Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Našli jsme ocas airbusu, oznámili indonéští pátrači

Indonéským záchranářům se podařilo pod mořskou hladinou objevit ocasní část letadla společnosti AirAsia. Airbus zmizel za bouřlivého počasí 28. prosince. Nález je důležitý, neboť právě v ocasní části by se měly nacházet černé skříňky letounu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e64t41r 91T41y72č50k49a 6455742459572

Pokud tam ty skříňky jsou tak by měly vydávat akustický signál pro sonary ne?

0/0
7.1.2015 10:05

P47e14t21r11a 13M44a36l79a39k94o82v34a 1638880630564

pokud nejsou skříňky zničeny (jsou odolné, ale ne nerozbitné) a pokud se signál spustil (spustí se třeba při přistání na vodě a následném potopení a rozlámání letadla?) tak asi ano...

0/0
7.1.2015 10:19

M73i24c93h92a63l 15M61i20l97l95e73r 9146282159742

http://zpravy.idnes.cz/airasia-cerne-skrinky-v-pisku-letadlo-airbus-qz8501-fvc-/zahranicni.aspx?c=A150106_133910_zahranicni_vez

0/0
7.1.2015 10:33

P46a34v34e47l 58Ř75a56p34e84k 7652716439755

Kdyby byl problém jen samotný výpadek motorů, tak by s tím letadlem doklouzali z výšky 10 km minimálně do vzdálenosti cca 100 km, a hlavně by měli dost času na komunikaci s řídícím střediskem.

0/0
7.1.2015 8:56

P37e60t62r 45M88a25r84e55č21e88k 1823331199278

Za klidneho pocasi jistě ale v bouřce bez tahu motorů mohli klidně sklouznout po křídle a padat jako kámen. A jestli se prali s řízením nemusela se najít volná ruka pro nouzové volání.

+5/0
7.1.2015 9:09

M46i97l82a26n 81G42a30g78u15l57s23k27i 8317493753459

Možná máte pravdu,ale v každém takovém letadlo je tlačítko MY DAY,pro takové případy,kdy pilot nemá volné ruce...Navíc mikrofon má u úst...Volný pád z 10 km  ,trvá hezky dlouho...rychlost volného pádu je asi 9 m /vt ..? Pamatuji si to dobře ze školy?Každopádně,pokud nezemřeli z jakéhokoliv důvodu okamžitě,tak na to myslím čas měli!

+1/0
7.1.2015 10:03

P27e16t79r 76T54y35č62k97a 6765662529382

Jenomže piloti tam nesedí a nečumí. Většinou se snaží do poslední chvíle zachránit letadlo. A tu jednotku máš taky špatně. To není rychlost volného pádu, ale gravitační zrychlení  g= 9,81 m.s-2.

+5/0
7.1.2015 10:09

M56i18l48a90n 47G85a72g11u74l47s34k45i 8927213783299

No,nemusíte být tak vítězoslavný...já se jen ptal.Kdyby mi na tom záleželo,tak si to najdu! A stejně nesouhlasím...plné ruce práce,to ano,ale jsou to cvičení lidé,kteří znají posloupnost a důležitost jednání! A když tak vše víte,tak proč nenapíšete,jak dlouho letoun padal?

0/−1
7.1.2015 10:13

P25e20t20r36a 41M92a66l43a56k73o98v40a 1278160710564

ehm, není zachránit letadlo důležitější než vyslat signál který ničemu nepomůže (rozhodně ne lidem v letadle)?

+4/0
7.1.2015 10:16

M79i32l11a47n 15G83a70g22u11l84s97k41i 8427773113169

Ne není ...a navíc o tom nerozhoduje pilot,ale předpisy....Piloti reagují automaticky,mají to nacvičené...A máte vůbec povědomí o tom ,jak se ten signál vysílá? Myslíte si,že pilot musí všeho nechat a 5 minut hledat tlačítko! Pilot má celou dobu mikrofon na bradě,může mluvit,nikdo nic z mikrofonu neslyšel,ani výkřiky...Jediné vysvětlení by bylo,že piloti z neznámých důvodů zemřeli rychle....

0/0
7.1.2015 10:22

P10e26t15r64a 87M32a23l45a97k21o58v53a 1288390530104

Obávám se, že vám neochází, že ti lidé bojují o holý život a nejen svůj a rozhodují setiny sekund, přestaňte koukat jen do příruček a zkuste se vžít do takové situace....:-/

+2/0
7.1.2015 10:26

M47i93l27a86n 49G32a49g92u19l71s31k56i 8327543423719

Proboha ,tváříte se ,jako byste takovou situaci zažila...Vím o čem mluvím,nebyl jsem pilot ,ale dělal jsem práci,kde člověk MUSEL některé věci dělat automaticky a bez uvažování,protože to tak prostě bylo nacvičené a reakce byla reflexivní! A to je taktéž případ zaměstnání pilota!

0/0
7.1.2015 10:55

J75a67k96u48b 14S64e55m62e26r45á59d 2817706341231

no kdyz uz tady tak horlive neco obhajujete, tak si aspon zjistete, jak to je u letadel :-) viz Michal Miller

0/0
7.1.2015 11:02

M88i35l53a22n 13G34a11g68u16l97s28k25i 8657823293369

Prosímvás,nemáte to trochu popletené? Já něco obhajuji? .....Obhajovat můžete politický názor ,le ne nějaké předpisy,které oba neznáme! Jen trvám na svém,že letadlo z 10 km výšky nepadalo 10 vteřin ale podstatně déle a čas na zmáčknutí tlačítka by se našel! A prosím vás ,už nechte těch reakcí na mě,na takové hlouposti čas nemám! Co by ,kdyby,jak to bylo,co dělali,cop měli dělat...a nikdo tam nebyl! Hezký den a dohadujte se beze mne....!!

0/−3
7.1.2015 11:14
Foto

V36o89j11t30ě73c96h 81P34a79v95l78í81k 5834751854758

Volným pádem padá z 10km cca minutu, s velkým štěstím (naplocho) až tři.

0/0
7.1.2015 11:46

M72i22l48a85n 97G40a52g46u31l55s93k24i 8137953483649

Děkuji vám za informaci!

0/0
7.1.2015 11:55

J97a30k92u98b 50S97e86m98e33r33á47d 2157516751871

nemam to popletene....a vy sice nemate cas, kupodivu ale textu tady v komentarich mate hodne...... navic piloti delali zrejme presne to, co vy vasi praci..dodrzovali predpisy :-) neuznate svou chybu, tak cao

0/0
7.1.2015 11:55

M19i29l45a40n 88G95a53g63u24l51s25k32i 8437543443139

Neumíte číst text? Já mám čas ,ale ne na hlouposti...

0/0
7.1.2015 11:58

J34a12k63u78b 87S37e31m76e52r28á48d 2447986531531

no ale hlouposti tady pisete :-)snazite se vnutit pilotim, aby postupovali proti predpisum :-)

+1/0
7.1.2015 12:00

J22a97k17u87b 71S36e17m39e44r62á88d 2137126961441

*pilotum

0/0
7.1.2015 12:08

M71i56c18h10a14l 60M16i72l63l17e64r 9656522619742

predpisy pravi "aviate - navigate - communicate", tudiz komunikace je az na poslednim miste, zatimco na prvnim je pokus udrzet letadlo v letu. Kdyz se letadlo zacne ritit stremhlav dolu, je podstatnejsi se snazit pad vybrat protoze volat o pomoc je v te situaci houbelec platne.

+6/0
7.1.2015 10:31

J75a20k95u12b 79S32e89m10e32r15á26d 2237906521801

a prave ty predpisy veli komunikovat az jako posledni ;-)

+3/0
7.1.2015 10:59
Foto

P97a85v24e63l 24P46o47k64o80r95n14ý 2966134370642

Kdyby se jim podařilo přistát na vodě, tak by bylo důležité vědět, kde jsou.

0/0
7.1.2015 10:33

P63a52v31e78l 96Š45i51m37e30k 7337752544375

Kdyby se jim podařilo přistát na vodě, tak si zavolaj pak :)

+3/0
7.1.2015 10:45

P76e23t59r83a 66M47a92l72a22k71o63v88a 1618560800654

"kdyby" - tj. i sám vnímáte jako klíčové přistát...

+1/0
7.1.2015 10:51

V41i66l18é14m 27B17a23r85á36k 1878373758168

Já vím, ale já bych alespoň nadával. Dívám se na vyšetřování nehod a kladu si otázku, jak to, že do konce nejsou nějaké zvuky.

0/0
7.1.2015 10:44

L26i27b72o18r 27Ž41ů15r50e75k 2293886760808

Pokud by jste nadával a mluvil v režimu itercomu, tak by pak bylo potřeba počkat na záznam z černých skříněk než by vás někdo uslyšel.

0/0
7.1.2015 10:55

V95i15l38é16m 83B73a87r48á67k 1758933888948

Děkuji. To nejde být se zemí on-line spojen, když vím, že buď se to do 3-5 minut vyřeší nebo bude konec?

0/0
7.1.2015 11:19

P20e15t54r65a 59M33a16l46a33k43o86v81a 1458390180564

vyšetřovatelé potvrzují, že tak třetina pilotů nadává, třetina se modlí a třetina nic, ale do etéru v pořadech v televizi pouštějí jen maximálně to modlení, to nadávání by nebylo košer a vzniká tam mylná představa, že piloti těsně před smrtí nevypouštění věty, které ani do této diskuse nelze napsat...

0/0
7.1.2015 11:01
Foto

V24o35j13t62ě50c86h 33P18a55v91l31í46k 5104411534838

Ustálená rychlost volného pádu člověka v normálně hustém vzduchu, který jej brzdí je 54-90 m.s^-1. Jak na tom bude Airbus A320 padající po křídle těžko říct, ale nejspíš ne moc daleko od tohoto rozsahu.

0/0
7.1.2015 11:37

V69l58a64d20a61n 80K19a83h31a24n 9461804314682

Ne nejenomze si to nepamatujes dobre, neumis ani pocitat (si tu blbost alespon vydel at vidis jak nesmyslne dlouho by dle tebe padali). A tvuj "MY DAY" signal uz opravdu komentovat nehodlam.

+1/0
7.1.2015 11:59

M59i39l10a65n 32G46a85g41u79l84s12k91i 8257713103979

Hm,nevím počítat MOŽNÁ umíte ,číst ale ne...Já jsem nic nepočítal a schválně použil tón jako dotazovací! Nepotřeboval jsem počítat,abych věděl,že piloti měli dost času spustit May Day,ať už jakkoliv,třeba ústně! A nedělejte si posměšky z tlačítka May Day,v letadle jste nikdy nebyl ,každopádně ne v pilotní kabině! A už mi nepište hlouposti,najděte si na hádání o hloupostech někoho jiného! Hezký den!

0/−1
7.1.2015 12:07

V90l41a22d49a81n 13K84a33h85a65n 9691914114692

No prave sis to spocitat mel, nez napises takovou hovadinu, ono ten cas padu je naprosto zasadni, potom bys nepsal hovadiny ze meli spoustu casu. Stejne je to i s tvymi ostatnimi tvrzenimi. Nemas o tom ani sajnu a ostatnim tady budes rikat ze v zivote nebyli v pilotni kabine. Jak si to treba predstavujes to hlaseni Mayday (mimochodem jsi to porad nenapsal spravne - nejdrive pises "MY DAY" - muj den - ted "May Day" - prvni kveten???), komunikace i v krizove situaci musi mit nejaky rad, a pri padu letadla kdyz mas cca desitky sekund na to opravdu cas neni a hlavne to neni prioritni. UZ TO PROSIM POCHOP.

+2/0
7.1.2015 12:29

M77i49l85a40n 55G49a25g41u80l23s83k14i 8357283343299

Neobtěžujte  pořád! Tak ať je po vašem,mě je volné,jestli se vám můj příspěvek líbí nebo ne!

0/0
7.1.2015 12:42

M10i34l80a39n 97Š73v80a33g76r28o27v59s83k29ý 9602619555248

Jako kdyby je čerti brali. ;-D

0/0
7.1.2015 13:36

M24i19l89a54n 93G59a21g59u85l71s34k50i 8317713493819

No jo.......

0/0
7.1.2015 13:40

M40i51c66h80a69l 52M67i56l42l80e67r 9906632629942

Milane promin, ale tve tvrdosijne zastavani nazoru ze " piloti měli dost času spustit May Day,ať už jakkoliv,třeba ústně! A nedělejte si posměšky z tlačítka May Day,v letadle jste nikdy nebyl ,každopádně ne v pilotní kabině!" na me dela dojem, ze ty jsi v kokpitu take osobne nebyl a sve znalosti o postupu pri emergencnich situacich cerpas pouze z hollywoodskych materialu.

Tvoje presvedceni, ze piloti meli dost casu 8-ona mayday plyne z toho, ze ve filmech se skoro vzdycky nejdriv vola o pomoc -velice efektivni zaber zvysujici drama situace- nez dojde k nejake akci. Na rozdil od skutecne situace, ve scenari vzdycky najdou cas na volani mayday pro vyhroceni dramatu. Tedy obvykle jeste predtim, nez nejaky hrdina vezme za knipl a snazi se letadlo vybrat z prekerni situace.

Jak uz bylo vysvetleno, neni to My Day and May Day, ale Mayday 3x opakovany. Slovo bylo zkraceno z francouzskeho "venez m'aider =prijdte mi pomoci" na "m'aider" =pomoc ! a foneticky prepsano na mayday.

Na rozdil od Hollywoodu, ve skutecnych emergencnich situacich piloti nereaguji na efekt a oslneni divaku nebo pasazeru, ale prednostne zasahuji vsemi moznymi zpusoby, aby letadlo udrzeli ve vzduchu. Maji plne ruce prace a ne vzdy je cas volat do radia. Mimochodem to tve "tlačítko May Day" neni knoflik, kterym se spousti automaticke volani mayday,  ale kod do transponderu podle situace na palube. V danem pripade by to bylo 7700. Vetsina lidi pochopi, ze kdyz je v kokpitu na fofr protoze letadlo se riti stremhlav dolu, radiokomunikace nebo kodovani transponderu jde jaksi momentalne stranou.

+3/0
7.1.2015 14:27

M33i30l15a66n 71G73a85g19u70l48s53k79i 8317213263419

Pravděpodobně víte o čem píšete,takže za vysvětlení děkuji! Výraz My Day jsem opravdu použil a ať mi to věříte nebo ne,to A mi jen vypadlo,jinak správný výraz znám i když to jak vznikl vím až od vás! Jinak,přít se nebudu,ale stejně zůstávám na svém názoru! Když tedy víte ,jak to v pilotní kabině chodí,pak mi vysvětlete: Jsou piloti neustále ve spojení? Myslím,že ano...Potom , když letadlo začalo padat,na věži by slyšeli křik,zmatek,nějaká slova posádky....Nebylo ale nic takového....Nemyslím,si,že pilot pokud chce něco sdělit na zem,nemusí dělat žádné složité úkony....Tak právě to mě vede k myšlence,že se letadlo ,buď roztrhlo ve vzduchu,nebo piloti omdleli,důsledkem nějakého plynu ,či co...A ještě prosím,nesnažte se vysvětlovat MI ,co JÁ  myslím a podle čeho usuzuji...Neznáte mne,já vás,tak se nebudeme navzájem hodnotit! Stačí,když mi dáte vysvětlení,jestli piloty mohli nazemi slyšet,jak křičí a podobně a pokud ano,tak proč o tom nevíme!

0/−1
8.1.2015 9:23

V55l35a42d96a88n 22K73a82h72a52n 9191844504902

Vis houby. Nejenom ze ti vypadlo A ale je to jedno slovo, takze ti tam omylem pribylo velke pismeno a mezera. Kazdy kdo o letectvi a namirnictvi vi byt uplne zaklady puvod slova mayday zna.

Zadny zaznam kriciciho pilota ridici centrum nema protoze piloti se kupodivu snazi letadlo srabilizovst a ne rvat do visilacky. Proc? Evoluce ukazala ze rvani do vysilacky nema na stabilizaci letadla moc velky vliv.

+1/0
8.1.2015 15:54

M63i27l15a13n 42G85a68g75u25l60s34k84i 8947163823439

Nikdy a nikde jsem netvrdil,že mám o letectví jiné znalosti než všeobecné,takže vyskakujete zbytečně! Ale zaprvé si netykáme a za druhé ,vím jak se píše "námořnictví" a to zase nevíte vy...Jinak jsem se vás o žádná moudra neprosil. Je vidět,že jste nikdy nebyl v nebezpečí života ( ve vašem věku ,jak také jinak) ,jinak byste věděl,že člověk v takovém případě dělá vše pro záchranu ,ale instinktivně křičí,nebo nadává...Jak jsem ale psal,to se musí zažít ve skutečnosti a ne při počítačových hrách!!! Já to zažil...A už mi prosím neodepisujte,nebudu vám  odpovídat,nemám zájem o debaty,ve kterých se protějšek chová povýšenecky a navíc mi tyká! ...Takže vám přeji hezký den

0/0
8.1.2015 16:07

M95i17c87h10a46l 79M46i30l49l97e86r 9176762599102

Tak se mi zda, ze ze vseho nejvic ti chybi, ze nikdo neslysel krik z kokpitu v poslednich minutach letu! !!!!

0/0
9.1.2015 5:45

M12i46l28a39n 67G39a39g57u98l36s51k91i 8567383223959

Ba ne,nejvíce mi chybí,že mi nevykáte,já vám ano! .......A jinak ne v minutách ale v poslední minutě ano! Minuta je strašně dlouhá když padáte k zemi!

0/0
9.1.2015 20:23

M22i57c87h56a12l 11M17i93l55l39e14r 9666622499472

nevykam klukum a nevykam na Internetu - dle internetove etikety zavedene v dobach, kdy jsi jeste tahal kacera.

0/0
10.1.2015 7:55

M35i27l73a26n 17G45a16g79u95l76s77k29i 8707163313479

Synku ,zbytečně vyskakujete,na mě vaše "internetová etiketa " neplatí! Slušný člověk se  podřídí přání někoho s kým chce diskutovat a vyká mu!Zejména,když ten druhý vyká jemu! To není "internetova slušnost" ,ale úplně normální zdvořilost,o které ty vlastně ale moc nevíš...Odkud také,ve škole vás to neučí a v děcáku také moc ne... Takže : od teď platí,pokud se ozvete a budete tykat,nebudu odpovídat! Teď už zbývá jen abyste začal sprostě nadávat a zapadáte přesně do obrazu nafoukaného usmrkance,který se neumí chovat a má slabší IQ....Hezký den přeji!!!

0/−1
10.1.2015 9:10

M93i97c16h40a78l 64M62i87l54l58e71r 9366652329442

Dekuji za zabavnou prednasku, chlapecku, ale mas velkou smulu protoze stekas na uplne spatny strom.

Co vas ucili ve skole nebo v nejakem decaku, to nemohou posoudit protoze do decaku mne nikdo nedal jako zrejme dali tebe, jak se da soudit z toho, ze ti tato instituce lezi na mysli. A ve skole jsem byl o dost let pred tebou, takze jsem i po strance spolecenske nad tebou.

Naivni tvrzeni o situaci v kokpitu a neustavajici hadka s ostatnimi diskutery ohledne volani mayday a kriku pri padu letadla, davaji dost jasny obraz usmrkanka hltajiciho ty nejhorsi z hollywoodskych propadaku.

No nevadi, ruzni usmrkankove z toho nakonec vyrostou, tudiz tvuj pripad neni uplne beznadejny.

Ocekavas sproste nadavky? Asi jsi zvykly, ze vyplody sve bujne fantazie natolik dozeres sve okoli, ze se nekdo nakonec utrhne a od plic ti vynada.

Nevim proc bych to mel delat ja- mne jsi pouze k smichu.

+1/0
10.1.2015 13:51

M11i69c31h84a38l 16M90i85l77l47e40r 9796212949312

Piloti nejsou nepretrzite napojeni na letovou kontrolu! Smarja s tolika lety ve vzduchu najednou to neni mozne. Spojuji se jen kdyz je zapotrebi. Letova kontrola nepotrebuje vedet kazde upsouknuti v kokpitu ani slyset kazdou objednavku kafe.

Od toho je prave jedna z tech 2 cernych skrinek aby zaznamenala veskerou komunikaci v kokpitu, nejcerstvejsich 30 minut.

Promin, ale musim opakovat ze tve predstavy o situaci jsou skutecne formovany Hollywoodem. Tva predstava kricicich pilotu v kriticke situaci jak je prebirana v primem prenosu letovou kontrolou je absurdni. Kontrola vi, ze se neco deje pokud se s ni piloti spoji tj zacnou vysilat a to teprve az jestli jim na to zbyde cas. Po tom, co udelali vse co je mozne, aby zabranili havarce. Jestli se jim to povede. Nebo pokud maji cas vsunout prislusny kod do transponderu.

"Co ja myslim...... podle ceho usuzuji" cim vic tady pises co myslis, tim jasnejsi je z ceho vznikaji tve uvahy. Hollywood.

0/0
9.1.2015 5:39

M20i26c77h19a43l 59M40i12l52l37e21r 9436472529812

doufejme, ze lepsi pocasi potrva aspon par dni, aby patraci mohli delat svoji praci.

Monsoonove obdobi v tropickych oblastech je notoricka potvora.

+3/0
7.1.2015 6:45

P28a35v47e15l 51Š63i48k70a 8309762724235

Proč nenapíšete Monzunové období? - bylo by lépe rozumět.Děkuji

+1/0
7.1.2015 11:31

M76i33c86h77a83l 49M23i77l60l40e44r 9216282329602

asi proto ze ziji nejakych 45 let v anglicky mluvici zemi a neznam cesky vyraz pro Monsoon.

Slovo monsoon se tady pouziva velmi casto a zvlast v soucasne dobe je ve zpravach o pocasi kazdodenne. Zato ale pri mych navstevach v Cesku se s nim nesetkam, protoze Cesko nema monsoony, nebo jak rikazs monzuny, ve svem podnebi. Tento vyuraz neni soucasti kazdodenni cestiny, kterou, jen tak mimochodem, doposud velmi dobre ovladam.

Pokud se ti to nezda, muzes se mi prihlasit se svoji cestinou az budes zit v nejakde zemi tak dlouho jako ja a jeji jazyk se stane tvou druhou materstinou.;-)

0/0
7.1.2015 13:15

P86a34v96e14l 47O58d66r14a92z37i38l 6764949717210

Tento výraz se naprosto běžně vyučuje v zeměpise na ZŠ, kamaráde.

0/0
7.1.2015 13:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.