Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odtajněte verdikt soudu, radí Michalákové český úřad pro ochranu dětí

Eva Michaláková by měla odtajnit verdikt norského soudu, který rozhodoval o případu jejích dvou synů, aby ubylo nejasností. V rozhovoru pro iDNES.cz to uvedl ředitel Úřadu pro mezinárodněprávní ochranu dětí Zdeněk Kapitán. Jeho úřad prý rodině nabízel pomoc, kterou ale odmítla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S96t14a76n41i84s57l13a77v 63C12h22y26t91r86a 3864663337859

Tohoto pána jsem včera poslouchal v Hyde parku. Chvílema mi připadal, že je zaměstnanec Norské strany, než aby hájil zájem českých dětí.

Přál bych mu, aby si jeho děti (pokud nějaké má) vzal nějaký obdobný úřad do parády. To by možná začal používat mozek ;-€

+1/0
23.1.2015 10:29
Foto

J98a73n 63P45e68c61h89a 7831486246653

Ten byl byl dobrý maximálně tak jako kapitán Titanicu.

0/−1
23.1.2015 4:13
Foto

J78a62n 47P94e79c82h41a 7561126636983

Kapitán se mi jeví jako typický státní úředník u naplněného korýtka, který to tam jen tak lážo plážo překlepává, hlavně se moc nepředřít a brát slušný plat. A vy ho teď nějakou pitomou kauzou s fakanama vytrháváte z klidu a chcete po něm nějakou činnost? Že se nestydíte. Marksová se také vyznamenala. Tito lidé mají hájit našich občanů. Bože, za co nás trestáš?:-P

+1/−1
23.1.2015 0:23

P81e48t43r 88K54u21n56e80š 4447237670

pane jo, to je v@l, tomje nskutecne. zena, ktera nebyla policii ani obvinena, natoz souzena, ale ma blby kadrovy posudek uredniku ze socialky!!! cesky state, konej. zachran vlastni obcany, privez je okamzite domu!

0/−1
22.1.2015 22:14

A29n98n15a 43K67u18l78i93c73h63o62v97á 2326584

Jenže ty děti jsou doma v Norsku. Žijí tam odmalička a proto se o ně pochopitelně stará norská sociálka a soudy. I oba jejich rodiče žijí v Norsku. Co by si počaly v Česku, které je pro ně úplná cizina?

+1/0
22.1.2015 23:34
Foto

J17a14n 35P76e82c45h73a 7801966346723

Jaká cizina? Mají tady tetu a prarodiče, kteří by se o ně rádi postarali. Podle vás je lepší, když budou žít u úplně cizích norských pěstoumů? A ještě k tomu každý z bráchů v jiné rodině?

0/0
23.1.2015 0:44

H45a71n90a 42Č30e65j94d50í74k80o76v97á 2875931833158

Jestli ještě někdo pochybuje o zrůdnosti činnosti Norského úřadu péče o dítě (Barnevern), ať se seznámí s realitou v tomto ruském dokumentu...

https://www.youtube.com/watch?v=T_HaH4OsA8M

0/−1
22.1.2015 21:32

H89a31n61a 77V83l37a19d42í30k45o62v41á 8620703825166

pan Kapitán by měl raději mlčet. Pokud si dobře pamatuji, tak veřejně propagoval únos dětí do ČR, čímž paní Michalákovou poškodil.

+1/0
22.1.2015 21:29

E58v12a 71M30a76t66i63á38š31k35o36v36á 6873885609

Teď poslouchám pana Kapitána v Hyde parku, to je hrůza. :-(

+2/0
22.1.2015 21:01

M68a72r22i53e 81K23u19č23e58r92o56v61á 2297385278452

Ad paní Zelená - děti byly zabaveny před třemi roky. Žádný trestní čin se nestal. Paní Michaláková porušila zákon Norska plácnutím dětí přes zadek - budiž, ale to mohl úřad řešit napomenutím. Je možné, že se otec dětí nechoval k dětem pěkně a každá žena to nese i jako svou vinu, proto nechce zveřejňovat všechny podrobnosti, ale nyní je rozvedená. Také tam bude uvedena řada pomluv ze strany třetích osob jako jsou učitelky - já mám i z Česka velmi špatné zkušenosti. V každém případě by se způsobilost matky měla posuzovat podle dnešního stavu. Marksová a už od pohledu líný Kapitán mají v popisu práce chránit zájmy českých občanů a to v tomto případě trestuhodně zanedbávají. Proto by oba měli z úřadů vypadnout, jsou škodná.

+3/−3
22.1.2015 19:02

A45n27n20a 77K56u15l22i59c22h64o97v49á 2616114

Tak v dnešním článku v MF DNES stojí, že ukázali výpověď českému psychologovi... a ten řekl, že chlapec musel být sexu minimálně přítomen, protože takové detaily si děti v tomhle věku nedokážou vymyslet.

Podle matky šlo jen o to, že mu natírali zaníceného pindíka. Ta kauza smrdí čím dál tím víc.

+1/0
22.1.2015 23:37

J81a15n 41S55v11o71b89o57d38a 6334444912581

Každý ví, že tento korytář neudělal skoro nic. Ale kecat umí, to jo.

0/0
22.1.2015 16:36

M71a83r20i11e 18Z92e18l90e90n70á 2784821229661

Podle mého názoru je skutečně jen a jen v zájmu paní Michalákové, potažmo v zájmu jejích dětí, aby odtajnila verdikt soudu. Nikdo jiný to udělat nemůže, protože kdokoliv v ČR měl možnost se s ním seznámit, je vázán mlčenlivostí. Vím, že zde za svůj - řekněme pragmatický - názor schytám spoustu nevole, protože každé téma, kde figuruje fenomén jakéhokoli nevysvětleného konání kolem dětí, je pochopitelně emočně krajně vypjaté. Ale přesto si myslím, že zatím stále jen takzvaně vaříme z vody. Přeji z celého srdce oběma dětem i matce, aby jejich nešťastný příběh dopadl co nejlépe.

+2/0
22.1.2015 13:34

E10v93a 68M58a21t72i95á91š74k55o87v81á 6253725559

Jak jí vy osobně pomůžete, když bude rozsudek znát? A ostatní diskutéři?

Norská sociálka jasně řekla, že zveřejnění je proti zájmu dětí. Jak si paní Michaláková pomůže, když bude jednat proti názoru norské sociálky? Budou mít důvod odebrat jí děti úplně a dát je k adopci.

Přečtěte si: http://zdechovsky.blog.idnes.cz/c/444953/Ministryne-Marksova-by-se-mela-omluvit-nebo-rezignovat.html

0/−1
22.1.2015 13:54

M69a80r53i21e 23Z62e87l38e54n95á 2414681919891

Paní Matiášková, je třeba uvést na pravou míru jednu zásadní věc - já, Vy, ani nikdo jiný ze zde diskutujících paní Michalákové nemůžeme vůbec nijak konkrétně pomoci, a nejsem si tak úplně jista, zda dodat bohudík či bohužel. Pokud norská strana uvedla, že zveřejnění rozsudku je z jejího pohledu proti zájmu dětí, pak už je to zveřejnění skutečně - jak jsem napsla - jen na paní Michalákové. Krom toho nevidím jediný důvod, proč by se měla kvůli svému korektnímu a nezaujatému vyjádření k věci omlouvat či rezignovat právě ministryně Marxová-Tominová, jen proto, že si to přeje nějaký pan Zdechovský? To snad nemůžete myslet vážně...

0/−2
22.1.2015 14:13

E24v69a 76M28a59t32i56á44š63k85o80v85á 6743905459

To není nějaký pan Zdechovský, ale europoslanec působící ve výboru pro občanské svobody, spravedlnost a vnitřní věci, jehož tým se už pár měsíců případem paní Michalákové zabývá. Paní Michaláková před ním nic netajila (jestli jste vůbec četla ten můj odkaz, tak to víte). Stejně tak má všechny informace paní Marksová, která zatím pro paní Michalákovou neudělala nic.

Když je zveřejnění proti zájmu dětí, čemu na tom nerozumíte? Je jedno, kdo to udělá, ale bylo by to proti zájmu dětí a tedy norská sociálka by to použila proti ní! Chápete to? Navíc nechápu tyhle výzvy ke zveřejňování, když ani neřeknete, k čemu je to dobré.

+3/−1
22.1.2015 14:38

O55n29d20ř91e28j 45M11a97r38e10k 9522470167409

Naivní zaslepená osobo, co o tom víte? Pendrek.

0/0
22.1.2015 20:44

E13v24a 40M37a98t83i41á27š15k96o22v32á 6223465889

Určitě víc než vy, pane Marku.

Jinak pro paní Zelenou, pokud máte opravdu zájem o informace:

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/214411000371209/

Zajímavé je to celé, ale přibližně v 10:45 máte vysvětlení, proč to nejde zveřejnit. Pan Kapitán tam seděl, jistě to slyšel a přesto jí vyzývá ke zveřejnění. A lidé, kteří o tom nic nevědí, mu na to skáčou.

0/0
22.1.2015 21:08

E34v41a 76M22a47t18i50á22š57k10o70v77á 6683785889

Tady od přibližne 4:20, také o zveřeňování:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10252839638

0/0
22.1.2015 21:31

R59e78n19a37t33a 81J65a54n47k90o60v23c11o14v94á 7162232870607

Další zbytečný úředník na dalším zbytečném úřadě.

+4/−1
22.1.2015 12:44

J49a74n 21J69e93č92m93í73n28e78k 3989221621576

Poslouchal jsem pana Kapitána na Radiožurnálu. Pevně doufám, že se nikdy nedostanu do situace jako paní Michaláková. Přístup pana Kapitána a tudíž i celého jeho oddělení je volně řečeno "nedělat nic a čekat". Za to je pan Kapitán placen. Čte články jako my, sleduje zprávy jako my a také čeká jako my. Jen s tím rozdílem, že on by měl konat. A pokud (jak on říká) je třeba vyčkávat a jeho úřad nemá kompetence, k čemu pak takový úřad platíme?

+7/−1
22.1.2015 11:47

H36o18n62z52a 13B18o65b52u75l32a 9736559573369

Nedovedu si představit žádný důvod, pro který by matce zakázali styk s dětmi (protože 2x 15 minut je fakticky zákaz) a zároveň ji za něco neodsoudili k trestu odnětí svobody.

+7/0
22.1.2015 10:37

H20a53n14a 64V64l80a27d49í83k67o48v43á 8400863905356

souhlasím, policie nic nezjistila a lékaři také ne. Tak co tedy udělala, že není stíhána a zárověň nemůže vidět své děti...

+1/0
22.1.2015 21:32

A68n91n47a 60K53u77l86i52c69h84o51v82á 2326444

Tak podle médií o to zkrácení požádali sami chlapci, byl to jejich návrh.

0/0
22.1.2015 23:39

B47á29r46a 46T47e18s35n93e57r96o76v18á 5675770834639

O zkrácení požádali chlapci podle jejich pěstounů. Což, bohužel, není nepochopitelné vzhledem k tomu, že matku viděli za poslední čtyři roky jen párkrát, zatímco s pěstouny žijí (a ti je zpracovávají) 24 hodin denně.

+1/0
23.1.2015 0:42

R74a35d64e83k 95T15o63m19a75s66e74k 5273220948945

Paní Michalákové přeji, aby se jí děti co nejdříve vrátily, vzhledem k tomu, že je dle vyšetřovatelů nevinná. Ale není nezajímavé, že všichni, kdo se s případem seznámili blíže (a nejsou mezi obhájci paní Michalákové), tvrdí, že nějaký důvod tam byl.  Jestli nejsou od Norů podmazaní, tak jejich motivaci nechápu.... leda že by zde bylo opravdu něco shnilého, co nám paní Michaláková neřekla. Je tedy možná spíše otázkou, jestli ten důvod je tam stále nebo se v Norsku nedává druhá šance.

+2/−1
22.1.2015 10:25

Z74d65e60n33ě11k 23B92á50r53t27a 5433961897628

michálková žije v norsku nezaměstnaná

0/−5
22.1.2015 9:30

E75v68a 28M73a85t31i76á57š66k59o50v23á 6823365709

To jste četl kde? A jmenuje se Michaláková.

+2/0
22.1.2015 10:04

L51i59b75o45r 12M81o43h12o26u60t 3616607418242

Bárta tam asi byla ví že matka žije už bez norského manžela a asi má nárok na obživu ze strany manžela-Nora.A co ten vlastně dělá?Platí alimenty nebo je s dětmi ve styku?

0/0
22.1.2015 12:29

H40a78n71a 65U29l22r90y15c98h47o18v72á 9970183938728

A i kdyby? To není důvod ji sebrat děti.

0/0
22.1.2015 11:22

M59a10r19i23e 81Z74e82l30e54n59á 2924351269561

Také to skutečně nebyl důvod.

0/0
22.1.2015 14:15

J34a68n 25H25r52u29b71e51š 9278174585609

Nemýlím-li se, pak se ten úřad nazývá Úřad pro mezinárodněprávní ochranu dětí. Dobře, nebavme se tedy o matce a otci, bavme se o těch dětech. Nepovažuje-li pan Kapitán za povinnost svou a úřadu, který řídí hájit práva těch sourozenců nebýt odděleni (nebo snad hrozí jejich vzájemné zneužívání?), vrátit se do vlasti (jsou občany ČR) a stýkat se s vlastní rodinou (což jsou i prarodiče, teta atd.), pak by to chtělo dlouhý bič a malý dvorek.

+10/−1
22.1.2015 9:13

M54i76l96u92š18e 44K92o32h86o11u60t32k10o57v13á 3876448740617

Začínám tušit, že věc skutečně není černobílá. Říkám to přesto, že myslím, že budu dostávat mínusy od lidí, kteří mají v celé věci jasno.

+3/0
22.1.2015 9:02

T96o79m82á89š 82Z13e81m91á50n52e87k 5570918166336

Jistě, věc není černobílá. Ale jedna ze stran tahá za kratší konec.

+3/0
22.1.2015 9:07

M24i38l53a56n 66V83á89c32h33a 4475674641927

Naprostý souhlas, snaha paní Michalákové, která sděluje informace jen ve svůj prospěch, může být kontraproduktivní a velmi uškodí především samotným dětem. Na celé kauze se pouze zviditelňuje velká část politické garnitury. :-/

+5/−2
22.1.2015 9:10

T14o62m10á81š 43Z23e12m39á93n33e88k 5590908286946

Jen duševně chorý bude dávat informace ve svůj neprospěch. To to může rovnou zabalit.

+2/0
22.1.2015 9:30

E57v47a 77M13a89t23i10á50š84k43o50v73á 6673455119

Kompetentní úřady v ČR mají informace kompletní. Jak jí může uškodit, že vy rozsudek neznáte?  Myslíte, že europoslanci  by se do toho pouštěli, kdyby tam viděli nějaký problém? Myslíte, že by to začal projednávat norský parlament, kdyby byla chyba na straně paní Michalákové? To asi sotva.

+3/−3
22.1.2015 9:55

H83a62n91a 17V28l29a95d38í94k41o78v48á 8420613385246

nechápu, proč máte mínusy...

děti jsou Češi a měly by být v ČR. Když neu mámy, tak alespoň u dědečka.

0/0
22.1.2015 21:34

A42n90t63o45n49í43n 51K90o29l59á37ř 7198785257972

Ale je tu jedna pozitivní věc. Příští týden by se tím měl zabývat norský parlament. Prý si tam lidé už stěžovali, ale jejich poslanci tomu nevěnovali pozornost.

Tak uvidíme, co se z toho vyklube.

+10/0
22.1.2015 8:13

T82o21m90á29š 66Z50e61m54á44n37e51k 5490178586446

Ticho po pěšině.

+2/0
22.1.2015 9:03

K60a18r33e14l 35D40v75o80ř64á43k 3297497257

Zdá se, že Barneveren je úřad, který je mimo dosah norské justice. K čemu byl zřízen ? K obchodování s dětmi ?

+8/−1
22.1.2015 8:11

A97n69t68o28n26í25n 80K65o30l69á18ř 7578915397192

Přesně tak.

Soudy na ně nemají páky, nebo rozhodnou podle jejich doporučení a oni vlastně "legálně" obchodují s dětmi. 8-o

+9/−3
22.1.2015 8:14

V11i22l91é12m 83B70a25r75á11k 1548213718518

Je to těžké. Na řízení auta musíte mít doklady, zdravotní prohlídku a když se vybodujete, tak jdete k psychologovi.

Dětska si ale může sekat kdo chce a jak chce i když k tomu nemá podmínky a schopnosti k výchově, ne-li že je psychopat..

+3/−5
22.1.2015 8:10

K44a20r64e32l 31D21v39o45ř67á81k 3307897437

Popište blíže co znamená slovo sekat, co si pod tím představujete.

Máte děti ?

+4/0
22.1.2015 8:12

A63n94t86o62n95í77n 48K46o71l63á31ř 7368475407372

Ten by si je neměl pořizovat.

+2/0
22.1.2015 8:15

K53a91r26e71l 14D18v24o85ř59á53k 3347697287

No možná před souloží vždy ukáže doklady, zdravotní prohlídku a výpis, že má plný počet bodů na hlavu. A pak se vrhne do víru láskyV

+1/0
22.1.2015 8:45

H79a64n53a 19U81l92r36y61c80h24o90v25á 9930123978478

Spíš neměl být pořízen.

+1/0
22.1.2015 11:24

A10n11n93a 73E97r17l23e89b14a28c38h54o79v11á 7131510534781

Já s Vámi úplně souhlasím. Všichni tady mobilizují proti Norsku, ale nikdo neznáme skutečné důvody. Pokud jsem článek pochopila dobře, matka asi z nějakého důvodu nebyla "způsobilá" děti vychovávat. A opakuje se dokola, že nebylo řečeno všechno.

+5/−6
22.1.2015 8:31

E27v64a 47M11a91t21i12á79š88k24o22v86á 6213535329

Kopíruji, co jsem napsala níže:

Paní Michaláková žije s přítelem, který má šestiletou holčičku. Přes snahu norské sociálky zakázat paní Michalákové kontakt s holčičkou, nenašla k tomu jediný důvod. Cizí dítě vychovávat může, ale vlastní ne?

+9/−1
22.1.2015 8:35

A75n54t80o57n40í28n 76K74o96l16á10ř 7238875727492

Než se zas k něčemu vyjadřovat, tak si o tom případu přečtěte víc. Můžete si najít i jiné případy obchodu s dětmi v Norsku, které organizuje Barnevern.

+6/0
22.1.2015 8:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.