Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Inkluze v praxi: autismus a slepota? Ve škole s asistenty není problém

Adam má Aspergerův syndrom. Vanesa vidí jen na jedno oko, a to navíc velmi špatně. Oba vše však za pomoci asistentek zvládají učit spolu se zdravými dětmi. Pražská ZŠ Jiřího Gutha-Jarkovského totiž praktikuje inkluzivní vzdělávání. To však není pro každého, shodují se asistentky i učitelky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a24n 62N86o48v28á63k 7355544648767

mě to přijde fakt plýtvání jednoho asistenta na jednoho hendikepa. Nešlo by je strčit všechny do jedné třídy a dělat to efektivněji?

0/0
3.2.2015 23:57

I90v51a51n57a 66M39á22l32k61o19v23á 4428392182150

Do kolika let budou tyto děti potřebovat asistenty?Pokud se třeba v rámci nediskriminace rozhodnou studovat na nějaké střední škole,jak budou zajištěny jejich specifické potřeby?

0/0
3.2.2015 20:48

J28i42r27i 68D35v39o83r94a98k 5767120765953

Vzdyt, ...uz po nekolikate..., jde o ty zaky, kteri vidi napr. pribor, poprve v zivote[>-]V!!

0/0
26.1.2015 12:02

J50a36n 36P59e66r12n48i71k 8400211578246

Inkluzivní školství a jeho efekt: bavil jsem se pár let zpět s jedním zastupitelem českého krajského města, který měl statistiku vynaložených nákladů na asistenty a následně uplatnění těchto lidí v pracovním procesu. Závěr byl jasný: tito lidé stejně nikdy pracovat nebudou (potvrzeno statistikou) a náklady jsou vyšší než na studenta medicíny včtně PhD. Tzn. levnější by bylo, aby byli rovnou na sociálních dávkách. Zbylé peníze by pak bylo efektivněší investovat do těch, ze kterých společnost bude opravdu něco mít. Rodiče takto postižených dětí by proto neměli vydírat ostatní a zejména ne se dožadovat, aby se ostatní přizpůsobili tempu jejich postižených dětí. Ohleduplnosti k postiženým se dá věnovat i v jiných činnostech, než je pracovní proces (škola = práce dětí).

+6/−1
26.1.2015 9:47

L21u48d49v10í80k 32G77a42j98d31o18š85í38k 2465163564512

Nejlevněji vyjde program Eutanasia. To už věděl i Adolf Hitler.

Tak jste to myslel?

0/−4
26.1.2015 9:51

J80a63n 61P26e80r34n81i63k 8750371698436

Umíte číst? Píši tam něco takového?

+1/0
26.1.2015 9:53

R31o68l53a90n28d45o 55A98r94i78a97s 3621506159278

Myslíte úplně stejně jako Adolfovi chlapci

0/−2
26.1.2015 11:40

V31l87a62d88a82n 89Č62e38r15n78í41č89e46k 8702236453530

Nesmysl. Věty evokující či obsahující slova nikdy, nikdo, každý jsou lež. Jestliže najdu jen jednoho člověka, který využíval asistenta a není na pracáku, usvědčím Vás ze lži.

+1/0
26.1.2015 10:06

R73o50l73a39n49d22o 89A95r11i72a10s 3101236849588

Kašlete na něj, s hlupákem není možná žádná diskuse

0/0
26.1.2015 11:40

P56a34v65e14l 61O46d66r90a19z87i36l 6854169317590

S tebou taky nikdo nediskutuje.

+1/0
26.1.2015 13:56

R18o81l25a95n14d90o 25A16r31i11a55s 3571166369628

"Jeden zastupitel", "jedna paní povídala", btw. Hajloval u toho? Einstein to jistě nebyl.

Úvodem bych chtěl citovat z článku, který je vzácně vyvážený "Ne všechny děti s handicapem je ovšem možné vzdělávat v klasických třídách. „Myslím, že je to případ od případu. Musí se to posoudit individuálně, pro které dítě je to přínos a pro které ne,“ Reálná čísla ze zahraničí hovoří jinak neš ten "jeden Váš známý zastupitel", asistenti jsou nákladní, jsou ale levnější a to podstatně než například dříve prosazovaná ústavní péče. K uplatnění  dětí s handicapem - je to případ od případu, ale pokud se budeme bavit o těch skutečně těžkých, pokud jim péčí umožníme být i jen částečně samostatnými, má to smysl jak pro ně, tak i po ekonomické stránce. Úlně na závěr .Částí  populace, která je závislá na péči státu (a to i ekonomicky) je celá řada - co lidé s Alzheimerem ? Stárneme jako populace, incidence  prudce roste? Chcete je střílet? stjeně z nich už nikdy nic nebude.

+1/0
26.1.2015 11:39

V26l80a66d41a28n 43Č13e15r87n60í64č55e88k 8552686183210

Souhlasím.

Dovolím si doplnit svůj názor. Nejen, že jim bude umožněno být samostatnějšími, ale určitě i šťastnějšími.

+1/0
26.1.2015 11:46

J61a93n 16P63e34r97n41i59k 8630181738726

Vážený pane, oba dva se bavíme o něčem jiném. Vy o vzdělávání handicapovaných dětí a já o inkluzivním školství. Takže abychom si to vyjasnili: jsem pro vzdělávání handicapovaných dětí bez rozdílu. Tyto děti potřebují zvláštní přístup a svoje tempo. I když je dítě mentálně zdrávo, tak k výuce je potřeba i pohyb, takže i na standardní výuku potřebuje zvláštní přístup. To znamená že buď zdržuje zbytek třídy nebo onen asistent vyrušuje ostatní, tzn. nutně zpomaluje výuku. K čemu takové školství povede? Ti schopnější a movitější prostě odejdou velmi brzo do výběrových tříd. Zbytek populace neprobere ani to, co by probrat měl. A pak se můžete divit, že sociální nůžky se rozvírají čím dál více. Chytří budou ještě více chytřejší a ti průměrní sklouznou do podprůměru .... Zkuste se zeptat rodičů dětí, kde nějaký asistent ve třídě figuruje a jak jsou z takového žáka s asistentem nadšení.

+2/0
26.1.2015 12:04

R63o35l38a42n15d95o 91A20r74i91a33s 3781426829228

Na bavíme se o tomtéž, akorát, že vy o inkluzi netušíte ani zbla. V této problematice není na dogmatismus místo. Takže ještě jednou pro ty pomalejší. Inkluze není pro každého má ale smysl, stejně tak mají smysl speciální školy. To, kde které dítě bude se musí posoudit přísně individuálně. Pak je to ku prospěchu handicapovaného, ale i většinového kolektivu, v případě že k inkluzi dojde. Nejde ale od stolu všezahrnujícím  blábolem  říci, co je pro koho vhodné. Na rozdíl od Vás mám s oběma systémy osobní zkušenost. Znám skvělé speciální školy, znám špatné speciálky, znám výtečně a dokonale zvládnuté inkluze ve standadních školách - rouhodně  zde nedochází k zhoršní kvality výuky, zároveň vím, že nevhodně volená inkluze je peklo pro všechny. Jinak milý Honzíku, opravdu nepište o tom, v čem nejste odborně silný. Nutně to povede k  úsměvným závěrům. Definujte mi prosím  "KDYŽ JE DÍTĚ MENTÁLNĚ ZDRÁV", je to totiž docela honička i pro odborníka. dám Vám jeden typický příklad dětí, které dříve končily skoro vždy a dnes  také  často končí  ve speciálních školách - jsou to hyperaktivní děti , kterým někteří odborníci říkají s nasázkou "malí zločinci", nesoustředění, nereagující na pokyny, s mizernými výsledky, neschopní dosáhnout ani minimálních výsledků. U velké části z nich stačí kvalitní dětský psychiatr, případně farmakoterapie a někdy i asistent. vyrostou z nich "normální lidé", kteří mohou být často i nadprůměrně inteligentní. Někteří zvládnou jakoukoli univerzitu. Kouzlo je v tom, že ze své hyperaktivity většina z nich i bez léčby časem vyroste, nicméně až v dospělosti zjistíme, že ten kopáč v díře, nebo chlap s paleťákem v supermarketu má nevyužité IQ 130... prostě nedostali šanci.

+1/0
26.1.2015 13:02

J90a70n 62P14e96r25n54i43k 8220771588106

Tak pokud se bavíte o ADHD, tak bohužel ta nechodí osamoceně. Naprosto s Vámi souhlasím, že ta inkluze pomůže tomu danému dítěti, jenže uškodí bohužel ve většině případů zbývajícím 97% dětí ve třídě. A řeknu Vám to na rovinu. Jsem sobec a chci, aby moje děti měly klid na studium a ve třídě je nerušil žádný asistent. Až ty děti budou schopny fungovat bez asistenta, tak nechť se zařadí zpět do normální třídy. Protože už jen úleva někomu z něčeho je pro ten zbytek třídy velmi demotivující. Až ty děti vyrostou, taky jim v práci nebude za zadkem stát žádný asistent. A hlavně nikdo jim žádnou výhodu neposkytne jen proto, že mají to či ono.

+2/0
26.1.2015 13:36

V97l86a74d43a94n 29Č16e56r77n23í50č39e85k 8402616833310

Děti s tím problém nemají. Je potřeba jim to vysvětlit proč a jaké " úlevy" jsou poskytovánu danému žáku. Mají dost rozumu na to aby to pobraly a věřte, že ty inteligentní, které by mohly být demotivovány, by s ním určitě neměnily. problém jsou rodiče jako Vy.

0/−1
26.1.2015 15:36
Foto

V62l70a22d78i92m36i20r 20V14o54j73a31c83e48k 5886784289762

Učitelé mají samy ze sebou co dělat a myslím si že vysokošloský  učitel zas neumí učit autistu nebo slepého žáka.Už tak brečí učitelé že mají nízký plat a ne se dělit o výchovu z poztiženýmy dětmi .Tady se líčí vše ideálně ale učitel má osnovy a má je dodržovat a proto už od dobna stále opakují až do konce května a chodí do různých kin a divadel ,na výlety jen aby se nemuseli učit.

+1/−2
26.1.2015 9:14

V97l53a37d75a15n 44Č91e91r13n96í77č21e55k 8382856593590

Přiznám se, že jsem to asi úplně nepochopil. Ale jestli chodí do divadel, výlety atd. to asi žáci moc neovlivní. To je aktivita těch učitelů. Nízký plat. Ve které profesi je zaměstnanec spokojen s platem :-)

+1/0
26.1.2015 10:23

P77e66t55r57a 57N75o98v89á43k32o76v69á 7928606634208

Tak ono je potřeba rozlišovat. Existují lidé, kteří jsou pouze tělesně postižení, pak pouze mentálně postižení a nakonec tělesně a přidruženě i mentálně postižení. Pokud jsou intelektuálně v mezích normality, není problém je vzdělávat v běžné třídě, pokud je škola schopná poskytnout jim potřebné zařízení a pomůcky, které vyrovnají jejich tělesný handicap. Takovou "pomůckou" může být i asistent pedagoga.

Pokud jsou děti mentálně postižené, je potřeba zjistit, jak budou oni snášet běžný kolektiv a jak bude kolektiv snášet je. Opět s asistentem to nemusí být problém, ale není-li asistent, může se jednat právě o situaci, kdy se buď učitel věnuje tomuto dítěti, a nemá čas na ty normální, nebo se věnuje většině těch normálních a nemá čas na tohoto jedince. Obojí je problém, který by měli učitel, škola a rodiče zvážit, a pokud není šance asistenta získat (většinou na něj nejsou finance) a rodiče jsou schopni dítě dopravovat denně do ZŠ praktické, tak by tam dítě mělo být přeřazeno, je to pro něj opravdu lepší. Třídy jsou tam po asi deseti dětech, kterým má učitel čas se více věnovat, jedou pomaleji, praktičtěji, všechno si hodně ukazují na příkladech, aby pochopili.

Proč mají být tyto školy zrušeny? Protože rodiče a protože šílená lobby za inkluzi. Rodiče nechtějí, aby jejich dítě mělo cejch ZŠ praktické. I proto dneska školu s takovým názvem najdete málokde, protože se prostě jmenují ZŠ. Aby dítě necejchovali. Ale i tak chtějí rodiče tyto děti integrovat do běžných ZŠ.

Tyto školy se také specializují na poruchy chování. Jsou děti hyperaktivní a "zlobivé", kdy jedno takové rozloží vyučování běžné třídy. Ty děti nejsou hloupé, nemají nižší IQ, ani nejsou tělesně postižené, ale mají problémy se dlouhodobě soustředit a musí se s nimi opět pracovat v menším kolektivu a jinak. A i když se běžné ZŠ tváří, že není problém, že ony s takovým dítětem umí pracovat, často to ve skutečnosti problém je a rodiče chodí na kobereček, aby si ředitel mohl postěžovat na dítě.

+1/0
25.1.2015 23:27

A87l51e39x96a20n52d95r 78K10o15s54t57k68a 8352368836604

Asistenta získat. Problém není ani tak v tom, kolik to stojí. Problém je v tom, že pokud budete chtít posílat do "ormálních" škol tisíce dětí s asistenty, tak jaksi potřebujete tisíce asistentů. A asistenta s širším pedagogickým zvděláním, než má běžný učitel prostě nevyrobíte za týden. Optimální varianta (zkušený s nějakou praxí) je možná tak za 10 LET.

+4/0
26.1.2015 1:38

P88e28t62r62a 53N67o80v90á14k13o39v25á 7248306274358

Pedagogický asistent je člověk, který má bakalářské vzdělání v oboru Speciální pedagogika například, nebo toho konkrétního oboru. (Když jdete studovat na Učitele, tak Bc. stupeň se jmenuje pedagogické asistenství, NMgr. je pak Učitelství.) Takových lidí máme, že bychom s nimi mohli dláždit. Pak je případně ještě osobní asistent toho dítěte, a toho může dělat a ve většině případů dělá rodič, i když se to nedoporučuje.

On opravdu není problém v tom mít ve škole asistenta pedagoga, on je problém v tom, z čeho ho zaplatit.

+3/0
26.1.2015 8:26

A38l49e89x48a46n18d31r 97K47o59s37t96k49a 8532288886684

Jenže takový člověk, kterého popisujete si poradí maximálně tak s pohybově postiženým, nebo skoro slepým. Na hluchého musí umět znakovou řeč, co by dělal s lehce mentálně postiženým by mě také zajímalo. Ale jasně, základem problému jsou peníze. Pak čas a nakonec vůle k řešení, pokud se dotyčný jedinec ukáže být v běžné třídě nevzdělatelný i s asistentem.

+2/0
26.1.2015 8:36

L59u22d74v89í34k 74G83a19j14d17o92š16í38k 2265923494612

Trochu asistenty podceňujete.

Mají na starost jedno dítě a rodiče toho dítěte se s ním také naučí komunikovat. Proč by to nezvládl asistent, když s tím dítětem tráví denně půl dne stejně jako jeho rodiče?

Jinak upozorňuji, že peníze na asistenta jdou z úplně jiného balíku peněz než na platy učitelů a školy na to dostávají extra dotaci stejně jako jí dostávají na provoz školy speciální. Provoz speciální školy ovšem vyjde daleko dráž.

+1/0
26.1.2015 9:48

P38e30t44r48a 47N37o77v38á63k92o94v75á 7178936524418

Jenže hluché dítě nemá co dělat v běžné ZŠ. To je právě ten případ, kdy dá dítěti víc škola, která je ZŠ, ale se zaměřením na sluchové vady. Protože Hluchý člověk má intelekt nastavený trochu jinak. Ne níž, ale jinak, právě vzhledem k tomu, že neslyší, takže jeho komunikace funguje jakoby černobíle, nevnímá tak snadno různé odstíny.

Navíc ti, kteří studují Speciální pedagogiku, konkrétně surdopedii, tak se znakový jazyk často učí. Není to nutná podmínka, i když se o tom uvažuje, ale spousta se jich ho učí. Ono to není, obzvlášť s malým dítětem, tak těžké.

0/0
26.1.2015 12:29

A71l88e60x84a29n65d59r 51K80o40s32t81k88a 8452418916364

PS: a rozhodně to JE nebezpečný sociální experiment s dětmi a pokud se nezvládne, tak ublíží celé generaci maldých lidí, včetně těch postižených.

+1/0
26.1.2015 8:43

P68e26t54r40a 96N29o72v69á92k67o17v15á 7958486274618

To není sociální experiment, to už takto víceméně 20 let funguje. A i před revolucí, když si to rodič prosadil, tak jeho postižené dítě mohlo vychodit běžnou ZŠ, jen to bylo náročnější.

Jediné, v čem je problém, tak poznat, pro které dítě je to vhodné a pro které ne, a "donutit" všechny, aby byli ochotní to uznat a neprojektovali do toho své chtění.

+1/0
26.1.2015 12:31

A59l74e84x32a21n73d90r 67K78o68s97t43k43a 8442828336564

Ale vždyť vy si vlastně sám odpovídáte: Funguje, ale jak dítě, tak rodiče se musí snažit. Co se změní, když to bude standart? Ti nesnaživí prostě nechají výuku na asistentovi (protože je zdarma) a bude jim to naprosto fuk. A pak bude trpět jak samo dítě, tak celá třída. A jelikož zvláštní (speciální, jedno jaké) školy už jaksi nebudou, tak to nepůjde řešit.

+1/0
26.1.2015 12:50

T83o29n27d87a 76H62e28j97l74í51k 1208183189777

škola, kde je ve třídě nejen pedagog, ale i asistent, je pro mne jako ta, kterou myslel i pan prezident jako speciální. 

Tyto děti potřebují ty asistenty, tak jim je dopřejme. Dopřejme jim takovou školu, kde asistenta mohou mít. 

Zda pak většina škol bude mít možnosti zařadit se do množiny těch, kde je asistent možný, nebo ne, záleží na situaci a možnostech té dané školy. 

Vše je to jen o pojmenování....Nemusíme říkat "normální škola" a "zvláštní škola", ale "škola bez asistentů" a "škola s asistenty". Faktický rozdíl bude nulový.

+8/0
25.1.2015 18:57

J54i20ř58í 27H57o13v81o82r22k65a 2336457320791

;-D To jste vedle jak ta jedle. Jasně řekl, že mají být "mezi svými", "ve své komunitě". Čili vozíčkáře do ústavů do lesů, žádné speciální třídy s asistenty.

+1/−9
25.1.2015 20:07

P59a69v89e15l 81O93d98r43a23z63i18l 6304699367280

Vozíčkáři snad tvoří nějakou významnou část klientů praktických škol?

+9/0
25.1.2015 21:19

P26e12t57r 26F21i96a93l18a 9363436553633

Vedle jak ta jedle jste Vy, pane Hovorko. Zeman odpovídal na dotaz, zda souhlasí s rušením speciálních a praktických škol a vyjádřil se jen k praktickým třídám. Zkuste si nastudovat rozdíl mezi druhy těchto škol, takhle nejste v obraze.;-D

Někam do lesů asi chcete strkat děti se středním a těžkým handicapem Vy, pseudo-humanisté, když se mají rušit uvedené třídy. Rv

+1/0
25.1.2015 21:33

Z34d40e14n79a 20S74v17o53b10o64d50o18v23á 2214976133836

"Učitelka Hana Štusáková se prezidenta zeptala, co si myslí o začleňování postižených dětí do běžných tříd."

http://archiv.ihned.cz/c1-63390180-nejsme-chobotnice-rika-ucitelka-ktere-zeman-radil-oddelit-zdrave-a-postizene-deti

- a Váš zdroj?

0/0
25.1.2015 21:50

P28e88t10r 47F89i69a60l54a 9883606213253

To přece bylo ve zprávách v televizi, že Zeman odpověděl na dotaz o rušení speciálních a praktických škol.

Začleňování dětí s lehkým handicapem do běžných škol se v rámci možností děje již spoustu let, to bylo občas i za komunistů na malých vesnických školách.

Všichni pseudo-humanisti se chovají jako pštrosi, kteří strkají hlavy do písku a nevidí děti se středním a těžkým handicapem. To je pak všechny nacpete do ústavů?

Mám příklady z okruhu známých - u fyzicky handicapovaného dítěte je zřejmé, že běžnou ZŠ nebude moct navštěvovat a jiní zase mají dítě, které chodí do praktické třídy, kam bylo přeřazeno z běžné ZŠ, aby nepropadlo, je spokojeno, dělá pokroky, už je nejlepší ve třídě.

Dnes v noci byl v TV pořad o dětech ze zvláštních škol - nyní praktických, které dosáhly úspěchů právě jen díky individuální péči těchto škol. Nadarmo tam učitelé nevystudovali speciální pedagogiku.

+1/0
25.1.2015 22:07

J23i44ř69í 66H65o67v92o61r29k87a 2896777350491

Ne ne, otázka zněla na začleňování postižených dětí mezi normální a padla na diskusi v rehabilitačním ústavu (úrazy a nemoci páteře, kloubů atd.)

Zeman skutečně ani náznakem nezmínil problémy nedostatečné podpory inkluze, asistentů atd. Záznam je neúprosný, opakovaně vykládal, že jsou postižené děti mezi zdravými nešťastné, oběti posměchu a šikany a že jim je nejlépe "mezi svými". Nijak zlý a neobvyklý názor - z přelomu RU a 1. republiky :-)

+2/−1
25.1.2015 23:31

P30e11t43r 28F57i55a14l27a 9383896853343

Takže si televize vymýšlela?

Kromě toho, v docela dlouhém textu, který se objevil v novinách, se Zeman zmínil pouze o praktických třídách .... a tam přece děti s problémy pohybového ústrojí nechodí.

+2/0
25.1.2015 23:39

Z76d47e39n67a 39S90v53o62b77o67d87o44v17á 2904786693126

- těžko říct, když jste nedal žádný odkaz..

- taky říkal, že není žádný rasista.. mě vážně není jasné, jak a z čeho jste si tak jistý o jakém hendikapu mluvil..

0/0
26.1.2015 0:27

P60e96t95r 63F72i96a97l23a 9663586693443

Mluvil o praktických třídách, jiné nejmenoval a tam chodí pouze děti s velmi nízkým IQ, nikoliv s tělesným postižením. Na těchto školách je hodně cikánských dětí a EU naši republiku za to kritizuje, proto se prezident zmínil o rasismu.

Do praktické třídy - dříve zvláštní nebo pomocné nejde žádné dítě automaticky, dělá testy. Proto se nyní rozhoduje o tom, že by cikánské děti měly mít mírnější kritéria, aby se prý zjistilo, zda je příp. nižší inteligence skutečná nebo se to jeví z důvodu nedostatečné výchovy rodičů.

+1/0
26.1.2015 0:46

P41a53v50e62l 35O98d93r76a12z77i97l 6614149497400

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/chladek-zeman-ve-svych-vyrocich-mluvil-spise-o-tezce-postizenych_330908.html#.VMVcnk3wvDc

Už se prostě smiřte s tím, že Zeman nemluvil o vozíčkářích, ale o nezvladatelných a nevzdělatelných dětech, jejichž integrace skutečně nepřináší nic pozitivního.

+4/0
25.1.2015 22:15

V54l71a42d83a27n 17Č10e61r95n15í20č70e93k 8522616973640

Takže Vy byste dělal rozdělení podle přidělení asistenta. A co takhle podle IQ?

Lidé jsou různí takže těch proměnných může být mnoho. Na druhou stranu souhlasím, že právě proto, že nejsou všichni stejní nemohou projít stejným vzdělávacím procesem.

+1/−1
25.1.2015 22:52

P91e78t64r 53F71i14a33l69a 9503936643573

Pardón pane Černíčku, nechtěl jsem dát mínus, zasekla se mi myš právě u Vás.

0/0
25.1.2015 23:17

V49l48a75d67a43n 14Č36e65r56n53í86č41e91k 8542566253370

V poho. Tohle vůbec neřeším. Přesto děkuji a omluva se přijímá;-)

+1/0
25.1.2015 23:19

T44o13n55d65a 43H13e60j48l34í41k 1178473909337

Jak jsem napsal, tak ano, školy bych dělil podle toho, zda mají možnost mít v třídě asistenty, nebo ne. Rodič si pak pro své dítě musí vybrat takovou školu, která asistenta umožňuje, pokud to jeho dítě potřebuje.

Některé školy prostě nemají zázemí pro lidi navíc, nebo "speciální pokoj" pro asistenta a dané dítě, jak se psalo v článku.

Nicméně by to byl parametr školy stejný, jako zda má hřiště na zahradě, nebo ne...

0/0
26.1.2015 0:16

V67l56a43d76a73n 95Č87e97r90n80í34č48e84k 8252476363310

No vzhledem k tomu, že takřka na každé škole je asistent zřejmě problém s místem nebude to hlavní. Myslím, že problém s asistenty mají spíše učitelé než žáci.

Jak jsem, ale psal já osobně bych dělil školy (žáky kteří je navštěvují) podle jiných parametrů. Hlavně dle schopnosti zvládnout učivo.

0/0
26.1.2015 0:32

J43a60r34d63a 21B10r80a35b52e30n35e49c 1860914299136

"Debaty o smysluplnosti inkluzivních škol rozpoutal minulý týden prezident Miloš Zeman, když prohlásil, že handicapované děti by se měly vzdělávat v praktických školách a do běžných tříd nepatří"

vážený redaktore prezident to přece takto neřekl, prohlásil jen, že děti s určitým typem handicapu by se měly vzdělávat odděleně. To,jak jste to záměrně zkreslil  svědčí buď o tom, že o tématu příliš nevíte anebo, což je horší, děláte to záměrně s cílem poškodit prezidenta

+12/−1
25.1.2015 18:29

Z12d84e98n39a 78S56v17o32b31o67d55o56v61á 2514316743616

- stejně je to sranda.. přes 20 let si ten zjev platíme v politice, ale sotva něco řekne, neobejde se bez obhájců a dovysvětlovačů "co vlastně chtěl pan prezident říct".)

- a stejně mi to od něj příjde ubohý.. s chutí zblajzne nabízený oběd, a pak, když pak dá možnost lidem se ptát (a pro mnohý to pořád je významná událost - zeptat se prezidenta..) nedá si ani tu práci, odpovědět s ohledem na to kdo a kde se ho ptá..).

0/−4
25.1.2015 19:28

P60e44t55r 73F73i32a67l31a 9953706393843

Mně zase přijde ubohý od Vás vymýšlet nesmysly jen proto, že potřebujete prezidenta pomluvit. Nevolil jsem ho, ale snad mu i začnu fandit kvůli nesmyslům, co píší lidé jako Vy.;-D

+4/0
25.1.2015 21:31

J26a94r90d98a 70B32r98a81b87e28n63e53c 1650864749136

lidé soudní pochopili, lidem hloupým je třeba dovysvětlit

0/0
27.1.2015 12:26

A18l63e21x46a35n51d41r 29K70o49s73t94k35a 8712658516794

Jen takový "drobný" a nepodstatný problém. Jak správně poznamenali, týkalo (mohlo by se to týkat) několika tisíc dětí. neexistuje tolik lidí schopných dělat asistenty. A není to jen o platech, ale také o vzdělání, které trvá nějakou dobu. A za B) by vůbec musely existovat fondy pro školy, aby ty asistenty mohly zaměstnat. Řešení, že pro dva postižené žáky škola nabere dva asistenty a vyhodí tři učitele je nepoužitelné. A pro pohybově postiženérampa stojí nějakých 100 tisíc, plošina víc, výtah tak milion, škola na to prostě v rozpočtu nemá.

+6/0
25.1.2015 18:26

M14i14c49h74a63e71l37a 30K57r14o56u26p62o21v72á 3460420408192

proč jste vyměnili tu fotografii za ilustrační foto ? protože  tam bylo tak 10 dětí ? jo to se ta inkluze pak krásně dělá. Tak ted je tam skutečná třída, kde už to taková pohádka nebude.

+9/0
25.1.2015 18:25

M52i85l34o80š 29M41a85c62k93ů 5900199902777

Všem obráncům romských dětí a jejich umístění do "normálních" tříd doporučuji shlédnout seriál na ČT - Třída osmá A. Já osobně jsem vydržel dva díly . U prvního jsem myslel, že to není možné. V druhém jsem už tomu uvěřil, no a na třetí jsem se pro jistotu nedíval, protože bych musel vraždit. Jestli je toto reprezentativní vzorek romské mládeže, tak potěš koště. Kdo by to nemohl najít, zde je odkaz. 

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10719503009-trida-8-a/313294340250001

Koukněte a potom něco povídejte.

+5/0
25.1.2015 18:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.