Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát plánuje přísnější postihy rodičů odmítajících povinné očkování dětí

Ministerstvo zdravotnictví chystá ráznější postup proti rodičům i lékařům, kteří by odmítli povinné očkování dětí. Novela zákona o ochraně veřejného zdraví však míří i proti dalším institucím, které by takové počínání přehlížely. Obecně v novele resort přitvrzuje ve vymahatelnosti sankcí a pro lékaře je i navyšuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45a11v71e84l 75M26e60j94s33t23r80i35k 2374513157846

Nejak nechapu logiku reakce, bez ockovani nesmi do skolky, skoly nebo mezi lidi obecne. Pokud je nekdo pravidelne ockovany, tak tu nemoc preci nemuze dostat takze exkomunikace neockovanych nedava smysl, protoze oni si tu nemoc protrpi a ostatni jsou v pohode, tak v cem je problem, nemoc se sirit nebude.?

+2/−1
8.1.2015 14:35

Š33t53ě44p59á92n 72V33a21n27ě95k 3513669387877

Něco si nejprve nastuduj, než tu začneš rozumovat.

0/−1
8.1.2015 20:37
Foto

J76i50ř84í 68K66r31a41t80ě92n51a 1181882937377

Tak povězte vy co víte o očkování.

0/0
8.1.2015 23:51

P48a90v62e12l 40M31e32j14s57t88r70i72k 2764603677786

Kdyz uz se tu hrde bijes v prsa, tak predej svoje rozumy, proto je tam ten otaznik, rad se necham poucit. Takovyhle prispevek muze napsat kdokoliv kdo si precet diskuzi na netu a je z nej hned specialista na infekcni nemoci a ockovani. Mne unika logika takoveho uvazovani tak mi to vysvetli:-/

0/0
9.1.2015 9:20

M73a92r66t45i45n39a 50H68e84p83n52e51r59o91v50á 2142772958710

Tento spor není primárně o tom, zda je očkování dobré nebo špatné. Největší problém pro mě je, že stát na jedné straně něco vynucuje, ale na druhé straně se zříká odpovědnosti. Když se vyskytne nějaký závažný následek očkování, všichni od toho dávají ruce pryč, případně to dokonce bagatelizují slovy "to rozhodně nemůže být z očkování". Nebavím se o zarudnutí kůže a teplotě po očkování, ale o vzniku epilepsie, autismu, ochrnutí či dokonce úmrtí po očkování. Umíte si představit, že vaše dítě bude zrovna to jedno z x tisíc, kterému se to stane? Já tedy ne... Smutné je, že rodiče často odchází z očkování a ani neví, proti čemu bylo jejich dítě přesně očkováno, natož aby znali vedlejší účinky. Nebo takové základní opatření, že dítě nesmí být očkováno, pokud má příznaky virového onemocnění nebo má virové onemocnění někdo z rodiny (např. sourozenec). Spousta rodičů to vůbec neví. Někteří praktici vám dokonce budou tvrdit, že rýma a nachlazení nejsou překážkou očkování. Pro mě tedy jo, protože na začátku lze těžko poznat, jestli to bude rýma, nachlazení, chřipka nebo něco jiného.

+12/0
8.1.2015 11:26

M35a43r49t36i17n64a 72H92n95i96l92i53č80k23o23v77á 6257312581905

očkování neni špatná věc do té doby, než na to má vaše dítě reakci s doživotními následky.  já už očkovat nedám ,na nic, je mi jedno co si tam nahoře rozhodnou.

+8/−1
8.1.2015 10:43

P19a49v93e26l 56O77d80r54a65z47i66l 6944799877410

Víte, je to jako s pásy. Buď si je dáte a při nehodě uhoříte, protože se z nich nevymotáte, nebo si je nedáte a urve vám hlavu airbag.

0/−1
8.1.2015 11:01

P45a33v65e59l 79O72d46r54a70z90i39l 6714389457230

Ehm, proč to píšu - podstatná je pravděpodobnost. Ale nic proti subjektivnímu pohledu.

0/0
8.1.2015 11:01

R35o81m28a15n 62N84o48v32ý 8792385830284

podle statitiky máte momentálně větší šanci být poškozen vakcínou , než nemocí proti které chrání

+7/0
8.1.2015 12:36

P37a58v40e97l 72M91e80j77s54t58r71i77k 2284723947326

Tuhle statistiku jste si vycucal z prstu. I ti nejhorlivejsi odpurci ockovani vi, ze se to tyka naprosto miziveho procenta (spis tisicin procenta) pripadu. Navic ty nemoci na ktere se drive bezne umiralo vymizeli prave jen diky plosnemu ockovani populace. Na druhou stranu mi prijde nesmyslne nekoho do ockovani nutit a jeste sankcionovat. Stat by se mel starat, aby informovanost populace byla co nejvetsi nejen o pozitivech ale i negativech ockovani a kazdy se mohl rozhodnout podle vlastniho uvazeni a ne jen zaslepene naslouchat jednomu nebo druhemu nazoru a odmitat apriory argumenty druhe skupiny. Navic povinne ockovani je dobry byznys pro farmaceuticke firmy, kterym jde v prve rade o zisk a az v druhem o blaho klientu a otvira to prostor pro korupci pokud bude stat urcovat ktera ockovani jsou povinna podle lobbistu ruznych firem.

+1/0
8.1.2015 13:49

M35i26c15h51a18l 51H21r84u75b74o34š 4550967102855

Sám si protirečíte vo svojom príspevku. Áno, niektoré choroby zmizli práve vďaka plošnému očkovaniu, ktoré bolo povinné. Ak to ale povinné nebude, znovu sa objavia a aj to očkovanie dobrovoľne rozhodnutých jedincov bude zbytočné. Viac tu od cca 25 minuty: https://www.youtube.com/watch?v=98eO2T3dJmg

0/0
9.1.2015 9:34

P30a95v53e18l 95M40e92j65s78t56r67i68k 2754193507856

Nemyslim si ze si protirecim. Napsal jsem plosnemu ne povinnemu coz jsou dva ruzne vyrazy byt v kontextu mohou byt vykladany podobne. Drive se na ockovani pohlizelo jako na dar z nebes a nikdo nad tim moc nepremyslel, protoze vyhody jednoznacne prevysovali rizika. Dnes je situace jina a treba ti, kteri odmitaji ockovani potrebuji videt a poznat na vlastni kuzi jake to je, kdyz dite umre na zaskrt nebo je dozivotne postizene ci pripoutane na luzko po detske obrne atd. Dnes to tezko nekde uvidi a vnimaji jen spatne reakce na ockovani, o kterych lze na netu najit hromady a hromady stranek a diskuzi i kdyz je jich mnohem mene nez drive pripadu umrti a postizeni z dnes takrka vymycenych nemoci. Na druhou stranu mi prijde rozumna i diskuze a uprava nekterych schemat ockovani, ktera mohou byt zbytecne agresivni a mozna i dosti uspechana. nejsem si jisty zda by dite melo byt ockovano proti vsemu co nejdrive i kdyz treba riziko nakazy v prvnich mesicich zivota je absolutne minimalni a na hranici statisticke vyznamnosti negativnich reakci na tato ockovani. Pokud je treba pravdepodobnost onemocneni v prvnim roce zivota stejne vysoka jako negativni reakce na toto ockovani pak uz je na uvazeni zda nepresunout ockovani na pozdejsi dobu a nezatezovat zbytecne imunitni system kojencu, ktery je dosti nezraly a muzou z toho byt treba komplikace v pozdejsim veku. O tom by mela byt diskuze podeprena solidnimi argumenty, statistikou a vyzkumem, ne jen par pripadu, kterymi se ohani obe strany sporu. Navic jsme pod obrovskou medialni masazi farmaceutickych firem, ktere se snazi prodat vse vyrobky do kterych investovali spoustu penez a casu a tudiz zduraznuji hlavne vyhody jejich preparatu a mene uz ukazuji i prepadne negativni reakce nekde drobnym pismem pod carou.

0/0
9.1.2015 10:44

Š89t89ě25p96á62n 33V41a19n84ě46k 3553319977677

Odkaz na tuto statistiku bych prosil. Děkuji.

0/0
8.1.2015 20:38

K34u80b53a 71A51u81e73r 3634989918411

Na to nelze než doporučit film Už zase skáču přes kaluže

0/0
8.1.2015 10:40

M59a35r93i50e 81M44a74r35u88š44k65o80v12á 2335961630434

Já bych doporučila film Vyšší dobro

0/0
8.1.2015 10:57

H32e58l83e70n67a 21Z32a85c25h14a67r67i21á36š89o32v65á 1139963460682

Japonsko platilo tak vysoké odškodné za problémy po očkování, že ho stanovilo až od věku 2 let. A hle, případů syndromu náhlého úmrtí jim kleslo na nulu. To nemůže být náhoda.

+1/−1
8.1.2015 10:04

P13a11v79e95l 19O33d67r98a50z48i53l 6284409407490

Ano, není to náhoda, je to lež

http://www.drwile.com/lnkpages/render.asp?vac_SIDS

+4/−1
8.1.2015 10:20

P18a70v90e23l 71O63d66r40a17z66i76l 6174759577460

Čím odbornější téma a čím závažnější, tím více diletantů, bojujících za jedinou pravdu.

+2/0
8.1.2015 9:09

P29e98t26r74a 29N57o13v74á58k87o63v86á 7738646234498

Ježiš to je stejné jak domácí porody. Spousta rodičů chce jen tu svobodu se moct rozhodnout, a pak to dítě stejně dají oočkovat, jen o tom budou rozhodovat oni. Ale možná ho nedají oočkovat před půl rokem, ale až po 1. narozeninách. A možná mu nedají vakcínu s příušnicemi, aby získalo imunitu na 20 let a dostalo je znovu v tom nejkritičtějším věku, ale radši s ním pobudou, jako naše maminy s námi, 14 dní doma, než splasknou boule za ušima. A zařídí tím imunitu na celý život.

+16/0
8.1.2015 8:41

M80i94c50h24a94e21l82a 74N14o45v69á71k38o41v25á 9912514143286

No když to je těžký, značná část lidí ani netuší, co přesně je v povinném očkování a v jakém věku. Třeba se prý očkuje tyfus, TBC a jiné perly. Netuší skoro nic o tom, jaké jsou možné nežádoucí reakce a nejspíš si myslí, že se to téměř  vůbec neděje a je to celé vymyšlené. Já třeba ve svém okolí mám dvě velmi závažné reakce po očkování.

To, že jejich generace třeba ani nebyla proti zarděnkám a příušnicím očkovaná a moje gnerace byla očkovaná jen holky a v rozumnějším věku taky nevědí. 

Hlavně že to říkají ti doktoři a odborníci a oni přece dohromady se státem vědí nejlíp, co je pro občany dobré :-)

+4/0
8.1.2015 9:23

E53l11i65š21k91a 14K94u41č35e18r76o92v75á 1936278947229

taky je vtipné, když se pokusíte SUKLu nahlásit závažnou reakci na léčivo, konkrétně očkovací látku. Pár let zpátky to měli poměrně volné, stačilo napst přes portál, ale asi jim lidi hodně psali :-D, tak to omezili zase na nutnost potvrzení praktikem. tudíž když máte reakci po očkování a praktik nad tím mávne rukou, že to není z toho, protože v příbalovém letáku se nic takového nepíše...  a tak ve statistikách není nic a do příbaláku se to ani nikdy nedostane. To jsem se takhle pokusila hlásit neurologické potíže po aplikaci vakcíny proti tetanu (předchozí očkování, jinou vakcínou, proběhla bez problémů) -silné vertigo, kvůli kterému jsem ani nemohla chodit. Problém jsem nikdy neměla, za pár dní odezněl, nikdy se nevrátil, a nástup druhý den po očkování. souvislost jasná. praktik - starý dědek už na důchodu,byl samozřejmě ten zkušený. Že očkuje jinou látkou než celé ty roky, to mu evidentně nedocházelo.

+5/−1
8.1.2015 9:29

M34i42c51h18a26e51l69a 83N86o40v45á27k72o70v44á 9682454683476

Fakt je ten, že povinných očkování navzdory lepším hygienickým podmínkám a mnohem lepší lékařské péči přibývá. Nedává mi to smysl, v našich podmínkách by mělo očkování spíš ubývat vzhledem k tomu, že to není tak zcela neškodný zásah do organismu a u některých jedinců může mít fatální následky.

Vlastně možná to smysl dává, asi tlak některých skupin motivovaných finančně, až nebezečná slepá víra některých lidí, že očkování je prospěšné a skoro neškodné a zvyšující se zásahy státu do života lidí.

Proč proboha očkovat žloutenku B kojencům, zarděnky a příušnice batolatům, i očkování proti tetanu by mohlo být ve vyšším věku atd. těch otazníků je tolik, ale skalní fanoušci očkování se and tím asi moc nezamýšlí nebo nevím. Já bych očkovala jen něco , nebo v jiném věku, ale stát nás nutí chovat se jak ovce.

+7/−1
8.1.2015 9:29

J25i82n58d20ř98i78c57h 65V36l51a93s77á21k 6450127665182

Další z důvodu proč v dnešní době nemít dítě.

+3/−1
8.1.2015 8:10

A62l20e37x59a94n37d14r 72K58o24s61t46k42a 8342398346784

Hrozně by mě zajímalo, na kolik se na ústupu nemocí projevilo očkování a kolik pomohly třeba hygienické návyky, tekoucí voda (dokonce pitná), splachovací záchody a podobné "maličkosti".

+4/−2
8.1.2015 8:01

E79l38i75š32k51a 38K68u84č43e41r92o62v34á 1806708137359

jak kterých nemocí. třeba taková chřipka není evidentně otázkou hygieny. na druhou stranu je tak proměnlivá, že to není ani otázka očkování.

+2/0
8.1.2015 8:03

P15e34t41r87a 29N55o53v47á50k64o94v28á 7938276634528

Tak jestli je něco právě otázkou hygieny, tak je to chřipka. Pokud bychom si nekašlali do ksichtu a myli pořádně ruce, tak si i té tolik neužijeme. Ale spousta lidí jsou čuňata.

+2/−2
8.1.2015 8:36

E42l65i72š90k85a 21K81u68č73e61r94o21v19á 1346438907429

není to otázka hygieny ve smyslu civilizačních vymožeností, jak je popisována  v příspěvku, na který reaguji: tj. bezpečnější jídlo, čistá, nekontaminovaná voda a defekace řešená jinak, než že se odskočí za chatrč do buše.

+1/0
8.1.2015 8:58

M16a28r14e92k 89P59a82r32a 7842119730723

to snadno zjistíte z dat WHO. Dále i ze studiií, které porovnávají třeba kojeneckou úmrtnost s počtem aplikací vakcín s výsledkem čím víc tím víc :-(. Zjistítte, že pokles incidence napříč většinou nemocí, proti kterým se očkuje, byl stejný v zemích se stejným socio-ekonomickým vývojem bez ohledu na to, zda měly zavedeno plošné očkování či ne. Paradoxně je to často v neprospěch plošnéhého očkování.. Ale jinak očkování zachránilo jednozančně milióny životů...

+3/0
8.1.2015 8:18

P65a48v24e38l 19O91d25r96a22z49i93l 6524729237670

To se dá jen odhadovat. Například se zamyslete nad tím, proti čemu se očkuje  a které nemoci můžete získat z nečisté vody či které se šíří nemytýma rukama. Zjistíte, že průnik není moc velký.

0/0
8.1.2015 9:01
Foto

R60a42d37e25k 30Š14t84e87n97c58l 2592510159896

Podle mého názoru, pokud bude očkování dobrovolné, neklasne proočkovanost pod 90 %. Z těch 10 zbývajících % bude část dětí očkována na alespoň nějakou nemoc mono nebo duovakcínami. Ve spoustě západoevropských zemích je očkování nepovinné a hle, epidemie tam nejsou (Německo, Holandsko, Švédsko). Proč by to tedy u nás mělo být jinak?

+7/−1
8.1.2015 7:48

E68l11i20š17k94a 17K22u79č81e10r42o28v92á 1306668347619

protože naši vakcinologové jsou přesvědčení, že u nás lidé na "svobodu" nejsou zralí. To přesvědčení si předávají na konferencích a šíří ho mezi sebou. je to přece jen uzavřená skupina. viz například: 

Opravdu si myslíte, že český národ je tak hloupý, aby musel mít nařízeno povinné očkování?

Když dnes řada lidí naslouchá různým konspiračním teoriím a věří jim, a preferuje neoponované informace z internetu, tak začínáme mít pochybnosti, zda na zrušení povinného očkování je český národ připraven.

http://www.vakcinace.eu/otazky-a-odpovedi-blue

+4/0
8.1.2015 7:55
Foto

R30a75d91e32k 88Š56t84e52n68c79l 2592250789596

Bohužel důsledků komunistické výchovy v myšlení lidí se budeme zbavovat ještě dlouho. Obecně takový přerod trvá okolo 50 let. My jsme v poločase rozpadu. Žil jsem 8 let v zahraničí a o to více vidím, jak jsou lidé u nás netolerantní. Spousta z nich by chtěla, aby to měli všichni stejně...po komunisticku, nejlépe všichni povinně nosit maovu čapku.

+3/0
8.1.2015 8:14

P49e19t17r53a 47N83o44v76á15k54o79v59á 7368826124208

Četla jsem kdysi někde 40 let, jakoby obroda po deseti letech po 4 generacích, ale jinak to samé.

0/0
8.1.2015 8:37

P64a31v73e96l 38O75d22r67a78z53i34l 6644359377610

Ano, třeba jízda vpravo, to je nacistickokomunistický relikt.8-o

+1/−1
8.1.2015 9:08

E64l13i50š92k18a 84K75u28č49e26r52o69v46á 1516398307119

budete se divit, ale jo. to tu zaved až Hitler :-D

0/0
8.1.2015 9:19

P50a58v25e38l 51O81d30r72a96z49i74l 6934589797510

Vždyť jsem to napsal, proč bych se tomu měl divit?

0/0
8.1.2015 10:21

E77l91i25š56k85a 89K93u34č87e12r33o79v84á 1156758257489

vnímala jsem to jako ironii. není to obecně známý fakt - že léta diskuze nad tím, po které straně jezdit, ukončil protektorát. ;-D

0/0
8.1.2015 12:02

M33a33r24t76i21n 33K22ř30í29ž 9293212450117

Očkování je něco jako dopravní předpisy - má smysl, když jej dodržují všichni - a přesto se dodnes najdou takoví, kteří by rádi jezdili vlevo a zdůvodňovali to svou svobodou. Čili přeneseně - ať si jezdí vlevo, ale jen u sebe doma, ať si jsou neočkovaní, ale jen ti, kteří nepřicházejí do žádného styku s ostatními, tzn. děti nechodí do školky/školy, nejezdí MHD atd.. kolik takových je?

+4/−8
8.1.2015 5:41

E34l90i46š11k90a 53K36u82č43e20r56o33v36á 1356278127449

to přirovnání nesedí. správně by bylo, kdybyste předpokládal, že všichni chtějí jezdit autem. Ale tak to není. Někdo chce chodit pěšky - a tak chce chodníky, někdo na kole - a tak chce cyklostezky, aby nebyl nucen chodit a jezdit tam, kde se přepravují lidé v plechových smrdících krabicích. Někomu vyhovuje to zmíněné MHD, a tak si přeje bohaté spoje. no a většina se bez auta neobejde. Vaše představa očkování je ta, že si do toho auta musí povinně sednout každý a jiné způsoby přepravy, byť menšinové, neexistují. A když se kácejí les, lítají třísky, takže 631 mrtvých jen za loňských rok, to je nutná oběť. Auto je prostě nejlepší, tak ho předepíšeme všem.

+11/−3
8.1.2015 7:36

E66l30i34š35k69a 34K65u73č65e68r12o35v65á 1706818887859

a ještě pro jistotu všem stejné auto, protože nač různé druhy, když to jedno je prověřené, takže všem červenou fábku kombíka s 1,2 motorem, kterou si musí po deseti letech povinně vyměnit.

+8/0
8.1.2015 8:02

M77a42r42i83e 23M31a87r65u88š23k66o53v84á 2965941280844

Proč se tady vede debata o tom,zda očkovat či ne???? Tady přeci nejde o toto. Tady jde o volbu. Před x lety se cinkalo klíčema za svobodu,kterou nám stejně nechtějí dát. A koukám,že k tomu mají svolení...;-€.Absolutně spousty z Vás neví která bije,ale haní tu,napadají,vaří takzvaně z vody. Vám se vážně líbí tento monopol? Tohle loby farmaceutických firem? Existují totiž i jiné vakcíny,které nám nechtějí pediatři dopřát,jiná a šetrnější schémata pro aplikaci vakcín. Ale ne,tady se stále bude zpívat jedna a ta samá písnička. 

Rodiče kteří se rozhodnou k plnému neočkování mají své důvody,je neskutečná podhlášenost vedlejších účinků vakcín. Za celou dobu vakcinace byla eradikována pouze jedna choroba a to pravé neštovice. I když i o tom by se dalo polemizovat. 

Spíše je mi záhadou kam se poděly jiné nebezpečné nemoci,které byly ve své době strašákem-spála,tyfus,mor,cholera....

Začněte na toto téma pohlížet jinak a možná přijdete na to,že tady vůbec nejde jen o naše zdraví,ale o zvýšené zisky...!!

+13/−1
8.1.2015 0:40

P61e89t20r 75J63a65r80o37š 2354841345567

kdyby se tehdy kazdej rozhodoval zda ockovat nebo neockovat, tak nam tady dodnes strasi prave nestovice.

+2/−8
8.1.2015 1:33

P77e49t73r 43J49a57r83o68š 2604521975467

a) vy tu obhajujete nepovinnost ockovani a divite se ze byla vymycena jedina choroba. nebude to take pristupem?

b) svoji roli hraje ucinnost vakcin a adaptabilita konkretniho viroveho kmene

c) spousta dalsich jmenovanych nemoci nevymizela, jen o nich neuslysite u nas. proc? protoze jsou spojene se spatnou hygienou, nebo je prenasi skudci, se kterymi uz dnes nejsme tak casto v kontaktu.

d) pevne doufam, ze pokud se rozhodnete zit prirodne, nepotkate se s tetanem. neni zase tak tezke k nemu prijit a neni to zrovna prijemna nemoc. navic nelecena s pomerne vysokou umrtnosti.

+1/−3
8.1.2015 1:48

M68a80r21i97e 29M80a70r16u17š80k18o91v77á 2205241750614

Ano,teď jste na to kápl,jde vše ruku v ruce s lepší hygienou,suchými domovy,kanalizací. Proč se stále chovat,jakobychom žili v 18století? Máme tu jiné standarty,ale stále se strašíme nemocema které byli strašákem své doby. Ostatně jak jsem již zmínila to byly i výše jmenované nemoci a ty ustoupily. Jak může někdo tvrdit,že ostatní nemoci obsažené ve vakcínách by též neustoupily? Není to krapet troufale namyšlené?  Roli hraje více aspektů,ale předpokládám,že ani jeden nejsme odborník a ani jeden se nechceme přesvědčovat. Jak jsem již psala,toto není diskuze zda očkovat či ne. Ale o tom mít volbu. Pozůstatky komunistického totalitního myšlení jsou bohužel ještě pevně zakořeněné. Jsme snad svéprávní,nemyslíte?

+2/0
8.1.2015 11:17

P55e87t46r62a 19N20o73v92á19k45o49v20á 7588336184908

Panebože to je blábol.

0/0
8.1.2015 8:39

A73n17t81o54n82í17n 53G23a28ž48á96k 7405815640396

Bud lzete nebo o tom nic nevite. Ti kdo ockovali se epidemii nevyhnuli. Ti co zavedli karantenu uspesne nemoc zvladli. Je to historicky dolozitelne. Hledejte a ctete z vice zdroju, ne jen Prymuli a Cabrnochovi - obe tyto osoby maji kariery zalozene na ockovani ;-)

+2/0
8.1.2015 12:40

J42a17n 17K15r64p61e83c 5586693474142

paklize bych na to mel pohlizet jinak, npr. jako vy, tak bych nejdrive musel podstoupit oboustrannou lobotomii.

0/−2
8.1.2015 1:51
Foto

R21a53d15e16k 13Š51t28e53n39c88l 2572210179776

To byste pro tuto společnost udělal dobrý skutek.

0/0
8.1.2015 7:50

V96á18c91l32a90v 49D40v80o60r36s10k85ý 8386661307384

Velmi dobře. Sic je mi současná vláda proti srsti, ale za tohle jednoznačně R^R^. Biomatky, co mají pocit, že ví všechno nejlépe, ať táhnou žít někam do lesů a tam ať si klidně neočkují a jejich potomci umírají na takové krásné nemoci, ale ať s tím laskavě neohrožují civilizované obyvatelstvo. Takže za mě, vládo, díky!

+1/−11
8.1.2015 0:25

M49a88r56e14k 91J65a39n24o91u16š 2387557699241

Pro vás speciálně ještě jako bonus povinnou obřízku a očipování ;-)

+10/0
8.1.2015 0:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.