14

K22a17r34e87l 80J33a90r18o83s43l34a56v 48P26r21o69c26h44á60z18k25a 7266336452824

Proboha, apeluji na moderátory, nešlo by nějak zařadit (ke každému článku) něco jako filtr, kterým by bylo možno příspěvky konkrétního ukecaného individua potlačit tak, aby se mi nezobrazovaly? Doopravdy se to tu už nedá číst.

+2/0
27.1.2015 22:19

K90a20r81e32l 90J42a58r14o30s36l74a73v 59P20r46o45c12h34á22z30k83a 7296536272344

Počítejme (pouze pro jednoduchost) předem s tím nejhorším, jak ze strany otce, tak ze strany matky. Ale především bez ohledu na to všechno se jedná o české občany kteří jsou nesvobodnými rukojmími v cizím státě, a kteří si zaslouží právní ochranu ze strany své vlasti.  Norské orgány na jejich osud nemají sebemenší pravomoc, zvláště v případě, že se náš stát o jejich osud zajímá. Rodiče mohou být trestně stíháni v Norsku, ale děti - děti které nic špatného neudělali musí být neprodleně vydány do ČR. V případě, že by ČESKÝ soud rozhodl o odebrání dětí je tady v první řadě matčina sestra, v druhé řadě jejich dědeček. Zajímalo by mne především jak se v oné mateřské školce na tato témata vůbec dostali. Zřejmě nějak vycítili u toho staršího, že někdy dostal na zadek, a uviděli příležitost. Návodnými otázkami už chlapce z neznalosti, z falešné prudérnosti, nebo spíše ze zištných důvodů dovedli tam kam je nakonec dostali, a kde je možná i chtěli mít. Ten mladší jim toho pravděpodobně moc nepověděl. Zajímalo by mne i jaké procento dětí svěřených do péče (v Norsku) je nakonec jejich opatrovníky adoptováno. Chlapečci jsou jak jsem zaregistroval poměrně světlovlasí, což je zřejmě činí v Norsku zajímavým předmětem adopce. Zajímalo by mne i kdo tak či onak chlapce dovedl k tomu, aby opatrovnici říkali maminko, a zda to není ze strany opatrovníků nakonec trestné. Jinak co se týče jazyka bych se návratu do vlasti nebál. Znal jsem v Praze indickou rodinu. Když tu byli měsíc, jejich chlapci vpřibližně stejném věku se bez obtíží domluvili s kamarády na ulici. Děti se jazyky učí strašně rychle, ale každý další rok to už bude těžší, za pár let zejména pro toho staršího.

+2/−1
27.1.2015 22:00

M83a47r23i63e 29Z95e83l88e15n88á 2234191859921

Pane Procházko, dovolím si Vás mírně poopravit, konkrétně závěr Vaší druhé věty -  vlastí je pro ty chlapce Norsko, to je stát, kde se narodili, takže jim logicky poskytuje ochranu Norsko.

0/0
29.1.2015 13:56

P72e22t90r 21P24e98t70r 7652630960162

Hitler by měl radost.

+2/−1
27.1.2015 21:34

P26a40v21e55l 41K12u62č80e38r27a 9232975898169

Měly by se zpřísnit zákony o adopci.

Adoptovat ano, ale jen se souhlasem biologických rodičů.

Zamezí se tím spekulacím o zneužívání pěstounské péče.

+1/−2
27.1.2015 21:00

K71a73t16e27ř56i54n87a 86K16r39á11l26í60k55o20v22á 7131906465951

Ten poslední odstavec, to si dělá pan psycholog legraci? Pokud se potvrdí, že je rodiče zneuživali (popř. otec a matka o tom věděla), tak to jako podle něho mají být vráceny????? Tak to snad nemá jinde na světě obdoby.

+2/−3
27.1.2015 20:10

P91a49v31e35l 37J98a73s10t24r65á67b16e92k 7523352816119

Nevím co v tom všechno je, myslím, že i matka možná něco tají, ale na druhou stranu, rozdělit bratry a dát je jiných rodin je myslím naprosto absurdní, nepochopitelné, někdo už to tady psal, norové z toho mají velký kšeft, naši by měli vyjednávat tvrději

+2/−2
27.1.2015 17:16

J56i50ř82í 69Z38á17h83o79r54a 5153975532329

Tahle malé děti mají ještě velkou šanci, že se s tím vyrovnají a nakonec z nich vyroustou normální lidé. Není to zase tak velký problém, jak se zdá. Nepochopitelné spíše je, proč si rodiče nechají zajít situace tak daleko, že jim děti seberou. Příčina vždy předchází následkům.

+4/−13
27.1.2015 17:21

L18u18c54i79e 33B89a64r75t96o28ň40o19v92á 5860518487785

Co to plácáte, prosím Vás, chápete, že mluvíme o rozdělení sourozenců...proč by se s tím vůbec měli ty kluci vyrovnávat? A je to sakra velký problém přijít v dětské věku o bráchu. Proč k tomu vůbec došlo, rozebrat děti, přetrhat u nich sourozenecké pouto?  I kdyby skutečně byli bratři odebráni od rodičů oprávněně a BV měl pravdu, tak podle jakého práva jim upírá sourozenecký vztah? Copak je tam válka, bratři se sobě ztratili při bombardování? Copak je takový problém pro rozvinutou zemi s vysokou úrovní sociální a náhradní rodinné péče, když už se tak prsí, najít schopnou náhradní rodinu, kde mohou vychovávat sourozence společně? To mi zkrátka neštymuje...

+13/−2
27.1.2015 17:30

L62u23c75i51e 25B77a25r64t63o42ň46o55v81á 5930748567905

Paní Benová, Vám připadá normální a dokonce prospěšné, že od sebe rozdělí dva vlastní bratry, kteří vyrůstali spolu ve věku 2,5 a šest let a každého dají do péče do jiné rodiny? Mohu se zeptat, jak jste na to přišla, co Vás vede k tomu přesvědčení? Já to pořád nemohu pochopit....

+8/−2
27.1.2015 17:36

J56i58ř60í 23Z29á44h27o34r58a 5313525602449

nedělá mi problém pochopit očividné. Na odpovězení vašich otázek však nemám dostatek informací. Věřím, že úřady vědí, co dělají. Jistě tam byl nějaký důvod, proč je rozdělili. Může to být přechodné řešení. Nevím. každopádně platí, co jsem psal. Prvotní příčina je v nefunkční rodině, ne v postupu úřadů, potažmo systému.

+3/−9
27.1.2015 17:37

P30e41t40r 74N52o84v77o79t92n40y 3389242689572

Úřad má vždy pravdu a koná v dobro občana. :-D (ted teda ale kterého?)

+7/−2
27.1.2015 17:42

L27u30c25i34e 64B62a12r39t91o86ň65o42v77á 5570278657555

Tak Vy to umíte pochopit, ale nemáte dostatek informací, ale věříte, že úřady jednají správně a že přechodné řešení - rozdělení chlapců v délce více než 3 roky je pro jejich dobro. Tak to nepochopím zase já...jen Vás chci upozornit, že ten mladší přišel v rámci "přechodného řešení" o možnost vyrůstat a hrát si a zlobit se se svým vlastním bratrem na dobu, která činní více než polovinu jeho dosavadního života. Nicméně, přeji Vám opravdu velkou důvěru v rozhodnutí norských úřadů. Zatím jsem nezaznamenala, že by taková důvěra v postupy českého úřadu sociální péče a v konání českých sociálních pracovnic panovala na jiných diskuzích či na této.

+11/−2
27.1.2015 17:47

J72a14r28o21s15l24a16v 51K89a77d20l63e28c 5321989592861

Protože, když byli spolu tak byli díky české nevýchově nezvladatelní. Bydlí nedaleko od sebe a stýkají se dle jejich potřeby.

+1/−13
27.1.2015 17:47

P10e13t43r 96N86o96v42o90t49n53y 3199192169302

Nerikejte mi, že v takove supercivilizovane zemi nedokážou najit pestouny, kteri by zvladli dva kluky. Ty nevychovo.

+12/−1
27.1.2015 17:50

J62a37r83o65s19l49a45v 22K16a18d82l74e83c 5901749722641

Tak čeští rodiče by je zvládli tím, že by je ztřískali, což v civilizovaném Norsku není samozřejmě možné. Ono mít děti je taky starost.

+2/−12
27.1.2015 17:53

P65e81t89r 56N23o31v57o84t16n84y 3309642699962

Pane Kadlec, to jsou jenom kecy a výmluvy.

+11/−2
27.1.2015 17:55

J41a82r57o56s36l44a66v 89S20k51r87i96v35a24n22e23k 6515250

Kadlec je prachobycejny troll. Provokuje a bavi se nad podrazdenymi reakcemi. Takove je nejlepsi ignorovat...

+7/−1
27.1.2015 17:58

M75i88c53h36a26l 72P49o15n35o79c12n63ý 2244565451

Zrovna jsem chtel napsat totez! :-)R^

+3/0
27.1.2015 18:15

J21i50ř90í 35Z43á48h38o96r74a 5713485672259

podle me je troll novotny. budto trol, nebo trotl. Mě se zdá jako troll spíš Novotny

+1/0
28.1.2015 0:23

J95a43r72o92s43l15a88v 80K52a15d66l84e17c 5301189862871

Váš projev je však zcela irelevantní.

0/−5
27.1.2015 18:13

H55e36l41e60n23a 73Č31í86ž17k76o46v90á 9771631762148

Pane Kadleci, nezlobte se, že se ptám, ale: Jste Čech? Máte děti? Třískáte je? Třískali vás vaši (patrně čeští) rodiče? A vážně si myslíte, že většina českých občanů tříská své děti?

+7/−1
27.1.2015 17:58

J33a19r91o17s19l30a19v 66K64a67d45l34e50c 5361279292201

Co to má společného s norským systémem péče o děti?

0/−6
27.1.2015 18:03

Z86u26z21a35n64a 81V68l51a15c35h38o52v88á 8746502890

Teď jste napsal, že Češi děti nevychovávají, ale třískají, takže ta otázka míří přímo k tématu.

+6/0
27.1.2015 18:04

J79a82r21o26s79l78a35v 27K74a95d54l37e96c 5461809582261

Proč jednou kauzou paušalizujete rodiče v celé ČR?

+1/−6
27.1.2015 18:18

J80a89r47o64s78l68a36v 32K65a13d93l79e23c 5741929942431

Matka mimo jiné děcka fyzicky trestala, což v Norsku nelze.

+1/−1
27.1.2015 18:20

H69e52l16e13n40a 18Č90í93ž60k68o37v41á 9531671542788

Já nic nepaušalizuji; to jste ve svém příspěvku, na který jsem původně reagovala, udělal vy ("čeští rodiče by je zvládli tím, že by je ztřískali"). Proto jsem se také zeptala, jestli tato vaše paušalizace koresponduje s vaší osobní zkušeností...

+6/0
27.1.2015 18:24

H35e18l83e13n34a 11Č24í84ž93k24o74v40á 9461601302608

Nepíšu o norském systému, ale o vašem konstatování, že "čeští rodičče by je (děti) zvládli tím, že by je ztřískali"; z něhož vyplývá, že z předpokládáte, že čeští rodiče neumějí "zvládat děti" jinak než tím, že je ztřískají. Předpokládám tedy, že k této premise vás vede nějaká přímá zkušenost (osobní nebo z okolí).

+8/−1
27.1.2015 18:08

J42a62r75o38s52l23a49v 81K55a70d27l10e97c 5901219442491

Ano, v Čechách je to běžné, je to součást našeho kulturního dědictví. ALE já hovořím o konkrétní rodině, které se dotýká tato kauza.

+1/−5
27.1.2015 18:25

H11e87l65e19n90a 19Č68í37ž31k19o26v43á 9591561982478

Jenže já se ptám, jestli to své tvrzení "je to běžné" máte podložené osobním prožitkem, osobní zkušeností. Případně nějakou úctyhodnou komparativní historickou prací (stačilo by, kdyby postihovala 19. a 20. století).

+6/0
27.1.2015 18:29

J75a97r90o91s25l35a21v 67K12a56d63l82e24c 5851129122391

Vidím to všude kolem sebe, ještě jsem neoslepl a neohluchl.

0/−5
27.1.2015 18:32

Z90u45z72a63n51a 50V52l16a10c31h14o33v47á 8956232280

A proč to třískání nenahlásíte sociálce? Pokud máte kolem sebe týrané děti, pak krejete trestný čin.

+7/−1
27.1.2015 18:35

J61a32r91o29s52l33a75v 75K97a16d44l54e85c 5221449162231

Když matka kterou neznám na zastávce ztříská děcko... když v restauraci mlátí děcko, že zlobí... a tak bych mohl pokračovat... to bych mohl mít klidně i za to placenej...

0/−1
27.1.2015 18:40

Z13u67z21a36n82a 34V56l48a84c24h13o17v44á 8636602490

Já teda nevím, kde žijete, ale toto jsem opravdu neviděla, maximálně pleskanec přes zadek a to vskutku za třískání nepovažuju. Mimochodem volat policii můžete vždy.

+3/0
27.1.2015 19:13

H64e61l62e19n82a 86Č67í68ž95k65o44v16á 9971301872858

Vidíte to "všude kolem sebe"... ale praktikujete to vy? Nebo to praktikovali vaši rodiče? Nebo si myslíte, že se všichni chovají špatně, ale vy a vaše rodina tvoříte výjimku? Pochopte, cílím na premisu, která je zakořeněná v mnoha lidech (a kterou tu tak trochu uplatňuete) a zní víceméně takto: "Všichni jsou špatní, neslušní, nevychovaní, zlí -- jen já jsem výjimka".

+3/−1
27.1.2015 18:37

J97a20r44o37s12l91a78v 97K45a80d66l18e71c 5671629522831

Vy jste nikdy nedostala na zadek? Třeba jste výjimka v české kotlině.

0/−2
27.1.2015 20:59

K15a30r59e81l 95J39a26r10o51s39l26a88v 50P49r63o36c26h19á34z29k32a 7476726822644

Já jen doufám, že Vaše kadlecitida není infekční. To aby se teď jeden bál vyjít na ulici z obavy ze srážky s ......

Mimochodem co takhle pivo, chutná Vám? Tam se dá dobře podobně plodně pokecat. Tam Vás určitě přivítají s otevřenou náručí!

+2/−1
27.1.2015 22:11

P73e12t29r 58N96o38v13o91t32n92y 3109372149112

Co příspěvek, to lež a nebo blbost.

+1/−1
27.1.2015 19:01

J79a28r36o60s62l62a18v 93K40a13d80l54e58c 5381339602661

Ano, ty jednostranné názory tomu přesně odpovídají.

0/−1
27.1.2015 21:01

Z56u78z71a26n77a 51V78l74a67c70h35o51v59á 8876792520

Kam na ty ptákoviny chodíte?

+2/0
27.1.2015 17:59

L31u85c16i61e 48B21a75r82t49o81ň42o51v83á 5320648807475

A Ti norští civilizovaní by je zvládli jak...? Nechtějte mi namluvit, že norští rodiče či norští pěstouni umí pečovat jen o jedno dítě...

+4/0
27.1.2015 18:02

J56a68r51o64s79l72a12v 31K47a38d56l31e22c 5481339372111

Je rozdíl když děti vychováváte od mala a když je převezmete nevychované.

+1/−8
27.1.2015 18:04

Z77u19z79a58n80a 45V12l88a76c94h18o37v89á 8446162530

Bože jsou fakt neskutečné blbosti, co píšete. Mimochodem znám asi 2 páry, co si vzali týrané děti z domova a co z nich láskyplnou péčí vypiplali se naprosto nedá srovnat s tím, v jakém stavu k nim děti přišly.

+7/0
27.1.2015 18:06

J13a13r29o37s87l51a22v 13K39a11d81l29e60c 5371429192241

Nemůžete paušalizovat. Každé děcko je jiné a záleží v jaké rodině se snažilo a za jakých podmínek vyrůstat.

0/−2
27.1.2015 18:28

Z82u53z54a10n88a 75V33l48a75c13h76o93v93á 8566922490

Pálení cigaretou, zavírání do skříně, nedostatek jídla...

+1/0
27.1.2015 18:29

J23a17r90o61s53l24a37v 94K87a22d47l45e19c 5451539872791

To jsou smutné věci. V Norsku je to bohužel pro paní Michalákovou i plácání na zadek a nadávky.

+1/−1
27.1.2015 18:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.