Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie jako u jihokorejského trajektu v Evropě nehrozí, říká kapitán

Záchrana cestujících z trajektu Norman Atlantic se vydařila. Podle českého kapitána Karla Zemana byla tak rychlá, jak počasí dovolilo. Pasažérům radí, aby v podobných situacích věřili důstojníkům. Jarní tragédie, při níž kvůli špatnému rozhodnutí posádky zemřely stovky Korejců, podle něj v Evropě nehrozí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a69r46o94s47l70a32v 31K94a73d29l53e77c 5961209712181

Nejvíce problémoví lidé si právě myslí, že se jim to stát nemůže a pak hysterčí... vždycky se všechno může stát;-D

0/0
30.12.2014 16:22

P97e40t80r 28V78l84a15d36i35m65í12r 47Č80e42r77m42á87k 8743887195204

Precisně formulované odborné stanoviskoR^

0/0
29.12.2014 23:07

M20a27r73t88i10n 40Z96i15k56m16u22n60d 7265165724541

Kdepak, tohle se v Evropě stát nemůže. Třeba Costa Concordia si vesele brázdí vody dál...

0/0
29.12.2014 21:33

S86t62e83f41a67n21o 15S29i83n23i40g51a21g88l31i31a 3618977873221

Podle poslednich zprav na TGcom24 ( http://www.tgcom24.mediaset.it/video/ )

je jednou z moznosti vzniku pozaru kamion s prilis vysokou nastavbou, ktera se opirala o strop nakladoveho prostoru, a pohybem lodi doslo ke vzniku jisker, ktere se pak zmenili v pozar.

0/0
29.12.2014 20:57

I16r39e78n54a 18P31l78a58c89h86e63t35k14o87v10á 1216144776510

nemuze? hmm :-/

0/0
29.12.2014 20:47

J97i22ř53í 15H85o98r54á93k 5664835905970

tak jak to tu čtu...my Češi, my máme klíče od všeho.... [>-]

0/0
29.12.2014 19:45

J28a28r59m47i57l82a 39P33í46c42h55o39v95á 5592147464333

Zvládli to perfektně!

0/0
29.12.2014 19:44

M87a19r26t83i55n 89V98o62j33á91č55e62k 9372218748977

tak to je těžko říct ....zřejmě pozůstalí budou mít asi jiný názor ,ale těžko se dostane běžný občan k informacím jestli to bylo perfektně zvládnuté

0/0
30.12.2014 7:15

F17r54a49n52t37i74š53e15k 64S66c24h18l36i93c18h70t78s 9735742231725

Může:

1987 - Zkáza lodi Herald of Free Enterprise

28. září 1994 . Zkáza lodi Estonia

Ale taky požáry tunelů pod Kanálem 1996, 2008, 2010, 2012.

Modlil jsem se, aby nedošlo k velké tragédii opět!

Nevím, za jakých okolností zahynuli ti nešťastníci. Ale věřím, že zachránci udělali vše v daných podmínkách pro záchranu. Díky!

0/0
29.12.2014 18:55

J38o59s83e34f 90M83i70c19h31a80l40č17í24k 1968919825459

Kdo absolvoval na trajektu bezpečnostní školení u tak krátké plavby, ať zvedne ruku.

0/0
29.12.2014 18:54

J80o50s40e49f 34M42i47c24h65a60l54č65í41k 1108339745719

(dá mínusko) :)

0/0
29.12.2014 18:56
Foto

M78i93c65h28a46l 90B82ě94l42k84a 3832112214969

Hezký večer, například cesta trajektem z Neapole na ostrov Capri trvá, pokud se nemýlím, něco přes půl hodiny. A začíná bezpečnostním školením ne nepodobným tomu z letadel. Cvičný poplach je samozřejmě něco jiného.

0/0
29.12.2014 20:13
Foto

M25i86c42h92a33l 82B32ě13l27k46a 3192342324259

Omlouvám se, ta půlhodinka byla ze Sorrenta.

0/0
29.12.2014 20:18

J52a88r80m16i41l52a 28M97a27c27h44o59v56á 9535904578634

...ale z Neapole na Capri to není déle...nemáte se za co omlouvat :-)

0/0
29.12.2014 20:45

J23o53s63e38f 77M97i17c10h91a48l74č76í28k 1188229675669

A pro cvičný poplach platí jaká pravidla? Dalo by se zjistit? Protože na trajektu (nejenom) z Řecka do Itálie při době plavby kolem 24h nebývá. Pravděpodobně to funguje jenom u dlouhých plaveb např. zaoceánskou lodí...?

0/0
29.12.2014 22:27

V52l53a14s77t68i68m77i27l 69S25v57o73b35o77d21a 7693828945794

Tomu nadpisu se musím smát :-). Jestliže záchrana trvala cca den a půl, tak prostě v případě, že se do lodi udělá díra jak vrata a loď se odporoučí ke dnu třeba do dvou hodin, zařve tam prostě mraky lidí. Teď prostě měli štěstí, že šlo "jen" o požár, předpokládám, že ta loď je na hladině doteď.

0/0
29.12.2014 18:43

O68n86d73ř89e72j 16Č49a14p52k31a 6971181313904

Požár jim zničil větší část člunů (případně k nim odříznul přístup), tohle zase díra v lodi neudělá. Kapacita instalovaných člunů by měla stačit pro všechny na palubě.

0/0
29.12.2014 20:13

P89e11t47r 52J85a53k84u84b21e18s 5825585366654

Jaké štěstí, že se to stalo mimo sezonu a v celkem dosažitelném místě. Uvedenou trasu jsme jeli mnohokrát a bohudík vždy bez problémů.A tenhle trajekt patří k těm menším. Například Cruise Olympia od Minoan Lines pobere narvaná až 3000 lidí a 950 aut. Nechci ani pomyslet kdyby se to stalo uprostřed noci třeba na téhle lodi.

+3/0
29.12.2014 18:20

L69u63k17á45š 23V41l98k 2791789624406

A co teprve "Oasis of the seas". 6500 cestujících, 2400 posádka... :-P :-)

0/0
29.12.2014 18:25

A70l29e64š 35J95a71v16ů36r81e45k 2762739260960

dobrý rozhovor. R^

+1/−1
29.12.2014 18:08

J51i93r82i 74B65e17d24n79a82r 8432877245611

to nemuzou preskocit na jinou lod?

+2/−2
29.12.2014 18:05

L94u88k91á19š 32V83l22k 2241339304586

Nebo se teleportovat na Enterprise?

+5/0
29.12.2014 18:18

R25a45d75a31n 53K30u92b89a89n48t 1703470259140

to víš že jo. vemeš bidlo, odpíchneš se a letííííš a letíííš a.......

+1/0
29.12.2014 18:23

M22a55r25t90i45n 30V46o80j20á21č46e88k 9352538888147

a padáááš a padááááš  a pokud máš "štěstí" a doskočíš tak se přerazíš o palubu záchranného člunu:-/

0/0
30.12.2014 7:30

P81e27t72r 33M59a29r40e91č35e62k 1493971339228

Jel jste někdy na něčem podobném ?! To totiž není jako přeskočit z raftu na pramici. Rv

+1/0
29.12.2014 18:24

J33a51n 76S15l19a37d95k32ý 1878983220431

jste ďábel;-D

0/0
29.12.2014 18:26

M35a64r84t64i93n 48V10o85j65á53č73e90k 9542918258327

jistě že můžou -běžně se to dělá a pokud jsou lodi od sebe dál (což v bouři bývá)) tak se 1000lidí nahrne do vody a na jinou loď doplavou  mimochodem jen si představím lidi jsou na trajektu na nějaké horní palubě a přeskakují na nějakou záchrannou loď ,která je o dost nižší takže to mají 10-15m volným pádem ---asi bych se na to necejtil;-D

0/0
30.12.2014 7:22

A65n82t80o47n57í96n 86Č94í22ž30e44k 1608182584399

No, včera jsem byl dost skeptický - během celého dne zachránili asi 30 lidí a ani během noci to nebylo nijak ideální. Ale asi se zlepšilo počasí, takže se to naštěstí uspíšilo. Takže nyní těm lidem přeji, aby se z případných podchlazení apod. rychle dotali.

A jinak ke všem těm chytrákům - samozřejmě, že se může (a myslím, že je i vhodné) diskutovat o teplotě vody, vlnách, počasí... ale byl bych velmi zdrženlivý k tomu, abych z toho dělal jakékoliv závěry. Na to jsou jiní, kteří jsou přímo na místě, situaci znají a měli by vědět, jak v takových případech postupovat. Jak jsem psal výše - osobně se mi počáteční rychlost evakuace zdála pomalá, ale dá se předpokládat, že za konkrétních podmínek nic jiného dělat prostě nešlo.

A závěrem - snad se ukázalo, že kapitáni nejsou obecně Schetinové a i posádka často ví, jak má postupovat. A za to jim určitě patří ocenění.

+6/0
29.12.2014 17:28

P72a21v25e93l 75M17a69t67o10u97š47e55k 5790767848594

V Evropě se nic stát nemůže, tady všechno dělají opravdoví odborníci - hlavně na to všichni neustále spoléhejte a na tragédie, k nimž došlo, velkoryse zapomínejte (Concorde u Paříže, lanovka Kaprun, tunel pod Mt. Blancem, Studénka, nehoda vlaku ICE v německu, podobná nehoda nedávno ve Španělsku,...)! Ne, v Evropě se opravdu nic stát nemůže!

+8/−2
29.12.2014 17:14

H26a22n72a 66S14o28u73k85e38n76í88k52o73v14á 3485771176243

Doplním ještě trajekt estonia....:-(

+2/0
29.12.2014 17:20

M10i79c39h97a49l 25K94o24z79d49e20r50k17a 4270375701

Úplně bych nesouhlasil s tím Concordem. Jistě, mechanici udělali chybu když na letadlo, co vzlétalo před Concordem, namontovali zakázanou záplatu. A té odpadlé záplaty, si měl na dráze někdo všimnout. Ale jinak je to víc souhra nešťastných náhod než opomenutí a zanedbání.

+1/0
29.12.2014 19:34

P27e48t44r 90M34a54r46e39č65e97k 1283271939958

Že by se na evropských trajektech nemohlo stát něco podobného jako na onom korejském ? Pokud jde o lodi provozované nebo obsluhované Italy , či Řeky . Tam bych si nebyl tak jistý. Viz. kapitán Schettino.

+5/−1
29.12.2014 17:03

P58a69v48e64l 75M14a30t28o72u57š71e88k 5470347748864

Taková věc se samozřejmě může stát kdekoli. Ta nabubřelost a ignorace skutečností mne trochu děsí.

+3/0
29.12.2014 17:16

P70e25t13r 85K10o42l25á88ř 2558427984411

Evakuace trvající skoro dva dny s výsledkem sedmi mrtvých podle mne není zrovna ukázka ideální práce  ....

0/−34
29.12.2014 16:36

L50í96d76a 30J82e89l50í11n51k50o32v49á 4985740860296

Ano, jistě byste to ze suchozemského Česka zorganizoval lépe...zastavil silný vítr a velké vlny, které v oblasti v době požáru trajektu byly. Tak jen do toho, chytráku:-/

+26/0
29.12.2014 16:45

P44e16t22r 63K77o39l56á12ř 2908207584361

Lído, neposuzuj svět podle sebe, ne každý byl nejdál ve vedlejší vesnici ... Kupříkladu záchranné čluny jsou na vlny konstruované ...

0/−17
29.12.2014 16:57

L33í75d30a 70J30e85l32í60n93k68o63v44á 4345850260306

Ano, jsou, pokud neshoří...jak se prý na tomto trajektu stalo.

+1/0
29.12.2014 17:39

L91i62b86o34r 55P94l54a48č30e45k 2631202498741

Běžný internetový tlučhuba podobné drobné lapálie zvládá levou zadní, víme?

+13/0
29.12.2014 16:58

P39e72t40r 23K77o75l30á60ř 2298237524361

To se představuješ?

0/−13
29.12.2014 17:00

L34i74b51o77r 38P91l22a36č20e38k 2321332808371

A je vztahovačný. :-P

+9/0
29.12.2014 17:02

P30e81t50r 83K31o21l20á29ř 2398897134211

Já jsem napsal jen svůj názor ... Považuješ za rozumné mne proto urážet?

0/−3
29.12.2014 17:06

A18l49e98š 40J42a72v81ů29r70e78k 2952529160700

na základě čeho ten názor vytváříš ? Jsi expert na záchranné práce na otevřeném moři ? Píšeš z toho trajektu ?

+2/0
29.12.2014 18:10
Foto

A96n23n64a 10V49e17s42e49l54á 2470208446

Vy jste začal psát urážlivým způsobem jako první:

„Lído, neposuzuj svět podle sebe, ne každý byl nejdál ve vedlejší vesnici ... “ 

Nyní se divíte, že s vámi obdobně komunikují i ostatní, což je od vás hloupé. Pokud jste schopen sebereflexe, měl byste si vzít poučení pro příště...

+3/0
29.12.2014 18:51

V90i40t 25O15t45a60h73a27l 5835710369784

Vy jste tam byl? Tak gratuluji že už jste v pořádku doma.  Povídejte jaké chyby objektivně posádka a záchranáři udělali v případě těch 7 mrtvých... 

Já jsem tam nebyl, ale vím, co dokáže udělat s poškozenou lodí  vlnobití a bouře 100km od nejbližšího pobřeží. Stačí pak pár panikařících a hysterických cestujících - laiků a počet mrtvých se zněkolikanásobí proti případu, kdy se situace řeší organizovaně pod dohledem někoho zkušenějšího.

+6/0
29.12.2014 16:59

P94e59t50r 61M66a51r84e97č76e60k 1233951649388

Těžko soudit , víme? Když se kvůli vlnám nedařilo přirazit k lodi. A více vrtulníků současně  zřejmě nad lodí viset nemohlo.

0/0
29.12.2014 17:07

J50i95ř77í 67K93v61ě30š 1963816512131

No jo, zapomněli povolat Bruce Willise. Ten přeci vždycky všechny zachrání, ne? :-P

0/0
29.12.2014 17:09

P43e45t77r 88K86o35l86á84ř 2158897654801

To zní rozumně ...

0/0
29.12.2014 17:13

J81i13r62k22a 67H39o26n29c49ů 2164204771498

Norris, pane Kvěši, Chuck Norris ...

+1/0
29.12.2014 17:27

M25a76r74t57i97n 76V98o58j11á17č48e29k 9872738878187

no i jich dost postřílí -jestli se na podobný akce takový "čistič"hodí;-D

0/0
30.12.2014 7:27

J78i33ř59í 40H96o84v90o97r18k39a 8517346822255

Možná mají v předpisech cvičný poplach, ale minimálně od roku 1996, kdy jsem se poprvé přemisťoval trajektem na delší vzdálenost (Brindisi - Patras) jsem žádný takový nezažil. A to plavba trvala i přes 18 hodin.

0/0
29.12.2014 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.