Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nic se nemění, uklidňoval hygienik kvůli novele s pokutami za neočkování

Formalita, která se v praxi nijak neprojeví. Tak hovoří hlavní hygienik Vladimír Valenta o části novely, jež zpřesňuje a pozměňuje sankce za obcházení povinného očkování. Právnička Ligy lidských práv Zuzana Candigliota s tím však nesouhlasí. Valenta situaci zklidňoval ve čtvrtek na sněmovní půdě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a83n 41H11u59b91e38n11ý 4980888612687

Proč se naše zdravotnictví ubírá mílovými kroky co nejdále od západní Evropy? Copak tam jsou všichni blbí, když nemají povinná očkování buď vůbec, nebo ve velmi omezené podobě v porovnání s námi? Je mi z té farmaceutické lobby v ČR na blití.

9.1.2015 22:05

M13i33c57h85a96e50l83a 40T26r23é30g58l53o97v55á 2467677867

Musím říct, že jsem z obsahu článku dost zklamaná. Dle mého názoru je neobjektivní, neúplný, celou debatu zúžil jen na výrok "vždyť to tak je už teď, nic se nemění, tak proč to všichni najednou řeší?". Paní autorka by si dle mého názoru měla zjistit více informací. Takto je její článek vyloženě jednostranně zaměřený. Ani slovo o té druhé stránce, rozpracování důsledků, které z toho vyvstanou. Ať si někdo kritizuje jiná média, ale toto považuji za objektivní článek, resp. rozhovor, který poskytuje i informace, proč to takto z podstaty věci nelze: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Pravnicka-Ligy-lidskych-prav-Stat-diskriminuje-neockovane-deti-Mame-tu-perverzni-system-Je-za-tim-korupce-ci-presvedceni-352935

9.1.2015 11:31

M39i29c70h30a53l 70T68o79m13i65n68s31k39ý 9791335967574

Očkování proti žloutence typu B, které normální dítě dostat nemůže zvyšuje pravděpodobnost že vaše dítě onemocní nevyléčitelnou nemocí jménem roztroušená skleróza 3,1x !!!!!!!!

Vašemu dítě přestanou v průběhu života fungovat nožičky a ručičky jen díky tomu že ho k očkování někdo donutil !!;-O;-O;-O;-€;-€;-€;-€;-O!

9.1.2015 8:58

M40i28c18h44a90l 31T57o26m93i37n24s75k95ý 9221715457194

toto očkování je obsaženo v povinné Hexavakcíně.!!;-O

9.1.2015 8:59

M63i89c32h67a74l 22T70o38m46i85n87s44k26ý 9581395207874

Očkovací centrum v USA před títmto očkováním varuje a tady se závádí jako povinné !![>-]Rv

9.1.2015 8:59

M83i24c92h28a63l 25T74o30m76i78n41s77k25ý 9181865867564

Tady odkaz na jednu ze studií ukazující že svému dítěti zvyšujete pravděpodobnost 3,1x že onemocní touto Nedědičnou, Nevyléčitelnou chorobou.

http://www.neurology.org/content/63/5/838.abstract

a jestli si myslíte že vědci z Havardu jsou pokoutní léčitelé, tak si najděte studii z francie na 25 milionechj lidech a nebo se podívejte na národní očkovací centrum v USA VAERS.

9.1.2015 9:11
Foto

R71a85d10e42k 84Š12t47e81n85c43l 2872600479106

Ano. Oblíbená argument těch, kteří ji prosazují, je, že se dítě může píchnout o feťáckou jehlu na pískovišti a žloutenku chytit. Je pravda, že existují případy, kdy se děti poranily, ale není ani jeden případ, kdy by žloutenku následkem vpichu chytily.

9.1.2015 10:40

P82ř49e98m11e69k 29P19a89v60k58a 8698212748721

Rodiče neočkovaných dětí (zatím) mohou spoléhat na to, že většina populace a stát mají rozum a jsou proočkovaní. Kdyby tomu tak nebylo, vsadím se, že by většina z nich dobrovolně neriskovala záškrt nebo jiné hezké nemoci, které tu běžně řádily ještě před stoletím a běžně se na ně umíralo, a sama by nechala dítě naočkovat. Je to prosté pokrytectví. Tím neříkám, že musím dítě nechat očkovat na všechno, co proběhne v reklamě, ale základní hexavakcínu jsme absolvovali a přidali k tomu encefalitidu. A teď do mne, farmafobové.

9.1.2015 8:45
Foto

R21a74d67e25k 93Š50t22e64n40c48l 2602270509286

A proč mě nutí, abych očkoval své dítě proti hepatitidě B? A mám pokračovat v očkovacím schématu, pokud se u mého dítěte objevily po první dávce závažné reakce, které ohrožují jeho zdraví nebo život?

9.1.2015 10:43

A15n69t61o65n34í23n 64G67a29ž49á64k 7735875190436

Prijimam Vasi sazku! Dobrovolne ty nemoci risknu neb jsem nazoru, ze dusledky nebudou tak fatalni jako v pripade ockovani. Je nutno pouze zvolit vhodnou lecbu, kterou bohuzel medicna zalozena na dukazech neaplikuje nebot ne ze by nebyli dukazy, ale to lecivo je nepatentovatelne.

O co se vsadime?

9.1.2015 18:42

M17i18r52o51s41l56a52v 74Z29i73k48m71u98n37d 7289893964273

Nač dělat nějaké finanční sankce dle zákona.

Postačuje jednoduché pravidlo - neočkované dítě nebude ze zákona pojištěno u žádné zdravotní pojišťovny, stát nebude platit pojistné.

Dítě nebude pojištěno a veškeré náklady na jeho léčbu, včetně léků budou platit rodiče ...

Nakazí-li neočkované dítě jiného, bude se léčba této osoby (osob) - tedy náklady - vymáhat po rodičích neočkovaného dítěte. Důkazní břemeno, že neočkované dítě nenakazilo budou mít rodiče ... jak > to je jejich problém ... mohlo být očkováno ...

9.1.2015 7:57

P62a21v19e53l 53B66r49a80v57e89n35e14c 7254717740587

a taky nepojistit ty co - kouří, řídí opilý za volantem, chodí po ulici s kašlem atd atd.

9.1.2015 8:13
Foto

R38a43d72e76k 88Š80t49e32n23c53l 2822490859936

To je tak trochu protiůstavní, jen jste to nedomyslel.

9.1.2015 10:44

J91a87n31a 65M36a38l16e46č67k31o84v82á 8961239988267

Pane Zikmund, je zajimave, ze jeste nikdo neporovnal lecebne vylohy u deti, ktere jsou ockovane a ktere ne. Myslim, ze by se to dalo krasne zjistit a vysledky by byly treba i pro vas take zajimave. Pak by se dal krasne zohlednit zda naklady na preventibilni lecbu jsou opravdu tak vyhodne. Vesmes se zatim ukazuje, ze neockovane deti jsou zdravejsi a nepotrebuji tak casto lekarskou peci nez ty ockovane....

9.1.2015 12:59

A39n68t70o30n41í77n 67G44a32ž33á40k 7875545180806

Holt typicky chucpe prispevek. Proc Vam jiz napsali ostatni nebudu to zde opakovat.

9.1.2015 18:43

J95i28ř26í 18M60a34c19e96k 3725425494771

"Když lékaři podávají nepravdivé informace…". Rozuměj: "Když lékaři podávají jiné informace než ty jediné správné od farmaceutické loby"

9.1.2015 6:49

A70n38t68o78n84í35n 65G37a22ž81á47k 7325355560296

Souhlas, lekarka nas po sdeleni ze MMR nechceme aplikovat strasi zanetem mozkovych blan, kdyz nebudeme ockovat. To ze to same hrozi po aplikaci vakciny si musim sam nastudovat z pribaloveho letaku vakciny :-/

9.1.2015 18:49

J86a86r71o26s22l63a25v 61H98a49š70e45k 8939520252388

Jasně, neočkovat, brzo tu budeme mít všichni tuberu, něštovice, obrnu. Nemoci, co byli již téměř u nás vymýcené. Já očkovaný jsem ještě ošklivými nekvalitními komunisty a přežil jsem to. Proč by to nepřežili další při dnešních luxusních lécích a zdravotní péči. Až budou jejich děti umírat na tyto nemoci, jímž jsou jednoduše zabránit, doufám, že jim příjde ušetřená pokuta k dobru....;-D

9.1.2015 0:06
Foto

J56a54n 66M71a63r11e77k 4839752194729

Vy jste byl očkovaný proti peti nemocem. V současnosti se očkuje proti dvaceti. Některé je bezpečnější prodělat.

9.1.2015 0:13

J12a51r22o65s66l53a24v 70H92a78š19e28k 8129610902698

dobře, ale ne za všechny jsou nezbytné, ale tuberkuloza, záškrt, obrna, neštovice, černý kašel, to by mělo být povinné očkování.

9.1.2015 1:04
Foto

J90a17n 19M38a71r92e44k 4239712464269

V poslední době onemocnělo několik dětí černým kašlem. Byly očkované. Dětská obrna mizí z evropy se zaváděním splachovacích záchodů. Tuberkulozy je mnoho kmenů. Ty naše se dají léčt antibiotiky. Bohužel se tu šíří i kmeny z Pakistánu a Afriky. Jsou proti a tibiotikům rezistentní. Na ty se ale neočkuje. Neštovice už u nás nejsou a ani se neočkují.

9.1.2015 1:19

J60a37r23o49s41l89a29v 44H16a96š61e87k 8579280672948

Neštovice zdecimovali indiány, u černého kašle nebyly děti očkování a pokud to dostal dospělí, byla již vakcína z dětství neučinná, neměla být také proč, protože se černý kašel očkováním vymýtil. Antibiotika začínají být rezistentní, takže  u tuberkulozy bych na to nespoléhal, taková plastika a kaverny v plicích jsou super díky jednomu ušetřenému očkování, nejlepší je otevřená tuberkuloza. A co záškrt. A obrna, že by byla odstraněna splachovacími záchody? Třeba jako tyfus? No o tom by se dalo dlouze diskutovat. Ale na druhou stranu, není očkování zbytečné, když tu máme AIDS, Ebolu a jiná svinstva, které možná vznikly v bakteriologických laboratoří nejmenovaného severoamerického státu.

9.1.2015 1:29
Foto

J79a17n 49M43a90r69e52k 4559372804219

Mícháte moc myšlenek dohromady.

9.1.2015 1:34

J68a13r70o55s35l82a11v 98H36a11š70e25k 8739120522878

jo beru to zgruntu....vše co mě může zabít mě docela zajímá, proč mám být ohrožován já, zodpovědný, nezodpovědnými hazardéry.  Myšlenka, že očkován je nebezpečné je srovnatelná s tím, že letecká doprava je nebezpečná. Avšak porovnáme-li kolik lidí je přeprapraveno a kolik lidí zemřelo při leteckých katastrofách, je to daleko nejbezpečnější doprava. Vždycky existuje riziko, ale člověk je tvor společenský a tak by se měl chovat .. v zájmu celé společnosti a neohrožovat životy jiných, když už riskuje životy svých potomků.

9.1.2015 1:47
Foto

J78a58n 71M47a72r17e35k 4849562824459

S tím souhlasím. V současné době nás nejvíc ohrožuje nadužívání léků a nepromyšlená nadvakcinace. A potom totalitní chování státních úředníků, kteří na rodičích vynucují informovaný souhlas aniž by někoho opravdu informovali. Já věřím v očkování. Ale bohužel nejsou žádné nezávislé studie o něm. Proto taky doktoři jen straší, ale nejsou schopní rozptýlit pochybnosti.

9.1.2015 1:59

V98l53a74d49i88m92i25r 70S54e33f19l 6417332815281

Studie urcite budou, ale hlavni dukaz uspechu ockovani je v tom, ze se diky ockovani nektere nemoci u nas uplne vymytily... Ale souhlasim s tim, ze informovanost zejmena o rizicich neni nejlepsi.

9.1.2015 6:55
Foto

R56a26d52e52k 65Š62t56e58n98c55l 2532130859256

Nejsou a pokud nějakou najdete sem s ní. Podotýkám, že mě nezajímají studie jejichž zadavatelem je výrobce. Informovanost o rizicích je vysoká u lidí, kteří se o problematiku zajímají.

9.1.2015 7:35
Foto

J56a84n 62M29a58r44e26k 4759592804919

Odkud pramení vaše jistota, že díky očkování. Nejde provést žádný experiment, který by to potvrdil. Není k dispozici vzorek neočkovaných jedinců, protože být neočkovaný je trestné. Očkování v Evropě se chová jinak než v zaostalých zemích. A být naočkovaný neznamená být před nemocí chráněný. Vždycky to ale znamená být oslabený před dalšími nemocemi.

9.1.2015 8:19
Foto

R80a53d48e58k 62Š86t88e71n98c97l 2302390399746

A co hepatitida B? na tu taky?

9.1.2015 7:31

M98i87c23h28a32e53l35a 17T22r68é27g70l21o48v41á 2707617107

Pokud myslíte pravé neštovice, proti těm se neočkuje už drahnou řádku let. Pokud myslíte planné neštovice, očkování proti nim je dobrovolné...

9.1.2015 11:33

P36ř28e32m23e79k 82P20a12v62k60a 8328542548521

Povinně se očkuje proti dvaceti? Odkdy?

9.1.2015 8:39

P24a13v98e92l 85B28r62a90v83e62n31e93c 7334547740297

cítíte se bezpečně mezi svými vrstevníky kteří byli naočkováni jen proti 25% nemocí které se očkují dnes? Vy sám jste ale taky rizikový pokud jste se nenechal dobrovolně doočkovat proti všemu co se dělá dnes. Máte odvahu jít mezi lidi?

9.1.2015 8:29

A54n38t85o81n96í68n 23G98a61ž94á94k 7185735510956

No prosim kdyz jsou lide co nechteji ockovat tak hloupy, problem se po par generacich sam vyresi neb tito vymrou na ony nemoci. Vy ockovany jste jiste byl povinne ockovan proti splanickam, priusnicim a zardenkam v te dobe neexistujici vakcinou. Proto jste stale nazivu a nezemrel jste. Ja si z Vas asi ukroutim hlavu jak do problematiky vidite.

9.1.2015 18:46

P19e16t65r 47S 9665925876553

Doufam ze p. Elekalova dostane spravedlivou odmenu ve vyssi maximalni pokuty.

8.1.2015 23:34

J58a11n 42Š41p13e60c87i98á57n 2800670379769

A co povinne cipovani? Co kdyz je ockovani v 15ti letech skryte cipovani? :)

8.1.2015 22:56

J78a34r96o85s26l26a94v 27H15a62š39e87k 8669220302818

a co silnější prášky? pomohli by?

9.1.2015 1:16

O57l65d23a 87V90a29r87h18á22n64e97k 5280634910576

Takže moje neočkované děti nakazí děti očkované? Proč jsou naočkované? Kdy začnu platit dálniční známku pro dálnice na Antarktidě? Co kdyby.........?

8.1.2015 21:50

F48i38l69i87p 68V90o69n41d83r47á23š97e96k 2578202906680

Je vhodné si zjistit, jak vakcíny fungují.

8.1.2015 22:32
Foto

J46a55n 29M22a21r18e94k 4969382854159

A jak tedy fungují ?

8.1.2015 23:38

D64a20v34i73d 63D45o39s19t37á74l 8596308408288

nefungují

9.1.2015 8:30

A27n51t32o23n80í49n 93G60a36ž41á56k 7685115820506

Mate na mysli neoverenou teorii kolektivni imunity?

9.1.2015 18:55

M74a57r81t73i44n 54K60ř17í57ž 9423472840267

víc číst a myslet, míň mluvit a psát.

8.1.2015 22:50

D14a11n25i19e84l 45B58e73d65r19n67í62č26e50k 4392839791134

Ne, právě naopak... To vaše nakažené děti budou stát peníze za léčbu a v případě úmrtí bude o jednoho potenciálního plátce daní méně.

8.1.2015 23:20
Foto

J18a97n 62M68a72r76e79k 4659702454779

Kde by se nakazily když nemá ldo nemoci přenášet. Všichni ke přece očkovaní...

8.1.2015 23:40

J87a67r30o42s45l28a88v 55H39a64š10e66k 8409890212338

no právě že ne, o tom je celý tento článek..... lidé se nechtějí nechat očkovat a ohrožují nejen sebe ale i okolí, zejména nemocmi v minulosti již se u nás téměř nevyskytující.

9.1.2015 1:19
Foto

J10a78n 45M91a54r40e90k 4179102464119

Očkování u nás je povinné a je tu téměř 100% proočkovanost. Navíc vakcíny u nás fungují lépe než v Africe nebo Indii. Nebo to je jinak ? Nebylo by lepší veřejnost víc informovat, než nařizovat nesmyslné sankce ustrašeným rodičům, kteří musí dát souhlas s očkováním. Aby stát neměl zodpovědnost za následky ?

9.1.2015 1:32
Foto

R92a27d56e25k 71Š80t92e98n48c32l 2842380819196

Vy jste demagog. Situace v evropských zemích, ve kterých očkování povinné není, dokládá to, že tvrdíte blbosti.

9.1.2015 7:38
Foto

J51a43n 84M28a51r32e14k 4729202484759

Kde tvrdím blbosti ? Jaká situace ? Proč u nás nikdo neinformuje a všichni vyžadují informovaný souhlas ?

9.1.2015 8:22

M58i22c76h18a32e37l86a 15T36r80é54g92l63o16v48á 2837737497

??? Myslím, že to nevhodně globalizujete. Není pravda, že "lidé" se nechtějí nechat očkovat. Jsou rodiče, kteří po prostudování kvanta informací zvažují, zda své dítě očkovat dát a jak, či vůbec neočkovat. V Německu a Rakousku je očkování nepovinné a jejich proočkovanost na stejné nemoci jako u nás je 90%. Epidemie u nich údajně nevznikají. Čím to sakra může být???

Neočkované děti ty očkované ve svém okolí rozhodně neohrožují, jelikož očkované děti jsou prostě očkované. ;-) Pokud z toho máte obavy, je nejspíš na očkování něco špatně. Naopak spíš ty očkované mohou být přenašeči těchto virů, aniž by to věděly, a tím ohrožovat neočkované. Dospělí už také téměř žádné protilátky ve svém těle mít nemusí a nikdo je nenutí k přeočkování proti těmto nemocem. Obzvlášť logické by to bylo u personálu, který je denně několik hodin v kontaktu s dětmi v předškolních zařízeních. Tito neočkovaní dospělí také ohrožují své okolí, aniž by si to uvědomovovali, protože na to nikdo neupozorňuje. Hlavně se upozorňuje na rodiče dětí, kteří je očkovat nechtějí dát. Ta problematika je hrozně široká a štve mě, že se polarizuje jen na zarputilé očkující a zarputilé neočkující. Nic není černobílé, mezi tím existuje spousta odstínů šedi, které ale záměrně nikdo nechce řešit.

9.1.2015 11:48

M51i16c78h95a68e68l11a 19T97r58é12g25l73o74v33á 2217977707

Jo, a ještě mě napadlo. Nevím, jaký jste ročník, ale nechte si změřit protilátky proti všem těmto nemocem, jak na tom jste. A pokud je nemáte, šupky na povinné očkování, abyste svoje okolí neohrožoval. Pokud jste některé z těch nemocí prodělal v dětství, pak protilátky zřejmě mít budete. Pokud ne, očkování proti těm nemocem je rozhodně nasnadě. ;-)

9.1.2015 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.