Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počasí se uklidnilo, dopravu komplikuje náledí a nehoda na D1

Dopravu v Česku ztěžuje sníh a náledí. V noci stála na D1 kolona dlouhá skoro 30 kilometrů. Řidiči v kamionech spali, auta se rozjela až ráno před pátou hodinou. Dopravu pak u Větrného Jeníkova na Jihlavsku komplikovala nehoda dvou kamionů, kvůli kterým se jezdí po krajnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a94n 26F48r97o16l62í74k 6276740595394

Měli by to řešit jako v Rakousku. Max. rychlost na dálnici 30 km/hod. Zákaz jízdy kaminonů a do roku 2030 vůbec všech aut. Parkoviště budou doplněna o stojánky na kola. Jízda kol v protisměru povolena.

0/0
6.1.2015 13:20

J76a30n 80B49e59d25n33á50ř 1162708284459

To je jasný globální oteplování. Sněží v lednu. Nevídané!!! Chce to uvalit nějakou daň!

+2/−2
6.1.2015 9:05

P38a73v88e95l 80J56e45ř63á59b49e38k 7891262214147

Nejkrásnější na globálním oteplování je to, že si lidi ani trochu neuvědomují jak nenápadně a postupně přichází.

Nikde jsem neslyšel, že při tomto oteplení by v nejbližších desetiletí se mělo výrazně změnit počasí v mírném pásmu. Víc se hovoří o pravděpodobnosti prudších výkyvů počasí apod. A jednou z variant také je, že součástí globálního oteplení budou tvrdší zimy v Evropě, protože Golfský proud. Změní svůj směr a délku.

0/0
6.1.2015 9:44

P15a15v89e50l 82Ř52a25p92e82k 7692696709715

Stejně s tím nikdo nic neudělá. Takže namísto "boje" proti oteplování, které i při nejlepší vůli a za cenu návratu o 200 let dozadu oddálíme ne více než o několik týdnů, je rozumnější se prostě přizpůsobit.

+2/0
6.1.2015 9:53

M28i87c35h46a71l 74M41a37l86a27t 6461531858622

Ale česko se vrací o roky zpět i bez oteplování. Od r. 1989 jsme se vrátili cca o sto let zpět. Před sto lety taky nebyly důchody, vzdělání a lékařská péče byla jen pro bohaté, atd. Co se týká odvodu daní, tak se pohybujeme přibližně v době nevolnictví a otrokářské společnosti.

0/−2
6.1.2015 10:48

A57n30n83a 27M89a20c86h43a33č93o65v22á 2406478324158

To jsou věci. Sníh v lednu, co? Kdo by to čekal. Vůbec se nedivím, že silničáři, jako nakonec každý rok jsou zaskočení.

+2/−1
6.1.2015 9:53

P53a65v62e62l 93Z88a77j65í71č38e85k 8674430396580

na sm bylo trosku ledu ale jinak pohoda.... aspon jsem se nenudil.. mam tyhle podminky rad

0/0
6.1.2015 8:44

G22e95o34r78g 49K95o16m21b50e86r10e97c 9254581386501

kalamita na severu Cech? 8-o8-o tech par centimetru?

0/0
6.1.2015 8:40

V46l71a74d85i97m31í80r 19F91i66b31i32g10e41r 5304711941184

Kalamita je dnes všechno. Když je pod 0 jsou mrazy, když je nad 20 jsou extrémní vedra, když nad 30 tropická, když prší hrozí povodně a záplavy, když sněží hrozí kalamity a když trochu fouká tak hrozí bezmála tornádo.

+1/0
6.1.2015 8:50

P97a78v10e88l 19Ř19a28p85e23k 7652876769375

Já chci víc sněhu!!! Dívat se na ty zoufalce v autech, kteří v tom musí jezdit, protože si neuměli uspořádat život, je celkem zábava ;-D

+3/−7
6.1.2015 8:13

P78e70t40r 70N18i15v87n21i50c30k47ý 3792284255957

Já jsem taky pro, aby v zimě byl sníh! Kdo neumí jezdit, ať zůstane doma.

+2/−1
6.1.2015 8:23

P29a82v64e77l 96J83e38ř65á55b38e72k 7941852194217

Jsem taky pro, aby kamióny zůstaly na dvoře, protože ty mají nejvíc problémů se sněhem na silnici.

Prokazatelně je dokázáno, že člověk 30 dní bez jídla vydrží a kalamity u nás 30 dní netrvají.

0/0
6.1.2015 9:46

P71e89t16r 53Z65a43j32i13c 5519110644479

Bože, vy jste ale blb??! Jen by mě zajímalo, co si představujete pod pojmem "uspořádat si život"? Víte, mít brambory ze sklepa, husu z dvorku a vodu ze studne to asi každy nemůže, časem se to docela omrzí a 21.stoleti to také překvapivě všem nestaci??. Ale to, předpokládám, překračuje vaše obzory a uspořádání života.

+7/0
6.1.2015 8:24

P88a73v21e77l 68Ř87a80p16e93k 7502906579535

Autem najedu ročně asi 1500 km, a to podnikám, máme dvě děti a hrdě se hlásíme ke střední vrstvě. Na to, abych furt jezdil autem, jsem jednak příliš pohodlný a také si svůj čas cením více než abych jej denně promrhal s rukama na volantu, zavřený v nějaké plechovce jako ve vězení.

0/−8
6.1.2015 8:33

V24l91a42d86i79m48í42r 81B77e35n61e70š 2162525164223

Pane Řapek, neznám moc podnikatelů, kteří tráví většinu času na diskuzích idnes, spíš žádné. Natož těch, co by nepouživali auto. Pohádky o rodině a střední třídě jsou jen taková třešnička na dortu. To byste se nesměl stále dokola profilovat jako primitiv a asociál s nějakou formu duševní nemoci. Silně pochybují, že máte vůbec řidičák, pravděpodobnost je minimální.

+4/0
6.1.2015 9:08

P39a98v43e74l 79Ř86a64p90e90k 7822316739405

Já vás nehodlám přesvědčovat. Klidně si pěstujte představu, že nelze žít důstojněji než žijete vy. Je to do značné míry pouze vaše věc. Připouštím ale, že jako programátor a vývojář nepotřebuji auto tolik jako třeba instalatér.

0/0
6.1.2015 9:16

J52o82s19e98f 58N24o51v73á58k 6363180312609

takže pro tebe je celkem zábava, že někdo není programátor? tak to buď ale rád, protože kdyby si všichni jak ty říkáš "mohli uspořádat život" a byli programátory, bral bys minimální mzdu i ty.

0/0
6.1.2015 9:18

P19a34v78e94l 89Ř62a28p45e87k 7962846459245

Dobře, ale co dělá většina lidí? Kliká myší, hrabe se v papírech nebo stojí někde u pásu. Většina toho není nějaká extra specializace ani objíždění zákazníků. Tudíž nedává smysl za takovou prací dojíždět desítky km, potkávat se v protisměru s jinými lidmi, kteří jedou do práce stejného typu. Automobilismus nakynul do dnešního objemu v důsledku nikoli reálné potřeby, ale své socialistické podstaty. Přirovnal bych to k vytápění paneláků za komunismu, kdy lidé měli všechna topení naplno a regulovali teplotu v bytě otevíráním oken. Ti lidé sice platili nějaký podíl na spotřebě, ale většinu nákladů přenášeli na druhé, což vedlo až k absurdnímu nárůstu spotřeby tepla.

Jistě se shodneme na tom, že existuje nějaký optimální objem automobilismu vzhledem k ekonomickým podmínkám, skladbě ekonomických činností atd. Já tvrdím, a z podstaty tomu ani nemůže být jinak, že dnešní objem automobilismu je dalece za tímto optimem, v důsledku zejména toho, že automobilismus je budován a spravován státem. Budován na základě metod násilí (vyvlastňování, kravál pod okny lidé podél ulic atd.).

0/0
6.1.2015 9:30

P24a58v66e16l 92Ř82a51p90e93k 7132876399635

A co se týká řidičáku, ten dnes dostane doslova kdejaký idiot (tím nemyslím vás), což je mj. jedním z důvodů, proč se automobilismu chci účastnit co nejméně. Pro určité kruhy je výhodné zapojit do závislosti na autě co nejvíc lidí, takoví lidé, ač si to asi těžko připustíte, jsou totiž ze strany státu mnohem lépe ovladatelní a nebojím se říci vydíratelní, ač si sami vsugerovali myšlenku, že jsou svobodnější.

0/0
6.1.2015 9:22

V69l95a23d79i83m90í11r 30F59i56b68i39g73e96r 5934441611304

No má zřejmě na mysli lidi co bydlí ve městě kde je MHD a jedou 5km do práce autem, přičemž třeba 10 minut před výjezdem škrabou led z oken. Spousta lidí jezdí jízdy které nejsou až tak nutné ale jasný lidi žijící v satelitech a obcích bez dopravního spojení jinou možnost nemají pokud chtějí pracovat.

+1/−1
6.1.2015 8:48

P89a63v70e26l 66Ř38a44p22e58k 7642536259505

Ten problém je ještě složitější. Lidi se cpou do satelitů proto, že fakticky socialistický systém automobilismu jim poskytuje infrastrukturu pro jejich ježdění a značným způsobem přenáší náklady na přepravu na všechny okolo. Lidem, kteří si neváží svého času, pak přijde výhodné denně dojíždět desítky km a stát v kolonách, ale to jen proto, že do svých kalkulací nemusí zahrnovat vedlejší náklady jejich cestování. Ve výsledku ti vypadá tak, že den co den se všude pohybuje obrovská masa hmoty, přičemž se jedná pouze o pohyb sem a tam. Na začátku je to samé co na konci, akorát se spotřebovala značná část zdrojů. Z automobilismu, který má být už z principu jen podpůrné odvětví, se stalo odvětví hlavní, které dnes představuje nejméně třetinu naší ekonomiky. Je zcela logické, že takový aparát musí mařit více hodnot než kolik vytvoří. Bohužel to nelze podrobně vysvětlit v rámci této diskuze.

+3/−2
6.1.2015 8:58

J37o14s95e58f 40N16o33v37á88k 6313440402679

to je konečně rozumný příspěvek. Daleko lepší, než ten blaf o "uspořádání života" a následné přiznání že jsi programátor

0/0
6.1.2015 9:20

P65a85v43e36l 81Ř60a29p16e92k 7932126489165

Na druhou stranu si nemyslete, že se nepotřebuji občas dopravit za zákazníkem. Většinou první věta je typu "tak jak se jelo po dálnici?" a já na to zcela suše konstatuji, že jsem přijel vlakem. Následuje údiv a výraz naprostého nepochopení, ale na to jsem si už zvykl. Občas někdo i pochopí, že na rozdíl od auta, které je pouze ztrátou času, mohu ve vlaku poměrně luxusně pracovat.

0/0
6.1.2015 9:37

P58e19t66r 34N72e85c47h96a13n84i57c55k65ý 7403646708590

On tomu jde stát celkem naproti, ruší spoje, zdražuje jízdné, snižuje rozpočet krajů pro veřejnou dopravu. Takže lidem se veřejná doprava brzy nevyplatí.

0/0
6.1.2015 9:23

V57l47a88d76i16m10í80r 90F98i67b81i23g54e52r 5754521461214

Jízdné se dá ale velikým mínusem je rušení a omezování spojů spolu s tím že spoje na sebe dost často nenavazují(vlaky-autobusy) a to pak prodlužuje délku jízdy. Ti co tvoří jízdní řády jsou neschopní to udělat aby to tvořilo smysl.

+1/0
6.1.2015 9:42

P30e87t81r 72N34e72c42h92a98n95i39c77k75ý 7713596368620

Aby to tvořilo smysl je potřeba víc vozidel, víc lidí a samozřejmě víc peněz, jenže tam úplně nahoře se něco tak nepodstatného jako veřejná doprava přiškrcuje a peníze jdou na skutečně důležité věci jako sociální dávky, ekologické a začleňovací projekty nebo zlaté padáky

+1/0
6.1.2015 10:07

P46a76v56e11l 70N77o56v65á85k 4653158145271

jak poznamenal kolega, jste blb. Bez otazniku.

+1/−2
6.1.2015 8:43

P74a41v20e86l 87Ř28a22p45e26k 7102936439745

;-D Já jsem blb, ale na rozdíl od vás neškrabu led a nikam se nemusím hnát.

+2/−1
6.1.2015 8:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.