Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mrtvých na silnicích letos po šesti letech přibylo, už je jich 629

Na silnicích v Česku letos zemřelo už 629 lidí, o 46 více než za celý loňský rok. Zastavil se tak dlouhodobý úbytek mrtvých, který trval nepřetržitě posledních šest let. Vyplývá to ze statistik policie. Přes nárůst smrtelných nehod je však množství úmrtí letos po loňsku druhé nejnižší od roku 1961.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e75t54r 19B63á37č43a 8345206235625

A tezce zranenych ubylo a je jich nejmin za x let, to uz tak senzacni do nadpisu neni co.

Tahle novinarina ala tv nova me vzdycky bavi.

+1/0
30.12.2014 21:17

J30a48n 15T28a56r84a42b19a 4236476889449

Každopádně je třeba zvýšit aktivitu Policie České republiky, zejména pak měřením rychlosti na místech, kde ji piráti překračují alespoň o vražedných 7km/h, tedy především v časném ránu na dálnicích, též 5metrů za značkami začátek obce, vystrčenými půl kilometru před první stavení, dále výrazně posílit hlídkovou činnost za účelem prověření expirace lékárniček a sledovat nekalé živly, parkující 498cm od hranice křižovatky. A za rok bude mrtvých o 957 méně.

0/−1
2.1.2015 22:03

V10l30a43s64t37i63m21i53l 20Z79a57s73t35e93r92a 9417500965

od roku 1990 se lide do roku 2014 naucili lepe jezdit. Jeste to ale neni ono! Bohuzel prirodni selekce castecne tady svoji dan jeste bere.

+1/0
30.12.2014 19:58

J94a69n 49T73a34r90a45b11a 4846876559289

Nenaučili. Procento zhovadilců na silnicích se od roku 1990 dramaticky zvýšilo.

0/0
2.1.2015 22:04

J53i91r43i 40B53e87d29n72a15r 8692977685511

koukam ty devadesaty leta fakt bylo peklo, zrezly skudky 105/120 a jety favoriti/formani , holt rakev na ctyrech kolech

0/−2
30.12.2014 18:58

J50a89r41o91s62l90a11v 68L26e52b28e94d36a 3946529297350

To bude asi výsledek bodového systému po česku... Uhraďte určenou částku a jedeme dál :-/

+1/0
30.12.2014 17:22

J78a32n 97T91a35r65a39b93a 4496146219779

No to určitě néééééééé. o peníze nejde, proto úřady vždy přestupek důsledně vyšetří, zjistí pachatele, prokáží vinu a materiální podstatu přestupku a v žádném případě nevymáhají poplatek po majiteli vozidla, ale pouze a výhradně po skutečném přestupci. Protože jim jde výhradně o bezpečnost a ne o prachy.

+1/0
2.1.2015 22:06

M90a34r71e80k 31J83a10n13o18u32š 2967547599361

Myslel jsem že obecní radary bdící nad řidiči pachájícími těžké závažné přestupky jako třeba 58 km/h apod. tragédiím na silnicích zcela zabrání ?

+4/0
30.12.2014 16:44

K48a25r44e27l 92P76o52d79h90o74r69s59k24y 3345113972235

Pri tech 58 mate o tretinu vyssi kinetickou energii a zhruba podobne se zvysi brzdna draha. Dale je v obcich zvyseny vyskyt lidi nez treba nekde na louce.

> zcela zabrání

Pokud jste si to opravdu myslel, tak jste to spatne pochopil. Dalsi moznost je, ze jste se uchylil k demagogii.

Pokud bych to bral doslovne, tak se ptate ostatnich, co jste si myslel - hmm, to budete muset zjistit vy sam...

+1/0
30.12.2014 17:18

M85a88r89e35k 28J56a24n15o21u51š 2257267559351

Nejnižší kinetickou energii máte při 0 km/h ... Tím jsem chtěl říct že se skoro nikdo nezabývá reálnými nezpečnými situacemi v provozu, ale z 99% procent jen cíleným rýžováním do obecních a firemních pokladen na místech a v situacích, které nic neohrožují ale jsou super na vybírání výpalného ...

+1/0
30.12.2014 18:16

J53a41n 98T26a24r58a31b21a 4436356219429

Taky by mě zajímalo, jakou kinetickou energii smím podle zákona mít. takže kamiony budou jedit 5km/h, autobusy 22km/h, osobáky 70km/h a mopedy 209km/h? Nebo co nám ten zoufalec vlastně chtěl sdělit?

0/0
2.1.2015 22:09

J95a20k70u68b 74T12r20e19n20k 3648685112306

Nebylo by marné konečně se smířit s tím, že při dopravě se vždy budou stávat nehody, vždy budou mrtví a nejde s tím  VŮBEC NIC DĚLAT, je to VLASTNOST, nikoliv CHYBA. Dílčí opatření jako jsou lépe navržené silnice, logické a střídmé značení samozřejmě pomáhají, ale nikdy to nepůjde nějak významně lépe než to jde teď.

+1/0
30.12.2014 15:42

K68a30r22e80l 35P36o62d45h49o26r27s25k18y 3855483902745

Vzhledem k tomu, ze jsou vyrazne rozdily mezi umrtnosti v jednotlivych statech, tak je zrejme, ze lze pocet mrtvych vyrazne snizit. Po zkusenostech z ruznych zemi bych rekl, ze hlavni cesta zlepseni je zmena mentality - brat to tak, ze ucelem cestovani je dostat se do cile v celku, ne nejrychleji. To je opravdu nejvyraznejsi rozdil, treba polaci hraji na silnicich vylozene ruskou ruletu...

+2/0
30.12.2014 16:27

V54l64a24d84i59s13l43a51v 76B23u16r46y24š87e72k 3963946552384

výrazné rozdíly jsou také v kvalitě silnic, stáří autoparku a tomu také především odpovídá počet usmrcených, stejně by mě zajímalo, jak byste chtěl měnit například moji mentalitu, marně si lámu hlavu tím, jak by to šlo udělat

0/−1
30.12.2014 16:42

K19a40r18e97l 57P96o55d93h52o53r66s25k71y 3285453192135

Tak treba predjizdeni do zatacky u nas vidim jen vyjimecne, v polsku je to naprosto bezne. To opravdu lepsi silnice ani novejsi auta nevyresi, to se proste musi prepnout v hlave, ze je nebezpecny takovou vec delat.

Pak jsou zeme, kde ridici nepredjizdi ani kdyz uplne v pohode mohou. Vzhledem k tomu, ze 99% ridicu jede podle predpisu, tak by si stejne moc nepomohli. A ted to prekvapeni - maji vyrazne mensi umrtnost nez my.

+2/0
30.12.2014 16:50

V86l45a18d26i78s38l57a23v 56B97u34r37y54š27e22k 3403196802434

tak samozřejmě že pokud je silnice směrově oddělena, tak předjíždění v zatáčkách nebezpečné neni, stejně tak následky čelního střetu nových aut a aut 30 let starých nedopadnou pro posádku stejně, tedy alepoň v průměru, takže tady bych byl opatrný s tvrzením, že silnice a auta nic nevyřeší, co se týká sklonu k riskování, tam určitě rozdíly jsou, myslim že je to vrozené a těžko změnitelné, souvisí to podle mých zkušeností především v hodnotách obyvatel, jejich životní úrovni, tak třeba ve Švýcarsku, tam řidiči skutečně se snaží jezdit bezpečně a neriskovat, opakem bych viděl Srbsko nebo Makedonii, lidi jsou tam o hodně milejší jak v Švýcarsku, policajtí přísní a nekompromisní a přesto sednou do auta jsou schopni vás zabít, otázkou je, jak to změnit

0/−1
30.12.2014 17:09

O45t66o65m86a13r 19T89h97o19m96a 2435287786775

zas ale ubylo více těžce raněných, takže v součtu s mrtvými je na tom letošek o něco lepší ,  snad tak jde jen o negativní statistickou odchylku než o změnu trendu..

+1/0
30.12.2014 15:39

M68a20r59e46k 21S40e11i60d84l 2113978309654

No jo, ale ten nadpis by zdaleka tolik nevyzněl. Nesplnilo by se zadání. Nejméně těžkých zranění za 24 let nebo druhý nejnižší počet mrtvých od roku 1961... Koho takové pozitivní zprávy zajímají... Člověk musí být přece neustále strašen.

+2/0
30.12.2014 16:00

P53a83v61e46l 11Z73a46j30í57č14e16k 8874400476250

no a na tech fotkach z nehod jsou same silne kupe silnicnich piratu jak se to tady prezentuje

0/0
30.12.2014 15:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.