Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podle svědků neměl letoun s hokejisty při havárii nutnou rychlost

Motory letounu Jak-42 při osudném startu v září 2011 pracovaly na plný výkon, ale startovací rychlost byla nedostatečná. Vyplynulo to z úterních výpovědí svědků před soudem v ruské Jaroslavli, který se zabývá tragickou havárií na místním letišti Tunošna. Podle ruských prokurátorů má soud vyslechnout 120 svědků, líčení může prý trvat i rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a29v21e84l 32Ř38a66p10e35k 7532466279835

Na vině jsou úřady, které do provozu schválily křáp, který pilotovi bez zábran a bez upozornění dovolí nesmyslnou kombinaci ovládání - vzlet plnou parou vpřed a zároveň brzdění. Rv

+1/0
23.12.2014 20:20

J19a11r28d24a 59B62r89a79b12e65n68e47c 1410424189986

u tohoto typu byly provedeny některé změny, mimo jiné byl změněn tvar jednoho z pedálů. Posádky zvyklé na starší typy JAKů tato skutečnost asi zmátla, nebyli dostatečně proškoleni na nový typ. Označení křáp je přece jen poněkud silný výraz, troufáte si pane Řapeku snad tvrdit, že se v této problematice vyznáte lépe než renomovaní konstruktéři letadel? Vyčkejte si na závěr vyšetřování.

0/0
23.12.2014 21:29

P42a74v17e90l 27Ř92a72p93e25k 7792686649255

Klíčové je, zda tento typ letadla skutečně umožňuje vzlet při současném brzdění. Pokud ano, pak podle mého nejhlubšího přesvědčení takové letadlo neodpovídá elementárním požadavkům na bezpečnost, čehož nejlepším důkazem je sama skutečnost, že se ta nehoda stala.

+1/0
23.12.2014 22:03

J19a80r57d33a 57B62r97a83b87e76n80e88c 1440834629526

no pokud se budete dost snažit tak tuto situaci můžete navodit třeba i v autě. Jednou nohou přidávat plyn, druhou současně brzdit. A taky nikdo nevyčítá konstruktérům auta, že je taková situace možná.

0/0
24.12.2014 9:56

T47o89m94á57š 11B92u78r38a 1369656

Podle mého názoru byl tento incident po stránce letecké bezpečnosti již vyšetřen a uzavřen. V této nynější kauze se jedná o řešení údajné majetkové újmy jednoho z aktérů případu.

+1/0
24.12.2014 3:24
Foto

V26o37j34t97a 78K93u35š63č91á84k 6209248826789

Aerolinky zanedbaly preskoleni a pilot si "spletl brzdu s plynem". Kopilot i kapitan jsou mrtvi, Aerolinky nejspis donuti odskodnit pozustale a nejspis i tovarnu Jak. Vic bych v tom nevidel, znovu se objevuje davno objevene. :-/

0/0
23.12.2014 14:24

J20o24s54e96f 36Š11v82e19c 6205506774883

nespletl se, jen nohou na pedál tlačil jinak než měl

0/0
23.12.2014 15:40

M72i16c24h26a12l 28P95a90v46l70á59t 9883963864629

On na pedal tlacit vubec nemel. Ale to je detail..

Jinak viz prislusny dil serialu Mayday.

+1/0
23.12.2014 16:13
Foto

V79o90j77t42a 32K16u26š47č85á48k 6809128346829

Presne tak, ale s tim ze vetsina lidi tydle serialy nesleduje, bylo jednodussi napsat, ze si "spletl brzdu s plynem" viz uvozovky :-P

0/0
23.12.2014 17:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.