Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Našli jsme ocas airbusu, oznámili indonéští pátrači

Indonéským záchranářům se podařilo pod mořskou hladinou objevit ocasní část letadla společnosti AirAsia. Airbus zmizel za bouřlivého počasí 28. prosince. Nález je důležitý, neboť právě v ocasní části by se měly nacházet černé skříňky letounu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e77t13r 80T43y34č52k72a 6865752109112

Pokud tam ty skříňky jsou tak by měly vydávat akustický signál pro sonary ne?

0/0
7.1.2015 10:05

P32e22t71r17a 32M90a18l42a41k55o33v50a 1708520840624

pokud nejsou skříňky zničeny (jsou odolné, ale ne nerozbitné) a pokud se signál spustil (spustí se třeba při přistání na vodě a následném potopení a rozlámání letadla?) tak asi ano...

0/0
7.1.2015 10:19

M18i95c61h80a44l 53M16i64l92l54e63r 9236222899232

http://zpravy.idnes.cz/airasia-cerne-skrinky-v-pisku-letadlo-airbus-qz8501-fvc-/zahranicni.aspx?c=A150106_133910_zahranicni_vez

0/0
7.1.2015 10:33

P28a87v74e18l 66Ř48a46p53e92k 7762366199515

Kdyby byl problém jen samotný výpadek motorů, tak by s tím letadlem doklouzali z výšky 10 km minimálně do vzdálenosti cca 100 km, a hlavně by měli dost času na komunikaci s řídícím střediskem.

0/0
7.1.2015 8:56

P54e62t19r 90M48a88r63e89č24e29k 1663771159178

Za klidneho pocasi jistě ale v bouřce bez tahu motorů mohli klidně sklouznout po křídle a padat jako kámen. A jestli se prali s řízením nemusela se najít volná ruka pro nouzové volání.

+5/0
7.1.2015 9:09

M24i76l37a93n 30G50a42g15u61l94s44k28i 8247713523679

Možná máte pravdu,ale v každém takovém letadlo je tlačítko MY DAY,pro takové případy,kdy pilot nemá volné ruce...Navíc mikrofon má u úst...Volný pád z 10 km  ,trvá hezky dlouho...rychlost volného pádu je asi 9 m /vt ..? Pamatuji si to dobře ze školy?Každopádně,pokud nezemřeli z jakéhokoliv důvodu okamžitě,tak na to myslím čas měli!

+1/0
7.1.2015 10:03

P13e17t44r 64T19y40č44k71a 6745322359322

Jenomže piloti tam nesedí a nečumí. Většinou se snaží do poslední chvíle zachránit letadlo. A tu jednotku máš taky špatně. To není rychlost volného pádu, ale gravitační zrychlení  g= 9,81 m.s-2.

+5/0
7.1.2015 10:09

M13i68l18a39n 60G40a32g75u64l82s16k67i 8187493113239

No,nemusíte být tak vítězoslavný...já se jen ptal.Kdyby mi na tom záleželo,tak si to najdu! A stejně nesouhlasím...plné ruce práce,to ano,ale jsou to cvičení lidé,kteří znají posloupnost a důležitost jednání! A když tak vše víte,tak proč nenapíšete,jak dlouho letoun padal?

0/−1
7.1.2015 10:13

P55e30t73r91a 47M55a25l58a43k50o96v82a 1418650290964

ehm, není zachránit letadlo důležitější než vyslat signál který ničemu nepomůže (rozhodně ne lidem v letadle)?

+4/0
7.1.2015 10:16

M25i20l11a91n 86G15a67g82u48l75s13k30i 8117753553699

Ne není ...a navíc o tom nerozhoduje pilot,ale předpisy....Piloti reagují automaticky,mají to nacvičené...A máte vůbec povědomí o tom ,jak se ten signál vysílá? Myslíte si,že pilot musí všeho nechat a 5 minut hledat tlačítko! Pilot má celou dobu mikrofon na bradě,může mluvit,nikdo nic z mikrofonu neslyšel,ani výkřiky...Jediné vysvětlení by bylo,že piloti z neznámých důvodů zemřeli rychle....

0/0
7.1.2015 10:22

P39e30t25r53a 58M42a83l56a53k58o94v19a 1438480430984

Obávám se, že vám neochází, že ti lidé bojují o holý život a nejen svůj a rozhodují setiny sekund, přestaňte koukat jen do příruček a zkuste se vžít do takové situace....:-/

+2/0
7.1.2015 10:26

M62i18l52a97n 47G18a36g50u61l89s53k71i 8527943563669

Proboha ,tváříte se ,jako byste takovou situaci zažila...Vím o čem mluvím,nebyl jsem pilot ,ale dělal jsem práci,kde člověk MUSEL některé věci dělat automaticky a bez uvažování,protože to tak prostě bylo nacvičené a reakce byla reflexivní! A to je taktéž případ zaměstnání pilota!

0/0
7.1.2015 10:55

J93a36k53u20b 49S74e48m81e35r53á48d 2377196571491

no kdyz uz tady tak horlive neco obhajujete, tak si aspon zjistete, jak to je u letadel :-) viz Michal Miller

0/0
7.1.2015 11:02

M10i41l13a66n 92G33a56g32u30l93s74k91i 8677883223139

Prosímvás,nemáte to trochu popletené? Já něco obhajuji? .....Obhajovat můžete politický názor ,le ne nějaké předpisy,které oba neznáme! Jen trvám na svém,že letadlo z 10 km výšky nepadalo 10 vteřin ale podstatně déle a čas na zmáčknutí tlačítka by se našel! A prosím vás ,už nechte těch reakcí na mě,na takové hlouposti čas nemám! Co by ,kdyby,jak to bylo,co dělali,cop měli dělat...a nikdo tam nebyl! Hezký den a dohadujte se beze mne....!!

0/−3
7.1.2015 11:14
Foto

V57o11j37t24ě16c93h 32P59a87v68l70í72k 5924681974408

Volným pádem padá z 10km cca minutu, s velkým štěstím (naplocho) až tři.

0/0
7.1.2015 11:46

M14i50l53a39n 49G37a63g43u47l14s32k26i 8737823803919

Děkuji vám za informaci!

0/0
7.1.2015 11:55

J23a50k89u35b 81S42e43m15e18r53á78d 2337626831381

nemam to popletene....a vy sice nemate cas, kupodivu ale textu tady v komentarich mate hodne...... navic piloti delali zrejme presne to, co vy vasi praci..dodrzovali predpisy :-) neuznate svou chybu, tak cao

0/0
7.1.2015 11:55

M61i95l43a87n 26G45a81g63u30l47s93k76i 8117713163849

Neumíte číst text? Já mám čas ,ale ne na hlouposti...

0/0
7.1.2015 11:58

J14a86k77u58b 52S78e71m58e70r16á47d 2307956571401

no ale hlouposti tady pisete :-)snazite se vnutit pilotim, aby postupovali proti predpisum :-)

+1/0
7.1.2015 12:00

J79a62k75u70b 29S39e94m63e55r40á85d 2687876861651

*pilotum

0/0
7.1.2015 12:08

M41i43c11h67a73l 45M83i34l84l81e34r 9846262209962

predpisy pravi "aviate - navigate - communicate", tudiz komunikace je az na poslednim miste, zatimco na prvnim je pokus udrzet letadlo v letu. Kdyz se letadlo zacne ritit stremhlav dolu, je podstatnejsi se snazit pad vybrat protoze volat o pomoc je v te situaci houbelec platne.

+6/0
7.1.2015 10:31

J60a67k71u17b 24S23e34m10e86r54á19d 2337316281651

a prave ty predpisy veli komunikovat az jako posledni ;-)

+3/0
7.1.2015 10:59
Foto

P19a82v71e15l 74P14o28k37o82r93n95ý 2376894870942

Kdyby se jim podařilo přistát na vodě, tak by bylo důležité vědět, kde jsou.

0/0
7.1.2015 10:33

P54a77v53e58l 78Š28i96m80e72k 7517162424245

Kdyby se jim podařilo přistát na vodě, tak si zavolaj pak :)

+3/0
7.1.2015 10:45

P23e64t22r61a 16M29a72l50a23k21o44v91a 1418390870224

"kdyby" - tj. i sám vnímáte jako klíčové přistát...

+1/0
7.1.2015 10:51

V28i84l44é21m 90B10a40r78á72k 1488473228118

Já vím, ale já bych alespoň nadával. Dívám se na vyšetřování nehod a kladu si otázku, jak to, že do konce nejsou nějaké zvuky.

0/0
7.1.2015 10:44

L97i62b67o71r 14Ž24ů28r80e43k 2313706250538

Pokud by jste nadával a mluvil v režimu itercomu, tak by pak bylo potřeba počkat na záznam z černých skříněk než by vás někdo uslyšel.

0/0
7.1.2015 10:55

V40i65l18é65m 47B87a18r67á53k 1658713318328

Děkuji. To nejde být se zemí on-line spojen, když vím, že buď se to do 3-5 minut vyřeší nebo bude konec?

0/0
7.1.2015 11:19

P22e33t42r88a 67M80a60l48a24k58o76v30a 1378250690404

vyšetřovatelé potvrzují, že tak třetina pilotů nadává, třetina se modlí a třetina nic, ale do etéru v pořadech v televizi pouštějí jen maximálně to modlení, to nadávání by nebylo košer a vzniká tam mylná představa, že piloti těsně před smrtí nevypouštění věty, které ani do této diskuse nelze napsat...

0/0
7.1.2015 11:01
Foto

V83o63j72t95ě47c68h 73P70a17v11l58í14k 5434531964948

Ustálená rychlost volného pádu člověka v normálně hustém vzduchu, který jej brzdí je 54-90 m.s^-1. Jak na tom bude Airbus A320 padající po křídle těžko říct, ale nejspíš ne moc daleko od tohoto rozsahu.

0/0
7.1.2015 11:37

V50l80a11d93a48n 53K63a88h63a14n 9251174404442

Ne nejenomze si to nepamatujes dobre, neumis ani pocitat (si tu blbost alespon vydel at vidis jak nesmyslne dlouho by dle tebe padali). A tvuj "MY DAY" signal uz opravdu komentovat nehodlam.

+1/0
7.1.2015 11:59

M19i72l47a36n 68G12a98g35u84l52s59k71i 8807653323569

Hm,nevím počítat MOŽNÁ umíte ,číst ale ne...Já jsem nic nepočítal a schválně použil tón jako dotazovací! Nepotřeboval jsem počítat,abych věděl,že piloti měli dost času spustit May Day,ať už jakkoliv,třeba ústně! A nedělejte si posměšky z tlačítka May Day,v letadle jste nikdy nebyl ,každopádně ne v pilotní kabině! A už mi nepište hlouposti,najděte si na hádání o hloupostech někoho jiného! Hezký den!

0/−1
7.1.2015 12:07

V15l69a61d81a79n 56K23a75h91a40n 9101824414432

No prave sis to spocitat mel, nez napises takovou hovadinu, ono ten cas padu je naprosto zasadni, potom bys nepsal hovadiny ze meli spoustu casu. Stejne je to i s tvymi ostatnimi tvrzenimi. Nemas o tom ani sajnu a ostatnim tady budes rikat ze v zivote nebyli v pilotni kabine. Jak si to treba predstavujes to hlaseni Mayday (mimochodem jsi to porad nenapsal spravne - nejdrive pises "MY DAY" - muj den - ted "May Day" - prvni kveten???), komunikace i v krizove situaci musi mit nejaky rad, a pri padu letadla kdyz mas cca desitky sekund na to opravdu cas neni a hlavne to neni prioritni. UZ TO PROSIM POCHOP.

+2/0
7.1.2015 12:29

M53i65l39a71n 90G84a65g16u83l94s95k25i 8957583443759

Neobtěžujte  pořád! Tak ať je po vašem,mě je volné,jestli se vám můj příspěvek líbí nebo ne!

0/0
7.1.2015 12:42

M71i96l65a17n 97Š54v55a58g64r62o59v71s44k38ý 9112259925518

Jako kdyby je čerti brali. ;-D

0/0
7.1.2015 13:36

M98i92l42a19n 74G47a89g98u85l65s84k64i 8607643413259

No jo.......

0/0
7.1.2015 13:40

M67i13c27h33a44l 97M20i80l16l38e35r 9936702549922

Milane promin, ale tve tvrdosijne zastavani nazoru ze " piloti měli dost času spustit May Day,ať už jakkoliv,třeba ústně! A nedělejte si posměšky z tlačítka May Day,v letadle jste nikdy nebyl ,každopádně ne v pilotní kabině!" na me dela dojem, ze ty jsi v kokpitu take osobne nebyl a sve znalosti o postupu pri emergencnich situacich cerpas pouze z hollywoodskych materialu.

Tvoje presvedceni, ze piloti meli dost casu 8-ona mayday plyne z toho, ze ve filmech se skoro vzdycky nejdriv vola o pomoc -velice efektivni zaber zvysujici drama situace- nez dojde k nejake akci. Na rozdil od skutecne situace, ve scenari vzdycky najdou cas na volani mayday pro vyhroceni dramatu. Tedy obvykle jeste predtim, nez nejaky hrdina vezme za knipl a snazi se letadlo vybrat z prekerni situace.

Jak uz bylo vysvetleno, neni to My Day and May Day, ale Mayday 3x opakovany. Slovo bylo zkraceno z francouzskeho "venez m'aider =prijdte mi pomoci" na "m'aider" =pomoc ! a foneticky prepsano na mayday.

Na rozdil od Hollywoodu, ve skutecnych emergencnich situacich piloti nereaguji na efekt a oslneni divaku nebo pasazeru, ale prednostne zasahuji vsemi moznymi zpusoby, aby letadlo udrzeli ve vzduchu. Maji plne ruce prace a ne vzdy je cas volat do radia. Mimochodem to tve "tlačítko May Day" neni knoflik, kterym se spousti automaticke volani mayday,  ale kod do transponderu podle situace na palube. V danem pripade by to bylo 7700. Vetsina lidi pochopi, ze kdyz je v kokpitu na fofr protoze letadlo se riti stremhlav dolu, radiokomunikace nebo kodovani transponderu jde jaksi momentalne stranou.

+3/0
7.1.2015 14:27

M80i31l53a58n 50G43a62g32u28l26s97k68i 8887723103129

Pravděpodobně víte o čem píšete,takže za vysvětlení děkuji! Výraz My Day jsem opravdu použil a ať mi to věříte nebo ne,to A mi jen vypadlo,jinak správný výraz znám i když to jak vznikl vím až od vás! Jinak,přít se nebudu,ale stejně zůstávám na svém názoru! Když tedy víte ,jak to v pilotní kabině chodí,pak mi vysvětlete: Jsou piloti neustále ve spojení? Myslím,že ano...Potom , když letadlo začalo padat,na věži by slyšeli křik,zmatek,nějaká slova posádky....Nebylo ale nic takového....Nemyslím,si,že pilot pokud chce něco sdělit na zem,nemusí dělat žádné složité úkony....Tak právě to mě vede k myšlence,že se letadlo ,buď roztrhlo ve vzduchu,nebo piloti omdleli,důsledkem nějakého plynu ,či co...A ještě prosím,nesnažte se vysvětlovat MI ,co JÁ  myslím a podle čeho usuzuji...Neznáte mne,já vás,tak se nebudeme navzájem hodnotit! Stačí,když mi dáte vysvětlení,jestli piloty mohli nazemi slyšet,jak křičí a podobně a pokud ano,tak proč o tom nevíme!

0/−1
8.1.2015 9:23

V93l40a28d70a97n 97K69a16h10a82n 9611134454222

Vis houby. Nejenom ze ti vypadlo A ale je to jedno slovo, takze ti tam omylem pribylo velke pismeno a mezera. Kazdy kdo o letectvi a namirnictvi vi byt uplne zaklady puvod slova mayday zna.

Zadny zaznam kriciciho pilota ridici centrum nema protoze piloti se kupodivu snazi letadlo srabilizovst a ne rvat do visilacky. Proc? Evoluce ukazala ze rvani do vysilacky nema na stabilizaci letadla moc velky vliv.

+1/0
8.1.2015 15:54

M95i38l40a72n 14G43a16g15u89l80s14k80i 8977163453389

Nikdy a nikde jsem netvrdil,že mám o letectví jiné znalosti než všeobecné,takže vyskakujete zbytečně! Ale zaprvé si netykáme a za druhé ,vím jak se píše "námořnictví" a to zase nevíte vy...Jinak jsem se vás o žádná moudra neprosil. Je vidět,že jste nikdy nebyl v nebezpečí života ( ve vašem věku ,jak také jinak) ,jinak byste věděl,že člověk v takovém případě dělá vše pro záchranu ,ale instinktivně křičí,nebo nadává...Jak jsem ale psal,to se musí zažít ve skutečnosti a ne při počítačových hrách!!! Já to zažil...A už mi prosím neodepisujte,nebudu vám  odpovídat,nemám zájem o debaty,ve kterých se protějšek chová povýšenecky a navíc mi tyká! ...Takže vám přeji hezký den

0/0
8.1.2015 16:07

M30i17c16h36a40l 63M51i83l93l82e60r 9476582679812

Tak se mi zda, ze ze vseho nejvic ti chybi, ze nikdo neslysel krik z kokpitu v poslednich minutach letu! !!!!

0/0
9.1.2015 5:45

M59i85l16a30n 69G38a26g67u66l94s87k50i 8467653273989

Ba ne,nejvíce mi chybí,že mi nevykáte,já vám ano! .......A jinak ne v minutách ale v poslední minutě ano! Minuta je strašně dlouhá když padáte k zemi!

0/0
9.1.2015 20:23

M62i69c70h61a53l 95M18i80l42l85e55r 9776312819672

nevykam klukum a nevykam na Internetu - dle internetove etikety zavedene v dobach, kdy jsi jeste tahal kacera.

0/0
10.1.2015 7:55

M56i31l98a54n 93G91a84g75u10l13s49k48i 8407513233149

Synku ,zbytečně vyskakujete,na mě vaše "internetová etiketa " neplatí! Slušný člověk se  podřídí přání někoho s kým chce diskutovat a vyká mu!Zejména,když ten druhý vyká jemu! To není "internetova slušnost" ,ale úplně normální zdvořilost,o které ty vlastně ale moc nevíš...Odkud také,ve škole vás to neučí a v děcáku také moc ne... Takže : od teď platí,pokud se ozvete a budete tykat,nebudu odpovídat! Teď už zbývá jen abyste začal sprostě nadávat a zapadáte přesně do obrazu nafoukaného usmrkance,který se neumí chovat a má slabší IQ....Hezký den přeji!!!

0/−1
10.1.2015 9:10

M27i76c82h97a76l 86M15i38l62l77e34r 9876822819472

Dekuji za zabavnou prednasku, chlapecku, ale mas velkou smulu protoze stekas na uplne spatny strom.

Co vas ucili ve skole nebo v nejakem decaku, to nemohou posoudit protoze do decaku mne nikdo nedal jako zrejme dali tebe, jak se da soudit z toho, ze ti tato instituce lezi na mysli. A ve skole jsem byl o dost let pred tebou, takze jsem i po strance spolecenske nad tebou.

Naivni tvrzeni o situaci v kokpitu a neustavajici hadka s ostatnimi diskutery ohledne volani mayday a kriku pri padu letadla, davaji dost jasny obraz usmrkanka hltajiciho ty nejhorsi z hollywoodskych propadaku.

No nevadi, ruzni usmrkankove z toho nakonec vyrostou, tudiz tvuj pripad neni uplne beznadejny.

Ocekavas sproste nadavky? Asi jsi zvykly, ze vyplody sve bujne fantazie natolik dozeres sve okoli, ze se nekdo nakonec utrhne a od plic ti vynada.

Nevim proc bych to mel delat ja- mne jsi pouze k smichu.

+1/0
10.1.2015 13:51

M45i84c37h41a28l 47M21i33l17l76e92r 9706582149562

Piloti nejsou nepretrzite napojeni na letovou kontrolu! Smarja s tolika lety ve vzduchu najednou to neni mozne. Spojuji se jen kdyz je zapotrebi. Letova kontrola nepotrebuje vedet kazde upsouknuti v kokpitu ani slyset kazdou objednavku kafe.

Od toho je prave jedna z tech 2 cernych skrinek aby zaznamenala veskerou komunikaci v kokpitu, nejcerstvejsich 30 minut.

Promin, ale musim opakovat ze tve predstavy o situaci jsou skutecne formovany Hollywoodem. Tva predstava kricicich pilotu v kriticke situaci jak je prebirana v primem prenosu letovou kontrolou je absurdni. Kontrola vi, ze se neco deje pokud se s ni piloti spoji tj zacnou vysilat a to teprve az jestli jim na to zbyde cas. Po tom, co udelali vse co je mozne, aby zabranili havarce. Jestli se jim to povede. Nebo pokud maji cas vsunout prislusny kod do transponderu.

"Co ja myslim...... podle ceho usuzuji" cim vic tady pises co myslis, tim jasnejsi je z ceho vznikaji tve uvahy. Hollywood.

0/0
9.1.2015 5:39

M76i38c28h80a38l 11M48i82l89l69e25r 9696912269662

doufejme, ze lepsi pocasi potrva aspon par dni, aby patraci mohli delat svoji praci.

Monsoonove obdobi v tropickych oblastech je notoricka potvora.

+3/0
7.1.2015 6:45

P96a91v27e65l 13Š63i13k20a 8939652154535

Proč nenapíšete Monzunové období? - bylo by lépe rozumět.Děkuji

+1/0
7.1.2015 11:31

M30i82c26h56a33l 15M10i94l68l12e52r 9466962119462

asi proto ze ziji nejakych 45 let v anglicky mluvici zemi a neznam cesky vyraz pro Monsoon.

Slovo monsoon se tady pouziva velmi casto a zvlast v soucasne dobe je ve zpravach o pocasi kazdodenne. Zato ale pri mych navstevach v Cesku se s nim nesetkam, protoze Cesko nema monsoony, nebo jak rikazs monzuny, ve svem podnebi. Tento vyuraz neni soucasti kazdodenni cestiny, kterou, jen tak mimochodem, doposud velmi dobre ovladam.

Pokud se ti to nezda, muzes se mi prihlasit se svoji cestinou az budes zit v nejakde zemi tak dlouho jako ja a jeji jazyk se stane tvou druhou materstinou.;-)

0/0
7.1.2015 13:15

P70a13v77e28l 16O49d79r11a52z91i11l 6924739277340

Tento výraz se naprosto běžně vyučuje v zeměpise na ZŠ, kamaráde.

0/0
7.1.2015 13:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.