Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havárie u Jaroslavle nás poškodila, říká výrobce letadla a žádá odškodné

Výrobce ruského letounu Jak-42, který se v září 2011 zřítil u města Jaroslavl, chce u soudu vymáhat odškodné ve výši 17,6 milionu rublů (sedm milionů korun). V Rusku pokračuje soudní líčení s jediným obžalovaným, bývalým vedoucím pracovníkem letecké společnosti Jak-servis Vadimem Timofejevem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F21r21a84n38t44i85š58e61k 79S80k64u57p19l97í61k 7292792491572

Rachna kachna, toto letělo.

+1/−4
22.12.2014 15:41

P47a61v47e74l 39M68a93c88h98a65t65a 9687664383116

Pane Skuplíku, dost blbá sranda. Ale jestli Vás to těší...

+1/0
22.12.2014 16:25

K35a81r91e25l 92V86e86j10v84o52d75a 8389728522556

z Lidovek ho vyprášili, tak smolí tady :-/

+1/0
22.12.2014 16:33

J95a58r73d19a 97H75o90f69m62a24n25n 4950895794

každopádně na vině je jen ruský šlendrián :-/

+5/−1
22.12.2014 15:40

F19r33a18n18t21i79š54e59k 46S80k17u88p24l23í88k 7392932841552

Podívejte se pod postel, jestli tam není Rus.

+1/−4
22.12.2014 15:42

Z32d60e81n32ě51k 59S90k32ř62i77v71a90n 5194140559436

Na PRIMA ZOOM běží britský dokument, ve kterém se zabývají příčinami havárií konkrétních letadel a vyšetřováním. Některé havárie mají velmi podobný průběh.

K Jak-42  bylo uvedeno, že brzda je tam jinak konstrukčně řešena, než u Jak-40. Pilot dlouhá léta létal na Jak-40, pak byl vyškolen na Jak-42. Podle předpisů údajně nesmí pilot po přeškolení tato letadla už střídat, což nebylo dodrženo. Při startu pilot bezděky brzdil (choval se jako kdyby byl v Jak-40) a vůbec si to neuvědomoval. Triviální chyba.

+3/0
22.12.2014 15:08

J29a48n 44S47l83o77v28í59k 3609947820798

Takže Škoda bude chtít také odškodné za poškození jména, pokud se někde bude psát, že se na křižovatce srazily dvě škodovky ? ;-)

0/0
22.12.2014 14:58

M47i11c36h65a95l 93P50l19e57š50t85i65l 2615881325

Jen pokud vznikne velká škoda.

0/0
22.12.2014 16:11

W95a67l18t25e79r 19C67e54r20m54a49k 1184478811636

Zdá se, že obětní beránek už se našel. Jak typické pro Rusko.

+2/−1
22.12.2014 14:57

J71a89k63u17b 51Š24a76f45a35n22d19a 7145337701961

Tak výpověď pozůstalých že letadlo bylo přetížené... jo, to je směrodatné...

+1/0
22.12.2014 14:32

J58a80r32o88s94l62a91v 85M67e10d38u43n80a 6552508537420

čím letíte? Jak... Jak? Jak, jak? Jak, jak, jak???

už ten název je pozoruhodný....

+2/−3
22.12.2014 14:03

M70a74t86ú23š 75B96e81n80a81k 9908724892663

Plný názov lietadla je Jakovlev Jak-42, človek čo založil konštrukčnú kanceláriu kde boli navrhnuté sa volal Alexander Sergejevič Jakovlev, takže to moc divné nieje

+1/−2
22.12.2014 15:03

F98r62a30n48t56i90s37e25k 92S67t18e97b77l48o 4509842436

44 hokejistu???????? Jsem nevěděl ze hráli s 8mi petkama a čtyřmi brankáře. Masakr. Kde jste to číslo vzali???? 44 bylo všech oběti včetně posádky letadla a funkcionářů

+1/0
22.12.2014 13:59

F78r71a64n70t61i95s20e44k 15S34t16e24b80l11o 4239772436

Brankáři jsem se uklepnul

0/0
22.12.2014 14:00

P39e79t59r 16M92i62c15h55a81l 2280154761292

Odškodnění? A za co? Za chybu pilota, částečně zapříčiněnou i chybným konstrukčním řešením letadla? ... Nakonec, vždyť ono to má už v názvu otázku, že?

+2/0
22.12.2014 13:54

T42o39m95á56š 17R20e94k43t90o67r 1518464557329

Nemá, v ruštině se jak řekne kak...

+4/0
22.12.2014 15:29

P89a85v52e37l 95M63a70c17h55a62t14a 9717774123656

JAK jsou dlouhodobě letadla na slušné až vynikající úrovni. V civilizovaných zemích (údržba a tak) s nimi není problém.

Takže chápu.

+3/0
22.12.2014 13:22

O24n90d39ř37e15j 73Š84i83m53e15k 5663472947878

Mezi civilizované státy, kde lítají, považuji post-sovětské státy v EU a možná Bosnu a ani v jedné z těchto zemí, nejsou provozovány JAKy pravidelně a nejsou považovány za kvalitní stroje. Ani kvalitní údržba těmto strojům nepomáhá snížit statistiky poruchovosti.

+2/0
22.12.2014 14:19

P90a64v56e17l 82M65a94c75h77a79t64a 9717324503936

Nehodlám se přít. Snad jen, že JAKy jsem zaznamenal jako dobré stroje ve WW II, a potom mám zafixován JAK 40, ve službách našich aerolinií. A pokud vím, tak bez většího problému. To je asi tak všechno, co k tomu mohu říct.

Ostatní považuji za problém vývoje, jak technického, tak geopolitického.

+1/0
22.12.2014 15:30

P12a47v26e41l 35M61a37c55h25a93t84a 9227674523526

Ech, promiňte, ale v tomto konkrétním případě, vzhledem k informacím, které mám, myslím, že to byla chyba pilotáže a ne letadla.

+1/0
22.12.2014 15:34

O58n14d68ř59e74j 23Š17i31m93e82k 5503282257618

Promiňte, ale bavíme se snad o konkrétních strojích, které lítají. Tahat sem letadla z druhé světové... Pokud nutně potřebujete hájit tyto stroje a snažíte se nás přesvědčit o jejich bezproblémovém chodu, tak tím, že vytáhnete stroje 75 let staré, ničemu nepomůžete.

0/0
22.12.2014 15:47

P56a49v12e61l 42M59a12c29h30a63t62a 9397364103906

No, to jsem nechtěl. Cokoliv ruského je mi podezřelého, ale komu čest, tomu čest. A zrovna tyto stroje se mi zdály být celkem kvalitními, pokud se provozuje předepsaná údržba, výcvik pilotů, jejich morálka a tak. A zrovna o tom mám určité pochybnosti. Osobně, a to bez bližších informací, mám za to, že ty stroje jako takové na tom nejsou až zas tak špatně, že se jedná spíš o ty "druhotné" problémy, vlastní Velké východní zemi. Tu stakan pro mekánika, tu stakan pro pilota - a pjůsej je na světě...

+1/0
22.12.2014 16:23

V87i79l82é17m 34P37ř16í66h62o89d28a 2884399943467

Nejkvalitnější ruská letadla se licenčně vyráběla u nás, ať už šlo třeba o IL-14, MiG-15, MiG-21...;-)

0/0
22.12.2014 17:10

R51o21m19a39n 63K47r44a20t15o19c92h55v83í47l 6956217836804

Letadla Jak - největší šroty jaké kdy létaly a oni chtějí odškodnění.

0/−1
22.12.2014 13:18

J72a77n 65F71a62n41t75a 6291716691383

Společnost Chruničev má více failů. Třeba nespolehlivost raket Proton nebo problémy urychlovacích stupňů Briz-M.

+3/0
22.12.2014 13:08

P38a40v85e98l 60Ř29a50p58e71k 7732926699215

Letadlo, které může současně brzdit a vzlétávat, by mělo být sešrotováno a výrobce hnán k zodpovědnosti. Na stroji za tolik peněz je tohle zcela neakceptovatelné.

+4/−15
22.12.2014 12:42

R63u31d20a 67S61l68a17v66í87k 5293938866531

A jak byste chtěl jinak přerušit start letadla, než brzděním?

+7/−3
22.12.2014 13:06

O63n44d97ř10e91j 72Š25i85m15e12k 5183942247538

Brzdíte se zapnutými motory při plném tahu? Hmm, v tom případě jsou JAKy bezpečné...

+1/0
22.12.2014 14:12

P91a32v28e92l 96Ř68a70p63e65k 7492586699535

Rozhodně nepřerušuji vzlet tím, že brzdím a u toho dávám plnou parou vpřed. Tato kombinace ovládání je zcela nesmyslná a stroj by ji neměl připustit.

+1/0
22.12.2014 16:15

T74o62m71á52š 65B15u73r74a 1859246

Ovšem v tomto případě nešlo o režim přerušení vzletu. Vše fungovalo standardně. Až na tu chybu pilotáže. A na tu chybu měl být pilot strojem upozorněn. Dle všeho nebyl. Pokud tomu tak bylo, šlo o konstrukční nedostatek.

Samozřejmě, souhrnně se sešlo chyb více - viz příspěvek pana Skřivana dále. Avšak dostal-li by pilot ono varování, byla tam reálná šance na bezkolizní vyřešení situace.

0/0
22.12.2014 16:25

T73o73m10á96š 95B77u25r18a 1589656

Tedy pane Řapku tady Vám (vyjímečně) musím dát za pravdu. S tím, že by ta mašina v dané situaci měla pilotovi dát jasné - třeba akustické - upozornění. Jako například při nebezpečném klesání: "terrain, terrain".

+3/0
22.12.2014 15:40

O53n63d73ř64e11j 10Č89a83p92k80a 6421601423124

Spíš vibrace do pedálu, jako když v autě sepne ABS, hlasových varování už tam je dost. Navíc by šla poznat intenzita brzdění a to, jestli si náhodou pilot nepřibrzďuje jen jednu stranu.

0/0
22.12.2014 18:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.