Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodiče v boji o dobrou školu obcházejí zákon: úředně se přestěhují

Začínají zápisy do prvních tříd a s ním i problém s kapacitou škol. I když se ji totiž radnice snaží přizpůsobit počtu dětí v dané spádové oblasti, rodiče často obcházejí zákon, aby dítě dostali na školu s nejlepší pověstí. Na takzvanou „zápisovou turistiku“, kdy se rodiče na pár dnů úředně přestěhují, jsou úřady krátké.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i14l26o75s67l23a84v 75M67r19l41í26k 6540426615715

Okamžitě zavést zákaz stěhováníR^[>-]R^

0/0
19.1.2015 0:56

R34o47m62a98n 74H83a43n21u94s 8265737549514

Ono škola může být jaká chce, ale když je tam třeba šikana, tak ani dobrá škola nepomůže a dítě se musí dát do jiné a určitě to jde i z horší do lepší.

0/0
18.1.2015 23:03

A98u57g32u95s56t 45F29o87r23m22á48n55e56k 6395719370436

Schvaluji. Jediná možnost jak bojova tproti blbým zákonům, kterých je čím dál víc, je jejich bojkot a obcházení. Holt, co jste si zvolil, to teď máte.

0/0
17.1.2015 17:02

J51o34s74e61f 43D24r90á54s63a25l 2974105311

a jak to obcházejí? to si v dané oblasti na tři měsíce pronajmou byt?

0/0
15.1.2015 12:20

P12e76t57r 20S75v70o86b58o76d12a 7432201614

Ono zmenit si uredne adresu trvaleho bydliste neni asi nic sloziteho. Jednodussi by spis bylo neorientovat se jen podle adresy k nejakemu datu. Pamatuji si ze VS se koleje pridelovali podle dojezdove doby s ohledem na adresu trvaleho pobytu za nejakou dobu zpetne protoze presne studenti co chteli kolej si zacali prehlasovat adresu k pribuznym na druhem konci republiky ;)

0/−2
15.1.2015 12:32

J93o65s48e86f 12D27r17á31s43a70l 2674655431

trvalé bydlistě si zřídite jen na základě nájemní nebo kupní smlouvy k nemovitosti, uřad vás pak automaticky odhlásí z toho předchozího a pak to musíte absolvovat zase všechno zpět

0/0
15.1.2015 12:37

P41e51t92r 29S31v87o91b20o71d96a 7452631104

Urcite to jde i na podnajem napr u kamarada apod.

Z vlastni zkusenosti vim ze je celkem jednoduche kdyz vy si budete chtit zmenit trvale bydliste tak ho nekam nahlasit a je to. Za to je neprekonatelny problem pro uredniky vam to bydliste zmenit aniz by jste to vy sam chtel. (napr. jeden byvaly podnajemce co nadelal dluhy, davno se odstehoval, byt 2x mezitim zmenil majitele ale exekutor porad chodil otravovat protoze dluznik nikdy uredne nezmenil trvale bydliste)

0/0
15.1.2015 12:42

J50a84n 74S32a41l51o81m52o95n 4889240381945

A i když ho změní, tak stejně budou exekutoři chodit otravovat. :-)

0/0
15.1.2015 12:48

J86o52s20e37f 54D17r82á82s22a31l 2694605311

problém to není, musíte na radnici podat návrh na zrušení, jde to do správního řízení a za měsíc je hotovo

0/0
15.1.2015 13:03

J67a13n 32S11a75l32o55m21o38n 4269820901445

Trvalé bydliště můžete mít klidně i na městském úřadě a pochybuju že by úřad s vámi nějak uzavíral nájemní smlouvu ;-D.

0/0
15.1.2015 12:47

J62o78s89e35f 15D77r39á39s20a92l 2534725941

mužete ho tam mít jen na základě nějakého papíru, že někde bydlíte v dané obci(městské části)...těžko budete žádat o bydlení na radnici když vlastníte nemovitost

0/0
15.1.2015 13:00

J77o90s48e29f 29D22r90á74s30a21l 2154935161

ps...navíc to vám nijak neřeší daný problém, protože potřebujete mít kvuli spadovosti školy trvalák v daném seznamu ulic(u většího města)

0/0
15.1.2015 13:02

J89a33n 30S57a35l36o45m20o53n 4149910851255

Tak to nevím, já to nikdy neměl zapotřebí ;-D.

0/0
15.1.2015 13:12

V83í33t85e56k 42V14e31č69e81r72e10k 7358659343455

Na oblíbené školy se přihlásilo jednou tolik dětí, než podle průzkumu města mělo.

Takže v čem je problém? Přihlásilo se přesně tolik, kolik měli místa, tak to si všichni oddychli, ne?

+5/0
15.1.2015 11:36

P58e47t38r 65S45v49o22b47o17d54a 7262131254

No co na to rict. Snad jen ze autor clanku asi na vyberovou skolu nechodil :D

0/0
15.1.2015 11:55

T82o94m52a61s 10H95a31c78e25k 6764917495397

Pochybny nadpis... Zadny zakon se neobchazi - a jak je i dale popsano, deje se to vsude ve svete, ale tam Vam nestaci nejakej stempl ze par dni mate bydliste nekde, ale opravdu v dane lokalite musite bydlet. Jak si s tim poradit mohou skoly zjistovat prave v zahranici kde to tak funguje uz mnoho let. A pokud za to skola stoji tak se bezne uvadi v inzeratech na nemovitosti a samozrejme to zvysuje cenu. 

Nevidim na tom nic spatneho, stejne jako se lide stehuji za lepsi praci tak se holt stehuji i za lepsim vzdelanim. Osobne si myslim ze vyber skoly je urcite dulezitejsi nez vyber mezi plenkami X a Y ci pudrikem A nebo B. 

Ta povest skoly se nemeni nejak zavratne rychle a pokud se to skole podari vybudovat tak si dava sakra pozor aby ji ta povest zustala. Treba i tim ze si pak muze vybirat jake zaky/studenty prijme, zda zachova zamereni/styl vyuky a podobne. Nevim jak v CR ale v Australii jedine co muze relativne rychle (v radu let) zmenit reputaci je zmena reditele, ktery tu ma prakticky neomezenou moc. Ovsem byl by velmi hloupy reditel ktery by se snazil zmenit strategii ktera ziskala skole vynikajici povest....

0/0
15.1.2015 11:23

V86l68a65d58a74n 73Č52e46r59n24í37č60e90k 8432216483480

Bohužel , někde je vyměněn ten ředitel :-/, a ne každý je stejně schopný.

0/0
15.1.2015 11:29

J53a97n77a 57L73a65n37g23o89v43á 2705466250163

Taky si myslím, že kdyby školy skutečně chtěly, zjistit se to dá.

0/0
15.1.2015 15:29

H58e78l51e60n78a 33K80a25v11k18o61v20á 4393756889153

Nejsem zastáncem Romů, ale pokud absolvují přípravnou třídu nebo mají rodiče, kteří mají zájem na vzdělání svých potomků (i když mnoho jich není) a projdou zápisem, proč je nezařadi? Jistě  spíše je v malém počtu  rozptýlit do tříd, než koncentrovat do jedné třídy. Vím, že rodiče nadšeni zpravidla nejsou,ale pokud se chovají slušně a snaží se, pak jim nebránit.

Ale ono je i problematické dělení dobrých a méně kvalitních škol, záleží hlavně učitelích, někteří v moderně vybavených školách nejsou právě ti nejlepší a naopak v obyčejné škole najde dítě dobrého pedagoga.

0/0
15.1.2015 11:15

M31a84r88t90i18n 83W19a45l38l55n26e52r 6905440844800

Jinak já to řeším taky. Bydlím hned vedle školy, takže dceru dám do ní a uvidíme. Včera jsme se tam byli podívat a dceři se tam líbilo. Obecně si myslím, že pověst školy může být i zavádějící. Stačí jedna výmluvná ředitelka, která umí dobře propagovat a hned je to jiné. Nebo pět nespokojených rodičů, na jejiž děti se někdo křivě podíval a zase je ten obrázek jiný.

Krom toho, ono se to může měnit. Vymění se ředitel, odejde jedna, dvě učitelky a vše, co bylo super, může být najednou v háji. Stejně tak naopak.

To víte, že mám taky strach, aby ta naše škola byla OK,

+4/0
15.1.2015 10:22

J67a67n 89S18v45o66b73o73d95a 6424714562741

taktak.

0/0
15.1.2015 10:22

F66r81a41n93t30i72š61e71k 73E69l15i31á33š 6177373335656

Kvalita školy závisí především na řediteli. Velký význam má i to, zda jsou ve třídě zaostávající žáci, hlavně Romové dokáží silně ovlivnit kvalitu vzdělávání, pokud chodí do školy.

0/0
15.1.2015 10:31

M80a52r71t85i79n 69W63a20l24l93n75e22r 6615690354940

My máme výhodu, že nejsme "sídlištní škola", ani vyložená "masovka". Podíl rómských žáků nevím...popravdě když ráno chodím okolo, tak jsem si žádných nevšiml.

0/0
15.1.2015 10:47

M58a70r59t50i64n 17W15a94l25l47n39e44r 6505660674180

Ale jestli jsou to "žáci ze sociálně znevýhodněného prostředí" tak v roce 2013-14 jich tam bylo 5 na celé škole, dle výroční zprávy.

0/0
15.1.2015 10:52

P80e11t71r 39S19v58o67b95o61d17a 7442951374

To muze byt ono .. pripadne se muzete reditelky zeptat kolik chodi na skolu "mladiku" :D

0/0
15.1.2015 10:56

P68a56v35e66l 15O38d75r73a17z77i68l 6874209557570

Přesně tak. Šel jsem na výběrovou školu (dle poměru přihlášení/přijatí), jenže poté rodiče neschopných dětí dosáhli odchodu tvrdého ředitele, zkušené kantory přetáhla soukromá škola a celý to šlo pomalu do kytek.

0/0
15.1.2015 11:36

S46y98l62v40a 93Š47p23o18r11k44o90v64á 9316229210204

víte, pověst školy nedělá jedna-dvě učitelky, ale třeba to, jak se tam vyskytuje a řeší šikana, kolik a jaké tam mají mimoškolní činnosti, jak úspěšné jsou děti na středních školách - a co si budeme povídat - i tom, kolik je tam romských dětí

0/0
15.1.2015 13:08

P41e20t49r 12S41v38o56b77o68d31a 7292791964

A pritom by stacilo nehrat si na skolstvi "zadarmo". Kdyby si kvalitni skoly nechali platit skolne (treba jen symbolicke) tak by se nekteri z tech rodicu urcite zase radi a hodne rychle "prestehovali" zpatky a dali decka do tech "levnych".

U nas holt je uz takova tradice ze vsechno co je "zadarmo" si chceme nabrat plnejma hrstma i kdyby jsme to meli za rohem vyhodit. Ale dejte na neco cenovku 5 korun a pulka tech lidi si to okamzite zacne rozmejslet.

+4/0
15.1.2015 10:17

J85a14n 22S24a10l76o16m12o45n 4809550481345

No a to že za něco platíte vám ještě kvalitu nezaručí. Jinak taky říkáte že chudí vlastně nemají na kvalitní vzdělání (a tím i možnost dostat se z chudoby) žádný nárok.

+2/0
15.1.2015 10:28

P60e94t66r 10S55v10o15b55o14d69a 7162611354

Ale "chudi" na kvalitni vzdelani nemaji uz dneska. Hrat si na opak je jen pokrytectvi. Dite ktere zije v rodine kde oba rodice delaji 12hodinove smeny a dostavaji za to minimalni mzdu nema proste stejne podminky jako dite zijici v rodine nadprumerne vydelavajicich vysokoskolaku co maji navic cas se mu venovat.

Jiste cena nemusi znamenat kvalitu. Ale nekvalitni skola ktera bude pozadovat vysoke skolne velmi brzo zkrachuje uplne stejne jako si nemuze reznik dovolit prodavat predrazene a nekvalitni maso.

+1/−1
15.1.2015 10:37

J25a92n 37S13a58l86o51m16o22n 4439130651955

Já vím že ty pozice nejsou úplně stejné už dneska a nikdy nebyli, ale řekněme že je stále ještě možnost se z toho kruhu chudoby nějak vymanit i díky neplacenému školství (až do střední školy se prakticky platí jen pomůcky). No a pro mnoho těch skutečně chudých znamená už jen střední škola vymanění se ze dna společnosti.

+2/0
15.1.2015 10:40

P39e93t62r 17S16v42o14b24o69d33a 7232951394

U strednich je to uz trochu jinak tam nejsou stejne osnovy a navic dite tam dostane spis na zadklade schopnosti nez adresy trvaleho bydliste. Zakladka ale ma teoreticky dat stejne zakladni vzdelani, ale prakticky tomu tak neni. Jasne ze bych nerusil hned vsechny "zdarma" zakladky. Ale neni duvod nezpristupnit za poplatek ty kvalitni lidem kteri jsou ochotni jej platit. Kdyz se budem snazit o moc velkou normalizaci tak se muze take stat ze ti "bohati" si zacnou stavet svoje skoly, svoje nemocnice, atd... a pak se zacnou opravnene ptat proc vlastne maji platit v danich skoly a nemocnice tem "chudym" kdyz neni ani stat schopen dat jim sluzbu kterou zadaji.

0/0
15.1.2015 11:03

J14a17n 67S94a16l10o49m20o64n 4619200301735

No, pokud vám nevyhovuje státní "standardizovaná" škola (byť mezi nimi jsou školy lepší a horší), pak máte stále možnost za ten váš poplatek dát dítě do školy soukromé, takže to co požadujete je už dneska vlastně naplněno. :-)

0/0
15.1.2015 11:13

P36e31t47r 48S61v62o43b59o70d21a 7912961634

No ale to je presne to o cem mluvim. My platime nejake dane a z tech je dotovano skolstvi, zdravotnictvi atd. a tvarime se ze je pro vsechny "zdarma". Pritom je jasne ze ti bohati to dotuji tem chudym. Navic zname jen 2 monosti: statni=zdarma, soukrome=plna cena a nic mezi tim. Takze paradoxne bohati plati casto v danich neco chudym aniz by to samy alespon z casti vyuzivali.

Vzpomente jaka byla vlna nevole kdyz se melo zavest doplaceni za nadstandard ve zdravotnisctvi. Najednou vsecm chudym zacalo vadit ze si pulky lehke sadry zaplati pacient a pulku doplati stat(nebo pojistovna to je fuk). Takze podle nich to bude budto lehke sadry vsem nebo nikomu. Pritom jsou samy proti sobe protoze bohac tu lehkou sadru ziska jinde. Verejne zdravotnictvi prijde o platiciho zakaznika a chudas stejne bude mit tezkou sadru dal. Navic az se bohac nastve protoze plati mesicne 10x vic nez chudas pojisteni a stat mu neni schopen za to zaplatit ani prispevek jaky dostane chudas tak mozna zacne pristi rok danit nekde jinde.

+1/0
15.1.2015 12:20

J72a56n 20S54a68l24o16m28o82n 4449470271375

Stát je prostě založený na jisté solidárnosti "bohatých" s "chudými", pokud by to tak nebylo lidstvo by prostě a jednoduše vymřelo. Navíc i ti bohatí mohou nechat chodit své dítě do státní školy.

Zbytek co tu popisujete je do značné míry zkreslený, protože ten bohatý nezíská sádru "jinde". On ji dostane tady a pak si ji může nechat za své náklady jinde vyměnit. Jinak já jsem pro nadstandard, ale problém je právě v té definici toho co je standard a co už ne :-).

0/0
15.1.2015 12:26

P13e26t84r 73S41v52o86b41o16d81a 7762311714

Jakej problem. Standard je vsechno co si muzem dovolit dotovat bez zadluzovani nebo dalsiho zvysovani dani .. bum a mate definici ;)

A nesouhlasim s tim ze by lidstvo vymrelo. Lidstvo v podobe homo sapiens tu je uz tisice let a tyhle socialisticke a komunisticke vylepsovaky a normalizace jsou vynalezem prevazne poslednich desitek let :)

+1/0
15.1.2015 12:38

J59a62n 78S43a94l74o97m52o36n 4929980191915

Jak je vidět tak se v tom absolutně nevyznáte a vidíte to jako Hurvínek válku ;-D. Tak jednoduché stanovit standardy není, obvzlášť ve zdravotnictví.

Kdepak vážený pane, ty socialistické vylepšováky jsou hodně stará záležitost, opravdu stará jak lidstvo samo :-). Už v prvobytně pospolné společnosti se museli lidé postarat o děti a nemohoucí (kteří ale zase nesli vzácné znalosti, takže nebyli "k ničemu"). Zkrátka jistá solidarita je prostě nutná ať se vám to líbí nebo nelíbí. Pokud bysme žili jen v čistém kapitalismu a všechno navázali jen na schopnost a neschopnost vydělat si prachy, tak vymřeme už po první generaci :-).

0/−1
15.1.2015 12:45

P95e23t54r 53S86v98o30b33o59d27a 7732951794

Lehke to v podstate je .. kdyz se splni ty 2 pozadavky (nezvysovat dane, nezadluzovat se) tak to bude i nastaveno spravne. Jiste bude s tim spousta prace, statistiky, pocitani, atd. ale v podstate se dojde k nejakemu vysledku co aby byl standard musi splnovat:nezadluzovat se a nezvedat stale dane.

Jinak altruismus lidstvo provazi opravdu snad od doby kamenne. Ale je trochu rozdil vypomahat si obcas jako lovec lovci obcas dat kus stehna z mamuta v ramci jedne tlupy, nebo jako soused sousedovi s opravou plotu. A je neco uplne jineho byt silou nucen anonymne odevzdat polovinu hodnot ktere vytvorim aby je nekdo jiny prerozdelil cloveku stoky kilometru daleko ktereho nikdy v zivote nepotkam. Ta druha varianta s nami opravdu neni tak dlouho.

0/0
15.1.2015 12:59

J66a74n 43S33a96l63o53m48o48n 4499710281835

Ta druhá varianta je s námi také už tisíce let :-). Akorát že kdysi přerozděloval ty hodnoty panovník (no dobře, ne finanční, ale dejme tomu chléb pro chudé a podobně a když to nedělal, tak ho brzo někdo svrhl), kdežto dnes to dělá volená vláda. Vůbec první "sociální" myšlenky byli ve starých demokraciích, kdy se dokonce ze společné pokladnice vyplácel společný zisk. Ve starém Římě se zase občanům Říma rozdával chléb a byli zdarma pouštěni na hry. Zkrátka stát. Já vím, že vám by spíš vyhovoval anarchistický režim (i když za anarchisty byly kdysi nevím proč označováni komunisté), ale ono by to nebylo nic pěkného.

Jo a u těch standardů to opravdu nejde tak jak vy píšete už jen z toho hlediska, že žádný standard s tímto nesouvisí :-).

0/−1
15.1.2015 13:11

V75l33a85d63a48n 55Č72e86r62n94í77č10e47k 8102446153460

Dle Vaší logiky by muselo platit, že dítě nepracujících musí být premiantem třídy, protože na něj mají rodiče nejvíce času a mohou se mu věnovat.

0/0
15.1.2015 10:41

P35e87t30r 68S27v65o85b94o41d69a 7152141474

To je mozna tak Vase logika ale nikoliv moje.

Na vzdelani ditete ma samozrejme vliv mnoho faktoru a volny cas rodicu je jen jednim z nich a navic je to jen podminka nutna nikoliv dostacujici. Mnohem dulezitejsi je ochota se tomu diteti ve volnem case venovat.

Dalsi je napr. geneticka vybava rodicu/ditete a take vzdelanost rodicu. Samozrejme ze nezamestnany rodic s zakladnim vzdelanim a podrpumernym IQ i kdyby se venoval diteti 8 hodin denne nemusi mu predat tolik jako inteligentni vysokoskolak co si s nim sedne jen obcas hodinku nad ukoly.

Tech faktoru je mnohem vic a nema smysl je rozepisovat. Ale doporucuji radeji priste nedelat ukvapene zavery a navic je nazvat "neci logikou" ... zvlast kdyz s logikou nemaji nic spolecneho.

0/0
15.1.2015 10:54

V36l12a49d82a93n 87Č41e40r92n46í44č14e78k 8652326583630

Omlouvám se. Skutečně jste to popsal jako jeden z faktorů. Ale hned Vaše první běta mne nadzvedla.

Ale "chudi" na kvalitni vzdelani nemaji uz dneska - to je taková blbost.

+1/0
15.1.2015 10:59

P19e43t12r 33S46v40o63b16o15d29a 7772531234

Proc blbost ? Kdyz byla snaha zavest skolne na VS skolach tak argument byl ze chudi nebudou moct studovat ... ten argument byl podle me blbost. Kdyz studujete VS a sectete si celkove vydaje + usly zisk za ty roky kdy jste mohl vydelavat misto studia tak nejakych par stovek mesicne je opravdu pakatel ktery mozna lehce zhorsi situaci ale rozhodne neudela z doted stastneho studenta zebraka co na to nema.

Stejne tak ma uplne jinou pozici student stredni skoly ktery nemusi resit vydaje za dojizdeni, pomucky a ma cas a podporu rodiny a jinou ma student co musi resit kazdou korunu a doma musi po skole zadarmo makat v krachujici rodinne firme protoze neni na zaplaceni brigadnika.

Na zakladce jsou ty rozdily samozrejme mensi nez na VS, ale to z jakeho rodinneho prostredi dite prijde je take poznat.

0/−1
15.1.2015 11:12

V12l80a57d57a50n 97Č97e26r49n26í14č84e41k 8512856643480

Článek i mé reakce jsou o různém stupni úrovně základních škol. Tak jsem to alespoň pochopil já. A znovu opakuji.  Kvalita vzdělání na základních školách nemá nic společného s chudobou. Vy sám jste ve Svém příspěvku zmínil chudobu v souvislosti s nemožností se věnovat dítěti. Takže i Vy jste původně psal o základní škole. Teď na to nabalujete další stupně a to je na dlaší a hlavně úplně jinou debatu.

Ještě jednou tedy zopakuji. Vliv peněz na kvalitu vzdělání na základních školách je naprosto minimální a proto napsat že chudí na to nemají nárok je blbost.

0/0
15.1.2015 11:21

P88e76t51r 65S29v23o17b45o51d19a 7562441604

JE pravda ze jsme do toho zatahli mozna vic nez o cem to je. Ale ja reagoval na poznamku ze chudi nemaji na kvalitni vzdelani. Coz "obecne" plati a chtel jsem to rozvest pro uplnost. Pravdou vsak zustava ze na zakladni skole se to projevi ze vsech stupnu vzdelavani zdaleka nejmene.

Kazdopadne kvalitni zakladni vzdelani ktere neni nasledovano kvalitnim SS pripadne dale VS vzdelanim samo o sobe nepovazuji za kvalitni vzdelani pro zivot v roce 2015 :)

0/0
15.1.2015 12:27

Z36d22e49n59ě58k 49H97l61u17š32t18í27k 9855395854399

U vzdělávání tohle nefunguje, školy, které u nás přímo vybírají peníze od rodičů žáka v českých podmínkách vždy sklouznou k tomu, že tolerují žákům prakticky cokoliv, jen aby nepřišly od zdroj financí. Zřejmě je to tím, že lidí schopných a ochotných platit za vzdělání dětí je u nás relativně málo. Jako odstrašující příklad mohou sloužit soukromé vysoké školy, což jsou jenom továrny na diplomy.

+1/0
15.1.2015 10:49

V89l54a13d73a83n 81Č18e34r33n48í49č78e43k 8902536983860

Ale toto platí i pro mnohé "střední" školy. I ty jsou závislé na počtu žáků. Kolik jich jí navštěvuje i jakou mají úspěšnost.

0/0
15.1.2015 10:56

P62e95t47r 96S19v67o57b50o52d80a 7542431484

To je ale spis dusledek toho ze tenhle model neumime pouzivat a nerozumime mu. Ve svete funguje celkem dobre. To jenom u nas jsme pojali soukromou skolu jako podnikatelsky zamer jehoz hlavni plan je dostavat na jedne strane dotace od statu a na druhe skolne od rodicu.

0/0
15.1.2015 11:16

V30í15t61e63k 52V69e75č54e14r25e36k 7198989283285

No nevím, jestli ti vysokoškoláci mají zrovna více času se dítěti věnovat. Jak kteří. Jestli to není třeba tím, že chápou význam toho věnování a dovedou ho upřednostnit před vlastním vysedáváním u piva v hospodě nebo drbáním s kámoškama. A taky zpravidla tím, že mají větší rozestup mezi generacemi, takže mají třeba prarodiče už v důchodu, takže jim mohou pomoci, zatímco jiní mají prarodiče třeba 45leté, kteří jsou na vrcholu kariéry.

+1/0
15.1.2015 11:35

V26l77a18d40a33n 42Č48e42r80n85í55č33e41k 8112626893830

Až na ten " vrchol kariéry":-) souhlas.

0/0
15.1.2015 11:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.