Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inkluze v praxi: autismus a slepota? Ve škole s asistenty není problém

Adam má Aspergerův syndrom. Vanesa vidí jen na jedno oko, a to navíc velmi špatně. Oba vše však za pomoci asistentek zvládají učit spolu se zdravými dětmi. Pražská ZŠ Jiřího Gutha-Jarkovského totiž praktikuje inkluzivní vzdělávání. To však není pro každého, shodují se asistentky i učitelky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a43n 84N42o88v44á54k 7975824788187

mě to přijde fakt plýtvání jednoho asistenta na jednoho hendikepa. Nešlo by je strčit všechny do jedné třídy a dělat to efektivněji?

0/0
3.2.2015 23:57

I84v54a23n79a 55M87á42l71k90o39v74á 4178682302320

Do kolika let budou tyto děti potřebovat asistenty?Pokud se třeba v rámci nediskriminace rozhodnou studovat na nějaké střední škole,jak budou zajištěny jejich specifické potřeby?

0/0
3.2.2015 20:48

J52i51r27i 49D34v52o48r52a50k 5297890595673

Vzdyt, ...uz po nekolikate..., jde o ty zaky, kteri vidi napr. pribor, poprve v zivote[>-]V!!

0/0
26.1.2015 12:02

J18a84n 79P77e28r69n33i38k 8130711598486

Inkluzivní školství a jeho efekt: bavil jsem se pár let zpět s jedním zastupitelem českého krajského města, který měl statistiku vynaložených nákladů na asistenty a následně uplatnění těchto lidí v pracovním procesu. Závěr byl jasný: tito lidé stejně nikdy pracovat nebudou (potvrzeno statistikou) a náklady jsou vyšší než na studenta medicíny včtně PhD. Tzn. levnější by bylo, aby byli rovnou na sociálních dávkách. Zbylé peníze by pak bylo efektivněší investovat do těch, ze kterých společnost bude opravdu něco mít. Rodiče takto postižených dětí by proto neměli vydírat ostatní a zejména ne se dožadovat, aby se ostatní přizpůsobili tempu jejich postižených dětí. Ohleduplnosti k postiženým se dá věnovat i v jiných činnostech, než je pracovní proces (škola = práce dětí).

+6/−1
26.1.2015 9:47

L85u74d27v21í77k 36G26a21j66d90o12š80í42k 2535653464122

Nejlevněji vyjde program Eutanasia. To už věděl i Adolf Hitler.

Tak jste to myslel?

0/−4
26.1.2015 9:51

J72a60n 65P37e74r63n16i59k 8960881978966

Umíte číst? Píši tam něco takového?

+1/0
26.1.2015 9:53

R92o48l79a66n11d47o 76A30r40i71a91s 3721486119268

Myslíte úplně stejně jako Adolfovi chlapci

0/−2
26.1.2015 11:40

V81l97a44d73a14n 85Č36e40r21n93í20č21e21k 8212616793460

Nesmysl. Věty evokující či obsahující slova nikdy, nikdo, každý jsou lež. Jestliže najdu jen jednoho člověka, který využíval asistenta a není na pracáku, usvědčím Vás ze lži.

+1/0
26.1.2015 10:06

R27o23l72a51n32d23o 41A16r87i25a70s 3101676919888

Kašlete na něj, s hlupákem není možná žádná diskuse

0/0
26.1.2015 11:40

P73a47v33e60l 62O25d93r20a66z18i68l 6724909367650

S tebou taky nikdo nediskutuje.

+1/0
26.1.2015 13:56

R18o78l90a55n55d34o 37A73r58i83a13s 3671256699648

"Jeden zastupitel", "jedna paní povídala", btw. Hajloval u toho? Einstein to jistě nebyl.

Úvodem bych chtěl citovat z článku, který je vzácně vyvážený "Ne všechny děti s handicapem je ovšem možné vzdělávat v klasických třídách. „Myslím, že je to případ od případu. Musí se to posoudit individuálně, pro které dítě je to přínos a pro které ne,“ Reálná čísla ze zahraničí hovoří jinak neš ten "jeden Váš známý zastupitel", asistenti jsou nákladní, jsou ale levnější a to podstatně než například dříve prosazovaná ústavní péče. K uplatnění  dětí s handicapem - je to případ od případu, ale pokud se budeme bavit o těch skutečně těžkých, pokud jim péčí umožníme být i jen částečně samostatnými, má to smysl jak pro ně, tak i po ekonomické stránce. Úlně na závěr .Částí  populace, která je závislá na péči státu (a to i ekonomicky) je celá řada - co lidé s Alzheimerem ? Stárneme jako populace, incidence  prudce roste? Chcete je střílet? stjeně z nich už nikdy nic nebude.

+1/0
26.1.2015 11:39

V39l53a12d30a46n 72Č86e10r27n31í33č12e15k 8432636503500

Souhlasím.

Dovolím si doplnit svůj názor. Nejen, že jim bude umožněno být samostatnějšími, ale určitě i šťastnějšími.

+1/0
26.1.2015 11:46

J78a32n 17P91e19r21n46i64k 8450721748766

Vážený pane, oba dva se bavíme o něčem jiném. Vy o vzdělávání handicapovaných dětí a já o inkluzivním školství. Takže abychom si to vyjasnili: jsem pro vzdělávání handicapovaných dětí bez rozdílu. Tyto děti potřebují zvláštní přístup a svoje tempo. I když je dítě mentálně zdrávo, tak k výuce je potřeba i pohyb, takže i na standardní výuku potřebuje zvláštní přístup. To znamená že buď zdržuje zbytek třídy nebo onen asistent vyrušuje ostatní, tzn. nutně zpomaluje výuku. K čemu takové školství povede? Ti schopnější a movitější prostě odejdou velmi brzo do výběrových tříd. Zbytek populace neprobere ani to, co by probrat měl. A pak se můžete divit, že sociální nůžky se rozvírají čím dál více. Chytří budou ještě více chytřejší a ti průměrní sklouznou do podprůměru .... Zkuste se zeptat rodičů dětí, kde nějaký asistent ve třídě figuruje a jak jsou z takového žáka s asistentem nadšení.

+2/0
26.1.2015 12:04

R59o56l77a50n12d77o 24A69r69i88a91s 3301776739338

Na bavíme se o tomtéž, akorát, že vy o inkluzi netušíte ani zbla. V této problematice není na dogmatismus místo. Takže ještě jednou pro ty pomalejší. Inkluze není pro každého má ale smysl, stejně tak mají smysl speciální školy. To, kde které dítě bude se musí posoudit přísně individuálně. Pak je to ku prospěchu handicapovaného, ale i většinového kolektivu, v případě že k inkluzi dojde. Nejde ale od stolu všezahrnujícím  blábolem  říci, co je pro koho vhodné. Na rozdíl od Vás mám s oběma systémy osobní zkušenost. Znám skvělé speciální školy, znám špatné speciálky, znám výtečně a dokonale zvládnuté inkluze ve standadních školách - rouhodně  zde nedochází k zhoršní kvality výuky, zároveň vím, že nevhodně volená inkluze je peklo pro všechny. Jinak milý Honzíku, opravdu nepište o tom, v čem nejste odborně silný. Nutně to povede k  úsměvným závěrům. Definujte mi prosím  "KDYŽ JE DÍTĚ MENTÁLNĚ ZDRÁV", je to totiž docela honička i pro odborníka. dám Vám jeden typický příklad dětí, které dříve končily skoro vždy a dnes  také  často končí  ve speciálních školách - jsou to hyperaktivní děti , kterým někteří odborníci říkají s nasázkou "malí zločinci", nesoustředění, nereagující na pokyny, s mizernými výsledky, neschopní dosáhnout ani minimálních výsledků. U velké části z nich stačí kvalitní dětský psychiatr, případně farmakoterapie a někdy i asistent. vyrostou z nich "normální lidé", kteří mohou být často i nadprůměrně inteligentní. Někteří zvládnou jakoukoli univerzitu. Kouzlo je v tom, že ze své hyperaktivity většina z nich i bez léčby časem vyroste, nicméně až v dospělosti zjistíme, že ten kopáč v díře, nebo chlap s paleťákem v supermarketu má nevyužité IQ 130... prostě nedostali šanci.

+1/0
26.1.2015 13:02

J31a31n 32P40e94r43n62i87k 8920621718306

Tak pokud se bavíte o ADHD, tak bohužel ta nechodí osamoceně. Naprosto s Vámi souhlasím, že ta inkluze pomůže tomu danému dítěti, jenže uškodí bohužel ve většině případů zbývajícím 97% dětí ve třídě. A řeknu Vám to na rovinu. Jsem sobec a chci, aby moje děti měly klid na studium a ve třídě je nerušil žádný asistent. Až ty děti budou schopny fungovat bez asistenta, tak nechť se zařadí zpět do normální třídy. Protože už jen úleva někomu z něčeho je pro ten zbytek třídy velmi demotivující. Až ty děti vyrostou, taky jim v práci nebude za zadkem stát žádný asistent. A hlavně nikdo jim žádnou výhodu neposkytne jen proto, že mají to či ono.

+2/0
26.1.2015 13:36

V41l65a65d11a10n 22Č33e67r73n54í61č12e64k 8482796793890

Děti s tím problém nemají. Je potřeba jim to vysvětlit proč a jaké " úlevy" jsou poskytovánu danému žáku. Mají dost rozumu na to aby to pobraly a věřte, že ty inteligentní, které by mohly být demotivovány, by s ním určitě neměnily. problém jsou rodiče jako Vy.

0/−1
26.1.2015 15:36
Foto

V39l85a24d44i87m24i42r 23V41o78j42a95c68e84k 5866404579822

Učitelé mají samy ze sebou co dělat a myslím si že vysokošloský  učitel zas neumí učit autistu nebo slepého žáka.Už tak brečí učitelé že mají nízký plat a ne se dělit o výchovu z poztiženýmy dětmi .Tady se líčí vše ideálně ale učitel má osnovy a má je dodržovat a proto už od dobna stále opakují až do konce května a chodí do různých kin a divadel ,na výlety jen aby se nemuseli učit.

+1/−2
26.1.2015 9:14

V14l13a87d91a18n 54Č16e59r76n68í29č75e55k 8622816963620

Přiznám se, že jsem to asi úplně nepochopil. Ale jestli chodí do divadel, výlety atd. to asi žáci moc neovlivní. To je aktivita těch učitelů. Nízký plat. Ve které profesi je zaměstnanec spokojen s platem :-)

+1/0
26.1.2015 10:23

P76e57t84r53a 51N32o86v68á42k89o70v14á 7698746714168

Tak ono je potřeba rozlišovat. Existují lidé, kteří jsou pouze tělesně postižení, pak pouze mentálně postižení a nakonec tělesně a přidruženě i mentálně postižení. Pokud jsou intelektuálně v mezích normality, není problém je vzdělávat v běžné třídě, pokud je škola schopná poskytnout jim potřebné zařízení a pomůcky, které vyrovnají jejich tělesný handicap. Takovou "pomůckou" může být i asistent pedagoga.

Pokud jsou děti mentálně postižené, je potřeba zjistit, jak budou oni snášet běžný kolektiv a jak bude kolektiv snášet je. Opět s asistentem to nemusí být problém, ale není-li asistent, může se jednat právě o situaci, kdy se buď učitel věnuje tomuto dítěti, a nemá čas na ty normální, nebo se věnuje většině těch normálních a nemá čas na tohoto jedince. Obojí je problém, který by měli učitel, škola a rodiče zvážit, a pokud není šance asistenta získat (většinou na něj nejsou finance) a rodiče jsou schopni dítě dopravovat denně do ZŠ praktické, tak by tam dítě mělo být přeřazeno, je to pro něj opravdu lepší. Třídy jsou tam po asi deseti dětech, kterým má učitel čas se více věnovat, jedou pomaleji, praktičtěji, všechno si hodně ukazují na příkladech, aby pochopili.

Proč mají být tyto školy zrušeny? Protože rodiče a protože šílená lobby za inkluzi. Rodiče nechtějí, aby jejich dítě mělo cejch ZŠ praktické. I proto dneska školu s takovým názvem najdete málokde, protože se prostě jmenují ZŠ. Aby dítě necejchovali. Ale i tak chtějí rodiče tyto děti integrovat do běžných ZŠ.

Tyto školy se také specializují na poruchy chování. Jsou děti hyperaktivní a "zlobivé", kdy jedno takové rozloží vyučování běžné třídy. Ty děti nejsou hloupé, nemají nižší IQ, ani nejsou tělesně postižené, ale mají problémy se dlouhodobě soustředit a musí se s nimi opět pracovat v menším kolektivu a jinak. A i když se běžné ZŠ tváří, že není problém, že ony s takovým dítětem umí pracovat, často to ve skutečnosti problém je a rodiče chodí na kobereček, aby si ředitel mohl postěžovat na dítě.

+1/0
25.1.2015 23:27

A65l75e76x12a47n76d68r 38K38o46s73t93k65a 8322798246714

Asistenta získat. Problém není ani tak v tom, kolik to stojí. Problém je v tom, že pokud budete chtít posílat do "ormálních" škol tisíce dětí s asistenty, tak jaksi potřebujete tisíce asistentů. A asistenta s širším pedagogickým zvděláním, než má běžný učitel prostě nevyrobíte za týden. Optimální varianta (zkušený s nějakou praxí) je možná tak za 10 LET.

+4/0
26.1.2015 1:38

P31e20t81r72a 39N62o79v10á33k74o63v44á 7548176934568

Pedagogický asistent je člověk, který má bakalářské vzdělání v oboru Speciální pedagogika například, nebo toho konkrétního oboru. (Když jdete studovat na Učitele, tak Bc. stupeň se jmenuje pedagogické asistenství, NMgr. je pak Učitelství.) Takových lidí máme, že bychom s nimi mohli dláždit. Pak je případně ještě osobní asistent toho dítěte, a toho může dělat a ve většině případů dělá rodič, i když se to nedoporučuje.

On opravdu není problém v tom mít ve škole asistenta pedagoga, on je problém v tom, z čeho ho zaplatit.

+3/0
26.1.2015 8:26

A68l89e86x14a94n25d98r 87K55o25s14t58k92a 8122208206554

Jenže takový člověk, kterého popisujete si poradí maximálně tak s pohybově postiženým, nebo skoro slepým. Na hluchého musí umět znakovou řeč, co by dělal s lehce mentálně postiženým by mě také zajímalo. Ale jasně, základem problému jsou peníze. Pak čas a nakonec vůle k řešení, pokud se dotyčný jedinec ukáže být v běžné třídě nevzdělatelný i s asistentem.

+2/0
26.1.2015 8:36

L42u47d64v89í43k 36G22a95j11d24o12š15í93k 2825393794472

Trochu asistenty podceňujete.

Mají na starost jedno dítě a rodiče toho dítěte se s ním také naučí komunikovat. Proč by to nezvládl asistent, když s tím dítětem tráví denně půl dne stejně jako jeho rodiče?

Jinak upozorňuji, že peníze na asistenta jdou z úplně jiného balíku peněz než na platy učitelů a školy na to dostávají extra dotaci stejně jako jí dostávají na provoz školy speciální. Provoz speciální školy ovšem vyjde daleko dráž.

+1/0
26.1.2015 9:48

P95e41t92r20a 75N16o20v93á26k23o58v31á 7178306644538

Jenže hluché dítě nemá co dělat v běžné ZŠ. To je právě ten případ, kdy dá dítěti víc škola, která je ZŠ, ale se zaměřením na sluchové vady. Protože Hluchý člověk má intelekt nastavený trochu jinak. Ne níž, ale jinak, právě vzhledem k tomu, že neslyší, takže jeho komunikace funguje jakoby černobíle, nevnímá tak snadno různé odstíny.

Navíc ti, kteří studují Speciální pedagogiku, konkrétně surdopedii, tak se znakový jazyk často učí. Není to nutná podmínka, i když se o tom uvažuje, ale spousta se jich ho učí. Ono to není, obzvlášť s malým dítětem, tak těžké.

0/0
26.1.2015 12:29

A88l21e68x38a66n35d63r 73K18o92s11t95k82a 8612418736784

PS: a rozhodně to JE nebezpečný sociální experiment s dětmi a pokud se nezvládne, tak ublíží celé generaci maldých lidí, včetně těch postižených.

+1/0
26.1.2015 8:43

P54e16t77r27a 45N65o41v53á94k27o22v63á 7748936934478

To není sociální experiment, to už takto víceméně 20 let funguje. A i před revolucí, když si to rodič prosadil, tak jeho postižené dítě mohlo vychodit běžnou ZŠ, jen to bylo náročnější.

Jediné, v čem je problém, tak poznat, pro které dítě je to vhodné a pro které ne, a "donutit" všechny, aby byli ochotní to uznat a neprojektovali do toho své chtění.

+1/0
26.1.2015 12:31

A60l14e71x70a50n79d70r 77K28o12s82t15k23a 8212638816834

Ale vždyť vy si vlastně sám odpovídáte: Funguje, ale jak dítě, tak rodiče se musí snažit. Co se změní, když to bude standart? Ti nesnaživí prostě nechají výuku na asistentovi (protože je zdarma) a bude jim to naprosto fuk. A pak bude trpět jak samo dítě, tak celá třída. A jelikož zvláštní (speciální, jedno jaké) školy už jaksi nebudou, tak to nepůjde řešit.

+1/0
26.1.2015 12:50

T52o61n23d85a 36H52e54j36l84í70k 1178513209427

škola, kde je ve třídě nejen pedagog, ale i asistent, je pro mne jako ta, kterou myslel i pan prezident jako speciální. 

Tyto děti potřebují ty asistenty, tak jim je dopřejme. Dopřejme jim takovou školu, kde asistenta mohou mít. 

Zda pak většina škol bude mít možnosti zařadit se do množiny těch, kde je asistent možný, nebo ne, záleží na situaci a možnostech té dané školy. 

Vše je to jen o pojmenování....Nemusíme říkat "normální škola" a "zvláštní škola", ale "škola bez asistentů" a "škola s asistenty". Faktický rozdíl bude nulový.

+8/0
25.1.2015 18:57

J98i16ř58í 31H56o68v13o37r74k45a 2106977430821

;-D To jste vedle jak ta jedle. Jasně řekl, že mají být "mezi svými", "ve své komunitě". Čili vozíčkáře do ústavů do lesů, žádné speciální třídy s asistenty.

+1/−9
25.1.2015 20:07

P36a39v83e62l 40O78d32r41a79z60i34l 6614279437650

Vozíčkáři snad tvoří nějakou významnou část klientů praktických škol?

+9/0
25.1.2015 21:19

P19e62t35r 18F68i82a97l64a 9893176223803

Vedle jak ta jedle jste Vy, pane Hovorko. Zeman odpovídal na dotaz, zda souhlasí s rušením speciálních a praktických škol a vyjádřil se jen k praktickým třídám. Zkuste si nastudovat rozdíl mezi druhy těchto škol, takhle nejste v obraze.;-D

Někam do lesů asi chcete strkat děti se středním a těžkým handicapem Vy, pseudo-humanisté, když se mají rušit uvedené třídy. Rv

+1/0
25.1.2015 21:33

Z24d86e76n85a 37S19v70o98b54o86d54o21v40á 2204666353966

"Učitelka Hana Štusáková se prezidenta zeptala, co si myslí o začleňování postižených dětí do běžných tříd."

http://archiv.ihned.cz/c1-63390180-nejsme-chobotnice-rika-ucitelka-ktere-zeman-radil-oddelit-zdrave-a-postizene-deti

- a Váš zdroj?

0/0
25.1.2015 21:50

P95e94t51r 68F71i65a82l73a 9893736983383

To přece bylo ve zprávách v televizi, že Zeman odpověděl na dotaz o rušení speciálních a praktických škol.

Začleňování dětí s lehkým handicapem do běžných škol se v rámci možností děje již spoustu let, to bylo občas i za komunistů na malých vesnických školách.

Všichni pseudo-humanisti se chovají jako pštrosi, kteří strkají hlavy do písku a nevidí děti se středním a těžkým handicapem. To je pak všechny nacpete do ústavů?

Mám příklady z okruhu známých - u fyzicky handicapovaného dítěte je zřejmé, že běžnou ZŠ nebude moct navštěvovat a jiní zase mají dítě, které chodí do praktické třídy, kam bylo přeřazeno z běžné ZŠ, aby nepropadlo, je spokojeno, dělá pokroky, už je nejlepší ve třídě.

Dnes v noci byl v TV pořad o dětech ze zvláštních škol - nyní praktických, které dosáhly úspěchů právě jen díky individuální péči těchto škol. Nadarmo tam učitelé nevystudovali speciální pedagogiku.

+1/0
25.1.2015 22:07

J74i92ř54í 27H97o17v54o12r74k96a 2516557440211

Ne ne, otázka zněla na začleňování postižených dětí mezi normální a padla na diskusi v rehabilitačním ústavu (úrazy a nemoci páteře, kloubů atd.)

Zeman skutečně ani náznakem nezmínil problémy nedostatečné podpory inkluze, asistentů atd. Záznam je neúprosný, opakovaně vykládal, že jsou postižené děti mezi zdravými nešťastné, oběti posměchu a šikany a že jim je nejlépe "mezi svými". Nijak zlý a neobvyklý názor - z přelomu RU a 1. republiky :-)

+2/−1
25.1.2015 23:31

P31e17t24r 77F58i25a71l66a 9933226703223

Takže si televize vymýšlela?

Kromě toho, v docela dlouhém textu, který se objevil v novinách, se Zeman zmínil pouze o praktických třídách .... a tam přece děti s problémy pohybového ústrojí nechodí.

+2/0
25.1.2015 23:39

Z51d31e93n22a 47S44v70o70b79o92d98o92v42á 2124226333326

- těžko říct, když jste nedal žádný odkaz..

- taky říkal, že není žádný rasista.. mě vážně není jasné, jak a z čeho jste si tak jistý o jakém hendikapu mluvil..

0/0
26.1.2015 0:27

P97e52t94r 33F60i43a74l58a 9223256833663

Mluvil o praktických třídách, jiné nejmenoval a tam chodí pouze děti s velmi nízkým IQ, nikoliv s tělesným postižením. Na těchto školách je hodně cikánských dětí a EU naši republiku za to kritizuje, proto se prezident zmínil o rasismu.

Do praktické třídy - dříve zvláštní nebo pomocné nejde žádné dítě automaticky, dělá testy. Proto se nyní rozhoduje o tom, že by cikánské děti měly mít mírnější kritéria, aby se prý zjistilo, zda je příp. nižší inteligence skutečná nebo se to jeví z důvodu nedostatečné výchovy rodičů.

+1/0
26.1.2015 0:46

P17a98v42e56l 84O64d32r17a61z59i17l 6834739417370

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/chladek-zeman-ve-svych-vyrocich-mluvil-spise-o-tezce-postizenych_330908.html#.VMVcnk3wvDc

Už se prostě smiřte s tím, že Zeman nemluvil o vozíčkářích, ale o nezvladatelných a nevzdělatelných dětech, jejichž integrace skutečně nepřináší nic pozitivního.

+4/0
25.1.2015 22:15

V18l31a45d55a12n 48Č44e94r68n74í87č90e86k 8292626353280

Takže Vy byste dělal rozdělení podle přidělení asistenta. A co takhle podle IQ?

Lidé jsou různí takže těch proměnných může být mnoho. Na druhou stranu souhlasím, že právě proto, že nejsou všichni stejní nemohou projít stejným vzdělávacím procesem.

+1/−1
25.1.2015 22:52

P86e13t71r 93F65i46a56l46a 9893256693483

Pardón pane Černíčku, nechtěl jsem dát mínus, zasekla se mi myš právě u Vás.

0/0
25.1.2015 23:17

V44l20a59d29a16n 65Č37e75r69n80í28č71e14k 8732816963730

V poho. Tohle vůbec neřeším. Přesto děkuji a omluva se přijímá;-)

+1/0
25.1.2015 23:19

T45o87n97d33a 87H96e69j68l43í51k 1848873199227

Jak jsem napsal, tak ano, školy bych dělil podle toho, zda mají možnost mít v třídě asistenty, nebo ne. Rodič si pak pro své dítě musí vybrat takovou školu, která asistenta umožňuje, pokud to jeho dítě potřebuje.

Některé školy prostě nemají zázemí pro lidi navíc, nebo "speciální pokoj" pro asistenta a dané dítě, jak se psalo v článku.

Nicméně by to byl parametr školy stejný, jako zda má hřiště na zahradě, nebo ne...

0/0
26.1.2015 0:16

V32l73a55d33a63n 38Č71e80r62n35í58č58e16k 8842986893910

No vzhledem k tomu, že takřka na každé škole je asistent zřejmě problém s místem nebude to hlavní. Myslím, že problém s asistenty mají spíše učitelé než žáci.

Jak jsem, ale psal já osobně bych dělil školy (žáky kteří je navštěvují) podle jiných parametrů. Hlavně dle schopnosti zvládnout učivo.

0/0
26.1.2015 0:32

J64a59r72d54a 36B70r24a56b23e89n59e71c 1240514879596

"Debaty o smysluplnosti inkluzivních škol rozpoutal minulý týden prezident Miloš Zeman, když prohlásil, že handicapované děti by se měly vzdělávat v praktických školách a do běžných tříd nepatří"

vážený redaktore prezident to přece takto neřekl, prohlásil jen, že děti s určitým typem handicapu by se měly vzdělávat odděleně. To,jak jste to záměrně zkreslil  svědčí buď o tom, že o tématu příliš nevíte anebo, což je horší, děláte to záměrně s cílem poškodit prezidenta

+12/−1
25.1.2015 18:29

Z67d94e96n57a 49S27v68o11b63o34d72o74v39á 2904836683536

- stejně je to sranda.. přes 20 let si ten zjev platíme v politice, ale sotva něco řekne, neobejde se bez obhájců a dovysvětlovačů "co vlastně chtěl pan prezident říct".)

- a stejně mi to od něj příjde ubohý.. s chutí zblajzne nabízený oběd, a pak, když pak dá možnost lidem se ptát (a pro mnohý to pořád je významná událost - zeptat se prezidenta..) nedá si ani tu práci, odpovědět s ohledem na to kdo a kde se ho ptá..).

0/−4
25.1.2015 19:28

P59e30t38r 46F67i95a13l40a 9763496473213

Mně zase přijde ubohý od Vás vymýšlet nesmysly jen proto, že potřebujete prezidenta pomluvit. Nevolil jsem ho, ale snad mu i začnu fandit kvůli nesmyslům, co píší lidé jako Vy.;-D

+4/0
25.1.2015 21:31

J18a48r83d70a 97B47r89a11b41e51n46e90c 1700894119976

lidé soudní pochopili, lidem hloupým je třeba dovysvětlit

0/0
27.1.2015 12:26

A49l26e32x15a89n28d63r 31K58o23s10t97k93a 8262728766304

Jen takový "drobný" a nepodstatný problém. Jak správně poznamenali, týkalo (mohlo by se to týkat) několika tisíc dětí. neexistuje tolik lidí schopných dělat asistenty. A není to jen o platech, ale také o vzdělání, které trvá nějakou dobu. A za B) by vůbec musely existovat fondy pro školy, aby ty asistenty mohly zaměstnat. Řešení, že pro dva postižené žáky škola nabere dva asistenty a vyhodí tři učitele je nepoužitelné. A pro pohybově postiženérampa stojí nějakých 100 tisíc, plošina víc, výtah tak milion, škola na to prostě v rozpočtu nemá.

+6/0
25.1.2015 18:26

M88i54c85h87a14e40l53a 92K66r21o18u82p47o74v76á 3930140908602

proč jste vyměnili tu fotografii za ilustrační foto ? protože  tam bylo tak 10 dětí ? jo to se ta inkluze pak krásně dělá. Tak ted je tam skutečná třída, kde už to taková pohádka nebude.

+9/0
25.1.2015 18:25

M27i41l30o89š 83M61a21c83k46ů 5900179252777

Všem obráncům romských dětí a jejich umístění do "normálních" tříd doporučuji shlédnout seriál na ČT - Třída osmá A. Já osobně jsem vydržel dva díly . U prvního jsem myslel, že to není možné. V druhém jsem už tomu uvěřil, no a na třetí jsem se pro jistotu nedíval, protože bych musel vraždit. Jestli je toto reprezentativní vzorek romské mládeže, tak potěš koště. Kdo by to nemohl najít, zde je odkaz. 

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10719503009-trida-8-a/313294340250001

Koukněte a potom něco povídejte.

+5/0
25.1.2015 18:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.