Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán zříceného airbusu byl zkušený, jeho kroky jsou ale nepochopitelné

Kapitán zříceného airbusu letecké společnosti AirAsia Irianto byl zkušený pilot. Téměř dvacet let pracoval pro různé letecké společnosti, předtím deset let létal pro indonéskou armádu. Jeho rodina stále doufá, že je naživu, i když ví, že dříve či později bude muset přijmout krutou pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a82n 60L33u65k22á42š 7517183773792

Muj tip jsou ledove krystaly. Podobne jako ten Airbus uprostred Atlantiku.

Zamrzlo mu to pitotky (Pokud je ve vzduchu led ve vyssi koncentraci, zapnute vyhrivani proti namraze situaci akorat zhorsi.), spatne vyhodnotil situaci a udelal podobnou chybu a ani o tom nevedel. Navic mu to mohlo shodit i motory.

P.S. vyhrivani proti namraze zabranuje namrzani kapalne vody na studenem povrchu. Drobne ledove krystalky ovsem na teplem povrchu natavaji a pokud je jich hodne, tak ho ochlazuji a maji tendenci se na nej lepit a vytvaret jev vypadajici jako namraza a majici temer stejny efekt. Ledove krystalky vytvareji vysoke hlavne tropicke boure, takze se vyskytuji jen v jejich bezprostrednim okoli.

0/0
3.1.2015 22:18

B29l50a97ž40e72j 88M75o19t88y14č37k11a 8247657745800

nevim proc nam 2x sdeluji ze krom manzelky suka tri dalsi.

+1/−5
2.1.2015 22:38

L47a92d45i11s28l53a61v 81M73i82k52a 1491869254804

Závist, nebo jenom blbost?

0/0
3.1.2015 11:11

B82l67a27ž48e65j 61M28o40t32y88č69k87a 8627427265840

peceny snehulak

0/0
3.1.2015 17:13

J51a28n 29K95r49p89e33c 5286463754252

jelikoz pristani na mori je ta nejnepravdepodobnejsi moznost, tak to asi bude ten strmy pad.

0/0
2.1.2015 20:31

K86a33r12e60l 37V16a46c19h61u58t 9143552509253

Prosím, prosím... můžete mi někdo nějak logicky vysvětlit, proč v ČT páni redaktoři vyslovují Air Asia jako "érejŽa" ... 8-o8-o8-o ... mi to připadá strašné...  (tedy ... skoro stejně strašné, jako když Pražáci slovo koncert vyslovují jako konZert :-()

+3/−9
2.1.2015 17:52

P13e75t23r 65M21a45r96š31o64u33n 5525478346576

to je asi podle množství rejže

+2/0
2.1.2015 17:58

K63a30r50e33l 77V38a26c78h93u81t 9323772109833

Jako že v televizní kantýně mají tak často rejži, že už jim leze nejen krkem  ;-)

+2/−1
2.1.2015 18:04

L21a39d11i12s25l29a35v 34M22i82k49a 1541599634794

Taky se vždycky musím smát, jak si u toho kroutí hubu, vloni to byla ještě Air Asia mluveně v ČT.

0/−1
2.1.2015 19:31

M63i35c79h52a25l 68M37i80l75l39e70r 9316312539452

chapu, ze nekterym lidem, kteri neovladaji cizi jazyky, se v jejich nevedomosti musi zdat smesne kdyz se hlasatel/ka snazi vyslovit cizi jmeno tak, jak skutecne zni.

Cim vice se smeji, tim vice na sebe prozrazuji nevzdelanost a ponekud nizsi IQ.;-)

+4/0
3.1.2015 2:30

V64l36a33s66t30i62m17i32l 21H10a45l80b80i95c72h 8233575616528

To máte stejné jako OUTÚ.(O2).Zkuste se ve venkovské hospodě zeptat kde mají OUOU.Nebudou vědět.Zkuste to ještě s DABJŮENDSÍ.(WC).Rovněž nebudou vědět.Když se ale zeptáte kde mají HAJZL,tak vám porozumí pokaždé.

0/0
3.1.2015 11:16

M23i39c17h19a71l 12M44i10l39l80e93r 9756892689842

takze myslis, ze kdyby v televizi mluvili o te aerolince jako o "ajr azija", lidem by vedeli o co jde?;-);-D

0/0
5.1.2015 1:58

K58a81r33e96l 55V57a52c35h44u70t 9443712649663

Jo... jestli vono to s tím "konZertem" v Praze nebude asi tak nějak, jako v Brně s tó legendární "šalinó" ... ;-D

+5/0
2.1.2015 17:58

V28l76a27s17t90i46m35i91l 33H88a66l90b81i23c55h 8303405596328

A nebo Ostravský cip.

+1/0
3.1.2015 11:17

J97a72n 75N66o10v19á27k 8787686716

Koncert se snad ani jinak nevyslovuje než se Z (nejsem Pražák). ;-D

+3/−5
2.1.2015 18:05

B47o17h45u26s32l21a72v 13K39r63á76l60í68k 2241410259426

Zřejmě kontaminace slovem konzervatoř. Které ovšem rovněž není pražského původu.

0/0
3.1.2015 0:14

M93i83c47h45a97l 87M98i27l67l10e38r 9316732879832

spis kontaminace slovem konzerva;-)

0/0
3.1.2015 2:25

J87a71r43o78s18l20a26v 65K63o98š62e82k 4409595340984

CNN to vyslovuje obdobně...

+5/0
2.1.2015 18:33

P86e32t93r30a 36M48a28l45a98k64o21v44a 1808650750914

no to je snad jasné, když je to anglické slovní spojení a anglicky mluvící stanice... to jen pan vachut zřejmě anglicky kromě jiného neumí...

+1/−1
2.1.2015 18:44

M71i96c80h61a17l 31M83i65l40l84e83r 9626672389742

....ani panove Mika ci Marsoun

+1/0
3.1.2015 2:32

A28n79t76o43n11í47n 49Č64í52ž71e78k 1678732394599

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/air

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/asia?q=Asia

a dej si to dohromady.

Takže nechápu. To bys raději v bristké anglištině jako "éejž"?

+1/0
2.1.2015 19:41

J89o70s36e64f 12K77u52b13e24š 7313916197458

a to by podle vás měli vyslovovat "nevyork" nebo "aucland"?

+2/0
2.1.2015 20:48

L72u80k89á70š 79M84u43l10l79e28r 2357372292345

USA nebo Banderovci... to je snad jasný ne? ;-D

+2/0
2.1.2015 17:46

D11u93š42a91n 34M74a69s57á28r 3591881842715

Nedávno jsem užasle sledoval pořad o leteckých katastrofách. Příčinou byla namontovaná klimatizace na hlavní palivovou nádrž. Letoun stál několik hodin před odletem na ploše poloprázdnými nádržemi, na slunci. Benzín se v nádržích začal odpařovat a krátce po letu, když přeskočila jiskra, došlo k výbuchu letadla za letu.

Elektrinstalace 150 voltů tažena rovněz pod dnem hlavní palivové nádrže. Pak se člověk nemá bát létat letadlem. Jinak podobné pořady nevyhledávám, ale někdy mi to nedá.

0/0
2.1.2015 17:15

V14á58c84l34a64v 73Z68e73l81i91n93k34a 2722590413632

Ono tam, co jsem stihl zaslechnout, nevedlo snad přímo těch 150V. Takovou zhovadilost by snad nikdo do projektu nedal, ale problém byl, že kabely o nízkém napětí, kde nehrozí přeskok jiskry, ležely ve stejném koridoru jako ty o vyšším a to napětí se tam buďto naindukovalo nebo prošlo přes poškozenou izolaci. To už teď přesně nevím. Ale jinak máte pravdu, že v těch pořadech jsou někdy takové věci, že se coby člověk s technickým vzděláním pomalu začínám bát sedat do letadla.

+2/0
2.1.2015 17:28
Foto

S42t17a40n10i83s19l20a89v 55T32e60s26a22ř 9917154982754

Chápu, že rodina a přátelé pilota o něm budou mluvit jen dobře. Jestli byl ovšem tak skvělý a zodpovědný, to ještě ukáže vyšetřování. Žádat přesměrování až když už mám bouři těsně před čumákem, to mi moc zodpovědné nepřijde.

+1/−4
2.1.2015 16:25

P36e58t74r24a 53M66a62l46a42k17o68v69a 1428910210364

nezlehčujme to, v dané obasti se počasí mění každým okamžikem, navíc kdoví jak dobře fungovali přístroje a měl šanci přesnou lohu a sílu bouřky zjistit...

+2/0
2.1.2015 16:47

P50e87t59r14a 74M60a24l12a62k73o47v60a 1758680820254

fungovaly

+1/0
2.1.2015 16:48

J66i75ř96í 44K86r95e79j69č96í91k 2257498774966

Spíš mi teda nepřijde normální, když někdo nouzově vysílá, že se mu ozvu po 10 minutách... :-/

0/0
2.1.2015 19:34

M44i95c19h37a62l 86M40i47l61l33e95r 9116762929892

pilot nouzove vubec nevysilal. Pouze pozadal o povoleni zmeny kurzu a letove hladiny kvuli pocasi a uvedl to jako radovy pozadavek, nikoliv urgentni, natoz nouzovy.

0/0
3.1.2015 2:34

R93o63s27t49i92s71l97a14v 24R55o79z90a 1665889340829

neozval sa ten Holanďan ktorý mal letieť v stratenom lietadle MA ako aj v tom zostrelenom rusákmi že mal lístok aj sem ?

+2/−4
2.1.2015 15:00

J26o66s66e63f 19P97o88r38t44i62k 8437799954

Rusáci sestřelili letadlo? zdroj?

+5/−6
2.1.2015 16:23

P67e93t15r85a 16M79a51l31a77k79o91v29a 1498380460944

sestřelili přeci BUKem na ukrajinou, už jste zapoměl? sice se to rusáci snaží neustále popírat, ale všichni víme, jak to bylo.

+9/−4
2.1.2015 16:46

P97e15t64r 44M65a39r46š66o94u11n 5655288636166

a už jste tedy sepsala tu vyšetřovací zprávu, když to všichni víme jak to bylo? nějak vám to potom tedy trvá. Asi neumíte holandsky, jinak nevím proč už jste ji nesepsala, když to víte

+8/−2
2.1.2015 16:55

K23a74r39e20l 19H69a73u21p24t66v56o12g34e47l 3263342724124

A kdo jiný? zdroj?

+3/0
2.1.2015 17:04

P89e32t79r 28M76a50r58š11o98u14n 5295868256456

dokazuje se většinou, že se něco stalo, a ne obráceně. pak by třeba za ledovkou mohli být samozřejmě i marťani. dokažte že ne...

+1/−1
2.1.2015 17:08

M17i12r49a 80L20o78v64e 3354790408574

Tak letel velmi pomalu a nebo prudce vystoupal do vysky? Jak se muzou ti letecti odbornici tak odchylovat od nazoru?8-o

0/0
2.1.2015 14:41

I20v28a22n 21H92o91l20a42s 5487457398727

To se navzájem nevylučuje, naopak - pokud letadlo prudce stoupá, rychle tím ztratí rychlost.

+14/0
2.1.2015 14:43

M26i38r21a 14L49o86v94e 3784580538624

Pokud prudce stoupa, tak se tim nemysli, ze leti rychle?

+1/−5
2.1.2015 15:03

J36o46z69e47f 31D59u73h27a17c57e37k 7471170163920

nie

+11/0
2.1.2015 15:07

S86t47a79n15i44s85l20a69v 15P39ř76i39b11y80l 1139988671916

Když stoupá kolmo, tak vlastně stojí :-)

0/0
2.1.2015 15:13

J74i50ř55í 70D60v67o31ř38á80k 5448773318140

Při klesání je to podobné.

0/0
2.1.2015 15:47

S21t61a48n25i73s24l67a52v 81P30ř17i92b17y30l 1779708281486

Takže závěr novinářů je takový, že kapitán s letadlem nejdřív stál 20 minut na místě a potom neočekávaně zmizel :-)

+10/0
2.1.2015 15:55

P64e62t95r 60M45a41r29š26o51u33n 5985178876656

ještě mohlo couvat... píp..píp...píp..píp.píp.píp...

0/0
2.1.2015 16:44

K93a76r37e24l 36H66a45u55p85t71v66o57g48e49l 3823962134884

Ač se to zdá neuvěřitelné tak při dostatečné rychlosti protivětru může letadlo, vůči zemi i couvat.

+5/0
2.1.2015 17:07

E26d81a 81D70r67á79b42e32k 7729492243607

zdá se to neuvěřitelné ale, čárka patří jinam:-)

+1/0
4.1.2015 18:57

K63a25r36l40a 64N91o92v20á34k71o62v92á 4944472225957

Navíc v čím vyšší letové hladině letadlo letí, tím vyšší rychlost by mělo mít. Při řidším vzduchu je totiž potřebné ke stejnému vztlaku, aby vzduch obtékal křídla rychleji.

+2/0
2.1.2015 15:55

J58i32r23i 61R17o27u34b27a97l 1238438156505

Myslete na to, že letadlo se (na rozdíl např. od auta) pohybuje v třírozměrném prostoru. Pomalá rychlost na obrazovce radaru tak může být způsobena tím, že letí opravdu pomalu (vodorovně nebo v mírném úhlu klesá či stoupá) nebo naopak letí rychle, ale zato klesá nebo stoupá pod velkým úhlem. V případě extrémního klesání pod velkým úhlem pak hovoříme o pádu.

Může se stát také například to, že v první fázi letí příliš pomalu, až dosáhne pádové rychlosti a tak začne strmě a se stále se zvyšující rychlostí klesat, tedy padat. V obou případech je ale jeho rychlost pozorovaná radarem, tedy v horizontální rovině, nízká, zdá se tedy, že letí pomalu.

0/0
2.1.2015 16:42

P86e51t83r 91M69a44r36š92o55u56n 5715718406366

a proto se také nemluví jen o rychlosti, al emusí se k tomu přidat v jakém směru a vůči čemu (rychlost vlastního letu letadla je totiž taky jiná, než je rychlost vůči zemi.) Takže napsat nebo říkat malá rychlost, nebo letí pomalu je prostě nesmysl...

+1/0
2.1.2015 16:58

P32e85t44r 58M71a30r20š19o21u41n 5965358466276

a myslím to tak, že drtivá většina populace si představí pod pojem rychlost, danou rychlost pohybu onoho předmětu. Tedy pomalu letící letadlo si představí pomalu letící ten stroj. Asi jako když hodím míč, taky neletí díky gravitaci rovně, ale když se budeme bavit o rychlosti, tak to nebude jeho rychlost na radaru...

0/0
2.1.2015 17:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.