Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podle svědků neměl letoun s hokejisty při havárii nutnou rychlost

Motory letounu Jak-42 při osudném startu v září 2011 pracovaly na plný výkon, ale startovací rychlost byla nedostatečná. Vyplynulo to z úterních výpovědí svědků před soudem v ruské Jaroslavli, který se zabývá tragickou havárií na místním letišti Tunošna. Podle ruských prokurátorů má soud vyslechnout 120 svědků, líčení může prý trvat i rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79a80v27e77l 87Ř79a29p20e32k 7272146559535

Na vině jsou úřady, které do provozu schválily křáp, který pilotovi bez zábran a bez upozornění dovolí nesmyslnou kombinaci ovládání - vzlet plnou parou vpřed a zároveň brzdění. Rv

+1/0
23.12.2014 20:20

J18a35r50d26a 74B27r40a95b49e44n30e88c 1620144739266

u tohoto typu byly provedeny některé změny, mimo jiné byl změněn tvar jednoho z pedálů. Posádky zvyklé na starší typy JAKů tato skutečnost asi zmátla, nebyli dostatečně proškoleni na nový typ. Označení křáp je přece jen poněkud silný výraz, troufáte si pane Řapeku snad tvrdit, že se v této problematice vyznáte lépe než renomovaní konstruktéři letadel? Vyčkejte si na závěr vyšetřování.

0/0
23.12.2014 21:29

P86a64v19e51l 85Ř57a39p45e96k 7882356749555

Klíčové je, zda tento typ letadla skutečně umožňuje vzlet při současném brzdění. Pokud ano, pak podle mého nejhlubšího přesvědčení takové letadlo neodpovídá elementárním požadavkům na bezpečnost, čehož nejlepším důkazem je sama skutečnost, že se ta nehoda stala.

+1/0
23.12.2014 22:03

J92a42r35d18a 15B29r85a28b25e67n77e75c 1450104779396

no pokud se budete dost snažit tak tuto situaci můžete navodit třeba i v autě. Jednou nohou přidávat plyn, druhou současně brzdit. A taky nikdo nevyčítá konstruktérům auta, že je taková situace možná.

0/0
24.12.2014 9:56

T90o98m64á12š 38B34u81r53a 4622756914

Podle mého názoru byl tento incident po stránce letecké bezpečnosti již vyšetřen a uzavřen. V této nynější kauze se jedná o řešení údajné majetkové újmy jednoho z aktérů případu.

+1/0
24.12.2014 3:24

V70o37j68t70a 76K48u12š37č78á68k 6919438636529

Aerolinky zanedbaly preskoleni a pilot si "spletl brzdu s plynem". Kopilot i kapitan jsou mrtvi, Aerolinky nejspis donuti odskodnit pozustale a nejspis i tovarnu Jak. Vic bych v tom nevidel, znovu se objevuje davno objevene. :-/

0/0
23.12.2014 14:24

J71o96s40e75f 50Š57v61e16c 6535976354193

nespletl se, jen nohou na pedál tlačil jinak než měl

0/0
23.12.2014 15:40

M53i64c18h52a64l 51P52a92v56l86á97t 9173983954979

On na pedal tlacit vubec nemel. Ale to je detail..

Jinak viz prislusny dil serialu Mayday.

+1/0
23.12.2014 16:13

V49o59j83t97a 65K11u58š66č37á50k 6769228286409

Presne tak, ale s tim ze vetsina lidi tydle serialy nesleduje, bylo jednodussi napsat, ze si "spletl brzdu s plynem" viz uvozovky :-P

0/0
23.12.2014 17:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.