Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havárie u Jaroslavle nás poškodila, říká výrobce letadla a žádá odškodné

Výrobce ruského letounu Jak-42, který se v září 2011 zřítil u města Jaroslavl, chce u soudu vymáhat odškodné ve výši 17,6 milionu rublů (sedm milionů korun). V Rusku pokračuje soudní líčení s jediným obžalovaným, bývalým vedoucím pracovníkem letecké společnosti Jak-servis Vadimem Timofejevem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F25r33a80n32t85i75š62e65k 63S81k36u14p37l77í56k 7492382461232

Rachna kachna, toto letělo.

+1/−4
22.12.2014 15:41

P85a22v95e80l 52M76a43c77h14a82t57a 9907704943476

Pane Skuplíku, dost blbá sranda. Ale jestli Vás to těší...

+1/0
22.12.2014 16:25

K35a33r52e11l 23V77e35j83v71o63d72a 8869488752856

z Lidovek ho vyprášili, tak smolí tady :-/

+1/0
22.12.2014 16:33

J36a77r33d61a 59H48o29f52m38a55n52n 4970585814

každopádně na vině je jen ruský šlendrián :-/

+5/−1
22.12.2014 15:40

F15r89a64n18t89i52š33e96k 37S32k45u59p38l33í26k 7792892931112

Podívejte se pod postel, jestli tam není Rus.

+1/−4
22.12.2014 15:42

Z27d55e78n67ě19k 44S97k15ř79i24v55a69n 5794760119656

Na PRIMA ZOOM běží britský dokument, ve kterém se zabývají příčinami havárií konkrétních letadel a vyšetřováním. Některé havárie mají velmi podobný průběh.

K Jak-42  bylo uvedeno, že brzda je tam jinak konstrukčně řešena, než u Jak-40. Pilot dlouhá léta létal na Jak-40, pak byl vyškolen na Jak-42. Podle předpisů údajně nesmí pilot po přeškolení tato letadla už střídat, což nebylo dodrženo. Při startu pilot bezděky brzdil (choval se jako kdyby byl v Jak-40) a vůbec si to neuvědomoval. Triviální chyba.

+3/0
22.12.2014 15:08

J73a18n 77S58l33o62v39í50k 3109267980208

Takže Škoda bude chtít také odškodné za poškození jména, pokud se někde bude psát, že se na křižovatce srazily dvě škodovky ? ;-)

0/0
22.12.2014 14:58

M94i36c57h64a58l 95P40l36e36š32t55i72l 2905461525

Jen pokud vznikne velká škoda.

0/0
22.12.2014 16:11

W81a81l62t65e82r 36C67e52r71m21a44k 1774648261386

Zdá se, že obětní beránek už se našel. Jak typické pro Rusko.

+2/−1
22.12.2014 14:57

J66a92k45u87b 19Š53a65f89a21n82d46a 7745397511611

Tak výpověď pozůstalých že letadlo bylo přetížené... jo, to je směrodatné...

+1/0
22.12.2014 14:32

J15a67r85o19s57l68a47v 60M26e82d37u82n85a 6532238277740

čím letíte? Jak... Jak? Jak, jak? Jak, jak, jak???

už ten název je pozoruhodný....

+2/−3
22.12.2014 14:03

M19a96t64ú62š 37B12e36n97a25k 9908504812463

Plný názov lietadla je Jakovlev Jak-42, človek čo založil konštrukčnú kanceláriu kde boli navrhnuté sa volal Alexander Sergejevič Jakovlev, takže to moc divné nieje

+1/−2
22.12.2014 15:03

F61r37a11n19t16i75s91e54k 68S69t29e41b28l15o 4819692786

44 hokejistu???????? Jsem nevěděl ze hráli s 8mi petkama a čtyřmi brankáře. Masakr. Kde jste to číslo vzali???? 44 bylo všech oběti včetně posádky letadla a funkcionářů

+1/0
22.12.2014 13:59

F46r96a64n70t64i41s85e98k 77S65t58e21b41l76o 4959772796

Brankáři jsem se uklepnul

0/0
22.12.2014 14:00

P31e98t81r 76M47i47c35h29a50l 2370454301182

Odškodnění? A za co? Za chybu pilota, částečně zapříčiněnou i chybným konstrukčním řešením letadla? ... Nakonec, vždyť ono to má už v názvu otázku, že?

+2/0
22.12.2014 13:54

T95o54m37á45š 54R53e26k74t95o95r 1248194387209

Nemá, v ruštině se jak řekne kak...

+4/0
22.12.2014 15:29

P42a43v37e92l 32M63a47c83h81a86t12a 9987594393516

JAK jsou dlouhodobě letadla na slušné až vynikající úrovni. V civilizovaných zemích (údržba a tak) s nimi není problém.

Takže chápu.

+3/0
22.12.2014 13:22

O24n14d50ř78e68j 68Š14i82m94e31k 5523602157348

Mezi civilizované státy, kde lítají, považuji post-sovětské státy v EU a možná Bosnu a ani v jedné z těchto zemí, nejsou provozovány JAKy pravidelně a nejsou považovány za kvalitní stroje. Ani kvalitní údržba těmto strojům nepomáhá snížit statistiky poruchovosti.

+2/0
22.12.2014 14:19

P13a67v67e18l 36M91a85c23h43a23t65a 9697224713506

Nehodlám se přít. Snad jen, že JAKy jsem zaznamenal jako dobré stroje ve WW II, a potom mám zafixován JAK 40, ve službách našich aerolinií. A pokud vím, tak bez většího problému. To je asi tak všechno, co k tomu mohu říct.

Ostatní považuji za problém vývoje, jak technického, tak geopolitického.

+1/0
22.12.2014 15:30

P43a55v92e86l 33M80a91c73h39a68t50a 9387604413716

Ech, promiňte, ale v tomto konkrétním případě, vzhledem k informacím, které mám, myslím, že to byla chyba pilotáže a ne letadla.

+1/0
22.12.2014 15:34

O78n12d42ř58e78j 29Š44i89m32e46k 5643112697378

Promiňte, ale bavíme se snad o konkrétních strojích, které lítají. Tahat sem letadla z druhé světové... Pokud nutně potřebujete hájit tyto stroje a snažíte se nás přesvědčit o jejich bezproblémovém chodu, tak tím, že vytáhnete stroje 75 let staré, ničemu nepomůžete.

0/0
22.12.2014 15:47

P23a97v56e41l 42M61a74c58h73a81t53a 9217924373496

No, to jsem nechtěl. Cokoliv ruského je mi podezřelého, ale komu čest, tomu čest. A zrovna tyto stroje se mi zdály být celkem kvalitními, pokud se provozuje předepsaná údržba, výcvik pilotů, jejich morálka a tak. A zrovna o tom mám určité pochybnosti. Osobně, a to bez bližších informací, mám za to, že ty stroje jako takové na tom nejsou až zas tak špatně, že se jedná spíš o ty "druhotné" problémy, vlastní Velké východní zemi. Tu stakan pro mekánika, tu stakan pro pilota - a pjůsej je na světě...

+1/0
22.12.2014 16:23

V85i63l34é80m 71P43ř62í37h62o91d30a 2974659703507

Nejkvalitnější ruská letadla se licenčně vyráběla u nás, ať už šlo třeba o IL-14, MiG-15, MiG-21...;-)

0/0
22.12.2014 17:10

R67o78m31a46n 26K70r93a95t28o79c95h29v38í60l 6156677366164

Letadla Jak - největší šroty jaké kdy létaly a oni chtějí odškodnění.

0/−1
22.12.2014 13:18

J49a46n 82F40a30n96t92a 6591706921493

Společnost Chruničev má více failů. Třeba nespolehlivost raket Proton nebo problémy urychlovacích stupňů Briz-M.

+3/0
22.12.2014 13:08

P22a62v18e87l 33Ř23a73p88e56k 7212776909665

Letadlo, které může současně brzdit a vzlétávat, by mělo být sešrotováno a výrobce hnán k zodpovědnosti. Na stroji za tolik peněz je tohle zcela neakceptovatelné.

+4/−15
22.12.2014 12:42

R16u11d75a 23S33l75a57v34í92k 5913258336661

A jak byste chtěl jinak přerušit start letadla, než brzděním?

+7/−3
22.12.2014 13:06

O37n58d34ř52e65j 10Š11i56m15e26k 5863402157468

Brzdíte se zapnutými motory při plném tahu? Hmm, v tom případě jsou JAKy bezpečné...

+1/0
22.12.2014 14:12

P41a77v78e94l 71Ř55a25p33e28k 7312796369935

Rozhodně nepřerušuji vzlet tím, že brzdím a u toho dávám plnou parou vpřed. Tato kombinace ovládání je zcela nesmyslná a stroj by ji neměl připustit.

+1/0
22.12.2014 16:15

T45o25m28á70š 91B64u65r85a 4252646144

Ovšem v tomto případě nešlo o režim přerušení vzletu. Vše fungovalo standardně. Až na tu chybu pilotáže. A na tu chybu měl být pilot strojem upozorněn. Dle všeho nebyl. Pokud tomu tak bylo, šlo o konstrukční nedostatek.

Samozřejmě, souhrnně se sešlo chyb více - viz příspěvek pana Skřivana dále. Avšak dostal-li by pilot ono varování, byla tam reálná šance na bezkolizní vyřešení situace.

0/0
22.12.2014 16:25

T55o77m88á20š 10B83u87r81a 4272386254

Tedy pane Řapku tady Vám (vyjímečně) musím dát za pravdu. S tím, že by ta mašina v dané situaci měla pilotovi dát jasné - třeba akustické - upozornění. Jako například při nebezpečném klesání: "terrain, terrain".

+3/0
22.12.2014 15:40

O55n24d95ř53e77j 51Č14a39p12k72a 6391151653414

Spíš vibrace do pedálu, jako když v autě sepne ABS, hlasových varování už tam je dost. Navíc by šla poznat intenzita brzdění a to, jestli si náhodou pilot nepřibrzďuje jen jednu stranu.

0/0
22.12.2014 18:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.