Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Boeingu se zasekl podvozek, piloti riskantní přistání zvládli

Na londýnském letišti Gatwick nouzově přistálo letadlo společnosti Virgin Atlantic. Piloti boeingu směřujícího do Las Vegas záhy po startu zjistili, že stroji fungují jen tři zadní podvozky ze čtyř. Letadlo před přistáním dlouho kroužilo nad jižní Anglií, aby spálilo palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82e10t91r 92N57o18v59á79k 8175239320

BOREC 

kapitán i celá posádka  R^

+1/0
30.12.2014 22:04

R32a51d51e37k 70T65r18n 2282946874597

Tady je to zase samý odborník ;-D

0/0
30.12.2014 22:02

E13m58i84l 76D54o60č14e34k90a35l 9739540215439

Nejsem sice odborník, ale na můj vkus hasiči i záchranáři měli docela zpoždění...

0/0
30.12.2014 21:45

T79o17m69á94š 57T15a27t62í76č93e17k 5840102310728

Já spíš nechápu, proč s tím poněkud porouchaným podvozkem nepřistáli až v té Americe... 8-o

0/−3
30.12.2014 17:12

O97n12d16ř67e32j 95Č42a18p79k63a 6971741823314

Otáčeli se kvůli poruše hydrauliky, ne kvůli závadě na podvozku. To, že se jim při nouzovém vysunutí (elektricky se odjistí, vypadne vlastní vahou a dole ho zablokují západky) pravá vnější noha zasekla, byla jen komplikace navíc.

+1/0
30.12.2014 18:04

P96e57t95r 39K93o89l58á48ř 2328467814421

Pěkně přistál ....

+1/0
30.12.2014 14:42

B49o81h89u69m69i60l 82T60r92o32c66h86t87a 2466476973884

Vše již mohou vyřešit jak piloti s počítačem po zadání do počítače daného problému a počítač, který má veškerá data i z čidel na palubě letadla, stav paliva, váhu letounu a pod. neustále průběžně informuje posádku jak vysoké je nebezpečí v dané situaci i ze zemně mohou podávat inženýři své rady znalostí systému podvozku, ale nebezpečí je vždy vysoké u letecké přepravy i když počítačové systémy mnoho rizik pomáhají zvládat rychle a bezpečně, tak mnoho krásných prožitků v letadlech i vzletů i přistání !!

0/0
30.12.2014 13:51

J41a59r39o44s41l78a45v 20K54a15d41l23e59c 5781699842891

Tak ono s minimem paliva, když už víte, že dosednout musíte napoprvé a nevíte jak to dopadne... to jsou nervy, kdy i takovéto plácnutí o zem je vlastně výhrou...

0/0
30.12.2014 10:27

R55a59d27a20n 92K46u91b31a38n73t 1893190519570

A´t se vyjádří někdo kdo v to lítá (pilotuje). Třeba tu šuplo proto, aby dokázal udržet pravé křídlo bez kontaktu.

0/0
30.12.2014 10:44

Š51i60m58o90n 86Č51u96d18a 8128549587256

Paliva maji prad mraky. Suplo to, protoze byl vystreslej a neumel si s tim poradit.

0/−1
30.12.2014 16:10

P54e51t47r 42F52r96ý11d97e89k 7869791789473

Ale oni nepristavali s minimem paliva...

0/−3
30.12.2014 14:17

P22e47t23r 13K15o54l11á12ř 2578887624101

ale ano ...

+3/0
30.12.2014 14:42

R87a82d42a91n 47K56u72b60a77n91t 1503830949310

Bré jitro.

Nejsem pilot. To dosednutí není dosednutí, ale dopadnutí. Chtělo by se věřit, že prostě na posledních 10 metrech díky turbulenci propadnul. Ale to se děje v létě.

Řekl bych spíše, že tak dlouho natahoval až ztratil rychlost a šel dolů Prostě v takové situaci průšvih, který naštěstí ty 3 nohy ustály.

+1/−3
30.12.2014 9:39

O92t18t52o 66P63e79t78e52r73k14a 4833141965988

Koukal jsem na to ještě jednou a to švihnutí o ranvej bylo vážně extrémní. Nikdy jsem nedržel v ruce žádnou příručku o létání, ale vážně pochybuji, že by to bylo "dle manuálu". Osobně bych se při takovém fest dopadu a asymetrickém rozložení podpěrných bodů bál, aby se křídlo nedotklo ranveje. Ale co, dopadlo to dobře, naštěstí:-)

+2/0
30.12.2014 10:02

V57a22c95l61a83v 42C64a23d67e15k 7510391169283

Kdyby jste byl pilot tak by jste vedel ze pristani je rizeny pad.

To natahovani se nazyva vydrz a je soucasti kazdeho pristani.

Pilot vedel co dela potreboval sedat na co nejnizi rychlosti kdyby to ta noha nevydrzela a letadlo by seklo jednim kridlem o zem.

+2/−1
30.12.2014 14:34

Š68i30m95o39n 17Č83u60d91a 8588909347816

Vy jste vazne ... vyrdz tam prave zadna nebyla, proste s tim prastil misto toho, aby snizil vertikalni rychlost klesani. To je ten problem!

0/−1
30.12.2014 16:12

J31i44ř19í 37K18o43u59k 5728131659944

Prave naopak. Bouchnul s tim a hned zvletl proto, aby se tim bouchnutim podvozek uvolnil a pri zvednuti zajistil v radne poloze. Kdyz by po tom bouchnuti nezvletl, tak pripadne uvolneni toho porouchaneho podvozku by se tento nezajistil ve spravne poloze. :-)

0/0
30.12.2014 22:10

O87n98d62ř65e78j 49Č47a24p34k73a 6601831523184

On je trošku problém v tom, že normálně nepřistávají s částí hydrauliky mimo provoz, takže se to letadlo chová trošku jinak. Tohle si pilot zkusí párkrát za život na simulátoru a pochybuju, že přitom zkoušejí variantu, že se podvozek při nouzovém otevření sekne.

+1/0
30.12.2014 15:55

O54t96t23o 47P64e62t15e37r11k21a 4293141395958

Dopadlo to skvěleR^ Nicméně, pokud to tedy nebyl záměr (proč by měl být?), praštil s tím o ranvej jak s pytlem brambor:-) Jako běžného pasažéra mě těší, že podvozky vydrží i takový náraz, a taky příjemné zjištění, že se letadlo při závěrečném zpomalení neopřelo o křídloR^

+3/0
30.12.2014 9:34

R18a79d42a24n 13K35u18b39a54n27t 1813520219750

někde na webu je přistání s předním kolem kolmo ke směru jízdy. Po dosednutí brousil o ranvej tu vzpěru (kolo zmizlo v oni) a zastavil s polovinou původní nohy. Tam bych věřil, že ji ulomí a ono ne.

0/0
30.12.2014 9:42

P10e18t69r 60F65r29ý63d45e45k 7359481129883

Podvozky vydrzi jeste mnohem vetsi zatez...

0/0
30.12.2014 14:19

P60e96t51r 46N73ě19m50e15č53e40k 1452804272103

Respekt a palec nahoru!

+4/−1
30.12.2014 9:19

I24v51o 95J65a22n51á39č37e92k 8503683481192

Jak tak pročítám diskuzi, tak koukám, že většina diskutujících to co je napsáno oppravdu sežralo i s navijákem a dokonce se za to bijou i v rámci diskuze. Předpokládám, že se jedná o ty, kteří si myslí, že letadla tohoto typu létají na letecký benzín, jak jsem se dneska dočetl zde v jiném článku. ;-(

+1/0
30.12.2014 8:57

I42v71o 44J17a75n10á45č57e41k 8123803171422

Ups, teda horší článek už jsem dlouhou dobu neviděl, stále platí, že dneska může psát každý i když vůbec nemá tušení o čem píše. Rv

+1/0
30.12.2014 8:53

J69a69n 55K77r33p79e47c 5296493934492

to ze nejsou zadni raneni jeste nutne nemusi znamenat dobrou zpravu...

0/−3
30.12.2014 8:21

V68a35l60e59r32i14e 10W76e35b98e18r42o19v32á 1692790807520

proč sem vždycky dáváte tak špatná videa, toto video s přistáním je lepší

https://www.youtube.com/watch?v=JoWS_SHe4gU

+5/0
30.12.2014 6:20

O81n48d25ř58e78j 80Š68r80á25m27e88k 3113890921779

Protože najít lepší video dá moc práce a už by nestihli umístit tam logo idnes.

+2/0
30.12.2014 7:38
Foto

P94a48v49e48l 85Č34e37r12n13í80k 1428615360460

Možná jde někdy o copyright. Ne vše si můžou vzít [ukrást] z youtube.

0/0
30.12.2014 10:55

M54i63c98h66a76l 66C54h33a19l55u79p89a 6508880829873

Ale odkaz sem dát můžou.

0/0
30.12.2014 12:20

M34i19l24o64s 24V82a29l40y 8936272547462

Videl jsem 2x, ze u mensich letadel to druhe pod nim za letu podvozek opravil..... asi na ty vetsi koraby nejsou nikterak pripraveni... Chtel jsem jen napsat, jestli nejaky cikan se na podvozku letadla zadarmiko nechtel dostat do juesej ;-D coz uz se stalo take nekolikrat _ NO NEKUP TO !!R^  MM mas tu rybicku. H0P R^:-P

0/0
30.12.2014 5:25

M21i76c46h28a41l 44M69i62l88l44e22r 9356332709382

jak poukazali povolani odbornici na Sky a BBC, piloti poznali hned po startu pri vytahovani podvozku, ze neco neni vporadku a ze je problem s hydraulikou. Vedle toho, ze piloti postup[ovali podle predpisu v takovem pripade, da rozum i laikum, ze neni mozne letet -viz dole podle navodu nekterych zdejsich "expertu" - do cilove destinace s umyslem "treba se nam to cestou rozbehne", kdyz piloti ani nemohli dost dobre vedet, jestli problem s hydraulikou se tyka pouze podvozku.

Duvod proc letadlo krouzilo: aby si odbornici na letisti mohli detailne prohlednout letadlo zespodu a dat vedet situaci pilotum.

Dale za ucelem vypousteni paliva, aby se snizila pristavaci hmotnost letadla.

+1/0
30.12.2014 2:34

K92a68t94e82ř48i28n25a 56H33a46l71a32š70k43o67v71á 1585225173227

krouzili primarne proto, aby pri pristani nebylo v nadrzi palivo, ktere by mohlo zacit horet.

+3/−4
30.12.2014 6:23

O42n19d60r58e16j 28K29u97r89c 9956872405528

Letadlo krouzilo, aby spalilo palivo a dostalo se nejakou normalni pristavaci hmotnost. Maximalni pristavaci hmostnost je o dost nizsi, nez maximalni vzletova, takze to museli spalit. Kdyz o tom vite kulovy, tak budte radsi zticha ;-O

+6/−2
30.12.2014 6:52

V54l35a70d98i44m15í28r 94M29e23n80d68i 3222979291306

Šéfe,ono existuje aj iná možnosť ako sa zbaviť nadbytočného paliva aby sa dosiahla MLW,môže sa vypúšťať počas letu,takže nemusí sa to bezpodmienečne spotrebovať-spáliť.

0/0
30.12.2014 12:34

M71a63r23t26i57n 94D83o18l46a75n29s97k27ý 3663368576409

Je vidět , že kulový víte vy i redakce, přebytečné palivo se napálí ale vypouští :-D

+1/0
30.12.2014 18:59

O78n26d18r96e71j 24K17u87r26c 9226952785888

V 5000ft AGL, to jste frajer...

0/0
30.12.2014 22:47

O93n30d10r76e27j 42K74u24r93c 9586512625618

Po vzletu se podvozek nevytahuje, nybrz zatahuje/zasouva...

+1/−1
30.12.2014 6:52

Š67i84m30o77n 61Č85u32d37a 8438809217336

Ty piloty bych nechal vyrazit, az zcernaj. Hovada neuveritelny. Maji jeden podvozek v pytli a prastili s tim o zem jeste s odskokem, misto lehkeho dosednuti. Odskok, je to nejhorsi, co pilot muze pri pristani udelat. Namaha podvozek a hrozi padem. ;-O

+1/−17
30.12.2014 0:58

M10i49c16h37a41l 82M86i38l56l81e98r 9966502499932

pan je zrejme expert, pilot s komercni licenci opravnujici ho letat s B747

?

:-P

Zajimave, ze tvuj vyrok se diametralne lisi od vyroku zkusenych britskych pilotu B747 mluvicich v primem prenosu na Sky.

Asi bys je a s nimi kapitana B747 Virgin Atlantic mel jit ucit.

+9/−1
30.12.2014 2:22

Š82i26m83o67n 65Č43u19d55a 8318679487596

Na rozdil od vas, pilotni prukaz doopravdy mam.

+1/−1
30.12.2014 9:35

M19i55c60h59a48l 88J52a27r92o68š 7864620752635

Máte ho na letadlo, s kokpitem 7 metrů na dráhou?

+1/0
30.12.2014 9:48

Š33i15m85o85n 32Č37u22d91a 8498219597236

Sorvnejte si to, vy inteligente, a pak mluvte:

https://www.youtube.com/watch?v=aUnNXLzotBY

0/0
30.12.2014 16:15

M54i89c89h92a84l 68J91a32r77o82š 7954310592185

Na tomhle létáte? To jsme tedy kolegové, já ve Frankfurtu u letky 744 pracoval. Takže se podívám, jestli je tam nějaký Čuda mezi zaměstnanci.

0/0
1.1.2015 18:45

J96a32r11d24a 39B30r90a11b19e14n69e45c 1450214479276

a létáte s Čmelákem

+1/0
30.12.2014 11:51

M15i48c10h34a43l 62C36h98a83l27u69p52a 6858500199633

Tak to je snad známý fakt, že na diskuzích idnesu jsou odborníci na všechno. Neexistuje problém, který by nedokázali za pár minut vyřešit.

0/0
30.12.2014 12:20

V35a23l39e88r90i35e 81W38e32b52e79r84o33v48á 1322800837590

co to tady píšete za blbosti, bylo to naopak velmi hladké a ukázkové přistání. Vy namáháte asi moc mozek, což je horší než ten nevytažený podvozek.:-P

0/−2
30.12.2014 6:23

Š76i56m31o35n 74Č43u94d11a 8408219597476

Valerie, jste nevzdelana a o letani nic nevite, tak prosim drzte tu svoji diru. Ukazkove pristani se 747 vypada treba takhle:

https://www.youtube.com/watch?v=aUnNXLzotBY

Ale rozhodne ne v krizovce to, co predvedli.

+1/−3
30.12.2014 9:38

J25a68k94u16b 19Š32a80f57a35n79d66a 7705127891821

Naopak. Pokud s tím praštíte ale jen tak, že to poberou tlumiče tak neodskočíte. Pokud s tím praštíte více, odskočíte. Ale také klidně odskočíte pokud se dotknete lehounce kdy tlumiče ještě moc nepůsobí.

0/−1
30.12.2014 8:01

Š51i74m44o94n 87Č68u35d73a 8618419107486

Tak se na to video kouknete ;)

0/0
30.12.2014 9:42

M95i93c88h94a70l 77J83a37r20o88š 7274380102105

Jak je možné, že se takováto banální závada stále ještě občas vyskytne? Takových údržbových plánů a revizí, a stejně...

0/−2
30.12.2014 0:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.