Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na hořícím trajektu zahynulo deset lidí, evakuace skončila

Z trajektu, který cestou z Řecka do Itálie zachvátil požár, se povedlo zachránit všechny cestující i členy posádky, kteří dva dny čekali na záchranu. Poslední zůstal na lodi kapitán, i ten je už však v bezpečí. Počet mrtvých se ve večerních hodinách zvýšil na deset. Příčina požáru dosud není známá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P50a29v55e44l 12M10a57r92t76i63n30e69k 9165855401623

Dobra prace zachranaru a zrejmne i posadky. Vyborne zvladnuta evakuace za silenych podminek. Nechtel bych to zazit. Pozar na lodi je snad to nejhorsi, co muze lod potkat. R^

+4/0
29.12.2014 19:27

P71e20t56r 66P25a89v32l55a89t38a 7156680537361

Nemyslím, loď se alespoň drží na hladině. Pokud by byl porušen trup a loď šla v řádu hodin pod vodu, bylo by to daleko horší.

0/0
30.12.2014 9:06

A54n87t40o31n73í10n 62Č48í37ž65e63k 1928532774839

Důležité je, že je už konec. I když se přiznávám, že těch obětí jsem čekal méně. Takže teď přeji těm pasažérům, aby se z případných podchlazení apod. co nejrychleji dostali.

A ještě k té evakuaci. Myslím, že na tu loď dopravili doktora, takže o pořadí evakuovaných podle mne měl rozhodvat hlavně on. A v takové situaci ani tak nerozhoduje, zda se jedná o muže, ženu nebo dítě, ale jak je kdo zdravotně ohrožený.

+5/0
29.12.2014 17:04
Foto

P94a64v39e73l 35M28a77r39t36i19n93e38k 9275385421563

Poradi deti, zeny a muzi nakonec se na lodich dodrzuje. Je to tradice a nebylo tomu takhle vzdycky. Zavedli to az Anglicane.

+3/0
29.12.2014 19:29

K47a88t33a98r95i16n32a 91Z35a15k55o62v23a 6477160374900

Obeti je oficialne sedem (ANSA)

0/0
29.12.2014 15:58
Foto

J60a63r79o50m74í96r 27H77l45u91b56e70k 2296900164271

Kapitán této lodi se zachoval hrdinně, na rozdíl od Skety, ani nevím jak se to píše. Stejně je to jeho vina, posádka má kontrolovat veškeré prostory lodi. Na palubě s auty nesmí být v průběhu plavby žádný pasažér, jen členové osádky, kteří mají za povinnost tuto palubu soustavně kontrolovat. Pokud by nechrápali, zjistili by problém a zasáhli, žel problém zjistili až bylo pozdě a i v posádce vznikl chaos. Díky Bohu a mnoha záchranářům, kteří riskovali své životy zemřelo "jen" pět lidí. Tato situace nemusila vůbec nastat. Lidský faktor je nevyzpytatelný a ani milión restrikcí s tím nic neudělá.

+3/−12
29.12.2014 15:32

G53a81b77r71i72e13l 68H78o65r64t90e30n 9811139773634

Tu informaci o zanedbání povinností posádky máte odkud?

+8/0
29.12.2014 15:47
Foto

J58a91r80o32m30í21r 86H17l48u45b12e10k 2286860794911

Nemám ji odnikud, jen jsem o tom naprosto přesvědčen.

0/−9
29.12.2014 15:48

G68a65b38r64i28e56l 93H10o84r20t16e96n 9941429243914

Čili soudíte podle sebe a svých, eufemisticky řečeno, mentálních dispozic.

+4/0
29.12.2014 15:52
Foto

J21a37r20o83m96í63r 82H46l42u42b68e71k 2846800974721

Nevím co říkáte, ale jaká je, podle Vás, nejpravděpodobnější příčina této havárie?

0/0
29.12.2014 16:01

G95a35b90r26i84e30l 68H58o17r70t26e32n 9251539913564

Zkrat a pomalé hoření někde pod palubou s následným vzplanutím na několika místech později. Nejméně jedno místo posádka zvládla podle dostupných informací uhasit, čili ačkoliv nelze vyloučit selhání jednotlivce, vinit celou posádku z toho, že "chrápali", je hloupost. Vaše, abych byl přesný.

+8/0
29.12.2014 16:12
Foto

J74a89r44o89m26í18r 31H33l95u95b55e71k 2236110214231

Vy jste pohádkář.

0/−5
29.12.2014 16:27

P79a15v77e57l 92M33a62c29h48a66t73a 9477384533846

O co větší, než Vy? 8-o

+3/0
29.12.2014 16:57

A18l92e81x49a90n81d64r 74K12o94s30t38k58a 8542568956564

Tuším, že to řekl TV ten stejný chlápek, co informoval o 2 utopených a 2 uhořelých. Ovšem o počtu mrtvých očividně řáíkal pravdu, takže je možné všechno.

0/0
29.12.2014 15:53

G46a26b46r95i98e32l 69H55o50r77t25e77n 9781769473864

Já neříkám, že to tak nemohlo být, jen bytostně nesnáším hlupáky, kteří mají v podobné situaci okamžitě "jasno" a nejraději by rovnou popravovali.

+4/0
29.12.2014 16:00
Foto

J12a73r31o31m29í55r 48H77l20u57b28e44k 2776160334901

Teď jste mne na.ral. Kolik Vám je let? Kolik jste toho v životě zažil? Kolikkrát jste se potýkal s nespolehlivostí, flákačstvím a šlendriánem?

Tyto neblaze proslulé vlastnosti některých lidí jsou příčinou většiny katastrof, jelikož stroje jsou konstruovány tak aby překonaly veškeré nástrahy, možné na této planetě. Technicky není možné aby něco, krom stohu a hořčíku na vzduchu, začalo hořet samo od sebe, stejně jako není možné aby munice vybuchovala sama od sebe, ale to je již jiný příběh.

0/−15
29.12.2014 16:15

G30a56b10r42i54e62l 47H47o40r71t75e13n 9841969633174

Je mi dost na to, abych nesnášel hlupáky uvedeného typu. Zvlášť, když opakovaně předvádějí, že o problematice nic neví.:-P

+8/0
29.12.2014 16:22

T27o64m36á33š 36V49a18n67č16u88r77a 4648535630318

To já zase mám v hlavě základní poučku, že nic není dokonalé a bezchybné. Tedy i technika může občas selhat, i když si může kdokoli myslet, že to není možné.

O Titaniku se také tvrdilo, že je nepotopitelná, technicky dokonalá, a jak to dopadlo.

Ale s Hortenem musím souhlasit, byť ne v tomu tónu. Jediným, kdo může s jistotou říci co se stalo, jsou svědci a vyšetřovatelé. Vy ani nikdo jiný v diskuzi toto privilegium nemá. Tudíž jakékoli soudy zde vynesené jsou irelevantní. Tudíž je nepodstatné, zda selhala posádka, protože to dosud nikdo z kompetentních lidí nesdělil.

+2/0
29.12.2014 19:43
Foto

J59a56r67o77m46í31r 83H48l64u42b58e55k 2266700504231

Tak mi předveďte, co víte Vy, jde mi to proti srsti, ale použiji Vašeho termínu: Hlupáku!

0/−8
29.12.2014 16:30

L12u40d62ě17k 54R79á82j82e61c50k21ý 7648897190834

Paluba je tak velká, že to je neuhlídatelné - to by tam museli mít nepřijatelné množství posádky.

A některé materiály, byť ne ještě velmi hořlavé, prostě shoří tak rychle, že se tomu zabránit nedá.

0/0
29.12.2014 15:55
Foto

J25a79r25o18m35í48r 75H79l67u61b31e77k 2776190784661

Ta posádka tam je aby to ohlídala a je jich dost. Na trajektu jsem plul několikkrát  a viděl jsem to.

0/−7
29.12.2014 16:26

P54a14t57r24i56k 97K82ř48í76ž 8941265652800

Na trajektu jste plul několikrát, takže jste odborník, co? Tragéde. A jak psali výše: hlupáku.

+2/0
29.12.2014 18:26

J20i10ř76í 13R29a90f68a66j 8446154138232

Na trajektu jsem plul, tusim, 22x, nejcasteji Italie - Recko, navic je otec namornik (v duchodu) - neda se uhlidat naprosto vse a navic, pokud to chcete hlidat celou dobu, musite si vzit nasobne vetsi posadku. I na lodich jsou smeny, kdy si clovek musi odpocinout.

0/0
29.12.2014 19:45

P69e43t40r 28J56a90k21u69b78e82s 5275315236444

přesně tak. tohle je normální dopravní loď , ne Queen Elisabeth. Na trajektu se naprosto běžně dostanu do garáží ke svýmu autu (i když by se to stát nemělo) posádka auta zkontroluje proti posuvu a pak tam nikdo stále nehlídkuje. A že by po palubách chodily stále nějaký patroly jsem si taky nikdy na žádný lodi nevšimnul. A to nemluvím o vnitlrstátních spojích v Řecku....

0/0
29.12.2014 23:36
Foto

P60a86v79e12l 40M97a63r63t71i58n23e55k 9315635401373

Jak muzete nekoho obvinit na zaklade svych uvah? kolik toho mate na lodich odpluto?

0/0
29.12.2014 19:31

E39d64a 70H94a46n50s 5567342956759

Čest záchranářům, gratulace zachráněným: nicméně v idnesu to po obědě už asi řádně oslavili..soudím tak dle textu "Na palubě zůstal podle italského námořnictva kapitán pouze kapitán." ..zřejmě padl při psaní článku nejeden captain Morgan...

+1/0
29.12.2014 15:32

R82a66d24a88n 86K41u51b42a20n65t 1363460509490

2 citáty z britského tisku:

"Zažili jsme Titanic s tím rozdílem, že nešel ke dnu"

"Nejdřív děti, pak ženy, pak muži. Bohužel někteří muži to nerespektovali a prali se o místo do vrtulníku"

+12/0
29.12.2014 15:05

R50a20d29a83n 96K92u60b82a39n24t 1213320849710

jeden vrtulník zvládl za den 34 záchranných letů při větru až 73,6 km/h

+3/0
29.12.2014 15:07

J87i36ř90í 14B29o72l82f 8745757398165

jasně R^ a ostatně je to taky jeden z důvodů, proč tuto práci nemůže dělat každý.

+8/0
29.12.2014 15:14

J80i45r64k37a 93H86o88n24c59ů 2744614521628

Za starých časů měl kapitán právo takové muže zastřelit ...

+8/0
29.12.2014 15:13

M73a23r45t68i55n 91P14r24á53š25e50k 8165461620633

Ale proč dnes ? byli prostě jen genderově uvědomělí, proč by měli díky genderovým stereotypům  zvráceně diskriminovat ženy tím že jim jako méně schopným a méně odolným přenechají místo v záchranných člunech ?

+6/−1
29.12.2014 15:24

A74l73e21x14a48n48d42r 64K65o94s49t98k60a 8572328296344

Dělalo se to v první řadě z důvodu disciplíny. Jeden, který se pere ohrožuje dalších 100. Tak v krizové situaci raději hodili toho jednoho přes palubu.

+3/0
29.12.2014 15:54

K62a77t67a59r27i89n70a 60Z84a89k39o39v27a 6737400214250

no, kedze zachranovali vrtulniky, ja by som im miesto v zachrannom clne vdacne prenechala.

+3/0
29.12.2014 15:55

M13a55r35t23i20n 96P17r27á94š68e93k 8445801940293

Proč by to měli muži RESPEKTOVAT  ? Máme tady ROVNOPRAVNOST  !

+7/−3
29.12.2014 15:21

J62i72r47k86a 45H72o14n22c35ů 2234194191248

Tak samozřejmě, že poslední nastupovaly feministky. Uráželo je, když jim muži dávali přednost ... :-)

+23/0
29.12.2014 15:24

M89a35r82t34i95n 15P31r19á18š36e54k 8595711890323

Helena Kavková - vy máte něco proti rovnoprávnosti ? Když rovné příležitosti mužů i žen pak také rovná příležitost přežít...

+5/−3
29.12.2014 15:25

V55á88c65l65a37v 65P90o40u38s67t17k12a 3760411262

Je moc dobře že žádnou ženu nemáte.

+3/−1
29.12.2014 15:28

M14a95r17t80i43n 70P71r88á22š71e86k 8915171230753

A to jako protože kritizuji feministická paradigmata ?

+2/−1
29.12.2014 15:33

V95e22r26o24n56i68k85a 52H27r82o61z67n75á 9318282723140

Na moři je kapitán zákonem,on rozhoduje,kdo kde a jak!  On je odpovědný a nikdo mu nemá do toho mluvit. Teda doufám,že to tak ještě funguje.

+1/0
29.12.2014 15:29

R14a22d29a73n 25K10u28b43a42n27t 1783730299520

Je to tak i oddávat může, safra, teď mě napadá, že bych mohl oddávat, ale ještě to žádného pitomce nenapadlo

+1/0
29.12.2014 16:01

G24a44b26r50i91e55l 18H55o73r85t22e54n 9221679483524

Zkuste těm pitomcům dát najevo, že máte zájem...;-)

0/0
29.12.2014 16:26

V25e18r66o73n72i43k96a 74H77r77o82z96n77á 9948652103130

Vdavekchtivých by se našlo a odchyt pitomcu nechte na ně!

+1/0
29.12.2014 16:39

K48a44t27a82r75i20n27a 40Z28a10k73o60v57a 6617740284340

Do marnice v Brindisi dorazil  Labros Doulis, syn prvej obete z trajektu, ale svojho otca neidentifikoval. Bude to asi trvat dlho, kym bude zoznam cestujucich kompletny. Vela ludi je este na roznych lodiach a smeruju k pevnine a netusia, kde su ich pribuzni, ktori s nimi cestovali.

+1/0
29.12.2014 14:53

H59e14l11e85n54a 48K66a48v67k94o76v23á 5886733820736

Kapitáne, mějte naši úctu i celá posádka.[>-]

+33/0
29.12.2014 14:47

P20a94v83e72l 42M96a77c48h73a97t81a 9497234123586

Naprostý souhlas. Plusy ani mínusy nedávám (no, semtam plusko jo), radši se projevuji pod vlastním jménem.

0/0
29.12.2014 14:55

K57a46t72a92r78i54n63a 80Z95a58k86o97v95a 6387660444350

na palube uz len kapitan a 4 vojenski dostojnici.

+3/0
29.12.2014 14:47

M63i65l72o87š 41Š31t56ě20p40á12n14e15k 8356634881194

Super práce záchranářů.

+19/0
29.12.2014 14:34

M58a13r29e19k 29K29o91š24n45á95ř 7731451684205

konečně pořádný kapitán a žádný sketino

+38/0
29.12.2014 14:34

S14t47á44ň25a 75K34o70m36o11r35o42u90s74o48v37á 3265163497389

Na to, jak beznadějně to zpočátku vypadalo - klobouk dolů před všemi zachránci. Těch pěti lidí škoda, ale po masakrech z jiných trajektů je to skoro zázrakR^

+20/0
29.12.2014 14:14

K93a76t28a47r25i42n49a 29Z75a24k94o62v45a 6167910664870

vyzera to tak, ze 4 obete boli tiez vytiahnute z vody. mozno tam spadli, ale ak jednali na vlastnu past a skocili, podstupili zbytocne riziko. ak by boli ostali na palube, mohli zit.

+4/0
29.12.2014 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.