Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

I svoboda slova má své meze, opřel se do Charlie Hebdo papež

Pokud by někdo urazil mou matku, taky by dostal pěstí do nosu, vyjádřil se proti otiskování karikatur Mohameda papež František. Jedním dechem ovšem dodal, že nikdo nemůže vraždit ve jménu víry nebo Boha. Stejně tak ale podle pontifika nemůže zesměšňovat a urážet cizí víru jen proto, že je odlišná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O72n35d81ř42e64j 63K29o62l52á17ř 1373155793411

Svoboda je dar a prostředek pro ty, kteří si jí váží a umí se ji ve prospěch jiných hodnot i vzdát.

Absolutní svoboda je džungle plná zvířat. Teoreticky je tam svobodný každý, prakticky tam vítězí právo silnějšího a do jisté míry i náhoda.

0/0
19.1.2015 16:00

J20a81n 96P90o59s85p11í67š65i33l 4831134977707

Svoboda budto je a nebo neni. Nic mezitim neexistuje. Papez Frantisek by se asi rad videl zase jako moralni vudce s patentem na svobodu, ale krestansky a jiny nabozenstvi jsou uz davno moralni zumpy.

+1/−2
18.1.2015 12:03

F61r53a15n74t59i25š18e11k 73K71a44l86v44o27d96a 5137667603971

To je myslím dost nepřesné. Řekl bych, co člověk to náboženství a co člověk to vlastní názor. Ideologie může být sebelepší, ale je k ničemu, pokud ji lidé nedodržují....stejně jako společenské zákony. Vždyť někteří nejsou schopni dodržovat ani domluvené dovolené rychlosti na silnicích, jak chtějí dodržovat morální vyšší principy. A o tom to je...

+2/−1
18.1.2015 12:10

J64a88n 57P32o52s15p15í41š14i69l 4581584607647

Kazda ideoloie je zlo Je treba mit otevrenou mysl a byt kritcky k sobe a svemu okolo

+1/−1
18.1.2015 12:14

O58n11d98ř11e62j 55K63o33l19á17ř 1343565713511

Nemám svobodu vás zavraždit.

0/0
19.1.2015 15:59

L82i70b61o66r 33M15o42h80o13u30t 3616687538822

Jestli jsme doma my,nemají nám hosté co kecat do našeho způsobu života a kultury.A vraždit už vůbec ne,dal bych staré dobré oko za oko...a to i v případech třeba neoprávněných exekucí.

+1/0
18.1.2015 11:32

K13a40r25e23l 82D32v84o25ř96á12k 2134142432414

Když má svoboda slova určité meze, tak papež raději mlč a neříkej nesmysly. Nikdo na ně není zvědavý.

+3/−1
18.1.2015 11:14

K79a50r96e95l 43D63v57o43ř18á91k 2344542322774

Mimochodem, znáte české přísloví Vůl jak pap..., Jak myslíte že vzniklo?

0/−1
18.1.2015 11:15

J96o77s48e93f 11K79r29ů77p90a 4212722492658

Nevím jak vzniklo a ani takové přísloví neznám. Znám pouze rčení "být papežštější než papež", ale to asi nemáte na mysli - že? :-) 

Nenapínejte nás, jak tedy toto neznámé přísloví vzniklo?

0/−1
18.1.2015 11:59

O66n72d58ř62e28j 71K11o10l62á33ř 1653355893351

Máte svobodu být primitivnější než papež, nemáte svobodu chtít papežovi jeho svobodu vyjadřování vzít.

0/−2
19.1.2015 16:02

J69o32s33e87f 37K98r16ů28p29a 4622192132628

:-) - že na papežovy výroky není nikdo zvědavý - no to popíráte i Vy sám...

Jeho "nesmysly" čtete a dokonce na ně i reagujete - tak asi na to, co papež říká, zvědavý jste. ;-)

+2/0
18.1.2015 11:56

O21n11d58ř85e32j 92K96o89l69á58ř 1383165823301

Já ano.

0/0
19.1.2015 16:01
Foto

P77a43v54e82l 67Š20i54l59p55o67c32h 1447496598487

Myslím, že Svatý Otec to vyjádřil zcela přesně R^

Sohlasím s jeho názorem!

:-)

+3/−2
18.1.2015 11:06

S95t53a24n19i89s97l14a46v 42H42r92o44u98z72e93k 6810544781

Neexistuje žádné právo nebýt nezesměšňován. 

Obzvláště, když se dotyčný úspěšně zesměšňuje sám.

+2/−1
18.1.2015 2:22

P38a83v73e78l 51O91d17r60a55z89i63l 6864529477510

Jistěže existuje, je to právo na ochranu osobnosti a je zaručeno Listinou základní práv a svobod.

+2/−1
18.1.2015 11:14

M26a62r84t90i73n 39N78o39v18á50k 8357272202592

Týká se osob (a to navíc jen v určitých případech), ne ideologií. Neexistuje žádné právo proti zesměšňování náboženských ideologií.

0/−1
18.1.2015 12:03

P82a72v49e89l 70O30d64r78a26z11i32l 6114389527230

To si v Charlie Hebdo mysleli taky a už maj po funuse, jojo.

0/0
18.1.2015 13:28

M81a54r88t54i91n 82N20o19v90á80k 8487582532652

Tak teroristé se většinou neřídí zákony, že ano.

0/0
18.1.2015 13:37

M38i25r73o96s10l71a26v 24H96ý81l 5265867469459

tak to je hodně ubohý příspěvek

+1/0
18.1.2015 15:33

M82a68r71t11i36n 25N35o94v45á72k 8277762712632

Now, I am absolutely convinced that the main source of hatred in the world is religion and organized religion. Absolutely convinced of that. And I think it should be treated with ridicule, and hatred, and contempt. And I claim that right.

Hitchensova nadčasová slova do kamene tesat! https://www.youtube.com/watch?v=PY8fjFKAC5k

0/0
17.1.2015 20:51

P58a19v31e71l 20O22d87r85a57z13i37l 6794959677560

And I am absolutely convinced that this communist serves now his duty in hell.

0/−1
17.1.2015 23:56

M17a38r15t45i74n 35N32o18v47á32k 8377402422782

Peklo je jen úchylný výmysl vůdce jedné odpadlické sekty z doby před 2000 lety. Toho bych se fakt nebál;-)

0/−1
18.1.2015 12:41

P11a79v33e98l 61O64d87r59a54z76i34l 6564969207670

To je celkem fuk, nejstrašnější zlo na planetě je komunismus a Hitchens byl komunista.

0/−1
18.1.2015 13:27

M72a55r28t67i47n 38N43o22v40á96k 8387362102832

Nebyl. V mládí k tomu inklinoval, ale později přiznal, že to byla chyba. (Já osobně jsem byl antikomunista vždy.)

O komunismu chápu, že vám to vtloukají do hlav v kostelích (v souč. době většinou Poláci), ale tak černobílé to není. Ano, měl na svědomí nejvíc obětí, ale kromě komunismu existují ještě další srovnatelně nemorální a iracionální ideologie, jejichž vyznavači připravili o život hromadu lidí: nacismus, křesťanství (katolicismus), islám... náboženství obecně.

0/0
18.1.2015 13:47

P48a81v81e55l 16O55d33r14a79z44i12l 6684569837370

Já nejsem křesťan, pane Nováku, takže mně těžko někdo něco vtlouká do hlavy v kostelích. Hitchens byl členem Socialistické dělnické strany, obdivovatel Lenina a alkoholik. Dost na to nebrat ho vůbec vážně.

0/−1
18.1.2015 16:12

M21a28r38t21i49n 73N75o18v72á93k 8507662662912

Pokud nejsi, pak nechápu, proč tě napadlo zrovna to peklo.

Ano, byl, v mládí udělal pár hloupostí, ale to nijak nesnižuje jeho pozitivní přínos. Byl to jeden z nejvlivnějších a nejsečtělejších ateistů, náboženství (vč. islámu) zasadil hodně těžkou ránu.

Btw, kategorické odmítání všech názorů člověka na základě toho, že s ním v něčem nesouhlasím... je znak ignorantství.

0/0
19.1.2015 1:15

P12a33v38e87l 75O15d93r51a11z89i63l 6444689747830

Ano, Hitchens byl ignorant, to sedí.

0/−2
20.1.2015 6:33
Foto

J64a78n 80Č59e83r29m78á98k 4249598195727

máte dost  ploché vnímání světa... 

ale co, holinky a hodinky jsou totéž, obojí se natahují, že?... 8-o;-D;-D;-D

0/−1
19.1.2015 7:18
Foto

J72a18n 60Č65e87r66m21á77k 4209728805807

příspěvek je určen panu Novákovi...

0/0
19.1.2015 7:19
Foto

V77e42r68a 26D47v56o15r15a11k 5348176253682

Myslím, že je naprosto zřejmé, že se všichni bez výjimky (včetně papeže) shodujeme v tom, že rekace islamistů na karikatury byla odsouzeníhodná a v naší kultuře nemůžeme něco takového tolerovat. Komentáře, které to stále znovu jenom jinými slovy opakují, tudíž přestávají být zajímavé... 

Mnohem zajímavější je debata o tom, jestli má své místo v evropské civilizaci výsměšná až urážlivá karikatura. Nikdo z nás nezmění fakt, že evropská kutlura a civilizace je z velké části založená na křesťanství. Hanobení Boha druhých se s křesťanskou morálkou opravdu neslučuje a papežův názor s tím rezonuje.

Ale prestaňme se už prosím všichni tvářit, jako kdyby odsouzení urážlivých karikatur implikovalo souhlas s postřílením jejích autorů. Jde přeci o dvě zcela odlišné věci!

+7/−3
17.1.2015 20:25

T17o82m72a32s 33S23l37u65k42a 8311430492346

Jenže ještě větší rozdíl je mezi tím, jestli se vám něčí vtip nelíbí a tečka, a tím, jestli prosazujete jeho zakazování, kriminalizování, či odvetu násilím. Pokud se papežovi nelíbí, měl říct, že se mu nelíbí, ne že to překračuje svobodu slova, nepřekračujte, je to plně v jejím rámci. Jeho zjevné omlouvání rány pěstí za slova (i když je to urážka mámy) patří do doby kamenný nebo do nádražní 4 cenový, společně s papežem.

+1/0
18.1.2015 11:48
Foto

T74o77m57a96s 73V90r97l10i80k 8507595617614

Papezi Benedikte, svymi vyroky urazite mne a me nabozenstvi. Mam tedy pravo vas prinejmensim vyfackovat?

+6/−8
17.1.2015 20:16

T67o54m14á71š 48H11a45t95a80n 3839473549850

A myslíte si, že je presidentem Zápotocký?

+5/−2
17.1.2015 20:24
Foto

T59o53m25a45s 21V35r76l22i80k 8377575137594

Proc?8-o

+2/−1
17.1.2015 20:42

J25o26s68e35f 41K23r70ů71p55a 4812602702828

Protože Benedikt XVI. už nějakou dobu papežem není ;-)a když byl, mluvil o islámu např takto:

"Kdo chce někoho vést k víře v Boha, musí dobře mluvit a správně argumentovat, a ne se utíkat k násilí a hrozbám. Víru nelze šířit násilím," prohlásil papež na adresu radikálního islámu při bohoslužbě v Řezně 12. září 2006.

"Ukažte mi, co Mohammed přinesl nového, a uvidíte, že jsou to samé špatné, nelidské věci, jako příkaz šířit jeho víru mečem," citoval papež při stejné příležitosti 12. září 2006 byzantského císaře 14. století Manuela II. Paleologa.

Zdroj:

http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/vyroky-papeze-benedikta-xvi-o-islamu/r~i:article:238437/

+4/0
17.1.2015 20:55

M41a14r37e93k 93O19n51d86r41á53š83e44k 1390340849488

Jen by mne zajímalo co říká Svatý Otec na to že muslimové v Africe kvůli nějakým obrázkům z Francouzkého časopisu zapalují kostely svých křesťanských sousedů.

+1/0
17.1.2015 20:03
Foto

V85e27r56a 67D87v84o28r37a54k 5518346833242

„Nikdo nemůže urážet, válčit nebo zabíjet ve jménu své víry nebo svého Boha."

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/papez-frantisek-charlie-hebdo-vrazdy-ve-jmenu-boha-fs6-/zahranicni.aspx?c=A150116_204157_zahranicni_aba

+7/−1
17.1.2015 20:08

P13a70v63e74l 38O92d71r83a86z43i47l 6614719827710

Vírou Charlie Hebdo je komunismus a jejich bohem je? Nevím. Marx? Stalin?

0/−3
18.1.2015 11:15

P83e89t11r 88V84l32c68e63k 5142135935567

s tím nesouhlasí...  dělá papež něco špatně?  8-o8-o

0/0
17.1.2015 20:51

L84u10k48á51š 84L67o72r38e82n30č69í10k 3400228635980

Zkuste zajit do hospody na vesnici a reknete ze pivo stoji za houby a vrchni je nakej divnej. Urcite se tam najde nekdo kdo se zvedne a rozbije vam usta vyhodi vas ven se zlomenym nosem. Charlie musel s timto pocitat ponevac urazil 1.3 miliardy lidi nezaslouzil si zemrit ale litovat ho urcite nebudu. Urazet nekoho kvuli vire se proste nema.

+4/−2
17.1.2015 19:38

M83a18r15e25k 11O55n52d64r49á44š97e90k 1440170599718

Nemá ale vraždit kvůli víře tuplem ne.

0/0
17.1.2015 20:04

T44o46m85a83s 47S90l62u93k98a 8541880632306

To jako, že když se v hospodě najde bezmozek, který vám rozbije hubu, když pohaníte pivo, tak ten, kdo má být omezován, či trestán, jste vy?..... Bravo, máte pravdu, že příklad je trefnej, ovšem závěr patří mezi šimpanze.

+1/0
18.1.2015 11:58

J10a57n 72P68o69s79p94í96š77i54l 4391574837117

A kdo teda vyda novy kodex co se smi a co nesmi? Me treba urazi tva intelience a tak mam pravo te zbit? I

+1/0
18.1.2015 12:08

M49i68r80o93s74l69a96v 65H93ý35l 5795607919559

Lze papežův výrok: „Pokud by někdo urazil mou matku, taky by dostal pěstí do nosu,“ zobecnit?

Např. matky, která počaly děti z čisté lásky by se mohly cítit uraženy výroky o neposkvrněném početí. Znamená to, že pak jejich synové by teoreticky mohli přijít dát kněžím pěstí do nosu?

+1/−4
17.1.2015 19:03

J21o26s56e65f 87K44r48ů86p35a 4322732362638

Já také nejsem žádný teolog, ale Vy opravdu netušíte, o čem mluvíte...

příště si vyberte přirovnání z nějaké Vám bližší oblasti.

Podle víry a tradice kat. církve je každý člověk zatížen tzv. dědičným hříchem, a protože podle křesťanů člověk nevzniká okamžikem narození (jak si myslí malé děti a neméně naivně i někteří zastánci potratů) ale početím, je počátek teto dědičné zátěže (vlohy ke hříchu) totožný s okamžikem početí (ostatně stejně, jako počátek genetické zátěže) 

Tzv. neposkvrněné početí podle viry a tradice kat. církve neznamená nic jiného, než že Bůh udělal v případě matky Ježíše výjimku, protože uznal za vhodné, aby se ten, který bude nazýván jeho Synem, narodil z ženy, která touto dědičnou zátěží netrpí.

To znamená, že už ona - Mária - byla počata bez této dědičné zátěže lidstva. Tomu se samozřejmě můžete usmívat nebo smát, ale není to nic, co by mělo urážet jiné matky a jejich syny. Dogma o Marii "počaté bez poskvrny prvotního hříchu neznamená", že početí ostatních lidí bylo hříšné. Nemluví se zde o samotném aktu plození, ale o zdědění viny Adama, tak jako dědíme jiné vlastnosti svých předků... (teologové prominou) ;-)

+2/−1
17.1.2015 19:53

M74a65r90t56i35n 63N89o23v34á27k 8607232922322

Dědění viny = křesťanský amorální nesmysl.

+3/0
17.1.2015 20:30

J43o63s46e87f 18K86r49ů84p60a 4972722682498

Ten můj předešlý příspěvek nechápejte jako propagací katolických dogmat. Byl určen Miroslavu Hýlovi, který "plete jablka a hrušky".;-)

0/0
17.1.2015 20:50
Foto

J61a62n 43Č58e29r48m16á32k 4109138785537

je spoustu věcí, co dědíme. včetně barvy, inteligence, některých nemocí, ale i propozic, původ a pověst své rodiny. její zvyky, plusy a přednosti, majetek i dluhy a tedy také viny... 

Můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co s tím můžete dělat...

+2/−1
18.1.2015 7:22

M95a12r42t86i98n 94N51o94v21á14k 8327882432642

To jsi zase vypotil strašný nesmysl, křesťane;-D;-D Pleteš si (nejspíš účelově) právní a morální zodpovědnost. Právní je přenositelná na jiného člověka, MORÁLNÍ V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ!! A přesně o tu se zde jedná!

Je šílené, jaké myšlenkové konstrukce musíte vy křesťané vytvářet, abyste obkecali ty vaše nesmysly z Bible8-o

0/0
18.1.2015 14:05
Foto

J49a23n 88Č14e91r83m66á24k 4379598895677

toto nemá nic společného s právem, náboženstvím či Biblí... To je naprosto normální a přirozený běh věcí i přírodních i lidských zákonitostí (nemám na mysli zákony coby lidský výtvor)...

0/−1
18.1.2015 23:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.