Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havárie u Jaroslavle nás poškodila, říká výrobce letadla a žádá odškodné

Výrobce ruského letounu Jak-42, který se v září 2011 zřítil u města Jaroslavl, chce u soudu vymáhat odškodné ve výši 17,6 milionu rublů (sedm milionů korun). V Rusku pokračuje soudní líčení s jediným obžalovaným, bývalým vedoucím pracovníkem letecké společnosti Jak-servis Vadimem Timofejevem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F18r27a37n67t46i61š57e66k 76S37k69u28p33l90í85k 7462592701872

Rachna kachna, toto letělo.

+1/−4
22.12.2014 15:41

P19a45v98e14l 13M82a12c52h21a34t36a 9707664263126

Pane Skuplíku, dost blbá sranda. Ale jestli Vás to těší...

+1/0
22.12.2014 16:25

K84a48r40e76l 97V20e29j11v17o67d68a 8839458312206

z Lidovek ho vyprášili, tak smolí tady :-/

+1/0
22.12.2014 16:33

J10a71r64d26a 86H56o65f15m12a41n75n 4940415634

každopádně na vině je jen ruský šlendrián :-/

+5/−1
22.12.2014 15:40

F87r39a50n35t80i65š44e51k 13S28k35u10p76l93í12k 7212462361332

Podívejte se pod postel, jestli tam není Rus.

+1/−4
22.12.2014 15:42

Z69d64e63n83ě35k 88S17k75ř84i19v79a77n 5754360119336

Na PRIMA ZOOM běží britský dokument, ve kterém se zabývají příčinami havárií konkrétních letadel a vyšetřováním. Některé havárie mají velmi podobný průběh.

K Jak-42  bylo uvedeno, že brzda je tam jinak konstrukčně řešena, než u Jak-40. Pilot dlouhá léta létal na Jak-40, pak byl vyškolen na Jak-42. Podle předpisů údajně nesmí pilot po přeškolení tato letadla už střídat, což nebylo dodrženo. Při startu pilot bezděky brzdil (choval se jako kdyby byl v Jak-40) a vůbec si to neuvědomoval. Triviální chyba.

+3/0
22.12.2014 15:08

J42a41n 13S83l10o93v70í23k 3759197390818

Takže Škoda bude chtít také odškodné za poškození jména, pokud se někde bude psát, že se na křižovatce srazily dvě škodovky ? ;-)

0/0
22.12.2014 14:58

M34i70c20h40a56l 38P12l80e63š65t25i11l 2875681245

Jen pokud vznikne velká škoda.

0/0
22.12.2014 16:11

W93a92l67t73e19r 12C26e75r22m57a67k 1404828381226

Zdá se, že obětní beránek už se našel. Jak typické pro Rusko.

+2/−1
22.12.2014 14:57

J24a57k59u46b 82Š38a25f22a60n35d22a 7645277391191

Tak výpověď pozůstalých že letadlo bylo přetížené... jo, to je směrodatné...

+1/0
22.12.2014 14:32

J90a41r30o60s20l59a43v 26M34e66d40u37n11a 6432238537300

čím letíte? Jak... Jak? Jak, jak? Jak, jak, jak???

už ten název je pozoruhodný....

+2/−3
22.12.2014 14:03

M26a81t86ú84š 74B18e88n88a38k 9748384642273

Plný názov lietadla je Jakovlev Jak-42, človek čo založil konštrukčnú kanceláriu kde boli navrhnuté sa volal Alexander Sergejevič Jakovlev, takže to moc divné nieje

+1/−2
22.12.2014 15:03

F69r94a24n12t96i33s24e58k 71S81t85e55b26l33o 4399172976

44 hokejistu???????? Jsem nevěděl ze hráli s 8mi petkama a čtyřmi brankáře. Masakr. Kde jste to číslo vzali???? 44 bylo všech oběti včetně posádky letadla a funkcionářů

+1/0
22.12.2014 13:59

F39r72a49n47t56i37s49e79k 25S13t65e42b49l64o 4299242366

Brankáři jsem se uklepnul

0/0
22.12.2014 14:00

P42e25t78r 39M60i36c96h14a92l 2520784861452

Odškodnění? A za co? Za chybu pilota, částečně zapříčiněnou i chybným konstrukčním řešením letadla? ... Nakonec, vždyť ono to má už v názvu otázku, že?

+2/0
22.12.2014 13:54

T44o49m51á81š 47R87e83k12t66o38r 1808614427149

Nemá, v ruštině se jak řekne kak...

+4/0
22.12.2014 15:29

P31a39v65e17l 26M64a95c41h13a14t85a 9937624113216

JAK jsou dlouhodobě letadla na slušné až vynikající úrovni. V civilizovaných zemích (údržba a tak) s nimi není problém.

Takže chápu.

+3/0
22.12.2014 13:22

O87n97d97ř77e24j 80Š40i82m35e47k 5613932387268

Mezi civilizované státy, kde lítají, považuji post-sovětské státy v EU a možná Bosnu a ani v jedné z těchto zemí, nejsou provozovány JAKy pravidelně a nejsou považovány za kvalitní stroje. Ani kvalitní údržba těmto strojům nepomáhá snížit statistiky poruchovosti.

+2/0
22.12.2014 14:19

P49a69v58e89l 85M33a51c57h50a78t17a 9657474373106

Nehodlám se přít. Snad jen, že JAKy jsem zaznamenal jako dobré stroje ve WW II, a potom mám zafixován JAK 40, ve službách našich aerolinií. A pokud vím, tak bez většího problému. To je asi tak všechno, co k tomu mohu říct.

Ostatní považuji za problém vývoje, jak technického, tak geopolitického.

+1/0
22.12.2014 15:30

P49a59v26e69l 76M60a63c17h74a28t80a 9517714123576

Ech, promiňte, ale v tomto konkrétním případě, vzhledem k informacím, které mám, myslím, že to byla chyba pilotáže a ne letadla.

+1/0
22.12.2014 15:34

O29n98d54ř68e63j 79Š29i59m21e73k 5833302157968

Promiňte, ale bavíme se snad o konkrétních strojích, které lítají. Tahat sem letadla z druhé světové... Pokud nutně potřebujete hájit tyto stroje a snažíte se nás přesvědčit o jejich bezproblémovém chodu, tak tím, že vytáhnete stroje 75 let staré, ničemu nepomůžete.

0/0
22.12.2014 15:47

P97a56v41e57l 15M26a61c43h47a39t67a 9637504363706

No, to jsem nechtěl. Cokoliv ruského je mi podezřelého, ale komu čest, tomu čest. A zrovna tyto stroje se mi zdály být celkem kvalitními, pokud se provozuje předepsaná údržba, výcvik pilotů, jejich morálka a tak. A zrovna o tom mám určité pochybnosti. Osobně, a to bez bližších informací, mám za to, že ty stroje jako takové na tom nejsou až zas tak špatně, že se jedná spíš o ty "druhotné" problémy, vlastní Velké východní zemi. Tu stakan pro mekánika, tu stakan pro pilota - a pjůsej je na světě...

+1/0
22.12.2014 16:23

V40i26l25é17m 96P82ř86í24h16o16d67a 2504959593397

Nejkvalitnější ruská letadla se licenčně vyráběla u nás, ať už šlo třeba o IL-14, MiG-15, MiG-21...;-)

0/0
22.12.2014 17:10

R71o91m46a11n 23K25r62a44t56o14c24h77v71í82l 6386467636214

Letadla Jak - největší šroty jaké kdy létaly a oni chtějí odškodnění.

0/−1
22.12.2014 13:18

J62a37n 85F68a23n97t39a 6571596801283

Společnost Chruničev má více failů. Třeba nespolehlivost raket Proton nebo problémy urychlovacích stupňů Briz-M.

+3/0
22.12.2014 13:08

P42a33v25e42l 34Ř23a15p29e93k 7322566619545

Letadlo, které může současně brzdit a vzlétávat, by mělo být sešrotováno a výrobce hnán k zodpovědnosti. Na stroji za tolik peněz je tohle zcela neakceptovatelné.

+4/−15
22.12.2014 12:42

R41u78d59a 28S75l61a78v29í98k 5363968306811

A jak byste chtěl jinak přerušit start letadla, než brzděním?

+7/−3
22.12.2014 13:06

O32n42d12ř18e20j 16Š44i78m40e30k 5623602467318

Brzdíte se zapnutými motory při plném tahu? Hmm, v tom případě jsou JAKy bezpečné...

+1/0
22.12.2014 14:12

P22a96v74e44l 23Ř84a19p60e33k 7622766149155

Rozhodně nepřerušuji vzlet tím, že brzdím a u toho dávám plnou parou vpřed. Tato kombinace ovládání je zcela nesmyslná a stroj by ji neměl připustit.

+1/0
22.12.2014 16:15

T46o75m13á54š 74B29u23r83a 4332256724

Ovšem v tomto případě nešlo o režim přerušení vzletu. Vše fungovalo standardně. Až na tu chybu pilotáže. A na tu chybu měl být pilot strojem upozorněn. Dle všeho nebyl. Pokud tomu tak bylo, šlo o konstrukční nedostatek.

Samozřejmě, souhrnně se sešlo chyb více - viz příspěvek pana Skřivana dále. Avšak dostal-li by pilot ono varování, byla tam reálná šance na bezkolizní vyřešení situace.

0/0
22.12.2014 16:25

T98o86m26á40š 44B22u76r56a 4742686474

Tedy pane Řapku tady Vám (vyjímečně) musím dát za pravdu. S tím, že by ta mašina v dané situaci měla pilotovi dát jasné - třeba akustické - upozornění. Jako například při nebezpečném klesání: "terrain, terrain".

+3/0
22.12.2014 15:40

O39n43d70ř84e71j 62Č25a37p68k20a 6401441403204

Spíš vibrace do pedálu, jako když v autě sepne ABS, hlasových varování už tam je dost. Navíc by šla poznat intenzita brzdění a to, jestli si náhodou pilot nepřibrzďuje jen jednu stranu.

0/0
22.12.2014 18:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.