Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie jako u jihokorejského trajektu v Evropě nehrozí, říká kapitán

Záchrana cestujících z trajektu Norman Atlantic se vydařila. Podle českého kapitána Karla Zemana byla tak rychlá, jak počasí dovolilo. Pasažérům radí, aby v podobných situacích věřili důstojníkům. Jarní tragédie, při níž kvůli špatnému rozhodnutí posádky zemřely stovky Korejců, podle něj v Evropě nehrozí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a43r85o94s16l52a47v 66K55a61d68l80e31c 5361899612311

Nejvíce problémoví lidé si právě myslí, že se jim to stát nemůže a pak hysterčí... vždycky se všechno může stát;-D

0/0
30.12.2014 16:22

P49e88t27r 19V98l21a71d26i18m30í87r 58Č83e65r38m55á78k 8303417795124

Precisně formulované odborné stanoviskoR^

0/0
29.12.2014 23:07

M58a69r56t54i33n 32Z42i30k90m55u16n45d 7595935304731

Kdepak, tohle se v Evropě stát nemůže. Třeba Costa Concordia si vesele brázdí vody dál...

0/0
29.12.2014 21:33

S14t50e31f23a78n96o 31S58i17n70i94g40a34g51l16i57a 3818297903281

Podle poslednich zprav na TGcom24 ( http://www.tgcom24.mediaset.it/video/ )

je jednou z moznosti vzniku pozaru kamion s prilis vysokou nastavbou, ktera se opirala o strop nakladoveho prostoru, a pohybem lodi doslo ke vzniku jisker, ktere se pak zmenili v pozar.

0/0
29.12.2014 20:57

I70r64e75n88a 38P94l27a74c81h23e33t71k17o81v74á 3794194650327

nemuze? hmm :-/

0/0
29.12.2014 20:47

J61i47ř96í 46H62o36r12á95k 6487497573625

tak jak to tu čtu...my Češi, my máme klíče od všeho.... [>-]

0/0
29.12.2014 19:45

J12a12r49m73i42l83a 82P78í56c75h92o46v33á 5322527764353

Zvládli to perfektně!

0/0
29.12.2014 19:44

M76a80r48t81i90n 30V53o25j12á78č52e71k 9232198468447

tak to je těžko říct ....zřejmě pozůstalí budou mít asi jiný názor ,ale těžko se dostane běžný občan k informacím jestli to bylo perfektně zvládnuté

0/0
30.12.2014 7:15

F73r32a38n32t60i79š57e83k 10S31c51h42l53i64c27h73t52s 9305702441565

Může:

1987 - Zkáza lodi Herald of Free Enterprise

28. září 1994 . Zkáza lodi Estonia

Ale taky požáry tunelů pod Kanálem 1996, 2008, 2010, 2012.

Modlil jsem se, aby nedošlo k velké tragédii opět!

Nevím, za jakých okolností zahynuli ti nešťastníci. Ale věřím, že zachránci udělali vše v daných podmínkách pro záchranu. Díky!

0/0
29.12.2014 18:55

J55o88s52e72f 96M59i57c55h16a21l25č23í57k 1938819495119

Kdo absolvoval na trajektu bezpečnostní školení u tak krátké plavby, ať zvedne ruku.

0/0
29.12.2014 18:54

J53o96s33e64f 81M68i78c20h70a46l60č78í29k 1918479115879

(dá mínusko) :)

0/0
29.12.2014 18:56
Foto

M27i43c84h58a63l 30B10ě37l92k20a 3362282954709

Hezký večer, například cesta trajektem z Neapole na ostrov Capri trvá, pokud se nemýlím, něco přes půl hodiny. A začíná bezpečnostním školením ne nepodobným tomu z letadel. Cvičný poplach je samozřejmě něco jiného.

0/0
29.12.2014 20:13
Foto

M45i33c50h76a73l 21B91ě73l30k73a 3622362224959

Omlouvám se, ta půlhodinka byla ze Sorrenta.

0/0
29.12.2014 20:18

J76a86r29m76i21l69a 75M48a64c51h89o76v33á 9365874578514

...ale z Neapole na Capri to není déle...nemáte se za co omlouvat :-)

0/0
29.12.2014 20:45

J90o73s75e25f 55M77i25c73h89a94l53č23í21k 1958369175139

A pro cvičný poplach platí jaká pravidla? Dalo by se zjistit? Protože na trajektu (nejenom) z Řecka do Itálie při době plavby kolem 24h nebývá. Pravděpodobně to funguje jenom u dlouhých plaveb např. zaoceánskou lodí...?

0/0
29.12.2014 22:27

V60l15a90s58t17i36m93i96l 68S97v86o96b87o65d84a 7713318705624

Tomu nadpisu se musím smát :-). Jestliže záchrana trvala cca den a půl, tak prostě v případě, že se do lodi udělá díra jak vrata a loď se odporoučí ke dnu třeba do dvou hodin, zařve tam prostě mraky lidí. Teď prostě měli štěstí, že šlo "jen" o požár, předpokládám, že ta loď je na hladině doteď.

0/0
29.12.2014 18:43

O46n80d31ř19e13j 13Č31a73p32k35a 6531551623684

Požár jim zničil větší část člunů (případně k nim odříznul přístup), tohle zase díra v lodi neudělá. Kapacita instalovaných člunů by měla stačit pro všechny na palubě.

0/0
29.12.2014 20:13

P29e74t82r 66J92a83k47u80b27e86s 5795375766114

Jaké štěstí, že se to stalo mimo sezonu a v celkem dosažitelném místě. Uvedenou trasu jsme jeli mnohokrát a bohudík vždy bez problémů.A tenhle trajekt patří k těm menším. Například Cruise Olympia od Minoan Lines pobere narvaná až 3000 lidí a 950 aut. Nechci ani pomyslet kdyby se to stalo uprostřed noci třeba na téhle lodi.

+3/0
29.12.2014 18:20

L39u67k50á88š 35V73l70k 2321399954866

A co teprve "Oasis of the seas". 6500 cestujících, 2400 posádka... :-P :-)

0/0
29.12.2014 18:25

A55l84e62š 71J71a24v52ů33r37e68k 2892129140380

dobrý rozhovor. R^

+1/−1
29.12.2014 18:08

J85i24r64i 62B43e38d75n35a30r 8432637835631

to nemuzou preskocit na jinou lod?

+2/−2
29.12.2014 18:05

L29u88k97á96š 44V85l79k 2471979844196

Nebo se teleportovat na Enterprise?

+5/0
29.12.2014 18:18

R55a71d36a14n 48K42u49b65a46n60t 1483580159680

to víš že jo. vemeš bidlo, odpíchneš se a letííííš a letíííš a.......

+1/0
29.12.2014 18:23

M94a67r21t29i64n 28V17o86j60á32č43e39k 9702548268337

a padáááš a padááááš  a pokud máš "štěstí" a doskočíš tak se přerazíš o palubu záchranného člunu:-/

0/0
30.12.2014 7:30

P89e86t39r 55M17a71r11e70č85e86k 1933971479138

Jel jste někdy na něčem podobném ?! To totiž není jako přeskočit z raftu na pramici. Rv

+1/0
29.12.2014 18:24

J80a40n 91S37l48a28d68k27ý 1438653110671

jste ďábel;-D

0/0
29.12.2014 18:26

M20a14r70t19i70n 93V48o22j69á60č28e59k 9612338658497

jistě že můžou -běžně se to dělá a pokud jsou lodi od sebe dál (což v bouři bývá)) tak se 1000lidí nahrne do vody a na jinou loď doplavou  mimochodem jen si představím lidi jsou na trajektu na nějaké horní palubě a přeskakují na nějakou záchrannou loď ,která je o dost nižší takže to mají 10-15m volným pádem ---asi bych se na to necejtil;-D

0/0
30.12.2014 7:22

A76n33t19o49n57í51n 12Č47í43ž15e96k 1648722534729

No, včera jsem byl dost skeptický - během celého dne zachránili asi 30 lidí a ani během noci to nebylo nijak ideální. Ale asi se zlepšilo počasí, takže se to naštěstí uspíšilo. Takže nyní těm lidem přeji, aby se z případných podchlazení apod. rychle dotali.

A jinak ke všem těm chytrákům - samozřejmě, že se může (a myslím, že je i vhodné) diskutovat o teplotě vody, vlnách, počasí... ale byl bych velmi zdrženlivý k tomu, abych z toho dělal jakékoliv závěry. Na to jsou jiní, kteří jsou přímo na místě, situaci znají a měli by vědět, jak v takových případech postupovat. Jak jsem psal výše - osobně se mi počáteční rychlost evakuace zdála pomalá, ale dá se předpokládat, že za konkrétních podmínek nic jiného dělat prostě nešlo.

A závěrem - snad se ukázalo, že kapitáni nejsou obecně Schetinové a i posádka často ví, jak má postupovat. A za to jim určitě patří ocenění.

+6/0
29.12.2014 17:28

P54a48v60e96l 10M76a26t10o58u35š42e29k 5220417748254

V Evropě se nic stát nemůže, tady všechno dělají opravdoví odborníci - hlavně na to všichni neustále spoléhejte a na tragédie, k nimž došlo, velkoryse zapomínejte (Concorde u Paříže, lanovka Kaprun, tunel pod Mt. Blancem, Studénka, nehoda vlaku ICE v německu, podobná nehoda nedávno ve Španělsku,...)! Ne, v Evropě se opravdu nic stát nemůže!

+8/−2
29.12.2014 17:14

H62a29n83a 66S42o90u28k62e61n67í71k36o87v50á 3565961176543

Doplním ještě trajekt estonia....:-(

+2/0
29.12.2014 17:20

M14i23c71h67a48l 65K59o33z59d24e24r32k89a 4150675891

Úplně bych nesouhlasil s tím Concordem. Jistě, mechanici udělali chybu když na letadlo, co vzlétalo před Concordem, namontovali zakázanou záplatu. A té odpadlé záplaty, si měl na dráze někdo všimnout. Ale jinak je to víc souhra nešťastných náhod než opomenutí a zanedbání.

+1/0
29.12.2014 19:34

P44e45t87r 85M40a62r30e96č45e42k 1153881229178

Že by se na evropských trajektech nemohlo stát něco podobného jako na onom korejském ? Pokud jde o lodi provozované nebo obsluhované Italy , či Řeky . Tam bych si nebyl tak jistý. Viz. kapitán Schettino.

+5/−1
29.12.2014 17:03

P77a45v21e66l 37M61a52t93o79u28š16e18k 5400147488384

Taková věc se samozřejmě může stát kdekoli. Ta nabubřelost a ignorace skutečností mne trochu děsí.

+3/0
29.12.2014 17:16

P76e65t68r 96K16o21l18á31ř 2238507924741

Evakuace trvající skoro dva dny s výsledkem sedmi mrtvých podle mne není zrovna ukázka ideální práce  ....

0/−34
29.12.2014 16:36

L32í16d60a 69J20e52l45í77n21k33o77v16á 4465500650696

Ano, jistě byste to ze suchozemského Česka zorganizoval lépe...zastavil silný vítr a velké vlny, které v oblasti v době požáru trajektu byly. Tak jen do toho, chytráku:-/

+26/0
29.12.2014 16:45

P78e31t32r 25K57o16l65á48ř 2308247114661

Lído, neposuzuj svět podle sebe, ne každý byl nejdál ve vedlejší vesnici ... Kupříkladu záchranné čluny jsou na vlny konstruované ...

0/−17
29.12.2014 16:57

L36í89d52a 85J68e77l70í72n66k46o96v87á 4675700270526

Ano, jsou, pokud neshoří...jak se prý na tomto trajektu stalo.

+1/0
29.12.2014 17:39

L87i61b60o64r 55P48l51a91č28e76k 2261262508221

Běžný internetový tlučhuba podobné drobné lapálie zvládá levou zadní, víme?

+13/0
29.12.2014 16:58

P49e95t50r 78K50o30l79á90ř 2478677784911

To se představuješ?

0/−13
29.12.2014 17:00

L12i42b33o44r 57P86l87a22č59e67k 2631452208871

A je vztahovačný. :-P

+9/0
29.12.2014 17:02

P48e60t66r 90K61o54l32á54ř 2958117464881

Já jsem napsal jen svůj názor ... Považuješ za rozumné mne proto urážet?

0/−3
29.12.2014 17:06

A68l66e90š 49J62a52v70ů59r56e51k 2392929810710

na základě čeho ten názor vytváříš ? Jsi expert na záchranné práce na otevřeném moři ? Píšeš z toho trajektu ?

+2/0
29.12.2014 18:10
Foto

A32n26n94a 91V25e68s41e30l66á 2240528716

Vy jste začal psát urážlivým způsobem jako první:

„Lído, neposuzuj svět podle sebe, ne každý byl nejdál ve vedlejší vesnici ... “ 

Nyní se divíte, že s vámi obdobně komunikují i ostatní, což je od vás hloupé. Pokud jste schopen sebereflexe, měl byste si vzít poučení pro příště...

+3/0
29.12.2014 18:51

V68i85t 61O93t88a71h44a86l 5595710469864

Vy jste tam byl? Tak gratuluji že už jste v pořádku doma.  Povídejte jaké chyby objektivně posádka a záchranáři udělali v případě těch 7 mrtvých... 

Já jsem tam nebyl, ale vím, co dokáže udělat s poškozenou lodí  vlnobití a bouře 100km od nejbližšího pobřeží. Stačí pak pár panikařících a hysterických cestujících - laiků a počet mrtvých se zněkolikanásobí proti případu, kdy se situace řeší organizovaně pod dohledem někoho zkušenějšího.

+6/0
29.12.2014 16:59

P98e37t70r 54M21a21r51e36č51e82k 1823171739648

Těžko soudit , víme? Když se kvůli vlnám nedařilo přirazit k lodi. A více vrtulníků současně  zřejmě nad lodí viset nemohlo.

0/0
29.12.2014 17:07

J30i63ř64í 47K98v75ě96š 1893836832971

No jo, zapomněli povolat Bruce Willise. Ten přeci vždycky všechny zachrání, ne? :-P

0/0
29.12.2014 17:09

P61e61t66r 57K94o21l60á79ř 2178917864961

To zní rozumně ...

0/0
29.12.2014 17:13

J86i18r55k72a 26H30o84n13c53ů 2304334511808

Norris, pane Kvěši, Chuck Norris ...

+1/0
29.12.2014 17:27

M31a21r71t70i88n 18V53o85j55á58č58e84k 9772558708317

no i jich dost postřílí -jestli se na podobný akce takový "čistič"hodí;-D

0/0
30.12.2014 7:27

J37i65ř72í 42H66o77v38o53r13k80a 8697976802535

Možná mají v předpisech cvičný poplach, ale minimálně od roku 1996, kdy jsem se poprvé přemisťoval trajektem na delší vzdálenost (Brindisi - Patras) jsem žádný takový nezažil. A to plavba trvala i přes 18 hodin.

0/0
29.12.2014 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.