Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na hořícím trajektu zahynulo deset lidí, evakuace skončila

Z trajektu, který cestou z Řecka do Itálie zachvátil požár, se povedlo zachránit všechny cestující i členy posádky, kteří dva dny čekali na záchranu. Poslední zůstal na lodi kapitán, i ten je už však v bezpečí. Počet mrtvých se ve večerních hodinách zvýšil na deset. Příčina požáru dosud není známá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P93a33v12e80l 55M90a41r50t21i50n57e95k 9395605981703

Dobra prace zachranaru a zrejmne i posadky. Vyborne zvladnuta evakuace za silenych podminek. Nechtel bych to zazit. Pozar na lodi je snad to nejhorsi, co muze lod potkat. R^

+4/0
29.12.2014 19:27

P26e45t18r 42P27a54v68l93a17t73a 7786200427271

Nemyslím, loď se alespoň drží na hladině. Pokud by byl porušen trup a loď šla v řádu hodin pod vodu, bylo by to daleko horší.

0/0
30.12.2014 9:06

A63n20t58o60n85í98n 64Č60í74ž60e92k 1108862624539

Důležité je, že je už konec. I když se přiznávám, že těch obětí jsem čekal méně. Takže teď přeji těm pasažérům, aby se z případných podchlazení apod. co nejrychleji dostali.

A ještě k té evakuaci. Myslím, že na tu loď dopravili doktora, takže o pořadí evakuovaných podle mne měl rozhodvat hlavně on. A v takové situaci ani tak nerozhoduje, zda se jedná o muže, ženu nebo dítě, ale jak je kdo zdravotně ohrožený.

+5/0
29.12.2014 17:04
Foto

P28a18v24e35l 15M74a29r77t51i50n35e39k 9935175761793

Poradi deti, zeny a muzi nakonec se na lodich dodrzuje. Je to tradice a nebylo tomu takhle vzdycky. Zavedli to az Anglicane.

+3/0
29.12.2014 19:29

K98a33t57a40r98i44n52a 60Z43a19k51o83v24a 6427400914240

Obeti je oficialne sedem (ANSA)

0/0
29.12.2014 15:58
Foto

J74a97r58o53m15í66r 96H85l68u18b34e55k 2146570834931

Kapitán této lodi se zachoval hrdinně, na rozdíl od Skety, ani nevím jak se to píše. Stejně je to jeho vina, posádka má kontrolovat veškeré prostory lodi. Na palubě s auty nesmí být v průběhu plavby žádný pasažér, jen členové osádky, kteří mají za povinnost tuto palubu soustavně kontrolovat. Pokud by nechrápali, zjistili by problém a zasáhli, žel problém zjistili až bylo pozdě a i v posádce vznikl chaos. Díky Bohu a mnoha záchranářům, kteří riskovali své životy zemřelo "jen" pět lidí. Tato situace nemusila vůbec nastat. Lidský faktor je nevyzpytatelný a ani milión restrikcí s tím nic neudělá.

+3/−12
29.12.2014 15:32

G61a69b52r56i63e18l 75H56o80r25t63e90n 9151449203584

Tu informaci o zanedbání povinností posádky máte odkud?

+8/0
29.12.2014 15:47
Foto

J21a64r94o58m32í73r 42H35l70u70b89e20k 2966560854351

Nemám ji odnikud, jen jsem o tom naprosto přesvědčen.

0/−9
29.12.2014 15:48

G56a32b54r89i83e37l 15H98o51r77t37e51n 9741919503574

Čili soudíte podle sebe a svých, eufemisticky řečeno, mentálních dispozic.

+4/0
29.12.2014 15:52
Foto

J59a23r89o19m97í60r 30H28l43u80b84e72k 2976770104931

Nevím co říkáte, ale jaká je, podle Vás, nejpravděpodobnější příčina této havárie?

0/0
29.12.2014 16:01

G89a17b68r59i54e36l 30H15o65r53t79e94n 9321669433304

Zkrat a pomalé hoření někde pod palubou s následným vzplanutím na několika místech později. Nejméně jedno místo posádka zvládla podle dostupných informací uhasit, čili ačkoliv nelze vyloučit selhání jednotlivce, vinit celou posádku z toho, že "chrápali", je hloupost. Vaše, abych byl přesný.

+8/0
29.12.2014 16:12
Foto

J23a40r96o16m47í86r 73H36l13u21b19e97k 2646170304501

Vy jste pohádkář.

0/−5
29.12.2014 16:27

P82a47v44e16l 41M95a30c38h17a34t64a 9287654963616

O co větší, než Vy? 8-o

+3/0
29.12.2014 16:57

A10l59e70x41a11n71d62r 16K26o79s65t48k44a 8372658976454

Tuším, že to řekl TV ten stejný chlápek, co informoval o 2 utopených a 2 uhořelých. Ovšem o počtu mrtvých očividně řáíkal pravdu, takže je možné všechno.

0/0
29.12.2014 15:53

G13a96b57r87i60e11l 34H91o11r88t81e81n 9681179383514

Já neříkám, že to tak nemohlo být, jen bytostně nesnáším hlupáky, kteří mají v podobné situaci okamžitě "jasno" a nejraději by rovnou popravovali.

+4/0
29.12.2014 16:00
Foto

J21a59r36o32m15í57r 86H75l31u63b50e92k 2606910724181

Teď jste mne na.ral. Kolik Vám je let? Kolik jste toho v životě zažil? Kolikkrát jste se potýkal s nespolehlivostí, flákačstvím a šlendriánem?

Tyto neblaze proslulé vlastnosti některých lidí jsou příčinou většiny katastrof, jelikož stroje jsou konstruovány tak aby překonaly veškeré nástrahy, možné na této planetě. Technicky není možné aby něco, krom stohu a hořčíku na vzduchu, začalo hořet samo od sebe, stejně jako není možné aby munice vybuchovala sama od sebe, ale to je již jiný příběh.

0/−15
29.12.2014 16:15

G87a60b30r18i18e10l 97H35o78r39t21e89n 9801479183514

Je mi dost na to, abych nesnášel hlupáky uvedeného typu. Zvlášť, když opakovaně předvádějí, že o problematice nic neví.:-P

+8/0
29.12.2014 16:22

T23o37m84á11š 42V92a86n26č30u35r34a 4208175720988

To já zase mám v hlavě základní poučku, že nic není dokonalé a bezchybné. Tedy i technika může občas selhat, i když si může kdokoli myslet, že to není možné.

O Titaniku se také tvrdilo, že je nepotopitelná, technicky dokonalá, a jak to dopadlo.

Ale s Hortenem musím souhlasit, byť ne v tomu tónu. Jediným, kdo může s jistotou říci co se stalo, jsou svědci a vyšetřovatelé. Vy ani nikdo jiný v diskuzi toto privilegium nemá. Tudíž jakékoli soudy zde vynesené jsou irelevantní. Tudíž je nepodstatné, zda selhala posádka, protože to dosud nikdo z kompetentních lidí nesdělil.

+2/0
29.12.2014 19:43
Foto

J37a80r92o30m47í98r 29H50l22u33b57e91k 2936670164381

Tak mi předveďte, co víte Vy, jde mi to proti srsti, ale použiji Vašeho termínu: Hlupáku!

0/−8
29.12.2014 16:30

L22u21d36ě65k 75R90á40j25e11c44k10ý 7818837890904

Paluba je tak velká, že to je neuhlídatelné - to by tam museli mít nepřijatelné množství posádky.

A některé materiály, byť ne ještě velmi hořlavé, prostě shoří tak rychle, že se tomu zabránit nedá.

0/0
29.12.2014 15:55
Foto

J61a78r12o40m96í59r 98H19l31u72b24e60k 2526500984291

Ta posádka tam je aby to ohlídala a je jich dost. Na trajektu jsem plul několikkrát  a viděl jsem to.

0/−7
29.12.2014 16:26

P19a91t23r22i82k 50K95ř18í96ž 8651905842470

Na trajektu jste plul několikrát, takže jste odborník, co? Tragéde. A jak psali výše: hlupáku.

+2/0
29.12.2014 18:26

J26i45ř60í 31R71a78f89a63j 8706554388132

Na trajektu jsem plul, tusim, 22x, nejcasteji Italie - Recko, navic je otec namornik (v duchodu) - neda se uhlidat naprosto vse a navic, pokud to chcete hlidat celou dobu, musite si vzit nasobne vetsi posadku. I na lodich jsou smeny, kdy si clovek musi odpocinout.

0/0
29.12.2014 19:45

P89e62t51r 25J48a89k26u81b34e18s 5685705166494

přesně tak. tohle je normální dopravní loď , ne Queen Elisabeth. Na trajektu se naprosto běžně dostanu do garáží ke svýmu autu (i když by se to stát nemělo) posádka auta zkontroluje proti posuvu a pak tam nikdo stále nehlídkuje. A že by po palubách chodily stále nějaký patroly jsem si taky nikdy na žádný lodi nevšimnul. A to nemluvím o vnitlrstátních spojích v Řecku....

0/0
29.12.2014 23:36
Foto

P64a70v14e73l 15M73a60r91t85i22n92e87k 9735595441583

Jak muzete nekoho obvinit na zaklade svych uvah? kolik toho mate na lodich odpluto?

0/0
29.12.2014 19:31

E63d62a 19H32a29n98s 5807682176499

Čest záchranářům, gratulace zachráněným: nicméně v idnesu to po obědě už asi řádně oslavili..soudím tak dle textu "Na palubě zůstal podle italského námořnictva kapitán pouze kapitán." ..zřejmě padl při psaní článku nejeden captain Morgan...

+1/0
29.12.2014 15:32

R19a59d39a57n 73K53u80b16a17n85t 1883640809770

2 citáty z britského tisku:

"Zažili jsme Titanic s tím rozdílem, že nešel ke dnu"

"Nejdřív děti, pak ženy, pak muži. Bohužel někteří muži to nerespektovali a prali se o místo do vrtulníku"

+12/0
29.12.2014 15:05

R20a14d50a57n 36K73u39b80a33n70t 1543580489850

jeden vrtulník zvládl za den 34 záchranných letů při větru až 73,6 km/h

+3/0
29.12.2014 15:07

J49i83ř11í 95B34o95l24f 8315447218675

jasně R^ a ostatně je to taky jeden z důvodů, proč tuto práci nemůže dělat každý.

+8/0
29.12.2014 15:14

J22i81r65k73a 55H92o81n84c97ů 2274784511548

Za starých časů měl kapitán právo takové muže zastřelit ...

+8/0
29.12.2014 15:13

M94a76r67t85i88n 83P97r34á67š40e32k 8165881630683

Ale proč dnes ? byli prostě jen genderově uvědomělí, proč by měli díky genderovým stereotypům  zvráceně diskriminovat ženy tím že jim jako méně schopným a méně odolným přenechají místo v záchranných člunech ?

+6/−1
29.12.2014 15:24

A66l55e75x91a82n45d53r 18K65o34s39t87k69a 8592318176974

Dělalo se to v první řadě z důvodu disciplíny. Jeden, který se pere ohrožuje dalších 100. Tak v krizové situaci raději hodili toho jednoho přes palubu.

+3/0
29.12.2014 15:54

K38a16t29a65r19i35n46a 45Z86a10k80o58v58a 6837910334250

no, kedze zachranovali vrtulniky, ja by som im miesto v zachrannom clne vdacne prenechala.

+3/0
29.12.2014 15:55

M38a32r35t94i16n 10P85r21á43š55e10k 8235481130593

Proč by to měli muži RESPEKTOVAT  ? Máme tady ROVNOPRAVNOST  !

+7/−3
29.12.2014 15:21

J42i92r10k69a 96H58o41n18c39ů 2154824641948

Tak samozřejmě, že poslední nastupovaly feministky. Uráželo je, když jim muži dávali přednost ... :-)

+23/0
29.12.2014 15:24

M58a80r42t15i72n 41P37r94á21š90e38k 8295171320633

Helena Kavková - vy máte něco proti rovnoprávnosti ? Když rovné příležitosti mužů i žen pak také rovná příležitost přežít...

+5/−3
29.12.2014 15:25

V34á33c96l82a49v 47P65o58u24s93t73k83a 3290911302

Je moc dobře že žádnou ženu nemáte.

+3/−1
29.12.2014 15:28

M22a51r15t37i39n 11P49r37á80š21e17k 8485501640803

A to jako protože kritizuji feministická paradigmata ?

+2/−1
29.12.2014 15:33

V61e73r94o16n84i42k31a 42H26r38o10z65n47á 9408872223440

Na moři je kapitán zákonem,on rozhoduje,kdo kde a jak!  On je odpovědný a nikdo mu nemá do toho mluvit. Teda doufám,že to tak ještě funguje.

+1/0
29.12.2014 15:29

R74a97d49a33n 91K77u31b23a96n51t 1853740119950

Je to tak i oddávat může, safra, teď mě napadá, že bych mohl oddávat, ale ještě to žádného pitomce nenapadlo

+1/0
29.12.2014 16:01

G10a77b62r30i78e76l 44H59o97r79t34e75n 9371729633184

Zkuste těm pitomcům dát najevo, že máte zájem...;-)

0/0
29.12.2014 16:26

V48e68r75o42n49i11k40a 88H82r52o81z19n42á 9558552403300

Vdavekchtivých by se našlo a odchyt pitomcu nechte na ně!

+1/0
29.12.2014 16:39

K37a32t13a27r61i21n76a 83Z76a28k25o57v63a 6147670144570

Do marnice v Brindisi dorazil  Labros Doulis, syn prvej obete z trajektu, ale svojho otca neidentifikoval. Bude to asi trvat dlho, kym bude zoznam cestujucich kompletny. Vela ludi je este na roznych lodiach a smeruju k pevnine a netusia, kde su ich pribuzni, ktori s nimi cestovali.

+1/0
29.12.2014 14:53

H81e19l42e61n94a 69K87a78v76k95o66v11á 5136513480136

Kapitáne, mějte naši úctu i celá posádka.[>-]

+33/0
29.12.2014 14:47

P47a14v69e45l 55M36a90c90h64a30t84a 9827344783846

Naprostý souhlas. Plusy ani mínusy nedávám (no, semtam plusko jo), radši se projevuji pod vlastním jménem.

0/0
29.12.2014 14:55

K77a60t60a45r22i78n35a 67Z43a33k49o65v53a 6757790344790

na palube uz len kapitan a 4 vojenski dostojnici.

+3/0
29.12.2014 14:47

M22i19l58o44š 31Š57t30ě89p27á77n41e19k 8856634101914

Super práce záchranářů.

+19/0
29.12.2014 14:34

M28a15r49e67k 39K69o77š78n70á45ř 7951891824255

konečně pořádný kapitán a žádný sketino

+38/0
29.12.2014 14:34
Foto

S21t40á50ň72a 73K74o43m62o29r40o69u28s44o47v25á 3815783337579

Na to, jak beznadějně to zpočátku vypadalo - klobouk dolů před všemi zachránci. Těch pěti lidí škoda, ale po masakrech z jiných trajektů je to skoro zázrakR^

+20/0
29.12.2014 14:14

K47a48t35a22r94i19n44a 40Z87a97k35o67v47a 6747160474890

vyzera to tak, ze 4 obete boli tiez vytiahnute z vody. mozno tam spadli, ale ak jednali na vlastnu past a skocili, podstupili zbytocne riziko. ak by boli ostali na palube, mohli zit.

+4/0
29.12.2014 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.