Diskuze

Loni zemřelo na silnicích v Česku 631 lidí, o 48 více než o rok dříve

Loni zemřelo při autonehodách v Česku 631 lidí, o 48 více než v roce 2013. V prosinci zahynulo 54 lidí. Vyplývá to z policejních statistik. Loňským nárůstem se tak zastavil předchozí vytrvalý šestiletý pokles úmrtí při nehodách. Navzdory růstu je ale loňské množství zemřelých po roce 2013 druhé nejnižší od roku 1961.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

Den před koncem roku psaly o 629 obětech. Poslední dva už asi byly osudové aby se objevilo číslo 630 a více. Osud je svině. Dávejme si v tomto roce ještě větší pozor. ;-)

0 0
možnosti
JK

J47a22n 74K93r31p80e53c

1. 1. 2015 21:59

tak ja ted nevim, ale me prijde ze s navysovanim bezpecnosti s.p., respektive represemi nejak nejde tak skutecna bezpecnost ruku v ruce. dalo by se rict ze je ta nehodovost a umrtnost na pravomocich, cetnosti dopravnebezpecnostnich akci a poctu policistu ci jejich vybaveni vubec nereaguje. kdo by to byl rekl.

1 0
možnosti
MH

Čím víc policejního honění, tím víc obětí? ;-)

1 1
možnosti

J10a47n 83Š53l72é15g59l

1. 1. 2015 21:52

Ne, tak to opravdu není :-)

0 0
možnosti
FB

Znám lidi, kteří řídí 20 let a v životě je nezastavili četníci. Já mám na tu jejich jalovou aktivitu nějakou smůlu. Jenom loni mě stavěli pětkrát, z toho čtyřikrát jsem seděl za volantem a jednou jako spolujezdec, kdy řídila žena. 

Tak nějak by mě zajímala ta jejich metodika výběru. Auto mám nové 3/2014. Takže technický stav to asi nebude. Poutám se vždy, kdybych náhodou zapomněl, musel bych být slepý a hluchý, protože kromě kontrolky na palubovce to celkem otravně řve. Světla mám na automat, lékarničku jsem dostal se zimákama jako dárek od dealera, navíc vzhledem k profesi sebou vozím celou brašnu, kde by u poloviny sad ani netušili k čemu to slouží. Dálniční známka vylepená......

Ani jednou mě nezastavili kvůli přestupku. Za to mě z těch pěti případů dvakrát nasrali. V jednom případě mě zastavili poté, co jsem si vystál kolonu u dopravní nehody, takže jsem si rozhodně nemohl dovolit další zdržení kvůli pracovním povinnostem a po druhé mě vytočili v Říčanech, když jsem cca čtyři kilometry před tím jel za starou plečkou, ze které padal rez a levé zadní kolo se dost podivně vlnilo, navíc byla narvaná krabicema, takže řidič rozhodně nemohl vidět zpětným zrcátkem za sebe a nechali ho projet a na mě hned za ním mávli a na moji větu "Pánové, doufám, že k tomu máte nějaký pádný důvod..." se tvářili, jako že jim beru jejich oblíbenou hračku.

Asi se příště k něčemu dobrovolně přiznám, aby si mohli udělat další debilní čárku u prevence.

5 1
možnosti
MH

Přesně - "silniční kontrola" jako odůvodnění buzerace relativně často, ale pomoc při nehodách nebo řízení dopravy při jakémkoli problému, to jsem v tomhle tisíciletí ještě nezažil :-/

2 2
možnosti
Foto

No když už sme u těch lékárniček pane Jiří Novotný, tak v eshopu stojí nejlevnější 99 kč a ještě dostanete dárek. To chcete říct, že jste takové socky, že na to nemáte? Jednou je to vaše povinnost abyste vůbec mohl na cestu vyjet, tak o čem chcete diskutovat? Já si nedovolím vyjet bez toho, aniž by mi nesvítilo jediné světlo a vy považujete za šikanózní když policie s někým řeší prodadlou STK, to je asi trochu moc.... Raději odevzdejte řidičák dřív než vám ho někdo veme...

2 2
možnosti
DB

Jak smíchat hrušky a jablka, že? Co má společného propadlá STK či nesvítící jedno světlo s měsíc propadlou lékárničkou?!? 8-o

Pokud mi bude stříkat krev z tepny půl metru vysoko, tak je mi fakt jedno, jestli tam někdo do té rány vrazí špinavý prst nebo to stáhne 10 let starým tlakovým obvazem, ty eshope za 99 s dárkem ;-D

4 2
možnosti
JN

Hned na Nový rok zase straší těmi pyráty. Je více nehod = více dopravních kontrol, kdy sice budou bezdůvodně zastavovat i ty co nic neudělali a honit čárky za měsíc propadlou TK, expiraci lékárničky a podobné velmi nebezpečné jednání. Toť SNBácká logika zmr. Lercha  a jeho guru Standy Humla. Jejich požadavek zní jasně: ještě víc a víc pravomocí, kamer, passatů a budeme tu jako v ráji Rv.

4 1
možnosti
JL

Sakra, jste mi připomněl, že bych měl zkontrolovat a případně 'občerstvit' lékárničku - alespoň výměnou štítku o expiraci ;-)

0 0
možnosti
DB

Statistika je hezká věc, ale prosil bych detailní rozbor kolik nehod bylo způsobeno řidiči porušením předpisů (zejména kolik rychlou jízdou a kolik pod vlivem chlastu či drog), kolik technickým stavem vozu, kolik cyklisty, kolik srážkou se zvěří, kolik chodci a kolik příslušníky Policie a MP.

Ještě by mě zajímalo, kolik nehod způsobila chybějící lékárnička v autě.

3 0
možnosti
PJ

Lékárnička nehody nezpůsobuje, ale je předpokladem, že při správném použití jejího obsahu lze snížit následky zranění při dopravní nehodě.

Jinými slovy, pokud i laicky zastavím, snížím krvácení, obnovím dýchání zraněného účastníka nehody ještě před příjezdem záchranky (ta nepřijede dřív než za 5 - 15 minut), tak snížím i následky nehody na zdraví a životech zraněných účastníků. nehody.

Prosím, používejte trochu hlavu a neplácejte blbiny - lékárnička  skutečně nezpůsobí nehodu. Kvůli tomu tam není. Ale může zmírnit následky nehody - a proto není od věci, když nám ji zkontrolují. Jen ten nesmysl s trvanlivosti materiálů v lékárně považuji víc za hloupost, než nutnost řidiče kvůli tomu pokutovat. Víc bych dával pokuty za neupevněné předměty v prostoru osádky vozidla. "Noťas" za desce pod zadním oknem může celkem slušně pomlátit osádku. Nízko nastavené opěrky hlavy lámou vaz. Atd,

0 0
možnosti
VS

Musím se podívat, kolik lidí loni zemřelo při nehodách vlaků v ČR, ale řekl bych, že se to bude pohybovat někde kolem nuly :-).

Nic proti automobilové dopravě, proti vlakům má nesporně mnoho výhod, nicméně je třeba si uvědomit, že stát obrovskými dotacemi do automobilové dopravy v oblasti bankovní politiky udělal z automobilové dopravy z hledisek bezpečnosti značně nevyhovující nástroj dopravy. Množství automobilů neodpovídá úrovni vozovek (ať už kvalitou, či hustotou) a v podstatě i celý systém řízení této dopravy.

Přestaňme konečně plkat o tom, že je automobil jakýsi "vrchol" individuální svobody, uvědomme si spíše, že to je v současné podobě spíše státní omyl!

4 7
možnosti
PJ

Ještě bych to porovnal s lodní dopravou.

4 0
možnosti
PT

P35e40t56r 86T19ů78m44a

1. 1. 2015 9:45

Wow celych 600! A kolik to bylo na rakovinu?

0 2
možnosti
PJ

Řekl bych, že srovnávat dopravní nehody s nemocí je trochu nesrovnatelné. Lepší by bylo srovnání zranění při dopravních nehodách s pracovními úrazy. V obou případech je dost častou příčinou zanedbání nějakého předpisu, přecenění konkrétní situace apod., jen málo z technických příčin či vlivem zásahu vyšší moci (myslím nepředvídatelných okolností jako jsou otřesy v dolech apod.).

1 0
možnosti
MJ

Že by nefungovala metla na zlé a nebezpečné řidiče v podobě obecních radarů generujících štědré příspěvky do obecní pokladny a pokladny spřízněných firem, perzekuující piráty silnic za 55 km/h na přehledném úseku ? To je neuvěřitelné ...

7 5
možnosti
VP

Vy dostáváte pokuty za 55 km/h?

1 1
možnosti