Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvých na silnicích letos po šesti letech přibylo, už je jich 629

Na silnicích v Česku letos zemřelo už 629 lidí, o 46 více než za celý loňský rok. Zastavil se tak dlouhodobý úbytek mrtvých, který trval nepřetržitě posledních šest let. Vyplývá to ze statistik policie. Přes nárůst smrtelných nehod je však množství úmrtí letos po loňsku druhé nejnižší od roku 1961.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e16t65r 14B16á90č73a 8245476755945

A tezce zranenych ubylo a je jich nejmin za x let, to uz tak senzacni do nadpisu neni co.

Tahle novinarina ala tv nova me vzdycky bavi.

+1/0
30.12.2014 21:17

J72a40n 33T33a70r36a20b95a 4636986169529

Každopádně je třeba zvýšit aktivitu Policie České republiky, zejména pak měřením rychlosti na místech, kde ji piráti překračují alespoň o vražedných 7km/h, tedy především v časném ránu na dálnicích, též 5metrů za značkami začátek obce, vystrčenými půl kilometru před první stavení, dále výrazně posílit hlídkovou činnost za účelem prověření expirace lékárniček a sledovat nekalé živly, parkující 498cm od hranice křižovatky. A za rok bude mrtvých o 957 méně.

0/−1
2.1.2015 22:03

V43l18a16s73t74i91m83i88l 57Z75a74s76t95e40r93a 9757110595

od roku 1990 se lide do roku 2014 naucili lepe jezdit. Jeste to ale neni ono! Bohuzel prirodni selekce castecne tady svoji dan jeste bere.

+1/0
30.12.2014 19:58

J42a67n 86T43a15r53a41b73a 4296326579859

Nenaučili. Procento zhovadilců na silnicích se od roku 1990 dramaticky zvýšilo.

0/0
2.1.2015 22:04

J89i46r13i 62B32e95d98n27a98r 8312627865461

koukam ty devadesaty leta fakt bylo peklo, zrezly skudky 105/120 a jety favoriti/formani , holt rakev na ctyrech kolech

0/−2
30.12.2014 18:58

J95a65r56o37s39l41a44v 93L14e65b48e65d98a 3126619427100

To bude asi výsledek bodového systému po česku... Uhraďte určenou částku a jedeme dál :-/

+1/0
30.12.2014 17:22

J72a60n 41T71a85r37a72b43a 4186976759839

No to určitě néééééééé. o peníze nejde, proto úřady vždy přestupek důsledně vyšetří, zjistí pachatele, prokáží vinu a materiální podstatu přestupku a v žádném případě nevymáhají poplatek po majiteli vozidla, ale pouze a výhradně po skutečném přestupci. Protože jim jde výhradně o bezpečnost a ne o prachy.

+1/0
2.1.2015 22:06

M59a20r15e10k 95J18a87n83o46u88š 2907227909851

Myslel jsem že obecní radary bdící nad řidiči pachájícími těžké závažné přestupky jako třeba 58 km/h apod. tragédiím na silnicích zcela zabrání ?

+4/0
30.12.2014 16:44

K79a64r95e32l 92P47o84d98h58o11r54s74k20y 3375823922315

Pri tech 58 mate o tretinu vyssi kinetickou energii a zhruba podobne se zvysi brzdna draha. Dale je v obcich zvyseny vyskyt lidi nez treba nekde na louce.

> zcela zabrání

Pokud jste si to opravdu myslel, tak jste to spatne pochopil. Dalsi moznost je, ze jste se uchylil k demagogii.

Pokud bych to bral doslovne, tak se ptate ostatnich, co jste si myslel - hmm, to budete muset zjistit vy sam...

+1/0
30.12.2014 17:18

M43a68r19e53k 55J43a65n13o93u73š 2577627829691

Nejnižší kinetickou energii máte při 0 km/h ... Tím jsem chtěl říct že se skoro nikdo nezabývá reálnými nezpečnými situacemi v provozu, ale z 99% procent jen cíleným rýžováním do obecních a firemních pokladen na místech a v situacích, které nic neohrožují ale jsou super na vybírání výpalného ...

+1/0
30.12.2014 18:16

J28a79n 10T56a18r47a84b14a 4386986609619

Taky by mě zajímalo, jakou kinetickou energii smím podle zákona mít. takže kamiony budou jedit 5km/h, autobusy 22km/h, osobáky 70km/h a mopedy 209km/h? Nebo co nám ten zoufalec vlastně chtěl sdělit?

0/0
2.1.2015 22:09

J13a54k31u96b 60T10r53e66n56k 3538815412346

Nebylo by marné konečně se smířit s tím, že při dopravě se vždy budou stávat nehody, vždy budou mrtví a nejde s tím  VŮBEC NIC DĚLAT, je to VLASTNOST, nikoliv CHYBA. Dílčí opatření jako jsou lépe navržené silnice, logické a střídmé značení samozřejmě pomáhají, ale nikdy to nepůjde nějak významně lépe než to jde teď.

+1/0
30.12.2014 15:42

K31a39r29e97l 72P36o45d74h41o36r93s20k79y 3745553452385

Vzhledem k tomu, ze jsou vyrazne rozdily mezi umrtnosti v jednotlivych statech, tak je zrejme, ze lze pocet mrtvych vyrazne snizit. Po zkusenostech z ruznych zemi bych rekl, ze hlavni cesta zlepseni je zmena mentality - brat to tak, ze ucelem cestovani je dostat se do cile v celku, ne nejrychleji. To je opravdu nejvyraznejsi rozdil, treba polaci hraji na silnicich vylozene ruskou ruletu...

+2/0
30.12.2014 16:27

V40l20a92d93i39s21l80a95v 23B57u19r25y23š73e97k 3673326852174

výrazné rozdíly jsou také v kvalitě silnic, stáří autoparku a tomu také především odpovídá počet usmrcených, stejně by mě zajímalo, jak byste chtěl měnit například moji mentalitu, marně si lámu hlavu tím, jak by to šlo udělat

0/−1
30.12.2014 16:42

K65a15r64e72l 24P85o70d27h36o85r79s35k96y 3315273232705

Tak treba predjizdeni do zatacky u nas vidim jen vyjimecne, v polsku je to naprosto bezne. To opravdu lepsi silnice ani novejsi auta nevyresi, to se proste musi prepnout v hlave, ze je nebezpecny takovou vec delat.

Pak jsou zeme, kde ridici nepredjizdi ani kdyz uplne v pohode mohou. Vzhledem k tomu, ze 99% ridicu jede podle predpisu, tak by si stejne moc nepomohli. A ted to prekvapeni - maji vyrazne mensi umrtnost nez my.

+2/0
30.12.2014 16:50

V47l40a90d28i47s12l59a78v 36B58u28r61y94š51e57k 3873476792324

tak samozřejmě že pokud je silnice směrově oddělena, tak předjíždění v zatáčkách nebezpečné neni, stejně tak následky čelního střetu nových aut a aut 30 let starých nedopadnou pro posádku stejně, tedy alepoň v průměru, takže tady bych byl opatrný s tvrzením, že silnice a auta nic nevyřeší, co se týká sklonu k riskování, tam určitě rozdíly jsou, myslim že je to vrozené a těžko změnitelné, souvisí to podle mých zkušeností především v hodnotách obyvatel, jejich životní úrovni, tak třeba ve Švýcarsku, tam řidiči skutečně se snaží jezdit bezpečně a neriskovat, opakem bych viděl Srbsko nebo Makedonii, lidi jsou tam o hodně milejší jak v Švýcarsku, policajtí přísní a nekompromisní a přesto sednou do auta jsou schopni vás zabít, otázkou je, jak to změnit

0/−1
30.12.2014 17:09

O74t46o77m17a68r 92T53h19o42m31a 2215937946605

zas ale ubylo více těžce raněných, takže v součtu s mrtvými je na tom letošek o něco lepší ,  snad tak jde jen o negativní statistickou odchylku než o změnu trendu..

+1/0
30.12.2014 15:39

M36a30r90e94k 88S28e13i15d93l 2873368529654

No jo, ale ten nadpis by zdaleka tolik nevyzněl. Nesplnilo by se zadání. Nejméně těžkých zranění za 24 let nebo druhý nejnižší počet mrtvých od roku 1961... Koho takové pozitivní zprávy zajímají... Člověk musí být přece neustále strašen.

+2/0
30.12.2014 16:00

P44a32v46e59l 50Z94a47j34í68č32e32k 8344920916260

no a na tech fotkach z nehod jsou same silne kupe silnicnich piratu jak se to tady prezentuje

0/0
30.12.2014 15:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.