Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus AirAsia před pádem velmi rychle stoupal, pak se motor zastavil

Letadlo společnosti AirAsia, které se zřítilo koncem prosince do Jávského moře se 162 lidmi na palubě, krátce před pádem stoupalo vysokou rychlostí vzhůru, než se mu zastavil motor. Rychlost letadla při stoupání byla 2000 metrů za minutu, což značně přesahuje běžnou rychlost linkových letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H43a79n21a 21K61r10i60v70a96n26e10k 2281545672133

Asi jim zamrzly senzory na mereni rychlosti.

0/0
21.1.2015 18:36

I52v47o 26J66a31n91á48č89e47k 8413363241602

Co to zase psalo za experta? Jednak s tou rychlostí stoupání a jednak s tím motorem. I kdyby se mu motor zastavil, tak má druhý a letí dál, i kdyby se mu zastavily oba dva, tak přinejhorším s tím sedne na hladinu.

0/0
21.1.2015 13:21

K39a17r92e45l 79P19a50n51c56e77r 7811550918444

To tedy znamena ze raketa po vypaleni paliva jiz neleti po balisticke krivce, ale spadne.

0/−1
20.1.2015 23:35

O39n24d94ř97e16j 43Z53a45t88l76o73u33k34a93l 8881727799344

In a parliamentary meeting on Jan 20th 2015 Indonesia's Minister of Transport told members of Indonesian Parliament (House of Representatives) that the aircraft was climbing at a vertical rate of up to 6000 fpm exceeding the aircraft's capabilities, its airspeed decreased and it appears the aircraft entered a stall. 

Zdroj AvHerald.com. Ani slovo o vysazení motorů. Můžu požádat autora článku o zdroj jeho informací. Děkuji.

+1/0
20.1.2015 19:14

L84i98b41o89r 33Ž64ů48r44e26k 2603946690448

Vzhledem k tomu jak se vyjádřil by ten ministr učinil lépe pokud by se nevyjádřil vůbec. Počkal bych si na vyjádření někoho věrohodnějšího.

Konkrétně narážím na vyjádření že "tak rychle snad nestoupá ani stíhačka".

Např. F-16 stoupá ještě 10x rychleji. Nicméně ano, A-320-200 pouze zhruba jednu čtvrtinu (záleží na okolnostech).

0/0
20.1.2015 20:31

M21i38c57h19a74l 51M42i30l80l17e93r 9286262709562

vzhledem k tomu, ze to bylo na avheraldu, da se predpokladat, ze se to muze brat vazne

0/0
21.1.2015 3:19

L84i56b61o82r 97Ž57ů69r92e12k 2483906400598

Na avheraldu je že to řekl.

http://avherald.com/h?article=47f6abc7&opt=0

Např. Air France 447 stoupal v jednu chvíli až rychlostí téměř 7000 stop - je to jiný typ, nicméně mám za to že to dostatečně vypovídá o tom jak brát vážně vyjádření onoho ministra. Tím nezpochybňuji že snad tak rychle letoun stoupal, pouze bych si počkal na kontext z vyšetřování, takto je to bezvýznamná informace a tak jak to bylo podáno je to zavádějící.

0/0
21.1.2015 13:56

J70o26s91e49f 28M42i62k93o76v83e23c 5307463138146

Jestli náhodou nezafungovaly "bezpečnostní" programy. Zde je o tom docela dobrý článek:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012020501

+3/0
20.1.2015 18:47
Foto

V91o47j71t16ě92c91h 59P69a98v21l71í85k 5504451544698

To je nepravděpodobné. Ty se totiž velmi rychle vypnou, když jsou vstupy z čidel nekonzistentní. Mnohem pravděpodobnější je, že, jako již v minulosti vícekrát, pilot nedokázal ve špatném počasí Airbus bez bezpečnostních programů řídit.

0/0
20.1.2015 19:04

J83o21s81e58f 63M24i53k98o82v18e61c 5187713478616

Zkuste si přečíst odkazovaný článek. Pokud tam seděli piloti na úrovni těch arabů (4. odstavec), nemuseli správně zareagovat. A všechno také vypnout nejde, když jde o "bezpečnost".

0/0
20.1.2015 19:11

L60i53b64o10r 64Ž76ů83r47e67k 2213566920378

Článek brečí na téma jak je cokoliv komplexnějšího (přinejmenším převážně) špatné. Zatímco věc se má tak že komplexnější je komplexnější, a cesta zpět by nebyla cestou kupředu. Samozřejmě všeho s mírou.

0/0
20.1.2015 20:36

K56a55t21e57ř31i23n39a 19S64l54a50v77í92k72o33v83á 6393515970603

Vzhledem k tomu, že se chtěl vyhnout bouři, mohl natrefit na nějaký ten termický stoupavý proud, a aby nestoupal tak vysoko, mohl letadlo potlačit. Na hraně každého stoupáku bývá klesák, kde se hrne studený vzduch. Vím, je to nepravděpodobné, ale pilot mohl zazmatkovat, zejména v době, kdy piloti dopravních letadel nejsou zvyklí řešit vážné problémy, neb většinu letu odpočívají a letadlo řídí autopilot.

0/0
20.1.2015 18:41
Foto

V59o21j42t85ě45c88h 92P98a73v24l47í17k 5314251514378

Jsou stoupavé proudy o rychlosti 120km/h směrem vzhůru? Nevím, nejsem letec, ptám se, ale přijde mi to dost.

0/0
20.1.2015 19:05

J96o14s85e57f 18M52i94k98i24n 5313704145604

Jsou až 600km/ha to jak nahoru tak i dolu

0/0
20.1.2015 19:14

P62e38t69r 58J42a77n45o23u35š 7229422302390

Porad to nevysvetluje duvod padu.

0/0
20.1.2015 18:12

V44á49c16l42a56v 77P30o94u86s35t64k49a 3510161252

Ale mnohé to naznačuje.

0/0
20.1.2015 18:14

P42e70t23r 27J87a47n20o85u77š 7589872462150

Ztrata vztlaku se da srovnat. Vysku na to meli. Bez motoru se hur letadlo ovlada, motory mimo jine generuji el. proud. Ale je tam zalozni zdroj. Pokud letadlo prekrocilo konstrukcni rychlost, doslo asi i k poskozeni ovladacich kridelek ci trupu. Nezbyva nez si pockat.

0/0
20.1.2015 18:31

K23a70t91e53ř36i77n17a 55S92l80a74v92í82k64o75v12á 6143185890713

No jestli nebyl pilot připoután, tak se ani nemusel k řízení v kolmém pádu dostat.

0/0
20.1.2015 18:45

J30a80n 64F97r24a41t90e34r 1631372838670

Tak velmi teoreticky, pokud se dostali pres konstrukcni rychlost + prudka bourka (ve ktere zrejme byly), mohla se jim vrtule nahradniho generatoru proste utrhnout a pak uz s tim nic nenadelaji. Zmrzle pitotky asi jsou s ohledem pocasi taky mozne, pak vetsinou nastava chyba pilota, kdyz si to neuvedomi a prilis veri tomu co ma pred sebou.... nasleduje vetsinou stoupani i pres prilis pomalou rychlost a nasledne zpomaleni az nakonec dojde k padu....

0/0
29.1.2015 13:07

J41o24s81e25f 43Š21e22m73e97l69í49k 7889481330157

Takže Airbus stoupa, pak se motor zastavil. A co ten Airbus, stoupal dál?

+1/0
20.1.2015 18:07
Foto

V82o44j82t72ě49c97h 74P84a42v16l93í38k 5934851824908

Bod za krutý vtip.

0/0
20.1.2015 19:06

M64i95c17h61a67l 82F59i68n92s94t26e72r60l40e 7749580893368

Souhlasil bych s názorem, že díky strmému stoupání šla dopředná rychlost rychle dolů, přičemž mohlo dojít až ke ztrátě vztlaku a následnému propadu. Zároveň se ztrátou rychlosti mohlo dojít k "udušení" motorů, do kterých za této situace proudil vzduch nedostatečně. Jediné, co mne udivuje, že z výšky přes deset km byli dole za 3 minuty - to by znamenalo, že se zřejmně dostali do nevybratelné vývrtky..., jinak by se předpokládám přinejmenším pokoušeli sklopit čumák dolů a znovu motory nahodit (takové případy už se staly a dopadly relativně úspěšně).

+3/−1
20.1.2015 17:47
Foto

V18o88j80t63ě44c68h 66P39a49v19l49í81k 5274861254778

Dost to připomíná AF447, kdy mířili prudce dolů, ale nevěděli o tom, v bouři byla viditelnost mizivá a kvůli zamrznutí pitotových trubic byli bez autopilota, bez bezpečnostního software a asi bez některých přístrojů. Je možné, že k podobnému zmatení došlo i zde.

+1/0
20.1.2015 19:09

M84i91c41h71a46l 98D84a23d79e53k 8813112348

A to ani podle fyzických pocitů nepoznají že padají prudce dolů?

0/0
20.1.2015 20:52
Foto

V11o40j44t47ě67c76h 92P19a10v61l47í94k 5384421494298

Pokud ztratí vztlak a padají konstantní, byť vysokou rychlostí, tak žádné fyzické pocity nevznikají, směr i velikost gravitační síly je normální.

0/0
20.1.2015 21:05

R20a76d38a56n 81K55u81b26a28n88t 1183140679830

Nezastavily se motory, ale letadlo

+1/0
20.1.2015 17:12

J89a86k64u14b 48S77e14m44e59r19á32d 2687836401931

?

0/0
20.1.2015 17:13

R76a18d66a44n 92K69u75b52a53n52t 1543580279280

Zřejmě ho sejmuly stoupavé proudy. Letadlo se dostalo do stoupání ani ne tak natžením na plný výkon, ale prostě silou větru. mimochodem teploty od 10000 výš zase soupajíaž do 30 km a jsou víceméně konstatntní kolem 0 až -1 stupeň

0/0
20.1.2015 17:15

J68a87k51u25b 70S60e39m33e93r70á24d 2747276281341

jako slovickarim, ale letadlo se zastavilo az pod hladinou more :-)

0/0
20.1.2015 17:18

R22a70d51a32n 51K80u51b69a73n24t 1233430209610

No tak to žádná

0/0
20.1.2015 17:20

P92e29t85r 25J80a50n43o27u67š 7689432462840

kdyz uz slovickarit, tak se zastavilo az na dne

0/0
20.1.2015 17:28

J71a72k77u93b 58S34e29m39e83r16á93d 2767966261281

:-)pravda

0/0
20.1.2015 17:38

L76i11b57o26r 29Ž70ů11r51e38k 2583456770898

Dno moře je pod hladinou moře. Takže se to nevylučuje.

0/0
20.1.2015 20:15

J94a12n 82K88u14t94m78a95n 9944299640

No nevím ale v 11000metrech je -50 stupňů... Zkuste si to někdy;-)

+2/0
20.1.2015 17:25

J18a90k32u19b 22Š91a48f82a34n25d49a 7665217261271

To nevylučuje to, že ta teplota může stoupat. Pomalu, ale stoupat.

0/0
20.1.2015 17:54

R23a70d31a49n 44K22u56b38a43n80t 1333150729110

Googli, fakt je tam zase tepleji taková pohodička akorát není co dýchat. Proto asi ta teplota.

0/0
20.1.2015 18:01

D46a32n81i80e91l 17S37o48b90o38t46a 9209624526740

Proč jsou černé skříňky v kufrech s vodou?

0/0
20.1.2015 17:08

R55a45d70a72n 86K81u18b74a54n84t 1513610619870

aby se nezměnilo prosředí rázem

+1/0
20.1.2015 17:09

J37a88k85u75b 80S86e91m66e84r28á18d 2887736781911

netlumi trochu i naraz? jen hadam....

0/0
20.1.2015 17:17

R13a34d59a13n 63K86u44b61a41n84t 1293380569370

prdlajs rázem myslím únik kapaliny(případné) je třeba provést pozvolně. Ale jen teoretizuji, stejně tak to může být polštář pro transport.

0/0
20.1.2015 17:22

P95e50t55r 75J60a62n49o59u44š 7809652812880

mohla se dovnitr dostat morska voda, pokud by nasledne vyschla, zustane na zaznamovem mediu sul a necistoty, zaznam poskodi. Voda se musi v laboratori setrne vyplachnout vodou destilovanou a pak vysusit

+3/0
20.1.2015 17:33

R59a52d64a96n 18K38u81b50a60n91t 1583970109920

Tedy někdo tvrdil, že vlastní paměť se prakticky nedá zničit, vypadá jako flash.

0/0
20.1.2015 18:00

P36e54t89r 61J57a45n39o88u77š 7629232222250

Drivejsi rekordery maji mag. pasky, nove pametove chipy. Ale v letectvi jsou jednotne predpisy, tj. i na manipulaci s rekordery.

+1/0
20.1.2015 18:24

J52a53k88u77b 46S80e97m84e19r76á86d 2207986741851

ajoo to jsou jen prepravni kufry s vodou :-)

0/0
20.1.2015 17:48

J44a58n 95K77u60t69m22a14n 9534299180

Kvůli znečištění. Je to čistá destilovaná voda.

0/0
20.1.2015 17:27

J46o59s70e74f 11M83i94k23i38n 5953704235214

Ze stejného důvodu padají z nebe zmrzlí paraglaidisté s uřezanými padáky a také je větroňům zakázán let v bouřce (ikdyž tehdy vznikají různé rekordy) Je dokázáno, že v bouřkových mracích může vertikální rychlost větru dosahovat až 600km/h

+2/0
20.1.2015 17:08

R26a11d17a27n 77K12u50b57a69n52t 1533280659440

Konečně dobrá poznámka. Paraglidisti se učí tzv. sbalit padák a zachránit se před stoupáky volným pádem.

+3/0
20.1.2015 17:11

P61e54t40r 49J45a58n38o43u48š 7239432742130

sbalit nebo splachnout?

0/0
20.1.2015 17:21

M24a85r45t88i73n 44N83e60r58m61u93t 9367517778599

stáhnout béčka (tím není myšlena druhořadá detektivka z uloz to)

0/0
20.1.2015 17:28

P75e16t26r 55J45a49n43o67u97š 7569352642820

stahnout becka nas ucili jednoduse "splachni" :-)

0/0
20.1.2015 17:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.