Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na hořícím trajektu zahynulo deset lidí, evakuace skončila

Z trajektu, který cestou z Řecka do Itálie zachvátil požár, se povedlo zachránit všechny cestující i členy posádky, kteří dva dny čekali na záchranu. Poslední zůstal na lodi kapitán, i ten je už však v bezpečí. Počet mrtvých se ve večerních hodinách zvýšil na deset. Příčina požáru dosud není známá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P73a12v17e24l 72M41a58r40t54i30n86e42k 9785725831933

Dobra prace zachranaru a zrejmne i posadky. Vyborne zvladnuta evakuace za silenych podminek. Nechtel bych to zazit. Pozar na lodi je snad to nejhorsi, co muze lod potkat. R^

+4/0
29.12.2014 19:27

P98e32t95r 23P18a20v75l62a15t76a 7176670317721

Nemyslím, loď se alespoň drží na hladině. Pokud by byl porušen trup a loď šla v řádu hodin pod vodu, bylo by to daleko horší.

0/0
30.12.2014 9:06

A43n73t96o27n55í91n 28Č88í70ž41e19k 1468392934989

Důležité je, že je už konec. I když se přiznávám, že těch obětí jsem čekal méně. Takže teď přeji těm pasažérům, aby se z případných podchlazení apod. co nejrychleji dostali.

A ještě k té evakuaci. Myslím, že na tu loď dopravili doktora, takže o pořadí evakuovaných podle mne měl rozhodvat hlavně on. A v takové situaci ani tak nerozhoduje, zda se jedná o muže, ženu nebo dítě, ale jak je kdo zdravotně ohrožený.

+5/0
29.12.2014 17:04
Foto

P54a15v11e98l 89M29a28r73t79i41n96e94k 9485925981973

Poradi deti, zeny a muzi nakonec se na lodich dodrzuje. Je to tradice a nebylo tomu takhle vzdycky. Zavedli to az Anglicane.

+3/0
29.12.2014 19:29

K83a42t36a73r94i23n88a 12Z52a84k61o92v11a 6237620144740

Obeti je oficialne sedem (ANSA)

0/0
29.12.2014 15:58
Foto

J62a24r56o88m92í50r 41H46l78u58b34e55k 2936430564431

Kapitán této lodi se zachoval hrdinně, na rozdíl od Skety, ani nevím jak se to píše. Stejně je to jeho vina, posádka má kontrolovat veškeré prostory lodi. Na palubě s auty nesmí být v průběhu plavby žádný pasažér, jen členové osádky, kteří mají za povinnost tuto palubu soustavně kontrolovat. Pokud by nechrápali, zjistili by problém a zasáhli, žel problém zjistili až bylo pozdě a i v posádce vznikl chaos. Díky Bohu a mnoha záchranářům, kteří riskovali své životy zemřelo "jen" pět lidí. Tato situace nemusila vůbec nastat. Lidský faktor je nevyzpytatelný a ani milión restrikcí s tím nic neudělá.

+3/−12
29.12.2014 15:32

G66a24b32r49i91e56l 69H52o18r96t76e65n 9231989263264

Tu informaci o zanedbání povinností posádky máte odkud?

+8/0
29.12.2014 15:47
Foto

J49a16r54o51m67í60r 14H83l12u28b10e78k 2426670854691

Nemám ji odnikud, jen jsem o tom naprosto přesvědčen.

0/−9
29.12.2014 15:48

G38a52b19r66i92e60l 65H65o47r90t74e93n 9341259963724

Čili soudíte podle sebe a svých, eufemisticky řečeno, mentálních dispozic.

+4/0
29.12.2014 15:52
Foto

J13a82r86o42m39í71r 41H47l23u52b16e34k 2706980244641

Nevím co říkáte, ale jaká je, podle Vás, nejpravděpodobnější příčina této havárie?

0/0
29.12.2014 16:01

G87a19b71r62i42e60l 77H57o40r60t26e52n 9631419793284

Zkrat a pomalé hoření někde pod palubou s následným vzplanutím na několika místech později. Nejméně jedno místo posádka zvládla podle dostupných informací uhasit, čili ačkoliv nelze vyloučit selhání jednotlivce, vinit celou posádku z toho, že "chrápali", je hloupost. Vaše, abych byl přesný.

+8/0
29.12.2014 16:12
Foto

J41a67r49o69m35í47r 56H84l46u83b94e93k 2466110764371

Vy jste pohádkář.

0/−5
29.12.2014 16:27

P28a22v60e73l 46M48a41c52h65a44t78a 9967904233166

O co větší, než Vy? 8-o

+3/0
29.12.2014 16:57

A55l13e45x98a32n52d38r 28K14o24s77t25k41a 8832498396284

Tuším, že to řekl TV ten stejný chlápek, co informoval o 2 utopených a 2 uhořelých. Ovšem o počtu mrtvých očividně řáíkal pravdu, takže je možné všechno.

0/0
29.12.2014 15:53

G98a52b16r24i10e37l 61H95o87r52t78e22n 9411109813104

Já neříkám, že to tak nemohlo být, jen bytostně nesnáším hlupáky, kteří mají v podobné situaci okamžitě "jasno" a nejraději by rovnou popravovali.

+4/0
29.12.2014 16:00
Foto

J84a72r50o18m82í72r 23H49l95u29b88e95k 2196220524231

Teď jste mne na.ral. Kolik Vám je let? Kolik jste toho v životě zažil? Kolikkrát jste se potýkal s nespolehlivostí, flákačstvím a šlendriánem?

Tyto neblaze proslulé vlastnosti některých lidí jsou příčinou většiny katastrof, jelikož stroje jsou konstruovány tak aby překonaly veškeré nástrahy, možné na této planetě. Technicky není možné aby něco, krom stohu a hořčíku na vzduchu, začalo hořet samo od sebe, stejně jako není možné aby munice vybuchovala sama od sebe, ale to je již jiný příběh.

0/−15
29.12.2014 16:15

G38a64b96r63i60e19l 66H60o66r85t90e51n 9551289283514

Je mi dost na to, abych nesnášel hlupáky uvedeného typu. Zvlášť, když opakovaně předvádějí, že o problematice nic neví.:-P

+8/0
29.12.2014 16:22

T36o16m57á21š 36V88a31n79č62u19r15a 4868845480678

To já zase mám v hlavě základní poučku, že nic není dokonalé a bezchybné. Tedy i technika může občas selhat, i když si může kdokoli myslet, že to není možné.

O Titaniku se také tvrdilo, že je nepotopitelná, technicky dokonalá, a jak to dopadlo.

Ale s Hortenem musím souhlasit, byť ne v tomu tónu. Jediným, kdo může s jistotou říci co se stalo, jsou svědci a vyšetřovatelé. Vy ani nikdo jiný v diskuzi toto privilegium nemá. Tudíž jakékoli soudy zde vynesené jsou irelevantní. Tudíž je nepodstatné, zda selhala posádka, protože to dosud nikdo z kompetentních lidí nesdělil.

+2/0
29.12.2014 19:43
Foto

J33a54r24o60m31í42r 31H42l97u80b98e62k 2646530714231

Tak mi předveďte, co víte Vy, jde mi to proti srsti, ale použiji Vašeho termínu: Hlupáku!

0/−8
29.12.2014 16:30

L88u70d77ě69k 29R90á71j59e28c58k19ý 7778217510434

Paluba je tak velká, že to je neuhlídatelné - to by tam museli mít nepřijatelné množství posádky.

A některé materiály, byť ne ještě velmi hořlavé, prostě shoří tak rychle, že se tomu zabránit nedá.

0/0
29.12.2014 15:55
Foto

J15a51r34o68m18í33r 84H30l69u37b53e92k 2666630754411

Ta posádka tam je aby to ohlídala a je jich dost. Na trajektu jsem plul několikkrát  a viděl jsem to.

0/−7
29.12.2014 16:26

P18a83t49r84i95k 22K87ř48í73ž 8451465492790

Na trajektu jste plul několikrát, takže jste odborník, co? Tragéde. A jak psali výše: hlupáku.

+2/0
29.12.2014 18:26

J98i26ř89í 72R21a89f38a78j 8336124848452

Na trajektu jsem plul, tusim, 22x, nejcasteji Italie - Recko, navic je otec namornik (v duchodu) - neda se uhlidat naprosto vse a navic, pokud to chcete hlidat celou dobu, musite si vzit nasobne vetsi posadku. I na lodich jsou smeny, kdy si clovek musi odpocinout.

0/0
29.12.2014 19:45

P77e21t15r 52J58a63k75u78b72e23s 5645325126684

přesně tak. tohle je normální dopravní loď , ne Queen Elisabeth. Na trajektu se naprosto běžně dostanu do garáží ke svýmu autu (i když by se to stát nemělo) posádka auta zkontroluje proti posuvu a pak tam nikdo stále nehlídkuje. A že by po palubách chodily stále nějaký patroly jsem si taky nikdy na žádný lodi nevšimnul. A to nemluvím o vnitlrstátních spojích v Řecku....

0/0
29.12.2014 23:36
Foto

P69a15v84e88l 18M17a94r56t57i46n25e23k 9435615891953

Jak muzete nekoho obvinit na zaklade svych uvah? kolik toho mate na lodich odpluto?

0/0
29.12.2014 19:31

E39d72a 43H41a46n58s 5227692116319

Čest záchranářům, gratulace zachráněným: nicméně v idnesu to po obědě už asi řádně oslavili..soudím tak dle textu "Na palubě zůstal podle italského námořnictva kapitán pouze kapitán." ..zřejmě padl při psaní článku nejeden captain Morgan...

+1/0
29.12.2014 15:32

R80a26d76a40n 56K83u86b32a81n30t 1833750539480

2 citáty z britského tisku:

"Zažili jsme Titanic s tím rozdílem, že nešel ke dnu"

"Nejdřív děti, pak ženy, pak muži. Bohužel někteří muži to nerespektovali a prali se o místo do vrtulníku"

+12/0
29.12.2014 15:05

R29a64d76a53n 62K61u33b12a45n40t 1763160209420

jeden vrtulník zvládl za den 34 záchranných letů při větru až 73,6 km/h

+3/0
29.12.2014 15:07

J67i47ř34í 68B21o77l60f 8205687358645

jasně R^ a ostatně je to taky jeden z důvodů, proč tuto práci nemůže dělat každý.

+8/0
29.12.2014 15:14

J93i38r67k17a 50H76o74n94c88ů 2784844341208

Za starých časů měl kapitán právo takové muže zastřelit ...

+8/0
29.12.2014 15:13

M34a69r54t73i16n 44P72r18á59š28e20k 8135691730163

Ale proč dnes ? byli prostě jen genderově uvědomělí, proč by měli díky genderovým stereotypům  zvráceně diskriminovat ženy tím že jim jako méně schopným a méně odolným přenechají místo v záchranných člunech ?

+6/−1
29.12.2014 15:24

A28l83e34x35a19n45d21r 84K57o16s55t61k91a 8802988186974

Dělalo se to v první řadě z důvodu disciplíny. Jeden, který se pere ohrožuje dalších 100. Tak v krizové situaci raději hodili toho jednoho přes palubu.

+3/0
29.12.2014 15:54

K92a59t62a76r15i52n60a 50Z25a60k34o64v60a 6887660514480

no, kedze zachranovali vrtulniky, ja by som im miesto v zachrannom clne vdacne prenechala.

+3/0
29.12.2014 15:55

M85a52r67t98i75n 13P77r17á61š92e16k 8355731240983

Proč by to měli muži RESPEKTOVAT  ? Máme tady ROVNOPRAVNOST  !

+7/−3
29.12.2014 15:21

J64i42r97k27a 23H65o12n32c10ů 2694574561538

Tak samozřejmě, že poslední nastupovaly feministky. Uráželo je, když jim muži dávali přednost ... :-)

+23/0
29.12.2014 15:24

M43a19r29t12i93n 91P14r95á39š89e41k 8665551510403

Helena Kavková - vy máte něco proti rovnoprávnosti ? Když rovné příležitosti mužů i žen pak také rovná příležitost přežít...

+5/−3
29.12.2014 15:25

V37á60c84l81a62v 17P51o94u85s43t50k77a 3380951232

Je moc dobře že žádnou ženu nemáte.

+3/−1
29.12.2014 15:28

M65a66r82t75i23n 69P87r20á94š83e82k 8425191900673

A to jako protože kritizuji feministická paradigmata ?

+2/−1
29.12.2014 15:33

V88e61r79o30n69i92k28a 62H69r19o91z40n90á 9158802363460

Na moři je kapitán zákonem,on rozhoduje,kdo kde a jak!  On je odpovědný a nikdo mu nemá do toho mluvit. Teda doufám,že to tak ještě funguje.

+1/0
29.12.2014 15:29

R22a63d76a71n 77K45u55b56a54n28t 1753900939280

Je to tak i oddávat může, safra, teď mě napadá, že bych mohl oddávat, ale ještě to žádného pitomce nenapadlo

+1/0
29.12.2014 16:01

G89a25b65r73i57e59l 74H36o13r72t36e90n 9691429423514

Zkuste těm pitomcům dát najevo, že máte zájem...;-)

0/0
29.12.2014 16:26

V17e21r63o72n45i21k43a 43H14r38o74z74n38á 9478132453440

Vdavekchtivých by se našlo a odchyt pitomcu nechte na ně!

+1/0
29.12.2014 16:39

K79a25t78a76r63i19n30a 92Z44a38k36o47v23a 6487430634120

Do marnice v Brindisi dorazil  Labros Doulis, syn prvej obete z trajektu, ale svojho otca neidentifikoval. Bude to asi trvat dlho, kym bude zoznam cestujucich kompletny. Vela ludi je este na roznych lodiach a smeruju k pevnine a netusia, kde su ich pribuzni, ktori s nimi cestovali.

+1/0
29.12.2014 14:53

H55e82l83e55n21a 36K97a82v31k37o32v66á 5376553750906

Kapitáne, mějte naši úctu i celá posádka.[>-]

+33/0
29.12.2014 14:47

P64a77v41e77l 48M71a81c36h35a31t71a 9107784113826

Naprostý souhlas. Plusy ani mínusy nedávám (no, semtam plusko jo), radši se projevuji pod vlastním jménem.

0/0
29.12.2014 14:55

K90a89t81a35r76i47n61a 58Z86a56k20o35v63a 6547110794590

na palube uz len kapitan a 4 vojenski dostojnici.

+3/0
29.12.2014 14:47

M94i68l73o76š 61Š36t75ě33p21á83n76e19k 8536164911484

Super práce záchranářů.

+19/0
29.12.2014 14:34

M12a54r28e75k 96K87o44š53n51á76ř 7321461914315

konečně pořádný kapitán a žádný sketino

+38/0
29.12.2014 14:34

S41t65á56ň94a 48K51o34m58o79r16o15u26s32o41v69á 3205843117919

Na to, jak beznadějně to zpočátku vypadalo - klobouk dolů před všemi zachránci. Těch pěti lidí škoda, ale po masakrech z jiných trajektů je to skoro zázrakR^

+20/0
29.12.2014 14:14

K59a65t66a66r35i17n27a 46Z37a83k39o94v20a 6767260454340

vyzera to tak, ze 4 obete boli tiez vytiahnute z vody. mozno tam spadli, ale ak jednali na vlastnu past a skocili, podstupili zbytocne riziko. ak by boli ostali na palube, mohli zit.

+4/0
29.12.2014 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.