Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inkluze v praxi: autismus a slepota? Ve škole s asistenty není problém

Adam má Aspergerův syndrom. Vanesa vidí jen na jedno oko, a to navíc velmi špatně. Oba vše však za pomoci asistentek zvládají učit spolu se zdravými dětmi. Pražská ZŠ Jiřího Gutha-Jarkovského totiž praktikuje inkluzivní vzdělávání. To však není pro každého, shodují se asistentky i učitelky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a92n 43N55o51v95á52k 7235774588107

mě to přijde fakt plýtvání jednoho asistenta na jednoho hendikepa. Nešlo by je strčit všechny do jedné třídy a dělat to efektivněji?

0/0
3.2.2015 23:57

I34v89a39n63a 25M25á26l17k32o90v41á 4258782502450

Do kolika let budou tyto děti potřebovat asistenty?Pokud se třeba v rámci nediskriminace rozhodnou studovat na nějaké střední škole,jak budou zajištěny jejich specifické potřeby?

0/0
3.2.2015 20:48

J67i58r72i 30D15v83o24r66a63k 5677520355543

Vzdyt, ...uz po nekolikate..., jde o ty zaky, kteri vidi napr. pribor, poprve v zivote[>-]V!!

0/0
26.1.2015 12:02

J15a85n 66P73e32r57n96i38k 8150841578696

Inkluzivní školství a jeho efekt: bavil jsem se pár let zpět s jedním zastupitelem českého krajského města, který měl statistiku vynaložených nákladů na asistenty a následně uplatnění těchto lidí v pracovním procesu. Závěr byl jasný: tito lidé stejně nikdy pracovat nebudou (potvrzeno statistikou) a náklady jsou vyšší než na studenta medicíny včtně PhD. Tzn. levnější by bylo, aby byli rovnou na sociálních dávkách. Zbylé peníze by pak bylo efektivněší investovat do těch, ze kterých společnost bude opravdu něco mít. Rodiče takto postižených dětí by proto neměli vydírat ostatní a zejména ne se dožadovat, aby se ostatní přizpůsobili tempu jejich postižených dětí. Ohleduplnosti k postiženým se dá věnovat i v jiných činnostech, než je pracovní proces (škola = práce dětí).

+6/−1
26.1.2015 9:47

L75u13d16v78í13k 52G96a86j91d32o31š17í93k 2445433704322

Nejlevněji vyjde program Eutanasia. To už věděl i Adolf Hitler.

Tak jste to myslel?

0/−4
26.1.2015 9:51

J85a37n 69P20e39r50n58i67k 8820271498456

Umíte číst? Píši tam něco takového?

+1/0
26.1.2015 9:53

R59o19l88a96n27d98o 14A20r24i65a79s 3591136329968

Myslíte úplně stejně jako Adolfovi chlapci

0/−2
26.1.2015 11:40

V91l31a39d61a35n 20Č10e44r74n28í29č26e44k 8322616623160

Nesmysl. Věty evokující či obsahující slova nikdy, nikdo, každý jsou lež. Jestliže najdu jen jednoho člověka, který využíval asistenta a není na pracáku, usvědčím Vás ze lži.

+1/0
26.1.2015 10:06

R46o77l13a35n14d18o 89A33r28i14a51s 3361346469228

Kašlete na něj, s hlupákem není možná žádná diskuse

0/0
26.1.2015 11:40

P47a28v28e15l 57O17d48r10a84z89i69l 6794819757510

S tebou taky nikdo nediskutuje.

+1/0
26.1.2015 13:56

R57o17l29a11n56d76o 28A88r11i97a21s 3561826839758

"Jeden zastupitel", "jedna paní povídala", btw. Hajloval u toho? Einstein to jistě nebyl.

Úvodem bych chtěl citovat z článku, který je vzácně vyvážený "Ne všechny děti s handicapem je ovšem možné vzdělávat v klasických třídách. „Myslím, že je to případ od případu. Musí se to posoudit individuálně, pro které dítě je to přínos a pro které ne,“ Reálná čísla ze zahraničí hovoří jinak neš ten "jeden Váš známý zastupitel", asistenti jsou nákladní, jsou ale levnější a to podstatně než například dříve prosazovaná ústavní péče. K uplatnění  dětí s handicapem - je to případ od případu, ale pokud se budeme bavit o těch skutečně těžkých, pokud jim péčí umožníme být i jen částečně samostatnými, má to smysl jak pro ně, tak i po ekonomické stránce. Úlně na závěr .Částí  populace, která je závislá na péči státu (a to i ekonomicky) je celá řada - co lidé s Alzheimerem ? Stárneme jako populace, incidence  prudce roste? Chcete je střílet? stjeně z nich už nikdy nic nebude.

+1/0
26.1.2015 11:39

V96l62a80d10a96n 38Č74e53r23n16í61č87e43k 8542326413470

Souhlasím.

Dovolím si doplnit svůj názor. Nejen, že jim bude umožněno být samostatnějšími, ale určitě i šťastnějšími.

+1/0
26.1.2015 11:46

J75a20n 84P49e78r56n28i32k 8450301178586

Vážený pane, oba dva se bavíme o něčem jiném. Vy o vzdělávání handicapovaných dětí a já o inkluzivním školství. Takže abychom si to vyjasnili: jsem pro vzdělávání handicapovaných dětí bez rozdílu. Tyto děti potřebují zvláštní přístup a svoje tempo. I když je dítě mentálně zdrávo, tak k výuce je potřeba i pohyb, takže i na standardní výuku potřebuje zvláštní přístup. To znamená že buď zdržuje zbytek třídy nebo onen asistent vyrušuje ostatní, tzn. nutně zpomaluje výuku. K čemu takové školství povede? Ti schopnější a movitější prostě odejdou velmi brzo do výběrových tříd. Zbytek populace neprobere ani to, co by probrat měl. A pak se můžete divit, že sociální nůžky se rozvírají čím dál více. Chytří budou ještě více chytřejší a ti průměrní sklouznou do podprůměru .... Zkuste se zeptat rodičů dětí, kde nějaký asistent ve třídě figuruje a jak jsou z takového žáka s asistentem nadšení.

+2/0
26.1.2015 12:04

R73o33l72a13n31d19o 68A81r52i10a97s 3431116669238

Na bavíme se o tomtéž, akorát, že vy o inkluzi netušíte ani zbla. V této problematice není na dogmatismus místo. Takže ještě jednou pro ty pomalejší. Inkluze není pro každého má ale smysl, stejně tak mají smysl speciální školy. To, kde které dítě bude se musí posoudit přísně individuálně. Pak je to ku prospěchu handicapovaného, ale i většinového kolektivu, v případě že k inkluzi dojde. Nejde ale od stolu všezahrnujícím  blábolem  říci, co je pro koho vhodné. Na rozdíl od Vás mám s oběma systémy osobní zkušenost. Znám skvělé speciální školy, znám špatné speciálky, znám výtečně a dokonale zvládnuté inkluze ve standadních školách - rouhodně  zde nedochází k zhoršní kvality výuky, zároveň vím, že nevhodně volená inkluze je peklo pro všechny. Jinak milý Honzíku, opravdu nepište o tom, v čem nejste odborně silný. Nutně to povede k  úsměvným závěrům. Definujte mi prosím  "KDYŽ JE DÍTĚ MENTÁLNĚ ZDRÁV", je to totiž docela honička i pro odborníka. dám Vám jeden typický příklad dětí, které dříve končily skoro vždy a dnes  také  často končí  ve speciálních školách - jsou to hyperaktivní děti , kterým někteří odborníci říkají s nasázkou "malí zločinci", nesoustředění, nereagující na pokyny, s mizernými výsledky, neschopní dosáhnout ani minimálních výsledků. U velké části z nich stačí kvalitní dětský psychiatr, případně farmakoterapie a někdy i asistent. vyrostou z nich "normální lidé", kteří mohou být často i nadprůměrně inteligentní. Někteří zvládnou jakoukoli univerzitu. Kouzlo je v tom, že ze své hyperaktivity většina z nich i bez léčby časem vyroste, nicméně až v dospělosti zjistíme, že ten kopáč v díře, nebo chlap s paleťákem v supermarketu má nevyužité IQ 130... prostě nedostali šanci.

+1/0
26.1.2015 13:02

J22a32n 95P57e63r31n10i71k 8420141298776

Tak pokud se bavíte o ADHD, tak bohužel ta nechodí osamoceně. Naprosto s Vámi souhlasím, že ta inkluze pomůže tomu danému dítěti, jenže uškodí bohužel ve většině případů zbývajícím 97% dětí ve třídě. A řeknu Vám to na rovinu. Jsem sobec a chci, aby moje děti měly klid na studium a ve třídě je nerušil žádný asistent. Až ty děti budou schopny fungovat bez asistenta, tak nechť se zařadí zpět do normální třídy. Protože už jen úleva někomu z něčeho je pro ten zbytek třídy velmi demotivující. Až ty děti vyrostou, taky jim v práci nebude za zadkem stát žádný asistent. A hlavně nikdo jim žádnou výhodu neposkytne jen proto, že mají to či ono.

+2/0
26.1.2015 13:36

V44l78a89d79a10n 30Č50e12r39n77í73č71e78k 8402496413180

Děti s tím problém nemají. Je potřeba jim to vysvětlit proč a jaké " úlevy" jsou poskytovánu danému žáku. Mají dost rozumu na to aby to pobraly a věřte, že ty inteligentní, které by mohly být demotivovány, by s ním určitě neměnily. problém jsou rodiče jako Vy.

0/−1
26.1.2015 15:36
Foto

V27l36a66d33i32m73i81r 97V16o85j40a28c52e34k 5906734899912

Učitelé mají samy ze sebou co dělat a myslím si že vysokošloský  učitel zas neumí učit autistu nebo slepého žáka.Už tak brečí učitelé že mají nízký plat a ne se dělit o výchovu z poztiženýmy dětmi .Tady se líčí vše ideálně ale učitel má osnovy a má je dodržovat a proto už od dobna stále opakují až do konce května a chodí do různých kin a divadel ,na výlety jen aby se nemuseli učit.

+1/−2
26.1.2015 9:14

V71l98a77d92a98n 36Č44e47r59n26í26č24e89k 8902536163470

Přiznám se, že jsem to asi úplně nepochopil. Ale jestli chodí do divadel, výlety atd. to asi žáci moc neovlivní. To je aktivita těch učitelů. Nízký plat. Ve které profesi je zaměstnanec spokojen s platem :-)

+1/0
26.1.2015 10:23

P95e55t65r62a 79N82o92v69á11k97o76v48á 7148836794168

Tak ono je potřeba rozlišovat. Existují lidé, kteří jsou pouze tělesně postižení, pak pouze mentálně postižení a nakonec tělesně a přidruženě i mentálně postižení. Pokud jsou intelektuálně v mezích normality, není problém je vzdělávat v běžné třídě, pokud je škola schopná poskytnout jim potřebné zařízení a pomůcky, které vyrovnají jejich tělesný handicap. Takovou "pomůckou" může být i asistent pedagoga.

Pokud jsou děti mentálně postižené, je potřeba zjistit, jak budou oni snášet běžný kolektiv a jak bude kolektiv snášet je. Opět s asistentem to nemusí být problém, ale není-li asistent, může se jednat právě o situaci, kdy se buď učitel věnuje tomuto dítěti, a nemá čas na ty normální, nebo se věnuje většině těch normálních a nemá čas na tohoto jedince. Obojí je problém, který by měli učitel, škola a rodiče zvážit, a pokud není šance asistenta získat (většinou na něj nejsou finance) a rodiče jsou schopni dítě dopravovat denně do ZŠ praktické, tak by tam dítě mělo být přeřazeno, je to pro něj opravdu lepší. Třídy jsou tam po asi deseti dětech, kterým má učitel čas se více věnovat, jedou pomaleji, praktičtěji, všechno si hodně ukazují na příkladech, aby pochopili.

Proč mají být tyto školy zrušeny? Protože rodiče a protože šílená lobby za inkluzi. Rodiče nechtějí, aby jejich dítě mělo cejch ZŠ praktické. I proto dneska školu s takovým názvem najdete málokde, protože se prostě jmenují ZŠ. Aby dítě necejchovali. Ale i tak chtějí rodiče tyto děti integrovat do běžných ZŠ.

Tyto školy se také specializují na poruchy chování. Jsou děti hyperaktivní a "zlobivé", kdy jedno takové rozloží vyučování běžné třídy. Ty děti nejsou hloupé, nemají nižší IQ, ani nejsou tělesně postižené, ale mají problémy se dlouhodobě soustředit a musí se s nimi opět pracovat v menším kolektivu a jinak. A i když se běžné ZŠ tváří, že není problém, že ony s takovým dítětem umí pracovat, často to ve skutečnosti problém je a rodiče chodí na kobereček, aby si ředitel mohl postěžovat na dítě.

+1/0
25.1.2015 23:27

A40l70e47x19a89n90d28r 73K15o57s67t17k24a 8422348806554

Asistenta získat. Problém není ani tak v tom, kolik to stojí. Problém je v tom, že pokud budete chtít posílat do "ormálních" škol tisíce dětí s asistenty, tak jaksi potřebujete tisíce asistentů. A asistenta s širším pedagogickým zvděláním, než má běžný učitel prostě nevyrobíte za týden. Optimální varianta (zkušený s nějakou praxí) je možná tak za 10 LET.

+4/0
26.1.2015 1:38

P18e77t39r75a 94N31o87v40á63k79o19v84á 7528526814628

Pedagogický asistent je člověk, který má bakalářské vzdělání v oboru Speciální pedagogika například, nebo toho konkrétního oboru. (Když jdete studovat na Učitele, tak Bc. stupeň se jmenuje pedagogické asistenství, NMgr. je pak Učitelství.) Takových lidí máme, že bychom s nimi mohli dláždit. Pak je případně ještě osobní asistent toho dítěte, a toho může dělat a ve většině případů dělá rodič, i když se to nedoporučuje.

On opravdu není problém v tom mít ve škole asistenta pedagoga, on je problém v tom, z čeho ho zaplatit.

+3/0
26.1.2015 8:26

A25l29e32x49a18n93d71r 67K60o45s30t51k96a 8232928736714

Jenže takový člověk, kterého popisujete si poradí maximálně tak s pohybově postiženým, nebo skoro slepým. Na hluchého musí umět znakovou řeč, co by dělal s lehce mentálně postiženým by mě také zajímalo. Ale jasně, základem problému jsou peníze. Pak čas a nakonec vůle k řešení, pokud se dotyčný jedinec ukáže být v běžné třídě nevzdělatelný i s asistentem.

+2/0
26.1.2015 8:36

L26u46d49v27í93k 55G52a34j73d46o88š17í80k 2845573984932

Trochu asistenty podceňujete.

Mají na starost jedno dítě a rodiče toho dítěte se s ním také naučí komunikovat. Proč by to nezvládl asistent, když s tím dítětem tráví denně půl dne stejně jako jeho rodiče?

Jinak upozorňuji, že peníze na asistenta jdou z úplně jiného balíku peněz než na platy učitelů a školy na to dostávají extra dotaci stejně jako jí dostávají na provoz školy speciální. Provoz speciální školy ovšem vyjde daleko dráž.

+1/0
26.1.2015 9:48

P64e64t38r53a 45N78o16v35á80k36o68v27á 7688966764368

Jenže hluché dítě nemá co dělat v běžné ZŠ. To je právě ten případ, kdy dá dítěti víc škola, která je ZŠ, ale se zaměřením na sluchové vady. Protože Hluchý člověk má intelekt nastavený trochu jinak. Ne níž, ale jinak, právě vzhledem k tomu, že neslyší, takže jeho komunikace funguje jakoby černobíle, nevnímá tak snadno různé odstíny.

Navíc ti, kteří studují Speciální pedagogiku, konkrétně surdopedii, tak se znakový jazyk často učí. Není to nutná podmínka, i když se o tom uvažuje, ale spousta se jich ho učí. Ono to není, obzvlášť s malým dítětem, tak těžké.

0/0
26.1.2015 12:29

A31l21e16x48a98n62d38r 23K74o85s24t86k66a 8642488286534

PS: a rozhodně to JE nebezpečný sociální experiment s dětmi a pokud se nezvládne, tak ublíží celé generaci maldých lidí, včetně těch postižených.

+1/0
26.1.2015 8:43

P96e94t83r80a 46N40o24v45á67k86o35v64á 7768696614858

To není sociální experiment, to už takto víceméně 20 let funguje. A i před revolucí, když si to rodič prosadil, tak jeho postižené dítě mohlo vychodit běžnou ZŠ, jen to bylo náročnější.

Jediné, v čem je problém, tak poznat, pro které dítě je to vhodné a pro které ne, a "donutit" všechny, aby byli ochotní to uznat a neprojektovali do toho své chtění.

+1/0
26.1.2015 12:31

A69l77e19x10a40n31d50r 88K52o39s58t22k51a 8852628816714

Ale vždyť vy si vlastně sám odpovídáte: Funguje, ale jak dítě, tak rodiče se musí snažit. Co se změní, když to bude standart? Ti nesnaživí prostě nechají výuku na asistentovi (protože je zdarma) a bude jim to naprosto fuk. A pak bude trpět jak samo dítě, tak celá třída. A jelikož zvláštní (speciální, jedno jaké) školy už jaksi nebudou, tak to nepůjde řešit.

+1/0
26.1.2015 12:50

T32o83n26d39a 95H17e74j48l60í72k 1968613529237

škola, kde je ve třídě nejen pedagog, ale i asistent, je pro mne jako ta, kterou myslel i pan prezident jako speciální. 

Tyto děti potřebují ty asistenty, tak jim je dopřejme. Dopřejme jim takovou školu, kde asistenta mohou mít. 

Zda pak většina škol bude mít možnosti zařadit se do množiny těch, kde je asistent možný, nebo ne, záleží na situaci a možnostech té dané školy. 

Vše je to jen o pojmenování....Nemusíme říkat "normální škola" a "zvláštní škola", ale "škola bez asistentů" a "škola s asistenty". Faktický rozdíl bude nulový.

+8/0
25.1.2015 18:57

J98i53ř18í 57H64o17v96o13r17k52a 2546317330871

;-D To jste vedle jak ta jedle. Jasně řekl, že mají být "mezi svými", "ve své komunitě". Čili vozíčkáře do ústavů do lesů, žádné speciální třídy s asistenty.

+1/−9
25.1.2015 20:07

P37a81v84e25l 13O80d59r39a64z78i93l 6394589367430

Vozíčkáři snad tvoří nějakou významnou část klientů praktických škol?

+9/0
25.1.2015 21:19

P68e97t75r 52F84i49a64l85a 9783646783633

Vedle jak ta jedle jste Vy, pane Hovorko. Zeman odpovídal na dotaz, zda souhlasí s rušením speciálních a praktických škol a vyjádřil se jen k praktickým třídám. Zkuste si nastudovat rozdíl mezi druhy těchto škol, takhle nejste v obraze.;-D

Někam do lesů asi chcete strkat děti se středním a těžkým handicapem Vy, pseudo-humanisté, když se mají rušit uvedené třídy. Rv

+1/0
25.1.2015 21:33

Z78d38e93n15a 18S78v92o62b44o69d25o11v22á 2574306593776

"Učitelka Hana Štusáková se prezidenta zeptala, co si myslí o začleňování postižených dětí do běžných tříd."

http://archiv.ihned.cz/c1-63390180-nejsme-chobotnice-rika-ucitelka-ktere-zeman-radil-oddelit-zdrave-a-postizene-deti

- a Váš zdroj?

0/0
25.1.2015 21:50

P98e37t73r 37F14i41a10l68a 9803686123583

To přece bylo ve zprávách v televizi, že Zeman odpověděl na dotaz o rušení speciálních a praktických škol.

Začleňování dětí s lehkým handicapem do běžných škol se v rámci možností děje již spoustu let, to bylo občas i za komunistů na malých vesnických školách.

Všichni pseudo-humanisti se chovají jako pštrosi, kteří strkají hlavy do písku a nevidí děti se středním a těžkým handicapem. To je pak všechny nacpete do ústavů?

Mám příklady z okruhu známých - u fyzicky handicapovaného dítěte je zřejmé, že běžnou ZŠ nebude moct navštěvovat a jiní zase mají dítě, které chodí do praktické třídy, kam bylo přeřazeno z běžné ZŠ, aby nepropadlo, je spokojeno, dělá pokroky, už je nejlepší ve třídě.

Dnes v noci byl v TV pořad o dětech ze zvláštních škol - nyní praktických, které dosáhly úspěchů právě jen díky individuální péči těchto škol. Nadarmo tam učitelé nevystudovali speciální pedagogiku.

+1/0
25.1.2015 22:07

J26i16ř61í 33H51o65v33o56r10k11a 2766237650271

Ne ne, otázka zněla na začleňování postižených dětí mezi normální a padla na diskusi v rehabilitačním ústavu (úrazy a nemoci páteře, kloubů atd.)

Zeman skutečně ani náznakem nezmínil problémy nedostatečné podpory inkluze, asistentů atd. Záznam je neúprosný, opakovaně vykládal, že jsou postižené děti mezi zdravými nešťastné, oběti posměchu a šikany a že jim je nejlépe "mezi svými". Nijak zlý a neobvyklý názor - z přelomu RU a 1. republiky :-)

+2/−1
25.1.2015 23:31

P67e84t27r 31F35i71a64l58a 9143376733323

Takže si televize vymýšlela?

Kromě toho, v docela dlouhém textu, který se objevil v novinách, se Zeman zmínil pouze o praktických třídách .... a tam přece děti s problémy pohybového ústrojí nechodí.

+2/0
25.1.2015 23:39

Z78d68e22n46a 16S29v75o55b82o46d73o45v87á 2114306583116

- těžko říct, když jste nedal žádný odkaz..

- taky říkal, že není žádný rasista.. mě vážně není jasné, jak a z čeho jste si tak jistý o jakém hendikapu mluvil..

0/0
26.1.2015 0:27

P84e70t56r 69F29i23a77l43a 9193136523533

Mluvil o praktických třídách, jiné nejmenoval a tam chodí pouze děti s velmi nízkým IQ, nikoliv s tělesným postižením. Na těchto školách je hodně cikánských dětí a EU naši republiku za to kritizuje, proto se prezident zmínil o rasismu.

Do praktické třídy - dříve zvláštní nebo pomocné nejde žádné dítě automaticky, dělá testy. Proto se nyní rozhoduje o tom, že by cikánské děti měly mít mírnější kritéria, aby se prý zjistilo, zda je příp. nižší inteligence skutečná nebo se to jeví z důvodu nedostatečné výchovy rodičů.

+1/0
26.1.2015 0:46

P88a42v39e54l 82O52d86r50a79z35i30l 6394299537310

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/chladek-zeman-ve-svych-vyrocich-mluvil-spise-o-tezce-postizenych_330908.html#.VMVcnk3wvDc

Už se prostě smiřte s tím, že Zeman nemluvil o vozíčkářích, ale o nezvladatelných a nevzdělatelných dětech, jejichž integrace skutečně nepřináší nic pozitivního.

+4/0
25.1.2015 22:15

V95l26a11d75a69n 79Č86e57r66n54í18č11e35k 8132426623740

Takže Vy byste dělal rozdělení podle přidělení asistenta. A co takhle podle IQ?

Lidé jsou různí takže těch proměnných může být mnoho. Na druhou stranu souhlasím, že právě proto, že nejsou všichni stejní nemohou projít stejným vzdělávacím procesem.

+1/−1
25.1.2015 22:52

P85e23t53r 91F89i92a10l60a 9503336793543

Pardón pane Černíčku, nechtěl jsem dát mínus, zasekla se mi myš právě u Vás.

0/0
25.1.2015 23:17

V50l13a47d32a96n 76Č66e49r33n64í95č31e86k 8302536563480

V poho. Tohle vůbec neřeším. Přesto děkuji a omluva se přijímá;-)

+1/0
25.1.2015 23:19

T54o86n14d48a 17H85e37j62l38í95k 1658603529887

Jak jsem napsal, tak ano, školy bych dělil podle toho, zda mají možnost mít v třídě asistenty, nebo ne. Rodič si pak pro své dítě musí vybrat takovou školu, která asistenta umožňuje, pokud to jeho dítě potřebuje.

Některé školy prostě nemají zázemí pro lidi navíc, nebo "speciální pokoj" pro asistenta a dané dítě, jak se psalo v článku.

Nicméně by to byl parametr školy stejný, jako zda má hřiště na zahradě, nebo ne...

0/0
26.1.2015 0:16

V34l46a54d28a32n 20Č33e67r63n18í96č78e63k 8362326483430

No vzhledem k tomu, že takřka na každé škole je asistent zřejmě problém s místem nebude to hlavní. Myslím, že problém s asistenty mají spíše učitelé než žáci.

Jak jsem, ale psal já osobně bych dělil školy (žáky kteří je navštěvují) podle jiných parametrů. Hlavně dle schopnosti zvládnout učivo.

0/0
26.1.2015 0:32

J53a55r72d45a 83B72r68a23b49e19n36e41c 1260244599986

"Debaty o smysluplnosti inkluzivních škol rozpoutal minulý týden prezident Miloš Zeman, když prohlásil, že handicapované děti by se měly vzdělávat v praktických školách a do běžných tříd nepatří"

vážený redaktore prezident to přece takto neřekl, prohlásil jen, že děti s určitým typem handicapu by se měly vzdělávat odděleně. To,jak jste to záměrně zkreslil  svědčí buď o tom, že o tématu příliš nevíte anebo, což je horší, děláte to záměrně s cílem poškodit prezidenta

+12/−1
25.1.2015 18:29

Z28d50e12n64a 19S29v88o84b46o89d35o83v79á 2624886283846

- stejně je to sranda.. přes 20 let si ten zjev platíme v politice, ale sotva něco řekne, neobejde se bez obhájců a dovysvětlovačů "co vlastně chtěl pan prezident říct".)

- a stejně mi to od něj příjde ubohý.. s chutí zblajzne nabízený oběd, a pak, když pak dá možnost lidem se ptát (a pro mnohý to pořád je významná událost - zeptat se prezidenta..) nedá si ani tu práci, odpovědět s ohledem na to kdo a kde se ho ptá..).

0/−4
25.1.2015 19:28

P50e91t24r 67F25i65a32l14a 9193956783173

Mně zase přijde ubohý od Vás vymýšlet nesmysly jen proto, že potřebujete prezidenta pomluvit. Nevolil jsem ho, ale snad mu i začnu fandit kvůli nesmyslům, co píší lidé jako Vy.;-D

+4/0
25.1.2015 21:31

J52a13r19d78a 37B60r70a22b28e53n67e18c 1810204109916

lidé soudní pochopili, lidem hloupým je třeba dovysvětlit

0/0
27.1.2015 12:26

A15l33e31x34a84n48d11r 55K43o42s94t46k92a 8682408216454

Jen takový "drobný" a nepodstatný problém. Jak správně poznamenali, týkalo (mohlo by se to týkat) několika tisíc dětí. neexistuje tolik lidí schopných dělat asistenty. A není to jen o platech, ale také o vzdělání, které trvá nějakou dobu. A za B) by vůbec musely existovat fondy pro školy, aby ty asistenty mohly zaměstnat. Řešení, že pro dva postižené žáky škola nabere dva asistenty a vyhodí tři učitele je nepoužitelné. A pro pohybově postiženérampa stojí nějakých 100 tisíc, plošina víc, výtah tak milion, škola na to prostě v rozpočtu nemá.

+6/0
25.1.2015 18:26

M80i36c20h96a32e19l49a 69K74r26o41u20p14o67v33á 3590980828842

proč jste vyměnili tu fotografii za ilustrační foto ? protože  tam bylo tak 10 dětí ? jo to se ta inkluze pak krásně dělá. Tak ted je tam skutečná třída, kde už to taková pohádka nebude.

+9/0
25.1.2015 18:25

M20i39l16o96š 69M75a82c90k67ů 5120819172187

Všem obráncům romských dětí a jejich umístění do "normálních" tříd doporučuji shlédnout seriál na ČT - Třída osmá A. Já osobně jsem vydržel dva díly . U prvního jsem myslel, že to není možné. V druhém jsem už tomu uvěřil, no a na třetí jsem se pro jistotu nedíval, protože bych musel vraždit. Jestli je toto reprezentativní vzorek romské mládeže, tak potěš koště. Kdo by to nemohl najít, zde je odkaz. 

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10719503009-trida-8-a/313294340250001

Koukněte a potom něco povídejte.

+5/0
25.1.2015 18:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.