Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Počasí se uklidnilo, dopravu komplikuje náledí a nehoda na D1

Dopravu v Česku ztěžuje sníh a náledí. V noci stála na D1 kolona dlouhá skoro 30 kilometrů. Řidiči v kamionech spali, auta se rozjela až ráno před pátou hodinou. Dopravu pak u Větrného Jeníkova na Jihlavsku komplikovala nehoda dvou kamionů, kvůli kterým se jezdí po krajnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a81n 51F54r39o58l37í17k 6816470375654

Měli by to řešit jako v Rakousku. Max. rychlost na dálnici 30 km/hod. Zákaz jízdy kaminonů a do roku 2030 vůbec všech aut. Parkoviště budou doplněna o stojánky na kola. Jízda kol v protisměru povolena.

0/0
6.1.2015 13:20

J73a67n 33B20e23d60n41á94ř 1442388684249

To je jasný globální oteplování. Sněží v lednu. Nevídané!!! Chce to uvalit nějakou daň!

+2/−2
6.1.2015 9:05

P54a28v61e29l 82J86e85ř65á86b69e38k 7801622984367

Nejkrásnější na globálním oteplování je to, že si lidi ani trochu neuvědomují jak nenápadně a postupně přichází.

Nikde jsem neslyšel, že při tomto oteplení by v nejbližších desetiletí se mělo výrazně změnit počasí v mírném pásmu. Víc se hovoří o pravděpodobnosti prudších výkyvů počasí apod. A jednou z variant také je, že součástí globálního oteplení budou tvrdší zimy v Evropě, protože Golfský proud. Změní svůj směr a délku.

0/0
6.1.2015 9:44

P62a86v60e68l 51Ř15a54p32e24k 7672106659725

Stejně s tím nikdo nic neudělá. Takže namísto "boje" proti oteplování, které i při nejlepší vůli a za cenu návratu o 200 let dozadu oddálíme ne více než o několik týdnů, je rozumnější se prostě přizpůsobit.

+2/0
6.1.2015 9:53

M78i55c61h16a23l 37M98a20l96a18t 6341941608712

Ale česko se vrací o roky zpět i bez oteplování. Od r. 1989 jsme se vrátili cca o sto let zpět. Před sto lety taky nebyly důchody, vzdělání a lékařská péče byla jen pro bohaté, atd. Co se týká odvodu daní, tak se pohybujeme přibližně v době nevolnictví a otrokářské společnosti.

0/−2
6.1.2015 10:48

A77n14n39a 51M56a23c34h77a18č82o68v26á 2196988954478

To jsou věci. Sníh v lednu, co? Kdo by to čekal. Vůbec se nedivím, že silničáři, jako nakonec každý rok jsou zaskočení.

+2/−1
6.1.2015 9:53

P60a81v30e22l 86Z40a17j32í67č35e10k 8254650776350

na sm bylo trosku ledu ale jinak pohoda.... aspon jsem se nenudil.. mam tyhle podminky rad

0/0
6.1.2015 8:44

G73e90o43r75g 27K84o25m52b51e48r10e47c 9774461956281

kalamita na severu Cech? 8-o8-o tech par centimetru?

0/0
6.1.2015 8:40

V10l24a59d56i51m73í47r 83F47i96b16i83g30e23r 5194221391574

Kalamita je dnes všechno. Když je pod 0 jsou mrazy, když je nad 20 jsou extrémní vedra, když nad 30 tropická, když prší hrozí povodně a záplavy, když sněží hrozí kalamity a když trochu fouká tak hrozí bezmála tornádo.

+1/0
6.1.2015 8:50

P94a35v74e33l 78Ř61a45p39e77k 7732856929385

Já chci víc sněhu!!! Dívat se na ty zoufalce v autech, kteří v tom musí jezdit, protože si neuměli uspořádat život, je celkem zábava ;-D

+3/−7
6.1.2015 8:13

P85e70t17r 98N10i16v31n83i98c53k58ý 3382304775407

Já jsem taky pro, aby v zimě byl sníh! Kdo neumí jezdit, ať zůstane doma.

+2/−1
6.1.2015 8:23

P31a38v38e87l 17J30e50ř70á52b75e45k 7961202214947

Jsem taky pro, aby kamióny zůstaly na dvoře, protože ty mají nejvíc problémů se sněhem na silnici.

Prokazatelně je dokázáno, že člověk 30 dní bez jídla vydrží a kalamity u nás 30 dní netrvají.

0/0
6.1.2015 9:46

P72e97t53r 67Z30a23j23i23c 5189160184729

Bože, vy jste ale blb??! Jen by mě zajímalo, co si představujete pod pojmem "uspořádat si život"? Víte, mít brambory ze sklepa, husu z dvorku a vodu ze studne to asi každy nemůže, časem se to docela omrzí a 21.stoleti to také překvapivě všem nestaci??. Ale to, předpokládám, překračuje vaše obzory a uspořádání života.

+7/0
6.1.2015 8:24

P95a80v26e93l 57Ř83a15p17e49k 7452976859185

Autem najedu ročně asi 1500 km, a to podnikám, máme dvě děti a hrdě se hlásíme ke střední vrstvě. Na to, abych furt jezdil autem, jsem jednak příliš pohodlný a také si svůj čas cením více než abych jej denně promrhal s rukama na volantu, zavřený v nějaké plechovce jako ve vězení.

0/−8
6.1.2015 8:33

V44l10a64d33i64m18í20r 71B13e79n60e83š 2612565264183

Pane Řapek, neznám moc podnikatelů, kteří tráví většinu času na diskuzích idnes, spíš žádné. Natož těch, co by nepouživali auto. Pohádky o rodině a střední třídě jsou jen taková třešnička na dortu. To byste se nesměl stále dokola profilovat jako primitiv a asociál s nějakou formu duševní nemoci. Silně pochybují, že máte vůbec řidičák, pravděpodobnost je minimální.

+4/0
6.1.2015 9:08

P24a30v80e97l 57Ř54a88p35e81k 7862226159135

Já vás nehodlám přesvědčovat. Klidně si pěstujte představu, že nelze žít důstojněji než žijete vy. Je to do značné míry pouze vaše věc. Připouštím ale, že jako programátor a vývojář nepotřebuji auto tolik jako třeba instalatér.

0/0
6.1.2015 9:16

J55o37s98e67f 59N84o23v57á89k 6523960972109

takže pro tebe je celkem zábava, že někdo není programátor? tak to buď ale rád, protože kdyby si všichni jak ty říkáš "mohli uspořádat život" a byli programátory, bral bys minimální mzdu i ty.

0/0
6.1.2015 9:18

P91a11v65e19l 94Ř36a87p98e34k 7252266869595

Dobře, ale co dělá většina lidí? Kliká myší, hrabe se v papírech nebo stojí někde u pásu. Většina toho není nějaká extra specializace ani objíždění zákazníků. Tudíž nedává smysl za takovou prací dojíždět desítky km, potkávat se v protisměru s jinými lidmi, kteří jedou do práce stejného typu. Automobilismus nakynul do dnešního objemu v důsledku nikoli reálné potřeby, ale své socialistické podstaty. Přirovnal bych to k vytápění paneláků za komunismu, kdy lidé měli všechna topení naplno a regulovali teplotu v bytě otevíráním oken. Ti lidé sice platili nějaký podíl na spotřebě, ale většinu nákladů přenášeli na druhé, což vedlo až k absurdnímu nárůstu spotřeby tepla.

Jistě se shodneme na tom, že existuje nějaký optimální objem automobilismu vzhledem k ekonomickým podmínkám, skladbě ekonomických činností atd. Já tvrdím, a z podstaty tomu ani nemůže být jinak, že dnešní objem automobilismu je dalece za tímto optimem, v důsledku zejména toho, že automobilismus je budován a spravován státem. Budován na základě metod násilí (vyvlastňování, kravál pod okny lidé podél ulic atd.).

0/0
6.1.2015 9:30

P89a20v39e51l 77Ř95a14p67e57k 7522606269125

A co se týká řidičáku, ten dnes dostane doslova kdejaký idiot (tím nemyslím vás), což je mj. jedním z důvodů, proč se automobilismu chci účastnit co nejméně. Pro určité kruhy je výhodné zapojit do závislosti na autě co nejvíc lidí, takoví lidé, ač si to asi těžko připustíte, jsou totiž ze strany státu mnohem lépe ovladatelní a nebojím se říci vydíratelní, ač si sami vsugerovali myšlenku, že jsou svobodnější.

0/0
6.1.2015 9:22

V71l13a59d34i76m83í10r 56F61i87b69i71g90e85r 5274141301224

No má zřejmě na mysli lidi co bydlí ve městě kde je MHD a jedou 5km do práce autem, přičemž třeba 10 minut před výjezdem škrabou led z oken. Spousta lidí jezdí jízdy které nejsou až tak nutné ale jasný lidi žijící v satelitech a obcích bez dopravního spojení jinou možnost nemají pokud chtějí pracovat.

+1/−1
6.1.2015 8:48

P81a79v98e94l 13Ř28a48p74e11k 7922416439575

Ten problém je ještě složitější. Lidi se cpou do satelitů proto, že fakticky socialistický systém automobilismu jim poskytuje infrastrukturu pro jejich ježdění a značným způsobem přenáší náklady na přepravu na všechny okolo. Lidem, kteří si neváží svého času, pak přijde výhodné denně dojíždět desítky km a stát v kolonách, ale to jen proto, že do svých kalkulací nemusí zahrnovat vedlejší náklady jejich cestování. Ve výsledku ti vypadá tak, že den co den se všude pohybuje obrovská masa hmoty, přičemž se jedná pouze o pohyb sem a tam. Na začátku je to samé co na konci, akorát se spotřebovala značná část zdrojů. Z automobilismu, který má být už z principu jen podpůrné odvětví, se stalo odvětví hlavní, které dnes představuje nejméně třetinu naší ekonomiky. Je zcela logické, že takový aparát musí mařit více hodnot než kolik vytvoří. Bohužel to nelze podrobně vysvětlit v rámci této diskuze.

+3/−2
6.1.2015 8:58

J14o92s92e64f 83N48o10v47á42k 6863130372319

to je konečně rozumný příspěvek. Daleko lepší, než ten blaf o "uspořádání života" a následné přiznání že jsi programátor

0/0
6.1.2015 9:20

P68a79v85e20l 85Ř63a37p40e78k 7462126769105

Na druhou stranu si nemyslete, že se nepotřebuji občas dopravit za zákazníkem. Většinou první věta je typu "tak jak se jelo po dálnici?" a já na to zcela suše konstatuji, že jsem přijel vlakem. Následuje údiv a výraz naprostého nepochopení, ale na to jsem si už zvykl. Občas někdo i pochopí, že na rozdíl od auta, které je pouze ztrátou času, mohu ve vlaku poměrně luxusně pracovat.

0/0
6.1.2015 9:37

P41e84t11r 81N16e24c28h39a64n77i97c30k43ý 7643296738480

On tomu jde stát celkem naproti, ruší spoje, zdražuje jízdné, snižuje rozpočet krajů pro veřejnou dopravu. Takže lidem se veřejná doprava brzy nevyplatí.

0/0
6.1.2015 9:23

V92l95a66d80i58m68í87r 90F17i77b15i27g35e55r 5894871821174

Jízdné se dá ale velikým mínusem je rušení a omezování spojů spolu s tím že spoje na sebe dost často nenavazují(vlaky-autobusy) a to pak prodlužuje délku jízdy. Ti co tvoří jízdní řády jsou neschopní to udělat aby to tvořilo smysl.

+1/0
6.1.2015 9:42

P24e46t59r 79N87e19c90h14a11n87i88c52k97ý 7183656398530

Aby to tvořilo smysl je potřeba víc vozidel, víc lidí a samozřejmě víc peněz, jenže tam úplně nahoře se něco tak nepodstatného jako veřejná doprava přiškrcuje a peníze jdou na skutečně důležité věci jako sociální dávky, ekologické a začleňovací projekty nebo zlaté padáky

+1/0
6.1.2015 10:07

P16a19v29e81l 26N22o90v98á46k 4223228395311

jak poznamenal kolega, jste blb. Bez otazniku.

+1/−2
6.1.2015 8:43

P17a42v59e56l 14Ř37a87p23e18k 7562886549665

;-D Já jsem blb, ale na rozdíl od vás neškrabu led a nikam se nemusím hnát.

+2/−1
6.1.2015 8:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.