Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chcete být živým štítem? ptá se Unie obhájců Chovance, Válkové a Zemana

Unie obhájců se nechce smířit se závěry vyšetřování události, kdy policie na dálnici D1 zastavila řidiče, aby vytvořila zátaras proti ujíždějícímu mladíkovi. Ten nezastavil a zemřel, další člověk byl vážně zraněn. Podle unie se podobná situace, kdy policie z řidičů vytvoří lidské štíty, může opakovat. Obrací se proto s několika dotazy na dotčené ministry i šéfa žalobců Pavla Zemana.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a40n 74W16a48c46l92a23v 7674175237248

Unie obhájců honí body popularity. Bodejť ne, vždyť nehájí zájmy státu, ale těch, kdo je platí. (Nechci nijak křivdit i těm občas nevinně obviněným, ale většinou čím větší grázl, tím známější jméno obhájce...)

0/−4
21.1.2015 16:24

B55l94a16n56k45a 98V77á79g82n94e13r56o30v13á 6886548533

mám 17. letého syna a neumím si představit, že by mi vzal auto a ujel s ním na dálnici - podle mě jsou prvotní viníci  rodiče, kteří špatně vychovali dítě, které sebere bez řidičáku a souhlasu rodičů auto...

+3/−2
21.1.2015 0:33

V64l16a31d27i94s96l56a29v 55B61u49r19y18š59e22k 1979212957444

že si něco neumíte představit neznamená, že se to nemůže stát, budiž vám útěchou, že podobné pocity namáte sama, můžu vás ubezpečit, že všichni rodiče, kterým se něco podobného stalo, měly pocity podobné

0/0
21.1.2015 18:01

J59i87ř46í 81K41ü42h67r 2900366270856

Ono je těžké zastavit někoho bezpečně, když dotyčný nechce být chycen živý.

+2/−7
20.1.2015 15:26

V44l56a47d68i12s11l90a95v 59B97u59r37y89š46e37k 1699732457904

prostě to policajti zbabrali, na tom se snad všichni shodnem, neudělali to schválně, prostě jen v zápalu boje někdo přestal mylet a snad udělají taková opatření, aby příště u toho nikoho nezabili

+3/−2
20.1.2015 15:55

P58a19v16e54l 93O65d28r34a88z84i36l 6154299117690

Zraněný pán se asi taky příště mrkne do špíglu, než se vrhne do vedlejšího pruhu...

+1/0
20.1.2015 20:30

P26a91v70e49l 56O20b16d24r45ž45á10l60e55k 6446134718932

Tak to je jasné, ale když už takový ujížděč chce vzít někoho s sebou, nechť jsou to policisté v policejních vozidlech a ne civilisté ve svých autech.

+3/0
20.1.2015 16:07

V55l45a68d76i38s12l53a13v 83B76u12r21y32š92e39k 1359302297454

když dotyčný nechce být živý chycen, tak to nevím jestli se to dá dopředu poznat, no ale řekněme že to pozná, pak je nejlepší se modlit, aby u toho zabil co nejméně dalších lidí, jako nejhorší taktiku vidím  si mu stoupnout do cesty či případně tam postavit někoho jiného

+2/0
20.1.2015 16:16

P72a91v29e26l 20O29b94d66r47ž59á56l86e12k 6326184248412

Vcelku souhlas .. nestavět mu do cesty nikoho jiného, ale jen policisty a jejich auta. Prostě minimalizovat škody.

+1/−1
20.1.2015 16:19

P96a82v21e90l 81O50d28r75a88z21i37l 6364289757210

Super, ale JAK???

+1/0
20.1.2015 20:38

P98a60v26e51l 36O75d26r21a59z24i49l 6664889617880

Tak prosím, jen zkuste naznačit, jak toho ujížděče oddělit od civilů, kdy on ty civily, co už na dálnici jsou, pořád dojíždí.

+1/0
20.1.2015 20:31

P34a56v19e47l 47O91b15d57r90ž50á10l49e31k 6186664408292

Úplně stačí, aby policejní Passat, když ujížděče předjede (jako že ho při té honičce předjel několikrát), místo blikání STOPkou (na kterou zjevně kluk nehodlal reagovat) dupnul na brzdu.

0/0
21.1.2015 15:43

P82a44v87e51l 15O66d86r64a80z70i60l 6754429827390

Ve 160? To by následovala okamžitě těžká nehoda, která by se těžko vyhnula okolním civilním vozům.

0/0
21.1.2015 15:46

P24a98v86e80l 26O80b37d29r92ž12á35l10e36k 6356944138922

Kdežto při nárazu do stojící kolony vlastně k žádné nehodě nedošlo a civilisté se na to dívali z dálky, co?

Rozhodně je méně nebezpečné, pokud by vrazil do policejního auta, které zpomalilo třeba na 90 (protože taky nezastaví na místě), než když ve finále naletěl do hromady stojících aut.

Jistě, nehoda by to byla, on by to asi také nepřežil a dost možná by to odnesli i policisté v tom autě - ale to mne jako civilistu přece nemusí zajímat, byla by alespoň snaha ochránit lidi vpředu.

0/0
21.1.2015 15:50

A83n30t82o53n73í47n 28S88á31d81l66í31k 7548809583673

Ujížděči by nebyli,kdyby policie jednala aspoň jednou radikálně!Mají k dispozici vrtulniky,velmi rychlá auta(drahá) a také nějaké zastavovací plachty...a ještě mnoho dalších ovšem nehumálních způsobů! Jednají však pod vlivem přílišné humanity vůči lumpům a trpí pak celá splečnost!

Přeji policii ČR ráznější a bezpečnější zákroky,kde ohrožrn bude jen pachatel!

+3/0
20.1.2015 20:58

P69e35t31r 31Š84v23a47r55c 2258948485790

Aniž bych chtěl nějak omlouvat tento případ.

To aby mohla Policie ČR používat ráznější a bezpečnější zákroky (jde mi tedy hlavně o ty ráznější), tak to pak znamená, aby v jejich řadách byli opravdu soudní lidé a například nestříleli na každého kdo šlápne mimo přechod. Obávám se totiž, že s českou mentalitou, by to tady byl za chvíli policejní stát kombinovaný s divokým západem...

0/0
21.1.2015 13:51

E65l60l39e84n 66Š67k90o21d10o85v50á 3612672916942

Pokud si pod "tupým jedincem", který zastavil, kde neměl představujete řidiče Octavie, který byl  těžce zraněn, tak Vás vyvedu z omylu. Tento jedinec se nacházel v odbočovacím pruhu, kde byla zastavena doprava policií a vědomě byl udělán zátaras! Příště važte slova!

+4/0
20.1.2015 15:17

E97l69l97e47n 30Š76k42o65d10o73v80á 3172692816372

Jste na omylu! Policií byla zastavena auta ve 2 pruzích dálnice+v odbočovacím pruhu. Tudíž dálnice byla zatarasena včetně odbočovacího pruhu, kde stála Octavie /těžce zraněný řidič/ jako poslední.

+2/0
20.1.2015 14:40

P38a78v97e48l 32O69d52r81a63z85i88l 6464679827830

Exit zatarasen nebyl, jen tam prostě vznikla kolona.

0/0
20.1.2015 20:38
Foto

M68a62r92t28i48n 84Š26u56f27a13j33z94l 6384219841606

diletantismus českých policajtů se projevil již zpočátku celé "akce" ... jinak nelze racionálně pochopit, proč jim tento mladík ujel od Jihlavy kolem Brna až k Vyškovu, kde se mu podařilo se otočit a mazat kolem Brna zpět ku Praze, aby jej až u Velkého Beranova (myslím) takto neprofesionálně zlikvidovali ... navíc, myslím, že ně kde u Velké Bíteše měl poškodit policejní vozy, takže "stačilo" jej malinko drcnout a byl z D1 natotata ... navíc kolik tak asi mohl mít PH v nádrži ??? když "pod plným" ujel cca 400km, myslím, že max na 100km, takže stačilo jet za ním a počkat až mu vyschne nádrž ... škoda mladého života ...

+2/−1
20.1.2015 14:22

J30i39ř71í 57S71c63h29w68a34c55h 8878444608416

myslím, že se zlikvidoval úplně sám. 

Kdyby náhodou byla kolona někde například kvůli opravě nebo nehodě, tak ho by ho vlastně zlikvidovali ti opraváři nebo ti bourající....

+2/−1
20.1.2015 14:28

Z39d74e81n25a 14S28v23o51b42o52d21o31v79á 2444986743236

- to mi příjde podobný, jakoby se někdo, kdo skopne člověka pod projíždějící auto, hájil tím, že stejně dobře moh zakopnout a spadnout sám..

- proti autům bych nic neměla(šlo o životy..) , ale pokud nebylo(?) reálný dostat lidi z nich, nešlo spíš řešit policejní zátaras někde u sjezdu z dálnice, aby se co nejvíc aut dostalo ze zóny nárazu pryč..?

+3/−1
20.1.2015 14:48

P70a77v35e68l 16O94d35r22a14z42i34l 6924929967810

VŽDYŤ TO BYLO U SJEZDU, PROBOHA?

0/0
20.1.2015 20:33

Z94d85e72n58a 22S22v16o66b46o78d96o29v45á 2494836843686

- ale zdá se, že doprava byla uzavřena před ním.. (tedy řidiči nebyli svedeni z cesty, aby měla policie čas připravit zátaras, ale sloužili jako štít)

0/0
20.1.2015 22:26

P59a41v27e66l 34O71d32r78a55z13i98l 6844879587480

Ale houbeles, normálně byla uzavřena dálnice za sjezdem a řidiči měli jet na sjezd. Samozřejmě vznikla kolona a při jejím objíždění pirát narazil do chlápka, co najel do odstavnýho/odbočovacího a asi nečekal, že mu tam zezadu přiletí ten parchant.

0/0
21.1.2015 9:25

L55a39d36i92s71l50a62v 11M63i20k88a 1881199754894

Tragické následky byly nepředvídatelné prej, každý kdo přemýšlí normálně a ne po fízlovsku by přesně tohle předpovídal ......

+2/0
20.1.2015 14:15

E71l30l57e64n 43Š61k78o24d69o23v49á 3782652196162

Všechny, kteří stále dokola opakují, že poškozený - těžce zraněný řidič jel v odstavném pruhu  /tuto informaci zajisté získali ze zpravodajství televize Nova/ upozorňuji, že se nacházel v ODBOČOVACÍM PRUHU!!!!!!!!!!!!                                   

Pro zastánce způsobu zásahu policie mám otázku: skutečně budete schvalovat takto odvedenou práci policie, když se Vám v auttě na konci té kolony těžce zraní blízký člověk?

+2/0
20.1.2015 13:36

J80a57r30o57s73l15a23v 90H22o28r96á40k 5623552456820

Pro odpurce zasahu policie jina otazka: budete schvalovat praci policie kdyz necha priste takoveho cvoka jet dal a ten vjede do obytne zony a zabije vam tam vam blizkeho cloveka?

Ony tyhle hratky na co kdyby se daji hrat na obe strany, vime?

+7/−2
20.1.2015 14:04

Z23d13e65n40a 78S37v32o24b86o75d24o65v78á 2314706953906

- nezdá se Vám, že zastavit podobný šílence je součástí práce policie a stavět jim do cesty lidi, a doufat že zastaví, není úplně nejlepší nápad..?

+1/0
20.1.2015 15:42

P56a39v40e68l 61O12b83d58r39ž44á46l46e30k 6256674338402

Máte moc černobílé vidění. Není to o dvou možnostech - nechat jet, nebo ho nechat nalítnout do uměle vytvořené kolony.

Byla tam ještě možnost třetí - nejméně špatná, s nejmenšími následky pro civilisty: Nechat ho nabourat do policejního vozidla. To by ovšem stíhačka policejní Passat nesměl po prvním ťuknutí utéct z dálnice.

+1/0
20.1.2015 16:09

J36i74ř98í 77S37c53h35w15a69c96h 8898564218906

dobře byl několik metrů za místem kde se odstavný pruh změnil na odbočovací, a kam dojel ten kluk při objíždění kolony, a ty vzadu, co tvořili ten imaginární štít už dávno minul....

prostě nenarazil do kolony coby do štítu ale narazil do někoho kdo mu "zavazel" a jel příliš pomalu, když tu kolonu chtěl objet.

+2/0
20.1.2015 14:22

M56a10r48e16k 26H15r23u60b11y 6817802481918

Zajimalo by mne, co je tehdy vyprovokovalo k takovehle monstrakci. Hledani ukradenych aut se obvykle omezuje na zaslani formulare Pachatele se nepodarilo nalezt 8-o;-):-/

+1/0
20.1.2015 13:12

P85a77v66e59l 56K41u47č93e95r95a 9232285848159

Kolona může vzniknout i jiným způsobem, chyba je jen na straně ujíždějícího spratka.  A ten už za to zaplatil svým životem a je tak příkladem pro další retardanty jeho typu.

+8/−1
20.1.2015 12:38

M63i91c14h92a11l 28Z53e88t45e81k 3198512280277

Tohle bohužel PČR neudělala poprvé. Viz jhonička feťáka na R1 a použití kamionů na vytvoření zátarasu. Zde tedy alespoň nepoužila jako štíty lidi v osobních autech, ale návěsy kamionů.

Docela by mě zajímalo, jak se státní orgány následně postaví k úhradě vzniklých škod? Nebo se musí poškození soudit s pachatelem o náhradu? Pánbůh potom s nimi....8-o

+2/−1
20.1.2015 12:07

M74a73r27t95i87n 60S48t36e13r47n 3432254724964

Od toho snad je povinne ruceni. Vymahani skody primo od vinika je uz pak veci pojistovny.

+3/0
20.1.2015 13:31

P60a13v35e86l 41O10b58d68r96ž87á79l30e48k 6956414838502

Na tohle se povinné ručení nevztahuje.

0/0
20.1.2015 16:11

J15o23s30e28f 31H78o26n40e33š 7651372870663

Je to lumpárna dělat zátarasy nic netušícími řidiči.Kolona má být vždy v pohybu řekněme 60 km/h.Zajímalo by mě,jak se řešilo odškodnění?Povinné ručení asi nebylo moc platné

+2/−2
20.1.2015 11:12

T58o85m54á56š 38Ž41i55t32n19ý 6271680161761

Proč by nebylo. nabouralo auto toho 17ti letého, jeho pojišťovna tudíž solí. A jelikož "řidič" neměl řidičák, může si pak plnění vymáhat po něm. V romto případě posmrtně v dědickém řízení, pokud po něm zbylo něco hodnotného...

+1/0
20.1.2015 11:23

J38o26s67e22f 51H93o28n96e38š 7121522770383

V momentě,kdy je auto ukradeno,tak povinné rucení neplatí.Hranicí je také výše škody.

0/0
20.1.2015 19:29

J34i18ř56í 17K43ü31h79r 2390396930756

Kolona má být vždy v pohybu? Jak jste na to přišel?

+2/−1
20.1.2015 12:06

J91o67s98e38f 27H94o94n60e22š 7541492980713

Takových kolon bývá hodně třeba Salzburg-Mnichov,ale je to způsobeno množstvím aut

+1/0
20.1.2015 19:26

M21i24r42o69s69l29a82v 11P77e98t17e47r74k12a 6829466351460

pokud je otazka jak v provozu zastavit ujizdejici vuz, je blbost zvazovat strelbu po pneumatikach, rizene kolize, ci pouziti pasu pro likvidaci pneumatik - vse totiz vede k jedinemu, a to nehode, jiz mohou byt postizeni i ostatni ucastnici provozu...

pokud vuz ujizdi sto kilometru, pak i v pripade, ze jede celou dobu 200km/h (coz je krajne nepravdepodobne) se bavime o triceti minutach!

pres nase dalnice vede xy mostu, co par kilometru nejaky...

byl by takovy problem poslat jednu hlidku na nektery z nich a prostrelit mu chladic, event. s dlouhou zbrani blok motoru?

takto poskozeny vuz stoji behem chvilky, v chladici soustave okamzite mizi tlak a motor se zadira, i s dvoulitrem jste pri 200km/h na nejakych 5-6 tis. ot./min., takze skon toho motoru prijde rychle a takrka bez rizika nehody zpusobene ztratou kontroly nad vozidlem jako v pripade prostrelene pneumatiky.

+3/0
20.1.2015 10:58

T30o82m93á89š 78Ž43i17t91n65ý 6821830181831

No tak to je řešení jako z Kobry 11. Opět hrozí že nešťastnou náhodou místo motoru prostřelí makovici někomu nevinému.

Ideální řešení je vrtulník která bude sledovat kde sjede. Každá dálnice jednou končí a mimo dálnici kde pojede pomaleji už je odchyt mnohem snazší.

Samozřejmě že v danou chvíli nemusí být v oblasti zrovna volný vrtulník nebo nemusí být vhodné počasí... Je to jen ideální případ.

Druhá možnost poslat na dálnici policejní auta před něho a udělat zátaras z nich. Až je dojede, začnou zpomalovat až zastaví. Pokud se něco stane, v ohrožení jsou poldové, kteří to mají v popisu práce...

+1/0
20.1.2015 11:29

J94i29ř88í 20K69ü19h20r 2740236670916

Však zatarasili dálnici svými vozy.

0/0
20.1.2015 12:10

P89a52v91e21l 24K86a18r50e76s 8800903406473

;-D

0/0
20.1.2015 13:59
Foto

F79r90a85n75t19i22š26e32k 38K90o16h63l 1576251755891

Chtěl bych vidět policejní auto které má ve výbavě dlouho zbraň.

+1/0
20.1.2015 14:01

P21a26v16e25l 12O98d35r50a94z76i77l 6744439407130

Jasně, poslat auta před něj, ale co s těmi civilními?

0/0
20.1.2015 20:37

L14u88b50o39š 78H32o44l65í11k 5517680612600

Policejní auto před ním byli - bohužel, mezi pachatelem a policejními auty byli ještě desítky dalších vozů. Máte nějakou fintu na to, jak je pustit ostatní a zastavit provoz těsně před autem, které ve dvoustovce kličkuje mezi dalšími vozy?

0/0
21.1.2015 9:20

M84a56r65e71k 41H59r65u63b83y 6257452801648

Nejake systematicke reseni ale predpoklada vycvicene policajty, ne tu bandu amateru ktera umi akorat kontrolovat lekarnicky ci merit za bukem :-/Rv

+1/0
20.1.2015 13:06

J44o79s41e43f 51L87e96b86d12u74š17k84a 4962663753605

Funkční řešení, o kterém tady mnozí mluví, existuje. Je ovšem nutno především změnit práci PČR. místo různých "kryštofů", měření rychlosti na přehledných úsecích a sezení po kancelářích vyhnat DP na silnice. Zatrhnout systém, kdy se dva dny v měsíci měří, předepíší se vysoké pokuty, které se následně rozmělní na menší a napíše se víc zásahů. Dát hlídky na nebezpečné úseky, změnit zákon tak, aby SÚS měla povinnost opravovat silnice a měnit značení dle připomínek PČR, dát PČR vybavení, kterým např. propíchá pneumatiky ujíždějícího vozu a naučit ji s tím zacházet. Protože bude-li na silnici více hlídek, mohou ve směru útěku něco takového udělat. K tomu místo utrácení za luxusní auta pro různé, i policejní papaláše, na silnicích a dálnicích nainstalovat moderní proměnlivé značení ovládané i PČR. A vůbec by nebylo od věci zákonem zajistit zařízení do aut, které by zvukovým signálem upozorňovalo, cca 4 km předem, na přijíždějící auta s zapnutým výstražným znamením, havarovaná auta a pod. Umí to prakticky každá vestavěná navigace a u starších aut se jedná o dodatečné zařízení v ceně pár tisíc.

0/0
20.1.2015 10:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.