Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán zříceného airbusu byl zkušený, jeho kroky jsou ale nepochopitelné

Kapitán zříceného airbusu letecké společnosti AirAsia Irianto byl zkušený pilot. Téměř dvacet let pracoval pro různé letecké společnosti, předtím deset let létal pro indonéskou armádu. Jeho rodina stále doufá, že je naživu, i když ví, že dříve či později bude muset přijmout krutou pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a78n 18L16u67k65á91š 7677483543432

Muj tip jsou ledove krystaly. Podobne jako ten Airbus uprostred Atlantiku.

Zamrzlo mu to pitotky (Pokud je ve vzduchu led ve vyssi koncentraci, zapnute vyhrivani proti namraze situaci akorat zhorsi.), spatne vyhodnotil situaci a udelal podobnou chybu a ani o tom nevedel. Navic mu to mohlo shodit i motory.

P.S. vyhrivani proti namraze zabranuje namrzani kapalne vody na studenem povrchu. Drobne ledove krystalky ovsem na teplem povrchu natavaji a pokud je jich hodne, tak ho ochlazuji a maji tendenci se na nej lepit a vytvaret jev vypadajici jako namraza a majici temer stejny efekt. Ledove krystalky vytvareji vysoke hlavne tropicke boure, takze se vyskytuji jen v jejich bezprostrednim okoli.

0/0
3.1.2015 22:18

B82l85a23ž20e73j 36M31o11t66y86č86k14a 8847687495300

nevim proc nam 2x sdeluji ze krom manzelky suka tri dalsi.

+1/−5
2.1.2015 22:38

L21a90d53i91s76l32a80v 44M86i42k54a 1481159284714

Závist, nebo jenom blbost?

0/0
3.1.2015 11:11

B59l49a69ž78e86j 35M98o23t92y78č68k38a 8547297525860

peceny snehulak

0/0
3.1.2015 17:13

J15a10n 78K14r63p63e84c 5926623734322

jelikoz pristani na mori je ta nejnepravdepodobnejsi moznost, tak to asi bude ten strmy pad.

0/0
2.1.2015 20:31

K65a80r59e98l 29V32a10c53h59u45t 9633312589613

Prosím, prosím... můžete mi někdo nějak logicky vysvětlit, proč v ČT páni redaktoři vyslovují Air Asia jako "érejŽa" ... 8-o8-o8-o ... mi to připadá strašné...  (tedy ... skoro stejně strašné, jako když Pražáci slovo koncert vyslovují jako konZert :-()

+3/−9
2.1.2015 17:52

P50e83t23r 89M95a81r31š93o63u84n 5205598976296

to je asi podle množství rejže

+2/0
2.1.2015 17:58

K71a44r68e98l 81V71a45c38h98u26t 9943162879483

Jako že v televizní kantýně mají tak často rejži, že už jim leze nejen krkem  ;-)

+2/−1
2.1.2015 18:04

L92a87d84i77s78l59a14v 27M31i71k13a 1211809814674

Taky se vždycky musím smát, jak si u toho kroutí hubu, vloni to byla ještě Air Asia mluveně v ČT.

0/−1
2.1.2015 19:31

M68i13c47h11a16l 89M74i34l13l32e39r 9896152249232

chapu, ze nekterym lidem, kteri neovladaji cizi jazyky, se v jejich nevedomosti musi zdat smesne kdyz se hlasatel/ka snazi vyslovit cizi jmeno tak, jak skutecne zni.

Cim vice se smeji, tim vice na sebe prozrazuji nevzdelanost a ponekud nizsi IQ.;-)

+4/0
3.1.2015 2:30

V17l33a46s92t93i46m88i14l 71H59a35l82b59i90c30h 8313665276168

To máte stejné jako OUTÚ.(O2).Zkuste se ve venkovské hospodě zeptat kde mají OUOU.Nebudou vědět.Zkuste to ještě s DABJŮENDSÍ.(WC).Rovněž nebudou vědět.Když se ale zeptáte kde mají HAJZL,tak vám porozumí pokaždé.

0/0
3.1.2015 11:16

M36i23c82h34a16l 80M33i84l47l76e71r 9696392929272

takze myslis, ze kdyby v televizi mluvili o te aerolince jako o "ajr azija", lidem by vedeli o co jde?;-);-D

0/0
5.1.2015 1:58

K49a73r31e75l 66V53a60c78h10u17t 9213532849303

Jo... jestli vono to s tím "konZertem" v Praze nebude asi tak nějak, jako v Brně s tó legendární "šalinó" ... ;-D

+5/0
2.1.2015 17:58

V41l72a13s16t55i33m91i84l 65H28a85l67b32i16c78h 8643785126968

A nebo Ostravský cip.

+1/0
3.1.2015 11:17

J21a23n 57N61o37v34á88k 8857496616

Koncert se snad ani jinak nevyslovuje než se Z (nejsem Pražák). ;-D

+3/−5
2.1.2015 18:05

B58o48h36u71s16l46a68v 60K25r53á71l84í76k 2691240299426

Zřejmě kontaminace slovem konzervatoř. Které ovšem rovněž není pražského původu.

0/0
3.1.2015 0:14

M61i75c22h81a31l 53M30i78l50l75e92r 9116182449192

spis kontaminace slovem konzerva;-)

0/0
3.1.2015 2:25

J43a32r38o93s95l80a82v 53K30o26š51e39k 4909735540964

CNN to vyslovuje obdobně...

+5/0
2.1.2015 18:33

P46e82t61r13a 19M78a46l38a15k73o95v92a 1648460170934

no to je snad jasné, když je to anglické slovní spojení a anglicky mluvící stanice... to jen pan vachut zřejmě anglicky kromě jiného neumí...

+1/−1
2.1.2015 18:44

M74i31c19h82a68l 15M84i33l27l52e83r 9866342719472

....ani panove Mika ci Marsoun

+1/0
3.1.2015 2:32

A34n29t59o51n70í27n 69Č64í46ž85e54k 1418922714139

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/air

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/asia?q=Asia

a dej si to dohromady.

Takže nechápu. To bys raději v bristké anglištině jako "éejž"?

+1/0
2.1.2015 19:41

J16o90s20e77f 42K97u18b17e88š 7523186407938

a to by podle vás měli vyslovovat "nevyork" nebo "aucland"?

+2/0
2.1.2015 20:48

L35u20k41á53š 81M55u53l19l77e22r 2447552492115

USA nebo Banderovci... to je snad jasný ne? ;-D

+2/0
2.1.2015 17:46

D59u41š97a87n 24M67a80s65á39r 3541411102435

Nedávno jsem užasle sledoval pořad o leteckých katastrofách. Příčinou byla namontovaná klimatizace na hlavní palivovou nádrž. Letoun stál několik hodin před odletem na ploše poloprázdnými nádržemi, na slunci. Benzín se v nádržích začal odpařovat a krátce po letu, když přeskočila jiskra, došlo k výbuchu letadla za letu.

Elektrinstalace 150 voltů tažena rovněz pod dnem hlavní palivové nádrže. Pak se člověk nemá bát létat letadlem. Jinak podobné pořady nevyhledávám, ale někdy mi to nedá.

0/0
2.1.2015 17:15

V28á38c48l73a37v 29Z61e56l56i43n45k11a 2982450923742

Ono tam, co jsem stihl zaslechnout, nevedlo snad přímo těch 150V. Takovou zhovadilost by snad nikdo do projektu nedal, ale problém byl, že kabely o nízkém napětí, kde nehrozí přeskok jiskry, ležely ve stejném koridoru jako ty o vyšším a to napětí se tam buďto naindukovalo nebo prošlo přes poškozenou izolaci. To už teď přesně nevím. Ale jinak máte pravdu, že v těch pořadech jsou někdy takové věci, že se coby člověk s technickým vzděláním pomalu začínám bát sedat do letadla.

+2/0
2.1.2015 17:28
Foto

S47t38a31n88i87s40l94a54v 95T67e38s44a93ř 9227534392234

Chápu, že rodina a přátelé pilota o něm budou mluvit jen dobře. Jestli byl ovšem tak skvělý a zodpovědný, to ještě ukáže vyšetřování. Žádat přesměrování až když už mám bouři těsně před čumákem, to mi moc zodpovědné nepřijde.

+1/−4
2.1.2015 16:25

P74e87t78r32a 79M43a21l31a72k20o67v69a 1688620200344

nezlehčujme to, v dané obasti se počasí mění každým okamžikem, navíc kdoví jak dobře fungovali přístroje a měl šanci přesnou lohu a sílu bouřky zjistit...

+2/0
2.1.2015 16:47

P32e92t53r42a 64M50a52l90a20k51o48v40a 1308610120474

fungovaly

+1/0
2.1.2015 16:48

J77i71ř63í 51K80r30e18j24č55í10k 2197188254206

Spíš mi teda nepřijde normální, když někdo nouzově vysílá, že se mu ozvu po 10 minutách... :-/

0/0
2.1.2015 19:34

M83i45c65h33a35l 51M84i75l12l50e65r 9856772479782

pilot nouzove vubec nevysilal. Pouze pozadal o povoleni zmeny kurzu a letove hladiny kvuli pocasi a uvedl to jako radovy pozadavek, nikoliv urgentni, natoz nouzovy.

0/0
3.1.2015 2:34

R70o77s81t10i25s30l38a41v 58R32o83z25a 1815779220699

neozval sa ten Holanďan ktorý mal letieť v stratenom lietadle MA ako aj v tom zostrelenom rusákmi že mal lístok aj sem ?

+2/−4
2.1.2015 15:00

J31o81s95e95f 47P31o22r46t90i62k 8417159404

Rusáci sestřelili letadlo? zdroj?

+5/−6
2.1.2015 16:23

P25e38t45r41a 21M15a44l32a40k76o40v22a 1678830330194

sestřelili přeci BUKem na ukrajinou, už jste zapoměl? sice se to rusáci snaží neustále popírat, ale všichni víme, jak to bylo.

+9/−4
2.1.2015 16:46

P30e55t44r 53M28a80r70š95o68u65n 5115558986136

a už jste tedy sepsala tu vyšetřovací zprávu, když to všichni víme jak to bylo? nějak vám to potom tedy trvá. Asi neumíte holandsky, jinak nevím proč už jste ji nesepsala, když to víte

+8/−2
2.1.2015 16:55

K29a82r17e29l 22H40a30u82p75t47v96o40g85e50l 3843892124974

A kdo jiný? zdroj?

+3/0
2.1.2015 17:04

P80e68t59r 49M73a31r16š16o17u89n 5965668866636

dokazuje se většinou, že se něco stalo, a ne obráceně. pak by třeba za ledovkou mohli být samozřejmě i marťani. dokažte že ne...

+1/−1
2.1.2015 17:08

M61i43r18a 74L21o21v84e 3294890478484

Tak letel velmi pomalu a nebo prudce vystoupal do vysky? Jak se muzou ti letecti odbornici tak odchylovat od nazoru?8-o

0/0
2.1.2015 14:41

I24v40a86n 59H86o29l30a68s 5697697578287

To se navzájem nevylučuje, naopak - pokud letadlo prudce stoupá, rychle tím ztratí rychlost.

+14/0
2.1.2015 14:43

M38i79r18a 47L53o79v80e 3194540408894

Pokud prudce stoupa, tak se tim nemysli, ze leti rychle?

+1/−5
2.1.2015 15:03

J33o94z53e27f 13D48u46h47a59c84e38k 7611450863260

nie

+11/0
2.1.2015 15:07

S68t50a81n35i98s13l74a23v 86P15ř51i50b36y11l 1609668401756

Když stoupá kolmo, tak vlastně stojí :-)

0/0
2.1.2015 15:13

J86i17ř78í 76D74v89o77ř46á73k 5148113358410

Při klesání je to podobné.

0/0
2.1.2015 15:47

S71t10a92n93i51s56l18a53v 73P63ř54i70b90y13l 1449718331716

Takže závěr novinářů je takový, že kapitán s letadlem nejdřív stál 20 minut na místě a potom neočekávaně zmizel :-)

+10/0
2.1.2015 15:55

P78e85t21r 19M84a64r12š20o15u48n 5905348966486

ještě mohlo couvat... píp..píp...píp..píp.píp.píp...

0/0
2.1.2015 16:44

K96a37r14e75l 32H98a34u35p67t75v93o22g36e29l 3663452134824

Ač se to zdá neuvěřitelné tak při dostatečné rychlosti protivětru může letadlo, vůči zemi i couvat.

+5/0
2.1.2015 17:07

E29d42a 19D31r96á10b76e30k 7249642453987

zdá se to neuvěřitelné ale, čárka patří jinam:-)

+1/0
4.1.2015 18:57

K67a19r61l44a 64N52o22v19á73k84o74v51á 4814442855857

Navíc v čím vyšší letové hladině letadlo letí, tím vyšší rychlost by mělo mít. Při řidším vzduchu je totiž potřebné ke stejnému vztlaku, aby vzduch obtékal křídla rychleji.

+2/0
2.1.2015 15:55

J40i75r51i 39R53o77u96b76a81l 1608338316565

Myslete na to, že letadlo se (na rozdíl např. od auta) pohybuje v třírozměrném prostoru. Pomalá rychlost na obrazovce radaru tak může být způsobena tím, že letí opravdu pomalu (vodorovně nebo v mírném úhlu klesá či stoupá) nebo naopak letí rychle, ale zato klesá nebo stoupá pod velkým úhlem. V případě extrémního klesání pod velkým úhlem pak hovoříme o pádu.

Může se stát také například to, že v první fázi letí příliš pomalu, až dosáhne pádové rychlosti a tak začne strmě a se stále se zvyšující rychlostí klesat, tedy padat. V obou případech je ale jeho rychlost pozorovaná radarem, tedy v horizontální rovině, nízká, zdá se tedy, že letí pomalu.

0/0
2.1.2015 16:42

P88e88t12r 38M66a97r72š97o70u83n 5665778936316

a proto se také nemluví jen o rychlosti, al emusí se k tomu přidat v jakém směru a vůči čemu (rychlost vlastního letu letadla je totiž taky jiná, než je rychlost vůči zemi.) Takže napsat nebo říkat malá rychlost, nebo letí pomalu je prostě nesmysl...

+1/0
2.1.2015 16:58

P83e76t66r 19M86a36r91š54o71u82n 5105228816776

a myslím to tak, že drtivá většina populace si představí pod pojem rychlost, danou rychlost pohybu onoho předmětu. Tedy pomalu letící letadlo si představí pomalu letící ten stroj. Asi jako když hodím míč, taky neletí díky gravitaci rovně, ale když se budeme bavit o rychlosti, tak to nebude jeho rychlost na radaru...

0/0
2.1.2015 17:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.