Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inkluze v praxi: autismus a slepota? Ve škole s asistenty není problém

Adam má Aspergerův syndrom. Vanesa vidí jen na jedno oko, a to navíc velmi špatně. Oba vše však za pomoci asistentek zvládají učit spolu se zdravými dětmi. Pražská ZŠ Jiřího Gutha-Jarkovského totiž praktikuje inkluzivní vzdělávání. To však není pro každého, shodují se asistentky i učitelky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a94n 20N18o69v90á59k 7725124488797

mě to přijde fakt plýtvání jednoho asistenta na jednoho hendikepa. Nešlo by je strčit všechny do jedné třídy a dělat to efektivněji?

0/0
3.2.2015 23:57

I21v55a73n52a 26M44á69l95k81o23v14á 4548422562550

Do kolika let budou tyto děti potřebovat asistenty?Pokud se třeba v rámci nediskriminace rozhodnou studovat na nějaké střední škole,jak budou zajištěny jejich specifické potřeby?

0/0
3.2.2015 20:48

J19i62r54i 62D20v67o25r45a53k 5597200945623

Vzdyt, ...uz po nekolikate..., jde o ty zaky, kteri vidi napr. pribor, poprve v zivote[>-]V!!

0/0
26.1.2015 12:02

J63a84n 10P36e71r12n33i62k 8520541958616

Inkluzivní školství a jeho efekt: bavil jsem se pár let zpět s jedním zastupitelem českého krajského města, který měl statistiku vynaložených nákladů na asistenty a následně uplatnění těchto lidí v pracovním procesu. Závěr byl jasný: tito lidé stejně nikdy pracovat nebudou (potvrzeno statistikou) a náklady jsou vyšší než na studenta medicíny včtně PhD. Tzn. levnější by bylo, aby byli rovnou na sociálních dávkách. Zbylé peníze by pak bylo efektivněší investovat do těch, ze kterých společnost bude opravdu něco mít. Rodiče takto postižených dětí by proto neměli vydírat ostatní a zejména ne se dožadovat, aby se ostatní přizpůsobili tempu jejich postižených dětí. Ohleduplnosti k postiženým se dá věnovat i v jiných činnostech, než je pracovní proces (škola = práce dětí).

+6/−1
26.1.2015 9:47

L23u98d46v79í68k 80G16a62j36d43o14š63í48k 2925273114872

Nejlevněji vyjde program Eutanasia. To už věděl i Adolf Hitler.

Tak jste to myslel?

0/−4
26.1.2015 9:51

J58a16n 71P84e59r11n29i59k 8290541158846

Umíte číst? Píši tam něco takového?

+1/0
26.1.2015 9:53

R53o85l10a11n18d23o 15A11r45i17a78s 3501236569118

Myslíte úplně stejně jako Adolfovi chlapci

0/−2
26.1.2015 11:40

V57l65a32d18a62n 39Č45e51r65n47í54č50e24k 8852786493310

Nesmysl. Věty evokující či obsahující slova nikdy, nikdo, každý jsou lež. Jestliže najdu jen jednoho člověka, který využíval asistenta a není na pracáku, usvědčím Vás ze lži.

+1/0
26.1.2015 10:06

R86o18l31a58n59d76o 48A91r19i86a82s 3561706649158

Kašlete na něj, s hlupákem není možná žádná diskuse

0/0
26.1.2015 11:40

P18a86v72e57l 70O87d81r75a89z55i63l 6584519757590

S tebou taky nikdo nediskutuje.

+1/0
26.1.2015 13:56

R59o31l30a98n11d91o 68A92r35i16a71s 3401236469368

"Jeden zastupitel", "jedna paní povídala", btw. Hajloval u toho? Einstein to jistě nebyl.

Úvodem bych chtěl citovat z článku, který je vzácně vyvážený "Ne všechny děti s handicapem je ovšem možné vzdělávat v klasických třídách. „Myslím, že je to případ od případu. Musí se to posoudit individuálně, pro které dítě je to přínos a pro které ne,“ Reálná čísla ze zahraničí hovoří jinak neš ten "jeden Váš známý zastupitel", asistenti jsou nákladní, jsou ale levnější a to podstatně než například dříve prosazovaná ústavní péče. K uplatnění  dětí s handicapem - je to případ od případu, ale pokud se budeme bavit o těch skutečně těžkých, pokud jim péčí umožníme být i jen částečně samostatnými, má to smysl jak pro ně, tak i po ekonomické stránce. Úlně na závěr .Částí  populace, která je závislá na péči státu (a to i ekonomicky) je celá řada - co lidé s Alzheimerem ? Stárneme jako populace, incidence  prudce roste? Chcete je střílet? stjeně z nich už nikdy nic nebude.

+1/0
26.1.2015 11:39

V63l82a89d83a85n 18Č77e90r76n72í25č29e48k 8812696303840

Souhlasím.

Dovolím si doplnit svůj názor. Nejen, že jim bude umožněno být samostatnějšími, ale určitě i šťastnějšími.

+1/0
26.1.2015 11:46

J42a66n 20P32e95r48n43i15k 8170931138646

Vážený pane, oba dva se bavíme o něčem jiném. Vy o vzdělávání handicapovaných dětí a já o inkluzivním školství. Takže abychom si to vyjasnili: jsem pro vzdělávání handicapovaných dětí bez rozdílu. Tyto děti potřebují zvláštní přístup a svoje tempo. I když je dítě mentálně zdrávo, tak k výuce je potřeba i pohyb, takže i na standardní výuku potřebuje zvláštní přístup. To znamená že buď zdržuje zbytek třídy nebo onen asistent vyrušuje ostatní, tzn. nutně zpomaluje výuku. K čemu takové školství povede? Ti schopnější a movitější prostě odejdou velmi brzo do výběrových tříd. Zbytek populace neprobere ani to, co by probrat měl. A pak se můžete divit, že sociální nůžky se rozvírají čím dál více. Chytří budou ještě více chytřejší a ti průměrní sklouznou do podprůměru .... Zkuste se zeptat rodičů dětí, kde nějaký asistent ve třídě figuruje a jak jsou z takového žáka s asistentem nadšení.

+2/0
26.1.2015 12:04

R45o81l19a45n76d18o 36A93r67i85a75s 3731226529188

Na bavíme se o tomtéž, akorát, že vy o inkluzi netušíte ani zbla. V této problematice není na dogmatismus místo. Takže ještě jednou pro ty pomalejší. Inkluze není pro každého má ale smysl, stejně tak mají smysl speciální školy. To, kde které dítě bude se musí posoudit přísně individuálně. Pak je to ku prospěchu handicapovaného, ale i většinového kolektivu, v případě že k inkluzi dojde. Nejde ale od stolu všezahrnujícím  blábolem  říci, co je pro koho vhodné. Na rozdíl od Vás mám s oběma systémy osobní zkušenost. Znám skvělé speciální školy, znám špatné speciálky, znám výtečně a dokonale zvládnuté inkluze ve standadních školách - rouhodně  zde nedochází k zhoršní kvality výuky, zároveň vím, že nevhodně volená inkluze je peklo pro všechny. Jinak milý Honzíku, opravdu nepište o tom, v čem nejste odborně silný. Nutně to povede k  úsměvným závěrům. Definujte mi prosím  "KDYŽ JE DÍTĚ MENTÁLNĚ ZDRÁV", je to totiž docela honička i pro odborníka. dám Vám jeden typický příklad dětí, které dříve končily skoro vždy a dnes  také  často končí  ve speciálních školách - jsou to hyperaktivní děti , kterým někteří odborníci říkají s nasázkou "malí zločinci", nesoustředění, nereagující na pokyny, s mizernými výsledky, neschopní dosáhnout ani minimálních výsledků. U velké části z nich stačí kvalitní dětský psychiatr, případně farmakoterapie a někdy i asistent. vyrostou z nich "normální lidé", kteří mohou být často i nadprůměrně inteligentní. Někteří zvládnou jakoukoli univerzitu. Kouzlo je v tom, že ze své hyperaktivity většina z nich i bez léčby časem vyroste, nicméně až v dospělosti zjistíme, že ten kopáč v díře, nebo chlap s paleťákem v supermarketu má nevyužité IQ 130... prostě nedostali šanci.

+1/0
26.1.2015 13:02

J33a29n 53P72e85r34n12i20k 8380141688526

Tak pokud se bavíte o ADHD, tak bohužel ta nechodí osamoceně. Naprosto s Vámi souhlasím, že ta inkluze pomůže tomu danému dítěti, jenže uškodí bohužel ve většině případů zbývajícím 97% dětí ve třídě. A řeknu Vám to na rovinu. Jsem sobec a chci, aby moje děti měly klid na studium a ve třídě je nerušil žádný asistent. Až ty děti budou schopny fungovat bez asistenta, tak nechť se zařadí zpět do normální třídy. Protože už jen úleva někomu z něčeho je pro ten zbytek třídy velmi demotivující. Až ty děti vyrostou, taky jim v práci nebude za zadkem stát žádný asistent. A hlavně nikdo jim žádnou výhodu neposkytne jen proto, že mají to či ono.

+2/0
26.1.2015 13:36

V60l92a44d51a12n 69Č96e73r18n79í47č38e46k 8912216573470

Děti s tím problém nemají. Je potřeba jim to vysvětlit proč a jaké " úlevy" jsou poskytovánu danému žáku. Mají dost rozumu na to aby to pobraly a věřte, že ty inteligentní, které by mohly být demotivovány, by s ním určitě neměnily. problém jsou rodiče jako Vy.

0/−1
26.1.2015 15:36
Foto

V97l34a55d32i36m90i96r 83V74o58j90a58c57e17k 5356474149672

Učitelé mají samy ze sebou co dělat a myslím si že vysokošloský  učitel zas neumí učit autistu nebo slepého žáka.Už tak brečí učitelé že mají nízký plat a ne se dělit o výchovu z poztiženýmy dětmi .Tady se líčí vše ideálně ale učitel má osnovy a má je dodržovat a proto už od dobna stále opakují až do konce května a chodí do různých kin a divadel ,na výlety jen aby se nemuseli učit.

+1/−2
26.1.2015 9:14

V51l17a91d40a31n 20Č81e20r58n21í73č35e56k 8862196973800

Přiznám se, že jsem to asi úplně nepochopil. Ale jestli chodí do divadel, výlety atd. to asi žáci moc neovlivní. To je aktivita těch učitelů. Nízký plat. Ve které profesi je zaměstnanec spokojen s platem :-)

+1/0
26.1.2015 10:23

P65e70t28r14a 70N18o60v14á85k31o25v26á 7308896314218

Tak ono je potřeba rozlišovat. Existují lidé, kteří jsou pouze tělesně postižení, pak pouze mentálně postižení a nakonec tělesně a přidruženě i mentálně postižení. Pokud jsou intelektuálně v mezích normality, není problém je vzdělávat v běžné třídě, pokud je škola schopná poskytnout jim potřebné zařízení a pomůcky, které vyrovnají jejich tělesný handicap. Takovou "pomůckou" může být i asistent pedagoga.

Pokud jsou děti mentálně postižené, je potřeba zjistit, jak budou oni snášet běžný kolektiv a jak bude kolektiv snášet je. Opět s asistentem to nemusí být problém, ale není-li asistent, může se jednat právě o situaci, kdy se buď učitel věnuje tomuto dítěti, a nemá čas na ty normální, nebo se věnuje většině těch normálních a nemá čas na tohoto jedince. Obojí je problém, který by měli učitel, škola a rodiče zvážit, a pokud není šance asistenta získat (většinou na něj nejsou finance) a rodiče jsou schopni dítě dopravovat denně do ZŠ praktické, tak by tam dítě mělo být přeřazeno, je to pro něj opravdu lepší. Třídy jsou tam po asi deseti dětech, kterým má učitel čas se více věnovat, jedou pomaleji, praktičtěji, všechno si hodně ukazují na příkladech, aby pochopili.

Proč mají být tyto školy zrušeny? Protože rodiče a protože šílená lobby za inkluzi. Rodiče nechtějí, aby jejich dítě mělo cejch ZŠ praktické. I proto dneska školu s takovým názvem najdete málokde, protože se prostě jmenují ZŠ. Aby dítě necejchovali. Ale i tak chtějí rodiče tyto děti integrovat do běžných ZŠ.

Tyto školy se také specializují na poruchy chování. Jsou děti hyperaktivní a "zlobivé", kdy jedno takové rozloží vyučování běžné třídy. Ty děti nejsou hloupé, nemají nižší IQ, ani nejsou tělesně postižené, ale mají problémy se dlouhodobě soustředit a musí se s nimi opět pracovat v menším kolektivu a jinak. A i když se běžné ZŠ tváří, že není problém, že ony s takovým dítětem umí pracovat, často to ve skutečnosti problém je a rodiče chodí na kobereček, aby si ředitel mohl postěžovat na dítě.

+1/0
25.1.2015 23:27

A53l17e89x95a90n42d25r 10K26o19s86t34k63a 8842658116694

Asistenta získat. Problém není ani tak v tom, kolik to stojí. Problém je v tom, že pokud budete chtít posílat do "ormálních" škol tisíce dětí s asistenty, tak jaksi potřebujete tisíce asistentů. A asistenta s širším pedagogickým zvděláním, než má běžný učitel prostě nevyrobíte za týden. Optimální varianta (zkušený s nějakou praxí) je možná tak za 10 LET.

+4/0
26.1.2015 1:38

P96e36t66r47a 96N32o12v30á31k70o15v94á 7878436934528

Pedagogický asistent je člověk, který má bakalářské vzdělání v oboru Speciální pedagogika například, nebo toho konkrétního oboru. (Když jdete studovat na Učitele, tak Bc. stupeň se jmenuje pedagogické asistenství, NMgr. je pak Učitelství.) Takových lidí máme, že bychom s nimi mohli dláždit. Pak je případně ještě osobní asistent toho dítěte, a toho může dělat a ve většině případů dělá rodič, i když se to nedoporučuje.

On opravdu není problém v tom mít ve škole asistenta pedagoga, on je problém v tom, z čeho ho zaplatit.

+3/0
26.1.2015 8:26

A45l35e74x64a90n89d69r 78K84o87s70t91k51a 8272618676404

Jenže takový člověk, kterého popisujete si poradí maximálně tak s pohybově postiženým, nebo skoro slepým. Na hluchého musí umět znakovou řeč, co by dělal s lehce mentálně postiženým by mě také zajímalo. Ale jasně, základem problému jsou peníze. Pak čas a nakonec vůle k řešení, pokud se dotyčný jedinec ukáže být v běžné třídě nevzdělatelný i s asistentem.

+2/0
26.1.2015 8:36

L60u29d29v34í83k 86G68a92j72d87o21š93í38k 2205233974892

Trochu asistenty podceňujete.

Mají na starost jedno dítě a rodiče toho dítěte se s ním také naučí komunikovat. Proč by to nezvládl asistent, když s tím dítětem tráví denně půl dne stejně jako jeho rodiče?

Jinak upozorňuji, že peníze na asistenta jdou z úplně jiného balíku peněz než na platy učitelů a školy na to dostávají extra dotaci stejně jako jí dostávají na provoz školy speciální. Provoz speciální školy ovšem vyjde daleko dráž.

+1/0
26.1.2015 9:48

P68e41t30r74a 93N41o45v76á77k27o47v23á 7598386294878

Jenže hluché dítě nemá co dělat v běžné ZŠ. To je právě ten případ, kdy dá dítěti víc škola, která je ZŠ, ale se zaměřením na sluchové vady. Protože Hluchý člověk má intelekt nastavený trochu jinak. Ne níž, ale jinak, právě vzhledem k tomu, že neslyší, takže jeho komunikace funguje jakoby černobíle, nevnímá tak snadno různé odstíny.

Navíc ti, kteří studují Speciální pedagogiku, konkrétně surdopedii, tak se znakový jazyk často učí. Není to nutná podmínka, i když se o tom uvažuje, ale spousta se jich ho učí. Ono to není, obzvlášť s malým dítětem, tak těžké.

0/0
26.1.2015 12:29

A43l30e13x43a32n25d11r 90K77o32s96t95k89a 8732938416804

PS: a rozhodně to JE nebezpečný sociální experiment s dětmi a pokud se nezvládne, tak ublíží celé generaci maldých lidí, včetně těch postižených.

+1/0
26.1.2015 8:43

P37e29t70r98a 97N40o53v34á91k48o20v89á 7748356744608

To není sociální experiment, to už takto víceméně 20 let funguje. A i před revolucí, když si to rodič prosadil, tak jeho postižené dítě mohlo vychodit běžnou ZŠ, jen to bylo náročnější.

Jediné, v čem je problém, tak poznat, pro které dítě je to vhodné a pro které ne, a "donutit" všechny, aby byli ochotní to uznat a neprojektovali do toho své chtění.

+1/0
26.1.2015 12:31

A64l19e32x78a77n85d34r 18K14o73s13t63k22a 8782818376724

Ale vždyť vy si vlastně sám odpovídáte: Funguje, ale jak dítě, tak rodiče se musí snažit. Co se změní, když to bude standart? Ti nesnaživí prostě nechají výuku na asistentovi (protože je zdarma) a bude jim to naprosto fuk. A pak bude trpět jak samo dítě, tak celá třída. A jelikož zvláštní (speciální, jedno jaké) školy už jaksi nebudou, tak to nepůjde řešit.

+1/0
26.1.2015 12:50

T29o28n56d90a 67H71e30j15l13í78k 1898193519677

škola, kde je ve třídě nejen pedagog, ale i asistent, je pro mne jako ta, kterou myslel i pan prezident jako speciální. 

Tyto děti potřebují ty asistenty, tak jim je dopřejme. Dopřejme jim takovou školu, kde asistenta mohou mít. 

Zda pak většina škol bude mít možnosti zařadit se do množiny těch, kde je asistent možný, nebo ne, záleží na situaci a možnostech té dané školy. 

Vše je to jen o pojmenování....Nemusíme říkat "normální škola" a "zvláštní škola", ale "škola bez asistentů" a "škola s asistenty". Faktický rozdíl bude nulový.

+8/0
25.1.2015 18:57

J42i32ř69í 25H22o39v31o58r58k51a 2846747880351

;-D To jste vedle jak ta jedle. Jasně řekl, že mají být "mezi svými", "ve své komunitě". Čili vozíčkáře do ústavů do lesů, žádné speciální třídy s asistenty.

+1/−9
25.1.2015 20:07

P78a31v38e35l 40O17d47r61a54z42i17l 6274639177560

Vozíčkáři snad tvoří nějakou významnou část klientů praktických škol?

+9/0
25.1.2015 21:19

P80e30t39r 23F64i61a94l79a 9553216213603

Vedle jak ta jedle jste Vy, pane Hovorko. Zeman odpovídal na dotaz, zda souhlasí s rušením speciálních a praktických škol a vyjádřil se jen k praktickým třídám. Zkuste si nastudovat rozdíl mezi druhy těchto škol, takhle nejste v obraze.;-D

Někam do lesů asi chcete strkat děti se středním a těžkým handicapem Vy, pseudo-humanisté, když se mají rušit uvedené třídy. Rv

+1/0
25.1.2015 21:33

Z88d95e97n42a 26S86v55o25b77o98d68o79v25á 2364346843186

"Učitelka Hana Štusáková se prezidenta zeptala, co si myslí o začleňování postižených dětí do běžných tříd."

http://archiv.ihned.cz/c1-63390180-nejsme-chobotnice-rika-ucitelka-ktere-zeman-radil-oddelit-zdrave-a-postizene-deti

- a Váš zdroj?

0/0
25.1.2015 21:50

P69e79t31r 14F93i50a93l14a 9533596213243

To přece bylo ve zprávách v televizi, že Zeman odpověděl na dotaz o rušení speciálních a praktických škol.

Začleňování dětí s lehkým handicapem do běžných škol se v rámci možností děje již spoustu let, to bylo občas i za komunistů na malých vesnických školách.

Všichni pseudo-humanisti se chovají jako pštrosi, kteří strkají hlavy do písku a nevidí děti se středním a těžkým handicapem. To je pak všechny nacpete do ústavů?

Mám příklady z okruhu známých - u fyzicky handicapovaného dítěte je zřejmé, že běžnou ZŠ nebude moct navštěvovat a jiní zase mají dítě, které chodí do praktické třídy, kam bylo přeřazeno z běžné ZŠ, aby nepropadlo, je spokojeno, dělá pokroky, už je nejlepší ve třídě.

Dnes v noci byl v TV pořad o dětech ze zvláštních škol - nyní praktických, které dosáhly úspěchů právě jen díky individuální péči těchto škol. Nadarmo tam učitelé nevystudovali speciální pedagogiku.

+1/0
25.1.2015 22:07

J68i42ř54í 84H95o35v11o64r45k18a 2836467300101

Ne ne, otázka zněla na začleňování postižených dětí mezi normální a padla na diskusi v rehabilitačním ústavu (úrazy a nemoci páteře, kloubů atd.)

Zeman skutečně ani náznakem nezmínil problémy nedostatečné podpory inkluze, asistentů atd. Záznam je neúprosný, opakovaně vykládal, že jsou postižené děti mezi zdravými nešťastné, oběti posměchu a šikany a že jim je nejlépe "mezi svými". Nijak zlý a neobvyklý názor - z přelomu RU a 1. republiky :-)

+2/−1
25.1.2015 23:31

P64e52t39r 54F83i45a67l55a 9703136513803

Takže si televize vymýšlela?

Kromě toho, v docela dlouhém textu, který se objevil v novinách, se Zeman zmínil pouze o praktických třídách .... a tam přece děti s problémy pohybového ústrojí nechodí.

+2/0
25.1.2015 23:39

Z67d91e13n90a 31S82v12o64b65o83d98o46v70á 2514386583166

- těžko říct, když jste nedal žádný odkaz..

- taky říkal, že není žádný rasista.. mě vážně není jasné, jak a z čeho jste si tak jistý o jakém hendikapu mluvil..

0/0
26.1.2015 0:27

P14e43t22r 29F56i30a93l48a 9103296663393

Mluvil o praktických třídách, jiné nejmenoval a tam chodí pouze děti s velmi nízkým IQ, nikoliv s tělesným postižením. Na těchto školách je hodně cikánských dětí a EU naši republiku za to kritizuje, proto se prezident zmínil o rasismu.

Do praktické třídy - dříve zvláštní nebo pomocné nejde žádné dítě automaticky, dělá testy. Proto se nyní rozhoduje o tom, že by cikánské děti měly mít mírnější kritéria, aby se prý zjistilo, zda je příp. nižší inteligence skutečná nebo se to jeví z důvodu nedostatečné výchovy rodičů.

+1/0
26.1.2015 0:46

P33a74v98e23l 91O83d30r96a53z14i92l 6244479967100

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/chladek-zeman-ve-svych-vyrocich-mluvil-spise-o-tezce-postizenych_330908.html#.VMVcnk3wvDc

Už se prostě smiřte s tím, že Zeman nemluvil o vozíčkářích, ale o nezvladatelných a nevzdělatelných dětech, jejichž integrace skutečně nepřináší nic pozitivního.

+4/0
25.1.2015 22:15

V86l54a54d47a74n 25Č26e21r96n46í46č54e71k 8552696373430

Takže Vy byste dělal rozdělení podle přidělení asistenta. A co takhle podle IQ?

Lidé jsou různí takže těch proměnných může být mnoho. Na druhou stranu souhlasím, že právě proto, že nejsou všichni stejní nemohou projít stejným vzdělávacím procesem.

+1/−1
25.1.2015 22:52

P11e45t97r 54F75i71a70l38a 9463746853163

Pardón pane Černíčku, nechtěl jsem dát mínus, zasekla se mi myš právě u Vás.

0/0
25.1.2015 23:17

V88l18a36d42a82n 96Č48e23r73n22í91č58e58k 8812126943460

V poho. Tohle vůbec neřeším. Přesto děkuji a omluva se přijímá;-)

+1/0
25.1.2015 23:19

T82o52n81d57a 32H86e13j95l63í88k 1108773749137

Jak jsem napsal, tak ano, školy bych dělil podle toho, zda mají možnost mít v třídě asistenty, nebo ne. Rodič si pak pro své dítě musí vybrat takovou školu, která asistenta umožňuje, pokud to jeho dítě potřebuje.

Některé školy prostě nemají zázemí pro lidi navíc, nebo "speciální pokoj" pro asistenta a dané dítě, jak se psalo v článku.

Nicméně by to byl parametr školy stejný, jako zda má hřiště na zahradě, nebo ne...

0/0
26.1.2015 0:16

V86l79a45d21a39n 57Č46e44r23n85í40č94e87k 8702846623270

No vzhledem k tomu, že takřka na každé škole je asistent zřejmě problém s místem nebude to hlavní. Myslím, že problém s asistenty mají spíše učitelé než žáci.

Jak jsem, ale psal já osobně bych dělil školy (žáky kteří je navštěvují) podle jiných parametrů. Hlavně dle schopnosti zvládnout učivo.

0/0
26.1.2015 0:32

J22a88r35d50a 38B12r62a17b59e14n54e79c 1100834349736

"Debaty o smysluplnosti inkluzivních škol rozpoutal minulý týden prezident Miloš Zeman, když prohlásil, že handicapované děti by se měly vzdělávat v praktických školách a do běžných tříd nepatří"

vážený redaktore prezident to přece takto neřekl, prohlásil jen, že děti s určitým typem handicapu by se měly vzdělávat odděleně. To,jak jste to záměrně zkreslil  svědčí buď o tom, že o tématu příliš nevíte anebo, což je horší, děláte to záměrně s cílem poškodit prezidenta

+12/−1
25.1.2015 18:29

Z43d26e54n71a 11S65v83o16b35o16d46o44v45á 2564176183926

- stejně je to sranda.. přes 20 let si ten zjev platíme v politice, ale sotva něco řekne, neobejde se bez obhájců a dovysvětlovačů "co vlastně chtěl pan prezident říct".)

- a stejně mi to od něj příjde ubohý.. s chutí zblajzne nabízený oběd, a pak, když pak dá možnost lidem se ptát (a pro mnohý to pořád je významná událost - zeptat se prezidenta..) nedá si ani tu práci, odpovědět s ohledem na to kdo a kde se ho ptá..).

0/−4
25.1.2015 19:28

P13e47t60r 62F24i60a39l17a 9183756493863

Mně zase přijde ubohý od Vás vymýšlet nesmysly jen proto, že potřebujete prezidenta pomluvit. Nevolil jsem ho, ale snad mu i začnu fandit kvůli nesmyslům, co píší lidé jako Vy.;-D

+4/0
25.1.2015 21:31

J40a68r16d39a 21B62r96a50b45e72n50e86c 1690664319756

lidé soudní pochopili, lidem hloupým je třeba dovysvětlit

0/0
27.1.2015 12:26

A56l70e24x67a96n72d91r 89K31o35s82t63k39a 8202718586744

Jen takový "drobný" a nepodstatný problém. Jak správně poznamenali, týkalo (mohlo by se to týkat) několika tisíc dětí. neexistuje tolik lidí schopných dělat asistenty. A není to jen o platech, ale také o vzdělání, které trvá nějakou dobu. A za B) by vůbec musely existovat fondy pro školy, aby ty asistenty mohly zaměstnat. Řešení, že pro dva postižené žáky škola nabere dva asistenty a vyhodí tři učitele je nepoužitelné. A pro pohybově postiženérampa stojí nějakých 100 tisíc, plošina víc, výtah tak milion, škola na to prostě v rozpočtu nemá.

+6/0
25.1.2015 18:26

M40i85c29h15a74e39l27a 94K54r95o61u11p87o21v37á 3900710858422

proč jste vyměnili tu fotografii za ilustrační foto ? protože  tam bylo tak 10 dětí ? jo to se ta inkluze pak krásně dělá. Tak ted je tam skutečná třída, kde už to taková pohádka nebude.

+9/0
25.1.2015 18:25

M29i78l71o71š 70M43a46c31k41ů 5700679812427

Všem obráncům romských dětí a jejich umístění do "normálních" tříd doporučuji shlédnout seriál na ČT - Třída osmá A. Já osobně jsem vydržel dva díly . U prvního jsem myslel, že to není možné. V druhém jsem už tomu uvěřil, no a na třetí jsem se pro jistotu nedíval, protože bych musel vraždit. Jestli je toto reprezentativní vzorek romské mládeže, tak potěš koště. Kdo by to nemohl najít, zde je odkaz. 

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10719503009-trida-8-a/313294340250001

Koukněte a potom něco povídejte.

+5/0
25.1.2015 18:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.