Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tragédie jako u jihokorejského trajektu v Evropě nehrozí, říká kapitán

Záchrana cestujících z trajektu Norman Atlantic se vydařila. Podle českého kapitána Karla Zemana byla tak rychlá, jak počasí dovolilo. Pasažérům radí, aby v podobných situacích věřili důstojníkům. Jarní tragédie, při níž kvůli špatnému rozhodnutí posádky zemřely stovky Korejců, podle něj v Evropě nehrozí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a60r10o56s44l13a63v 74K80a23d77l19e88c 5131479252611

Nejvíce problémoví lidé si právě myslí, že se jim to stát nemůže a pak hysterčí... vždycky se všechno může stát;-D

0/0
30.12.2014 16:22

P93e35t55r 91V59l19a18d84i68m54í61r 30Č63e53r90m48á31k 8703667625684

Precisně formulované odborné stanoviskoR^

0/0
29.12.2014 23:07

M47a70r89t51i18n 78Z11i55k57m44u63n98d 7675785664241

Kdepak, tohle se v Evropě stát nemůže. Třeba Costa Concordia si vesele brázdí vody dál...

0/0
29.12.2014 21:33

S92t33e22f71a64n88o 39S90i70n46i94g26a46g81l29i18a 3958557843321

Podle poslednich zprav na TGcom24 ( http://www.tgcom24.mediaset.it/video/ )

je jednou z moznosti vzniku pozaru kamion s prilis vysokou nastavbou, ktera se opirala o strop nakladoveho prostoru, a pohybem lodi doslo ke vzniku jisker, ktere se pak zmenili v pozar.

0/0
29.12.2014 20:57

I13r87e95n53a 51P40l34a76c17h37e57t11k89o49v19á 3744204190277

nemuze? hmm :-/

0/0
29.12.2014 20:47

J31i71ř27í 92H19o21r22á62k 6827307983375

tak jak to tu čtu...my Češi, my máme klíče od všeho.... [>-]

0/0
29.12.2014 19:45

J86a74r49m39i96l76a 37P49í61c10h42o46v28á 5152707494383

Zvládli to perfektně!

0/0
29.12.2014 19:44

M54a70r17t16i16n 74V56o91j77á77č32e79k 9222408668947

tak to je těžko říct ....zřejmě pozůstalí budou mít asi jiný názor ,ale těžko se dostane běžný občan k informacím jestli to bylo perfektně zvládnuté

0/0
30.12.2014 7:15

F24r93a27n69t49i81š87e44k 69S86c33h94l89i53c57h21t78s 9255632241385

Může:

1987 - Zkáza lodi Herald of Free Enterprise

28. září 1994 . Zkáza lodi Estonia

Ale taky požáry tunelů pod Kanálem 1996, 2008, 2010, 2012.

Modlil jsem se, aby nedošlo k velké tragédii opět!

Nevím, za jakých okolností zahynuli ti nešťastníci. Ale věřím, že zachránci udělali vše v daných podmínkách pro záchranu. Díky!

0/0
29.12.2014 18:55

J86o57s29e77f 32M90i70c61h91a68l31č64í23k 1488919395819

Kdo absolvoval na trajektu bezpečnostní školení u tak krátké plavby, ať zvedne ruku.

0/0
29.12.2014 18:54

J43o39s76e88f 45M65i92c67h57a18l90č97í83k 1328869195839

(dá mínusko) :)

0/0
29.12.2014 18:56
Foto

M45i78c62h54a21l 93B40ě24l90k63a42, 34i38D60N87E88S24.11c25z 3312972144249

Hezký večer, například cesta trajektem z Neapole na ostrov Capri trvá, pokud se nemýlím, něco přes půl hodiny. A začíná bezpečnostním školením ne nepodobným tomu z letadel. Cvičný poplach je samozřejmě něco jiného.

0/0
29.12.2014 20:13
Foto

M89i11c43h54a14l 67B33ě21l22k73a25, 63i69D52N72E58S93.96c35z 3892532974379

Omlouvám se, ta půlhodinka byla ze Sorrenta.

0/0
29.12.2014 20:18

J42a27r36m64i59l93a 35M30a94c31h76o47v33á 9235894258344

...ale z Neapole na Capri to není déle...nemáte se za co omlouvat :-)

0/0
29.12.2014 20:45

J88o30s87e29f 69M36i76c75h49a85l60č61í54k 1408649955139

A pro cvičný poplach platí jaká pravidla? Dalo by se zjistit? Protože na trajektu (nejenom) z Řecka do Itálie při době plavby kolem 24h nebývá. Pravděpodobně to funguje jenom u dlouhých plaveb např. zaoceánskou lodí...?

0/0
29.12.2014 22:27

V17l63a60s68t95i78m94i47l 59S14v74o27b52o63d71a 7303878665404

Tomu nadpisu se musím smát :-). Jestliže záchrana trvala cca den a půl, tak prostě v případě, že se do lodi udělá díra jak vrata a loď se odporoučí ke dnu třeba do dvou hodin, zařve tam prostě mraky lidí. Teď prostě měli štěstí, že šlo "jen" o požár, předpokládám, že ta loď je na hladině doteď.

0/0
29.12.2014 18:43

O18n21d17ř37e15j 76Č40a34p97k52a 6281801903864

Požár jim zničil větší část člunů (případně k nim odříznul přístup), tohle zase díra v lodi neudělá. Kapacita instalovaných člunů by měla stačit pro všechny na palubě.

0/0
29.12.2014 20:13

P70e67t58r 60J38a85k23u33b67e10s 5405975806124

Jaké štěstí, že se to stalo mimo sezonu a v celkem dosažitelném místě. Uvedenou trasu jsme jeli mnohokrát a bohudík vždy bez problémů.A tenhle trajekt patří k těm menším. Například Cruise Olympia od Minoan Lines pobere narvaná až 3000 lidí a 950 aut. Nechci ani pomyslet kdyby se to stalo uprostřed noci třeba na téhle lodi.

+3/0
29.12.2014 18:20

L35u56k85á37š 87V11l33k 2821299954296

A co teprve "Oasis of the seas". 6500 cestujících, 2400 posádka... :-P :-)

0/0
29.12.2014 18:25

A60l83e70š 66J41a81v72ů50r28e98k 2442909390100

dobrý rozhovor. R^

+1/−1
29.12.2014 18:08

J95i72r58i 60B78e51d90n52a71r 8332677545471

to nemuzou preskocit na jinou lod?

+2/−2
29.12.2014 18:05

L77u64k40á83š 39V69l58k 2151129934366

Nebo se teleportovat na Enterprise?

+5/0
29.12.2014 18:18

R48a49d56a37n 23K69u52b82a45n19t 1883660429530

to víš že jo. vemeš bidlo, odpíchneš se a letííííš a letíííš a.......

+1/0
29.12.2014 18:23

M28a10r56t11i32n 91V25o50j38á10č26e59k 9532958228737

a padáááš a padááááš  a pokud máš "štěstí" a doskočíš tak se přerazíš o palubu záchranného člunu:-/

0/0
30.12.2014 7:30

P68e22t42r 88M12a73r48e96č25e33k 1833211279348

Jel jste někdy na něčem podobném ?! To totiž není jako přeskočit z raftu na pramici. Rv

+1/0
29.12.2014 18:24

J18a21n 56S47l30a80d91k71ý 1588743360901

jste ďábel;-D

0/0
29.12.2014 18:26

M47a33r45t96i29n 24V82o28j58á44č69e29k 9782588878247

jistě že můžou -běžně se to dělá a pokud jsou lodi od sebe dál (což v bouři bývá)) tak se 1000lidí nahrne do vody a na jinou loď doplavou  mimochodem jen si představím lidi jsou na trajektu na nějaké horní palubě a přeskakují na nějakou záchrannou loď ,která je o dost nižší takže to mají 10-15m volným pádem ---asi bych se na to necejtil;-D

0/0
30.12.2014 7:22

A22n30t27o76n53í22n 75Č42í48ž36e71k 1148622224739

No, včera jsem byl dost skeptický - během celého dne zachránili asi 30 lidí a ani během noci to nebylo nijak ideální. Ale asi se zlepšilo počasí, takže se to naštěstí uspíšilo. Takže nyní těm lidem přeji, aby se z případných podchlazení apod. rychle dotali.

A jinak ke všem těm chytrákům - samozřejmě, že se může (a myslím, že je i vhodné) diskutovat o teplotě vody, vlnách, počasí... ale byl bych velmi zdrženlivý k tomu, abych z toho dělal jakékoliv závěry. Na to jsou jiní, kteří jsou přímo na místě, situaci znají a měli by vědět, jak v takových případech postupovat. Jak jsem psal výše - osobně se mi počáteční rychlost evakuace zdála pomalá, ale dá se předpokládat, že za konkrétních podmínek nic jiného dělat prostě nešlo.

A závěrem - snad se ukázalo, že kapitáni nejsou obecně Schetinové a i posádka často ví, jak má postupovat. A za to jim určitě patří ocenění.

+6/0
29.12.2014 17:28

P21a17v19e11l 88M31a88t42o45u86š81e37k 5870967738294

V Evropě se nic stát nemůže, tady všechno dělají opravdoví odborníci - hlavně na to všichni neustále spoléhejte a na tragédie, k nimž došlo, velkoryse zapomínejte (Concorde u Paříže, lanovka Kaprun, tunel pod Mt. Blancem, Studénka, nehoda vlaku ICE v německu, podobná nehoda nedávno ve Španělsku,...)! Ne, v Evropě se opravdu nic stát nemůže!

+8/−2
29.12.2014 17:14

H71a45n32a 52S79o26u48k76e35n13í27k30o75v11á 3165841196173

Doplním ještě trajekt estonia....:-(

+2/0
29.12.2014 17:20

M97i25c25h46a24l 12K14o20z26d86e32r33k43a 4960615541

Úplně bych nesouhlasil s tím Concordem. Jistě, mechanici udělali chybu když na letadlo, co vzlétalo před Concordem, namontovali zakázanou záplatu. A té odpadlé záplaty, si měl na dráze někdo všimnout. Ale jinak je to víc souhra nešťastných náhod než opomenutí a zanedbání.

+1/0
29.12.2014 19:34

P44e25t65r 47M53a49r70e86č58e18k 1153491649208

Že by se na evropských trajektech nemohlo stát něco podobného jako na onom korejském ? Pokud jde o lodi provozované nebo obsluhované Italy , či Řeky . Tam bych si nebyl tak jistý. Viz. kapitán Schettino.

+5/−1
29.12.2014 17:03

P82a63v16e22l 95M67a43t61o38u34š36e64k 5780347748304

Taková věc se samozřejmě může stát kdekoli. Ta nabubřelost a ignorace skutečností mne trochu děsí.

+3/0
29.12.2014 17:16

P92e10t42r 53K76o71l87á57ř 2628627104581

Evakuace trvající skoro dva dny s výsledkem sedmi mrtvých podle mne není zrovna ukázka ideální práce  ....

0/−34
29.12.2014 16:36

L97í69d61a 43J32e67l78í27n83k78o85v77á 4895370120696

Ano, jistě byste to ze suchozemského Česka zorganizoval lépe...zastavil silný vítr a velké vlny, které v oblasti v době požáru trajektu byly. Tak jen do toho, chytráku:-/

+26/0
29.12.2014 16:45

P79e20t87r 42K62o31l53á35ř 2258897884891

Lído, neposuzuj svět podle sebe, ne každý byl nejdál ve vedlejší vesnici ... Kupříkladu záchranné čluny jsou na vlny konstruované ...

0/−17
29.12.2014 16:57

L62í73d68a 28J94e54l13í74n70k36o15v79á 4635220860706

Ano, jsou, pokud neshoří...jak se prý na tomto trajektu stalo.

+1/0
29.12.2014 17:39

L42i63b35o92r 92P11l79a71č35e96k 2881282598721

Běžný internetový tlučhuba podobné drobné lapálie zvládá levou zadní, víme?

+13/0
29.12.2014 16:58

P10e68t45r 34K90o67l87á96ř 2878377624431

To se představuješ?

0/−13
29.12.2014 17:00

L50i84b64o84r 66P91l94a47č54e60k 2761122288301

A je vztahovačný. :-P

+9/0
29.12.2014 17:02

P20e42t35r 11K52o33l13á44ř 2388257614141

Já jsem napsal jen svůj názor ... Považuješ za rozumné mne proto urážet?

0/−3
29.12.2014 17:06

A49l85e12š 95J38a44v34ů14r14e91k 2442719630480

na základě čeho ten názor vytváříš ? Jsi expert na záchranné práce na otevřeném moři ? Píšeš z toho trajektu ?

+2/0
29.12.2014 18:10
Foto

A43n93n87a 42V75e50s86e46l17á 2210938686

Vy jste začal psát urážlivým způsobem jako první:

„Lído, neposuzuj svět podle sebe, ne každý byl nejdál ve vedlejší vesnici ... “ 

Nyní se divíte, že s vámi obdobně komunikují i ostatní, což je od vás hloupé. Pokud jste schopen sebereflexe, měl byste si vzít poučení pro příště...

+3/0
29.12.2014 18:51

V16i52t 10O24t82a21h60a63l 5575660319924

Vy jste tam byl? Tak gratuluji že už jste v pořádku doma.  Povídejte jaké chyby objektivně posádka a záchranáři udělali v případě těch 7 mrtvých... 

Já jsem tam nebyl, ale vím, co dokáže udělat s poškozenou lodí  vlnobití a bouře 100km od nejbližšího pobřeží. Stačí pak pár panikařících a hysterických cestujících - laiků a počet mrtvých se zněkolikanásobí proti případu, kdy se situace řeší organizovaně pod dohledem někoho zkušenějšího.

+6/0
29.12.2014 16:59

P55e37t25r 26M34a81r97e11č95e47k 1413681729738

Těžko soudit , víme? Když se kvůli vlnám nedařilo přirazit k lodi. A více vrtulníků současně  zřejmě nad lodí viset nemohlo.

0/0
29.12.2014 17:07

J76i27ř19í 60K53v35ě55š 1513976262921

No jo, zapomněli povolat Bruce Willise. Ten přeci vždycky všechny zachrání, ne? :-P

0/0
29.12.2014 17:09

P20e32t37r 29K63o33l59á82ř 2368787284831

To zní rozumně ...

0/0
29.12.2014 17:13

J64i52r60k83a 77H51o81n70c11ů 2234864721298

Norris, pane Kvěši, Chuck Norris ...

+1/0
29.12.2014 17:27

M93a84r91t54i74n 45V75o71j90á78č40e10k 9832128378187

no i jich dost postřílí -jestli se na podobný akce takový "čistič"hodí;-D

0/0
30.12.2014 7:27

J40i52ř20í 53H67o36v33o73r16k71a 8857546652195

Možná mají v předpisech cvičný poplach, ale minimálně od roku 1996, kdy jsem se poprvé přemisťoval trajektem na delší vzdálenost (Brindisi - Patras) jsem žádný takový nezažil. A to plavba trvala i přes 18 hodin.

0/0
29.12.2014 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.