Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Boeingu se zasekl podvozek, piloti riskantní přistání zvládli

Na londýnském letišti Gatwick nouzově přistálo letadlo společnosti Virgin Atlantic. Piloti boeingu směřujícího do Las Vegas záhy po startu zjistili, že stroji fungují jen tři zadní podvozky ze čtyř. Letadlo před přistáním dlouho kroužilo nad jižní Anglií, aby spálilo palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76e79t69r 37N37o33v79á10k 8545129510

BOREC 

kapitán i celá posádka  R^

+1/0
30.12.2014 22:04

R98a19d78e48k 29T87r41n 2712836514157

Tady je to zase samý odborník ;-D

0/0
30.12.2014 22:02

E49m54i68l 53D93o42č48e53k16a67l 9889110395759

Nejsem sice odborník, ale na můj vkus hasiči i záchranáři měli docela zpoždění...

0/0
30.12.2014 21:45

T74o31m33á27š 62T61a94t52í89č95e26k 5510322150868

Já spíš nechápu, proč s tím poněkud porouchaným podvozkem nepřistáli až v té Americe... 8-o

0/−3
30.12.2014 17:12

O97n87d65ř70e71j 39Č25a68p83k39a 6471611103954

Otáčeli se kvůli poruše hydrauliky, ne kvůli závadě na podvozku. To, že se jim při nouzovém vysunutí (elektricky se odjistí, vypadne vlastní vahou a dole ho zablokují západky) pravá vnější noha zasekla, byla jen komplikace navíc.

+1/0
30.12.2014 18:04

P20e95t63r 72K36o52l19á43ř 2668187784331

Pěkně přistál ....

+1/0
30.12.2014 14:42

B16o85h18u12m60i60l 30T89r43o44c80h60t43a 2606946573854

Vše již mohou vyřešit jak piloti s počítačem po zadání do počítače daného problému a počítač, který má veškerá data i z čidel na palubě letadla, stav paliva, váhu letounu a pod. neustále průběžně informuje posádku jak vysoké je nebezpečí v dané situaci i ze zemně mohou podávat inženýři své rady znalostí systému podvozku, ale nebezpečí je vždy vysoké u letecké přepravy i když počítačové systémy mnoho rizik pomáhají zvládat rychle a bezpečně, tak mnoho krásných prožitků v letadlech i vzletů i přistání !!

0/0
30.12.2014 13:51

J38a27r43o87s14l85a76v 80K35a93d13l67e65c 5161879252491

Tak ono s minimem paliva, když už víte, že dosednout musíte napoprvé a nevíte jak to dopadne... to jsou nervy, kdy i takovéto plácnutí o zem je vlastně výhrou...

0/0
30.12.2014 10:27

T56o85m27á49š 58H82o46u27š44k87a 2585163124977

A´t se vyjádří někdo kdo v to lítá (pilotuje). Třeba tu šuplo proto, aby dokázal udržet pravé křídlo bez kontaktu.

0/0
30.12.2014 10:44

Š66i91m11o85n 82Č60u67d11a 8108409317346

Paliva maji prad mraky. Suplo to, protoze byl vystreslej a neumel si s tim poradit.

0/−1
30.12.2014 16:10

P65e26t32r 77F38r91ý44d92e13k 7199391469793

Ale oni nepristavali s minimem paliva...

0/−3
30.12.2014 14:17

P44e96t69r 68K96o28l73á33ř 2948467754631

ale ano ...

+3/0
30.12.2014 14:42

T29o15m64á80š 55H84o85u28š33k26a 2295943664587

Bré jitro.

Nejsem pilot. To dosednutí není dosednutí, ale dopadnutí. Chtělo by se věřit, že prostě na posledních 10 metrech díky turbulenci propadnul. Ale to se děje v létě.

Řekl bych spíše, že tak dlouho natahoval až ztratil rychlost a šel dolů Prostě v takové situaci průšvih, který naštěstí ty 3 nohy ustály.

+1/−3
30.12.2014 9:39

O65t71t18o 94P56e61t64e16r48k62a 4973421125218

Koukal jsem na to ještě jednou a to švihnutí o ranvej bylo vážně extrémní. Nikdy jsem nedržel v ruce žádnou příručku o létání, ale vážně pochybuji, že by to bylo "dle manuálu". Osobně bych se při takovém fest dopadu a asymetrickém rozložení podpěrných bodů bál, aby se křídlo nedotklo ranveje. Ale co, dopadlo to dobře, naštěstí:-)

+2/0
30.12.2014 10:02

V56a11c69l79a55v 23C19a86d78e22k 7570341529273

Kdyby jste byl pilot tak by jste vedel ze pristani je rizeny pad.

To natahovani se nazyva vydrz a je soucasti kazdeho pristani.

Pilot vedel co dela potreboval sedat na co nejnizi rychlosti kdyby to ta noha nevydrzela a letadlo by seklo jednim kridlem o zem.

+2/−1
30.12.2014 14:34

Š55i27m77o74n 12Č48u62d12a 8248109887236

Vy jste vazne ... vyrdz tam prave zadna nebyla, proste s tim prastil misto toho, aby snizil vertikalni rychlost klesani. To je ten problem!

0/−1
30.12.2014 16:12

J98i22ř66í 11K82o22u81k 5738701329554

Prave naopak. Bouchnul s tim a hned zvletl proto, aby se tim bouchnutim podvozek uvolnil a pri zvednuti zajistil v radne poloze. Kdyz by po tom bouchnuti nezvletl, tak pripadne uvolneni toho porouchaneho podvozku by se tento nezajistil ve spravne poloze. :-)

0/0
30.12.2014 22:10

O48n48d53ř49e78j 91Č95a46p32k18a 6461601303844

On je trošku problém v tom, že normálně nepřistávají s částí hydrauliky mimo provoz, takže se to letadlo chová trošku jinak. Tohle si pilot zkusí párkrát za život na simulátoru a pochybuju, že přitom zkoušejí variantu, že se podvozek při nouzovém otevření sekne.

+1/0
30.12.2014 15:55

O32t39t63o 58P54e85t69e90r41k24a 4953291775388

Dopadlo to skvěleR^ Nicméně, pokud to tedy nebyl záměr (proč by měl být?), praštil s tím o ranvej jak s pytlem brambor:-) Jako běžného pasažéra mě těší, že podvozky vydrží i takový náraz, a taky příjemné zjištění, že se letadlo při závěrečném zpomalení neopřelo o křídloR^

+3/0
30.12.2014 9:34

T44o51m78á56š 32H70o38u35š58k97a 2835203274637

někde na webu je přistání s předním kolem kolmo ke směru jízdy. Po dosednutí brousil o ranvej tu vzpěru (kolo zmizlo v oni) a zastavil s polovinou původní nohy. Tam bych věřil, že ji ulomí a ono ne.

0/0
30.12.2014 9:42

P65e15t61r 61F46r25ý59d82e28k 7259261459853

Podvozky vydrzi jeste mnohem vetsi zatez...

0/0
30.12.2014 14:19

P57e16t38r 52N58ě23m66e11č80e39k 1892384582563

Respekt a palec nahoru!

+4/−1
30.12.2014 9:19

I96v79o 65J73a44n68á15č34e36k 8613443821612

Jak tak pročítám diskuzi, tak koukám, že většina diskutujících to co je napsáno oppravdu sežralo i s navijákem a dokonce se za to bijou i v rámci diskuze. Předpokládám, že se jedná o ty, kteří si myslí, že letadla tohoto typu létají na letecký benzín, jak jsem se dneska dočetl zde v jiném článku. ;-(

+1/0
30.12.2014 8:57

I78v61o 33J62a39n85á84č80e28k 8293543341952

Ups, teda horší článek už jsem dlouhou dobu neviděl, stále platí, že dneska může psát každý i když vůbec nemá tušení o čem píše. Rv

+1/0
30.12.2014 8:53

J59a61n 84K74r71p32e86c 5686613124612

to ze nejsou zadni raneni jeste nutne nemusi znamenat dobrou zpravu...

0/−3
30.12.2014 8:21

V50a81l76e79r32i79e 76W18e75b61e87r49o57v75á 1602510737740

proč sem vždycky dáváte tak špatná videa, toto video s přistáním je lepší

https://www.youtube.com/watch?v=JoWS_SHe4gU

+5/0
30.12.2014 6:20

O78n60d20ř48e47j 18Š53r49á61m89e21k 3943910261589

Protože najít lepší video dá moc práce a už by nestihli umístit tam logo idnes.

+2/0
30.12.2014 7:38
Foto

P70a21v57e19l 15Č58e48r52n46í58k 1438715220360

Možná jde někdy o copyright. Ne vše si můžou vzít [ukrást] z youtube.

0/0
30.12.2014 10:55

M97i21c80h23a92l 82C51h51a12l43u67p36a 6818280859953

Ale odkaz sem dát můžou.

0/0
30.12.2014 12:20

M80i68l70o90s 85V64a12l41y 8676262407182

Videl jsem 2x, ze u mensich letadel to druhe pod nim za letu podvozek opravil..... asi na ty vetsi koraby nejsou nikterak pripraveni... Chtel jsem jen napsat, jestli nejaky cikan se na podvozku letadla zadarmiko nechtel dostat do juesej ;-D coz uz se stalo take nekolikrat _ NO NEKUP TO !!R^  MM mas tu rybicku. H0P R^:-P

0/0
30.12.2014 5:25

M89i13c45h41a22l 62M78i40l80l97e43r 9176292199232

jak poukazali povolani odbornici na Sky a BBC, piloti poznali hned po startu pri vytahovani podvozku, ze neco neni vporadku a ze je problem s hydraulikou. Vedle toho, ze piloti postup[ovali podle predpisu v takovem pripade, da rozum i laikum, ze neni mozne letet -viz dole podle navodu nekterych zdejsich "expertu" - do cilove destinace s umyslem "treba se nam to cestou rozbehne", kdyz piloti ani nemohli dost dobre vedet, jestli problem s hydraulikou se tyka pouze podvozku.

Duvod proc letadlo krouzilo: aby si odbornici na letisti mohli detailne prohlednout letadlo zespodu a dat vedet situaci pilotum.

Dale za ucelem vypousteni paliva, aby se snizila pristavaci hmotnost letadla.

+1/0
30.12.2014 2:34

K50a77t75e29ř65i50n76a 74H11a31l50a43š18k48o54v76á 1515435773217

krouzili primarne proto, aby pri pristani nebylo v nadrzi palivo, ktere by mohlo zacit horet.

+3/−4
30.12.2014 6:23
Foto

O40n31d94r68e64j 17K65u98r69c 9376822665548

Letadlo krouzilo, aby spalilo palivo a dostalo se nejakou normalni pristavaci hmotnost. Maximalni pristavaci hmostnost je o dost nizsi, nez maximalni vzletova, takze to museli spalit. Kdyz o tom vite kulovy, tak budte radsi zticha ;-O

+6/−2
30.12.2014 6:52

V88l90a89d49i20m51í32r 22M38e44n20d71i 3282709901366

Šéfe,ono existuje aj iná možnosť ako sa zbaviť nadbytočného paliva aby sa dosiahla MLW,môže sa vypúšťať počas letu,takže nemusí sa to bezpodmienečne spotrebovať-spáliť.

0/0
30.12.2014 12:34

M31a90r73t51i96n 82D28o82l16a63n57s83k77ý 3153738476829

Je vidět , že kulový víte vy i redakce, přebytečné palivo se napálí ale vypouští :-D

+1/0
30.12.2014 18:59
Foto

O88n28d57r64e36j 41K90u54r98c 9126852835968

V 5000ft AGL, to jste frajer...

0/0
30.12.2014 22:47
Foto

O46n46d74r71e48j 45K19u25r56c 9166712165438

Po vzletu se podvozek nevytahuje, nybrz zatahuje/zasouva...

+1/−1
30.12.2014 6:52

Š55i93m48o43n 32Č70u71d88a 8398529427706

Ty piloty bych nechal vyrazit, az zcernaj. Hovada neuveritelny. Maji jeden podvozek v pytli a prastili s tim o zem jeste s odskokem, misto lehkeho dosednuti. Odskok, je to nejhorsi, co pilot muze pri pristani udelat. Namaha podvozek a hrozi padem. ;-O

+1/−17
30.12.2014 0:58

M93i59c82h96a97l 79M41i97l19l27e21r 9196152669372

pan je zrejme expert, pilot s komercni licenci opravnujici ho letat s B747

?

:-P

Zajimave, ze tvuj vyrok se diametralne lisi od vyroku zkusenych britskych pilotu B747 mluvicich v primem prenosu na Sky.

Asi bys je a s nimi kapitana B747 Virgin Atlantic mel jit ucit.

+9/−1
30.12.2014 2:22

Š37i67m41o21n 85Č58u92d84a 8968159647786

Na rozdil od vas, pilotni prukaz doopravdy mam.

+1/−1
30.12.2014 9:35

M25i22c18h17a92l 41J10a53r85o36š 7274580352395

Máte ho na letadlo, s kokpitem 7 metrů na dráhou?

+1/0
30.12.2014 9:48

Š17i33m38o81n 38Č37u65d43a 8438309967406

Sorvnejte si to, vy inteligente, a pak mluvte:

https://www.youtube.com/watch?v=aUnNXLzotBY

0/0
30.12.2014 16:15

M55i22c10h73a84l 90J42a11r26o85š 7114190272775

Na tomhle létáte? To jsme tedy kolegové, já ve Frankfurtu u letky 744 pracoval. Takže se podívám, jestli je tam nějaký Čuda mezi zaměstnanci.

0/0
1.1.2015 18:45

J14a22r51d11a 49B81r84a56b50e69n56e24c 1760364229806

a létáte s Čmelákem

+1/0
30.12.2014 11:51

M77i86c19h62a84l 87C53h22a50l36u25p34a 6228300329283

Tak to je snad známý fakt, že na diskuzích idnesu jsou odborníci na všechno. Neexistuje problém, který by nedokázali za pár minut vyřešit.

0/0
30.12.2014 12:20

V63a60l33e53r91i42e 79W24e55b98e71r40o26v70á 1232160877440

co to tady píšete za blbosti, bylo to naopak velmi hladké a ukázkové přistání. Vy namáháte asi moc mozek, což je horší než ten nevytažený podvozek.:-P

0/−2
30.12.2014 6:23

Š18i23m10o64n 91Č26u68d38a 8608239667606

Valerie, jste nevzdelana a o letani nic nevite, tak prosim drzte tu svoji diru. Ukazkove pristani se 747 vypada treba takhle:

https://www.youtube.com/watch?v=aUnNXLzotBY

Ale rozhodne ne v krizovce to, co predvedli.

+1/−3
30.12.2014 9:38

J44a29k46u38b 59Š26a13f68a88n45d16a 7945177851251

Naopak. Pokud s tím praštíte ale jen tak, že to poberou tlumiče tak neodskočíte. Pokud s tím praštíte více, odskočíte. Ale také klidně odskočíte pokud se dotknete lehounce kdy tlumiče ještě moc nepůsobí.

0/−1
30.12.2014 8:01

Š22i94m79o22n 19Č45u76d22a 8188289987676

Tak se na to video kouknete ;)

0/0
30.12.2014 9:42

M16i83c62h81a66l 57J93a64r51o92š 7874200962125

Jak je možné, že se takováto banální závada stále ještě občas vyskytne? Takových údržbových plánů a revizí, a stejně...

0/−2
30.12.2014 0:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.