Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Berou nám možnost volby, odmítá verdikt k domácím porodům stěžovatelka

Čtvrteční rozhodnutí soudu ve Štrasburku neznamená, že je to v Česku s lidskými právy v pořádku. Tvrdí to Šárka Dubská, jedna ze dvou stěžovatelek, jimž Evropský soud pro lidská práva nevyhověl. Stěžovaly si na to, že k domácím porodům nemohou asistentky.„Lékaři i stát nám berou možnost volby,“ řekla iDNES.cz Dubská.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i78c56h64a92l 22P48o35n65o40c14n84ý 2644895111

"Měly by ženy, které se rozhodnou rodit doma, mít možnost využít služeb porodních asistentek?"

To je ale pekne zavadejici dotaz, mila idnes. :-P

+1/0
12.12.2014 23:13

T66o25m72á53š 76B74r89z76i52c35a 4111333757392

Můj názor (nebo pohled na věc) je ten jediný správný a jediný možný. Je to prostě modla a proto mám právo požadovat po ostatních aby se chovali v souladu s mým názorem (pohledem na věc). Nelépe jim to dám přímo do zákona. Pro svůj názor mám i hodně argumentů, které jsou samozřejmě naprosto nevyvratitelné a plně opodstatněné. Argumenty jedinců s jiným názorem jsou samozřejmě naprosto mimo.

Sám pro sebe (i když možná je to i oficiální termín) nazývám lidi s tímto myšlením jako "sociální inženýry". Prostě vždy ví co je pro druhé nejlepší a samozřejmě to ví lépe než oni sami. Je zcela irelevantní jestli se jedná o porody, kouření / nekouření v hospodách, zavírání / nezavírání obchodů ve svátky, atd.

Každý bude vždy mít nějaký názor - k něčemu se přikloní - to mi přijde přirozené. Ale co tak tolerovat i právo na jiné názory a tolerovat konání vyplývající z odlišných názorů? Je to takový problém?

Budou-li nějaké reakce, prosím vyhněte se reakcím, které výše uvedené zobecní na jakoukoli životní situaci a zaměřte se na podstatu. Věřím, že chápete jak to myslím - nechci to zde konkretizovat na dalších X řádcích.

0/0
12.12.2014 18:44
Foto

M11a43r68i98a58n 28T98i91š41e62r 1744791686

Divim se jejimu muzi, ze mu je zdravi ditete i matky lhostejne..

0/0
12.12.2014 15:45
Foto

M60a54r19i28a79n 73T18i92š98e41r 1634261836

Dalsi chytra afektovana maminka..co kdyby prisla komplikace, ktera ohrozi zivot ditete nebo ji..tyhle zenske nechapu a soud rozhodl dobre. Ona ta pani by byla jako prvni, ktera by tu asistentku zalovala, kdyby se neco nepovedlo a s ni celou nemocnici..

0/0
12.12.2014 15:40

J18a12k13u38b 90K88ř72e95č63e95k 9442859156719

V pořádku. Pokud chtějí rodit doma, ať rodí. Případné rizika by měla jít jen za nimi ( usmrcení z nedbalosti ) , vícenáklady na neočekávaný lékařský zákrok by měli platit v plné výši. Případná péče při postižení dítěte či matky by nemělo být státem financováno.

Právo rodit doma by ale měli mít.

+1/−1
12.12.2014 10:58

J12a73r82m20i78l96a 16V39a31v43r17o31c59h67o45v12á 8128145826740

Porodila jsem tři děti - v nemocniční porodnici. Kdybych rodila jinde, první dítě by zemřelo a při druhém porodu bych zemřela já na vykrvácení; k třetímu porodu by nedošlo. Tolik moje zkušenost.

Mne a mého bratra porodila matka doma, za asistence porodní báby (její jméno je zaznamenáno v křestním listě). Naštěstí to vše proběhlo v pořádku, ale náš rodinný lékař byl informován a v pohotovosti, že v případě komplikací zařídí potřebné. V době bez mobilních telefonů a vůbec těžko dostupných jakýchkoliv telefonů, to asi byl docela nervák pro rodinu.

Nemyslím, že by měly dnes být domácí porody zakazovány a že by mělo být zakázáno porodním asistentkám či lékařům u domácího porodu asistovat, ale měl by to být nadstandard, s tím, že rodiče budou řádně poučeni o všech možných rizicích a podepíší v tomto smyslu revers. Je pak na rozhodnutí porodní asistentky, případně lékaře - porodníka, zda bude u těchto porodů asistovat; jistě se však řádně pojistí proti případným neúspěchům při výkonu této profese.

A pokud jde o úhradu zdravotní pojišťovnou, proč ne, ale jen do výše nákladú na bezproblémový porod v nemocniční porodnici.

+2/0
12.12.2014 10:25

S19t95a87n13i71s84l17a72v 95M57a73r42t73a11n 5167290261

Paranoia biomatek v celé své nahotě... Osočovat lékaře a stát, že jim berou právo na domácí porod je naprosto mimo mísu... Jestli jim někdo bere nějaké právo, tak je to Evropský soud pro lidská práva.. Ale tady hlavně nejde o "právo" ale o peníze, které chtěly matky získat od VZP za domácí porod...

+3/−1
12.12.2014 9:14

V30l84a29d77i78m79í69r 31P69r39o15k59e61š 8937396130401

Asi máme málo jiných problémů, takže je třeba se zabývat domácími porody. Tyto feministky jsou asi přesvědčeny, že žádné jiné problémy nejsou, než uzákonit domácí porody a to, že každá nemocnice by si měla ze zákona zajistit pojízdný porodní sál, který by s celým týmem stál vždy připraven u domu domácí rodičky, která by rodila se svoji dulou - porodní bábou, a kdyby se jim porodit nedařilo, vše by dokončil ten lékařský tým. Hlavně by všechno měly hradit zdravotní pojišťovny. Hlavní propagátorkou domácích porodů je zarytá feministka, ale také ekonomka paní Šichtařová, které kudy chodí tudy hrdě trousí, že už doma porodila 4 děti.

      Pomatuji se z vyprávění matky, která domácí porody pamatovala, že byly ženy, které porodily přímo na poli při práci, ale byly také ty, které při takovém porodu, spolu s novorozencem, nepřežily a to myslím platí dodnes, že některé porody jsou naprosto bezproblémové s minimální lékařskou asistencí, ale některé by bez přítomnosti lékaře skončily tragicky a proto je třeba hledat, namísto porodů v domácí posteli, porody v nemocnici, které budou ten domov co nejvíce připomínat a doktor s technikou, pro případ potřeby, budou hned za dveřmi.

+2/0
12.12.2014 10:10

M61o15n84i78k48a 92R88o43l42l72o68v73á 5563572606265

I v porodnici se po bezproblémovém těhotenství a začátku porodu může cokoli zvrtnout z vteřiny na vteřinu,ovšem tam jsou k dispozici sály,přístroje,anestézie atd.Záměrně riskovat doma může fakt jen sobecká ženská.To,že madam 1.porod měla ok ještě neznamená,že každý další bude ok taky.A jít rodit doma s tím,že se to může pos..to je celkem drsný.Jo,měla kliku.A další co nechápu,proč ty domarodky vypadají všechny stejně,tak přírodně;-).Jako ne,že by ženská na sobě měla mít kilo makeupu aby mohla mezi lidi,ale trochu se upravit neuškodí............

+3/−2
12.12.2014 7:42

Z85d80e29n62ě96k 39S26k28ř80i11v55a11n 5224440639436

Taky mě to napadlo, že jsou si podobné jak vejce vejci, všechny vypadají "přírodně".

Nedávno jsem někde viděl obrázek, jak žena rodila v nějaké velké vaně a s ní se koupaly 2 děti. 8-o Asi jsem staromódní.

+2/0
12.12.2014 8:29

M38o42n49i11k44a 46R81o91l39l44o45v16á 5103562226805

To já naštěstí neviděla,jen ukázku a bylo mi na zvracení.Slyšela jsem jak matka říká-"a když jsem si vlezla do bazénku,tak tam děti šly za mnou a nezajímalo je,že rodím".To je jako fakt nechutný.No,asi nejsem dostatečně přírodní;-D

+2/0
12.12.2014 8:36

P53a43v74l22a 20F49u43k31s87o65v97á 5460479871300

jsme čtyři sestry a všechny jsme se narodily doma za pomoci porodní asistentky, tehdy to bylo běžné. Já jsem rodila v porodnici a dítě za dva dny zemřelo.

0/0
12.12.2014 6:25

M97i19l34o44š 23B18o59u81k49a97l 8363337623924

Co z toho plyne????? Že kdyby jste rodila doma, bylo by dítě živé???8-o

+3/−1
12.12.2014 7:47
Foto

V19o27j33t88ě73c57h 78P68a51v33l88í98k 5274221774478

Z toho plyne, že většina lidí si myslí, že je správné to, jak se narodili oni.

Protože pravděpodobnosti a rizika jsou pro těžko neuchopitelná věc, na rozdíl od zkušenosti rodičů či vlastní. (Je pravděpodobnější, že zemřu pádem letadla, nebo úderem blesku? Má cenu kvůli tomu nelétat? Nechodit za bouřky nikdy ven?)

Kdyby si to všichni uvědomili, mohli by se držet faktů a diskuse by byla mnohem kultivovanější.

Bohužel v době normalizace nebyla ve způsobu porodu vůbec žádná volba. A tak i většina dnešní společnosti zná jen jeden způsob,  a protože žijí, považují jej za správný.

+1/0
12.12.2014 8:14

T45o54m51á23š 47Z96e74m22á97n72e93k 5610358236826

Netušil jsem, že tolik zdejších přispěvatelů patří mezi amiše.

+2/0
12.12.2014 1:58
Foto

V26o80j38t78ě48c73h 56P72a39v51l39í67k 5114551244908

Porod doma dává smysl (riziky, cenou) právě díky pokroku a moderním technologiím, miniaturizaci zařízení, rozvoji možností dopravy i komunikace i díky výrazně vyšší hygieně domovů než v dobách minulých. Nejde o "návrat do minulosti." Jde o krok vpřed.

+1/−2
12.12.2014 8:20

T46o13m11á61š 81Z80e48m55á22n51e21k 5890108626276

Dle mého názoru rozumný člověk je ten, kdo se snaží eliminovat hrozby.

0/0
12.12.2014 10:22
Foto

V42o37j49t71ě28c88h 43P39a73v87l80í21k 5714171394738

Ano.

Ale vždy se jedná o srovnání riziko (pravděpodobnost) krát možné následky versus cena za jeho odstranění.

Pokud vyjde cena vyšší (například nejezdit nikdy autem, protože při nehodách umírá hodně lidí), je normální se rozhodnout do rizika jít.

Já říkám, že díky výdobytkům moderní doby je porod doma již natolik bezpečný, že cena, kterou je pobyt v nemocnici včetně stresu a  omezení svobody, kterou to přináší, už pro mnohé může převýšit rozdíl v riziku mezi (správně vedeným) porodem doma a v nemocnici.

0/0
12.12.2014 10:49

J65a83k81u57b 57K33ř61e11č45e41k 9812669956619

Ano , je to vaše volba riskovat. Měla by být. Jen by to neměl hradit stát , když se něco nepovede. Žádný akutní výjezd k domácímu porodu či následnou péči při postižení.

0/−1
12.12.2014 11:02
Foto

V66o71j75t34ě95c39h 60P83a94v12l13í73k 5374721114688

I cenou.

V průměru porod, u kterého se neočekávají komplikace, naplánovaný na doma (včetně těch, kde komplikace přijdou a je třeba převoz no nemocnice nebo následná péče) vyjde levněji než porod, u kterého se neočekávají komplikace a rovnou se dělá v nemocnici (opět včetně těch, kde se komplikace vyskytnou a péče). 

Je to prostě proto, že těch, co jdou hladce, je naprostá většina a u takových je cena pro pojišťovnu při vedení porodu v nemocnici řádově vyšší, než doma.

Jakožto plátce zdravotního pojištění by vás mělo těšit, že se porody doma ušetří a na Vás zbyde více.

Například Velká Británie v nedávné době začala významně doporučovat porody doma, aby se finančně ulehčilo systému jejich národního zdravotnictví. U nás takové doporučení asi nehrozí, ale alespoň ta možnost by stála za to.

+1/0
12.12.2014 11:38

H76e47d81v77i55k16a 28P15r68a19c75h48a36ř85o16v76á 3425211316198

Vážená paní Dubská,

bojím se Vaší nevědoucí samostatnosti, vaší odvahy prosazovat takové nesmysly, jakými jsou domácí porody. Jste docela šikovná, když jste odrodila doma 2 děti, snad sama. Ale neumím si představit, kdyby se  dostavila jakákoliv nečekaná událost, jako např.se dítě nemůže nadychnout, dítě je přidušené, dítě má kolem krku obmotanou pupeční sňůru, dítě má velmi nízkou porodní váhu a to jsou jenom nejběžnější problémy, protože odborné problémy by Vám řekl jen porodník. Jak jsem již psala, že jste odvážná, snad by bylo výstižnější napsat, že v tomto případě si hrajete na hrdinku, ale tady to není na místě. Nepřála bych Vám přidušené dítě, které žena sice porodí i v porodnici, ale nechtějte vidět ty další problémy, jako jsou např. až později zjištěné velké problémy ve škole, dítě mívá různé dislexie,ve škole prostě ostatním nestačí.  Dříve byly třídy pro dislektiky, dneska se s nima nikdo ve škole nepáře, protože škola ani rodičům v drtivé většině neoznámí,že dítě má nárok na slovní hodnocení, na to je upozorněna matka v psycholog. poradně, kam s dítětem musí docházet /musí mít pochopitelně do školy potvrzení o svém problému/. A  to Vám paní Dubská popisuji jeden případ, který máme v rodině. Domácí porody ano, ale musí být přeci odborně zajištěny, přečtěte si násl.z internetu:

Narodila jsem se před 80 lety. Můj porod mohl stát moji maminku život. Rodila doma za pomoci porodní báby. Lůžko bylo neúplné a maminka velmi silně krvácela. Až lékař, přivolaný bezradnou porodní bábou, odstranil zbytek lůžka a tím téměř vykrvácenou maminku zachránil.

Pro další čtyři porody již moji rodičové raději zvolili porod v ústavu pod dohledem lékaře.    

Ale paní Dubská, dříve museli porodní báby skládat zkoušky, školit se apod, to dnes skutečně není. Zamyslete se nad tím a neblbně rodičkám hlavy.

+4/−2
12.12.2014 0:41
Foto

J44a47n 21M98a22r81e87k 4799532824959

Zdá se že mícháte hrušky s jabkama. Jde o volbu. O vědomou volbu žen, které na základě svého zdravotního stavu rozhodnou o tom, kde a za jakých okolností budou rodit. Problém je, že stát odstavil ze hry porodní asistentky se vzděláním a velkými zkušenostmi, a místo nich zakázal lékařům u domácích porodů asistovat. Díky našim úředníkům tak ženy doma rodit můžou, ale nesmí u toho mít žádný odborný dohled. To co popisujete vy svědčí o tom, že i před 80ti lety byla situace mnohem lepší a vše dobře fungovalo. Teď by v te situaci porodní asistentku zavřeli a lékař by dostal vysokou pokutu a zákaz činnosti.

+2/−3
12.12.2014 2:17
Foto

V87o10j75t64ě43c83h 28P16a59v52l70í64k 5864631224578

Vážená paní Prachařová,

pokud byste si přečetla podání k Štrasburskému soudu v této věci, zjistila byste, že obě stěžovatelky jsou ve věcech porodu, s riziky a výhodami porodu doma i v porodnici seznámeny velmi dobře, a že jejich rozhodnutí bylo na základě znalostí a faktů.

V případě porodu doma se věnuje velká péče vyloučení možnosti nečekaných událostí a na ty co se vyloučit nedají, se je nutno dobře připravit. Z Vašich příkladů:

* Dítě se nenadechne ihned po porodu: Má na to čas dlouhé minuty. Dokud tepe pupečník, kyslík dostává přes něj a i potom má zásobu kyslíku v krvi několikanásobně vyšší (vzhledem k hematokritu, hmotnosti a metabolismu), než nedýchající dospělý. Na rozdýchání je čas. Začíná se masáží končetin, popleskáváním, což stimuluje dýchací reflex. Pak nastupují další kroky, v případě nouze nejvyšší až po resuscitaci včetně umělého dýchání a nepřímé srdeční masáže. A i na té lze do příjezdu RLP/RZP dítě udržet naživu bez ohrožení zdraví.

* Dítě je "přidušené". To je samozřejmě nesmyslný termín, neboť dítě při porodu nedýchá. Ale můžeme mluvit třeba o nedostatku kyslíku. Třeba v důsledku vyhřeznutí pupečníku. To je závažná komplikace. Vzniká ale většinou ještě před porodem při odtoku plodové vody a je pak indikací pro porod ve zdravotnickém zařízení.

* Dítě má obtočenou šňůru kolem krku. Prostě se po porodu odmotá. Toto je zcela běžný jev (každý 3-5 porod!) a nenese pro novorozence žádné riziko.

Je zajímavé, jak se většina neodborné veřejnosti obává právě "namodralého miminka, které bylo určitě přidušené tím, že mělo pupeční šňůru omotanou kolem krku". Tak vypadají porody zcela běžně a o nic nejde.

Jsou jiné, zásadnější komplikace, ohrožující život matky i plodu, vznikající třeba už v těhotenství (ku příkladu preeklampsie), o kterých by se mělo vědět a všeobecně se moc neví. Ale i pro ně platí, že se dají buď včas rozpoznat a řešit přechodem na klasickou nemocniční variantu porodu, nebo je může vyřešit zdravotník (porodní asistentka, lékař) na místě.

0/0
12.12.2014 9:36

T18o94m35á41š 25B51r90z34i39c36a 4821643737272

Každý ať má právo se rozhodnout sám s přijetím všech rizik, které sebou toto rozhodnutí nese. Každý je individuální a každému vyhovuje něco jiného, nebo věří něčemu jinému. Osobně jsem přesvědčen, že ženy chtějí rodit doma, protože věří, že je to pro ně a jejich dítě lepší. To že si skupina, která je názorově na opačné straně myslí něco jiného jí nedává právo jakkoli omezovat ty s opačným názorem. A to platí oboustraně. Prostě kdo chce ať rodí doma, kdo chce ať rodí v porodnici. Ač s jednou nebo druhou variantou nesouhlasíme - respektujme rozhodnutí těch, kterých se to přímo týká!

+11/−1
11.12.2014 21:26

J48a60n 85F22r86o48l60í31k 6716910235144

Pouze s malým dodatkem. Péče v nemocnici v rámci pojištění a domácí porod  s asistentkou jako placený nadstandard. Ne jak si to ty dvě soudružky představují zdarma.;-)

+2/0
11.12.2014 23:18
Foto

V71o65j73t81ě33c44h 10P33a78v83l28í51k 5794461184518

Pane Frolíku, ony si dokonce i to právní zastoupení u Štrasburského soudu platí samy. A nepřijde to levně. Tady opravdu nejde o to ušetřit. Tady jde o to mít možnost volby.

Nicméně se zkuste zamyslet nad tím, proč například v Nizozemí je porod doma plně proplácen pojišťovnami a za neindikovaný (nebyla nalezena rizika, která by to ospravedlňovala) porod v nemocnici je naopak požadován doplatek od rodičky.

0/0
12.12.2014 8:26

M34o17n11i63k42a 42R14o19l77l74o76v72á 5963852326425

A kdo by jim ho jako měl platit?

0/0
12.12.2014 8:34
Foto

V27o20j78t35ě59c56h 13P47a63v49l47í63k 5424441414508

Pokud myslíte soud, existuje dost lidskoprávních dobrovolných nadací, kde je možno si v takovém případě o právní podporu požádat.

Například ten druhý případ ve Štrasburku (donucení k návratu do porodnice bez důvodu) byl finančně podpořen Ligou Lidských Práv (llp.cz).

Ale ten o kterém mluvíme zde - stížnost na to, že porod doma v ČR je sice povolený, ale stát trestá zdravotníky: porodní asistentky i lékaře, když při něm pomáhají vysokými pokutami - ten si obě stěžovatelky platí ze své kapsy. A není to proto, že by se jej žádná nadace nechtěla ujmout.

0/0
12.12.2014 8:43

M40o18n95i64k90a 59R71o38l60l64o14v58á 5673362366925

No a?

+1/0
12.12.2014 8:54
Foto

V61o84j33t69ě66c81h 90P77a13v62l98í92k 5934491754428

No a to znamená, že stěžovatelkám nejde o to jestli porod doma pojišťovny proplácejí a nebo ne, ale o to, zda u něj stát zakazuje a tvrdě pokutuje zdravotnickou pomoc nebo ne.

+1/0
12.12.2014 9:40

K38a59m78i44l 21K87r70b25á41l92e48k 6134932435663

nikdy v historii ženy nerodily samy doma jen s manželem. Vždycky tam byla porodní bába, ženina matka, její sestry, švagrové atd. Tyhle ženy jí podporovaly a pomáhaly, chlapy k tomu nepotřebovaly. Rodilo se v klidu a pomalu, nebo rychle, jak prostě velela příroda. Dnes je to absolutně nepředstavitelné, buď žena rodí doma, kde je jakákoliv odborná pomoc zakázána, nebo při lékařem vedeném porodu v nemocnici, kde je jakékoliv příbuzenstvo nežádoucí (i když otec dítěte je dnes se skřípěním zubů tolerován). A doktoři mají své tabulky a postupy a do nich se musí všechno vměstnat, i když evoluce jak matku i dítě vybavila úplně jinými postupy. Výsledkem je současná zmrzačená společnost plná asociálních zjevů jako sedí v parlamentu. Náprava musí začít od porodů, od respektování evolucí daných zákonitostí zrodu života.

+6/−6
11.12.2014 21:08

K30a26m17i96l 35K58r81b71á79l48e46k 6284322695513

ok, když stát tedy fakticky zakazuje domácí porody, tak ať zajistí v porodnicích podmínky, které ženy chtějí. Zatím tady vítězí doktorská lobby, pro které je porod nemoc a čím víc lékařských zákroků udělají, tím vyšší prémie mají. Ale porod je přirozenou součástí života...

+8/0
11.12.2014 20:54

S84l70a70v15o22m16í69r 15B62e15n80e37š 6482437730514

Některé ženy se tady pozastavují nad tím, že se k tomuto tématu vyjadřují i muži.

Nuže, už jsem to psal v několika diskusích: Já jsem pojištěnec zdravotaní pojišťovny a daňový poplatník. A když některá sluníčkářská husa, která chce být výstřední a zajímav¨, porodí doma, ale budou s tím spojeny komplikace a buď ona, nebo dítě utrpí zdravotní újmu, tak důsledky (léčení, invalidní důchod apod.) půjdou i z mých peněz, které já platím do příslušných pokladen.

Stejně jako se mi nelíbí, že z mých peněz je placeno léčení nebo invalidní důchody například narkomanů nebo bláznů, kteří se zranili při hazardování na motorce (nepíši o běžných dopravních nehodách, které jsou vis major, nýbrž o vědomé= frajeřince), tak se mi to nelíbí ani v případě, že budu muset platit léčení nebo různé sociální příspěvky v případě, že při porodu žena nebo dítě utrpí újmu, kterou by v nemocnici lékař vyšetřil.

Některé ženy tady nepřímo říkají: "Beneši, nic ti do toho není, tak mlč." Ale zítra možná řeknou: "Beneši, plať na moje léčení, na léčení mého dítěte nebo na příspěvek na péči o postižené dítě."

+6/−4
11.12.2014 20:21

P18a24v53l50a 66H50r29a92d12i55l87o98v95a 3737691481554

Kdyz se pochybeni stane v porodnici, tak to platite taky. Predpokladam, ze nejste tak naivni a nemyslite si, ze vsechny prusvihy doktoru skonci u soudu. Je to pouhy zlomek, kazdy nema nervy na dlouholete potahovani u soudu proti lekarske klice.

+6/−1
11.12.2014 20:28
Foto

J88a18n 76M41a87r31e59k 4609212544909

Nejen to, z většiny pochybení se dělají zásluhy a rodiny jsou vlastně rády, že ty lekaře máme...

+3/0
11.12.2014 21:09

D53a30n43a 38T15e95n38z14l77e29r 5830442505773

Mně ve státní nemocnici zachránily život u dvou dětí. Další se ve státní nemocnici narodilo bezproblémově, bez jakýchkoliv intervencí ze strany lékaře. 

Ten "problém" existuje jen v hlavách zfanatizovaných domorodek. Pokud má někdo fobii, měl by absolvovat příslušnou terapii, ne nechat ho ohrožovat životy nevinných dětí. Rv

+5/−2
12.12.2014 6:18

D13a65n28a 69T18e87n45z42l81e58r 5340962205293

zachránil-i (sorry, chyba, byli u toho i muži, i když žen byla naprostá většina)

0/0
12.12.2014 6:19
Foto

J91a93n 89M55a95r38e48k 4809222594939

Ale v nemocnici nic jiného než zachraňovat životy neumí. Každý porod je pro ně trauma, které naučeným postupem vyvolají a řeší.

0/0
12.12.2014 15:28

J98a45k65u70b 35K15ř73e36č63e84k 9642409896129

Přečtěte si to znovu.

0/0
12.12.2014 11:09

D65a55v21i48d 84Š13a17f85r18á21n82e39k 5377474227383

A zase - miliony chytráků, co děti neměli a nikdy mít nebudou. Ale chytří na dvě půdy, to jo! Vyjádřit se dokážou prakticky ke všemu...

0/−1
11.12.2014 20:19

M32a53r68k75e19t52a 78B71a55n53k59o70v55a 8445373625989

Každá žena je jiná. Část žen se necítí v porodnici dobře. Vzhledem k tomu, že porod probíhá v hlavě, tato část nikdy nebude schopna v porodnici porodit přirozeně. (Je to tak, místní pánové-odborníci na porody). Riskovaly by tak komplikace, císařský řez a cítí, že pro ně a pro dítě bude bezpečnější rodit jinde. Stát jim zakáže mít při tom porodu pomoc, čímž i zde zvýší možnost komplikací. Zákaz pomoci asistentek rozhodně nezpůsobí, že ubyde porodů doma, jen budou probíhat v horších podmínkách. Vidím, že většina čecháčků se zde raduje, že se těmto matkám zhorší jejich už tak těžká hodinka. Čiší tu nenávist, nazývají je kravami, ohánějí se vlastními porody či porody jiných, jako kdyby všechny ženy byly stejné. Nejspíš tedy nepůjde o "zdraví dětí", když se radují, že se jejich situace zhoršila. O co tedy jde? O moc? Nebo jen xenofobie? Nevěřím, že si někdo z vás naivně myslí, že zákaz porodních asistentek sníží počet porodů doma. Když byly zakázané potraty, probíhaly dál ilegálně. Tuším, že jde o to POTRESTAT ty matky a to nejlépe tak, když se jejich dítěti něco stane, což se snadněji dosáhne zákazem odborné pomoci při jejich porodu. Potrestat je za odlišnost.

+12/−4
11.12.2014 19:18

K53a39m81i37l 42K37r55b85á23l36e54k 6864952765353

v nemocnici dnes nemůže přirozeně odrodit žádná žena, protože doktoři totálně nerespektují evolučně nastavené procesy, které probíhají v matce i dítěti. Tenhle týden šílím, jakou že to objevili novinku v "klokánkování", když ani něco tak přirozeného není v českých porodnicích možné, tak se fakt nedivím, že mnoho žen chce rodit doma.

+3/−4
11.12.2014 20:59

A23n34n62a 21R71a24d91o22v76á 8484917407529

"...Vzhledem k tomu, že porod probíhá v hlavě, tato část nikdy nebude schopna v porodnici porodit přirozeně. ...." V hlavách některých, toho ovšem probíhá více a ve snaze "rozhodovat si sama o svém těle" (bohužel příroda občas rozhoduje více "jinak" než si někdo myslí) a nevěřit "slepě autoritám" (jistě, věří se jen těm "jiným"). Zkrátka když se dobře zacílí, "hlava" nasype peníze do x kurzů a tam nasypou zase kde co do hlavy jí (občas nestačím žasnout čemu je možné věřit, až sektoidní žvásty...) - a fakt ani nikomu takovému nepřeji, aby ho ta příroda vyvedla z omylu, že si stačí věřit!

Osobně a právě na základě vlastní zkušenosti s tím, jak vše, do poslední chvíle bezproblémové, může skončit "problémem", fandím zlepšování podmínek v porodnicích (kde je třeba), nebo alternativám, kde je možnost rychlého zásahu "za zadkem".

Jistě, že se bude rodit doma a alternativní PA budou dále provozovat svoji partyzánskou činnost a "osvětu" a dámy je budou oslavovat a podporovat je na "spřátelených" webech....  Ovšem ve finále stejně všichni spoléhají, že kdyby něco ti "zlí" doktoři v těch "hrůzostrašných porodnicích" to dají. (Tedy vyjma těch, kteří jsou až tak "odlišné", že nechají přirozenosti a osudu volný průběh a nevolají rychlou, to už je extramatroš...)

+6/0
11.12.2014 21:25

J46a39r73o82s30l40a83v 17T39í11n89e26k 4234898950252

Paní Banková, jak to víte, že se většina čecháčků se raduje....... atd? Nebo jen tak plácáte? Takže kolik lidí z dospělé populace v ČR  je čecháčkem? A  kolik lidí nepřeje maminkám..... atd?

+2/0
11.12.2014 23:57

M34a83r59k76e34t56a 30B81a25n90k83o60v27a 8155873495959

Připadalo mi to podle diskuze. Kéž bych se mýlila.

0/−1
12.12.2014 8:05

D12a48n82a 62T70e66n65z91l27e82r 5330712945583

Máte to hodně pomotané a masivně si odporujete.

Takže - v porodnicích podle vás doktoři neustále do porodů zasahují a svými výkony "znemožňují přirozený porod". Doma pak - podle vás - právě tím nezasahováním se zase taky zvyšuje riziko komplikací. :-)

Tímto děkuji, jak jste hezky odhalila tohle nemocné, nelogické, sektoidní myšlení. R^

+4/−1
12.12.2014 6:14

M33a95r95k51e64t42a 63B28a88n19k90o67v39a 8555323895349

To je pěkné, že jste tak hned odhalila mé nemocné myšlení.

Ale zkuste příště pořádně číst než začnete psát.

Některým ženám ke komplikacím stačí, když při porodu nejsou samy nebo jsou v prostředí, které je stresuje, stejně tak jako někteří z nás jsou schopni sexu na veřejnosti a jiní ne. Vy k těm ženám asi nepatříte, gratuluji, máte to jednodušší. Nechápu proto, proč se to snažíte ještě víc komplikovat ženám, které v tak snadné situaci nejsou.

+1/−1
12.12.2014 8:00

M22o49n29i20k50a 23R62o63l27l92o83v16á 5723952196305

porod probíhá v hlavě...........no,z hlavy mi dítě fakt nevyskočilo;-D

+1/−2
12.12.2014 7:43

J41i60ř64í 31D62v33o17ř41á82k 5588733708130

Já osobně jsem pro možnost volby,a zároveň i pro udělování Darwinovy ceny.

0/0
11.12.2014 19:14

D37a20v69i37d 58Š21a32f74r47á81n82e42k 5877464497793

Jste se rozhodl vymřít, že?

0/0
11.12.2014 20:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.