Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie jako u jihokorejského trajektu v Evropě nehrozí, říká kapitán

Záchrana cestujících z trajektu Norman Atlantic se vydařila. Podle českého kapitána Karla Zemana byla tak rychlá, jak počasí dovolilo. Pasažérům radí, aby v podobných situacích věřili důstojníkům. Jarní tragédie, při níž kvůli špatnému rozhodnutí posádky zemřely stovky Korejců, podle něj v Evropě nehrozí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a63r19o22s90l84a49v 81K54a36d84l79e16c 5861979202131

Nejvíce problémoví lidé si právě myslí, že se jim to stát nemůže a pak hysterčí... vždycky se všechno může stát;-D

0/0
30.12.2014 16:22

P74e91t84r 39V68l53a25d39i63m55í63r 97Č36e53r24m46á44k 8703237295714

Precisně formulované odborné stanoviskoR^

0/0
29.12.2014 23:07

M83a58r84t96i14n 36Z97i24k52m33u45n15d 7425565654801

Kdepak, tohle se v Evropě stát nemůže. Třeba Costa Concordia si vesele brázdí vody dál...

0/0
29.12.2014 21:33

S62t30e19f93a81n36o 38S84i82n28i81g69a42g70l25i84a 3898407903431

Podle poslednich zprav na TGcom24 ( http://www.tgcom24.mediaset.it/video/ )

je jednou z moznosti vzniku pozaru kamion s prilis vysokou nastavbou, ktera se opirala o strop nakladoveho prostoru, a pohybem lodi doslo ke vzniku jisker, ktere se pak zmenili v pozar.

0/0
29.12.2014 20:57

I10r42e63n27a 26P25l21a32c27h92e92t96k57o64v81á 1496134356890

nemuze? hmm :-/

0/0
29.12.2014 20:47

J57i29ř98í 23H85o54r38á80k 6817177603255

tak jak to tu čtu...my Češi, my máme klíče od všeho.... [>-]

0/0
29.12.2014 19:45

J65a32r80m30i65l91a 76P65í25c16h66o89v34á 5832227774873

Zvládli to perfektně!

0/0
29.12.2014 19:44

M75a80r63t49i43n 23V10o28j77á71č87e43k 9382248668767

tak to je těžko říct ....zřejmě pozůstalí budou mít asi jiný názor ,ale těžko se dostane běžný občan k informacím jestli to bylo perfektně zvládnuté

0/0
30.12.2014 7:15

F90r41a34n82t61i83š20e58k 33S41c23h41l32i61c69h25t13s 9925412781605

Může:

1987 - Zkáza lodi Herald of Free Enterprise

28. září 1994 . Zkáza lodi Estonia

Ale taky požáry tunelů pod Kanálem 1996, 2008, 2010, 2012.

Modlil jsem se, aby nedošlo k velké tragédii opět!

Nevím, za jakých okolností zahynuli ti nešťastníci. Ale věřím, že zachránci udělali vše v daných podmínkách pro záchranu. Díky!

0/0
29.12.2014 18:55

J61o32s19e79f 11M87i30c88h31a86l90č10í22k 1428529865939

Kdo absolvoval na trajektu bezpečnostní školení u tak krátké plavby, ať zvedne ruku.

0/0
29.12.2014 18:54

J36o90s70e15f 25M11i98c67h94a25l12č71í40k 1448829865269

(dá mínusko) :)

0/0
29.12.2014 18:56
Foto

M38i19c25h12a59l 95B89ě68l12k54a 3322412194289

Hezký večer, například cesta trajektem z Neapole na ostrov Capri trvá, pokud se nemýlím, něco přes půl hodiny. A začíná bezpečnostním školením ne nepodobným tomu z letadel. Cvičný poplach je samozřejmě něco jiného.

0/0
29.12.2014 20:13
Foto

M26i38c18h66a50l 17B55ě45l30k20a 3222152714279

Omlouvám se, ta půlhodinka byla ze Sorrenta.

0/0
29.12.2014 20:18

J26a89r51m18i22l95a 14M43a70c90h75o94v80á 9455234558764

...ale z Neapole na Capri to není déle...nemáte se za co omlouvat :-)

0/0
29.12.2014 20:45

J36o85s95e84f 42M31i76c42h78a69l91č87í15k 1898539335719

A pro cvičný poplach platí jaká pravidla? Dalo by se zjistit? Protože na trajektu (nejenom) z Řecka do Itálie při době plavby kolem 24h nebývá. Pravděpodobně to funguje jenom u dlouhých plaveb např. zaoceánskou lodí...?

0/0
29.12.2014 22:27

V51l21a12s23t28i23m24i82l 66S27v89o54b35o19d32a 7743428845294

Tomu nadpisu se musím smát :-). Jestliže záchrana trvala cca den a půl, tak prostě v případě, že se do lodi udělá díra jak vrata a loď se odporoučí ke dnu třeba do dvou hodin, zařve tam prostě mraky lidí. Teď prostě měli štěstí, že šlo "jen" o požár, předpokládám, že ta loď je na hladině doteď.

0/0
29.12.2014 18:43

O74n41d83ř67e73j 75Č42a35p21k54a 6651101313714

Požár jim zničil větší část člunů (případně k nim odříznul přístup), tohle zase díra v lodi neudělá. Kapacita instalovaných člunů by měla stačit pro všechny na palubě.

0/0
29.12.2014 20:13

P19e92t12r 52J62a18k71u81b12e74s 5145855866534

Jaké štěstí, že se to stalo mimo sezonu a v celkem dosažitelném místě. Uvedenou trasu jsme jeli mnohokrát a bohudík vždy bez problémů.A tenhle trajekt patří k těm menším. Například Cruise Olympia od Minoan Lines pobere narvaná až 3000 lidí a 950 aut. Nechci ani pomyslet kdyby se to stalo uprostřed noci třeba na téhle lodi.

+3/0
29.12.2014 18:20

L60u69k23á71š 15V34l57k 2391679524376

A co teprve "Oasis of the seas". 6500 cestujících, 2400 posádka... :-P :-)

0/0
29.12.2014 18:25

A47l84e86š 13J38a11v26ů68r82e26k 2252299310780

dobrý rozhovor. R^

+1/−1
29.12.2014 18:08

J75i56r92i 39B18e63d87n87a88r 8742507405921

to nemuzou preskocit na jinou lod?

+2/−2
29.12.2014 18:05

L94u96k23á78š 35V59l24k 2251329844786

Nebo se teleportovat na Enterprise?

+5/0
29.12.2014 18:18

R72a73d87a27n 13K36u44b50a90n92t 1383760639100

to víš že jo. vemeš bidlo, odpíchneš se a letííííš a letíííš a.......

+1/0
29.12.2014 18:23

M59a88r49t58i94n 22V61o96j17á30č70e68k 9462898698167

a padáááš a padááááš  a pokud máš "štěstí" a doskočíš tak se přerazíš o palubu záchranného člunu:-/

0/0
30.12.2014 7:30

P63e53t71r 24M65a44r74e69č83e62k 1393101489108

Jel jste někdy na něčem podobném ?! To totiž není jako přeskočit z raftu na pramici. Rv

+1/0
29.12.2014 18:24

J65a30n 58S78l75a69d73k65ý 1368713260751

jste ďábel;-D

0/0
29.12.2014 18:26

M65a66r56t43i88n 54V79o83j38á84č15e49k 9432248238797

jistě že můžou -běžně se to dělá a pokud jsou lodi od sebe dál (což v bouři bývá)) tak se 1000lidí nahrne do vody a na jinou loď doplavou  mimochodem jen si představím lidi jsou na trajektu na nějaké horní palubě a přeskakují na nějakou záchrannou loď ,která je o dost nižší takže to mají 10-15m volným pádem ---asi bych se na to necejtil;-D

0/0
30.12.2014 7:22

A73n42t82o61n57í17n 64Č50í19ž67e23k 1988422964269

No, včera jsem byl dost skeptický - během celého dne zachránili asi 30 lidí a ani během noci to nebylo nijak ideální. Ale asi se zlepšilo počasí, takže se to naštěstí uspíšilo. Takže nyní těm lidem přeji, aby se z případných podchlazení apod. rychle dotali.

A jinak ke všem těm chytrákům - samozřejmě, že se může (a myslím, že je i vhodné) diskutovat o teplotě vody, vlnách, počasí... ale byl bych velmi zdrženlivý k tomu, abych z toho dělal jakékoliv závěry. Na to jsou jiní, kteří jsou přímo na místě, situaci znají a měli by vědět, jak v takových případech postupovat. Jak jsem psal výše - osobně se mi počáteční rychlost evakuace zdála pomalá, ale dá se předpokládat, že za konkrétních podmínek nic jiného dělat prostě nešlo.

A závěrem - snad se ukázalo, že kapitáni nejsou obecně Schetinové a i posádka často ví, jak má postupovat. A za to jim určitě patří ocenění.

+6/0
29.12.2014 17:28

P98a97v89e77l 17M23a49t72o83u29š63e70k 5800247198454

V Evropě se nic stát nemůže, tady všechno dělají opravdoví odborníci - hlavně na to všichni neustále spoléhejte a na tragédie, k nimž došlo, velkoryse zapomínejte (Concorde u Paříže, lanovka Kaprun, tunel pod Mt. Blancem, Studénka, nehoda vlaku ICE v německu, podobná nehoda nedávno ve Španělsku,...)! Ne, v Evropě se opravdu nic stát nemůže!

+8/−2
29.12.2014 17:14

H60a56n93a 91S92o88u63k27e58n12í15k34o30v40á 3805511416673

Doplním ještě trajekt estonia....:-(

+2/0
29.12.2014 17:20

M15i50c52h46a16l 66K33o69z97d42e92r45k82a 4350105321

Úplně bych nesouhlasil s tím Concordem. Jistě, mechanici udělali chybu když na letadlo, co vzlétalo před Concordem, namontovali zakázanou záplatu. A té odpadlé záplaty, si měl na dráze někdo všimnout. Ale jinak je to víc souhra nešťastných náhod než opomenutí a zanedbání.

+1/0
29.12.2014 19:34

P62e52t48r 14M32a19r44e72č28e15k 1173251519528

Že by se na evropských trajektech nemohlo stát něco podobného jako na onom korejském ? Pokud jde o lodi provozované nebo obsluhované Italy , či Řeky . Tam bych si nebyl tak jistý. Viz. kapitán Schettino.

+5/−1
29.12.2014 17:03

P48a22v38e23l 19M68a91t23o50u36š67e33k 5900307338234

Taková věc se samozřejmě může stát kdekoli. Ta nabubřelost a ignorace skutečností mne trochu děsí.

+3/0
29.12.2014 17:16

P28e79t34r 97K77o37l13á37ř 2448957164781

Evakuace trvající skoro dva dny s výsledkem sedmi mrtvých podle mne není zrovna ukázka ideální práce  ....

0/−34
29.12.2014 16:36

L27í10d59a 17J27e54l92í80n16k69o26v40á 4395480120216

Ano, jistě byste to ze suchozemského Česka zorganizoval lépe...zastavil silný vítr a velké vlny, které v oblasti v době požáru trajektu byly. Tak jen do toho, chytráku:-/

+26/0
29.12.2014 16:45

P45e98t27r 23K48o15l85á37ř 2908537744201

Lído, neposuzuj svět podle sebe, ne každý byl nejdál ve vedlejší vesnici ... Kupříkladu záchranné čluny jsou na vlny konstruované ...

0/−17
29.12.2014 16:57

L18í11d77a 22J62e23l95í49n76k60o16v45á 4375520160586

Ano, jsou, pokud neshoří...jak se prý na tomto trajektu stalo.

+1/0
29.12.2014 17:39

L62i92b67o39r 35P91l90a45č77e91k 2391212248311

Běžný internetový tlučhuba podobné drobné lapálie zvládá levou zadní, víme?

+13/0
29.12.2014 16:58

P25e73t79r 82K72o14l90á13ř 2778267524611

To se představuješ?

0/−13
29.12.2014 17:00

L43i84b91o81r 85P95l98a37č74e97k 2841442838251

A je vztahovačný. :-P

+9/0
29.12.2014 17:02

P20e42t44r 69K82o83l35á55ř 2448427654531

Já jsem napsal jen svůj názor ... Považuješ za rozumné mne proto urážet?

0/−3
29.12.2014 17:06

A79l11e66š 58J24a51v86ů73r57e15k 2522959160430

na základě čeho ten názor vytváříš ? Jsi expert na záchranné práce na otevřeném moři ? Píšeš z toho trajektu ?

+2/0
29.12.2014 18:10
Foto

A22n86n56a 27V87e45s97e56l93á 2580688186

Vy jste začal psát urážlivým způsobem jako první:

„Lído, neposuzuj svět podle sebe, ne každý byl nejdál ve vedlejší vesnici ... “ 

Nyní se divíte, že s vámi obdobně komunikují i ostatní, což je od vás hloupé. Pokud jste schopen sebereflexe, měl byste si vzít poučení pro příště...

+3/0
29.12.2014 18:51

V43i67t 36O87t50a59h25a41l 5265960699254

Vy jste tam byl? Tak gratuluji že už jste v pořádku doma.  Povídejte jaké chyby objektivně posádka a záchranáři udělali v případě těch 7 mrtvých... 

Já jsem tam nebyl, ale vím, co dokáže udělat s poškozenou lodí  vlnobití a bouře 100km od nejbližšího pobřeží. Stačí pak pár panikařících a hysterických cestujících - laiků a počet mrtvých se zněkolikanásobí proti případu, kdy se situace řeší organizovaně pod dohledem někoho zkušenějšího.

+6/0
29.12.2014 16:59

P82e43t57r 20M67a15r88e48č62e49k 1703481979278

Těžko soudit , víme? Když se kvůli vlnám nedařilo přirazit k lodi. A více vrtulníků současně  zřejmě nad lodí viset nemohlo.

0/0
29.12.2014 17:07

J53i30ř55í 32K17v17ě89š 1163176282461

No jo, zapomněli povolat Bruce Willise. Ten přeci vždycky všechny zachrání, ne? :-P

0/0
29.12.2014 17:09

P69e63t91r 79K74o26l24á26ř 2418437534861

To zní rozumně ...

0/0
29.12.2014 17:13

J87i87r88k69a 30H55o92n96c87ů 2894334161948

Norris, pane Kvěši, Chuck Norris ...

+1/0
29.12.2014 17:27

M85a92r89t62i35n 76V35o38j72á97č50e96k 9672868338567

no i jich dost postřílí -jestli se na podobný akce takový "čistič"hodí;-D

0/0
30.12.2014 7:27

J31i66ř82í 98H42o67v44o28r47k68a 8597246312585

Možná mají v předpisech cvičný poplach, ale minimálně od roku 1996, kdy jsem se poprvé přemisťoval trajektem na delší vzdálenost (Brindisi - Patras) jsem žádný takový nezažil. A to plavba trvala i přes 18 hodin.

0/0
29.12.2014 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.