Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Boeingu se zasekl podvozek, piloti riskantní přistání zvládli

Na londýnském letišti Gatwick nouzově přistálo letadlo společnosti Virgin Atlantic. Piloti boeingu směřujícího do Las Vegas záhy po startu zjistili, že stroji fungují jen tři zadní podvozky ze čtyř. Letadlo před přistáním dlouho kroužilo nad jižní Anglií, aby spálilo palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93e91t47r 81N94o89v68á12k 8635899780

BOREC 

kapitán i celá posádka  R^

+1/0
30.12.2014 22:04

R45a84d58e89k 53T25r91n 2712446454277

Tady je to zase samý odborník ;-D

0/0
30.12.2014 22:02

E72m65i24l 56D77o37č21e70k10a90l 9669340455939

Nejsem sice odborník, ale na můj vkus hasiči i záchranáři měli docela zpoždění...

0/0
30.12.2014 21:45

T27o29m19á28š 17T35a77t61í85č75e57k 5330662330158

Já spíš nechápu, proč s tím poněkud porouchaným podvozkem nepřistáli až v té Americe... 8-o

0/−3
30.12.2014 17:12

O90n55d66ř72e57j 74Č73a25p79k42a 6891741513294

Otáčeli se kvůli poruše hydrauliky, ne kvůli závadě na podvozku. To, že se jim při nouzovém vysunutí (elektricky se odjistí, vypadne vlastní vahou a dole ho zablokují západky) pravá vnější noha zasekla, byla jen komplikace navíc.

+1/0
30.12.2014 18:04

P77e54t28r 33K53o58l96á71ř 2628257384901

Pěkně přistál ....

+1/0
30.12.2014 14:42

B94o13h38u80m30i14l 54T47r94o98c21h66t72a 2456526543924

Vše již mohou vyřešit jak piloti s počítačem po zadání do počítače daného problému a počítač, který má veškerá data i z čidel na palubě letadla, stav paliva, váhu letounu a pod. neustále průběžně informuje posádku jak vysoké je nebezpečí v dané situaci i ze zemně mohou podávat inženýři své rady znalostí systému podvozku, ale nebezpečí je vždy vysoké u letecké přepravy i když počítačové systémy mnoho rizik pomáhají zvládat rychle a bezpečně, tak mnoho krásných prožitků v letadlech i vzletů i přistání !!

0/0
30.12.2014 13:51

J47a73r45o13s20l65a96v 13K14a43d78l55e92c 5821149562291

Tak ono s minimem paliva, když už víte, že dosednout musíte napoprvé a nevíte jak to dopadne... to jsou nervy, kdy i takovéto plácnutí o zem je vlastně výhrou...

0/0
30.12.2014 10:27

R82a78d22a51n 61K69u70b95a81n82t 1543170659800

A´t se vyjádří někdo kdo v to lítá (pilotuje). Třeba tu šuplo proto, aby dokázal udržet pravé křídlo bez kontaktu.

0/0
30.12.2014 10:44

Š22i54m27o68n 76Č63u55d91a 8928719827276

Paliva maji prad mraky. Suplo to, protoze byl vystreslej a neumel si s tim poradit.

0/−1
30.12.2014 16:10

P98e21t67r 49F15r38ý62d25e26k 7689751809943

Ale oni nepristavali s minimem paliva...

0/−3
30.12.2014 14:17

P22e74t42r 23K83o24l57á96ř 2768977424481

ale ano ...

+3/0
30.12.2014 14:42

R65a44d78a65n 36K85u28b79a77n52t 1703840239430

Bré jitro.

Nejsem pilot. To dosednutí není dosednutí, ale dopadnutí. Chtělo by se věřit, že prostě na posledních 10 metrech díky turbulenci propadnul. Ale to se děje v létě.

Řekl bych spíše, že tak dlouho natahoval až ztratil rychlost a šel dolů Prostě v takové situaci průšvih, který naštěstí ty 3 nohy ustály.

+1/−3
30.12.2014 9:39

O48t78t12o 64P95e84t50e87r80k51a 4803591795868

Koukal jsem na to ještě jednou a to švihnutí o ranvej bylo vážně extrémní. Nikdy jsem nedržel v ruce žádnou příručku o létání, ale vážně pochybuji, že by to bylo "dle manuálu". Osobně bych se při takovém fest dopadu a asymetrickém rozložení podpěrných bodů bál, aby se křídlo nedotklo ranveje. Ale co, dopadlo to dobře, naštěstí:-)

+2/0
30.12.2014 10:02

V68a68c12l43a69v 16C66a71d27e46k 7590421899613

Kdyby jste byl pilot tak by jste vedel ze pristani je rizeny pad.

To natahovani se nazyva vydrz a je soucasti kazdeho pristani.

Pilot vedel co dela potreboval sedat na co nejnizi rychlosti kdyby to ta noha nevydrzela a letadlo by seklo jednim kridlem o zem.

+2/−1
30.12.2014 14:34

Š25i43m32o70n 37Č69u79d18a 8288749427456

Vy jste vazne ... vyrdz tam prave zadna nebyla, proste s tim prastil misto toho, aby snizil vertikalni rychlost klesani. To je ten problem!

0/−1
30.12.2014 16:12

J62i24ř56í 96K24o55u36k 5488921199824

Prave naopak. Bouchnul s tim a hned zvletl proto, aby se tim bouchnutim podvozek uvolnil a pri zvednuti zajistil v radne poloze. Kdyz by po tom bouchnuti nezvletl, tak pripadne uvolneni toho porouchaneho podvozku by se tento nezajistil ve spravne poloze. :-)

0/0
30.12.2014 22:10

O68n50d53ř36e81j 16Č84a28p46k52a 6601351653184

On je trošku problém v tom, že normálně nepřistávají s částí hydrauliky mimo provoz, takže se to letadlo chová trošku jinak. Tohle si pilot zkusí párkrát za život na simulátoru a pochybuju, že přitom zkoušejí variantu, že se podvozek při nouzovém otevření sekne.

+1/0
30.12.2014 15:55

O57t87t51o 26P87e60t83e68r36k69a 4133571705488

Dopadlo to skvěleR^ Nicméně, pokud to tedy nebyl záměr (proč by měl být?), praštil s tím o ranvej jak s pytlem brambor:-) Jako běžného pasažéra mě těší, že podvozky vydrží i takový náraz, a taky příjemné zjištění, že se letadlo při závěrečném zpomalení neopřelo o křídloR^

+3/0
30.12.2014 9:34

R45a85d62a22n 32K33u49b12a86n26t 1533360219880

někde na webu je přistání s předním kolem kolmo ke směru jízdy. Po dosednutí brousil o ranvej tu vzpěru (kolo zmizlo v oni) a zastavil s polovinou původní nohy. Tam bych věřil, že ji ulomí a ono ne.

0/0
30.12.2014 9:42

P24e98t20r 63F30r41ý15d97e47k 7969751319323

Podvozky vydrzi jeste mnohem vetsi zatez...

0/0
30.12.2014 14:19

P84e81t26r 65N77ě57m23e78č11e66k 1962234432833

Respekt a palec nahoru!

+4/−1
30.12.2014 9:19

I17v85o 64J10a44n33á71č78e22k 8703923931492

Jak tak pročítám diskuzi, tak koukám, že většina diskutujících to co je napsáno oppravdu sežralo i s navijákem a dokonce se za to bijou i v rámci diskuze. Předpokládám, že se jedná o ty, kteří si myslí, že letadla tohoto typu létají na letecký benzín, jak jsem se dneska dočetl zde v jiném článku. ;-(

+1/0
30.12.2014 8:57

I17v39o 86J25a25n56á12č27e27k 8153983861582

Ups, teda horší článek už jsem dlouhou dobu neviděl, stále platí, že dneska může psát každý i když vůbec nemá tušení o čem píše. Rv

+1/0
30.12.2014 8:53

J63a74n 44K97r53p65e17c 5966303894602

to ze nejsou zadni raneni jeste nutne nemusi znamenat dobrou zpravu...

0/−3
30.12.2014 8:21

V42a74l85e97r22i12e 14W94e84b63e73r71o70v78á 1802970867810

proč sem vždycky dáváte tak špatná videa, toto video s přistáním je lepší

https://www.youtube.com/watch?v=JoWS_SHe4gU

+5/0
30.12.2014 6:20

O89n68d59ř11e57j 74Š18r13á77m72e49k 3373420191189

Protože najít lepší video dá moc práce a už by nestihli umístit tam logo idnes.

+2/0
30.12.2014 7:38
Foto

P96a64v81e80l 25Č28e14r12n94í90k 1738985110710

Možná jde někdy o copyright. Ne vše si můžou vzít [ukrást] z youtube.

0/0
30.12.2014 10:55

M36i73c84h19a20l 48C98h90a82l73u38p33a 6148970359313

Ale odkaz sem dát můžou.

0/0
30.12.2014 12:20

M44i36l40o61s 62V81a26l25y 8156652707632

Videl jsem 2x, ze u mensich letadel to druhe pod nim za letu podvozek opravil..... asi na ty vetsi koraby nejsou nikterak pripraveni... Chtel jsem jen napsat, jestli nejaky cikan se na podvozku letadla zadarmiko nechtel dostat do juesej ;-D coz uz se stalo take nekolikrat _ NO NEKUP TO !!R^  MM mas tu rybicku. H0P R^:-P

0/0
30.12.2014 5:25

M56i15c65h11a18l 12M15i46l74l52e33r 9986682969722

jak poukazali povolani odbornici na Sky a BBC, piloti poznali hned po startu pri vytahovani podvozku, ze neco neni vporadku a ze je problem s hydraulikou. Vedle toho, ze piloti postup[ovali podle predpisu v takovem pripade, da rozum i laikum, ze neni mozne letet -viz dole podle navodu nekterych zdejsich "expertu" - do cilove destinace s umyslem "treba se nam to cestou rozbehne", kdyz piloti ani nemohli dost dobre vedet, jestli problem s hydraulikou se tyka pouze podvozku.

Duvod proc letadlo krouzilo: aby si odbornici na letisti mohli detailne prohlednout letadlo zespodu a dat vedet situaci pilotum.

Dale za ucelem vypousteni paliva, aby se snizila pristavaci hmotnost letadla.

+1/0
30.12.2014 2:34

K97a17t86e94ř10i14n68a 69H38a72l70a19š73k91o68v92á 1145825383367

krouzili primarne proto, aby pri pristani nebylo v nadrzi palivo, ktere by mohlo zacit horet.

+3/−4
30.12.2014 6:23

O36n67d71r31e94j 95K30u84r69c 9826172625928

Letadlo krouzilo, aby spalilo palivo a dostalo se nejakou normalni pristavaci hmotnost. Maximalni pristavaci hmostnost je o dost nizsi, nez maximalni vzletova, takze to museli spalit. Kdyz o tom vite kulovy, tak budte radsi zticha ;-O

+6/−2
30.12.2014 6:52

V83l52a26d97i77m75í63r 51M46e95n72d45i 3402949711816

Šéfe,ono existuje aj iná možnosť ako sa zbaviť nadbytočného paliva aby sa dosiahla MLW,môže sa vypúšťať počas letu,takže nemusí sa to bezpodmienečne spotrebovať-spáliť.

0/0
30.12.2014 12:34

M82a40r93t85i68n 45D71o48l25a72n14s18k48ý 3843678886639

Je vidět , že kulový víte vy i redakce, přebytečné palivo se napálí ale vypouští :-D

+1/0
30.12.2014 18:59

O55n80d18r25e75j 16K14u61r72c 9836312755588

V 5000ft AGL, to jste frajer...

0/0
30.12.2014 22:47

O59n64d34r22e86j 98K75u68r16c 9256162535588

Po vzletu se podvozek nevytahuje, nybrz zatahuje/zasouva...

+1/−1
30.12.2014 6:52

Š62i12m59o43n 97Č20u14d56a 8768489907736

Ty piloty bych nechal vyrazit, az zcernaj. Hovada neuveritelny. Maji jeden podvozek v pytli a prastili s tim o zem jeste s odskokem, misto lehkeho dosednuti. Odskok, je to nejhorsi, co pilot muze pri pristani udelat. Namaha podvozek a hrozi padem. ;-O

+1/−17
30.12.2014 0:58

M67i63c86h81a16l 72M87i27l48l24e54r 9526232719792

pan je zrejme expert, pilot s komercni licenci opravnujici ho letat s B747

?

:-P

Zajimave, ze tvuj vyrok se diametralne lisi od vyroku zkusenych britskych pilotu B747 mluvicich v primem prenosu na Sky.

Asi bys je a s nimi kapitana B747 Virgin Atlantic mel jit ucit.

+9/−1
30.12.2014 2:22

Š88i86m86o74n 91Č19u31d56a 8508599227496

Na rozdil od vas, pilotni prukaz doopravdy mam.

+1/−1
30.12.2014 9:35

M32i64c53h13a86l 85J30a23r41o22š 7804330182435

Máte ho na letadlo, s kokpitem 7 metrů na dráhou?

+1/0
30.12.2014 9:48

Š65i40m24o86n 15Č89u84d48a 8348669897616

Sorvnejte si to, vy inteligente, a pak mluvte:

https://www.youtube.com/watch?v=aUnNXLzotBY

0/0
30.12.2014 16:15

M26i80c58h41a40l 41J55a60r47o93š 7834690512655

Na tomhle létáte? To jsme tedy kolegové, já ve Frankfurtu u letky 744 pracoval. Takže se podívám, jestli je tam nějaký Čuda mezi zaměstnanci.

0/0
1.1.2015 18:45

J37a50r66d56a 74B15r51a83b74e65n25e36c 1720174589476

a létáte s Čmelákem

+1/0
30.12.2014 11:51

M26i29c45h96a33l 14C41h82a79l50u90p61a 6828270459393

Tak to je snad známý fakt, že na diskuzích idnesu jsou odborníci na všechno. Neexistuje problém, který by nedokázali za pár minut vyřešit.

0/0
30.12.2014 12:20

V27a63l34e57r96i67e 19W24e56b73e96r82o75v24á 1152820527880

co to tady píšete za blbosti, bylo to naopak velmi hladké a ukázkové přistání. Vy namáháte asi moc mozek, což je horší než ten nevytažený podvozek.:-P

0/−2
30.12.2014 6:23

Š56i66m50o15n 67Č13u46d34a 8738949637596

Valerie, jste nevzdelana a o letani nic nevite, tak prosim drzte tu svoji diru. Ukazkove pristani se 747 vypada treba takhle:

https://www.youtube.com/watch?v=aUnNXLzotBY

Ale rozhodne ne v krizovce to, co predvedli.

+1/−3
30.12.2014 9:38

J31a91k47u78b 95Š55a53f33a89n29d61a 7355817761391

Naopak. Pokud s tím praštíte ale jen tak, že to poberou tlumiče tak neodskočíte. Pokud s tím praštíte více, odskočíte. Ale také klidně odskočíte pokud se dotknete lehounce kdy tlumiče ještě moc nepůsobí.

0/−1
30.12.2014 8:01

Š44i10m13o36n 85Č77u39d38a 8888719757576

Tak se na to video kouknete ;)

0/0
30.12.2014 9:42

M66i53c60h42a45l 29J91a24r74o89š 7374440182375

Jak je možné, že se takováto banální závada stále ještě občas vyskytne? Takových údržbových plánů a revizí, a stejně...

0/−2
30.12.2014 0:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.