Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na hořícím trajektu zahynulo deset lidí, evakuace skončila

Z trajektu, který cestou z Řecka do Itálie zachvátil požár, se povedlo zachránit všechny cestující i členy posádky, kteří dva dny čekali na záchranu. Poslední zůstal na lodi kapitán, i ten je už však v bezpečí. Počet mrtvých se ve večerních hodinách zvýšil na deset. Příčina požáru dosud není známá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P56a92v78e50l 60M90a28r30t87i63n51e70k 9345505551443

Dobra prace zachranaru a zrejmne i posadky. Vyborne zvladnuta evakuace za silenych podminek. Nechtel bych to zazit. Pozar na lodi je snad to nejhorsi, co muze lod potkat. R^

+4/0
29.12.2014 19:27

P29e60t26r 28P33a79v48l49a29t13a 7366740737331

Nemyslím, loď se alespoň drží na hladině. Pokud by byl porušen trup a loď šla v řádu hodin pod vodu, bylo by to daleko horší.

0/0
30.12.2014 9:06

A31n50t18o21n23í53n 72Č49í34ž73e87k 1158202624659

Důležité je, že je už konec. I když se přiznávám, že těch obětí jsem čekal méně. Takže teď přeji těm pasažérům, aby se z případných podchlazení apod. co nejrychleji dostali.

A ještě k té evakuaci. Myslím, že na tu loď dopravili doktora, takže o pořadí evakuovaných podle mne měl rozhodvat hlavně on. A v takové situaci ani tak nerozhoduje, zda se jedná o muže, ženu nebo dítě, ale jak je kdo zdravotně ohrožený.

+5/0
29.12.2014 17:04
Foto

P47a82v62e86l 47M35a50r20t96i94n33e22k 9405115411873

Poradi deti, zeny a muzi nakonec se na lodich dodrzuje. Je to tradice a nebylo tomu takhle vzdycky. Zavedli to az Anglicane.

+3/0
29.12.2014 19:29

K90a55t24a40r29i29n25a 39Z42a90k55o20v91a 6547440744380

Obeti je oficialne sedem (ANSA)

0/0
29.12.2014 15:58
Foto

J85a62r65o53m21í86r 85H95l98u97b23e28k 2296590184321

Kapitán této lodi se zachoval hrdinně, na rozdíl od Skety, ani nevím jak se to píše. Stejně je to jeho vina, posádka má kontrolovat veškeré prostory lodi. Na palubě s auty nesmí být v průběhu plavby žádný pasažér, jen členové osádky, kteří mají za povinnost tuto palubu soustavně kontrolovat. Pokud by nechrápali, zjistili by problém a zasáhli, žel problém zjistili až bylo pozdě a i v posádce vznikl chaos. Díky Bohu a mnoha záchranářům, kteří riskovali své životy zemřelo "jen" pět lidí. Tato situace nemusila vůbec nastat. Lidský faktor je nevyzpytatelný a ani milión restrikcí s tím nic neudělá.

+3/−12
29.12.2014 15:32

G41a10b24r63i48e35l 27H62o46r57t14e43n 9941989153494

Tu informaci o zanedbání povinností posádky máte odkud?

+8/0
29.12.2014 15:47
Foto

J87a47r12o24m77í31r 46H43l36u54b33e29k 2276250244711

Nemám ji odnikud, jen jsem o tom naprosto přesvědčen.

0/−9
29.12.2014 15:48

G95a12b68r22i44e60l 73H47o37r48t89e73n 9391809623144

Čili soudíte podle sebe a svých, eufemisticky řečeno, mentálních dispozic.

+4/0
29.12.2014 15:52
Foto

J97a17r77o41m21í16r 18H62l77u76b30e21k 2796920424291

Nevím co říkáte, ale jaká je, podle Vás, nejpravděpodobnější příčina této havárie?

0/0
29.12.2014 16:01

G41a89b71r98i96e46l 36H52o86r37t76e49n 9821569683964

Zkrat a pomalé hoření někde pod palubou s následným vzplanutím na několika místech později. Nejméně jedno místo posádka zvládla podle dostupných informací uhasit, čili ačkoliv nelze vyloučit selhání jednotlivce, vinit celou posádku z toho, že "chrápali", je hloupost. Vaše, abych byl přesný.

+8/0
29.12.2014 16:12
Foto

J72a70r25o28m17í45r 39H83l94u59b58e66k 2826530364571

Vy jste pohádkář.

0/−5
29.12.2014 16:27

P54a56v54e96l 89M89a15c11h70a50t87a 9337774413226

O co větší, než Vy? 8-o

+3/0
29.12.2014 16:57

A94l29e60x23a16n32d27r 10K33o53s41t24k11a 8852768856134

Tuším, že to řekl TV ten stejný chlápek, co informoval o 2 utopených a 2 uhořelých. Ovšem o počtu mrtvých očividně řáíkal pravdu, takže je možné všechno.

0/0
29.12.2014 15:53

G83a50b91r38i98e24l 98H82o79r20t27e46n 9941519593264

Já neříkám, že to tak nemohlo být, jen bytostně nesnáším hlupáky, kteří mají v podobné situaci okamžitě "jasno" a nejraději by rovnou popravovali.

+4/0
29.12.2014 16:00
Foto

J28a45r71o63m92í22r 50H31l39u53b73e46k 2586890984831

Teď jste mne na.ral. Kolik Vám je let? Kolik jste toho v životě zažil? Kolikkrát jste se potýkal s nespolehlivostí, flákačstvím a šlendriánem?

Tyto neblaze proslulé vlastnosti některých lidí jsou příčinou většiny katastrof, jelikož stroje jsou konstruovány tak aby překonaly veškeré nástrahy, možné na této planetě. Technicky není možné aby něco, krom stohu a hořčíku na vzduchu, začalo hořet samo od sebe, stejně jako není možné aby munice vybuchovala sama od sebe, ale to je již jiný příběh.

0/−15
29.12.2014 16:15

G51a16b82r86i58e88l 64H84o66r41t24e49n 9891379513164

Je mi dost na to, abych nesnášel hlupáky uvedeného typu. Zvlášť, když opakovaně předvádějí, že o problematice nic neví.:-P

+8/0
29.12.2014 16:22

T31o37m25á15š 43V56a97n26č78u32r70a 4858865680348

To já zase mám v hlavě základní poučku, že nic není dokonalé a bezchybné. Tedy i technika může občas selhat, i když si může kdokoli myslet, že to není možné.

O Titaniku se také tvrdilo, že je nepotopitelná, technicky dokonalá, a jak to dopadlo.

Ale s Hortenem musím souhlasit, byť ne v tomu tónu. Jediným, kdo může s jistotou říci co se stalo, jsou svědci a vyšetřovatelé. Vy ani nikdo jiný v diskuzi toto privilegium nemá. Tudíž jakékoli soudy zde vynesené jsou irelevantní. Tudíž je nepodstatné, zda selhala posádka, protože to dosud nikdo z kompetentních lidí nesdělil.

+2/0
29.12.2014 19:43
Foto

J24a26r41o85m79í14r 62H77l59u59b75e86k 2866300854641

Tak mi předveďte, co víte Vy, jde mi to proti srsti, ale použiji Vašeho termínu: Hlupáku!

0/−8
29.12.2014 16:30

L35u36d48ě34k 62R39á25j19e16c43k38ý 7358377470984

Paluba je tak velká, že to je neuhlídatelné - to by tam museli mít nepřijatelné množství posádky.

A některé materiály, byť ne ještě velmi hořlavé, prostě shoří tak rychle, že se tomu zabránit nedá.

0/0
29.12.2014 15:55
Foto

J49a58r62o94m13í44r 89H63l59u27b74e47k 2556830804211

Ta posádka tam je aby to ohlídala a je jich dost. Na trajektu jsem plul několikkrát  a viděl jsem to.

0/−7
29.12.2014 16:26

P38a58t45r15i60k 60K30ř98í60ž 8861265762720

Na trajektu jste plul několikrát, takže jste odborník, co? Tragéde. A jak psali výše: hlupáku.

+2/0
29.12.2014 18:26

J70i33ř52í 32R21a75f47a38j 8676894618902

Na trajektu jsem plul, tusim, 22x, nejcasteji Italie - Recko, navic je otec namornik (v duchodu) - neda se uhlidat naprosto vse a navic, pokud to chcete hlidat celou dobu, musite si vzit nasobne vetsi posadku. I na lodich jsou smeny, kdy si clovek musi odpocinout.

0/0
29.12.2014 19:45

P45e83t74r 45J64a76k62u32b61e27s 5955775116934

přesně tak. tohle je normální dopravní loď , ne Queen Elisabeth. Na trajektu se naprosto běžně dostanu do garáží ke svýmu autu (i když by se to stát nemělo) posádka auta zkontroluje proti posuvu a pak tam nikdo stále nehlídkuje. A že by po palubách chodily stále nějaký patroly jsem si taky nikdy na žádný lodi nevšimnul. A to nemluvím o vnitlrstátních spojích v Řecku....

0/0
29.12.2014 23:36
Foto

P88a96v42e94l 52M56a73r85t85i56n50e94k 9335715141723

Jak muzete nekoho obvinit na zaklade svych uvah? kolik toho mate na lodich odpluto?

0/0
29.12.2014 19:31

E10d89a 55H53a68n24s 5457342246329

Čest záchranářům, gratulace zachráněným: nicméně v idnesu to po obědě už asi řádně oslavili..soudím tak dle textu "Na palubě zůstal podle italského námořnictva kapitán pouze kapitán." ..zřejmě padl při psaní článku nejeden captain Morgan...

+1/0
29.12.2014 15:32

T48o23m50á18š 16H55o53u20š81k58a 2405353934187

2 citáty z britského tisku:

"Zažili jsme Titanic s tím rozdílem, že nešel ke dnu"

"Nejdřív děti, pak ženy, pak muži. Bohužel někteří muži to nerespektovali a prali se o místo do vrtulníku"

+12/0
29.12.2014 15:05

T43o71m97á88š 88H23o81u39š60k56a 2535943864557

jeden vrtulník zvládl za den 34 záchranných letů při větru až 73,6 km/h

+3/0
29.12.2014 15:07

J50i29ř81í 95B70o37l34f 8345717448475

jasně R^ a ostatně je to taky jeden z důvodů, proč tuto práci nemůže dělat každý.

+8/0
29.12.2014 15:14

J44i48r78k60a 32H24o69n64c60ů 2444354521468

Za starých časů měl kapitán právo takové muže zastřelit ...

+8/0
29.12.2014 15:13

M45a35r18t65i83n 89P60r61á59š65e64k 8415381570383

Ale proč dnes ? byli prostě jen genderově uvědomělí, proč by měli díky genderovým stereotypům  zvráceně diskriminovat ženy tím že jim jako méně schopným a méně odolným přenechají místo v záchranných člunech ?

+6/−1
29.12.2014 15:24

A33l79e19x46a35n53d50r 78K42o59s98t33k39a 8352328936154

Dělalo se to v první řadě z důvodu disciplíny. Jeden, který se pere ohrožuje dalších 100. Tak v krizové situaci raději hodili toho jednoho přes palubu.

+3/0
29.12.2014 15:54

K92a39t59a35r12i25n68a 87Z54a85k81o88v23a 6957900844220

no, kedze zachranovali vrtulniky, ja by som im miesto v zachrannom clne vdacne prenechala.

+3/0
29.12.2014 15:55

M36a36r63t26i15n 21P90r83á39š33e33k 8895371320343

Proč by to měli muži RESPEKTOVAT  ? Máme tady ROVNOPRAVNOST  !

+7/−3
29.12.2014 15:21

J43i69r35k45a 27H78o97n77c92ů 2774464971648

Tak samozřejmě, že poslední nastupovaly feministky. Uráželo je, když jim muži dávali přednost ... :-)

+23/0
29.12.2014 15:24

M95a53r46t13i42n 53P23r94á67š51e76k 8335471430273

Helena Kavková - vy máte něco proti rovnoprávnosti ? Když rovné příležitosti mužů i žen pak také rovná příležitost přežít...

+5/−3
29.12.2014 15:25

V84á44c63l63a58v 59P63o79u35s65t49k93a 3570381842

Je moc dobře že žádnou ženu nemáte.

+3/−1
29.12.2014 15:28

M32a37r74t91i29n 43P78r86á86š93e78k 8205471120833

A to jako protože kritizuji feministická paradigmata ?

+2/−1
29.12.2014 15:33

V67e93r41o64n60i18k42a 81H44r15o45z88n65á 9768752133280

Na moři je kapitán zákonem,on rozhoduje,kdo kde a jak!  On je odpovědný a nikdo mu nemá do toho mluvit. Teda doufám,že to tak ještě funguje.

+1/0
29.12.2014 15:29

T47o39m65á54š 95H71o50u96š50k65a 2755753634807

Je to tak i oddávat může, safra, teď mě napadá, že bych mohl oddávat, ale ještě to žádného pitomce nenapadlo

+1/0
29.12.2014 16:01

G52a41b33r80i81e10l 26H72o34r23t93e91n 9571249963884

Zkuste těm pitomcům dát najevo, že máte zájem...;-)

0/0
29.12.2014 16:26

V30e20r28o74n90i10k72a 28H23r96o68z24n62á 9668752153680

Vdavekchtivých by se našlo a odchyt pitomcu nechte na ně!

+1/0
29.12.2014 16:39

K50a64t46a34r53i93n31a 28Z31a65k40o40v11a 6797910824520

Do marnice v Brindisi dorazil  Labros Doulis, syn prvej obete z trajektu, ale svojho otca neidentifikoval. Bude to asi trvat dlho, kym bude zoznam cestujucich kompletny. Vela ludi je este na roznych lodiach a smeruju k pevnine a netusia, kde su ich pribuzni, ktori s nimi cestovali.

+1/0
29.12.2014 14:53

H76e54l65e45n16a 60K41a60v62k67o12v57á 4583706559283

Kapitáne, mějte naši úctu i celá posádka.[>-]

+33/0
29.12.2014 14:47

P85a88v72e42l 52M95a66c33h52a72t77a 9167864813956

Naprostý souhlas. Plusy ani mínusy nedávám (no, semtam plusko jo), radši se projevuji pod vlastním jménem.

0/0
29.12.2014 14:55

K87a31t79a24r98i59n12a 15Z57a84k92o91v41a 6637260734170

na palube uz len kapitan a 4 vojenski dostojnici.

+3/0
29.12.2014 14:47

M68i83l82o92š 13Š20t19ě34p58á98n22e62k 8876624531744

Super práce záchranářů.

+19/0
29.12.2014 14:34

M85a16r68e36k 90K41o28š35n85á66ř 7831661134735

konečně pořádný kapitán a žádný sketino

+38/0
29.12.2014 14:34
Foto

S90t88á56ň14a 98K28o96m22o93r28o68u14s74o11v13á 3915943957399

Na to, jak beznadějně to zpočátku vypadalo - klobouk dolů před všemi zachránci. Těch pěti lidí škoda, ale po masakrech z jiných trajektů je to skoro zázrakR^

+20/0
29.12.2014 14:14

K47a65t76a19r14i79n76a 52Z63a67k26o52v35a 6667540354300

vyzera to tak, ze 4 obete boli tiez vytiahnute z vody. mozno tam spadli, ale ak jednali na vlastnu past a skocili, podstupili zbytocne riziko. ak by boli ostali na palube, mohli zit.

+4/0
29.12.2014 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.