Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Airbus AirAsia před pádem velmi rychle stoupal, pak se motor zastavil

Letadlo společnosti AirAsia, které se zřítilo koncem prosince do Jávského moře se 162 lidmi na palubě, krátce před pádem stoupalo vysokou rychlostí vzhůru, než se mu zastavil motor. Rychlost letadla při stoupání byla 2000 metrů za minutu, což značně přesahuje běžnou rychlost linkových letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H22a93n26a 76K76r70i87v93a48n49e24k 2551745462413

Asi jim zamrzly senzory na mereni rychlosti.

0/0
21.1.2015 18:36

I11v69o 12J45a30n91á56č35e26k 8343373791562

Co to zase psalo za experta? Jednak s tou rychlostí stoupání a jednak s tím motorem. I kdyby se mu motor zastavil, tak má druhý a letí dál, i kdyby se mu zastavily oba dva, tak přinejhorším s tím sedne na hladinu.

0/0
21.1.2015 13:21

K67a57r79e58l 16P15a34n52c60e61r 7711880118464

To tedy znamena ze raketa po vypaleni paliva jiz neleti po balisticke krivce, ale spadne.

0/−1
20.1.2015 23:35

O20n68d49ř42e55j 29Z56a15t19l37o94u70k13a29l 8471907609524

In a parliamentary meeting on Jan 20th 2015 Indonesia's Minister of Transport told members of Indonesian Parliament (House of Representatives) that the aircraft was climbing at a vertical rate of up to 6000 fpm exceeding the aircraft's capabilities, its airspeed decreased and it appears the aircraft entered a stall. 

Zdroj AvHerald.com. Ani slovo o vysazení motorů. Můžu požádat autora článku o zdroj jeho informací. Děkuji.

+1/0
20.1.2015 19:14

L42i18b46o79r 91Ž43ů96r67e41k 2163586180498

Vzhledem k tomu jak se vyjádřil by ten ministr učinil lépe pokud by se nevyjádřil vůbec. Počkal bych si na vyjádření někoho věrohodnějšího.

Konkrétně narážím na vyjádření že "tak rychle snad nestoupá ani stíhačka".

Např. F-16 stoupá ještě 10x rychleji. Nicméně ano, A-320-200 pouze zhruba jednu čtvrtinu (záleží na okolnostech).

0/0
20.1.2015 20:31

M72i40c90h19a24l 56M84i94l33l37e20r 9516692319202

vzhledem k tomu, ze to bylo na avheraldu, da se predpokladat, ze se to muze brat vazne

0/0
21.1.2015 3:19

L43i30b32o23r 70Ž21ů46r67e38k 2723876560978

Na avheraldu je že to řekl.

http://avherald.com/h?article=47f6abc7&opt=0

Např. Air France 447 stoupal v jednu chvíli až rychlostí téměř 7000 stop - je to jiný typ, nicméně mám za to že to dostatečně vypovídá o tom jak brát vážně vyjádření onoho ministra. Tím nezpochybňuji že snad tak rychle letoun stoupal, pouze bych si počkal na kontext z vyšetřování, takto je to bezvýznamná informace a tak jak to bylo podáno je to zavádějící.

0/0
21.1.2015 13:56

J58o60s24e97f 60M28i55k96o71v38e37c 5757143678466

Jestli náhodou nezafungovaly "bezpečnostní" programy. Zde je o tom docela dobrý článek:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012020501

+3/0
20.1.2015 18:47
Foto

V83o19j68t49ě73c74h 57P96a85v35l94í78k 5614931324798

To je nepravděpodobné. Ty se totiž velmi rychle vypnou, když jsou vstupy z čidel nekonzistentní. Mnohem pravděpodobnější je, že, jako již v minulosti vícekrát, pilot nedokázal ve špatném počasí Airbus bez bezpečnostních programů řídit.

0/0
20.1.2015 19:04

J51o67s37e96f 74M75i94k53o18v12e64c 5467573928846

Zkuste si přečíst odkazovaný článek. Pokud tam seděli piloti na úrovni těch arabů (4. odstavec), nemuseli správně zareagovat. A všechno také vypnout nejde, když jde o "bezpečnost".

0/0
20.1.2015 19:11

L93i17b77o30r 53Ž63ů28r16e33k 2823136270228

Článek brečí na téma jak je cokoliv komplexnějšího (přinejmenším převážně) špatné. Zatímco věc se má tak že komplexnější je komplexnější, a cesta zpět by nebyla cestou kupředu. Samozřejmě všeho s mírou.

0/0
20.1.2015 20:36

K35a33t75e45ř77i16n57a 34S45l39a49v19í43k73o95v64á 6723925600373

Vzhledem k tomu, že se chtěl vyhnout bouři, mohl natrefit na nějaký ten termický stoupavý proud, a aby nestoupal tak vysoko, mohl letadlo potlačit. Na hraně každého stoupáku bývá klesák, kde se hrne studený vzduch. Vím, je to nepravděpodobné, ale pilot mohl zazmatkovat, zejména v době, kdy piloti dopravních letadel nejsou zvyklí řešit vážné problémy, neb většinu letu odpočívají a letadlo řídí autopilot.

0/0
20.1.2015 18:41
Foto

V41o19j83t54ě25c11h 35P86a48v31l72í90k 5724771404828

Jsou stoupavé proudy o rychlosti 120km/h směrem vzhůru? Nevím, nejsem letec, ptám se, ale přijde mi to dost.

0/0
20.1.2015 19:05

J78o87s10e79f 86M37i69k70i48n 5793444305544

Jsou až 600km/ha to jak nahoru tak i dolu

0/0
20.1.2015 19:14

P19e68t20r 20J65a83n92o23u91š 7899612142310

Porad to nevysvetluje duvod padu.

0/0
20.1.2015 18:12

V46á95c18l76a27v 70P94o65u81s92t14k59a 3570531802

Ale mnohé to naznačuje.

0/0
20.1.2015 18:14

P24e82t76r 30J90a66n92o21u14š 7809612212550

Ztrata vztlaku se da srovnat. Vysku na to meli. Bez motoru se hur letadlo ovlada, motory mimo jine generuji el. proud. Ale je tam zalozni zdroj. Pokud letadlo prekrocilo konstrukcni rychlost, doslo asi i k poskozeni ovladacich kridelek ci trupu. Nezbyva nez si pockat.

0/0
20.1.2015 18:31

K88a64t95e20ř27i81n16a 32S73l40a13v27í59k59o53v85á 6273155160363

No jestli nebyl pilot připoután, tak se ani nemusel k řízení v kolmém pádu dostat.

0/0
20.1.2015 18:45

J48a41n 76F17r84a83t39e79r 1121952728450

Tak velmi teoreticky, pokud se dostali pres konstrukcni rychlost + prudka bourka (ve ktere zrejme byly), mohla se jim vrtule nahradniho generatoru proste utrhnout a pak uz s tim nic nenadelaji. Zmrzle pitotky asi jsou s ohledem pocasi taky mozne, pak vetsinou nastava chyba pilota, kdyz si to neuvedomi a prilis veri tomu co ma pred sebou.... nasleduje vetsinou stoupani i pres prilis pomalou rychlost a nasledne zpomaleni az nakonec dojde k padu....

0/0
29.1.2015 13:07

J18o82s19e91f 37Š18e49m39e71l74í90k 7189461270727

Takže Airbus stoupa, pak se motor zastavil. A co ten Airbus, stoupal dál?

+1/0
20.1.2015 18:07
Foto

V17o43j67t27ě63c56h 15P29a49v33l28í13k 5424971754528

Bod za krutý vtip.

0/0
20.1.2015 19:06

M71i43c39h80a50l 75F43i92n88s95t66e95r76l66e 7859970483668

Souhlasil bych s názorem, že díky strmému stoupání šla dopředná rychlost rychle dolů, přičemž mohlo dojít až ke ztrátě vztlaku a následnému propadu. Zároveň se ztrátou rychlosti mohlo dojít k "udušení" motorů, do kterých za této situace proudil vzduch nedostatečně. Jediné, co mne udivuje, že z výšky přes deset km byli dole za 3 minuty - to by znamenalo, že se zřejmně dostali do nevybratelné vývrtky..., jinak by se předpokládám přinejmenším pokoušeli sklopit čumák dolů a znovu motory nahodit (takové případy už se staly a dopadly relativně úspěšně).

+3/−1
20.1.2015 17:47
Foto

V66o71j68t38ě55c81h 60P77a88v52l14í89k 5454961734978

Dost to připomíná AF447, kdy mířili prudce dolů, ale nevěděli o tom, v bouři byla viditelnost mizivá a kvůli zamrznutí pitotových trubic byli bez autopilota, bez bezpečnostního software a asi bez některých přístrojů. Je možné, že k podobnému zmatení došlo i zde.

+1/0
20.1.2015 19:09

M47i46c12h86a91l 65D66a33d33e73k 8593482328

A to ani podle fyzických pocitů nepoznají že padají prudce dolů?

0/0
20.1.2015 20:52
Foto

V72o65j42t14ě92c40h 19P79a12v15l83í97k 5894971544508

Pokud ztratí vztlak a padají konstantní, byť vysokou rychlostí, tak žádné fyzické pocity nevznikají, směr i velikost gravitační síly je normální.

0/0
20.1.2015 21:05

T83o16m30á98š 13H67o47u60š46k78a 2735163114147

Nezastavily se motory, ale letadlo

+1/0
20.1.2015 17:12

J31a17k11u39b 66S78e47m57e41r13á42d 2887676441951

?

0/0
20.1.2015 17:13

T13o92m75á68š 78H82o89u52š28k33a 2695973934537

Zřejmě ho sejmuly stoupavé proudy. Letadlo se dostalo do stoupání ani ne tak natžením na plný výkon, ale prostě silou větru. mimochodem teploty od 10000 výš zase soupajíaž do 30 km a jsou víceméně konstatntní kolem 0 až -1 stupeň

0/0
20.1.2015 17:15

J56a61k44u73b 10S11e61m90e87r68á86d 2717466581881

jako slovickarim, ale letadlo se zastavilo az pod hladinou more :-)

0/0
20.1.2015 17:18

T94o69m77á79š 26H49o75u80š40k42a 2355483274577

No tak to žádná

0/0
20.1.2015 17:20

P20e43t19r 48J62a87n56o80u54š 7939432942500

kdyz uz slovickarit, tak se zastavilo az na dne

0/0
20.1.2015 17:28

J12a86k10u90b 20S52e93m39e37r98á29d 2247366171851

:-)pravda

0/0
20.1.2015 17:38

L62i42b67o74r 23Ž72ů40r57e53k 2613966950108

Dno moře je pod hladinou moře. Takže se to nevylučuje.

0/0
20.1.2015 20:15

J48a88n 33K85u82t53m34a78n 9534419430

No nevím ale v 11000metrech je -50 stupňů... Zkuste si to někdy;-)

+2/0
20.1.2015 17:25

J37a73k62u80b 15Š19a29f47a60n49d94a 7905607741291

To nevylučuje to, že ta teplota může stoupat. Pomalu, ale stoupat.

0/0
20.1.2015 17:54

T37o38m55á52š 46H58o55u97š38k88a 2205953384527

Googli, fakt je tam zase tepleji taková pohodička akorát není co dýchat. Proto asi ta teplota.

0/0
20.1.2015 18:01

D62a60n83i88e36l 41S84o97b76o75t48a 9529774576490

Proč jsou černé skříňky v kufrech s vodou?

0/0
20.1.2015 17:08

T97o93m42á34š 17H33o95u49š96k88a 2955783284647

aby se nezměnilo prosředí rázem

+1/0
20.1.2015 17:09

J52a26k98u32b 18S17e85m43e16r70á48d 2877516391771

netlumi trochu i naraz? jen hadam....

0/0
20.1.2015 17:17

T76o97m16á77š 49H88o89u26š63k13a 2455393634447

prdlajs rázem myslím únik kapaliny(případné) je třeba provést pozvolně. Ale jen teoretizuji, stejně tak to může být polštář pro transport.

0/0
20.1.2015 17:22

P90e46t44r 16J79a22n32o32u52š 7549482412220

mohla se dovnitr dostat morska voda, pokud by nasledne vyschla, zustane na zaznamovem mediu sul a necistoty, zaznam poskodi. Voda se musi v laboratori setrne vyplachnout vodou destilovanou a pak vysusit

+3/0
20.1.2015 17:33

T59o35m62á68š 45H53o20u29š22k97a 2725493254637

Tedy někdo tvrdil, že vlastní paměť se prakticky nedá zničit, vypadá jako flash.

0/0
20.1.2015 18:00

P35e82t68r 14J71a56n78o71u79š 7119522452580

Drivejsi rekordery maji mag. pasky, nove pametove chipy. Ale v letectvi jsou jednotne predpisy, tj. i na manipulaci s rekordery.

+1/0
20.1.2015 18:24

J65a53k75u62b 32S10e57m77e65r37á50d 2767936201341

ajoo to jsou jen prepravni kufry s vodou :-)

0/0
20.1.2015 17:48

J70a34n 46K42u39t95m68a95n 9684859440

Kvůli znečištění. Je to čistá destilovaná voda.

0/0
20.1.2015 17:27

J68o65s79e63f 82M66i91k18i60n 5633684325194

Ze stejného důvodu padají z nebe zmrzlí paraglaidisté s uřezanými padáky a také je větroňům zakázán let v bouřce (ikdyž tehdy vznikají různé rekordy) Je dokázáno, že v bouřkových mracích může vertikální rychlost větru dosahovat až 600km/h

+2/0
20.1.2015 17:08

T27o25m16á57š 27H40o63u94š61k68a 2475183764167

Konečně dobrá poznámka. Paraglidisti se učí tzv. sbalit padák a zachránit se před stoupáky volným pádem.

+3/0
20.1.2015 17:11

P12e29t68r 83J78a92n46o65u87š 7219842732660

sbalit nebo splachnout?

0/0
20.1.2015 17:21

M20a12r12t72i17n 65N24e33r22m80u62t 9477517548799

stáhnout béčka (tím není myšlena druhořadá detektivka z uloz to)

0/0
20.1.2015 17:28

P73e13t21r 25J74a88n84o15u41š 7939832522250

stahnout becka nas ucili jednoduse "splachni" :-)

0/0
20.1.2015 17:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.