Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podle svědků neměl letoun s hokejisty při havárii nutnou rychlost

Motory letounu Jak-42 při osudném startu v září 2011 pracovaly na plný výkon, ale startovací rychlost byla nedostatečná. Vyplynulo to z úterních výpovědí svědků před soudem v ruské Jaroslavli, který se zabývá tragickou havárií na místním letišti Tunošna. Podle ruských prokurátorů má soud vyslechnout 120 svědků, líčení může prý trvat i rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92a91v65e51l 18Ř82a49p34e49k 7922126989495

Na vině jsou úřady, které do provozu schválily křáp, který pilotovi bez zábran a bez upozornění dovolí nesmyslnou kombinaci ovládání - vzlet plnou parou vpřed a zároveň brzdění. Rv

+1/0
23.12.2014 20:20

J72a62r93d67a 33B10r35a85b35e97n16e43c 1940794139326

u tohoto typu byly provedeny některé změny, mimo jiné byl změněn tvar jednoho z pedálů. Posádky zvyklé na starší typy JAKů tato skutečnost asi zmátla, nebyli dostatečně proškoleni na nový typ. Označení křáp je přece jen poněkud silný výraz, troufáte si pane Řapeku snad tvrdit, že se v této problematice vyznáte lépe než renomovaní konstruktéři letadel? Vyčkejte si na závěr vyšetřování.

0/0
23.12.2014 21:29

P64a44v48e21l 68Ř97a11p59e11k 7242486609485

Klíčové je, zda tento typ letadla skutečně umožňuje vzlet při současném brzdění. Pokud ano, pak podle mého nejhlubšího přesvědčení takové letadlo neodpovídá elementárním požadavkům na bezpečnost, čehož nejlepším důkazem je sama skutečnost, že se ta nehoda stala.

+1/0
23.12.2014 22:03

J12a95r73d25a 61B63r54a40b51e68n46e21c 1120234889436

no pokud se budete dost snažit tak tuto situaci můžete navodit třeba i v autě. Jednou nohou přidávat plyn, druhou současně brzdit. A taky nikdo nevyčítá konstruktérům auta, že je taková situace možná.

0/0
24.12.2014 9:56

T85o73m44á38š 65B51u91r51a 4972346344

Podle mého názoru byl tento incident po stránce letecké bezpečnosti již vyšetřen a uzavřen. V této nynější kauze se jedná o řešení údajné majetkové újmy jednoho z aktérů případu.

+1/0
24.12.2014 3:24
Foto

V11o55j64t37a 36K20u33š71č53á74k 6909358426919

Aerolinky zanedbaly preskoleni a pilot si "spletl brzdu s plynem". Kopilot i kapitan jsou mrtvi, Aerolinky nejspis donuti odskodnit pozustale a nejspis i tovarnu Jak. Vic bych v tom nevidel, znovu se objevuje davno objevene. :-/

0/0
23.12.2014 14:24

J29o51s55e15f 34Š93v63e72c 6935596324953

nespletl se, jen nohou na pedál tlačil jinak než měl

0/0
23.12.2014 15:40

M62i23c77h93a28l 59P34a37v44l16á79t 9253713304769

On na pedal tlacit vubec nemel. Ale to je detail..

Jinak viz prislusny dil serialu Mayday.

+1/0
23.12.2014 16:13
Foto

V79o95j23t43a 28K38u13š70č87á29k 6579478126389

Presne tak, ale s tim ze vetsina lidi tydle serialy nesleduje, bylo jednodussi napsat, ze si "spletl brzdu s plynem" viz uvozovky :-P

0/0
23.12.2014 17:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.