Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Babiš připustil zálohové výživné. Ale jen ve výjimečných případech

Ministr financí Andrej Babiš připustil, že by stát mohl v určitých případech vyplácet zálohové výživné na děti. „Nejsem proti tomu, abychom platili výživné za rodiče, kteří jsou ve vězení, nějaké recidivisty, u nichž je jasné, že nebudou platit,“ řekl Babiš před jednáním koalice o vyhodnocení koaliční smlouvy, které je plánováno na středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a74n61a 53H25a57n50k18o36v13á 9245833368430

Pane Prokeši, jde o to, že než toho člověka najdete a přinutíte, aby platil výživné, ty děti umřou hladem!!! Od toho je stát, aby se o postaral o lidi v nouzi. Proto si ho platíme.

0/0
27.1.2015 8:51

V81l69a33d81i69m56í28r 10P74r56o70k45e26š 8127546410151

Pane Babiši, kdo bude zkoumat, který případ neplacení výživného je výjimečný a který výjimečný není? Nebude to zase zavdáva  důvod ke korumpování nějakých úředníků, kteří o tom budou rozhodovat, aby zrovna ten který případ označit za výjimečný?

Nebylo by lepší zajistit vymahatelnost alimentů, o kterých rozhodl rozvodový soud? Jak je možné, že se to vymáhání nedaří? Proč nemá uvězněný neplatič alimentů povinnost pracovat, aby mohl uhradit dlužné alimenty? Proč by stát měl suplovat nezodpovědné rodiče, kteří se odmítají podílet na výchově a výživě svých dětí? Opravdu nechápu, kam až hodlá ta tzv. "sociálnost za každou cenu" u socialistů dojít? Jak dlouho ještě jim to bude Babiš baštit?

        Bral bych to placení státem tehdy, pokud neplatič alimentů třeba zmizí z ČR a je nedohledatelný, tam by to bylo na místě a v případě jeho zadržení to potom vymáhat na něm, ale v případě, kde se neplatič, nebo neplatička alimentů zdržuje na území ČR, tak to ani náhodou.

+1/−1
24.1.2015 12:38

M63o30n41i33k14a 67K42o52n30e48c34n78a 7233591361244

Nefinancovali podnikatele, kteri si nadelali deti a nechteji platit? Pane Babis, jdete se projit mestem a zjistete, kolik deti maji lide, kteri nidky nepracovali a nepracuji a kolik deti lide, kteri podnikaji, pripadne jsou zamestnanci, takovy jsou radi, ze z platu a zisku uzivi aspon 1 dite.

+4/−1
23.1.2015 15:07

J23o53s81e48f 23T86l76a10m15s82a 8795413479639

...abychom nefinancovali nějaké podnikatele, kteří si nadělají děti, mají peníze a nechtějí platit. Jak tohle může říct? Není to poprvé, co súdruh gróf úplně nesmyslně atakuje podnikatele. Nevěřím, že by hlavní skupinou neplatičů alimentů byli podnikatelé. Podle mě to jsou především různé socky a nemakačenkové, kteří ale za koblihu nahážou hlasy estébákům a bolševikům.

+2/−3
23.1.2015 14:36

L97u59k63á94š 19M76u11s90i38l 5483178922313

Ono nestačí, že u nás se rozvede přes 50% manželství a je v ČR ročně zabito při potratech cca 25 000 dětí.

Ono nestačí, že stát v 96% případů svěří dítě matce a z otce udělá jen její chodící peněženku a místo výchovy svých dětí mu zůstane jen občasná návštěva.

Ono nestačí, že když otec nemá na alimenty, tak jde o trestný čin, kdy mu hrozí vězení, zabavení řidičáku a naše advokátně-exekuční mafie mu nedoplatek několikrát znásobí a klidně prodá střechu nad hlavou.

Ne, nestačí, že matka od státu, tedy od nás všech, dostane sociální dávky, my jí za její "zodpovědný výběr" navíc ještě zaplatíme alimenty za otce :-/

Tudíž poučení - přizpůsobte se nepřizpůsobivým, protože pak se budete mít lépe než ti, co pracují a platí obrovské daně, ze kterých se tohle všechno platí!

+5/−6
23.1.2015 13:47

M60o96n43i30k57a 92K40o86n32e24c17n54a 7563141621584

Vetsinou mate pravdu, ale nesouhlasim s tim, ze kdyz otec nema praci, tak ma byt dle Vas zbaven povinnosti platit - treti odstavec. Co kdyz matka, ktere jsou svereny deti nema praci, tak to jako dite umre hlady?

+1/0
23.1.2015 15:09

R72o88b10e69r82t 25E98r72b29e59n 5413212614524

A proc je svereno zrovna matce kdyz nepracuje.Otec ma take pravo !!!

0/0
26.1.2015 3:48

J10a15r92o54s48l18a48v 58T83í54n32e17k 4744448550492

Platit za vězně, recidivisty? Jaké dítě asi vyroste v takové rodině? Budoucí daňový plátce nebo invalidní důchodce? Takže jistá skupina občanů bude mít další příjmy?  Nesouhlasím. Kdo si udělá dítě, ať se stará.

+6/−2
23.1.2015 13:33

M62o71n48i42k64a 58K17o33n48e45c96n70a 7103961611284

Coz o to, ale podivakte se , jake vychazeji emsicni naklady na jednoho vezne, to jsou desetitisice z nasich dani. Vy mate takovy luxus?

0/0
23.1.2015 15:10

M34a78r24t11i61n 11K64u54ř19í24t15k55a 6477746498645

Vidím, že si pan Babiš honí body u potenciálních voličů v kriminálech, kde bývá účast 98% a více.

+1/−4
23.1.2015 13:21

J26a79r95o68s72l29a87v 50T97í68n16e13k 4214778570852

Pane, Sobotka to chtěl dát všem, Babiš to právě naopak brzdí. Takže nefabulujte.

+2/0
23.1.2015 13:34

M92a13r82e95k 29K54a86l61i17n92a 3329504535618

Kdyby to opravdu brzdil, tak to zamítne celé...

0/−2
23.1.2015 13:42

J85i72ř95í 41K53h29e11i91l 9546154900733

Babiš není celá koalice, pochopil?Rv

0/0
23.1.2015 15:39

M13a91r93e61k 43K40a65l29i62n43a 3919534445718

Ok, a bude mi Babiš zálohově proplácet i faktury po splatnosti? To je šílené a zcela nesystémové řešení. Zodpovědnost musí být na těch, co si udělali děti (a s kým)...

+7/−4
23.1.2015 13:16

J92i44ř61í 78K96h46e95i46l 9826424170783

Porovnávat fakturu po splatnosti resp. podnikající subjekt, který takto dluží, s dítětem, jehož otec je např. na 5let v kriminále a je nad Slunce jasné, že matka na alimentech od něj neuvidí ani halíř, to může jen úplný mimoň, sorry.;-€Rv

+3/−1
23.1.2015 13:21

M34a38r83e10k 57K76a14l55i50n93a 3669554595908

A ta ma,tka má dítě se státem, ne,bo s tím otcem? To je její zodpovědnost...

+2/−4
23.1.2015 13:42

J83i33ř98í 51K80h51e96i81l 9366664400753

Pokud je otec v kriminále a není tam na doživotí, stát má možnost po skončení výkonu trestu dlužné výživné nadále vymáhat. Ona matka není většinou telepatka ani věštkyně a nemůže vědět, že chlapovi 2 roky po narození dítěte rupne v hlavě, začne chlastat nebo brát drogy popř. se z něj stane gambler a bude muset od něj odejít, protože je to v zájmu jejím i v zájmu dítěte. A funkce státu spočívá mimo jiné v tom, že řeší akutní sociální případy, ostatně proto v ČR existuje např. zákon o hmotné nouzi. Přirovnávat zájmy dítěte k nezaplacené faktuře je ovšem opravdu hodně vážná diagnóza.Rv

+2/0
23.1.2015 14:59

M17a54r76e66k 18K60a53l64i16n37a 3459614845248

A nezaplacené váživné není závazek státu, ale pana otce, se kterým si paní matka uš...la dítě...

+1/−1
23.1.2015 13:43

J48i87ř30í 97K76h16e29i15l 9616724470403

Ano, je to závazek pana otce a stát by tento závazek neměl přebírat. Ovšem jiná situace nastává v případě, že se z otce stane vězeň ve výkonu trestu nebo invalida v hmotné nouzi a každému je jasné, že v této situaci nebude schopen výživné platit i kdyby chtěl. Pak je zde stát, aby takovou situaci řešil, byť jen na přechodnou dobu a následně výživné vymáhal po dlužníkovi zpětně.

+3/0
23.1.2015 15:04

M61a64r80c51e11l27a 68K81u69l59í77š83k85o15v11á 5949839567873

.... připustil, že by stát mohl v určitých případech vyplácet zálohové výživné na děti. „Nejsem proti tomu, abychom platili výživné za rodiče, kteří jsou ve vězení, nějaké recidivisty, u nichž je jasné, že nebudou platit,“.... no tak to jen bude podpora těch recidivistů, nač platit, když to zaplatí stát a stejně to ze mne nedostane jako doposud. V naše se nemusí pracovat, takže nemají peníze a když vyjdou na svobodu, opět kradou a přepadávaji pro peníze.

Když současně nastavené zákony a soudy selhávají ve vymáhání výživného, tak je asi někde chyba a mělo by se přitvrdit. Proč se hned zodpovědnost některých jedinců musí přesunout na všechny ostatní?! Jejich děti to nejsou a to, že se z někoho stane recidivista bude jeho vina a ne vina ostatních!!!!!

Jsme jedničkou v rozvodovosti a kolik bývalých manželů neplatí i když pracuji?! Pokud pracuji na černo a manželka to ví, měl by to řešit inspektorát práce s policii. Jistě má i nějaký majetek, takže exekuce. Jinak bych uzákonila, že v případech vězení pro neplacení výživného a náhrady škod, tak budou povinni pracovat, aby mohli tyto dluhy splatit a za tu dobu posílat z vezeni matkám či poškozeným vydělané finance!!! 

Když se neumí domluvit jako lidi, to je pak težké. Vždy tim trpí dítě!!!!!! 

Jinak všichni víme kdo je převážně ve vězení  a to zase mají občane "dotovat" určitou skupinu?! Bude se to zneužívat jako jiné výplaty dávek.!!!! Ať si to platí poslanci s vládou dohromady, peněz na to mají dost!!!!!!:-/

+9/−1
23.1.2015 13:14

M46a66r65e13k 18K60a38l88i34n55a 3129914145298

A co byste chtěla? Neplacení se dostanete do exekuce, je to dokonce trestný čin, dokonce Vám vezmou papíry, takže stát na ty, kteří peníze mají a neplatí páky má...

0/0
23.1.2015 13:18

M76a98r88c82e64l36a 27K92u12l54í88š20k46o22v70á 5149339317153

Tak proč je neuplatňuje?! 

Nevím zda je nějaká statistika o neplatičů výživného, ale je i dost matek, které to táhnou samy i bez výživného. Je jich sice jen část, ale podporovat skupinu o které se ví, že nebude nikdy platit mi připadá jako největší hloupost!!

To je jako kdyby jsme neplatili daně a stát je za nás bude platit, protože ví, že je nikdy nezaplatime?! To jsem možná vzala špatný příklad, ale muže se na to dat jiný vzorek. Zkátka nesmysl;-€!!

0/0
23.1.2015 13:34

J84a11r73o95s61l72a90v 72T37í43n35e66k 4674738640182

Pane doktore, pokud stát na to páky má, pak je zbytečné diskutovat, zda má  či nemá stát platit za neplatiče.

+1/0
23.1.2015 13:37

M16a22r21c29e30l69a 52K64u20l23í97š23k25o27v30á 5319799857293

To by pak ani nebylo o čem diskutovat, že?;-)

Tady je vidět jak selhává stát a jeho zákony!!!!! Spíše teda vymahatelnost práva!

0/0
23.1.2015 13:43

M27a13r13e37k 20K72a62l89i58n75a 3869314455818

A stát neexekuuje majetek neplatičů? Nejsou dokonce lidé pro neplacené výživného ve vězení. Ono někdy kde nic není, ani smrt nebere. Podstatná je i zodpovědnost matky, s kým si vyrobila dítě...

+1/−1
23.1.2015 13:45

M14a64r91e21k 11K84a24l57i18n84a 3479734765568

No přesně tak... Takto bude platit za ty, co opravdu nic nemají a tudíž to z nich nikdy nedostane ani ten stát...

0/0
23.1.2015 13:44

J19i23ř14í 86P80r54a46ž14á13k 9830112561662

Další státní krmítko zejména pro nepřizpůsobivé nemakačenky. Takže opět budou činorodí pracující přispívat na nepracující. Tím se zase populační růst přesune ještě více k těm, kteří pouze berou ze sociálního systému a ti schopnější nebudou mít dostatek na výchovu svých vlastních dětí, proto jich budou mít méně. Kdy se takové nesmysly zastaví a kam společnost dovedou?

+14/−1
23.1.2015 13:04

M33a91r61t41i21n 62P37e20c78i11n14a 4691933

Každý je odpovědný za svůj život. Není možné aby stát doplácel na to, že si někdo neumí vybrat životního partnera.

+14/−4
23.1.2015 12:54

M28a88r45e94k 16K79a45l71i10n50a 3909454105618

No jistě...

+1/0
23.1.2015 13:19

D17o20m54i27n43i63k 30B60a55s22t45l 2444563859924

„Nejsem proti tomu, abychom platili výživné za rodiče, kteří jsou ve vězení, nějaké recidivisty, u nichž je jasné, že nebudou platit,“ řekl Babiš. Já říkám,že jsem zásadně proti tomu,aby mé daně  byl vynaloženy na placení výživného za někoho,kdo jej neplatí!

+16/−2
23.1.2015 12:50

K17a78r49l75a 19Š84t94r64u60n59c10o57v26á 2327510698946

Zajímal by mě poměr mezi neplatiči podnikateli a  třeba neplatiči recidivisty, mezi neplatiči podnikateli a mezi přijemci sociálních dávek - v jakékoliv podobě. Navíc si myslím, že rodiči samoživiteli je vcelku jedno, do jaké kategorie neplatičů spadá rodič - neplatič. Pro samoživitele je rozhodující, že peníze na děti nedostane. Možností, jak se domoci "práva a spravedlnosti" má minimálně a není to zadarmo. A kolik samoživitelů má peníze i čas na právníky a soudy?

Navíc - ze slov pana Babiše vyplývá, že platit bude stát za ty, u kterých je zřejmé, že platit nebudou.... Jak k tomu přijdou všichni ostatní?????;-€

+11/0
23.1.2015 12:50

M75a22r54c92e67l43a 16K13u38l14í52š49k32o54v64á 5939829947783

Tak to teplem nebudou platit i ostatní, když to za ne bude platit stát, potažmo daňoví poplatníci!!!!

Je to přesun povinnosti na jiné, proč?!8-o;-€

+1/0
23.1.2015 13:18

H70e44l27e61n41a 11K87a76v97k47o39v79á 5286363300346

Za socíku pokud muž neplatil se mu  výživné strhlo z výplaty a poslalo matce a sociálka si to taky víc hlídala. Dnes otec prokáže, že  je nezaměstnaný, tudíž nemůže platit. Že pracuje načerno a příjem (slušný) má se mnohdy úřady nedozví. A tak bude  zajímavé, jak stát bude to zálohované po otci-neplatiči vymáhat.!!

+7/0
23.1.2015 12:48

M17a54r39i25e 36O98h69l38í38d80a18l48o76v93á 1837190741722

Mělo by se více dbát na kompletní rodinu a tradiční hodnoty a tohle by bylo nutné řešit jen v minoritních případech. Realita je ovšem taková, že sobečtí rodičové nejsou schopni držet při sobě nejen v dobrém, ale i ve zlém. Jaké jsou děti a jaké mají hodnoty a vzory vidíme všichni,

+4/0
23.1.2015 12:53

H97e55l58e59n22a 91K79a65v18k65o97v33á 5336233120306

paní Ohlídalové

- když se vdávala známé mé dcery, tak ji moc lidí říkalo, že jako svobodná matka bude mít více výhod. Tradiční manželství už začíná být bohužel přežitkem a tradiční hodnoty  se vytrácejí.

0/0
23.1.2015 15:54

M57i49c52h78a51l 70Š73m88e32r60e91k 8486988134637

Paní Heleno Kavková, z vaší reakce cítím, že Vy v tom máte jasno: děti patří matce a otec je musí zajistit po finanční stránce. Musí to být tak a nikdy naopak. Pletu se ve vašem postoji? Jestli Váš postoj je takový, pak je protizákonný a diskriminační.

0/0
23.1.2015 13:26

H30e14l54e38n73a 75K57a41v47k45o69v89á 5146393140566

panu ˇŠmerekovi-

 Co je protizákonného a diskriminačního  v postoji vůči otcům-chronickým neplatičům, kteří se vědomě platbě vyhýbají a má  je nyní  suplovat stát? Myslím, že  moc o tom nevíte, snad  se takových individuí i !! zastáváte, což je také diskutabilní.!?!

+2/0
23.1.2015 15:47

J94a45r56o46s44l65a95v 30T36í80n68e36k 4604988400662

Rozprodat jeho tělo na náhradní díly. Až se to roznese, ostatní si dají majzla. ;-D

+1/0
23.1.2015 13:40

K14a12r76e29l 78N84o37v54á98k 7171154428810

;-DR^

+1/0
23.1.2015 13:55

V80í69t58e28k 14V96e12č52e66r29e64k 7188349113925

No s tím já nesouhlasím.

Stát MUSÍ vymoci alimenty.

A rodiče musí přistupovat zodpovědněji k výběru partnera, nesou za to každý zodpovědnost.

Když se to přehodí na stát, tak to povede k tomu, že si každá ženská vyrobí díte s kýmkoliv, protože dostane peníze od státu. Anebo se zapře otec, aby se ušetřilo. Stát bude platit vše. Jde tak o další rozklad tradiční rodiny, což je přesně to, o co paní Marxové jde. Rozbíjet rodiny, děti do ústavu do Norska a pak na rozvrácené a destabilizované společnosti provozovat sociální inženýrství.

+3/−2
23.1.2015 12:48

D16a30v79i48d 15R13y85c12h62e84t77s20k18ý 9126461360590

Příručka Blesk jak podojit stát. Vyrobte si 8 dětí a jako otce označte několik kriminálníků. Dohodněte si vysoké výživné, doložte potřeby dětí, kroužky, atd. Až tatínci nastoupí do výkonu trestu, inkasujte. Kdyby jenom existovala skupina lidí, která se rychle množí a je v ní vysoký podíl kriminálníků...

+9/0
23.1.2015 12:44

P47e55t21r 20N18ě56m11e38c 4245462822217

Těžko takovou skupinu najdeš :(

+2/0
23.1.2015 12:45

J20i53t82k44a 47P78a36v66l37í78č93k66o95v42á 6366866936497

A zaměstnanci si nemohou nadělat děti a neplatit na ně? To se týká jen podnikatelů?

+4/0
23.1.2015 12:35

P32a42v24e31l 38P43o19p66e10l19k21a 2101954730728

Ano, jen podnikatelů. Zaměstnance doženete ain cvaj, prostě vám ty peníze z výplaty pošlou na exekutorem zablokovaný účet. Problém je že když někdo dluží na výživném tak dluží i kdekoliv jinde a rodič/dítě ty peníze nedostane hned...jo může se 300 let soudit.

A když je podnikatel 25 let na 0, tak to pak matka musí platit jemu. Podle zákona....

A je jedno kde je zdravý rozum....

+4/−1
23.1.2015 12:49

I51r81e94n12a 74G61a39o 91L21o32j55k81á89s15k81o19v55á 1495544307456

Tak teoreticky to má něco do sebe. Když rodič neplatí výživné, druhý prakticky nemá možnost, jak se k penězům dostat. Na policii může dát trestní oznámení až po 4-5 měsících, pak se to nějakou dobu řeší...

Třeba já stabilně nedostávám výživné na malou v době únor-červen, kdy její otec je teoreticky v zahraničí. Nic s tím nezmůžu. Když dám trestní oznámení, chvíli trvá, než zjistí místo jeho pobytu, dohledají ho, a pak tedy doplatí dlužnou částku - ale JEN dlužnou částku do toho cca června, co mezi tím naskákalo za další dluh, to už je jedno. Dál je opět pozadu - třeba letos jsem začátkem ledna dostala výživné na dceru za ŘÍJEN 2014, když do 15.1. bych měla mít zaplacený už únor....

Ne, nebaví mě každoročně chodit na policii dávat trestní oznámení, ale na druhou stranu - když to neudělám, tak peníze na dceru neuvidím. A argument policajtky, když si trochu postěžuju, že tam má maminku, kde otec dluží tři čtvrtě milionu, mě moc nezajímá, protože to asi nejde jen tak udělat z výživného 2tis měsíčně... :(

+7/−4
23.1.2015 12:33

P79e49t59r 83N27ě48m24e83c 4385512652437

Ireno, tvé děti ale nemáš s státem, ale s jejich otcem.

+7/−4
23.1.2015 12:44

M49a38r15e86k 27K55a58l70i44n10a 3399874945778

Bingo...

0/0
23.1.2015 13:21

P36e49t77r 32J16a18n69s49a 8908144354435

Je to i věcí a zejména odpovědností toho - vlastně zejména té - s kým si zplodila děti, aby byl dobrým rodičem a spolupodílel se na nákladech dítěte. Tahleta socanská bezbřehá podpora osobní nezodpovědnosti je zrůdná. Nevím proč bychom to měli všichni platit ze svých daní.

Pokud bych se tady v tomhle mělo něco podpořit, tak je to vymahatelnost práva a současně i kvalitní právo, aby se z něj nemakačenkové nemohli vyvléknout. Spolu s tím ruku v roce pak půjde významně vymoci výživné.

+6/−1
23.1.2015 12:45

K20a70r34l72a 67Š95t26r97u20n14c35o22v27á 2807970338216

Naprostý souhlas. Vymahatelnost práva je tady téměř nulová - ve všech sférách.

+2/0
23.1.2015 12:57

V78í20t70e88k 48V21e73č16e16r45e57k 7728989473115

No a jak jste si partnera prověřila a podle čeho jste si ho vybírala, než jste s ním vyrobila malou? Kde je vaše zodpovědnost?

+3/−8
23.1.2015 12:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.