Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PRO A PROTI: Má v Česku nosit dárky kromě Ježíška i Santa Claus?

Výlohy českých obchodů ovládl americký dědula s červenou čepicí. Světové značky si díky němu nemusejí lámat hlavu s vánoční reklamou pro malý český trh. Santovi odpůrci však namítají, že Ježíška postupně vytlačí i od stromečku. Je prý horší než Děda Mráz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K32a68r46e85l 43D87r29d19a 6443825197739

Procházím české vánoční zvyky a tradice. Mnohdy jde o pověrčivost, magii či okultismus. Tradiční zvyky tak nemají s křesťanstvím nic moc společného, nemohou mít.

  Zaráží mě, že Češi si svoje "křesťanské" vánoční tradice vytvářeli vesměs až po vzniku republiky. Takže odkazy na "letité české vánoční tradice" jsou vlastně klamáním.

  V zásadě vadí jen Santa Claus, co k nám vnikl s komercí po roce 1989. Není mi zřejmé, proč by právě to mělo vadit? Mnohem závažnější je chápat Ježíška jako komerční postavičku bez vztahu ke křesťanství. Což se ve státě ateistů stalo smutným faktem.

0/0
25.12.2014 23:08

Z76d39e98n13ě70k 41B80ř29í44z81a 8286225799856

Náš Ježíšek je pro práce tohoto druhu nepoužitelný. Narodí se až 24. prosince, což je už pro obchod pozdě. Hodil by se tak pro povánoční výprodej, ani potom však coby novorozenec není schopen nic prodávat.

..........

co to je za stupidni argument?

0/0
25.12.2014 19:45

V84a81š42e50k 65Ř71í55h80a 2173363858462

V článku zazněla celkem zajímavá myšlenka, která vyzněla lépe jak byla myšlena. A to nechat santu skutečně jen šlapat chodníky. Omlouvám se anglosaském dětem, ale většina obchodníků z něj skutečně udělala šlapku. Je to dost možná způsobeno relativně mladou americkou kulturou, která si své tradice teprve vytváří. A tak dnes santa prožívá to co Ježíš Kristus před cca 500 lety.

0/0
25.12.2014 9:21

M34i23c47h29a34l 27M11i81l49l88e51r 9326192739812

8-o a co Santa nebo jeho alter ego Papa Noel, Father Christmas, Sinterklaas, St. Nicholas v jinych zemich, nejen anglosaskych, kteri tam chodi detem nadelovat darky o dost dele, nez Santa v USA?

Myslis, ze tradice Jeziska nadelujiciho darky je starsi nez tradice zminenych darkonosu? A beres  s tvou "mladou americkou kulturou" vubec v uvahu to, ze podle legendy Santa Klaus alias Saint Nick sidli ve finskem Laponsku, odkud vyjizdi obdarovat deti?

+2/0
25.12.2014 14:17

K85a21r50e49l 33D16r57d12a 6463765927269

Co mělo být před 500 lety? Tehdy vznikl Ježíšek. Takže Santa má mnohem delší tradici, dnes takových 1000 let, možná i 1600 let. Protestanté se svoji neúctou ke katolickým svatým a se svým pragmatismem, kdy víra a byznys si nepřekáží, pomohli na svět komerčnímu Santovi v dnešní podobě. Katolíci pak hledali návrat k tradičnějším hodnotám Vánoc a přijali protestantského Ježíška. Ale to až během 19. století. Takže Ježíšek má v katolických zemích velmi mladou tradici. Asi jako stromeček. Češi tradice přebírali z Německa opožděně, takže česká vánoční tradice je velmi krátká 100-150 let.

+1/−2
25.12.2014 22:38

M47i28c94h32a72l 27M33i17l66l80e25r 9566112219962

hlavne kdyz mas moznost to na nekoho svest - napr. na protestanty.;-D

"Protestanté se svoji neúctou ke katolickým svatým a se svým pragmatismem, kdy víra a byznys si nepřekáží"

mas to UPLNE prevracene.

Zrejme si nepamatujes, ze vira a byznys dohromady neprekazely hlavne katolikum...viz cela ta legrace zalozena na kupceni s odpustky uz ve stredoveku. Koneckoncu uz jezis Kristus vletl do chramu a hnevive odtamtud vyhodil kupce a tehdejsi bankere (smenarniky). To pokracuje az do dneska vsude kolem. Staci se podivat v obchodech kolem Vatikanu na nesmirne mnozstvi "posvecenych" i neposvecenych suvenyru, sosek, obrazku, ruzencu, svicek, krucifixu, nabozensky inspirovanych klenotu, minci, znamek, knih a nabozenskych predmetu vseho druhu a jak jdou na dracku! Vydelavaji miliony. Eur.

Nejen Vatikan, prakticky kazde poutni misto vydelava na prodeji sosek, svatych obrazku, krucifixu, ruzencu, svicek a pokud nejsou pred-pozehnane, katolici to kupuji pro sebe, sve rodiny a pratele a nechavaji si to pozehnat dodatecne na miste nebo od velebnicka doma. Lourdy, Medjugorje, Betlem, Jeruzalem, Fatima... a ty mensi vsude jinde....Svata Hora u Pribrami.....

A zdaleka nejen poutni mista. At uz navstivis kdejakou katolickou diecezi, mas pri jejim kostele obchudek, kde se prodavaji vyse zminene predmety. Kde maji to stestti, ze kostel se nachazi na nejakem historickem nebo turisticky zajimavem miste, samozrejme se to spoji s prodejem turistickych suvenyru, ale kdo si predmety pozorne prohlidne, hned rozezna, ktere z nich jsou regulerni suvenyry a ktere jsou kupceni s nabozenskymi predmety.

Takovehle ksefty protestanti nevedou.

0/0
26.12.2014 11:36

K45a95r40e19l 41D90r88d68a 6693665857619

Máte to popletené. Žijete vůbec v Česku? Tady dochází k odluce církví od státu. Takže všechny církve bez rozdílu budou muset v Česku podnikat. Hledá se cesta jak na to.

  Katolíci mají třeba podchycené vstupné na Pražský hrad a do Svatovítské katedrály. Jakýsi kněz z ČBC tady vykládal, že prodává buřty před supermarketem... Boromejky provozují nemocnici, a samozřejmě pracují na smlouvy od pojišťoven. Je to nečestné nebo čestné podnikání? Podle toho se nedá moc soudit. Uvidíme časem. Suvenýry moc velký byznys pro samotnou církev nebudou. Navíc cetky a ozdoby jsou doménou katolíků, jak lákat další ovečky do řad církve. Chápu, že jim právě tohle nevadí.

  Protestanté jsou větší puritáni. Více dbají na Písmo. Ale pokud jde o politické a náboženské vraždy, nemají si obě strany moc co vyčítat. Spíš naopak, větší náboženská zášť je u protestantů. A také, větší podpora a tolerance byznysu. Kapitalismus se prosadil nejprve v protestantských zemích. "Co prospívá mé peněžence, prospívá Bohu." Nejde o cetky, jde o byznys a ekonomiku společnosti. A tady byly nekatolické země úspěšnější. Proč asi? Santa Claus vztah náboženství a ekonomiky pěkně dokumentuje.

0/0
26.12.2014 15:02

M40i75c21h11a52l 40M10i62l63l53e65r 9776152849662

ne, v Cesku neziji uz dlouho. A kde ziji, uje odluka cirkve od statu uplne normalni samozrejmy fakt protoze jsme demokraticka zeme.

Nijak nam nevadilo pred 3 mesici zaplatit vstupne do svatovitske katedraly a hradcanskeho komplexu. Co vic, syn take nakoupil turisticke (nikoliv nabozenske) suvenyry v hradnim obchode s oduvodnenim " ja za to radsi zaplatim vic tady, nez koupim mozna levneji dole ve meste. Predpokladam, ze aspon trochu zisku pujde na udrzovani pamatek na Hradcanech a ne do kapsy nejakeho clena rusacke mafie z obchodu na Staromaku nebo Vaclavaku."

0/0
27.12.2014 1:55

K25a14r95e92l 48D22r19d22a 6153165667619

Rusům patří hezký kus Česka. Nyní řešíme, že méně významné kostely nechají katolíci spadnout, protože na jejich údržbu nebude dost financí. Ruští mecenáši "mafiáni" budou Česko jednou zachraňovat.

  Karlovy Vary a další lázeňská města žijí prý jen díky nim. Centrum Prahy prosperuje díky ruským majitelům nemovitostí. Atd. Ach jo... Ale ten byznys ve městě z cetkami "Praga" patrně zase pomůže jiné pražské nemovitosti.

  Jinak podnikání církví se u nás veřejně probírá. Jde o pronájmy pozemků a nemovitostí. Jde o výprodej majetků. Česko je katolickou zemí s přehnanou katolickou výzdobou, ke které Češi moc vztah nemají. Česko potřebuje super-bohatou katolickou církev, aby místní památky nezarostly roštím. Nevím jak to dělají ve světě. Čekal bych státní dotace, dotace EU a granty na které se musí naučit české církve dosahovat. Český stát a pak bolševik v tom udělaly paseku, vše převedly na stát a původní majitele ochotné nemovitosti udržovat vyhnaly a ekonomicky zničily. Nyní se konečně od roku 1918 řeší, jak na to. 

  Jinak máme na svátečním stole úžasné sušenky koupené v klášteře v Poličanech. Šmrnc zdejším "laskominám" dávají Italky. Opět tedy, nově postavený klášter a vedle krámek s džemy, kosmetikou, sušenkami či literaturou. Sestry se živí zemědělskou produkcí a uměním.

http://www.aggeo.cz/?page_id=510

http://www.aggeo.cz/?page_id=508

0/0
27.12.2014 13:44

J35a57r59d35a 65S86o64k91o40l 1546798711251

Každému co jeho jest. Jak se do toho začne vrtat tak následky vidíme.

+2/0
25.12.2014 8:47

V11l57a43d90i39m61í14r 55H34o73l63ý 8724721476487

Anglosaským dětem Santa, východoslovanským Děda Mráz, českým Ježíšek.

A ty ostatní, ať si vyberou, ne?

+2/0
25.12.2014 0:54

M31i63c15h93a85l 78M74i15l14l28e10r 9906492929362

moje deti jsou narozenim anglosaske a genetickym puvodem 50% anglosaske a kdyz byly male, chodil k nim Jezisek.

Pritom jim v zemi, kde hlavnim darkonosem je Santa, jaktezivo nikdy NIKDO nerekl, ze "nejakeho Jeziska tady neuznavame, sem nepatri, je to cizak, protoze tady nosi detem darky Santa, tak at tvuj Jezisek odtud vypadne".

Tady totiz existuje nesmirna tolerance u tech, kdo slavi vanoce po anglosasku vuci spoluobcanum slavicim vanoce jinym zpusobem, nebo dokonce v jine datum.

+1/0
25.12.2014 14:23

K69a33r33e76l 46D63r74d30a 6743535617169

Když kouknete do historie, za celým tím zmatkem stojí nesnášenlivost protestantů a jejich odpor ke sv. Mikuláši. Je pak takové vtipné, dávat výsledek "anglosaské" xenofobie za vzor tolerance. ;-)

0/0
25.12.2014 21:20

M10i82c94h61a91l 48M26i70l75l49e85r 9856462359522

Anglosaska xenofobie vuci katolikum ;-D Ty nevis co je tolerance, kdyby te prastila pres nos.

Katolicka nabozenska xenofobie a rozesevani nenavisti vuci tem, kdo jsou krestane jineho zalozeni, je hodne znama po celem svete a po cela stoleti. V extremnich pripadech vedouci az k vrazdam a justicnim vrazdam-popravam. Vzpomen si na Inkvizici, na Bilou Horu a 27 ceskych panu.

Smutne na tom je, ze i v tomto stoleti papezum Benediktovi a JP2 sveho casu ujela usta, kdyz hodnotne nadradili katoliky nad ostatni krestany a pak se to museli snazit horko tezko vymlouvat!

0/0
26.12.2014 11:46

J39a71r39o70s63l62a97v 14R39ů49ž95i10č83k55a 6423409508336

Klaus ať je Livii klidně nosí. Santa ne :)

+2/0
24.12.2014 21:08

M71i73l31o18š 65Ř18e51h33á31k 8596308477475

Jak Santa, tak především Česko (na rozdíl od ČR) mi mohou políbit  ...

+1/−4
24.12.2014 18:02
Foto

J40o21s21e45f 57J45o82ž97k53a 12S78ý65k22o95r48a 3413248420190

Ať už vám dárky nosí kdokoli, tak přeji všem pohodové prožití Vánočních svátků.

+7/−1
24.12.2014 16:13
Foto

J44o62s73e61f 30J30o16ž31k28a 39S40ý47k82o90r11a 3653888720200

Přání pohodových Vánoc přeji samozřejmě i slečně/paní Sylvě ;-)

0/0
25.12.2014 20:10

P83e93t67r 34N28o71v51a52k 4534212136917

ostatně , má na to santa živnost jako zahraniční subjekt?  a jak to má s daněma,co Babiši?

ČOIku na něj.

 Ježíšek to má čistý,protože mu tady všechno patří.

0/0
24.12.2014 15:14
Foto

J13o83s65e58f 90J24o51ž24k63a 67S23ý63k95o73r20a 3403598680140

Tomu co tu rozdává dárky tu patří prdlajs, to je stejnej cizák jako Santa, jenom se naplavit o chvilku dřív ;-D;-D;-D

+2/−2
24.12.2014 16:08

P57e24t76r 37N55o88v77a77k 4614192256477

zesílit ochranu hranic, na santu vydat zatykač , letectvo v pohotovosti a kdo sestřelí santovy sáně má ,,metál bílých vánoc,,  a čechy vyhlásit za území ježíškovo.

to by mohl vyhlásit president jako vrchní velitel army a santa by si to pěkně rozmyslel.

jenže to je samé glo glo a santa sem,santa tam.

+4/−1
24.12.2014 11:32

J33a30n 71S87t27a98r39ý 5809941425799

jasně, když Klaus tak jedině Václav.;-D

+1/0
24.12.2014 11:34

I14v65o 15S17t55r78e42j80c 9538331129687

Když je to samé glo glo, pak on president bude fandit dědovi mrázovi, ten je taky samé glo glo.

0/−1
24.12.2014 17:37

J96i35r56i 19S69y22k46o89r14a 5473309881436

Jezisek!

+7/−2
24.12.2014 11:09

J33a84n 92A40l29e86x19e25j 43Z72a70t49y81k31o 7983291372712

Vánoce patří věřícím, proč se o tom píše pořád v "civilním" listě. Taková témata patří na katolik.cz. Vánoce ať si slaví věřící a při tom si vezmou dovolenou - pokud nežijí z dávek.

+1/−7
24.12.2014 10:43

P23e30t61r 74N62o69v88a69k 4674572516747

nevěřícím sebrat dárky!!!!!!!

+1/−1
24.12.2014 11:33

J65a45n 25A72l32e92x49e50j 33Z45a91t52y62k61o 7853691862902

Mě se to netýká - nepřijmám a  ani nedávám. My se máme rádi po celý rok. Nepotřebujeme k tomu kýčovité svátky.

+2/−2
24.12.2014 11:44

P47e70t76r 74N16o68v81a58k 4324332506597

to jo,pravda, když se narodí takovej kýč pro vostudu jako Kristus.

Neslavíte narození svoje ani sami sebe ale Jeho. Klidně se mějte rádi jak chcete Aljoško , ale ostatním jde o Pána.

0/−1
24.12.2014 14:53

P28e60t72r 68N16o35v34a18k 4984152786857

samosebou i stromeček hlavně aby dětem nezářila očka

0/0
24.12.2014 14:55

J48a77n 38A18l22e10x83e29j 81Z76a20t80y97k90o 7383561902722

Já se nehádám - každého věc, tak jako Vaše, nebo má. Napsal jsem jen svůj názor. Co říkáte na lidi např. budhisty, kteří to mají postaveno úplně jinak? A není jich v ČR málo.

0/0
24.12.2014 18:05

M70a26r10i73e 27K41o78v92á55ř59o44v78á 9900419904892

Ať se vám to líbí, nebo ne, naši předkové byli zhruba od 10. do 19. století věřící křesťani, případně židé. A jak křesťané, tak židé slaví zimní slunovrat (což ostatně činili Slované, Germáni a další kmeny i v době předkřesťanské). Vánoce dnes nepatří jen křesťanům, ale je to tradice, kterou udržuje i většina atheistů, kteří si jsou vědomi svých kořenů. Vás je mi dost líto.

+1/0
24.12.2014 23:30

A35l38e40n72a 46F31u48s30z76t51e49i91o70v25á 1959777269353

Santa ? Ani náhodou !

Máme svého Ježíška R^

+6/0
24.12.2014 10:37
Foto

J44o62s85e74f 59J95o39ž28k54a 33S84ý13k84o78r89a 3173648980260

Stejná naplavenina jako Santa ;-D

+1/−6
24.12.2014 10:38
Foto

J28o36s48e76f 78J95o74ž90k86a 32S40ý63k66o61r65a 3963378130600

Docela by mě zajímalo, co je zač ta entita Petr Fiala...

0/0
24.12.2014 9:15

P77a43v42e27l 76H25e45k 8737656703111

Otec prasátek a svátek prasečnice by byl mnoha Čechům bližší. HO HO HO

0/0
24.12.2014 9:12

R62u59d95o60l96f 97Č94e85r16n78ý 3839151529946

Dárky by měl nosit Václav Klaus.

+2/0
24.12.2014 7:31

P24e69t27r 50N29o81v62a13k 4144302826857

hlavně vracet co ukrad:))))

+4/−1
24.12.2014 15:07

K18a71r61e43l 31C19h30r84a69s80t66i15n63a 4663114500965

Pokud by dárky nosil Václav Klaus, bylo by v Česku jak u snědeného krámu.

+1/−1
24.12.2014 18:26

K81a93r37e89l 32D62v54o27ř32á46k 3887477587

Přežili jsme Dědu Mráze, přežijeme Santa Clause, i když ten je vlezlejší!!!!

+3/−1
24.12.2014 7:04

M54i74c77h21a89l 33M34i72l56l74e84r 9666342429122

je videt, ze soudruhum jde Santa poradne na nervy ;-D

Jsou nuceni si vymyslet nesmysly a lzi:-P

0/−8
24.12.2014 8:33

K21a86r61e79l 21D16v32o36ř54á95k 3847187167

Soudruhu pravdu neohneš.;-D

+2/−1
24.12.2014 12:07

D25u98š71a40n 46M20a35s90á37r 3521761762265

Amerika považuje českou republiku jako své dobyté území, celou dobu v čase studené války sypala peníze do svého byznysu, americký kongres založil a financoval Svobodnou Evropu, pro šíření "objektivních informací",atd. Tak trochu vděku pro USA a Santa Clause...R^

+1/−10
23.12.2014 18:20

M33i34c28h52a32l 97M29i51l16l45e84r 9186362529322

Americanum je sumafuk kdo nosi darky o vanocich v nejake male zemicce uprostred Evropy, jestli to je Saint Nick (hovorova prezdivka Santy v ruznych anglicky mluvicich zemich, jako potvrzeni ze Santuv alter ego je Sv. Mikulas = Saint Nicholas) nebo jina postava. Tohle je jen blazniva,  nicim neopodstatnena predstava v hlavach nejakych anti-Ami lizacu kremelskych bot.

Americane by vubec nepochopili, proc zrovna jim ma "nekdo byt vdecny za Santu", ktery je prece mezinarodnim vanocnim darkonosem v cele rade zemi....a nota bene jezdi k detem o vanocich ze sveho sidla ve Finsku.

S tou Svobodkou a danim objektivnich informaci do uvozovek jsi tomu nasadil korunu, soudruhu. Tvuj fotr byl nejspis jeden z tech, co nam rusili -nebo schvalovali ruseni- zapadniho rozhlasoveho vysilani, aby nic nestalo v ceste privalu kremelske propagandy a oni mohli lidem v ce-ese-ser uspesneji vymyvat mozky. Je videt ze uspeli alespon u clenu svych rodin.:-P

+2/−8
23.12.2014 18:39

K47a33r25e14l 25D27v56o56ř13á53k 3297237177

Soudruhu a ty jsi dělal průzkum v Americe, co je Američanům šumafuk ?;-)

0/−1
24.12.2014 12:09

M21i83c44h84a13l 93M81i96l18l11e72r 9866882639192

1) nejsem zadny soudruh a nikdy jsem jim nebyl, ne jako ty svym postojem, soudruhu

2) jestli myslis formalni cenzus, tak ten ne. Na rozdil od tebe ale znam hodne Americanu a znam jeji nazor na vanocni tradice sve vlastni a jinych narodu. Lise se od nekterych Cechu zde na diskuzi predevsim tim, ze jsou nesmirne tolerantni ke zpusobu jak jini lide ve svete slavi vanoce. Nejenze chovaji respekt k vanicnim tradicim jinde na svete, ale je jim srdecne jedno, koho si v jinych zemich vybrali, aby jim o vanocich nosil darky.

0/−1
25.12.2014 3:41

K63a86r32e20l 67D13r52d13a 6363715617989

Vilda Čok: "Když se u nás chlapi poperou, tak jenom nožem, a nebo sekerou." Ježíška točil Vilda v Jihlavě. Ve studiu které provozuje klub Ponorka, kde se chlastá, pořádají se porno představení a prodávají drogy místní mládeži. Což souviselo se zavražděním Petry V.

  Tak mi přijde, že křesťanské tradice bychom měli zachraňovat zcela někde jinde a jinak, než pod taktovkou Vildy Čoka a spol. Rv

  My to máme vyřešeno. Santa je americký Mikuláš. A je to. Jak jinak chcete cenzurovat americké filmy a pohádky? Nemožné.

 Jinak jsem letos potkal "panáka na limonádu" osobně. To jede Coca-Cola červený kamion, svítí a houká. Pak se rozklopí a je tady pokojíček Santy, kde si bere dětičky na klín. Kolem houf pomocníků. Následně děti mohou do mikrofonu přeříkávat básničky či texty z písniček Vildy Čoka. Taková vánoční besídka před hypermarketem. Co mě pobavilo, aby to fungovalo, tak ten kamion doprovází 4 dodávky s technikou a personálem. ;-D

  A jinak Vánoce v podobě jak je známe jsou klasické pohanské svátky známé už od Říma, které křesťané od 4. století přetvořili jako oslavu narození Ježíška. Aneb Ježíšek je jen jeden lupič tohoto svátku v řadě dalších. Vánoce nemají nic společného s Písmem. Takže "dobří" křesťané Vánoce nakonec neslaví a takovéto pohanské zvyky netolerují a nepraktikují. Což se nelíbí obchodníkům a svátky se konají hlavně díky reklamě a v zájmu dobrého obchodu. Tak je otázkou jaké a čí tradice vůbec hájíme. ;-)

+2/0
23.12.2014 8:41

M76a77r24i98e 13Z83e22l40e31n10á 2984151419691

Pane Drdo, jen na okraj - ta písnička (o chlapech co se v hospodě poperou nožem anebo sekerou...) je od skupiny Kabát, s Vánocemi nikterak nesouvisí. Ale to není zase tak důležité, chtěla bych Vám poděkovat za vzájemné diskuze a popřát příjemné, pohodové a klidné svátky a hodně štěstí a zdraví do r. 2015:-)

+2/0
23.12.2014 16:43

K34a39r31e52l 26D35r63d46a 6923265307189

Díky za přání. Přeji Vám hodně zdraví a pohody do nového roku. :-)

  (Když vidím Vildu a Ježíška, naskakuje mi Ponorka, Jihlava, nože a sekery... Trauma. Vánoce slavil bulvár, když tvrdě vykrádal intimnosti z FB. Souvislostí by bylo. Co nadělám?) ;-)

0/0
25.12.2014 20:36
Foto

J55a14n 68M79a17c22k 5507942152295

Lidi lidi, vy mate problemy.

+4/−1
22.12.2014 13:42

J92a12n 68P13a76v32e86l62k86a 3277771964771

Je to jedno. V každé době přejímáme jen takové pitomosti jako Haloween a Santa Klaus, zatímco důležité věci si děláme často blbě po svém.

+5/0
22.12.2014 9:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.