Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvých na silnicích letos po šesti letech přibylo, už je jich 629

Na silnicích v Česku letos zemřelo už 629 lidí, o 46 více než za celý loňský rok. Zastavil se tak dlouhodobý úbytek mrtvých, který trval nepřetržitě posledních šest let. Vyplývá to ze statistik policie. Přes nárůst smrtelných nehod je však množství úmrtí letos po loňsku druhé nejnižší od roku 1961.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31e27t56r 10B59á19č30a 8625226165115

A tezce zranenych ubylo a je jich nejmin za x let, to uz tak senzacni do nadpisu neni co.

Tahle novinarina ala tv nova me vzdycky bavi.

+1/0
30.12.2014 21:17

J45a94n 43T49a18r48a64b60a 4756306379959

Každopádně je třeba zvýšit aktivitu Policie České republiky, zejména pak měřením rychlosti na místech, kde ji piráti překračují alespoň o vražedných 7km/h, tedy především v časném ránu na dálnicích, též 5metrů za značkami začátek obce, vystrčenými půl kilometru před první stavení, dále výrazně posílit hlídkovou činnost za účelem prověření expirace lékárniček a sledovat nekalé živly, parkující 498cm od hranice křižovatky. A za rok bude mrtvých o 957 méně.

0/−1
2.1.2015 22:03

V68l75a42s50t38i97m63i18l 79Z81a82s53t95e56r97a 9647120635

od roku 1990 se lide do roku 2014 naucili lepe jezdit. Jeste to ale neni ono! Bohuzel prirodni selekce castecne tady svoji dan jeste bere.

+1/0
30.12.2014 19:58

J70a15n 42T84a74r57a88b92a 4426356919199

Nenaučili. Procento zhovadilců na silnicích se od roku 1990 dramaticky zvýšilo.

0/0
2.1.2015 22:04

J36i47r62i 51B23e59d30n20a66r 8542427335281

koukam ty devadesaty leta fakt bylo peklo, zrezly skudky 105/120 a jety favoriti/formani , holt rakev na ctyrech kolech

0/−2
30.12.2014 18:58

J90a97r85o50s52l45a10v 88L69e87b51e30d20a 3866489187130

To bude asi výsledek bodového systému po česku... Uhraďte určenou částku a jedeme dál :-/

+1/0
30.12.2014 17:22

J16a53n 80T41a29r41a39b46a 4366866979579

No to určitě néééééééé. o peníze nejde, proto úřady vždy přestupek důsledně vyšetří, zjistí pachatele, prokáží vinu a materiální podstatu přestupku a v žádném případě nevymáhají poplatek po majiteli vozidla, ale pouze a výhradně po skutečném přestupci. Protože jim jde výhradně o bezpečnost a ne o prachy.

+1/0
2.1.2015 22:06

M31a47r86e50k 85J88a16n45o56u41š 2457317319841

Myslel jsem že obecní radary bdící nad řidiči pachájícími těžké závažné přestupky jako třeba 58 km/h apod. tragédiím na silnicích zcela zabrání ?

+4/0
30.12.2014 16:44

K26a51r63e74l 51P27o14d22h72o10r13s86k61y 3615593632535

Pri tech 58 mate o tretinu vyssi kinetickou energii a zhruba podobne se zvysi brzdna draha. Dale je v obcich zvyseny vyskyt lidi nez treba nekde na louce.

> zcela zabrání

Pokud jste si to opravdu myslel, tak jste to spatne pochopil. Dalsi moznost je, ze jste se uchylil k demagogii.

Pokud bych to bral doslovne, tak se ptate ostatnich, co jste si myslel - hmm, to budete muset zjistit vy sam...

+1/0
30.12.2014 17:18

M87a78r51e82k 46J64a41n13o50u90š 2757667839321

Nejnižší kinetickou energii máte při 0 km/h ... Tím jsem chtěl říct že se skoro nikdo nezabývá reálnými nezpečnými situacemi v provozu, ale z 99% procent jen cíleným rýžováním do obecních a firemních pokladen na místech a v situacích, které nic neohrožují ale jsou super na vybírání výpalného ...

+1/0
30.12.2014 18:16

J95a24n 76T76a64r94a19b82a 4856846309439

Taky by mě zajímalo, jakou kinetickou energii smím podle zákona mít. takže kamiony budou jedit 5km/h, autobusy 22km/h, osobáky 70km/h a mopedy 209km/h? Nebo co nám ten zoufalec vlastně chtěl sdělit?

0/0
2.1.2015 22:09

J98a87k34u38b 52T90r68e61n93k 3488835292846

Nebylo by marné konečně se smířit s tím, že při dopravě se vždy budou stávat nehody, vždy budou mrtví a nejde s tím  VŮBEC NIC DĚLAT, je to VLASTNOST, nikoliv CHYBA. Dílčí opatření jako jsou lépe navržené silnice, logické a střídmé značení samozřejmě pomáhají, ale nikdy to nepůjde nějak významně lépe než to jde teď.

+1/0
30.12.2014 15:42

K48a23r82e74l 59P29o88d75h84o36r20s96k66y 3495793672125

Vzhledem k tomu, ze jsou vyrazne rozdily mezi umrtnosti v jednotlivych statech, tak je zrejme, ze lze pocet mrtvych vyrazne snizit. Po zkusenostech z ruznych zemi bych rekl, ze hlavni cesta zlepseni je zmena mentality - brat to tak, ze ucelem cestovani je dostat se do cile v celku, ne nejrychleji. To je opravdu nejvyraznejsi rozdil, treba polaci hraji na silnicich vylozene ruskou ruletu...

+2/0
30.12.2014 16:27

V57l18a82d57i39s12l60a58v 32B24u71r45y48š76e39k 3383626812294

výrazné rozdíly jsou také v kvalitě silnic, stáří autoparku a tomu také především odpovídá počet usmrcených, stejně by mě zajímalo, jak byste chtěl měnit například moji mentalitu, marně si lámu hlavu tím, jak by to šlo udělat

0/−1
30.12.2014 16:42

K58a62r95e19l 45P16o88d90h67o88r71s33k66y 3145843642355

Tak treba predjizdeni do zatacky u nas vidim jen vyjimecne, v polsku je to naprosto bezne. To opravdu lepsi silnice ani novejsi auta nevyresi, to se proste musi prepnout v hlave, ze je nebezpecny takovou vec delat.

Pak jsou zeme, kde ridici nepredjizdi ani kdyz uplne v pohode mohou. Vzhledem k tomu, ze 99% ridicu jede podle predpisu, tak by si stejne moc nepomohli. A ted to prekvapeni - maji vyrazne mensi umrtnost nez my.

+2/0
30.12.2014 16:50

V88l81a86d63i60s60l86a82v 50B97u55r97y56š25e46k 3893266702924

tak samozřejmě že pokud je silnice směrově oddělena, tak předjíždění v zatáčkách nebezpečné neni, stejně tak následky čelního střetu nových aut a aut 30 let starých nedopadnou pro posádku stejně, tedy alepoň v průměru, takže tady bych byl opatrný s tvrzením, že silnice a auta nic nevyřeší, co se týká sklonu k riskování, tam určitě rozdíly jsou, myslim že je to vrozené a těžko změnitelné, souvisí to podle mých zkušeností především v hodnotách obyvatel, jejich životní úrovni, tak třeba ve Švýcarsku, tam řidiči skutečně se snaží jezdit bezpečně a neriskovat, opakem bych viděl Srbsko nebo Makedonii, lidi jsou tam o hodně milejší jak v Švýcarsku, policajtí přísní a nekompromisní a přesto sednou do auta jsou schopni vás zabít, otázkou je, jak to změnit

0/−1
30.12.2014 17:09

O22t11o92m66a71r 22T87h34o64m20a 2865797226865

zas ale ubylo více těžce raněných, takže v součtu s mrtvými je na tom letošek o něco lepší ,  snad tak jde jen o negativní statistickou odchylku než o změnu trendu..

+1/0
30.12.2014 15:39

M56a50r98e31k 68S70e79i55d20l 2893188429754

No jo, ale ten nadpis by zdaleka tolik nevyzněl. Nesplnilo by se zadání. Nejméně těžkých zranění za 24 let nebo druhý nejnižší počet mrtvých od roku 1961... Koho takové pozitivní zprávy zajímají... Člověk musí být přece neustále strašen.

+2/0
30.12.2014 16:00

P30a98v55e62l 73Z90a83j71í68č27e69k 8984380946500

no a na tech fotkach z nehod jsou same silne kupe silnicnich piratu jak se to tady prezentuje

0/0
30.12.2014 15:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.