Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na hořícím trajektu zahynulo deset lidí, evakuace skončila

Z trajektu, který cestou z Řecka do Itálie zachvátil požár, se povedlo zachránit všechny cestující i členy posádky, kteří dva dny čekali na záchranu. Poslední zůstal na lodi kapitán, i ten je už však v bezpečí. Počet mrtvých se ve večerních hodinách zvýšil na deset. Příčina požáru dosud není známá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P44a77v19e49l 30M69a50r46t45i82n81e11k 9325415341193

Dobra prace zachranaru a zrejmne i posadky. Vyborne zvladnuta evakuace za silenych podminek. Nechtel bych to zazit. Pozar na lodi je snad to nejhorsi, co muze lod potkat. R^

+4/0
29.12.2014 19:27

P24e90t37r 54P96a15v22l10a86t52a 7766760687751

Nemyslím, loď se alespoň drží na hladině. Pokud by byl porušen trup a loď šla v řádu hodin pod vodu, bylo by to daleko horší.

0/0
30.12.2014 9:06

A90n25t45o96n69í59n 93Č20í41ž78e13k 1658142284209

Důležité je, že je už konec. I když se přiznávám, že těch obětí jsem čekal méně. Takže teď přeji těm pasažérům, aby se z případných podchlazení apod. co nejrychleji dostali.

A ještě k té evakuaci. Myslím, že na tu loď dopravili doktora, takže o pořadí evakuovaných podle mne měl rozhodvat hlavně on. A v takové situaci ani tak nerozhoduje, zda se jedná o muže, ženu nebo dítě, ale jak je kdo zdravotně ohrožený.

+5/0
29.12.2014 17:04
Foto

P68a42v57e26l 96M72a30r58t12i23n80e82k 9275425801313

Poradi deti, zeny a muzi nakonec se na lodich dodrzuje. Je to tradice a nebylo tomu takhle vzdycky. Zavedli to az Anglicane.

+3/0
29.12.2014 19:29

K93a97t59a76r37i42n14a 90Z60a72k32o75v90a 6577370554280

Obeti je oficialne sedem (ANSA)

0/0
29.12.2014 15:58
Foto

J88a55r73o73m21í63r 56H79l56u13b48e53k 2626300894821

Kapitán této lodi se zachoval hrdinně, na rozdíl od Skety, ani nevím jak se to píše. Stejně je to jeho vina, posádka má kontrolovat veškeré prostory lodi. Na palubě s auty nesmí být v průběhu plavby žádný pasažér, jen členové osádky, kteří mají za povinnost tuto palubu soustavně kontrolovat. Pokud by nechrápali, zjistili by problém a zasáhli, žel problém zjistili až bylo pozdě a i v posádce vznikl chaos. Díky Bohu a mnoha záchranářům, kteří riskovali své životy zemřelo "jen" pět lidí. Tato situace nemusila vůbec nastat. Lidský faktor je nevyzpytatelný a ani milión restrikcí s tím nic neudělá.

+3/−12
29.12.2014 15:32

G76a88b83r31i11e77l 86H20o63r27t47e95n 9921259963324

Tu informaci o zanedbání povinností posádky máte odkud?

+8/0
29.12.2014 15:47
Foto

J30a19r93o66m89í73r 65H52l41u86b81e68k 2406790954251

Nemám ji odnikud, jen jsem o tom naprosto přesvědčen.

0/−9
29.12.2014 15:48

G51a28b86r18i83e91l 96H98o71r95t83e36n 9421559123694

Čili soudíte podle sebe a svých, eufemisticky řečeno, mentálních dispozic.

+4/0
29.12.2014 15:52
Foto

J92a84r35o25m34í95r 66H78l65u62b21e16k 2206960464961

Nevím co říkáte, ale jaká je, podle Vás, nejpravděpodobnější příčina této havárie?

0/0
29.12.2014 16:01

G73a15b19r21i55e66l 52H33o92r51t47e12n 9641819603444

Zkrat a pomalé hoření někde pod palubou s následným vzplanutím na několika místech později. Nejméně jedno místo posádka zvládla podle dostupných informací uhasit, čili ačkoliv nelze vyloučit selhání jednotlivce, vinit celou posádku z toho, že "chrápali", je hloupost. Vaše, abych byl přesný.

+8/0
29.12.2014 16:12
Foto

J86a19r72o55m52í63r 69H49l58u93b33e57k 2766720124151

Vy jste pohádkář.

0/−5
29.12.2014 16:27

P26a27v73e31l 48M91a71c56h86a61t19a 9247844203226

O co větší, než Vy? 8-o

+3/0
29.12.2014 16:57

A23l39e27x64a71n93d80r 25K23o70s31t11k82a 8212108696334

Tuším, že to řekl TV ten stejný chlápek, co informoval o 2 utopených a 2 uhořelých. Ovšem o počtu mrtvých očividně řáíkal pravdu, takže je možné všechno.

0/0
29.12.2014 15:53

G12a88b18r41i33e82l 70H84o14r55t37e78n 9421309563854

Já neříkám, že to tak nemohlo být, jen bytostně nesnáším hlupáky, kteří mají v podobné situaci okamžitě "jasno" a nejraději by rovnou popravovali.

+4/0
29.12.2014 16:00
Foto

J46a46r94o67m57í27r 93H14l14u43b13e83k 2296760754701

Teď jste mne na.ral. Kolik Vám je let? Kolik jste toho v životě zažil? Kolikkrát jste se potýkal s nespolehlivostí, flákačstvím a šlendriánem?

Tyto neblaze proslulé vlastnosti některých lidí jsou příčinou většiny katastrof, jelikož stroje jsou konstruovány tak aby překonaly veškeré nástrahy, možné na této planetě. Technicky není možné aby něco, krom stohu a hořčíku na vzduchu, začalo hořet samo od sebe, stejně jako není možné aby munice vybuchovala sama od sebe, ale to je již jiný příběh.

0/−15
29.12.2014 16:15

G48a47b92r82i37e10l 23H69o92r62t82e85n 9481919393984

Je mi dost na to, abych nesnášel hlupáky uvedeného typu. Zvlášť, když opakovaně předvádějí, že o problematice nic neví.:-P

+8/0
29.12.2014 16:22

T46o96m36á82š 31V36a13n54č12u70r94a 4378255230668

To já zase mám v hlavě základní poučku, že nic není dokonalé a bezchybné. Tedy i technika může občas selhat, i když si může kdokoli myslet, že to není možné.

O Titaniku se také tvrdilo, že je nepotopitelná, technicky dokonalá, a jak to dopadlo.

Ale s Hortenem musím souhlasit, byť ne v tomu tónu. Jediným, kdo může s jistotou říci co se stalo, jsou svědci a vyšetřovatelé. Vy ani nikdo jiný v diskuzi toto privilegium nemá. Tudíž jakékoli soudy zde vynesené jsou irelevantní. Tudíž je nepodstatné, zda selhala posádka, protože to dosud nikdo z kompetentních lidí nesdělil.

+2/0
29.12.2014 19:43
Foto

J51a33r44o38m46í37r 19H70l74u55b29e63k 2436650134891

Tak mi předveďte, co víte Vy, jde mi to proti srsti, ale použiji Vašeho termínu: Hlupáku!

0/−8
29.12.2014 16:30

L73u20d30ě45k 89R36á78j19e48c56k85ý 7118277910424

Paluba je tak velká, že to je neuhlídatelné - to by tam museli mít nepřijatelné množství posádky.

A některé materiály, byť ne ještě velmi hořlavé, prostě shoří tak rychle, že se tomu zabránit nedá.

0/0
29.12.2014 15:55
Foto

J64a74r81o24m94í61r 76H98l26u66b15e43k 2326900864261

Ta posádka tam je aby to ohlídala a je jich dost. Na trajektu jsem plul několikkrát  a viděl jsem to.

0/−7
29.12.2014 16:26

P33a81t28r36i55k 43K45ř26í25ž 8801505342730

Na trajektu jste plul několikrát, takže jste odborník, co? Tragéde. A jak psali výše: hlupáku.

+2/0
29.12.2014 18:26

J64i33ř44í 24R51a75f87a62j 8446394968122

Na trajektu jsem plul, tusim, 22x, nejcasteji Italie - Recko, navic je otec namornik (v duchodu) - neda se uhlidat naprosto vse a navic, pokud to chcete hlidat celou dobu, musite si vzit nasobne vetsi posadku. I na lodich jsou smeny, kdy si clovek musi odpocinout.

0/0
29.12.2014 19:45

P36e53t61r 80J51a28k39u57b48e28s 5915965966314

přesně tak. tohle je normální dopravní loď , ne Queen Elisabeth. Na trajektu se naprosto běžně dostanu do garáží ke svýmu autu (i když by se to stát nemělo) posádka auta zkontroluje proti posuvu a pak tam nikdo stále nehlídkuje. A že by po palubách chodily stále nějaký patroly jsem si taky nikdy na žádný lodi nevšimnul. A to nemluvím o vnitlrstátních spojích v Řecku....

0/0
29.12.2014 23:36
Foto

P76a57v58e42l 75M35a31r64t79i50n89e62k 9815655221613

Jak muzete nekoho obvinit na zaklade svych uvah? kolik toho mate na lodich odpluto?

0/0
29.12.2014 19:31

E10d47a 13H84a78n55s 5827812856829

Čest záchranářům, gratulace zachráněným: nicméně v idnesu to po obědě už asi řádně oslavili..soudím tak dle textu "Na palubě zůstal podle italského námořnictva kapitán pouze kapitán." ..zřejmě padl při psaní článku nejeden captain Morgan...

+1/0
29.12.2014 15:32

R48a97d30a12n 51K91u95b21a27n48t 1443520419980

2 citáty z britského tisku:

"Zažili jsme Titanic s tím rozdílem, že nešel ke dnu"

"Nejdřív děti, pak ženy, pak muži. Bohužel někteří muži to nerespektovali a prali se o místo do vrtulníku"

+12/0
29.12.2014 15:05

R79a58d94a13n 48K74u92b17a92n67t 1763120439250

jeden vrtulník zvládl za den 34 záchranných letů při větru až 73,6 km/h

+3/0
29.12.2014 15:07

J70i18ř97í 64B81o98l71f 8475987498645

jasně R^ a ostatně je to taky jeden z důvodů, proč tuto práci nemůže dělat každý.

+8/0
29.12.2014 15:14

J76i89r13k57a 39H59o94n74c27ů 2654584541378

Za starých časů měl kapitán právo takové muže zastřelit ...

+8/0
29.12.2014 15:13

M68a37r34t81i87n 55P98r52á54š36e53k 8595241590483

Ale proč dnes ? byli prostě jen genderově uvědomělí, proč by měli díky genderovým stereotypům  zvráceně diskriminovat ženy tím že jim jako méně schopným a méně odolným přenechají místo v záchranných člunech ?

+6/−1
29.12.2014 15:24

A50l19e57x51a42n11d25r 32K60o55s13t46k74a 8742798226784

Dělalo se to v první řadě z důvodu disciplíny. Jeden, který se pere ohrožuje dalších 100. Tak v krizové situaci raději hodili toho jednoho přes palubu.

+3/0
29.12.2014 15:54

K48a68t16a80r15i87n53a 22Z60a18k62o77v75a 6507130954310

no, kedze zachranovali vrtulniky, ja by som im miesto v zachrannom clne vdacne prenechala.

+3/0
29.12.2014 15:55

M71a39r14t94i23n 54P30r85á25š33e45k 8225961370323

Proč by to měli muži RESPEKTOVAT  ? Máme tady ROVNOPRAVNOST  !

+7/−3
29.12.2014 15:21

J75i97r56k76a 84H72o70n95c78ů 2134734941438

Tak samozřejmě, že poslední nastupovaly feministky. Uráželo je, když jim muži dávali přednost ... :-)

+23/0
29.12.2014 15:24

M26a71r11t89i85n 65P22r11á46š37e44k 8725841190753

Helena Kavková - vy máte něco proti rovnoprávnosti ? Když rovné příležitosti mužů i žen pak také rovná příležitost přežít...

+5/−3
29.12.2014 15:25

V82á58c97l15a87v 75P62o52u14s89t97k93a 3480621162

Je moc dobře že žádnou ženu nemáte.

+3/−1
29.12.2014 15:28

M48a45r68t56i25n 28P53r42á48š12e93k 8155141960653

A to jako protože kritizuji feministická paradigmata ?

+2/−1
29.12.2014 15:33

V89e28r59o68n59i51k68a 11H19r33o50z88n52á 9908792773460

Na moři je kapitán zákonem,on rozhoduje,kdo kde a jak!  On je odpovědný a nikdo mu nemá do toho mluvit. Teda doufám,že to tak ještě funguje.

+1/0
29.12.2014 15:29

R48a93d32a53n 73K90u69b23a76n19t 1623460409600

Je to tak i oddávat může, safra, teď mě napadá, že bych mohl oddávat, ale ještě to žádného pitomce nenapadlo

+1/0
29.12.2014 16:01

G43a97b71r51i95e10l 43H58o19r82t54e50n 9951559683124

Zkuste těm pitomcům dát najevo, že máte zájem...;-)

0/0
29.12.2014 16:26

V72e46r91o69n64i25k53a 73H19r50o23z30n65á 9298242363280

Vdavekchtivých by se našlo a odchyt pitomcu nechte na ně!

+1/0
29.12.2014 16:39

K63a36t21a42r38i43n46a 85Z14a94k59o11v77a 6897360644670

Do marnice v Brindisi dorazil  Labros Doulis, syn prvej obete z trajektu, ale svojho otca neidentifikoval. Bude to asi trvat dlho, kym bude zoznam cestujucich kompletny. Vela ludi je este na roznych lodiach a smeruju k pevnine a netusia, kde su ich pribuzni, ktori s nimi cestovali.

+1/0
29.12.2014 14:53

H36e17l95e43n14a 74K95a97v14k13o39v77á 5426643180456

Kapitáne, mějte naši úctu i celá posádka.[>-]

+33/0
29.12.2014 14:47

P33a49v39e53l 73M68a94c54h19a41t23a 9457604453786

Naprostý souhlas. Plusy ani mínusy nedávám (no, semtam plusko jo), radši se projevuji pod vlastním jménem.

0/0
29.12.2014 14:55

K29a85t95a22r48i50n68a 58Z91a43k56o49v44a 6427360844170

na palube uz len kapitan a 4 vojenski dostojnici.

+3/0
29.12.2014 14:47

M18i12l55o49š 90Š16t28ě41p20á81n31e63k 8396574981274

Super práce záchranářů.

+19/0
29.12.2014 14:34

M53a79r32e62k 29K73o41š89n55á72ř 7501511694265

konečně pořádný kapitán a žádný sketino

+38/0
29.12.2014 14:34
Foto

S46t37á22ň16a 43K53o20m40o27r95o19u77s88o40v52á 3265853617119

Na to, jak beznadějně to zpočátku vypadalo - klobouk dolů před všemi zachránci. Těch pěti lidí škoda, ale po masakrech z jiných trajektů je to skoro zázrakR^

+20/0
29.12.2014 14:14

K43a87t83a54r70i43n18a 17Z60a92k29o56v94a 6377360274180

vyzera to tak, ze 4 obete boli tiez vytiahnute z vody. mozno tam spadli, ale ak jednali na vlastnu past a skocili, podstupili zbytocne riziko. ak by boli ostali na palube, mohli zit.

+4/0
29.12.2014 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.