Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podle svědků neměl letoun s hokejisty při havárii nutnou rychlost

Motory letounu Jak-42 při osudném startu v září 2011 pracovaly na plný výkon, ale startovací rychlost byla nedostatečná. Vyplynulo to z úterních výpovědí svědků před soudem v ruské Jaroslavli, který se zabývá tragickou havárií na místním letišti Tunošna. Podle ruských prokurátorů má soud vyslechnout 120 svědků, líčení může prý trvat i rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20a14v61e21l 70Ř53a28p89e30k 7792976229745

Na vině jsou úřady, které do provozu schválily křáp, který pilotovi bez zábran a bez upozornění dovolí nesmyslnou kombinaci ovládání - vzlet plnou parou vpřed a zároveň brzdění. Rv

+1/0
23.12.2014 20:20

J40a65r56d81a 23B19r36a67b64e62n95e84c 1120634369576

u tohoto typu byly provedeny některé změny, mimo jiné byl změněn tvar jednoho z pedálů. Posádky zvyklé na starší typy JAKů tato skutečnost asi zmátla, nebyli dostatečně proškoleni na nový typ. Označení křáp je přece jen poněkud silný výraz, troufáte si pane Řapeku snad tvrdit, že se v této problematice vyznáte lépe než renomovaní konstruktéři letadel? Vyčkejte si na závěr vyšetřování.

0/0
23.12.2014 21:29

P24a90v88e19l 28Ř40a14p23e47k 7862886269885

Klíčové je, zda tento typ letadla skutečně umožňuje vzlet při současném brzdění. Pokud ano, pak podle mého nejhlubšího přesvědčení takové letadlo neodpovídá elementárním požadavkům na bezpečnost, čehož nejlepším důkazem je sama skutečnost, že se ta nehoda stala.

+1/0
23.12.2014 22:03

J64a44r65d34a 82B27r52a82b25e56n94e82c 1290514489986

no pokud se budete dost snažit tak tuto situaci můžete navodit třeba i v autě. Jednou nohou přidávat plyn, druhou současně brzdit. A taky nikdo nevyčítá konstruktérům auta, že je taková situace možná.

0/0
24.12.2014 9:56

T24o84m51á64š 62B71u65r16a 4332656224

Podle mého názoru byl tento incident po stránce letecké bezpečnosti již vyšetřen a uzavřen. V této nynější kauze se jedná o řešení údajné majetkové újmy jednoho z aktérů případu.

+1/0
24.12.2014 3:24

V35o52j67t75a 31K47u51š74č97á61k 6289768806199

Aerolinky zanedbaly preskoleni a pilot si "spletl brzdu s plynem". Kopilot i kapitan jsou mrtvi, Aerolinky nejspis donuti odskodnit pozustale a nejspis i tovarnu Jak. Vic bych v tom nevidel, znovu se objevuje davno objevene. :-/

0/0
23.12.2014 14:24

J15o40s74e41f 24Š44v20e61c 6735476724133

nespletl se, jen nohou na pedál tlačil jinak než měl

0/0
23.12.2014 15:40

M73i34c11h71a10l 28P58a61v39l57á72t 9873293614819

On na pedal tlacit vubec nemel. Ale to je detail..

Jinak viz prislusny dil serialu Mayday.

+1/0
23.12.2014 16:13

V10o73j10t62a 65K74u82š53č66á34k 6419908516769

Presne tak, ale s tim ze vetsina lidi tydle serialy nesleduje, bylo jednodussi napsat, ze si "spletl brzdu s plynem" viz uvozovky :-P

0/0
23.12.2014 17:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.