- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Paní pedagožka neví, co je totalita , ale používat to je moderní
Už mám těch "odborníků" plné zuby !
Zemanův výrok o inkluzi - http://www.ceskatelevize.cz/ct24/nejnovejsi-videa/298330-zemanuv-vyrok-o-inkluzi-zdroj-zvukove-stopy-cro-pardubice/
Zeman neříkal nic o fyzicky postižených, akorát nejmenoval přesně ty mentálně špatnější. A myslím, že v tom vyjádření částečně myslel i některé romské děti.
Ti "slavní odborníci"... nějaké angažování, či stálá péče o takové děti je docela rozdíl. Mám mentálně postižené dítě, a nebýt mě, nejspíš by nezvládla ani tu zvláštní školu. V té škole jsem se hodně angažovala i ve “výboru” rodičů. Takže jsem byla párkrát i účastná při vyučování. V třídách bývalo většinou jen kolem 10 dětí, nanejvýš 15. Přesto to bylo často hrozné. Obrovsky bdivuju učitelky, které se na toto dají, mají mou neskonalou úctu, smekám před nimi. A to je tam to učivo velmi zjednodušené proti normálním školám. Nejen že některé děti chápaly mizerně, tak cikánské děti k tomu ještě přidávaly svou absolutní neochotu k sebemenší kázni.
Proto jsem přesvědčená, že dát některé z těchto dětí do normální školy, by byl absolutní nesmysl, který by daleko víc škodil, než “pomáhal”.
Smutné na tom je to, že ombudsmanka a jiní, rádoby si říkající odborníci, ze sebe dělají akorát hlupáky. Chládek na Aktualitách uvedl, že po hovoru se Zemanem se vše vysvětlilo a že věc jak si ji po svém někteří novináři a odborníci vysvětlili, takto myšlena nebyla. O dětech s tělesným postižením se nehovořilo a ani nebylo uvažováno o jejich vyloučení z normálního kolektivu. Pro tyto je to jistě přínosné a to nejen z důvodu, že si ověřují, že mohou být i přes svůj handicap celkem stejně bezvadní, a z druhé strany to je i pro jejich spolužáky skvělá zkušenost do života, ve které se učí toleranci a pomoci postiženým.
kde je plné a přesné znění toho, co Zeman na dané téma řekl? Spousta z vás to určitě ví protože o problému píšete zasvěceně tak to prosím prozraďte i mně
Návratem do reality jsou novináři, kteří se prodají k prolhané kampani.
Dovolím si převzít jeden příspěvek....."Kdyby Zeman prohlásil, že h.v.o smrdí, spousta odborníků by se jím popatlala, aby dokázali, jak je Zeman hloupý".
"Jak hodnotíte výrok prezidenta Miloše Zemana, že handicapované děti by se neměly umisťovat do tříd s těmi nehandicapovanými?"
To přece neřekl. Hovořil o některých postiženích.
Příště žumpa napíše, že Zeman snídá batolecí jazýčky.
Co kdyby ti všichni, co mermomocí chtějí inkluzivní vzdělávání, ne to přispěli ze svých peněženek? Na asistenty peníze nejsou a bez nich je to hrůza pro všechny. Na normální žáky vyučující nemá dost času, věnuje se hendikepovanému, který potřebuje více pozornosti. Celá výuka je zpomalené, chytřejší děti se nudí a zlobí, a výlupci to hendikepovanému dají sežrat.
Jo sežrat jsem to dostávala asi 5 let denně, ale od těch normálních "blbějších". Moc se jim nelíbilo, že v 10 jsem zvládala mnohé učivo na VŠ úrovni, česká zš to vyřešila mou separací do knihovny a kabinetů, kde jsem popíjela čaj/kafe s učiteli, kteří si věčně stěžovali, že se musí zabývat i těmi ostatními "blbci" místo mě. Propos dnes jsou z nich výborné z. sestry, učitelky, číšníci, úředníci.
Zato v zahraničí jsem chodila do třídy s autistou, těžce koktavým, vozíčkářem, atd. A žádné brzdění/závist jsem nezaznamenala. Neboť nachystat pomůcky je zde práce asistenta, a ne učitele. Pravda jeden měl třeba i 3 asistenty, a představte si, že všichni asistenti jsou zde hrazeni státem. Jinak když začal mluvit ten koktavý, tak jsme všichni počkali až domluví, žádné české dělej, pohni. Tahle zkušenost mě hodně obohatila a naučila velké trpělivosti a pokoře.
A co tak si pořádně nastudovat, co pan president řekl, zamyslet se, a napsat článek na téma Možnosti a meze integrace postižených. Ale to se nehodí, dá to moc práce a možná to ani Babiš nechce.
U nás jsou prostě děti z praktických a speciálních škol přeřazeny do hlavního vzdělávacího proudu. Tato věta ne plně vyjadřuje situaci: k normálním dětem . Trochu se za ni stydím. A brzdí výuku. Bylo by to možné, kdyby byly peníze pro asistenty pedagoga a jiný další podpůrný personál ve škole, u nás je ale inkluze bez finančních nákladů. A to je totální nesmysl. Vím to velice dobře, protože pracuji jako ředitel velké ZŠ. Co to je handicapované dítě? Jiné měřítko mají běžní lékaři, jiné psychiatři, jiné pedagogiko psychologické poradny. Neexistuje žádný systém péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Dalo by se říci - prostě učitelé - učte dobře tyto děti. Ale tohle řešení je na nic.
Návrat do totality se v ČR a bohužel i v celé Evropě děje v mnoha oborech. Ale tohle myslel Zeman zrovna dobře a celý výrok nevytržený z kontextu dává smysl a já s tím souhlasím.