Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kapitán zříceného airbusu byl zkušený, jeho kroky jsou ale nepochopitelné

Kapitán zříceného airbusu letecké společnosti AirAsia Irianto byl zkušený pilot. Téměř dvacet let pracoval pro různé letecké společnosti, předtím deset let létal pro indonéskou armádu. Jeho rodina stále doufá, že je naživu, i když ví, že dříve či později bude muset přijmout krutou pravdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a64n 30L93u85k14á50š 7847243453682

Muj tip jsou ledove krystaly. Podobne jako ten Airbus uprostred Atlantiku.

Zamrzlo mu to pitotky (Pokud je ve vzduchu led ve vyssi koncentraci, zapnute vyhrivani proti namraze situaci akorat zhorsi.), spatne vyhodnotil situaci a udelal podobnou chybu a ani o tom nevedel. Navic mu to mohlo shodit i motory.

P.S. vyhrivani proti namraze zabranuje namrzani kapalne vody na studenem povrchu. Drobne ledove krystalky ovsem na teplem povrchu natavaji a pokud je jich hodne, tak ho ochlazuji a maji tendenci se na nej lepit a vytvaret jev vypadajici jako namraza a majici temer stejny efekt. Ledove krystalky vytvareji vysoke hlavne tropicke boure, takze se vyskytuji jen v jejich bezprostrednim okoli.

0/0
3.1.2015 22:18

B44l41a26ž30e85j 24M63o21t97y82č25k79a 8747717535440

nevim proc nam 2x sdeluji ze krom manzelky suka tri dalsi.

+1/−5
2.1.2015 22:38

L55a50d64i10s19l28a22v 26M11i46k14a 1921789234514

Závist, nebo jenom blbost?

0/0
3.1.2015 11:11

B96l25a96ž64e77j 45M89o83t29y45č37k52a 8667527265640

peceny snehulak

0/0
3.1.2015 17:13

J60a60n 34K48r67p50e88c 5626243944912

jelikoz pristani na mori je ta nejnepravdepodobnejsi moznost, tak to asi bude ten strmy pad.

0/0
2.1.2015 20:31

K59a91r51e60l 95V71a40c18h60u54t 9643922889113

Prosím, prosím... můžete mi někdo nějak logicky vysvětlit, proč v ČT páni redaktoři vyslovují Air Asia jako "érejŽa" ... 8-o8-o8-o ... mi to připadá strašné...  (tedy ... skoro stejně strašné, jako když Pražáci slovo koncert vyslovují jako konZert :-()

+3/−9
2.1.2015 17:52

P66e71t58r 47M62a68r82š47o40u69n 5585578576556

to je asi podle množství rejže

+2/0
2.1.2015 17:58

K28a85r45e10l 15V55a54c34h96u32t 9163952409593

Jako že v televizní kantýně mají tak často rejži, že už jim leze nejen krkem  ;-)

+2/−1
2.1.2015 18:04

L66a82d26i13s75l41a33v 26M21i60k80a 1121479234834

Taky se vždycky musím smát, jak si u toho kroutí hubu, vloni to byla ještě Air Asia mluveně v ČT.

0/−1
2.1.2015 19:31

M42i44c33h69a12l 69M24i30l71l52e91r 9176432859252

chapu, ze nekterym lidem, kteri neovladaji cizi jazyky, se v jejich nevedomosti musi zdat smesne kdyz se hlasatel/ka snazi vyslovit cizi jmeno tak, jak skutecne zni.

Cim vice se smeji, tim vice na sebe prozrazuji nevzdelanost a ponekud nizsi IQ.;-)

+4/0
3.1.2015 2:30

V33l73a27s97t89i72m58i21l 53H62a66l11b73i83c28h 8133175406498

To máte stejné jako OUTÚ.(O2).Zkuste se ve venkovské hospodě zeptat kde mají OUOU.Nebudou vědět.Zkuste to ještě s DABJŮENDSÍ.(WC).Rovněž nebudou vědět.Když se ale zeptáte kde mají HAJZL,tak vám porozumí pokaždé.

0/0
3.1.2015 11:16

M59i68c38h77a70l 76M57i21l29l67e17r 9386792639132

takze myslis, ze kdyby v televizi mluvili o te aerolince jako o "ajr azija", lidem by vedeli o co jde?;-);-D

0/0
5.1.2015 1:58

K11a77r72e20l 77V66a96c72h87u40t 9293262679643

Jo... jestli vono to s tím "konZertem" v Praze nebude asi tak nějak, jako v Brně s tó legendární "šalinó" ... ;-D

+5/0
2.1.2015 17:58

V35l35a33s36t11i89m92i50l 36H32a37l38b69i92c83h 8883395666948

A nebo Ostravský cip.

+1/0
3.1.2015 11:17

J67a88n 72N51o64v50á64k 8267956446

Koncert se snad ani jinak nevyslovuje než se Z (nejsem Pražák). ;-D

+3/−5
2.1.2015 18:05

B55o29h86u13s73l73a21v 83K26r91á81l97í86k 2621390559886

Zřejmě kontaminace slovem konzervatoř. Které ovšem rovněž není pražského původu.

0/0
3.1.2015 0:14

M39i77c66h70a30l 63M11i37l56l49e20r 9156762449712

spis kontaminace slovem konzerva;-)

0/0
3.1.2015 2:25

J65a85r74o26s33l11a77v 48K57o19š34e43k 4599275230564

CNN to vyslovuje obdobně...

+5/0
2.1.2015 18:33

P36e53t88r55a 85M69a33l10a78k49o98v27a 1678940800954

no to je snad jasné, když je to anglické slovní spojení a anglicky mluvící stanice... to jen pan vachut zřejmě anglicky kromě jiného neumí...

+1/−1
2.1.2015 18:44

M15i42c75h73a79l 61M21i92l49l73e57r 9546782259202

....ani panove Mika ci Marsoun

+1/0
3.1.2015 2:32

A63n38t91o78n50í61n 45Č29í51ž54e63k 1358232514599

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/air

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/asia?q=Asia

a dej si to dohromady.

Takže nechápu. To bys raději v bristké anglištině jako "éejž"?

+1/0
2.1.2015 19:41

J79o30s10e12f 57K61u24b22e53š 7183226327818

a to by podle vás měli vyslovovat "nevyork" nebo "aucland"?

+2/0
2.1.2015 20:48

L39u24k85á69š 52M47u79l81l58e22r 2447142912845

USA nebo Banderovci... to je snad jasný ne? ;-D

+2/0
2.1.2015 17:46

D50u30š49a37n 36M80a95s49á74r 3671601122775

Nedávno jsem užasle sledoval pořad o leteckých katastrofách. Příčinou byla namontovaná klimatizace na hlavní palivovou nádrž. Letoun stál několik hodin před odletem na ploše poloprázdnými nádržemi, na slunci. Benzín se v nádržích začal odpařovat a krátce po letu, když přeskočila jiskra, došlo k výbuchu letadla za letu.

Elektrinstalace 150 voltů tažena rovněz pod dnem hlavní palivové nádrže. Pak se člověk nemá bát létat letadlem. Jinak podobné pořady nevyhledávám, ale někdy mi to nedá.

0/0
2.1.2015 17:15

V30á85c11l15a27v 44Z86e86l81i82n29k43a 2462670583832

Ono tam, co jsem stihl zaslechnout, nevedlo snad přímo těch 150V. Takovou zhovadilost by snad nikdo do projektu nedal, ale problém byl, že kabely o nízkém napětí, kde nehrozí přeskok jiskry, ležely ve stejném koridoru jako ty o vyšším a to napětí se tam buďto naindukovalo nebo prošlo přes poškozenou izolaci. To už teď přesně nevím. Ale jinak máte pravdu, že v těch pořadech jsou někdy takové věci, že se coby člověk s technickým vzděláním pomalu začínám bát sedat do letadla.

+2/0
2.1.2015 17:28
Foto

S77t50a19n33i29s98l73a16v 42T89e14s64a49ř 9157394572854

Chápu, že rodina a přátelé pilota o něm budou mluvit jen dobře. Jestli byl ovšem tak skvělý a zodpovědný, to ještě ukáže vyšetřování. Žádat přesměrování až když už mám bouři těsně před čumákem, to mi moc zodpovědné nepřijde.

+1/−4
2.1.2015 16:25

P64e25t71r46a 78M16a18l11a85k58o58v42a 1598480900334

nezlehčujme to, v dané obasti se počasí mění každým okamžikem, navíc kdoví jak dobře fungovali přístroje a měl šanci přesnou lohu a sílu bouřky zjistit...

+2/0
2.1.2015 16:47

P14e10t97r43a 95M65a12l40a21k11o96v82a 1278420230134

fungovaly

+1/0
2.1.2015 16:48

J87i80ř93í 67K67r15e98j44č10í32k 2437508254736

Spíš mi teda nepřijde normální, když někdo nouzově vysílá, že se mu ozvu po 10 minutách... :-/

0/0
2.1.2015 19:34

M81i50c22h40a45l 15M41i24l89l97e23r 9406352769192

pilot nouzove vubec nevysilal. Pouze pozadal o povoleni zmeny kurzu a letove hladiny kvuli pocasi a uvedl to jako radovy pozadavek, nikoliv urgentni, natoz nouzovy.

0/0
3.1.2015 2:34

R34o83s52t45i54s53l78a54v 32R64o98z11a 1625439730329

neozval sa ten Holanďan ktorý mal letieť v stratenom lietadle MA ako aj v tom zostrelenom rusákmi že mal lístok aj sem ?

+2/−4
2.1.2015 15:00

J61o24s47e29f 55P69o85r96t17i71k 8737899954

Rusáci sestřelili letadlo? zdroj?

+5/−6
2.1.2015 16:23

P54e36t78r31a 35M75a47l89a14k70o29v13a 1958890740454

sestřelili přeci BUKem na ukrajinou, už jste zapoměl? sice se to rusáci snaží neustále popírat, ale všichni víme, jak to bylo.

+9/−4
2.1.2015 16:46

P14e77t80r 25M74a60r26š86o57u62n 5635968556376

a už jste tedy sepsala tu vyšetřovací zprávu, když to všichni víme jak to bylo? nějak vám to potom tedy trvá. Asi neumíte holandsky, jinak nevím proč už jste ji nesepsala, když to víte

+8/−2
2.1.2015 16:55

K81a79r87e58l 76H37a29u78p37t67v35o42g56e53l 3273252594794

A kdo jiný? zdroj?

+3/0
2.1.2015 17:04

P20e60t13r 93M92a74r30š92o20u91n 5735718216506

dokazuje se většinou, že se něco stalo, a ne obráceně. pak by třeba za ledovkou mohli být samozřejmě i marťani. dokažte že ne...

+1/−1
2.1.2015 17:08

M44i76r87a 49L24o46v22e 3474250348494

Tak letel velmi pomalu a nebo prudce vystoupal do vysky? Jak se muzou ti letecti odbornici tak odchylovat od nazoru?8-o

0/0
2.1.2015 14:41

I22v88a42n 14H71o69l41a13s 5837867938337

To se navzájem nevylučuje, naopak - pokud letadlo prudce stoupá, rychle tím ztratí rychlost.

+14/0
2.1.2015 14:43

M87i85r23a 37L82o27v37e 3154640568844

Pokud prudce stoupa, tak se tim nemysli, ze leti rychle?

+1/−5
2.1.2015 15:03

J96o78z65e77f 11D22u66h72a44c77e53k 7791840873880

nie

+11/0
2.1.2015 15:07

S47t31a41n68i36s63l49a52v 98P62ř11i19b39y29l 1879298841656

Když stoupá kolmo, tak vlastně stojí :-)

0/0
2.1.2015 15:13

J34i16ř90í 40D89v26o23ř58á55k 5438163378490

Při klesání je to podobné.

0/0
2.1.2015 15:47

S93t78a15n72i94s29l31a57v 36P65ř24i98b13y37l 1529568571686

Takže závěr novinářů je takový, že kapitán s letadlem nejdřív stál 20 minut na místě a potom neočekávaně zmizel :-)

+10/0
2.1.2015 15:55

P80e52t63r 41M39a11r77š19o49u89n 5965658566736

ještě mohlo couvat... píp..píp...píp..píp.píp.píp...

0/0
2.1.2015 16:44

K68a44r50e81l 56H88a46u81p85t97v49o76g40e86l 3883702114964

Ač se to zdá neuvěřitelné tak při dostatečné rychlosti protivětru může letadlo, vůči zemi i couvat.

+5/0
2.1.2015 17:07

E73d91a 56D95r40á46b74e70k 7269192803667

zdá se to neuvěřitelné ale, čárka patří jinam:-)

+1/0
4.1.2015 18:57

K10a66r35l43a 91N11o74v10á79k76o97v65á 4644912625697

Navíc v čím vyšší letové hladině letadlo letí, tím vyšší rychlost by mělo mít. Při řidším vzduchu je totiž potřebné ke stejnému vztlaku, aby vzduch obtékal křídla rychleji.

+2/0
2.1.2015 15:55

J90i30r78i 87R10o90u64b26a72l 1148148166855

Myslete na to, že letadlo se (na rozdíl např. od auta) pohybuje v třírozměrném prostoru. Pomalá rychlost na obrazovce radaru tak může být způsobena tím, že letí opravdu pomalu (vodorovně nebo v mírném úhlu klesá či stoupá) nebo naopak letí rychle, ale zato klesá nebo stoupá pod velkým úhlem. V případě extrémního klesání pod velkým úhlem pak hovoříme o pádu.

Může se stát také například to, že v první fázi letí příliš pomalu, až dosáhne pádové rychlosti a tak začne strmě a se stále se zvyšující rychlostí klesat, tedy padat. V obou případech je ale jeho rychlost pozorovaná radarem, tedy v horizontální rovině, nízká, zdá se tedy, že letí pomalu.

0/0
2.1.2015 16:42

P71e36t11r 29M69a48r20š15o53u95n 5685368956936

a proto se také nemluví jen o rychlosti, al emusí se k tomu přidat v jakém směru a vůči čemu (rychlost vlastního letu letadla je totiž taky jiná, než je rychlost vůči zemi.) Takže napsat nebo říkat malá rychlost, nebo letí pomalu je prostě nesmysl...

+1/0
2.1.2015 16:58

P25e57t39r 74M53a22r10š35o88u12n 5775388196126

a myslím to tak, že drtivá většina populace si představí pod pojem rychlost, danou rychlost pohybu onoho předmětu. Tedy pomalu letící letadlo si představí pomalu letící ten stroj. Asi jako když hodím míč, taky neletí díky gravitaci rovně, ale když se budeme bavit o rychlosti, tak to nebude jeho rychlost na radaru...

0/0
2.1.2015 17:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.