Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve Štrasburku uspěl Čech, který chce zpátky dceru. Je s matkou v Rusku

Evropský soud pro lidská práva se zastal Čecha, jehož dceru odvezla před pěti lety její matka do Ruska. Zdeněk Hromádka měl podle předběžného opatření pražského soudu dostat dívku do péče, Rusko však česká rozhodnutí nerespektovalo. Teď musí Hromádkovi zajistit kontakt s dcerou a navíc zaplatit odškodné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A90n48n73a 41Č71e81r25m36á82k84o54v85á 1835915796864

Asi blby dotaz, ale proc si mysli, ze bude Rusko respektovat rozhodnuti soudu ve Strasburku?

0/0
14.12.2014 11:26
Foto

A51l78e98š 38H67o79d83i78n90a 9890899738894

Tatínkové, nedejte na "dobré rady" falešných rádců a nevzdávejte se! Nikdy! Vaše děti jsou to nejcennější, co máte, a vy jste to nejcennější, co mají ony (pokud mají sobeckou matku, která je chce jen pro sebe, pak to platí stoprocentně).

+2/0
13.12.2014 22:05

J14a41r66o78s27l76a39v 93T87í58n77e98k 4404848890572

Nikde se neuvádí, proč ho ta žena opustila a z čí viny se rozvedli.

+1/0
13.12.2014 21:37

J98a63n59a 89L71a72n62g79o20v79á 2215646940503

"Vina" bývá na straně obou, většinou těžko dohledat, pokud se nejedná o něco zjevného (domácí násilí, opakovaná nevěra, alkoholismus...). Právo na dítě mají oba rodiče, ačkoliv žena většinou nese větší zátěž. Toť můj názor...

+1/0
14.12.2014 17:27

J80a91r51o45m77i52r 87M17a66r24e50s 8910624305300

Bavime se o narodu nejvetsich trotlu a krivaku na planete Zemi, takze vetsi sance bych mu dal kdyby dcera byla nekde v Burundi...

0/0
13.12.2014 18:20

M38i37c94h92a30e90l36a 39F82r27y41c78o85v67á 6466658732980

Ta holčička už pravděpodobně ani neumí česky ...Kdoví, jakou má představu o tátovi, třeba si myslí, že umřel, když odjely daleko a tátu šet let neviděla. Byla čtyřletá, když odjela odsud, je jí desetk, žije v Rusku. Ne, není to v pořádkku, že ji  máma odvezla, ale není dobré na jedno zlo vrstvit další.

0/0
13.12.2014 14:34

J47i77n85d57ř93i17c46h 69Š91k96o44p49e78k 4195421590805

;-Duž vidím, jak ruská strana respektuje výrok nějaké evropského soudu

0/0
13.12.2014 11:32

D52a25v70i73d 58M53a61c67k27ů 8450739110481

Asi by bylo ideální, kdyby se ruské soudy podřídily štrasburskému rozhodnutí, ale moc tomu nevěřím. Je to hodně bolestné, ale přál bych tatínkovi, aby ten fakt, že dcera žije s matkou prostě jednou provždy přijal a třeba se pokusil sám sobě najít jinou rodinu, nejlépe s českou partnerkou (a současně doufal, že si k němu dcera najde v pozdějším věku cestu). Ať už stálo za rozhodnutím ve Štrasburku cokoliv, domnívám se, že odejmout dceru matce je nesmysl, otec ji prostě nikdy nedokáže nahradit a bojovat o dítě v tomto případě a hlavně v tak nízkém věku, může mít na hodně zdrcující účinky (pro oba). Plně rozumím snaze dotčeného tatínka s vlastní dcerou za každou být, ale současný stav byla jedna z (riskantních) možností, jak se bude vztah s cizinkou (v horším případě) vyvíjet. Soud sice nějak rozhodně, ale osobní život účastníků sporu nikdy nezorganizuje...:-/

+3/−2
13.12.2014 11:24
Foto

A29l58e76š 92H25o52d43i80n42a 9860569598984

Zásadní nesouhlas.

0/0
13.12.2014 11:25

D39a93v42i48d 32M46a35c85k93ů 8490129340871

A proč, můžete to upřesnit?

0/−1
13.12.2014 11:34
Foto

A33l34e88š 76H70o71d68i52n76a 9850719858934

1. Radit "řešení" únosu dítěte zapomenutím je jen vodou na mlýn těmto sobeckým matkám - dělejte to dále a více, nikdo vám nebude stát v cestě.

2. Stejně jako otec nedokáže plně nahradit matku, nedokáže matka plně nahradit otce. Mýtus o tom, že je matka důležitější, opět jen nahrává těmto sobeckým matkám.

3. Co se týče dětí, níže uvádím příklady lidických dětí nebo mimin zaměněných v porodnici, které samozřejmě byly vráceny tam, kam patří, přestože žily dlouho (třeba i celý dosavadní život) jinde. Není známo, že by tím ony děti trpěly.

4. Pokud se tatínek vzdá, hrozí mu tím více, že se to samé bude v dalším vztahu opakovat, neboť budoucí partnerka bude vidět jeho neschopnost se tomu postavit.

5. Děti dlouhodobě odcizené od rodičů si k nim často samy nenajdou cestu ani v dospělosti (viz příběh pana Kříže: http://www.stridavka.cz/norsko-bere-rodicum-deti-cesko-take.html)

+1/−2
13.12.2014 11:47

K88a26r98e19l 37P24e24t59e24r66k34a 8780239371749

Tak matka je sobecká, protože chce své dítě?  ;-D Vy máte asi nějaké neblahé zkušenosti.

+1/0
13.12.2014 13:52
Foto

A62l35e18š 74H68o37d29i19n91a 9640269838904

Ne proto, že chce své dítě, ale proto, že ho chce na úkor otce. Takové neblahé zkušenosti má bohužel mnoho otců a dětí.

+2/0
13.12.2014 22:03

D56a61v18i70d 62M37a56c19k85ů 8830219870191

Ale ale Aleši, už jen přirovnání k lidickým dětem o čemsi svědčí. Já neradím žádné zapomenutí, dokonce neradím vůbec, jen cosi podle vlastní zkušenosti komentuji a vy to jen mylně chápete. Zkrátka a dobře je nutné přijetí faktu, že ta rodina se rozpadla, že holčička je s maminkou a i když si otec vysoudil rozsudek, je dost dobře možné, že nebude vykonatelný. Proč? Protože matka s dítětem žijí na "druhém konci zeměkoule", který není ke všemu členem EU atd. atd. Není to jednoduché si připustit, že na vlastní dítě nemá jeden z rodičů už žádný vliv a nebo že nemá možnost se s ním vídat jak si pžedstavuje. Kdyby se spor udál na našem území, tzn., myšleno kdyby zde matka žila dál, bylo by to jinak, stále jsem ale přesvědčen, že svěření malého dítětě do péče otce musí být z hodně hodně, hodně velkých důvodů. Český soud tak ale rozhodl, dítě by mělo být podle toho u otce, ale nemyslím si, že k tomu dojde. Jinak každému bude v dalším vztahu hrozit to, co se mu stalo v předchozím - že od něj partner odejde, protože se s ním/s ní třeba nedá žít. Střídavá péče je realizovatelná jen tehdy, pokud rodiče žijí v jednom městě a pokud může dítě chodit do stále té samé školy. Naivní představy rozvedených rodičů, že budou dál zasahovat do života partnera, se kterým už nežijí (a se kterým se často rozešli ve zlém) nějak nemohu přijmout...Rv

0/−1
13.12.2014 16:02
Foto

A37l18e66š 63H97o57d44i92n89a 9510779968264

Milý pane, střídavá péče je realizovatelná téměř vždy, pokud jí lidé jako vy nebudou nesmyslně zabraňovat nesmyslnými požadavky. Nezlobte se, ale vaše postoje jsou jak z Marsu. Čím to je? Vzpomínám na slova RNDr. Josefa Hausmanna, CSc.: "Pro úplnost výčtu feministických organizací u nás dodejme, že mají na své straně i pár – řečeno s Leninem – užitečných pitomců..."

0/−1
13.12.2014 21:59

D66a69v16i16d 54M21a39c32k12ů 8610589630261

Ha, ha, ha, až připustíte, že rodina před rozvodem/rozchodem už není tím, čím se stala po rozvodu/rozchodu, tak budete na střídavou péči nahlížet jinak. Některé věci holt nadobro skončí. Je ideální, když jsou oba rodiče rozumní a přístupní kompromisům, když žijí blízko sebe a dítě chodí do stále té samé školy, ale když by se mělo tahat do jiného města, tak to je nanic, jen cosi vyvzdorovaného od toho,kdo neumí prohrát. A rozpad manželství (partnerství s dítětem) je jednou z největších proher v životěRv Howg!

0/0
14.12.2014 9:58
Foto

A84l79e65š 75H50o95d86i58n98a 9200529388664

Spousta lidí si bohužel myslí, že když má někdo dítě v péči, může si s ním dělat, co chce, bez ohledu na druhého rodiče. Sobecké matky tento mýtus samozřejmě zneužívají ve svůj prospěch a neznalí otcové se tak nezasazují za svá práva (a právo dítěte na výchovu obou rodičů). Ve skutečnosti mají rodičovskou odpovědnost STEJNOU oba rodiče BEZ OHLEDU na to, jak je rozhodnuto o péči o dítě (§ 865 odst. 1 OZ). A zákon dále určuje, jak se řeší spory - soudem, nikoliv rozhodnutím jen jednoho z rodičů (§ 877 OZ):

(1) Nedohodnou-li se rodiče v záležitosti, která je pro dítě významná zejména se zřetelem k jeho zájmu, rozhodne soud na návrh rodiče; to platí i tehdy, vyloučil-li jeden rodič z rozhodování o významné záležitosti dítěte druhého rodiče.

(2) Za významnou záležitost se považují zejména nikoli běžné léčebné a obdobné zákroky, určení místa bydliště a volba vzdělání nebo pracovního uplatnění dítěte.

+1/−2
13.12.2014 11:08

D68a49v96i66d 20M40a72c45k70ů 8850129780391

Do péče se dítě svěřuje jen jednomu z rodičů (pokud se nerozhodne o střídavé péči), vychovávají je ale nadále oba, i když na to má rodič v jehož péči dítě není, většinou malý vliv (když ke všemu bydlí jinde než dítě).

0/−2
13.12.2014 16:14

J10a57n86a 34L56a18n98g80o71v64á 2375246110803

Zásadní je přístup rodiče, jemuž bylo dítě svěřeno do péče. Nemá bránit styku s druhým rodičem - rodič může dítěti psát, posílat dárky, jet s ním na dovolenou... Třeba jejich vztah časem vyšumí, ale ten rodič by to měl nechat na nich,ne rozhodovat za své dítě.

+1/0
14.12.2014 17:31

M20a66r67t59i63n 77R86a52m 9891344451512

Co peklo schvátí, nikdy nenavrátí!

Sice je to z nějaké pohádky rčení, ale velmi pravdivé i v realitě :-(

0/0
13.12.2014 10:59

J27i90ř79í 24F92o62g95e20l 2950381716732

Když je s babičkou dítěte v Rusku, tak snad není problém...:-P

+1/−6
13.12.2014 8:25

J63a43n 39P84i95r83k69l 2523198594614

Marně hledám na "našich" novinkách ve zprávách iDNES, i na Atlasu nějakou zprávu z Prahy, kde byl v sobotu a v neděli sumit Vyšegrádské čtyřky rozšířený o prezidenty Rakouska a Slovinska. Zato vím, že Rusové kradou Českým otcům děti, kocour v Rusku vyžral lahůdkářství, že Rusko poslalo do boje na Ukrajině Čečence, A  až za měsíc po výbuchu muničního skladu se provádí ostře sledované vojenské manévry na jeho ostrahu. Alespoň televize nám ukázala Zemana, jak mu padají z hlavy sluchátka. To byl pro naše zpravodajství jediný záběr, který se jim hodil. Co na to páni redaktoři? Asi jste byli lyžovat v Alpách.

+10/−2
13.12.2014 7:45

M77i13r36e47k 11T52u56r67e61č87e14k 4893172110572

Uz to sleduji nejakou dobu. Zatajovani šíření informací a dezinformace - ta podoba s Rudym Pravem az jsem se lek'..

+1/0
13.12.2014 8:38
Foto

J70a73r27o89m83í80r 94K92o94b29e47l11k55a 7154644921425

Už aby člověk začal číst mezi řádky jako kdysi :-/

+1/0
13.12.2014 8:43

I67v38a12n20a 65H24e93r67m49a70n20n84o58v53á 8323833480236

Pět let v životě dítěte je dlouhá doba. Vytrhnout je z prostředí ve kterém roky žije=způsobit mu trauma. Vinni jsou dospělí. Svou špatnou volbou partnera, neschopností domluvit se. Bez ohledu na národnost.

+7/−1
13.12.2014 7:40
Foto

A95l34e29š 74H79o81d19i40n27a 9630509108614

No jo, tak to i lidické děti dané do německých rodin v nich asi měly zůstat... Nebo děti zaměněné v jedné porodnici - ty byly dokonce CELÝ ŽIVOT s někým jiným a byly na něj zvyklé...

0/−3
13.12.2014 11:22

D96a94v71i32d 77M98a46c14k58ů 8330319440201

Aleši, netahejte sem události spjaté s válkou, které nemají z dnešní dobou v tomto případě ŽÁDNOU souvislost. O.K.?

+1/−1
13.12.2014 16:18
Foto

A84l18e46š 75H25o27d17i91n68a 9680239918574

Není to OK. Dnes dochází k segregaci otců od rodin srovnatelné se segregací židovského obyvatelstva v předválečném nacistickém Německu. Mám plné pochopení pro otce, kteří na znamení toho nosí žlutou hvězdu s nápisem "otec".

0/−1
13.12.2014 22:01

D29a11v34i96d 40M27a48c18k23ů 8890869310531

Co to tam proboha pijete? Měla ta lahev kolek 8-o8-o8-o

+1/−1
14.12.2014 9:59

M84i12c18h46a11e96l 40C69h96a11r93v51á47t 9339928693382

Tak to mám důvodnou obavu, jak se Rusko k tomu nařízení postaví.

+1/−1
13.12.2014 7:26

J35o58h39a29n 79R44e79y 3617910147940

Co asi s tímto rozsudkem Rusko udělá?Od Štrasburského soudu, je to jen prázdné gesto, a všichni to dobře ví.Tento verdikt, je při současné evropské protiruské hysterii  na Rusku nevymahatelný.RvEURv.

+4/0
13.12.2014 6:32

A11l71e28x59a54n70d41r 14K83o31s67t25k61a 8872318106404

Rozsudek pěkný, ale nemá ani hodnotu papíru, na kterém je vytištěn. Dokud paní zůstane zmiňovaných 1000 km na východ od Moskvy, mohou napsal padesát dalších, podobně užitečných papírů, ale výsledek ude stejně nulový.

0/0
13.12.2014 6:02

J55a91n 92P55i48r84k63l 2373918334154

I když je dítě podle vyjádření některých i třebas !Daleko od Moskvy", byl ta za ním jeho otec alespoň jednou? A netvrďte, že nedostal vízum.

+2/−3
13.12.2014 7:52

A66l38e84x18a92n45d67r 35K82o44s95t76k90a 8872858166674

Neříkají že by se vůbec pokusil. Tedy, nechci nikomu sahat do svědomí, ale jestli on to nakonec není ten případ, kdy rodiče na dítě kašlou a používají ho jen jako zbraň jeden proti druhému.

0/0
13.12.2014 8:50

M42a76r41t57i44n 48F16r10a20n48t62i86š63e31k 7625470363465

to tedy není. bojoval od prvního dne, snažil se dceru najít i dostat zpět, ale ono je Rusko trochu velké.

0/0
13.12.2014 9:51

D54a46v58i32d 26M29a95c27k94ů 8580259120661

Jane Pirkle, tu otázku, jestli tam byl otec aspoň jednou myslíte vážně? Dovedete si představit, že jedete 1000 km na východ od Moskvy s tím, že víte předem, že tam nejste vítaný, že nejspíš to dítě vůbec neuvidíte a že po marném zvonění, bušení na dveře pojedete zase s nepořízenou 1000 km k Moskvě a pak zase domů? Jen proto, abyste u soudu prokázal letenkou a dokladem o váměně rublů atd. svůj zájem?

+3/−1
13.12.2014 10:17

M62a77g95d93a 24K90a56t32z88o77v18á 9816951159478

No a jak byste to teď řešili? Vytrhli holku z prostředí, ve kterém žije několik let,od matky, která ji vychovává, a strčili ji- bez ohledu na její city- tátovi, kterého už nezná? Jestli ji má opravdu rád, udělá líp, když ji nechá na pokoji, případně se pokusí domluvit s matkou na nějakém setkání- ale chtít ji po té době do péče, to nechápe, jak by ji ublížil? Nikde tu nepadlo, že by ta malá u matky nějak strádala. A kromě muslimské kultury každý soud dá přednost, aby dítě vychovávala matka, pokud se o něj stará. To je riziko mezinárodních manželství.

+8/−2
13.12.2014 4:39

L28u23k43a38s 64M50a40d69l18e 4200606217618

A v Ceskoslovensku je to specialita,ve vic nez 90% dostane deti do pece mama,ponevadz vetsinou predsedajicim je soudruzka soudkyne alias Baba Jaga;-)

+2/−1
13.12.2014 6:35

M27a53g56d84a 18K81a98t18z66o36v48á 9556781249658

Nevím, jestli v 90%. Vím o případech střídavé péč i o případech, kdy dítě vychovává otec. Pokud je ale dítě malé, je to u matky přirozenější, ne? Větší už může říct svůj názor a soud k tomu snad taky přihlédne.

+4/0
13.12.2014 7:06
Foto

R67o50s49t29i24s57l97a81v 25S85t47r25ž32í18n87e83k 2621791941142

máš pravdu ta dcera  v rusku mlaská blahem;-D

0/0
13.12.2014 13:19

J44o30s32e73f 24V16o38l60f85í93k 4818845369733

... pokud... A jak vy víte, jak se stará? A proč nezná tátu? Vám je podobné to, že prostě matka má právo na vše, dítě, kočku, byt i auto. Vsjo ravno, že? A co to melete o citech? Vás asi otec mlátil hlava nehlava (ano, i tací jsou, vím), že to mužské pokolení pěkně nenávidíte. No, tipuji, že duševně zmrzačená holka (mámou) to přenese do svého dalšího života a manželství. A potěš Pán Bůh jejího manžela.

0/−3
13.12.2014 8:22

A11l66e69n41a 96N13o28v70á41k97o70v65á 4755108786524

..tak tohle je hodně marný názor do diskuze "o péči"...nabízí se otázka kdo mlátil vás.

0/0
13.12.2014 10:04

M84a75r82t19i30n 47P27r75á15š18e28k 8465951300133

Bude nějak potrestána ta soudKYNĚ která rozhodla špatně ?

+5/−4
13.12.2014 3:50

M61a88r58e16k 30B23e31n82d91a 5854734886345

a která soudkyně rozhodla špatně? upřesni.

+1/0
13.12.2014 7:00

K13a57t39r38i81n 42Š19a16b11a27c52h63o48v92á 7355886833813

Ta co predbezne sverila dveru matce I pres varovani otce, ze ji muze odvezt pryc.

+3/−1
13.12.2014 8:40

D74a20v93i18d 76M27a92c57k38ů 8630929900331

Ale Katrin, lze předpokládat, že soudkyně rozhodla podle stavu, který tehdy existoval a svěření do péče matky bylo na místě mj. i proto, že dítě bylo malé. V článku totiž není ani cek o tom, že by matka tančila u tyče nebo něco podobného a do Ruska odjely ke všemu až po roce. Třeba se nedalo s českým manželem vydržet nebo její představy o životě u nás byly původně jiné...;-(

0/0
13.12.2014 11:32

M56i57c92h72a56l 77M89i64l62l21e95r 9606712159522

pro Marii Metlickou:

Nevim jak u vas v Cesku, ale v ruznych zapadnich statech je obvykle, ze kdyz dojde k rozchodu mezi manzeli/ partnery kteri jsou ruzne narodnosti, at soud prirkne hlavni peci o dite kteremukoliv z nich, zakladni podminka je, ze dite musi zustat trvalym bydlistem ve state kde manzele zili a kde probehl rozvod. Zadny z rodicu nema pravo dite odvezt do jineho statu bez svoleni druheho rodice a to ani ne jen na navstevu. V ruznych pripadech se nemuze bez souhlasu druheho rodice ani prestehovat do jineho mesta.

 Takze pokud Cesko patri mezi tyto civilizovane staty, matka ditete mohla sama kdykoliv odcestovat do Ruska, ale s ditetem (narozenym v Cesku a vlastnicim ceske obcanstvi), pouze se souhlasem otce.

+9/−1
13.12.2014 3:17

M80i29c94h93a17l 13M97i77l39l94e80r 9216442339142

vy*urana rusanda

+1/−1
13.12.2014 3:03
Foto

A54l23e20š 92H95o15d55i30n78a 9200939268224

Ani půl milionu ale 7 let života bez dítěte (a dítěte bez otce) nevrátí. Takové rozsudky by měly být mnohem rychlejší a mnohem tvrdší, aby působily preventivně proti dalším podobným pokusům.

+2/−1
13.12.2014 1:12

M98a96r57t14i22n 50P76r18á68š97e82k 8295581790623

jo

+1/0
13.12.2014 3:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.