Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus AirAsia před pádem velmi rychle stoupal, pak se motor zastavil

Letadlo společnosti AirAsia, které se zřítilo koncem prosince do Jávského moře se 162 lidmi na palubě, krátce před pádem stoupalo vysokou rychlostí vzhůru, než se mu zastavil motor. Rychlost letadla při stoupání byla 2000 metrů za minutu, což značně přesahuje běžnou rychlost linkových letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H12a44n58a 75K89r60i35v79a78n72e95k 2711675402673

Asi jim zamrzly senzory na mereni rychlosti.

0/0
21.1.2015 18:36

I16v79o 39J97a27n95á41č63e22k 8123623511252

Co to zase psalo za experta? Jednak s tou rychlostí stoupání a jednak s tím motorem. I kdyby se mu motor zastavil, tak má druhý a letí dál, i kdyby se mu zastavily oba dva, tak přinejhorším s tím sedne na hladinu.

0/0
21.1.2015 13:21

K75a64r30e30l 21P53a18n24c43e98r 7791640138254

To tedy znamena ze raketa po vypaleni paliva jiz neleti po balisticke krivce, ale spadne.

0/−1
20.1.2015 23:35

O25n79d68ř70e88j 19Z80a25t52l41o46u85k70a48l 8311567229484

In a parliamentary meeting on Jan 20th 2015 Indonesia's Minister of Transport told members of Indonesian Parliament (House of Representatives) that the aircraft was climbing at a vertical rate of up to 6000 fpm exceeding the aircraft's capabilities, its airspeed decreased and it appears the aircraft entered a stall. 

Zdroj AvHerald.com. Ani slovo o vysazení motorů. Můžu požádat autora článku o zdroj jeho informací. Děkuji.

+1/0
20.1.2015 19:14

L45i59b24o57r 51Ž83ů27r59e25k 2333176980748

Vzhledem k tomu jak se vyjádřil by ten ministr učinil lépe pokud by se nevyjádřil vůbec. Počkal bych si na vyjádření někoho věrohodnějšího.

Konkrétně narážím na vyjádření že "tak rychle snad nestoupá ani stíhačka".

Např. F-16 stoupá ještě 10x rychleji. Nicméně ano, A-320-200 pouze zhruba jednu čtvrtinu (záleží na okolnostech).

0/0
20.1.2015 20:31

M93i11c80h61a94l 50M22i53l69l10e32r 9326822449492

vzhledem k tomu, ze to bylo na avheraldu, da se predpokladat, ze se to muze brat vazne

0/0
21.1.2015 3:19

L15i85b67o30r 59Ž44ů15r88e67k 2723946500218

Na avheraldu je že to řekl.

http://avherald.com/h?article=47f6abc7&opt=0

Např. Air France 447 stoupal v jednu chvíli až rychlostí téměř 7000 stop - je to jiný typ, nicméně mám za to že to dostatečně vypovídá o tom jak brát vážně vyjádření onoho ministra. Tím nezpochybňuji že snad tak rychle letoun stoupal, pouze bych si počkal na kontext z vyšetřování, takto je to bezvýznamná informace a tak jak to bylo podáno je to zavádějící.

0/0
21.1.2015 13:56

J73o84s73e25f 77M47i45k14o19v53e80c 5437683788446

Jestli náhodou nezafungovaly "bezpečnostní" programy. Zde je o tom docela dobrý článek:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012020501

+3/0
20.1.2015 18:47
Foto

V74o17j44t22ě72c57h 12P56a64v68l14í43k 5174651534398

To je nepravděpodobné. Ty se totiž velmi rychle vypnou, když jsou vstupy z čidel nekonzistentní. Mnohem pravděpodobnější je, že, jako již v minulosti vícekrát, pilot nedokázal ve špatném počasí Airbus bez bezpečnostních programů řídit.

0/0
20.1.2015 19:04

J48o67s94e84f 54M83i47k39o40v61e15c 5337613808106

Zkuste si přečíst odkazovaný článek. Pokud tam seděli piloti na úrovni těch arabů (4. odstavec), nemuseli správně zareagovat. A všechno také vypnout nejde, když jde o "bezpečnost".

0/0
20.1.2015 19:11

L77i96b92o64r 60Ž38ů48r25e82k 2263606180428

Článek brečí na téma jak je cokoliv komplexnějšího (přinejmenším převážně) špatné. Zatímco věc se má tak že komplexnější je komplexnější, a cesta zpět by nebyla cestou kupředu. Samozřejmě všeho s mírou.

0/0
20.1.2015 20:36

K11a96t52e98ř50i94n10a 82S58l80a17v36í77k14o60v66á 6343495750633

Vzhledem k tomu, že se chtěl vyhnout bouři, mohl natrefit na nějaký ten termický stoupavý proud, a aby nestoupal tak vysoko, mohl letadlo potlačit. Na hraně každého stoupáku bývá klesák, kde se hrne studený vzduch. Vím, je to nepravděpodobné, ale pilot mohl zazmatkovat, zejména v době, kdy piloti dopravních letadel nejsou zvyklí řešit vážné problémy, neb většinu letu odpočívají a letadlo řídí autopilot.

0/0
20.1.2015 18:41
Foto

V17o50j51t15ě25c90h 32P84a78v34l45í51k 5454411864618

Jsou stoupavé proudy o rychlosti 120km/h směrem vzhůru? Nevím, nejsem letec, ptám se, ale přijde mi to dost.

0/0
20.1.2015 19:05

J63o37s61e97f 50M95i89k65i85n 5563774805904

Jsou až 600km/ha to jak nahoru tak i dolu

0/0
20.1.2015 19:14

P42e50t95r 27J35a60n54o47u83š 7599712242130

Porad to nevysvetluje duvod padu.

0/0
20.1.2015 18:12

V34á45c64l90a46v 26P97o13u95s87t76k23a 3930271832

Ale mnohé to naznačuje.

0/0
20.1.2015 18:14

P64e58t47r 19J40a52n37o37u28š 7259832852490

Ztrata vztlaku se da srovnat. Vysku na to meli. Bez motoru se hur letadlo ovlada, motory mimo jine generuji el. proud. Ale je tam zalozni zdroj. Pokud letadlo prekrocilo konstrukcni rychlost, doslo asi i k poskozeni ovladacich kridelek ci trupu. Nezbyva nez si pockat.

0/0
20.1.2015 18:31

K77a13t65e46ř93i25n60a 34S74l49a39v78í77k94o53v73á 6823335170763

No jestli nebyl pilot připoután, tak se ani nemusel k řízení v kolmém pádu dostat.

0/0
20.1.2015 18:45

J89a88n 46F50r40a71t74e95r 1261492168590

Tak velmi teoreticky, pokud se dostali pres konstrukcni rychlost + prudka bourka (ve ktere zrejme byly), mohla se jim vrtule nahradniho generatoru proste utrhnout a pak uz s tim nic nenadelaji. Zmrzle pitotky asi jsou s ohledem pocasi taky mozne, pak vetsinou nastava chyba pilota, kdyz si to neuvedomi a prilis veri tomu co ma pred sebou.... nasleduje vetsinou stoupani i pres prilis pomalou rychlost a nasledne zpomaleni az nakonec dojde k padu....

0/0
29.1.2015 13:07

J76o30s98e40f 50Š81e96m42e92l19í24k 7289671410457

Takže Airbus stoupa, pak se motor zastavil. A co ten Airbus, stoupal dál?

+1/0
20.1.2015 18:07
Foto

V97o63j54t94ě18c17h 95P60a41v62l34í74k 5294291444848

Bod za krutý vtip.

0/0
20.1.2015 19:06

M67i89c62h58a78l 64F13i90n84s89t23e66r74l69e 7779180943728

Souhlasil bych s názorem, že díky strmému stoupání šla dopředná rychlost rychle dolů, přičemž mohlo dojít až ke ztrátě vztlaku a následnému propadu. Zároveň se ztrátou rychlosti mohlo dojít k "udušení" motorů, do kterých za této situace proudil vzduch nedostatečně. Jediné, co mne udivuje, že z výšky přes deset km byli dole za 3 minuty - to by znamenalo, že se zřejmně dostali do nevybratelné vývrtky..., jinak by se předpokládám přinejmenším pokoušeli sklopit čumák dolů a znovu motory nahodit (takové případy už se staly a dopadly relativně úspěšně).

+3/−1
20.1.2015 17:47
Foto

V21o50j31t40ě97c62h 26P88a45v15l75í62k 5774971184508

Dost to připomíná AF447, kdy mířili prudce dolů, ale nevěděli o tom, v bouři byla viditelnost mizivá a kvůli zamrznutí pitotových trubic byli bez autopilota, bez bezpečnostního software a asi bez některých přístrojů. Je možné, že k podobnému zmatení došlo i zde.

+1/0
20.1.2015 19:09

M34i64c19h62a80l 94D71a69d14e93k 8503312898

A to ani podle fyzických pocitů nepoznají že padají prudce dolů?

0/0
20.1.2015 20:52
Foto

V62o54j38t12ě17c77h 22P53a68v36l46í69k 5424581374388

Pokud ztratí vztlak a padají konstantní, byť vysokou rychlostí, tak žádné fyzické pocity nevznikají, směr i velikost gravitační síly je normální.

0/0
20.1.2015 21:05

R16a91d15a25n 49K15u68b55a24n76t 1483800279450

Nezastavily se motory, ale letadlo

+1/0
20.1.2015 17:12

J57a40k35u35b 90S76e72m54e10r84á64d 2807966281491

?

0/0
20.1.2015 17:13

R29a31d67a43n 62K21u88b34a81n84t 1933970249340

Zřejmě ho sejmuly stoupavé proudy. Letadlo se dostalo do stoupání ani ne tak natžením na plný výkon, ale prostě silou větru. mimochodem teploty od 10000 výš zase soupajíaž do 30 km a jsou víceméně konstatntní kolem 0 až -1 stupeň

0/0
20.1.2015 17:15

J68a95k94u17b 21S95e20m43e51r81á63d 2837166161501

jako slovickarim, ale letadlo se zastavilo az pod hladinou more :-)

0/0
20.1.2015 17:18

R44a51d85a29n 35K91u19b15a27n15t 1563330589500

No tak to žádná

0/0
20.1.2015 17:20

P40e91t61r 48J84a13n89o56u69š 7119172152770

kdyz uz slovickarit, tak se zastavilo az na dne

0/0
20.1.2015 17:28

J49a14k59u55b 14S48e88m39e97r74á72d 2327256631771

:-)pravda

0/0
20.1.2015 17:38

L88i60b86o46r 68Ž12ů58r29e24k 2973136260928

Dno moře je pod hladinou moře. Takže se to nevylučuje.

0/0
20.1.2015 20:15

J73a50n 77K23u56t51m15a55n 9714109180

No nevím ale v 11000metrech je -50 stupňů... Zkuste si to někdy;-)

+2/0
20.1.2015 17:25

J43a29k52u65b 29Š38a33f31a34n10d95a 7825647481121

To nevylučuje to, že ta teplota může stoupat. Pomalu, ale stoupat.

0/0
20.1.2015 17:54

R29a29d88a60n 52K87u55b25a88n29t 1603250799190

Googli, fakt je tam zase tepleji taková pohodička akorát není co dýchat. Proto asi ta teplota.

0/0
20.1.2015 18:01

D18a16n88i52e52l 27S26o46b39o89t90a 9769774266950

Proč jsou černé skříňky v kufrech s vodou?

0/0
20.1.2015 17:08

R89a84d39a21n 37K31u25b93a28n22t 1623280399320

aby se nezměnilo prosředí rázem

+1/0
20.1.2015 17:09

J14a13k58u23b 22S27e21m53e40r46á31d 2657896391961

netlumi trochu i naraz? jen hadam....

0/0
20.1.2015 17:17

R83a74d71a58n 34K13u88b49a87n58t 1933230879750

prdlajs rázem myslím únik kapaliny(případné) je třeba provést pozvolně. Ale jen teoretizuji, stejně tak to může být polštář pro transport.

0/0
20.1.2015 17:22

P89e33t86r 92J41a35n41o77u63š 7599152522590

mohla se dovnitr dostat morska voda, pokud by nasledne vyschla, zustane na zaznamovem mediu sul a necistoty, zaznam poskodi. Voda se musi v laboratori setrne vyplachnout vodou destilovanou a pak vysusit

+3/0
20.1.2015 17:33

R47a17d55a46n 91K27u20b52a50n13t 1923360429640

Tedy někdo tvrdil, že vlastní paměť se prakticky nedá zničit, vypadá jako flash.

0/0
20.1.2015 18:00

P24e98t29r 98J39a44n63o16u59š 7389332632960

Drivejsi rekordery maji mag. pasky, nove pametove chipy. Ale v letectvi jsou jednotne predpisy, tj. i na manipulaci s rekordery.

+1/0
20.1.2015 18:24

J29a29k25u65b 15S74e64m81e93r50á65d 2757136451351

ajoo to jsou jen prepravni kufry s vodou :-)

0/0
20.1.2015 17:48

J85a39n 59K59u76t21m41a57n 9644309690

Kvůli znečištění. Je to čistá destilovaná voda.

0/0
20.1.2015 17:27

J87o52s87e78f 32M82i94k97i89n 5373834965284

Ze stejného důvodu padají z nebe zmrzlí paraglaidisté s uřezanými padáky a také je větroňům zakázán let v bouřce (ikdyž tehdy vznikají různé rekordy) Je dokázáno, že v bouřkových mracích může vertikální rychlost větru dosahovat až 600km/h

+2/0
20.1.2015 17:08

R71a60d69a72n 43K52u94b93a18n77t 1763980779550

Konečně dobrá poznámka. Paraglidisti se učí tzv. sbalit padák a zachránit se před stoupáky volným pádem.

+3/0
20.1.2015 17:11

P52e64t71r 64J94a95n27o31u76š 7129712672700

sbalit nebo splachnout?

0/0
20.1.2015 17:21

M77a22r17t51i87n 21N87e98r17m47u97t 9147687358619

stáhnout béčka (tím není myšlena druhořadá detektivka z uloz to)

0/0
20.1.2015 17:28

P20e75t87r 11J75a40n39o36u34š 7419872792960

stahnout becka nas ucili jednoduse "splachni" :-)

0/0
20.1.2015 17:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.