Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Boeingu se zasekl podvozek, piloti riskantní přistání zvládli

Na londýnském letišti Gatwick nouzově přistálo letadlo společnosti Virgin Atlantic. Piloti boeingu směřujícího do Las Vegas záhy po startu zjistili, že stroji fungují jen tři zadní podvozky ze čtyř. Letadlo před přistáním dlouho kroužilo nad jižní Anglií, aby spálilo palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e14t48r 73N19o74v62á25k 8205609770

BOREC 

kapitán i celá posádka  R^

+1/0
30.12.2014 22:04

R49a55d14e46k 10T35r26n 2562146504787

Tady je to zase samý odborník ;-D

0/0
30.12.2014 22:02

E36m78i94l 24D43o11č37e53k92a21l 9919670805669

Nejsem sice odborník, ale na můj vkus hasiči i záchranáři měli docela zpoždění...

0/0
30.12.2014 21:45

T39o86m84á94š 58T61a81t92í41č40e22k 5400132670618

Já spíš nechápu, proč s tím poněkud porouchaným podvozkem nepřistáli až v té Americe... 8-o

0/−3
30.12.2014 17:12

O71n66d18ř65e43j 56Č43a33p39k48a 6821301943274

Otáčeli se kvůli poruše hydrauliky, ne kvůli závadě na podvozku. To, že se jim při nouzovém vysunutí (elektricky se odjistí, vypadne vlastní vahou a dole ho zablokují západky) pravá vnější noha zasekla, byla jen komplikace navíc.

+1/0
30.12.2014 18:04

P75e21t11r 20K35o17l66á45ř 2898747624931

Pěkně přistál ....

+1/0
30.12.2014 14:42

B40o29h42u41m49i68l 96T41r62o18c34h16t18a 2986306313504

Vše již mohou vyřešit jak piloti s počítačem po zadání do počítače daného problému a počítač, který má veškerá data i z čidel na palubě letadla, stav paliva, váhu letounu a pod. neustále průběžně informuje posádku jak vysoké je nebezpečí v dané situaci i ze zemně mohou podávat inženýři své rady znalostí systému podvozku, ale nebezpečí je vždy vysoké u letecké přepravy i když počítačové systémy mnoho rizik pomáhají zvládat rychle a bezpečně, tak mnoho krásných prožitků v letadlech i vzletů i přistání !!

0/0
30.12.2014 13:51

J47a25r38o51s54l57a20v 27K23a36d55l59e61c 5411109972971

Tak ono s minimem paliva, když už víte, že dosednout musíte napoprvé a nevíte jak to dopadne... to jsou nervy, kdy i takovéto plácnutí o zem je vlastně výhrou...

0/0
30.12.2014 10:27

R66a68d69a45n 17K63u86b62a76n17t 1243690579260

A´t se vyjádří někdo kdo v to lítá (pilotuje). Třeba tu šuplo proto, aby dokázal udržet pravé křídlo bez kontaktu.

0/0
30.12.2014 10:44

Š82i60m36o89n 53Č40u53d91a 8148139887946

Paliva maji prad mraky. Suplo to, protoze byl vystreslej a neumel si s tim poradit.

0/−1
30.12.2014 16:10

P21e86t23r 48F81r77ý55d56e66k 7299321519803

Ale oni nepristavali s minimem paliva...

0/−3
30.12.2014 14:17

P55e67t16r 47K93o32l63á46ř 2298417894131

ale ano ...

+3/0
30.12.2014 14:42

R25a27d47a70n 76K25u39b90a24n59t 1823720819940

Bré jitro.

Nejsem pilot. To dosednutí není dosednutí, ale dopadnutí. Chtělo by se věřit, že prostě na posledních 10 metrech díky turbulenci propadnul. Ale to se děje v létě.

Řekl bych spíše, že tak dlouho natahoval až ztratil rychlost a šel dolů Prostě v takové situaci průšvih, který naštěstí ty 3 nohy ustály.

+1/−3
30.12.2014 9:39

O36t56t19o 43P14e14t79e32r33k17a 4113211575458

Koukal jsem na to ještě jednou a to švihnutí o ranvej bylo vážně extrémní. Nikdy jsem nedržel v ruce žádnou příručku o létání, ale vážně pochybuji, že by to bylo "dle manuálu". Osobně bych se při takovém fest dopadu a asymetrickém rozložení podpěrných bodů bál, aby se křídlo nedotklo ranveje. Ale co, dopadlo to dobře, naštěstí:-)

+2/0
30.12.2014 10:02

V82a56c26l64a58v 11C62a45d65e52k 7510121849793

Kdyby jste byl pilot tak by jste vedel ze pristani je rizeny pad.

To natahovani se nazyva vydrz a je soucasti kazdeho pristani.

Pilot vedel co dela potreboval sedat na co nejnizi rychlosti kdyby to ta noha nevydrzela a letadlo by seklo jednim kridlem o zem.

+2/−1
30.12.2014 14:34

Š14i40m38o24n 32Č44u48d89a 8638339157426

Vy jste vazne ... vyrdz tam prave zadna nebyla, proste s tim prastil misto toho, aby snizil vertikalni rychlost klesani. To je ten problem!

0/−1
30.12.2014 16:12

J93i80ř22í 42K90o53u90k 5318891129114

Prave naopak. Bouchnul s tim a hned zvletl proto, aby se tim bouchnutim podvozek uvolnil a pri zvednuti zajistil v radne poloze. Kdyz by po tom bouchnuti nezvletl, tak pripadne uvolneni toho porouchaneho podvozku by se tento nezajistil ve spravne poloze. :-)

0/0
30.12.2014 22:10

O47n89d34ř78e71j 96Č17a80p67k48a 6361801303324

On je trošku problém v tom, že normálně nepřistávají s částí hydrauliky mimo provoz, takže se to letadlo chová trošku jinak. Tohle si pilot zkusí párkrát za život na simulátoru a pochybuju, že přitom zkoušejí variantu, že se podvozek při nouzovém otevření sekne.

+1/0
30.12.2014 15:55

O31t17t27o 16P67e33t81e25r67k46a 4393401325588

Dopadlo to skvěleR^ Nicméně, pokud to tedy nebyl záměr (proč by měl být?), praštil s tím o ranvej jak s pytlem brambor:-) Jako běžného pasažéra mě těší, že podvozky vydrží i takový náraz, a taky příjemné zjištění, že se letadlo při závěrečném zpomalení neopřelo o křídloR^

+3/0
30.12.2014 9:34

R70a89d51a88n 59K48u16b34a30n43t 1103100399530

někde na webu je přistání s předním kolem kolmo ke směru jízdy. Po dosednutí brousil o ranvej tu vzpěru (kolo zmizlo v oni) a zastavil s polovinou původní nohy. Tam bych věřil, že ji ulomí a ono ne.

0/0
30.12.2014 9:42

P42e45t85r 98F53r92ý63d72e70k 7979671949823

Podvozky vydrzi jeste mnohem vetsi zatez...

0/0
30.12.2014 14:19

P40e32t10r 95N56ě38m69e51č37e26k 1762194402793

Respekt a palec nahoru!

+4/−1
30.12.2014 9:19

I41v56o 77J10a42n13á48č24e67k 8173843971852

Jak tak pročítám diskuzi, tak koukám, že většina diskutujících to co je napsáno oppravdu sežralo i s navijákem a dokonce se za to bijou i v rámci diskuze. Předpokládám, že se jedná o ty, kteří si myslí, že letadla tohoto typu létají na letecký benzín, jak jsem se dneska dočetl zde v jiném článku. ;-(

+1/0
30.12.2014 8:57

I72v70o 45J57a34n86á77č17e65k 8353593691762

Ups, teda horší článek už jsem dlouhou dobu neviděl, stále platí, že dneska může psát každý i když vůbec nemá tušení o čem píše. Rv

+1/0
30.12.2014 8:53

J38a57n 85K17r25p57e26c 5766853624392

to ze nejsou zadni raneni jeste nutne nemusi znamenat dobrou zpravu...

0/−3
30.12.2014 8:21

V28a36l47e14r40i88e 96W57e41b69e62r65o38v39á 1142480937320

proč sem vždycky dáváte tak špatná videa, toto video s přistáním je lepší

https://www.youtube.com/watch?v=JoWS_SHe4gU

+5/0
30.12.2014 6:20

O17n69d10ř91e75j 77Š87r54á89m78e37k 3213780561229

Protože najít lepší video dá moc práce a už by nestihli umístit tam logo idnes.

+2/0
30.12.2014 7:38
Foto

P29a79v47e33l 47Č88e39r86n54í38k 1868415980540

Možná jde někdy o copyright. Ne vše si můžou vzít [ukrást] z youtube.

0/0
30.12.2014 10:55

M46i62c91h86a47l 81C24h44a94l28u77p14a 6478230289683

Ale odkaz sem dát můžou.

0/0
30.12.2014 12:20

M86i78l83o38s 27V59a57l36y 8746512687452

Videl jsem 2x, ze u mensich letadel to druhe pod nim za letu podvozek opravil..... asi na ty vetsi koraby nejsou nikterak pripraveni... Chtel jsem jen napsat, jestli nejaky cikan se na podvozku letadla zadarmiko nechtel dostat do juesej ;-D coz uz se stalo take nekolikrat _ NO NEKUP TO !!R^  MM mas tu rybicku. H0P R^:-P

0/0
30.12.2014 5:25

M61i12c45h89a43l 25M12i46l38l66e41r 9936302419422

jak poukazali povolani odbornici na Sky a BBC, piloti poznali hned po startu pri vytahovani podvozku, ze neco neni vporadku a ze je problem s hydraulikou. Vedle toho, ze piloti postup[ovali podle predpisu v takovem pripade, da rozum i laikum, ze neni mozne letet -viz dole podle navodu nekterych zdejsich "expertu" - do cilove destinace s umyslem "treba se nam to cestou rozbehne", kdyz piloti ani nemohli dost dobre vedet, jestli problem s hydraulikou se tyka pouze podvozku.

Duvod proc letadlo krouzilo: aby si odbornici na letisti mohli detailne prohlednout letadlo zespodu a dat vedet situaci pilotum.

Dale za ucelem vypousteni paliva, aby se snizila pristavaci hmotnost letadla.

+1/0
30.12.2014 2:34

K65a19t12e92ř21i19n50a 90H73a22l39a67š66k78o62v69á 1875345873697

krouzili primarne proto, aby pri pristani nebylo v nadrzi palivo, ktere by mohlo zacit horet.

+3/−4
30.12.2014 6:23

O53n58d41r51e44j 77K37u35r70c 9766462105598

Letadlo krouzilo, aby spalilo palivo a dostalo se nejakou normalni pristavaci hmotnost. Maximalni pristavaci hmostnost je o dost nizsi, nez maximalni vzletova, takze to museli spalit. Kdyz o tom vite kulovy, tak budte radsi zticha ;-O

+6/−2
30.12.2014 6:52

V27l62a15d43i19m13í35r 59M19e34n80d92i 3342389331976

Šéfe,ono existuje aj iná možnosť ako sa zbaviť nadbytočného paliva aby sa dosiahla MLW,môže sa vypúšťať počas letu,takže nemusí sa to bezpodmienečne spotrebovať-spáliť.

0/0
30.12.2014 12:34

M98a74r25t66i70n 53D41o31l42a49n61s76k97ý 3553958846139

Je vidět , že kulový víte vy i redakce, přebytečné palivo se napálí ale vypouští :-D

+1/0
30.12.2014 18:59

O95n89d41r62e20j 69K70u81r35c 9446542165918

V 5000ft AGL, to jste frajer...

0/0
30.12.2014 22:47

O35n52d56r42e45j 47K22u11r60c 9526472485718

Po vzletu se podvozek nevytahuje, nybrz zatahuje/zasouva...

+1/−1
30.12.2014 6:52

Š64i71m13o26n 68Č71u13d93a 8788429487946

Ty piloty bych nechal vyrazit, az zcernaj. Hovada neuveritelny. Maji jeden podvozek v pytli a prastili s tim o zem jeste s odskokem, misto lehkeho dosednuti. Odskok, je to nejhorsi, co pilot muze pri pristani udelat. Namaha podvozek a hrozi padem. ;-O

+1/−17
30.12.2014 0:58

M12i83c83h13a60l 83M69i49l16l14e16r 9706162299522

pan je zrejme expert, pilot s komercni licenci opravnujici ho letat s B747

?

:-P

Zajimave, ze tvuj vyrok se diametralne lisi od vyroku zkusenych britskych pilotu B747 mluvicich v primem prenosu na Sky.

Asi bys je a s nimi kapitana B747 Virgin Atlantic mel jit ucit.

+9/−1
30.12.2014 2:22

Š37i69m59o52n 28Č61u59d27a 8338429627786

Na rozdil od vas, pilotni prukaz doopravdy mam.

+1/−1
30.12.2014 9:35

M82i12c75h66a80l 53J48a66r15o73š 7154570682635

Máte ho na letadlo, s kokpitem 7 metrů na dráhou?

+1/0
30.12.2014 9:48

Š45i21m80o11n 63Č19u63d64a 8418879597886

Sorvnejte si to, vy inteligente, a pak mluvte:

https://www.youtube.com/watch?v=aUnNXLzotBY

0/0
30.12.2014 16:15

M20i34c52h41a64l 50J11a66r46o16š 7524350332675

Na tomhle létáte? To jsme tedy kolegové, já ve Frankfurtu u letky 744 pracoval. Takže se podívám, jestli je tam nějaký Čuda mezi zaměstnanci.

0/0
1.1.2015 18:45

J40a62r70d83a 31B92r46a54b55e11n57e69c 1960514979816

a létáte s Čmelákem

+1/0
30.12.2014 11:51

M48i65c12h26a21l 60C17h26a62l80u15p36a 6978930209243

Tak to je snad známý fakt, že na diskuzích idnesu jsou odborníci na všechno. Neexistuje problém, který by nedokázali za pár minut vyřešit.

0/0
30.12.2014 12:20

V63a56l65e38r41i73e 57W96e27b36e13r59o93v20á 1932980187760

co to tady píšete za blbosti, bylo to naopak velmi hladké a ukázkové přistání. Vy namáháte asi moc mozek, což je horší než ten nevytažený podvozek.:-P

0/−2
30.12.2014 6:23

Š19i11m36o50n 28Č73u59d54a 8718709857306

Valerie, jste nevzdelana a o letani nic nevite, tak prosim drzte tu svoji diru. Ukazkove pristani se 747 vypada treba takhle:

https://www.youtube.com/watch?v=aUnNXLzotBY

Ale rozhodne ne v krizovce to, co predvedli.

+1/−3
30.12.2014 9:38

J90a74k95u31b 70Š13a40f82a27n91d98a 7725837471131

Naopak. Pokud s tím praštíte ale jen tak, že to poberou tlumiče tak neodskočíte. Pokud s tím praštíte více, odskočíte. Ale také klidně odskočíte pokud se dotknete lehounce kdy tlumiče ještě moc nepůsobí.

0/−1
30.12.2014 8:01

Š19i97m36o76n 55Č41u87d98a 8208169857466

Tak se na to video kouknete ;)

0/0
30.12.2014 9:42

M64i11c89h54a82l 46J71a63r41o72š 7734280282125

Jak je možné, že se takováto banální závada stále ještě občas vyskytne? Takových údržbových plánů a revizí, a stejně...

0/−2
30.12.2014 0:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.