Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Japonsku začal platit zákon o tutlání tajemství. Protestují stovky lidí

Přes protesty obyvatel i skupin na ochranu lidských práv a svobod dnes v Japonsku vstoupil v platnost zákon o státním tajemství. Podle kritiků pomůže ututlat vládní přešlapy a omezí svobodu tisku

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21e23t97r 16V15l36k 7391516568

takzvaný Tutl

0/0
24.1.2015 9:54

J71o85s63e55f 95N88o36v66a11k 7703677849534

njn, silene japonsko, chce znemoznit ruskym spionum jejich bohulibou praci.

0/0
13.12.2014 11:25

K40a38r21e12l 53S94e27m56e50r86á93d 6198840560511

Klasická orwellovština. Kam ten svět spěje?

Začíná to zákazy kouření v restauracích, pokračuje něčím podobným, co ted zavádějí v Japonsku, a končí to totálním omezením lidských svobod a práv. A tohle militantní nekuřáci a další fans zákazů, které se jich nedotýkají, nechápou. Až se nějaký zákaz dotkne jich samotných, pochopí, ale to už bude pozdě. :-P

+1/−1
10.12.2014 11:55

T36o79m32á21š 37S95k37á89l68a 6238887

Zakaz koureni je zrovna dopad toho, co lide chteji. Kdyby je to neotravovalo a byla by to jen "hrstka" prudicu, tak se nic takoveho nezavadi. Po dobrem to neslo, kuraci ohleduplni nejsou. 

  Jestli nevidite rozdil mezi ustoupenim vetsine a zakonem slouzicimu vyhradne uzke skupine lidi, tak si toho Orwella prectete znovu. A prestante kourit a pit, ocividne to ma vliv na bunky.

+1/−1
10.12.2014 16:53

J70a96r52o61s98l74a72v 54S71i23r17o71k96y 1564607237952

zase jsou za tim USA RvRv;-€

+1/−1
10.12.2014 10:57

T97o93m66á98š 84B37í69l48ý 2255800157

Tak u nás je tajný i prd. O co šlo se pozná, až když teče hnědka z nohavic ;-);-D

0/0
10.12.2014 10:41

P98e35t89r 26B28a21l28o14g 4721949256840

Na co zákon. Měli se poučit u nás. Tady se ututlá cokoli. A když se neututlá, tak nějak okecá, že? :-)

+5/−2
10.12.2014 10:25

P92e92t60r 17L29u26k16e71š 7847487230780

Pravdoláskaři jsou holt všude, no?:-P

+3/−4
10.12.2014 10:25

M36a56r82i19o 18T31r85n70k58a 6770123678260

Co je na tom zle ked ludia protestuju proti takemu zakonu. Lebo pani politici by si mali uvedomiť ze nie oni ale obcania tvoria stat.

+1/−1
10.12.2014 10:53

M84i70c26h23a38l 59N89o45v79ý 5117314341

Mezi jmenované Čínu, Rusko, Koreu by měl v čelní řadě uvést i USA, kvůli kterým zákon Japonci vytvořili... Zatím nejznámější případy vyzrazení tajných informací a následné zcela likvidační tresty registruji v poslední době jen z USA.Co se nehodí politice USA je potřeba tvrdě trestat. :-/

+9/−1
10.12.2014 10:12

A50n57t81o59n48í84n 73Č98í19ž86e17k 1898932804409

No, rozdělil bych to na dvě části: Státní tajemství existovalo, existuje a bude existovat a na tom rozhodně není nic špatného. Jeho ochrana by se však měla týkat jen těch kdo jsou s ním v přímém kontaktu. Je to úplně totéž, jako vojenské, lékařské, advokátní... tajemství. Problém ovšem je, pokud se takové tajemství dostane ven (k novinářům apod.). Pokud by zde došlo k přímému ohrožení státu, tak bych to hodnotil spíše tímto způsobem - tedy ne prozrazení státního tajemství, ale ohrožení státu. Pokud je to ale něco jiného, tak by na to žádné sankce být neměly.

Navíc je tu ještě další věc. Právě to, co udělal Snowden. Pokud stát něco evidentně zneužívá, mělo by se to dostat ven. Na druhé straně pokud zveřejnil údaje některých špionů apod. pak je to jasné ohrožení lidských životů a určitě to správné není.

0/−1
10.12.2014 9:42

P51a96v44e24l 90K91u89r43a55l 5881584560880

Upřímně - informace které znáte jsou váš majetek a z toho principu je vaše moc nad nimi absolutní.

Svůj majetek máte právo prodat a nebo klidně rozdat zdarma všem kolem.

To by mělo platit pokud člověk dané informace - ať jsou slovní, tištěné a nebo digitální- získal bez toho aby byl nějak smluvně omezen.

třeba typicky státní zaměsnanci ve smlouvách podepisují mlčenlivost - vzhledem k tomu že se zavázali dané informace nešířit to by mělo být právně vymahatelné včetně případné náhrady škody.

Ale třetí osoba která nemá vůči státu žádné závazky by neměla být jakkoliv omezována v tom dané informace šířit.

A upřímně - tajná služba která vůbec disponuje ukradnutelným seznamem agentů je banda amaterů která už z principu ztratila právo na existenci. 

Ono upřímně - co je za "tajnou" službu" když vůbec stát přizná její existenci.

Stát by měl existenci jakýchkoli tajných služeb popírat a primární starostí tajných služeb by mělo být aby se veřejnost vůbec nijak neměla možnost dozvědět o jejich existenci.

+1/−2
10.12.2014 9:50

T32o43m56á55š 61S83k67á72l13a 6218197

máte nějak moc naivní představu o "majetku" a právech s ním spojenými. Vaše právo nakládat s majetkem (nejen svým, ale i svým) není nijak absolutní, nebo "garantované" z principu. Je přesně vymezeno zákonem. 

Vy si například nemůžete jen tak prodávat, rozdávat věci jak se vám zlíbí. Něco je sledované. Něco je za určitých podmínek zakázané. Na něco jsou navázané další povinnosti, atd. Náš svět nefunguje na principu "tohle je moje a nikdo mi do toho nemůže mluvit".

To co navrhujete vy by například nemohlo postihnout piráty, kteří se k autorskému dílu dostali jinou cestou než jakou si "přeje" autor. Stejným stylem jako by neřešil "praní" informací. Jeden člověk pronese informaci, zveřejní ji, a vy už nemáte kontrolu ani možnost postihnout její další šíření, protože už je to vlastně veřejné a ostatní ji mohou kopírovat jak chtějí. To se týká pomluv, stejně jako tajných informací i patentů. 

V tom Japonském problému jde spíš o to, o co všude jinde. Jakých informací se to týká, kdo má pravomoc a jak jednoduše se informace označí nějakým stupněm utajení. Důvěrné/Tajné informace máme i u nás i s postihy. Ale třeba Sobotka si nemůže sám o sobě říct, že státní rozpočet nebo nějaká faktura konkrétní firmě je vedena v režimu tajné a nikdo k ní nemá přístup.

0/0
10.12.2014 17:19

O92l38d68ř17i97c63h 36B28í56l28ý 7488475444856

Orwell víc a víc v praxi ..... ovce mlčí a z pár protestujících se dělají rebelové. Samozřejmě, vždyť je to pro Vaši ochranu ;-D

+11/−1
10.12.2014 9:27

V40i42k59t24o36r 69Š89e37d83i75v74ý 8406601380196

Je poněkud podivné, že podobný zákon dosud neměli.

+1/0
10.12.2014 9:09

J23a66n 47V84a34l31a61l33í82k 6456909610396

tak nevim proč nekritizují take USA

0/−1
10.12.2014 9:08

R10o69b83e94r21t 68M30r51o17c57z76k50o28w64s53k91i 7418660129974

hmm, to není dobrý.. :-(

+2/−1
10.12.2014 8:41

F63r29a66n18t82i42š11e14k 52F42o40l78d40y42n67a 3366390105615

Zákon o státním tajemství není nic nového a nevidím na něm nic nedemokratického, pokud se nevymkne kontrole. Takovéto zákony platí ve většině zemí s demokratickým zřízením a slouží k ochraně zájmů státu od energetické bezpečnosti po obrannou strategii. Ne všechny informace jsou určeny široké veřejnosti. Problém nastává až ve chvíli, kdy jsou jako tajné označeny informace, jejichž zveřejnění je v zájmu veřenosti.

+10/0
10.12.2014 8:35

J11i47ř39í 77K40o88p39ř77i72v77a 3394650539248

zajem verejnosti posoudi vlada nebo verejnost ?

+4/−1
10.12.2014 8:40

K26a65r66e90l 47S45t69r78ž79a61n40o49v64s31k31ý 1808805705

Vláda, kterou si kvůli tomu veřejnost zvolila.

+3/−2
10.12.2014 8:44

J17i14ř18í 73K35o82p35ř93i97v50a 3554530919618

ve vlade mohou byt podvodnici, trvate na svem ?

+2/−1
10.12.2014 8:54

J52a15k55u92b 45S97ú72k59e33n44í98k 1618960219

S tímto přístupem bychom jí mohli rovnou zrušit všechny pravomoce...

+2/−1
10.12.2014 9:27

P78a21v14e89l 18M84o89r10a91v84e55c 3542279952578

Kdo ohlídá hlídače?

+3/−1
10.12.2014 8:56

P79a73v74e73l 85K24u69r17a19l 5651974920190

Já jsem žádnou vládu ani poslance v parlamentu nevolil.

Jsem zcela proti tomu aby mne zastupovala kterákoli z 23 stran které v parlamentních volbách kandidovali.

Než dát kterékoli z nich hlas dal bych přednost tomu abychom měli na 4 roky prázdný parlament, žádnou vládu a veškerý rozpočet jel 4 roky na provizorium.

nechci být nikým zastupován.

+1/−1
10.12.2014 9:52

T11o12m19á55š 74S84k92á47l28a 6548907

a co když ani členové vlády (parlament už vůbec ne) nemají potřebný stupeň oprávnění. A vlastně o tom rozhoduje nějaký "úředník" jehož jméno vy ani nikdy nepoznáte.

0/−1
10.12.2014 17:22

M16i20r40o15s84l43a38v 12P93a70v38l70í72č83e98k 3187146940335

Vláda jsou delegáti veřejnosti. Určitou míru důvěry jim musí veřejnost prokázat, na tom tohle státní zřízení funguje.

+2/−1
10.12.2014 9:13

J82a96r78o13s39l11a34v 32M69e89d24u39n73a 6472818897850

právo není o demokracii

0/−1
10.12.2014 9:56

M23i52r91o88s70l49a67v 73P89a40v30l64í60č16e84k 3897146400615

Má člověk právo na informaci, která je proti zájmům státu, ve kterém žije?

0/−1
10.12.2014 10:02

T61o12m89á40š 30S42k75á21l34a 6478607

to mám lepší otázku. Jak může být proti zájmům lidí zveřejnění informace, která se týká právě oněch zmiňovaných lidí? Chápu potřebu některé informace nezveřejňovat. Ale nechápu potřebu nezveřejňovat je aniž byste se oněch lidí zeptal co je v jejich zájmu. 

Například lékařské informace o všech jednotlivcích jsou některým lidem dostupné. Ale nejsou dostupné všem. A mělo by být na lidech, jestli budou chtít mít zdravotní informace o všech/členech rodiny/jiné skupině lidí dostupné či nikoliv. Týkalo by se to jich samých. Proč o tomhle má rozhodovat někdo koho se to netýká a kdo k těm informacím bude mít přístup tak jako tak? 

Pokud se lidé chtějí nechat sledovat, protože jim to zajistí "bezpečnost", tak ať si o tom rozhodnou sami. Když já budu chtít na svůj dům kameru, aby viděl na své dveře a auto, tak všichni budou moci mít kamery a vidět na své dveře a auto a nebudu se ohrazovat, že mě cizí kamera zabírá. Pokud nechci, aby mě někdo sledoval, tak nikdo nebude smět sledovat. A ponesu důsledky, že zloděj někoho okrade a nikdo to neuvidí. Ale ať si o tomhle rozhodnou všichni. Ať už za stát, nebo za kraj, nebo za obec. 

Proč je například výzbroj naší armády tajná informace? Oni se mají zodpovídat nám. Když my rozhodneme, že je lepší to nevědět, protože by nás pak někdo přepadl, ok. Když se rozhodneme, že to patří zveřejnit, protože to neublíží ničemu než nám, ok. 

Buď si chceme nechat pročítat maily, protože tím mohou odhalit nějaký útok, nebo je nám naše soukromí cennější než občasná katastrofa a chceme ji řešit jinak, než plošným odposloucháváním. 

Prostě člověk má mít právo rozhodovat o tom, co je zájem státu a co ne. Teď se lidem ani nic neřekne a o státních zájmech se rozhoduje skrytě. Úzkou skupinkou lidí, kteří nejsou nikým voleni, ani se veřejnosti nezodpovídají.

Ono by to nebylo lepší. Demokracie je příšerná forma vlády. Ale to už bude o kvalitě lidí, kteří s tím mohou něco udělat. Ne o rozhodnutí nějaké skupiny, která VŽDY rozhodne pro to, co je lepší pro ní.

0/0
10.12.2014 17:42

R75a21d14e64k 24K45y75n77c70l 9429801486632

nevím proč tam uvádí jen Čínu, Rusko a Severní Koreu když v USA je za vyzrazení státního tajemství viz. Snowden a další  mnohaleté vězení

+21/−1
10.12.2014 8:29

P67e82t93r 33L21u32k49e53š 7747537320860

Oni ti havlisti mají takto zužené obzory.

0/−2
10.12.2014 10:27

M24i98r41o86s64l68a46v 15P73a36v53l69í83č64e71k 3147426240295

Článek je dost nekonkrétní, není v něm, čeho by se utajované skutečnosti týkaly a diskuze tomu odpovídá.

+8/0
10.12.2014 8:28

J80i63ř35í 71K46o48p51ř10i12v96a 3174110679808

Zazili jsme dobre svobodne casy, pak prisli utahovaci a kousek po kousku se na svych cerstve nabytych postech zabetonovavaji stejne, jako to delali jejich predchudci. Je videt, ze utahovaci jsou ve vsech zemich. Poznate je hned, date jim funkci a vymysli zbytecne lejstro, jenom aby ziskali "Nejake misto na slunci". :-)

0/−1
10.12.2014 7:54

I76v10a45n 44D90ř15í72m44a43l 9897416392347

Máme svobodné volby a kandidovat vlastně může téměř každý. Podmínky nejsou nijak drastické. Tak proč tyto paňácy stále volíme??? Nejdříve vhodíme hlas a potom si něho ztěžujeme?! Je starou pravdou, že politici mohou pouze tolik, kolik jim občané dovolí!!! A pokud občané jsou líní a neteční, potom se nedivte, že se i ze svobodně zvoleného zástupce, který před volbama sliboval "hory doly", stane nabubřelý pitomec s úplně jinými zájmy, než je blaho občanů a své vlasti. Uznávají jedině svou portmonku!!!

+3/−1
10.12.2014 8:02

J49i55ř59í 45K20o60p34ř51i33v87a 3364930489228

s netecnosti mate pravdu. Pry staci 20 lidskych generaci k tomu, aby se nejaka pozadovana vlastnost stala narodni vlastnosti. Nejsme zvykli protestovat proti podvodnikum, kteri si z predvolebnich slibu delaji legraci (Klaus onehda prohlasil, ze "jeho sliby byla jenom predvolebni retorika") Po techto slovech jej lide meli vykopat a ne "uzasle mlcet". Vetsina si necha kalet na hlavu a jeste se pri tom bude culit jak vyhrali tim, ze zustali v teple s*acek.

+3/0
10.12.2014 8:11

I68v43a17n 65D34ř85í87m16a63l 9367686512187

Tak nějak to také vidím. Bohužel.

+1/0
10.12.2014 8:18

T56o45m29á45š 40S17k23á12l53a 6528607

mě by zajímalo, kdy tu dle vás byly naposledy ty "svobodné časy" ať už si pod tím pojmem představujete cokoliv.

0/0
10.12.2014 17:26

R95o49b43e39r53t 21R18. 50S51i92m14e10k 6368334168520

Státní tajemství je, když o něm ví v daném státě každý?

0/0
10.12.2014 7:47

P32a75v68e52l 76J15i14r51s95á85k 9349196247907

Že by se Japonsko inspirovalo Markem Bendou a jeho "slavným" Náhubkovým zákonem?

+5/−1
10.12.2014 7:47

I55v69a84n 52D57ř62í51m28a28l 9987246512457

Také pěkná kravina! Jak někdo může dát sdělovacím prostředkům "náhubek", když již mají dávno "sešitou hubu nití"?? Sami sdělovací prostředky se postarali, aby svou obrovskou moc vložili do rukou komerce a dnes jsou drtivé většině redaktorů ve sdělovacích prostředcích bližší peníze, než nějaká "pravda a láska". A i MF Dnes skáče, jak peníze "pískají". A přitom to byl tak dobrý deník a byli tam opravdu slušní novináři. Ale i tady platí: koho chleba jíš, toho píseň zpívej! Čí chleba jíš Sabino Slonková. Jó, zlatý počátek 90-tých let se již jen tak nevrátí.

+3/−1
10.12.2014 8:17

J92i22ř33í 64K76o69p61ř29i83v37a 3964650339488

V prvni vete s Vami nesouhlasim, kravina to neni, nahubkovy Benduv zakon plati, nastesti maji lide a soudy tu soudnost, ze vymahani tak mizerneho zakona durazne neprosazuji.

0/0
10.12.2014 8:36

T69o21m63á27š 82U88r18b79a63n 4319986870788

Soumrak dekokracie se blizi...

+1/−4
10.12.2014 7:40

I49v14a57n 68D37ř34í69m21a39l 9717316572497

Ale kravina. Soumrak demokracie se bude blížit, pokud občanům opět nevezmou možnost svobodných voleb. Jinak je to pouze o líných občanech a iniciativních politicích, kteří rychle a dobře umí tuto občanskou lenost dokonale využít. Až se budou volit sami, potom to bude na pováženou.

+1/0
10.12.2014 7:56

J61i71ř70í 41K86o86p33ř23i81v16a 3634810419628

k tomu dojde, pokud budou whistlebloweri trestani jako burici verejneho poradku. Porad se to opakuje a bude opakovat

.

+1/−1
10.12.2014 8:01

I36v22a57n 12D64ř88í90m22a25l 9367686692407

Zkusím oponovat. K tomu dojde, až si to občané vzít nechají!!!

0/0
10.12.2014 8:20

J63i37ř39í 49K42o68p43ř37i46v18a 3324430229638

jakmile se zacne trestat svoboda projevu. :-)

0/0
10.12.2014 8:26

M64i66l96e93n85a 95N71o43v97a81n69s65k67a 4582497559449

Tzv demokracie v Západním světě začíná být víc než skrytě vytlačována diktátorskými rozhodnutími vládních uskupení

+4/−6
10.12.2014 7:23

I72v27a55n 69D85ř52í66m30a22l 9967346882147

Ale jste napsala pitomost. Diktátorský režim nedělá jeden schválený zákon, který navíc schválila vláda a parlament vzešlý ze svobodných voleb. Spíše mi to připadá, že se na celém světě občané začali mít poměrně slušně a zapomněli, že své práva musí dnes a denně hájit i před vládou, kterou si sami zvolili. Je to stejné jako u nás. Spousta lidí hřeší, že nám politici rozkradli republiku, přitom si je sami zvolili a všechny ty zlodějny nechali projít bez povšimnutí. Politici dělají pouze to, co jim občané dovolí. Ale občané nějak zpohodlněli a tak si bez kontroly politici můžou dělat, co chtějí. Kdyby i v Japonsku vyšli občané do ulic ve slušném počtu, vláda by si to nikdy nedovolila schválit. Tohle je celá pravda a žádní "diktátoři". Obyčejná pohodlnost občanů a jejich chuť se starat o svou budoucnost.

Recept je jednoduchý i v Japonsku. Buď vyjít do ulic a dát jasně najevo, že tohle občané nechtějí, nebo si v dalších volbách vybrat takovou stranu, která bude mít v programu i zrušení sporného zákona. Ale jak to zatím v Japonsku vypadá tak sporný zákon vadí jen poměrně malé části občanů a organizací, takže milý Japonci: co s tím??!! Čestná je sepuka, ale samurajové již vymřeli.

+7/0
10.12.2014 7:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.