- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co školský ministr - to reformátor.Prvním poválečným školským reformátorem byl Zdeněk Nejedlý.Zdá,se že reformátorská tradice pokračuje i za tohoto šéfa rezortu.Žádný reformátor však pochvalu nesklidil.V Brně na majálesu v roce 1954 jsme na Svoboďáku vyřvávali "Podejte nám Kahudu,ať mu dáme na hubu".Kahuda by tehdejší ministr školství.Co s tím Chládkem?
Matematika je krásný předmět a může se jej naučit každý, ale musí mít schopného učitele. To je ten problém, v Česku je málo kvalitních učitelů na matematiku. Spustit maturitu z matematiky je tedy naprostý nesmysl, budou se trestat nevinní.
Bude to mít jeden pozitivní efekt, díky tomuto kroku by už zas maturita mohla mít nějakou úroveň a vážnost, jelikož dnes to funguje v podstatě tak, že maturitu dostane každá židle, která si to 4 roky vysedí. Nabiflovat se na nějakou průběžnou zkoušku z matiky, kde té látky není tolik i nějaké nemehlo třeba zvládne a pak to třeba brzo zapomene, maturovat z matiky nejde a je za vodou. Ale když má předvést znalost látky za 4 roky učiva, tak si myslím, že to bude dobré síto.
Ale proč zrovna z matematiky? Fyzika nebo dějepis by tuto úlohu splnily stejně.
Dokud matematiku učili chlapi, výuka měla úroveň. V maturitě ten problém nevězí. Problém je ve feminizaci školství.
""Matematika je základ, povinnou maturitu nebudu odkládat""
Chválabohu ! Konečně !
"" Dnes jí má každý, kdo chce""
No a o tom to je ! Jakou má úroveň ???
Kamarád učí na VŠ tech. a je už pár let na mrtvici ! Dřív říkal, že kus prvního ročníku musí třídu doučovat učivo střední školy, teď už pár let řičí vzteky, že už prakticky skoro celý první ročník musí doučovat - ALE i učivo ze základní školy !!!!!!!
Při jednotné matematice (co do náročnosti) ..... nebudou technické školy v nevýhodě?
Proč? Mohou učit náročnější matematiku a své studenty donuti se ji naučit při běžné klasifikaci.
U lidí,kteří chtějí pokračovat ve studiu na universitách je matematický/mj/způsob myšlení základem.Kdo na to nemá -může zvolit jinou potřebnou odbornost nebo jít studovat na školy umělecké.
Toto je velmi povrchní dělení. Já mám VUT (Vysoké Učení TECHNICKÉ) fakultu architektury. Na na škole jsme měli 1 zkoušku z matiky a dost. Jsem, podle vašeho dělení, umělec nebo technik? Problém není v tom, lidi roztřídit. Problém je v tom, že učitelé požadují, aby žák látku pochopil ale (a právě v matematice!!!) nevysvětlí princip myšlení a pouze vyžadují tupou znalost vzorců. Možná jsem měl jen smůlu na pedagogy? Matematici chtějí, aby ostatní mysleli jako oni bez toho, aby se sami snažili pochopit způsob uvažování druhých.
Myslím si, že problém školství je úplně jinde - hlavním úkolem školy by mělo být vychovávat a naučit studenta se učit a myslet. Nečekejme, že se od základní, střední a ani úvodních kurzů na VŠ naučíme něco převratného. Myslím si, že zkoušení studenta ze znalostí na střední škole je dnes pasé. Proto si myslím, že maturita, jakkoliv by byla lehká nebo těžká, je zbytečná.
"zkoušení studenta ze znalostí na střední škole je dnes pasé"
.
.
.
Fakt?
Spousta z vás tu píše, že středoškolskou matematiku ne všichni využijí v následném životě. S tím souhlasím. Problémem je, že to co je vydáváno za matematiku v maturitě jsou opravdu základy základů, které by měl dát opravdu každý, kdo chce maturitu. Takže pokud bude dál maturita z matematiky nastavena takto, tak proti povinnosti nic nemám. Myslím, že by ale bylo lepší udělat místo lehké matematiky pro všechny "težkou" (resp. takovou aby odpovídala látkám probíraným na průmyslovkách a gymplech) jen pro ty, co si jí zvolí. A jak tu někdo již psal, hlavně změnit kvalitu výuky, protože to je hlavní problém našeho školství.
Však dvě verze matematiky co do náročnosti už jsou.