Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počasí se uklidnilo, dopravu komplikuje náledí a nehoda na D1

Dopravu v Česku ztěžuje sníh a náledí. V noci stála na D1 kolona dlouhá skoro 30 kilometrů. Řidiči v kamionech spali, auta se rozjela až ráno před pátou hodinou. Dopravu pak u Větrného Jeníkova na Jihlavsku komplikovala nehoda dvou kamionů, kvůli kterým se jezdí po krajnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a20n 92F97r85o36l83í20k 6106760885554

Měli by to řešit jako v Rakousku. Max. rychlost na dálnici 30 km/hod. Zákaz jízdy kaminonů a do roku 2030 vůbec všech aut. Parkoviště budou doplněna o stojánky na kola. Jízda kol v protisměru povolena.

0/0
6.1.2015 13:20

J71a37n 86B17e14d10n40á16ř 1392138954159

To je jasný globální oteplování. Sněží v lednu. Nevídané!!! Chce to uvalit nějakou daň!

+2/−2
6.1.2015 9:05

P49a29v98e59l 63J59e61ř75á83b69e32k 7751892664107

Nejkrásnější na globálním oteplování je to, že si lidi ani trochu neuvědomují jak nenápadně a postupně přichází.

Nikde jsem neslyšel, že při tomto oteplení by v nejbližších desetiletí se mělo výrazně změnit počasí v mírném pásmu. Víc se hovoří o pravděpodobnosti prudších výkyvů počasí apod. A jednou z variant také je, že součástí globálního oteplení budou tvrdší zimy v Evropě, protože Golfský proud. Změní svůj směr a délku.

0/0
6.1.2015 9:44

P88a85v97e83l 83Ř56a73p76e95k 7302326959745

Stejně s tím nikdo nic neudělá. Takže namísto "boje" proti oteplování, které i při nejlepší vůli a za cenu návratu o 200 let dozadu oddálíme ne více než o několik týdnů, je rozumnější se prostě přizpůsobit.

+2/0
6.1.2015 9:53

M18i29c56h82a78l 85M67a82l39a78t 6701801778392

Ale česko se vrací o roky zpět i bez oteplování. Od r. 1989 jsme se vrátili cca o sto let zpět. Před sto lety taky nebyly důchody, vzdělání a lékařská péče byla jen pro bohaté, atd. Co se týká odvodu daní, tak se pohybujeme přibližně v době nevolnictví a otrokářské společnosti.

0/−2
6.1.2015 10:48

A90n22n74a 20M32a43c76h64a26č72o13v16á 2286518454258

To jsou věci. Sníh v lednu, co? Kdo by to čekal. Vůbec se nedivím, že silničáři, jako nakonec každý rok jsou zaskočení.

+2/−1
6.1.2015 9:53

P12a89v81e64l 55Z61a73j56í66č69e19k 8274190986390

na sm bylo trosku ledu ale jinak pohoda.... aspon jsem se nenudil.. mam tyhle podminky rad

0/0
6.1.2015 8:44

G11e53o77r13g 95K28o90m40b83e98r96e96c 9224151246691

kalamita na severu Cech? 8-o8-o tech par centimetru?

0/0
6.1.2015 8:40

V94l78a33d59i28m45í62r 36F11i39b19i64g70e69r 5294961561624

Kalamita je dnes všechno. Když je pod 0 jsou mrazy, když je nad 20 jsou extrémní vedra, když nad 30 tropická, když prší hrozí povodně a záplavy, když sněží hrozí kalamity a když trochu fouká tak hrozí bezmála tornádo.

+1/0
6.1.2015 8:50

P84a95v28e22l 43Ř71a34p85e85k 7462636319885

Já chci víc sněhu!!! Dívat se na ty zoufalce v autech, kteří v tom musí jezdit, protože si neuměli uspořádat život, je celkem zábava ;-D

+3/−7
6.1.2015 8:13

P57e68t72r 96N21i94v39n43i31c29k27ý 3832604655647

Já jsem taky pro, aby v zimě byl sníh! Kdo neumí jezdit, ať zůstane doma.

+2/−1
6.1.2015 8:23

P38a54v89e42l 35J52e85ř27á22b42e93k 7361402164117

Jsem taky pro, aby kamióny zůstaly na dvoře, protože ty mají nejvíc problémů se sněhem na silnici.

Prokazatelně je dokázáno, že člověk 30 dní bez jídla vydrží a kalamity u nás 30 dní netrvají.

0/0
6.1.2015 9:46

P89e11t24r 52Z72a11j49i79c 5719370824659

Bože, vy jste ale blb??! Jen by mě zajímalo, co si představujete pod pojmem "uspořádat si život"? Víte, mít brambory ze sklepa, husu z dvorku a vodu ze studne to asi každy nemůže, časem se to docela omrzí a 21.stoleti to také překvapivě všem nestaci??. Ale to, předpokládám, překračuje vaše obzory a uspořádání života.

+7/0
6.1.2015 8:24

P73a11v88e77l 21Ř51a16p12e35k 7802976919445

Autem najedu ročně asi 1500 km, a to podnikám, máme dvě děti a hrdě se hlásíme ke střední vrstvě. Na to, abych furt jezdil autem, jsem jednak příliš pohodlný a také si svůj čas cením více než abych jej denně promrhal s rukama na volantu, zavřený v nějaké plechovce jako ve vězení.

0/−8
6.1.2015 8:33

V67l36a46d53i35m77í26r 11B37e92n85e77š 2582745624233

Pane Řapek, neznám moc podnikatelů, kteří tráví většinu času na diskuzích idnes, spíš žádné. Natož těch, co by nepouživali auto. Pohádky o rodině a střední třídě jsou jen taková třešnička na dortu. To byste se nesměl stále dokola profilovat jako primitiv a asociál s nějakou formu duševní nemoci. Silně pochybují, že máte vůbec řidičák, pravděpodobnost je minimální.

+4/0
6.1.2015 9:08

P11a27v41e85l 72Ř23a88p38e76k 7292356519385

Já vás nehodlám přesvědčovat. Klidně si pěstujte představu, že nelze žít důstojněji než žijete vy. Je to do značné míry pouze vaše věc. Připouštím ale, že jako programátor a vývojář nepotřebuji auto tolik jako třeba instalatér.

0/0
6.1.2015 9:16

J88o48s94e22f 27N90o12v56á44k 6143100462219

takže pro tebe je celkem zábava, že někdo není programátor? tak to buď ale rád, protože kdyby si všichni jak ty říkáš "mohli uspořádat život" a byli programátory, bral bys minimální mzdu i ty.

0/0
6.1.2015 9:18

P47a33v71e76l 83Ř57a29p33e75k 7162446789435

Dobře, ale co dělá většina lidí? Kliká myší, hrabe se v papírech nebo stojí někde u pásu. Většina toho není nějaká extra specializace ani objíždění zákazníků. Tudíž nedává smysl za takovou prací dojíždět desítky km, potkávat se v protisměru s jinými lidmi, kteří jedou do práce stejného typu. Automobilismus nakynul do dnešního objemu v důsledku nikoli reálné potřeby, ale své socialistické podstaty. Přirovnal bych to k vytápění paneláků za komunismu, kdy lidé měli všechna topení naplno a regulovali teplotu v bytě otevíráním oken. Ti lidé sice platili nějaký podíl na spotřebě, ale většinu nákladů přenášeli na druhé, což vedlo až k absurdnímu nárůstu spotřeby tepla.

Jistě se shodneme na tom, že existuje nějaký optimální objem automobilismu vzhledem k ekonomickým podmínkám, skladbě ekonomických činností atd. Já tvrdím, a z podstaty tomu ani nemůže být jinak, že dnešní objem automobilismu je dalece za tímto optimem, v důsledku zejména toho, že automobilismus je budován a spravován státem. Budován na základě metod násilí (vyvlastňování, kravál pod okny lidé podél ulic atd.).

0/0
6.1.2015 9:30

P50a94v60e80l 21Ř87a86p33e17k 7672446499685

A co se týká řidičáku, ten dnes dostane doslova kdejaký idiot (tím nemyslím vás), což je mj. jedním z důvodů, proč se automobilismu chci účastnit co nejméně. Pro určité kruhy je výhodné zapojit do závislosti na autě co nejvíc lidí, takoví lidé, ač si to asi těžko připustíte, jsou totiž ze strany státu mnohem lépe ovladatelní a nebojím se říci vydíratelní, ač si sami vsugerovali myšlenku, že jsou svobodnější.

0/0
6.1.2015 9:22

V36l67a11d82i35m39í39r 37F19i88b91i64g80e11r 5794601151894

No má zřejmě na mysli lidi co bydlí ve městě kde je MHD a jedou 5km do práce autem, přičemž třeba 10 minut před výjezdem škrabou led z oken. Spousta lidí jezdí jízdy které nejsou až tak nutné ale jasný lidi žijící v satelitech a obcích bez dopravního spojení jinou možnost nemají pokud chtějí pracovat.

+1/−1
6.1.2015 8:48

P74a87v51e84l 66Ř76a11p63e15k 7852406369455

Ten problém je ještě složitější. Lidi se cpou do satelitů proto, že fakticky socialistický systém automobilismu jim poskytuje infrastrukturu pro jejich ježdění a značným způsobem přenáší náklady na přepravu na všechny okolo. Lidem, kteří si neváží svého času, pak přijde výhodné denně dojíždět desítky km a stát v kolonách, ale to jen proto, že do svých kalkulací nemusí zahrnovat vedlejší náklady jejich cestování. Ve výsledku ti vypadá tak, že den co den se všude pohybuje obrovská masa hmoty, přičemž se jedná pouze o pohyb sem a tam. Na začátku je to samé co na konci, akorát se spotřebovala značná část zdrojů. Z automobilismu, který má být už z principu jen podpůrné odvětví, se stalo odvětví hlavní, které dnes představuje nejméně třetinu naší ekonomiky. Je zcela logické, že takový aparát musí mařit více hodnot než kolik vytvoří. Bohužel to nelze podrobně vysvětlit v rámci této diskuze.

+3/−2
6.1.2015 8:58

J83o52s75e89f 84N83o16v79á75k 6773590242649

to je konečně rozumný příspěvek. Daleko lepší, než ten blaf o "uspořádání života" a následné přiznání že jsi programátor

0/0
6.1.2015 9:20

P30a52v11e97l 94Ř68a35p65e63k 7872626459925

Na druhou stranu si nemyslete, že se nepotřebuji občas dopravit za zákazníkem. Většinou první věta je typu "tak jak se jelo po dálnici?" a já na to zcela suše konstatuji, že jsem přijel vlakem. Následuje údiv a výraz naprostého nepochopení, ale na to jsem si už zvykl. Občas někdo i pochopí, že na rozdíl od auta, které je pouze ztrátou času, mohu ve vlaku poměrně luxusně pracovat.

0/0
6.1.2015 9:37

P22e41t50r 71N61e36c55h82a16n34i54c65k95ý 7183396108880

On tomu jde stát celkem naproti, ruší spoje, zdražuje jízdné, snižuje rozpočet krajů pro veřejnou dopravu. Takže lidem se veřejná doprava brzy nevyplatí.

0/0
6.1.2015 9:23

V13l44a14d89i98m50í48r 49F64i86b34i46g87e83r 5494331311954

Jízdné se dá ale velikým mínusem je rušení a omezování spojů spolu s tím že spoje na sebe dost často nenavazují(vlaky-autobusy) a to pak prodlužuje délku jízdy. Ti co tvoří jízdní řády jsou neschopní to udělat aby to tvořilo smysl.

+1/0
6.1.2015 9:42

P52e43t82r 64N27e72c91h68a26n55i25c87k43ý 7803106678780

Aby to tvořilo smysl je potřeba víc vozidel, víc lidí a samozřejmě víc peněz, jenže tam úplně nahoře se něco tak nepodstatného jako veřejná doprava přiškrcuje a peníze jdou na skutečně důležité věci jako sociální dávky, ekologické a začleňovací projekty nebo zlaté padáky

+1/0
6.1.2015 10:07

P33a45v14e18l 96N45o81v61á84k 4163428515471

jak poznamenal kolega, jste blb. Bez otazniku.

+1/−2
6.1.2015 8:43

P29a29v17e34l 88Ř75a67p17e90k 7702176439325

;-D Já jsem blb, ale na rozdíl od vás neškrabu led a nikam se nemusím hnát.

+2/−1
6.1.2015 8:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.