Diskuze

Návod na posílání dětí do zvláštních škol se změní, psychiatři se bouří

Ministerstvo školství chce změnit postup, podle kterého se rozhoduje o umístění žáků do praktických (dříve zvláštních) škol. Kromě IQ se zohlední i prostředí, ze kterého dítě pochází. Školní psychologové chtějí k tomu využít americkou metodu, podle psychiatrů je ale pro tento účel zcela nevhodná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MW

Mentální integrace je zločinem na obou stranách fronty. Učil jsem dvanáct let ve zvláštní škole a teď učím na základní škole. To, co chceme dnes po dětech na základní škole, jsme kdysi chtěli ve zvláštní. Především se ale jednalo o školy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Při osmi žácích ve třídě je možné se věnovat jak dětem s podprůměrným intelektem, tak těm které trpí například jakoukoliv formou autismu.  Děti vycházející ze školy, která byla "ušita jim na míru", byly šťastné a chtěly se dál vzdělávat. Tento fakt je ovšem velmi těžké vysvětlit "odborníkům" z MŠMT, kteří se domnívají, že když se dítě bude učit zpaměti, později mu v paměti nezbude místo na důležitější věci. Učením se v mozku vytvářejí a utvrzují spoje, z nichž jedinec profituje po zbytek života. Pokud nechám děti, aby se učily zpaměti telefonní seznam, bude to pro ně prospěšné, ale ne užitečné. Pokud je nechám učit Vrchlického, bude to pro ně jak prospěšné tak užitečné. Ovšem díky novým metodám produkujeme převážně děti, které se vzdělávat nechtějí, protože kolem sebe vidí, že prolézt se dá kdykoliv. Ti chytří nám pak zdrhnou na gymnázia, která se stala školami pro jednooké. Není na čase už s tím začít něco dělat?

0 0
možnosti
FE

Když dáte k normálním dětem žáka obtížně vzdělatelného, nikdy se nestane, že by se ten obtížně vzdělatelný přizpůsobil a zlepšil svůj prospěch. Naopak ve 100% případů klesne prospěch těm normálním, protože si všimnou, že uspějí i s minimem námahy. Nikdy se nesetkáte s jiným výsledkem. Důvodem je zřejmě to, že všem nám je vrozena touha mít maximální úspěch s minimem námahy. Říkává se tomu i lenost.

4 0
možnosti

Ne, vsem nadanym detem neklesne prospech, jen se toho mene nauci, mohou se ve skole nudit atd., protoze se vyuka zdrzuje s pomaleji chapavym zakem. 

Prospech jim muze klesnout na gymnaziu, kdy s udivem zjisti, ze se jiz museji ucit a ze treba zaci z jine skoly nebo tridy toho za zakladky vedi vic.

2 0
možnosti
IH

Tak za 1) do praktické školy ( dříve zvláštní ) může být dítě zařazeno až po souhlasu rodičů. Takže to neustálé tvrzení, že tam dávají učitelé cikány rovnou, to není pravda. Jenže proč by je tam rodičové nedali, dobře ví, že se tam po nich nechce tolik učiva jako na ZŠ. Za 2) stačí jedno cikáně či jiný nepřizpůsobivý žák a rozhodí třídu raz dva. Za 3) pokud jsou ve třídě slabí žáci a učitel by se jim měl více věnovat při počtu 30 dětí, zanedbá tím výuku těch výborných a průměrných, ze kterých by ještě mohli být časem lepší. Bez pomoci spadnou k těm horším. Za 4) neustále nám vnucují názor, že cikáni jsou u nás diskriminováni. Kdepak, je to naopak a mám pocit, že je jich tu čím dál tím víc. Takže by konečně mohli ti nahoře vymyslet něco, aby začali konečně dělat a starat se sami o sebe a své početné rodiny a nežít z našich daní! Tohle etnikum se nedokázalo přizpůsobit mnoho let, kdežto děti cizinců, které jsou nyní na našich školách se přizpůsobit dokázaly a studují i na SŠ a VŠ. Jak je to možné, že to dokážou za mnohem kratší dobu? Asi tím, že jim nikdo necpe desetitisíce za nic!!

10 0
možnosti
FE

Máte svatou pravdu. Proč to nechápou někteří tupečci z ministerstva? Těm romským neziskovkám rozumím. To jsou takové pijavice přisáté k Romům a těžící z jejich problémů.

8 0
možnosti
RM

Za většinu ekonomické aktivity v zemi je odpovědná pouze ta část lidí, která přesáhne určitou hranici IQ (cca 108 bodů), ti ostatní se pouze vezou na jejich aktivitě. To jestli se nám za obrovského úsilí podaří zvýšit části populace IQ třeba z 85 na 90 (ovlivnit lze jen kulturní složku IQ nikoliv genetickou) k udržení stávající prosperity naší společnosti téměř vůbec nepomůže. Dobrý vzdělávací systém by se naopak měl zaměřit na:

1. Na předvýběr vysoce inteligentních žáků v období okolo 7-mi let. Těmto potenciálním tahounům vědy atd... by se mělo dostat opravdu mimořádné péče (třídy max. 10 žáků) a i individuálních výukových plánů dle jejich talentu. Protože to, že je někdo v 8-mi letech velmi nadprůměrný třeba v matematice vůbec neznamená, že mu stejným způsobem jdou třeba i jazyky. Klidně i osobní asistenty asistenty. Dobrým vzorem by mohlo být třeba izraelské školství.

2. Dále je potřeba zajistit aby žáci, kteří mají šanci dosáhnout někam k IQ 110 nebyli v žádném případě brzděni, tito budoucí mistři a obecně nejnižší vedoucí budou tvořit páteř ekonomiky.  Ale výuka spolu s ostatními žáky, které nakonec budou v práci řídit jim prospívá. Různí manageři atd... se z nich vyprofilují sami.

3. Žáky, kteří ruší výuku je třeba oddělit od těch, kteří se učit chtějí a naučit je především základním hygienickým návykům, aby jako roznašeči epidemií nebyli nebezpeční okolní společnosti. Osobní asistenti atd... jsou vyhozené peníze.

---------

Bohužel celá naše vzdělávací soustava se naprosto nesmyslně zaměřuje zcela opačný konec spektra studentů než by měla a přestože celá EU má plnou hubu keců o vzdělanostní ekonomice tak směřuje snad ještě horším směrem.

Jo a abych nebyl za rasistu (přestože se o žádné etnické skupině nezmiňuji) do první skupiny (s individuálními plány), lze samozřejmě zařadit i žáky s mimořádným nadáním v jiných oblastech např. hudba atd...

6 0
možnosti

B37o53ř82e83k 30Ž23a74n93d92a

11. 12. 2014 20:54

Souhlasím, až na těch 10 žáků a asistenty.  Jde především o to, žáky roztřídit. Pokud bude ve spádové oblasti 1 houslový virtuoz, nebude se kvůli němu dělat hudební třída. Speciálně nadaní žáci mohou dojíždět do školy s jednostranně rozšířenou výukou. Za "komárů" to tak fungovalo a myslím, že chytré děti neměly s dojížděním v rámci města problém. Nevzpomínám si, že by například někdo v hodině usínal.

2 0
možnosti
LC

Je to jednoduché. Rychlost kolony vozidel je dána rychlostí nejpomalejšího z nich.

1 2
možnosti
KB

K27a87r23e95l 40B95l37á65h70a

11. 12. 2014 16:15

na druhou stranu u vetsiny deti jako jedna z moznosti motivace funguje soutezivost. Takze mene nadane dite se bude casto vice snazit, aby se dotahlo. Stejne tak ho budou motivovat i rodice. Kdyz bude prumerne dite ve tride nejlepsi, tak ho to nijak motivovat nebude. Nic neni cernobile a jednoduse v nasem skolstvi na nasim rozpoctem nevymyslite system, ktery bude idelani pro vsechny deti. Vzdy to bude pouze o tom, koho budete preferovat a koho obetujete.

0 0
možnosti
AV

A95n28n13a 85V82e41s81e60l71á

11. 12. 2014 15:46

Moje kamarádka učí na zvláštní škole. Děti z romských rodin postrádají veškeré návyky. Nemají hygienické návyky, neumí si rozplánovat peníze na celý měsíc , žijí dokud mají peníze , takže děti do školy nosí týden svačiny a potom jsou hlady. Nemají slušné vychování , na sídlišti je toto normální , o nic lépe na tom nejsou ani bílí . Má smysl vzdělávat lidi, kteří se nehodí k ničemu jinému než k úklidu či na kopáčské práce.

8 2
možnosti
AN

Celé je to nesmysl. Aby se stát zbavil odpovědnosti a vlk se nažral......, tak odpovědnost hodí na učitele. Řešit romskou otázku tímto způsobem, není řešení. Řešní je jediné, že v naší zemi budeme mít stejná práva a povinnosti všichni. Neustálé protěžování jedné skupiny obyvatel, je diskriminace. Řešit špatné podmínky v rodině má sociálka a ne učitelka.

9 0
možnosti
JK

R^ Tak.  Pokud to někdy začne učitelka řešit, ještě jí nakonec přijdou dát rodiče přes hubu. :-/

7 0
možnosti
FE

Zvláštní školy by měly být určeny pro obtížně vzdělávatelné nebo nevzdělatelné žáky. Hlavně žádná diskriminace.

11 0
možnosti
FE

Jestli chceme udělat něco pozitivního pro náš vzdělávací systém, nesmíme nikdy obtížně vzdělávatelné žáky dávat mezi ty normální. Blbost je nakažlivá.

7 2
možnosti
AF

Psychiatři zřejmě nepochopili, že co je americké, je to nejlepší na světě. Tím se řídí vlády po převratu. Jen jedno jaksi opomíjejí - platy v USA.

2 1
možnosti
LM

Navrhuji tento model vyzkoušet na vzorku dospělé populace: Dienstbier,Kalousek,Benda,Klaus,Jandák ...;-D

6 1
možnosti